Thursday, August 15, 2013

MELAYU TIDAK AKAN TERPEDAYA LAGI DENGAN LAKONAN CINABENG !






ini adalah masa terbaik bangsa melayu untuk ajar cina erti pulang paku buah keras.

anwar janjikan kerajaan kepada pengundi cinabeng.
cinabeng suka. 

cinabeng suka pasal ada melayu sudah sanggup gadai hak demi cinabeng.

cinabeng membeli jualan anwar dan pas.
tapi lepas pru, kerajaan baru yang dijanjikan tak dapat ditunaikan.

cinabeng yang sebelum itu berpura menyokong BN ( lihat foto) kini sudah kantoi.

lakonan pembohongan mereka sudah terlondeh.

dalam kamus melayu pasca 5 may, tiada lagi istilah was was.
was was adalah fikiran sempit dan syaitan.
was was menanamkan keraguan.

melayu baru tak de lagi perasaan was was.
YA ATAU TIDAK.
itu sahaja keputusan yang patut disematkan dalam pemikiran melayu.

YA untuk bersatu demi maruah islam dan melayu.
TIDAK untuk tidak lagi memprcayai tipu daya cinabeng.

di bawah, kelompok melayu kelas pertengahan semakin melebar semangat rasis melayunya.
bagaimana dengan pemimpin ?


58 comments:

Anonymous said...

Moga moga dlm perhimpunan agung umno yg bakal diadakan, perwakilan perlu ambil iktiraf semangat penyokong party yg mahukan agenda Melayu diutamakan, dgn tidak syak dan was was lagi. Singkirkan pemimpin yg lembik dan penjilat cina, saperti nazri aziz, hishamuddin cium keris, kj pengikut anwar yg berhasrat mau jadi PM sebelum mencapai umor 40, dan naik kan pemimpin yg berani dan lantang, buat masa kini kita ramai ramai sokong zahid hamidi, Ethnc Jawa Bagan Datoh sudah pasti 100% dibelakang menteri KDN ini. Hidup Zahid, humban kan nazri, hishan CKMM, dan kj menntu kesayangan pak lah itu.

Ghazali said...

Ya. Bangsa tu memang tidak boleh dipercayai lagi...
Menangguk di air keroh, menggunting dalam lipatan, musuh dalam selimut, melepaskan anjing tersepit...
Memang anjing yang suka makan tahi...kalau tak makan, hidu-hidu jugak...
Inilah dia bangsa tu...

Anonymous said...

Penyakit dilangau pru13 maseh melilau serta puyu ja!.....terlena
angak panjang jugak......tak tau la, bila nak sedar. lagu tu jugak hampir
berbulu dibuatnya nak dilibreltasi
thema melayu asli sampai terjuling anak tekak mata dibuatnya...apa tidaknya,bukak TV , redio pun cerita lama dah basi lagi kurapsi.
asyik menekan menakutkan bangsa melayu aja......ubah le pulak hala tuju kan kat bangsa haramkejadah ni
.....dah kencing berak atas kepala
kau pun maseh lena jugak tido.....
tak pa !....tak pa ! cam anak raja
penderhaka kepala UMNO 50th yang lepas maseh belum terlipat hari ni dalam sejarah...........
sampai bila nak membutuhkan melayu
?..............wahai penjilat .....
sampai bila nak memangku anak haram
kejadah lagi sial ni ?.......
sepandai tupai melompat.....jatuh jugak bila tersasul.....baleklah kepangkal dahan semula,takkan nak
menghidu taik babi ja sepanjang hayat.......

ha ha ha hi hi hi ho ho hooo !
Ciuu liamak pahaai Ah Jib Goo....
cina makan babi lu nak ka ?.....
Cak bhoo liauu huo

Jane Duncan said...

Perhimpunan UMNO mesti menekankan isu Melayu. Lihatlah dengan kuasa Allah kita sudah lihat dan tahu siapa kawan dan lawan kita! Jangan beri muka pada Cinabeng yang tak tahu berterima kasih! Jangan beri muka kepada penjilat parti yang hanya pentingkan tengkok sendiri! Kepada Pemuda dan Pemudi UMNO jangan cepat perasan nak jadi pemimpin untuk periuk sendiri sahaja! Kita masih berpegang kepada prinsip kesetiakawanan, tetapi oleh kerana kita sudah tahu kawan kita sebenar maka kita mesti tidak ragu-ragu untuk membantu kawan.Kepada UMNO perjuangan SEBENAR baru bermula! kita sudah pun berjaya menjawab selogan Ini Kalilah menjadi LAIN KALILAH! Untuk perjuangan seterusnya UMNO mesti berpegang, kepada UMNO, Melayu, Islam,Kejayaan dan Keamanan !

Anonymous said...

Wahai perwakilan tong sampahkan pemimpin penjilat cinabeng tak peduli siapa sahaja

anjingbaruababi said...

Tapi Najib masih teruja , terangau, tertipu, masih bermimpi, masih mengigau dengan kehadiran ramai tak terkira kaum cina semasa smbutan rumah terbuka idilfitri di putrajaya pada hari raya pertama dulu tu...Najib bangga dengan kehadiran begirut ramai kaum cina kerana ada makan free...Najib mudah lupa..belum cukup 100 hari keputusan PRU 13...dan serangan tranformasi serta tsunami cina terhadap BN/UMNO, Najib masih syok sendiri, masih tak percaya Cina dah tipu Najib...Najib gagal mentafsir drama cina ataupun wayang tongkoi cina. Najib sesat kerana rosmah yang buta akal....

Anonymous said...

pemimpin biarkn dgn kerja dorg, yg pntng kte kna boikot cinabeng & paria x mandi wajib ni smpi kiamat!!!

btw jgn lupa boikot kj, nazri & kerismudin dlm PaU akn dtg & seterusnya. kasi depa ddk bwh diam2 utk selama2nya...

ini kalilah!!!

Anonymous said...

insafkah Ah Jib Gor !

Anonymous said...

Najib insaf?????

He is getting from bad to worst.

Anonymous said...

apa lagi najib mau...

Anonymous said...

Teman penuh yakin. PAU kali ini pun tak ade ape2 perkara baru yang akan berlaku.Lagu lama akan terus di dendangkan.Pantun, cakap berkobar-kobar sampai basan microfon.Tawa berdekah-dekah dan semua2 itu akan terus menghiasi PAU.Hasil nye orang melayu di abui dengan kekosongan.

Tidak akan tertunai perjuangan melayu akar umbi kerane pemimpin2nye menggelunsur di bawah tapak kaki kaum lain.

Londehkan pemimpin2 ini dan naikkan pemimpin yang berani (Pemberani luar biasa)demi bangsa melayu yang semaki hari semakin pupus dari mata dunia ini.

Kalau penumpang dah berani mencabar pemilik,ape lagi pemilik mahu tunggu? Ayuh bersatu dan tunjukkan kepada mereka siape sebenarnye orang melayu ini.

By:Cikgu"S"

SELAMATKAN MALAYSIA said...

Semua kerosakan yang berlaku ni berpunca dari Pak Lah. Pak Lah sudah berundur. Dan kerosakan diteruskan oleh Najib. Najib patut berundur!!!

Anonymous said...

sapa yg akan terpedaya? melayu marhain? umno? najib?

Anonymous said...

Kita marah bila cina belot masa PRU13. Kita rasa cina tipu semangat setiakawan orang Umno. Kita nampak niat cina nak ambil alih pemerintahan negara melalui PRU13. Kita sedar Pas dan Anwar diperalatkan oleh cina untuk menjatuhkan Umno.

Saya sedar. Anda sedar. Najib juga sedar tetapi dia perasan cina akan undi Umno pada PRU14 nanti.

Nampaknya Najib belum kenal cina lagi. Cina, sekali mereka melangkah, mereka tak akan berpatah balik. Cina, sekali mereka meludah, mereka tak akan menjilat balik ludah mereka. Itu lah sifat cina, tidak seperti melayu yang Mudah Lupa, Mudah Sejuk dan Maha Pemaaf.

Mat Kedah

salim hasan said...

T A R I K H 5 . 5 . 1 . 3
1. TARIKH YANG MENTERBELIAKKAN MATA MELAYU TENTANG SIKAP DAN NIAT SEBENAR
PUAK CInaBAI

2.TARIKH YANG MENGUBAH PERSEPSI MELAYU TENTANG ACCOMODATION TERHADAP BANGSA PENDATANG HARAMI NI.ANTARA NYA PEMBERIAN KEWARNEGARAAN PADA MASA HADAPAN,HAK MENGUNDI KEPADA MEREKA,KEWUJUDAN SEKOLAH SEKOLAH SYAITAN VERNERKULAR.
INI SEMUA KITA MELAYU HARUS BERSATU MENUTUT SUPAYA DIHAPUSKAN.INI SEMUA KONON ATAS PERINSIP JUS SOLI YANG DAH BERTUKAR MENJADI SOS KICAP DAN JUS TOMATO SETELAH MEREKA SENDIRI MELANGGAR PERINSIP INI.JUS SOLI BERMAKNA MEMBERI DAN MENERIMA ,TETEPI MERKA CUBA MEROMPAK HAK KITA MELAYU BERMAKNA JUS SOLI DAH TAK ADA!!!!!.APA SAJA ACCOMODATION BERSANDARKAN JUS SOLI BERMAKNA TIDAK UJUD LAGI

Anonymous said...

Apa yang sebilangan kaum cina chauvinistik dan ultra kiasusme mahu? Mereka mahu hak dan kepentingan yanddiperlindungi di bawah keistemewaan Perlembagaan dimansuhkan kerena mereka yakin mereka merupakan penyumbang utama kepada pendapatan kerajaan melalui percukaian dan kepada kemajuan negara sementara kaum majori tidak begitu menyumbang tetapi adalah pihak yang mendap faedah daripada "titik peluh" mereka.

malayoo mudah lupa said...

Kita org malayoo jgn mudah panik kalo cina tk sokong BN , dah proven tanpa undi mereka pun kia mampu membentuk kerajaan yang penting sekarang kita pengaruh seramai malayoo2 yg sokong belah sana untuk kembali bersatu demi bangsa dan agama...kita mula kan dgn kawan2 dan keluarga terdekat

Anonymous said...

malayoo mudah lupa

Selepas Najib menang dan dapat jadi saya tertanya2 :

Apa jadi kepada Zulkifli Nordin ?
Apa jadi kepada Zahrin Bukit Bendera ?
Apa jadi kepada Ustaz Nasrudin Mat Isa ?
Apa jadi kepada Cikgu Non penulis buku Kafir Kah Aku ?

Mereka2 yang saya sebut ini berjasa kepada Umno semasa kehangatan kempen PRU13.

Najib sekarang bukan Najib sebelum menang PRU13. Najib sekarang dah lupa bangsa melayu dan lupa agama islam yang tolong menangkan dia.


Melayu Perak said...

apa nih kutuk dan hina najib....????

patutnya kutuk dan hina dapig/pkr/pas....????

perjuangan apa yang dh terbalik nih...????

Anonymous said...

Anda semua sudah tentu pernah mendengar jurulatih pasukan mahu pasukannya kalah.

Anonymous said...

END OF THE DAY IS MELAYU JUGAK YANG BOLOH!!

KENAPA BEGALOH SESAMA SENLILI!!

AIYAH MANYIAK BOLOH PUNYIA BANGSA!!

Anonymous said...

lgi itu Malayu Islam punyia parti manyiak boloh selupa olang makan babi!!

nama saja parti islam tapi manyiak suka kongkek dan buat fitnah sesama bangsa sengkili!!

aiyah malayu boloh manyiak senang makan punya!!

Anonymous said...

Lagi lu punyia pedana menteli manyiak boloh!!

Anak kele di susuaka anak sendili mati kelapalan!!

Lu pikey sendili ala boloh tak!!

Wa olang cina manyiak suka malayu boloh maciam ini!!

Anonymous said...

Tengok pada komen2 kat atas, aku respek gila kat penyokong2 UMNO. Bila pemimpin2 mereka jadi ngok, mereka kasi hantam bagi lunyai. Bukan macam Parti ISle & Mata Satu yang penganut2nya pakat sembah pemimpin mereka sampai tahap minum air basuh kaki. Taksub nak mampus kongkek bersepah2 salah kan orang lain, tapi tetap jadi pujaan pentaksub.

Bravo UMNO, Hidup Melayu, Hidup Islam sejati, Hidup Malaysia.





Anonymous said...

makan busat maaa. undi tetap bagi sama kominis DAP mahh..undi cina melayu kasi habis la. kasi halau melayu peligi Indonesia. ini Tanah cina maahh..Singapore kasi masuk Malaysia, melayu jadi dlebar cina . tak mau keleja dlebar, lu keja kuli lagi baik.towkey suma cina, politik suma cina sudah pegang. apa lagi lu mau, balik indon la.itu PAS kita mau undi saja. kasi skit2 plojek sam olang PAS, meleka bole panggil kita tuhan mahh. itu pak aji orang isle, bukan orang islam. tarak apap2 mahh. kasi luit bili baju, kasut sekolah sama olang PAS meleka semua sudah boleh undi sama kita . olang PAS memang bolo punya olang
itu pasat nama hamPAS manyak sesuai , makan babi macam olang cina juga

Anonymous said...

Demi kesejahtelaan bangsa malayu, malayu misti besatu potong bangsa wah cina kalau tidak wa cina kiasu lesis misti hantam sama lu malayu punyia!!!

kalau tidak maciam mana wah bangsa cina mangsat boleh lapat itu negeli sebelang punyia???

Lu ala paham tak malayu???

Anonymous said...

Aiyah lu malayu malayu sampai sikalang tak mau paham..

Kita cina memang lesis dan bersatu. kalau lawan bangsa layien kita cina lain kongsi akan bersatu lawan sama lu tapi kalau lu malayu sulah besatu dan kuat kita cina akan talek dili punyia!!

Anonymous said...

Kerana cina , hampir2 kerajaan BN tumbang. Tapi yang malangnya ah jib gor masih menjilat ponggong cina

Aku Melayu Rasis said...

saya malu dgn setiap perhimpunan agung Umno yg lepas2...
perwakilan yg dapat mikrofon semua cakap berdegar-gegar bagai nak rak..bagai tiada bangsa lain yg ada atas bumi Malaysia ini..
malangnya, mereka hanyalah bagai AYAM JANTAN BERKOKOK, EKOR BERSALUT TAHI!
Tiada apa pun berubah..kalau ada pn yang berlagak samseng, hanyalah samseng dgn sesame melayu saja..bila berhadapan dgn isu kaum cina melangau melayu, perwakilan main play safe..jaga periuk nasi masing2.
Cakap nk tuntut itu ini bg kekuatan org melayu, bersembur keluar air liur...bergegar dewan skali tepuk lecture stand...tp HAMPEH!
Patut diubah kepada Perhimpunan CAKAP BESAR UMNO.
Tamat saja perhimpunan, maka seperti tamatnya apa yg konon diperjuangkan..
Andai kata ada para perwakilan UMNO yg membaca luahan hati saya ini, tolonglah...TOLONGLAH UBAH SEGERA yang menjadi kebiasaan berlaku dlm PAU tu. Tukar mana2 mereka yg berlagak semata, ingatlah MELAYU KITA HAMPIR SAJA MEREMPAT DIBUMI SENDIRI!

Anonymous said...

setuju dgn GAP..jangan lagi terpedaya..bukti sudah didepan mata..mereka telah bersatu, kita bila lagi?..lancarkan jihad ekonomi dgn konsisten..bersatulah..

Anonymous said...

Perwakilan umno ke youknow ke bila kat bawah tahik kuncing pun tadak boleh le perjuangan tu perjuangan ni. Bila dah dapat jawatan mula lah tukar pendirian demi kepentingan sendiri. Itu lah politik dan bermain politik.

Anonymous said...

Tengok lagi PENGHINAAN makin GANAS dari CINABANGKAI BERULAT DAPigs! JANGAN sekali bagi peluang mereka berkuasa kat seluruh Tanah Melayu ini! P. Pinang, Johor dan Selangor mesti DIAMBIL BALIK, demi KESELAMATAN umat Islam/Melayu, yg. makin diPIJAK dgn begitu HINA oleh bangsa PENDATANG yg asalnya dibawa PENJAJAH British-Zionis laknat! Lihat di -

1. http://www.pisau.net/dap-desak-kongsi-rumah-ibadat/, DAP Desak Kongsi Rumah Ibadat,
Posted by: pisau in Berita Nasional; dan

2. http://bbcdrasmi.blogspot.com/2013/08/tanah-wakaf-dijadikan-tempat-ibadah.html#disqus_thread, Tanah Wakaf dijadikan tempat ibadah bukan Islam di Pulau Pinang.

Jangan haraplah si Cina berani CEROBOH kuil Hindu - mungkin HILANG KEPALA!

Tetapi, malangnya CINA S'pura dan si KAPIAQ lain (mana negara Islam termasuk dari Afrika?), terus MENJAJAH kita dgn. rakus; lihat di http://www.thestar.com.my/Business/Business-News/2013/08/15/Iskandar-will-continue-wooing-investmennts.aspx, Iskandar will continue wooing investmennts, Thursday August 15, 2013
According to Johor Real Estate and Housing Developers Association (Rehda) chairman Koh Moo Hing, Lee’s adverse comments on Iskandar Malaysia were inaccurate and did not reflect the real situation at the economic corridor in southern Johor.

……Since Iskandar Malaysia, which is twice the size of Singapore, was launched in 2006, it has attracted RM118bil in investments, with 34% of them coming from foreign investors.

Singaporeana are among the largest investors in Iskandar Malaysia.
Government-linked companies from Singapore are also coming in droves to invest in Iskandar Malaysia in addition to the influx of Singaporean investors.……..In February, Singapore GLCs, Temasek Holdings and CapitaLand, signed agreements with Iskandar Waterfront Sdn Bhd to buy a piece of land costing RM800mil in Danga Bay.

The estimated overall development value of the land on Pulau A in Danga Bay is RM8bil. Luxury condominiums, shopping malls and bungalows are to be built on the land.……Apart from Singaporeans, real estate companies from other countries such as China, Hong Kong, Australia and Japan have also invested in various projects in Iskandar Malaysia. — Bernama


Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (dulu saya MAKCIK Tempurung; tapi saya asyik mimpi kembali ke RUMPUN akar, keenakan masakan KAMPUNG Melayu kita, nasi sambal belacan dgn ikan masin, dan ulam petai/jering!)



Anonymous said...

Kaum cina yang chauvinistik dan ultra kiasu kini cuba menguji UMNO, pengundi-pengundinya dan masyarakat Melayu seluruhnya kerana mereka melihat kita telah berpecah belah. Tiada jawapan lain yang boleh diberikan kepada mereka ini selain daripada penyatuan semua bangsa Melayu secara total seandainya mahu mempertahankan ketuanan Melayu di tanah tinggalan nenek moyang kita ini unti berpuluh tahun mendatang selagi belum terlahirnya Bangsa Malaysia tulen yang meramgkumo semua kaum di Malaysia.

Anonymous said...

Azeez rahim punya cerita terbaru takde ke? Takkan dah senyap, banyak orang tak senang duduk azeez jadi pengerusi tabung haji, ungku aziz dah letak benchmark pengerusi tabung haji di satu tahap yg tinggi, dari segi akademik dan pangalaman bisnes. Ya betul azeez byk buat kerja kebajikan tapi tak boleh disamakan dgn dunia korporat. Azeez buat kerja kena ada kamera wartawan dan blogger, sbb nak canang satu dunia ex tingkat 4 ni buat kerja moolia, belakang masyukk...buat kerja ada makna

Anonymous said...


cantik approach daripada GAP ni...melayu bersatu, boikot perniagaan cina. takpelah kita bagi blogger2 lain yg hentam PAS, GAP specialise dalam hal ehwal chinabeng. lagipun PAS bukan kuat sgt...kannnnn

sekarang...sekarang korang tengok tak muka2 org cina? tak kesahlah jumpa di mana2 di shopping complex ke mana2 ke, cuba kalau selisih tu pandang mata diorang betul2. kalau perasan, diorang takkan tengok kita dan cepat2 alihkan pandangan. sebab apa? sebab malu....dah kantoi....cina tak suka melayu. cina benci melayu....cina nak jatuhkan melayu!! tapi lu orang silap la...kami melayu masih bersama umno, walaupun ada pemimpin umno yang kami tak suka

GAP,teruskan usaha murni ini. nama kau, TFK, theunspinners dll tetap akan dikenang sebagai pejuang Melayu...!

Anonymous said...

FUCK U AH JIB GOR PENJILAT JUBOR CINS
FUCK U ROSMAH BADAK RAMBUT TEBUAN

FUCK U HISHAM BANGSAWAN
FUCK U NAZRI KITUL NAMAWEE

SORILAH BAHASA GUA KASAR TAPI 4 EKOR NI MEMANG CELAKA PENGKHIANAT BANGSA

Anonymous said...

KJ jangan lupa woi!!! barua besar tuuuu

Anonymous said...

SUBJEK: SEJARAH MALAYSIA

TARIKH : 15 OGOS 2063

KEBANGKITAN KUASA EKONOMI KAUM MELAYU DI MALAYSIA

Kejayaan kaum melayu islam pada hari ini dalam penguasaan ekonomi hanya bermula 50 tahun yang lalu. Sebelum itu, walaupun selepas kemerdekaan selama 56 tahun, kaum melayu yang merupakan majoriti kaum pribumi serta penduduk Malaysia bukanlah memegang tampuk kekuasaan ekonomi. Kaum cina yang tiba semasa penjajahan barat telah menguasai sebahagian besar jalinan ekonomi di Malaysia.

Pada tahun 2013 sebelum Pilihanraya Raya Umum ke 13, telah berlaku perang saraf yang luar biasa dari parti-parti yang bertanding.Satu gerakan bawah tanah telah dikesan mengajak kaum cina memboikot barangan yang dikeluarkan oleh kaum melayu yang dipercayai didalangi oleh sebuah pertubuhan parti kaum cina. Gerakan ini juga menyerang personaliti peniaga-peniaga kaum melayu yang berjaya untuk memberi gambaran negatif kepada umum. Ianya dilakukan di laman-laman sosial yang agak terkini pada masa itu tetapi berkesan dengan tipu helah dan dakyah mereka.


Bantahan dan penentangan telah dilakukan oleh golongan bawahan kaum melayu dengan mula memboikot semua perniagaan milik kaum cina. Pada mulanya gerakan ini hanya didokongi oleh beberapa NGO dan penulis blog yang tidak memberi kesan yang besar kepada perniagaan kaum cina. Gerakan ini semakin membesar, kesedaran mula timbul oleh sebahagian kaum melayu untuk memartabatkan ekonomi mereka yang semakin lemah


Pada tahun 2014, kesan yang lebih besar dari gerakan tersebut telah dapat dirasai, tanpa berselindung lagi, kaum melayu telah bangkit menyokong sepenuhnya semua perniagaan kaum melayu. Fenomena melayu membeli belah di kedai runcit cina sudah tiada. Sesuatu yang aneh jika masih terdapat kaum melayu yang berada di kedai cina ketika itu.

Dikatakan pada tahun ini juga, perniagaan kaum cina mengecut dengan mendadak dan ini memberi peluang kepada kaum melayu mengembangkan perniagaan mereka dengan sokongan penuh kaum melayu. Menurut rekod-rekod polis ketika itu, terdapat banyak laporan telah dibuat oleh peniaga kaum melayu mengenai barangan-barangan tiruan menggunakan jenama mereka.

Dikatakan pada tahun itu juga peniaga-peniaga pengiklanan mendapat keuntungan yang besar dari peniaga-peniaga cina untuk menarik minat pembeli kaum melayu.

Pada tahun 2015, satu letusan yang lebih besar telah berlaku dari gerakan ini. Dikatakan bencana yang dibawa oleh gerakan ini telah dibahaskan di Dewan Parlimen pada masa itu selama 3 hari. Kaum cina yang kebanyakan dari pihak pembangkang telah menyelar kerajaan pada masa itu kerana gagal bertindak untuk mengekang gerakan ini. Pemimpin-pemimpin kerajaan pada masa itu yang dicatatkan dalam sejarah telah berkata `itu hak mereka’ , `itu hak pengguna’, mereka telah menggunakan kuasa beli mereka’ , `kerajaan tidak dapat mengawal kuasa beli mereka’ dan `….dan oleh itu peniaga-peniaga cina banyakkan membuat iklan-iklan supaya mereka beralih membeli produk kaum cina’. Dikatakan isu itu tamat setakat itu saja dan tiada keputusan yang dicapai.


Tahun 2015 ini juga tertubuhnya Konsortium Pemborong Produk Bumiputra (KPPB) yang kekal hingga hari ini. Konsortium ini diasaskan oleh 5 individu kaum melayu dengan modal permulaan RM 15 juta. Aset permulaan pada masa itu hanya mempunyai sebuah stor yang agak besar dan 10 buah lori untuk tujuan penghantaran. Tujuan utama konsortium ini ditubuhkan adalah untuk membeli dan memasarkan semua barangan kaum melayu ketika itu yang amat lemah dari aspek pemasaran.
Kini, selepas operasi selama 50 tahun, ia merupakan antara syarikat milik kaum melayu yang paling berprestij di Malaysia dengan pembukaan pasaraya yang ke 25 baru-baru ini di Pangkalan Hulu, Perak.

KPPB adalah jentera yang paling berkesan dan pemangkin kepada kejayaan ekonomi kaum melayu hari ini. Jika tiada 5 orang wira kaum melayu yang berjiwa besar ketika itu, mana mungkin kejayaan kaum melayu dapat dicapai seperti sekarang.

ABC SELAMANYAAAA....

hangkedee said...

Say No to this species for next PAU ;
Ah jib gor laki rosmah
Krismudin
Nazri namawee
Kitol kj

Anonymous said...

SAY FUCK U TO 5 EKOR ANJING CINA
1.AH JIB GOR
2.HISHAM AMARAN
3.ROSMAH BADAK
4.NAZRI KITUL
5.KJ LIBERAL

KUDOS TO
1.ZAHID HAMIDI
2.MUHYIDIN
3.IDRIS HARON
4.MUKHRIZ

Fikir Tajam said...

Saifuddin Abdullah politik baru LANCAU kasi terajang sekali.

Anonymous said...

sedih juga aku melihat politik umno ari ni.Tapi nak marah rakyat kerana mereka maki hamun pemimpin pun tak boleh juga,kerana mereka ada hak utk bersuara diatas tafsiran mereka sendiri yg pemimpin itu lemah dan memang betul nampak pemimpin itu memang agak lemah. Pemimpin harus berani bertindak diatas kebiadaban kaum lain secara terang terang terhadap kaum peribumi yg selama ini menatang mereka atas kepercayaan dasar yg ada dalam perlembagaan. tapi akhirnya mereka menokak tengkok kita yg menyuap mereka nasi..pun masih mahu diamkan lagi...inilah YANG DIMAKSUDKAN PEMIMPIN TU LEMAH KALAU TAK BERTINDAK...atau rakyat boleh bertindak sendiri..

Anonymous said...

Kalau pun nazri, hisham, kj menang, org cina pun akan tolak mereka. mana antara mereka ni boleh dipakai? they have never been seen as free and fair. baru2 je ni pasal nak dekat dgn perhimpunan umno...but in the end, no difference from muhyiddin, zahid hamidi dan geng lain.

Anonymous said...

you all ni jgan main reverse psychology memanjang lahhhh...plss! you are trying to shore up support for najib and team...so that after the umno assembly, the chinese will turn their support to them...and umno will be even stronger...keep on dreaming lah...

Anonymous said...

kj lu x nk carot jgk ke? jgn lupa kj 2 talam 2 muka beb!

Anonymous said...

Secara umum, melayu, tak kira dari mana-mana fahaman politik dan pengundi melayu, perlu sedar yang kaum cinabeng dibawah kepimpinan DAP dan disokong secara diam-diam MCA dan Gerakan, merancang menjatuhkan pemerintahan melayu di bumi Malaysia. Apabila kaum cina dah memerintah, mereka akan terus hapus segala kepentingan orang melayu, islam dan raja-raja. Mereka akan peralatkan PAS dan PKR. PKR pula akan sedaya upaya "membaham" dan menguasai PAS melalui satu pelan cantuman party PKR-PAS di akhir nya PAS akan tukar menjadi parti pluralisma dan liberalisma, dan gugur lah perjuangan islam. "Kesal dahalu pendapatan, kesal kemudian tidak berguna"....

Anonymous said...

Klu ahli umno x berjaya mengubah tampuk kepemimpinan skrg, so tgu je la kehancuran bangsa Melayu, dipijak, dihina dan dperlekeh bukan setakat bangsa tetapi agama dan budaya kita jge. Kehancuran Melayu ini tak jd masalah kpd Melayu lgbt, liberal, pluralisme, yg ngaku kunun moden krn sifat mereka yg malu jd melayu spt yang ditegaskan oleh nicky ajis. Kumpulan mcm gini nk ngaku bangsa lain, bangsa lain tu sendiri tsengih kat dpn tp mhina mereka di belakang. Tiada tmpat bg org yg rela dan mbiarkan bangsanya sendiri dperlekehkan, sbb kewujudan sst bangsa itu adalah tanda kebesaran Tuhan yang mjadikan manusia berbagai bangsa dan budaya.

Anonymous said...

benda paling mudah nak fikir. najib utamakan cinabeng krn kak mah dan dia sendiri dah dpt baaaaaaaaanyak hadiah dr cinabeng. tu sayang sesaaaaaaaangat dgn cinabeng. kalau tidak kenapa? apa motif bg keutamaan pd bangsa tamak dan parasit ni

Anonymous said...

ALI CAFE POWER ROOT HARI HARI IKLAN OLEH FAHRIN DALAM TV3 ..... ha ha ha ...kuat iklan alicafe dah Tak laku ...tinggal fahrin je dok minum ..ha ha ha takpe yang untung fahrin dan TV3 dpt upah iklan .

awas ALICAFE adalah CINABENG punya...dan nama TONGKAT ALI sempena Syidina Ali ada unsur pemujaan terhadap ALI iaitu ajaran SYIAH...

SO alicafe adalah gabungan CINABENG dan SYIAH....

Syiah suruh minum ALICAFE lepas tu keras boleh kawin kontrak dan boleh sedap pancuttt je ...

ingat ALICAFE mempunyai cinabeng dan Syiah Mutaah didalamnya ...ha ha ha ...parok kena tuuuuuuuuu

Anonymous said...

JGN LUPA HADIR RUMAH TERBUKA HARI RAYA PM KITO.....makan ramai ramai ambik gambar masa tu nt utk analisa kehadiran tetamu2 .....ha ha ha...kot ada yg TAPAU makanan berguni pulok nanti

Anonymous said...

mantap anon 12.57pm! otak hang mmg geliga!!!

Anonymous said...

Anwar jubok, NikAjis, Hadi Boy, Husam Berjanggut, Stopa Spender, Azmin Lolo dan bersepah yg jenis mother fucker penjilat kaki cinasohai x sebut juga ka..

SORILAH BAHASA GUA PUN KASAR JUGA TAPI BEREKOR2 MALAUN NI MEMANG CELAKA PENGKHIANAT AGAMA ISLAM DAN BANGSA MELAYU

Anonymous said...

Nampaknya selepas PRU13 negara kita sudah tak macam di zaman Tun Mahathir lagi. Sejak kita tak ada ISA macam-macam kejadian berlaku. Caci orang Melayu, hina agama Islam, tembak sana-sini, bom oun ada........macam-macam ada.

Kita boleh nampak PERBEZAAN YG SANGAT KETARA antara zaman Tun Mahathir dan sekarang. Yang jelas sekarang ni maruah Melayu semakin terhakis dan puak lain sudah hilang hormat kpd Melayu dan Islam.

Kalau lepas PRU13 ada yg masih TERPEDAYA, BUTA tak nampak belang kafirun ni tak taulah nak kata. Kalau lupa tengoklah balik gambar-gambar menarik warna-warni MAJLIS MAKAN-MAKAN menjelang PRU13 dulu. Tun Mahathir kata Melayu mudah LUPA.

Nak tunggu sampai macam mana lagi agaknya?? Jangan sampai Melayu MENGEMIS DI TANAH SENDIRI baru nak sedar. Masa tu buat apa pun tak guna lagi dah sebab semua DAH TERLAMBAT.

celana biru said...

Aku benci CINAdap.
Aku benci CINAbeng.
Aku rasis.

Anonymous said...

sokong anon 7.41am 1000%! melayu wajib bertindak! lunyaikan bisnes ciabeng satu persatu! mereka terlalu angkuh dan terlalu besar kepala!!!

Anonymous said...

GAP & the geng mintak tolong like. Melayu duk bergaduh kat FB, Page Saya sayang Tun dengan page Pakatan kalau macam nih lah gayanya hancur bangsa melayu 5 tahun lagi.

https://www.facebook.com/pages/Melayu-Islam-Berhenti-Bergaduh-Marilah-Bersatu/632396766784792

preaha2 said...

Tapi Melayu mudah lupa-kata kata tUn Dr Mahatir tidak lama dulu diPAUmno.
Bilo cinabeng hantar sejambak bunga kerumahnyo semuo dilupokan. Ini perangai Melayu. Camano nak bersatu?

Anonymous said...

Pada hakikatnya, kita tidak pulaukan barangan cina, tetapi barangan Melayu didahulukan (berbanding dari masa dulu). Jika barang yang diperlukan tidak dijual oleh Melayu baru kita beli di kedai cina.

Kalau semuanya ada di kedai Melayu, InsyaAllah kita akan dahulukan Melayu. Ini bukan perkara pelik. Cina dah buat perkara ini lebih daripada 60 tahun tanpa syak wasangka daripada kita. Jadi cina jangan marah ya.

Ia tidak salah sama sekali. Kerana wang kita punya, barang dia punya. Kalau kita tak beli tak perlulah mereka marah. Kerana selama ini pun kita beli barang mereka. Hanya keputusan PRU13 yang menunjukkan 93% cina beralih angin mengundi parti cina DAP dan bercita-cita menumbangkan BN (dibaca: UMNO Melayu/Bumiputra) baru kita sedar kita semua (Melayu/Bumiputra) kena main selama hampir 60 tahun.

Alhamdulillah. Keputusan PRU13 telah membuka mata kita bahawasanya kita kena berhati-hati memilih kawan.

Please don't get me wrong. We got nothing against the individual chinese (they could be your bosom friends, neighbours, etc). But what we are worried is the chinese as a race. Can we trust them again. They are doing many things (probably assisted from outside the country) cladestinely and on the quiet.

Please don't go around blaming the Malays. It was DAP who fanned the racial feeling within the chinese voters who were undecided which party to choose during PRU13. Over night DAP managed to tip the balance for the undecided chinese to make the decision. Yes, a whopping 93% garnered by a chinese-based DAP. Any wonder why MCA was decimated?

So, please don't get angry with the Malays. Presently, we are just exercising our rights; Viz, where to buy, what to buy, who our friends should be, etc. It is nothing out-of-this-world. Perfectly all-right for us do defend ourselves.