Friday, August 16, 2013

TIDAK KEDENGARAN LAGI PEKIK 'ARAB SPRING' . TIBA MASANYA ISA DIKEMBALIKAN !


dah masuk 2 tahun kisah arab spring ini berlaku.
ia bukan berlaku pada satu negara, sebaliknya banyak negara.

cerita kebangkitan arab spring ini bermula dengan kisah pemuda yang membunuh diri kerana penguatkuasa majlis bandaran merobohkan gerai kecil nya .

ia dijadikan ikon, sebagai kebangkitan rakyat menentang sebagai yang didakwa kerajaan yang zalim.

di situ bermula cerita. pas seperti biasa menjadikan segala macam kisah di luar negara sebagai jalanan contoh karier politik mereka.

aung san su kyi dianggap wanita besi menentang pemerintah kuku besi, ikonik pejuang demokrasi kata pas.

namun bila ribuan penduduk islam rohingya dibunuh dan dibakar sami budha, aung san su kyi kata dia tak boleh nak buat apa apa pasal kedudukan kerusi parlimennya kurang dari pemerintah.

pas terpasung sekejap dengan biol jawapan idola pejuang demokrasi mereka.

muammar ghadafi telah mati dibunuh oleh pejuang kebangkitan arab spring.
anaknya juga mati .
sadis kisah muammar ghadafi hinggakan pengawal peribadi wanitanya pun telah dirogol dan dibunuh.

itulah justifikasi arab spring.

arab spring kini sudah tidak terkawal. media barat sudah mula mengendurkan penggunaan istilah arab spring bilamana syiah pula mengambil peluang hasil perseteruan politik bodoh pemimpin islam .

syiah spring sudah mengambil tempat arab spring.

penduduk aleppo di syria yang majoritinya sunah dibunuh,dipancung dan dirogol.

ini adalah penghapusan etnik yang pada hakikatnya sudah membawa kepada peperangan saudara dan sektarian.

2 tahun lepas pas begitu menyalak mengenai kebangkitan arab spring yang patut dilakukan kaedah yang sama di malaysia.

tapi sekarang kenapa pas senyap ?

dah tak seronok lagi nak perjuangkan istilah arab spring.

bukankah ini peluang terbaik untuk penyangak demokrasi ceduk tahap bebal makrop ini sewajarnya turut berdemontrasi bersama meraikan kebangkitan arab spring ?

ikhwanul muslimin rupanya tidaklah sehebat mana.

berita mengenai kematian ratusan penduduk di mesir semalam adalah contoh pembawakan demokrasi yang cukup bodoh dan tidak menguntungkan umat islam.

kita telah diberitahu mengenai umat islam itu adalah bersaudara dan damaikanlah sesama mereka yang bersengketa.

sepotong ayat al quran ini pun para scholar dan ilmuan mesir gagal nak turuti dan implementasikan.

hasilnya itu dia. mati dan terus mati kerana terlalu syokkan sangat dengan istilah spring !

kematian ratusan penduduk semalam mencerminkan silap dan gagal umat islam mesir untuk mendahulukan kaedah tenang dan profesional dalam menyelesaikan masalah.

bila emosi didahulukan, inilah hasil yang mereka dapat.

tak sampai 5 hari raya, umat islam mesir mati bergelimpangan.

mohon doakan kepada tuhan agar setitik pun cerita ini tidak berlaku dalam malaysia.

kita wajib belajar dari isu ini.

ISA perlu dikembalikan semula kerana ianya adalah cara preventif yang paling berkesan dalam menghalang pemimpin kaki bakar menghasut rakyat untuk melakukan ide perjuangan demokrasi yang sebenarnya lebih bersifat individu.



44 comments:

Anonymous said...

Apabila umat Islam berpecah dan berbunuh sesama sendiri, yang ketawa macam SYAITAN durjana ialah penjajah Barat-Israel dan sekutu kuat mereka dari DAPigs/PKR. Dan penyerangan dari MUSUH Islam/Melayu terus makin RAKUS dan GANAS, di Tanah Melayu ini!

Maka, kita mesti lawan HABIS-HABISAN cubaan puak Kristian Zionis DAPigs/PKR nak MENGHINA Islam/umatnya dgn tujuan MENGKRISTIANkan kalimah maha suci kita, ALLAH SWT, dgn. tujuan utama MENGHAPUSKAN kedudukan Islam sbg. AGAMA PERSEKUTUAN dan Tanah Melayu ini sbg. NEGARA ISLAM, melalui mahkamah sivil yg. berdasarkan undang-undang "demokrasi/hak asasi" SAMPAH Barat-Zionis! Esok, mungkin nama Al-Quran dan Masjid pula nak diKRISTIANKAN utk Injil dan gereja dia! Bahkan nama suci berdasarkan nama suci Nabi Muhammad SAW kita juga mungkin diKRISTIANkan si MUSUH Islam rakus ini!

Fahaman evangelis Kristian Zionis, ialah doktrin gabungan Kristian Protestant palsu dan pengganas Yahudi Zionis, SENJATA politik merbahaya yang mempergunakan agama, oleh penjajah Barat-Israel melalui CIA-US/MI6-UK/Peranchis/Jerman/Israel-Mossad/EU-NATO (di Malaysia melalui sekutu mereka, DAP/PKR). Fahaman ini dipergunakan untuk menjatuhkan Islam/umatnya, dan menjajah Palestin selamanya untuk memecahbelahkan PUSAT Islam di Timur Tengah, iaitu Mekah di masa hadapan dan seluruh negara-negara Islam yang kaya minyak-gas/sumber asli lain/tanah subur (untuk pertanian syarikat global GM US-Mosanto yang diharamkan di EU sebab boleh menyebabkan penyakit kanser dll). Bahkan Vatican juga telah dikuasai puak Kristian Zionis ini.

Jadi, sepatutnya, pemimipin-pemimpin Islam kita dari Dunia Islam, janganlah sampai takut lansung kepada GERTAKAN berterusan “demokrasi/hak asasi manusia” SAMPAH Barat-Zionis/Bukan Islam ini, macam hamba-abdi mereka!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (dulu saya MAKCIK Tempurung; tapi saya asyik mimpi kembali ke RUMPUN akar, keenakan masakan KAMPUNG Melayu kita, nasi sambal belacan dgn ikan masin, dan ulam petai/jering)!

Anonymous said...

Betull tu gap.....

Aku setuju sangat dgn artikal ini...

Pemain politik melayu jgn hanyut sama dgn demokrasi ciptaan barat yg tak menguntungkan rakyat....

Sebaliknya pemimpin melayu mesti kena manipulate sistem demokrasi utk menipu barat dan menguntungkan rakyat....

Kita sedia maklum amerika akan gunakan apa saja utk paksa sistem demokrasi dan nilaii2nya diaplikasi di negara2 didunia dan jika tidak maka akan ditekan dan diserang....

Indikasi kes liwat anwar dan video bogel stopa jelas tunjukkan org melayu sudah tak sensitif mana pada nilai2 islam. Kalau dulu kes natrah boleh lihat kebangkitan org melayu. Tapi skrg org melayu begitu mudah ditipu dgn permainan demokrasi....

Apa jaminannya org melayu tidak ditipu dan hanyut dgn nilai demokrasi? Jawapannya tidak ada jaminan langsung...

Selagi pas diikhtiraf oleh sistem demokrasi sebagai pembangkang di msia selagi itulah umat melayu di msia akan terus hanyut dan rosak serosak2nya....

Kerana nilai2 barat lgbt, transperasi, akauntabiliti, dll... musuh islam syiah, free thinker, illuminiti, jews, kristianisasi dll akan bertempek diatas pas untuk jahanamkan islam

Kita sedia maklum demokrasi dicipta utk berlawanan dgn prinsip islam.... Bilamana pemimpin islam kedua dibenarkan didlm sistem pemerintahan.... Sepatutnya hadis sahih suruh dibunuh..

Sbb itu mana2 negara islam yg gunakan demokrasi tidak akan aman, dulu dari muawiyah sehinggalah kjjan ottoman tiada pon demokrasi tapi zaman itulah umat islam hidup aman damai dan capai tamadun yg tinggi...

Skrg barat mencipta tools utk rakyat memberontak fb, twitter, dll... Kalau dulu abdullah saba seorg munafik tapi dgn account fb boleh create beribu munafik yg tunggu umat islam di fb utk didoktrinkan....

Apa jaminan utk umat islam di msia survive? ......

Dah sampai masanya umat islam di msia dan parti politiknya bersatu... Jadikan parti tunggal utk menjaga org melayu dan wujudkan structure dlm pemerintahan yg tidak berasaskan politik supaya dpt check and balance pada pemerintah,,

Slamat berjaya insyaAllah...

Spatial analyst
Klia

Anonymous said...

Perkasa, Jati, Pemuda Umno & Ngo2.....bangun la bersuara....sesungguhnya ISA WAJIB DIKEMBALIKAN!!! Barisan kabinet hrp dpt bukak mata & nasihat sikit si najib tuu!!!

Anonymous said...

Hak untuk berdemonstrasi, hak untuk bersuara, malah hak untuk berbogel sekalipun adalah teori hak asasi manusia yang dicedok dari barat. Kita lupa bahawa kita adalah orang timur yang ada had dan batasannya. Kita tak boleh tiru 100% apa yang ada di Barat. Takkan hak asasi penjenayah berat pun kita nak jaga juga. Habis tu, bagaimana dengan hak asasi orang awam yang saban hari menjadi mangsa peluru sesat.

Demokrasi bukanlah tiket kebebasan untuk kita melakukan apa sahaja. Mesti ada pencegahan dan kawalan supaya tidak boleh berbuat sesukahati. Undang-undang pencegahan ini mesti dikembalikan agar penguatkuasa tidak perlu bimbang dengan gangguan lawyers for liberty yang sentiasa mengambil peluang kelemahan undang-undang negara.

Hentikan pembunuhan ke atas orang awam dengan mengembalikan ISA dan Ordinan Darurat.

Anonymous said...

Masalah yang amat besar, adakah semua orang Islam memahami hakikat ini? Saya balik beraya di kampung baru ni, dinding rumah kaum kerabat di sana semua dipenuhi dengan teratur gambar-gambar pemimpin agung PAS sebagai idola.

Mereka tidak tahu pun peralihan orientasi PAS masakini. Kepada mereka PAS adalah seperti dulu juga; Parti Islam SeMalaysia, walaupun pada hakikatnya mengundi PAS bermakna menyokong DAP/PKR.

Anonymous said...

ISA ..... sekarang terimalah sendiri
malapetaka Libreltasi yang dikatakan
bagus serta tulin Demokerasinya yang
sedia ada tak Dmokratik lagi ketinggalan zaman......itu lah kegoan
pemimpin lemah pendirian lemah daya
berfikir terlalu riak mendabik dada,
akau lah pemimpin adil lagi bijaksana
.......sekarang sanggupkah membayar harganya ?.............
kau mudah lupa !...mudah dijinakkan
......wahai Tuan Peresiden, kau perlu bertangong jawap dalam pekara
yang kian mencabar kesabaran orang
MELAYU ..... kian hilang ketabahan menahan sabar amat perit lagi menyeksakan.........
kalau kau maseh berdegil terlalu
keras hati enggan menarik balek ISA
tunggulah bencana kesabaran ORANG MELAYU ada batasnya..........
dah tau terhantuk......mengadah je
la......itu yang sebaik baiknya atau lebe tetap lagi berundur secara terhormat sebelum musibah melanda lebih dahsyat sebab cara
berfikiran kolot kau paling tak tumpah serupa kepemimpinan anak raja penderhaka 43th lalu.. bahang kebodohan membibitkan perasaan meluap luap Orang Melayu......
13 may 1969 maseh terasa........

Anonymous said...

Kalau kau katakan kau bole hidup memakan bangkai bangsa sendiri......


silakan kan wahai pengkianat bangsa........

Ciuu liamak pahaai

hangkedee said...

Hak kebebasan yang di perjuangkan oleh Aljubri& d geng.Disokong oleh belacai belacai dapig Hampas.takebeer!!!

celana biru said...

Jangan lupa lagu dendangan Al Jub:
Tanya sama pokok apa sebab goyang.
Jangan biarkan dia lepas begitu saja.

Anonymous said...

Inilah bahananya jika tidak patuh pada perintah Allah. Allah telah memerintah semua umat taat kepada pemerintah tetapi mereka engkar, berlagak bijak. Mereka lupa bahawa Allah lebih bijak dengan terlebih dahulu memerintahkan supaya taat kepada pemerintah. Fikirkanlah, jangan jadi rakyat dan ummat yang menderhaka.

Anonymous said...

TANYA MAT SABU ...?

Anonymous said...

Tak perlu ada mno rakyat kini sokong perkasa

Anonymous said...

Teruskan saja 'MELAYU SPRING',jangan tumpahkan darah,tapi benkrupkan mereka.

Anonymous said...

JILAT LA JUBOR ANUAR....TU PASAL AHLUL BAHALOL PAS JADI BODOH & BAHALOL......SOKONG MEMBABI BUTA....KALAU PERISTIWA DI MESIR NI TAK JUGAK DAPAT MENJADIKAN AHLUL PAS CERDIK DALAM BERFIKIR....AKU TAK TAHU LA APA LAGI NAK CAKAP.....MEMANG BETUL BETUL BAHALOL TARAF KELDAI LA KO RANG SEMUA.....Puiiihhh !!!!!

Anonymous said...

Universiti al azhar yg tersohor kononnya terletak di mesir..itu la bodohnya umat islam yg mengagungkan universiti bangang ni..dari tahun penghujung 1800 an lagi yahudi amerika dan menyelusup ke seluruh pelusuk universiti ini utk merosakkan sistem dan silibus matapelajaran di universiti ini..secara tidak sedar supaya segala ilmuan dan graduan islam akan berteraburan di serata dunia membawa ilmu agama sesat menyesatkan...ini lah hasil diraih yahudi setelah ratusan tahun merosakkan universiti tersohor ini..
Ada sorang guru agama yg pernah 3-4 kali ditahan ISA kerana menegakkan islam tanpa takug pernah memberitahu aku ttg bodohnya umat islam skrg..anak2 yg trrpandai disuruh ambil jurusan professional seperti engineer,doktor,arkitek,lawyer dsb nya..sedangkan yg paling lemah kita akan suruh ambil jurusan agama..itu la akibatnya yg bangang2 ni jadi ulama dan ustaz2 bangang sekarang..ingat ulamat tersohor dulu kala tak pegi pun ke sekolah2 mcm al azhar ni..tuntut la agama dari guru yg tidak dibayar upah utk kelangsungan hidupnya..jgn ckp zaman skrg ni guru mursyid ni tak de..gurj tak pegi pada ko org..ko org yg kena cari gudu ni..apa2 pun moga2 alah merahmati para guru2 aku ni...dan moga malaysia bumi allah ni tidak ditimpa musibah mcm negara2 arab bangang ni

Anonymous said...

Masih ada ke guru yg tidak ambil upah skrg ni..kita yg biasa hidup di kampung2 dulu pernah melalui situasi ini..Sorang ibu/bapa membawa anaknya utk mengaji quran dan tak mampu membayar duit sedekah pada guru hanya membawa pisang sebagai upah guru ini..guru mengaji tetap menerima sedekah ni dgn senyuman dah muka ikhlas.dan adakah guru2 ni kebuluran tak makan tanpa upah dari ibu bapa muridnya..jawapanya tidak...nenek aku adalah sorang dari guru ni..moga allah merahmati beliau..tapi zaman ni ko cuba bwk anak2 ko pegi ke kelas mengaji quran,ko akan ditolak mentah2 kalau ko tak mampu bayar yuran belajar..alasan semuanya kos..sewa kedai,makan minum,bil eletrik dan air dll..sebab guru2 ni tak pernah yakin rezeki tu allah yg bagi..marilah kita berazam utk sokong2 mana2 pertubuhan amal dan tidak mementingkan wang sebagai matlamat bagi memperbetulkan hala tuju anak bangsa kita mendapat ilmu yg benar2 diredai allah..masih ada lagi tempat2 macam ni di bumi malaysia ni..aku sgt yakin.masih ada guru2 yg ikhlas mcm ni..kita bantu la mereka ni dan kita lihat la hasilnya generasi islam kita munhkin lagi 20-30 tahun akan jadi umat islam terbaik.

Anonymous said...

Selagi ada beruk2 dlm pas, jgn harap Islam akan bangkit. Hapuskan bapak beruk ini dan ulamak beruk dlm pas. Nak harapkan umno? Jgn harap...

Anonymous said...

Yup ada ustaz guna ilmu agama untik hidup mewah pakai motor harley d gambar red indian ( dekat rm200 ribu), ferari, menikah pompuan jambu. Lepas tu dalam ajaran bagi benda tak betul. Semoga manusia penjual agama ni mati dalam ngeri dan dibagi siksaan yang amat pedih dialsm barzah.

Anonymous said...

TEMPUH HARI ANWAR SPRING BUKAN MAIN AKTIF BERSPRING LA NI SENYAP JE APA DAH JADI? KESIAN DEKAT PENGIKUT2 ANWAR KENA TIPU BULAT2 BETAPA BODOHNYA PENGIKUT ANWAR/PAS/DAP/PAKATAN. DIHARI RAYA TERKENANG AKU KEPADA ANWAR SPRING...SPRING DAH ROSAK?

Anonymous said...

Soriiiiiiii!

Najib mana dgr ini suma! Suruh Aljubs yg instruct, baru Ahjib Lembut&Lembu akan buat!

Anonymous said...

Tanpa mengira fahaman politik PAS KE UMNO ke kita semua sedara seagama..duduk la bincang elok2..buang hasad dengki demi agama bangsa..hidup bukan lama pun..perselisihan tu tak byk mana pun..punca segala peperangan fln sejarah peradaban moden kalau dianalisa hanya la satu sebab saja iaitu "TAMAK" itu saja..sama mcm kat negara kita ni..sbb bumi ni penuh barakh dan dilimpahi kemewahan..itu yg jadi perebutan..winner takes all..sudah2 la tu..berapa kaya sgt yg jo nak wahai umno dan pas..fikir la anak bangsa kita pulak..buang la ego..bersatu la TANPA SYARAT..itu saja pemintaan aku..

Anonymous said...

Arab spring ada tangan2 cia dan zionis. Negara musuh israel satu persatu jadi lemah. PAS yg semata-mata anti UMNO percaya pada satu lagi boneka cia di Malaysia iaitu Al Jubs untuk buat rakyat Malaysia gulingkan kerajaan dan lantik dia jadi presiden Republik Malaysia liberal. Tanpa kematangan rakyat majoriti gerakan untuk pecahkan negara Islam paling maju di dunia ni akan berjaya dilaksanakan. Sebelum PRU 14 tak dapat tidak bapak liberal ini perlu dicontain atau dinuteralkan. Percayalah kalau ini tidak dilakukan 3 tahun dari sekarang dia akan bangkit semula.

Anonymous said...

Hari ni aku terbaca interviu suratkhabar Sun dengan Nazri Aziz.

Nazri kata dia tak peduli apa blogger kata pasal dia dan anaknya nedim. Yang penting anak dia mesti keje jadi pembantunya. Anak playboy bangsat yang penuh dengan maksiat di bawak dalam kementerian pelacuran.

Nazri kata anaknya tak perlu dibayar gaji oleh kementeriannya kerana bapaknya (nazri) dah kaya. Sial punya menteri, kaya dengan duit rasuah dan bongkak pulak tu.

Nazri kata dia tak perlu buat rakyat puashati. Dia hanya nak puaskan hati dia seorang aje. Dia ingat kepala bapak dia punya kementerian nak jadi sombong tak nak dengar kata rakyat. Menteri yang paling bodoh sombong pernah ada dalam umno.

Nazri tanya kenapa surau di resort sedili johor perlu dirobohkan? Bodoh tahap apa menteri ni? Surau tu dah tak menghadap kiblat. Tersasar 300km dari Kaabah. Menteri ni islam celup dan akan menjahanamkan kepimpinan melayu islam di negara ini.

Nazri kata anaknya yang beri kelebihan kepadanya dengan memberi undi orang2 muda. Kepala bapak dah bodoh memang tak sedar diri. Orang melayu padang rengas undi umno bukan nazri aziz lah.

Pau ni orang melayu umno wajib terajang keluar nazri aziz dari umno. Orang2 seperti nazri dan anaknya inilah yang membuat ramai melayu2 terutama melayu kampung merasa benci kepada umno yang dilihat terlalu elit bodoh dan westernise konon. Muka macam belacan busuk ada hati nak berbangga dengan segala maksiat dan kekufuran yang melampau. Kenapa Majlis agama perak tak tangkap nadim bangsat ni dan dakwa kerana maksiat melampau? Jijik sungguh bila dilihat gambar2 nadim ni dengan betina2 sundal yang bercium dan berpelukan macam malaysia ni bukan negara islam.

Najib kenapalah kau ambik beruk nazri ni jadi menteri? Aku dah tak faham dengan tahap logiknya kau jadi perdana menteri yang bertanggungjawab.

Fikir Tajam said...

TOTOK2 PAS hanya megah pamer janggut sejemput dan ketayap 24 jam.

Puasa sunat Isnin Khamis boleh dibilang dgn jari berapa kerat TOTOK PAS yg amalkan.

Tu sebab ramai pembesar TOTOK PAS yg BOROI spt Mat Sabu, Hadi Awang dll.

Anonymous said...

tidak ada musim yg kekal dan ini termaksuklah Arab Spring.

kalau ada spring maka selepasnya adalah musim luruh yakni di mana daun-daun luruh ke bumi...

ambillah iktibar

Anonymous said...

Bila pokok Arab mula berbunga, Order Baru Dunia sibuk menghulukan jari nan sepuloh...

Bila pokok Arab nula berbuah, NWO jugalah memetik hasilnya...

tetapi bila daun-daun berluruhan... hanya ada sedara seagama yang akan membantu...

sedangkan NWO hanya memberatkan keadaan

Anonymous said...

http://www.nytimes.com/2013/08/16/world/middleeast/egypt.html?hp:

"Some blamed members of Egypt’s Coptic Christian minority for supporting the military takeover."

Anonymous said...

aku begitu benci dgn cinabeng DAP ni! move haram jadah ni amat angguh! aku berharap boikot bisnes cinabeng DAP ini akan melenyapkan kebaruaan dan keharamjadahan jelmaan yahudi ini....

Anonymous said...

Aku heran betul melayu kat malaysia..mcm jijik tengok muka sesama melayu..baik umno atau pas..tolong la..kita semua islam bersedara..jgn la teruk sgt bermusuhan hingga negara bangsa tergadai

Anonymous said...

Arab spring adalah petunjuk allah pada umat islam dimalaysia lembu2 melayu islam dlm pakatan ni dh buta hati ...dh byk petunjuk dan sejarah silam.kejatuhan empayer islam berpunca dr perpecahan umat islam nabi dh pesan klu benci pada pemimpin tk perlu demonstrasi sebaliknya buat solat hajat supaya allah memberi hidayah pd mana2 pemimpin islam yg terspesong dr perjuangan baik yg mkn rasuah baik melanggan pelacur supaya mereka kembali ke pangkal jalan. Apa guna demostrasi yg akan membinasakan negara ba

Anonymous said...

OOH MALANGNYA NASIB NEGARAKU ,
TIADA TEMPAT NAK MENGADU ,
PEMIMPIN HANYA TAHU BERADU
DENTAM DENTUM BUAT TAK TAHU..

KALAU LAH ADA LAGI ISA ,
TAK BEGINI NASIB NYA ...

Anonymous said...

PM TAKDE TELOR..

TAKUT DGN CINA.. BANYAKKER CINA TAJA DIA?

RENUNG RENUNGKAN..

Anonymous said...

Setahu aku najib pernah buang ego memohon maaf pada rakyat malaysia atas kesilapan pemimpin2 bn..yusuf al qaradawi pernah buang ego mengatakan khilaf sbb bersangka baik dgn syiah..ulama tersohor pun mohon maaf pada umat islam..bagaimana dgn hj hadi dan niz aziz kalau berkesemptan dan kalau ada rasa bersalah menyebabkan perpecahan umat islam elok la memohon maaf secara terbuka kpd umat islam kita.itu pun kalau rasa bersalah.buang la ego..itu lah sifat terpuji..jgn dibawak mati disebabkan ego

Anonymous said...

Nazri melayu murtad. Banyak masyuk dari sumbangan cinabeng dan dibela oleh cinabeng baik punyer. Tengok muka dia kat tv mcm menonton penyangak tengah blakon. Apa yg dalam hati dia dh tserlah ke muka dan bicara. Pemimpin2 mcm ni yg kita kena turunkan. Komen dlm blog adalah suara hati rakyat yg dia longkangkan. So, kita humban blk dia ke longkang.

Anonymous said...

UMAT ISLAM TOLONG HADIRI:

....Gabungan NGO-NGO Islam melalui PEMBELA akan menganjurkan satu wacana khas agenda Kristian pada ari Sabtu 17 Ogos bertempat di Pusat Islam KL untuk memberi pencerahan mengenai tarikh 22hb Ogos ini kepada masyarakat Islam. Dengan usaha mencerahkan isu sedemikian diharapkan masyarakat Islam mempunyai alasan yang kukuh untuk tidak mengizinkan bukan Islam menggunakan Kalimah Allah disamping memberikan penjelasan isu Kalimah Allah ini dari sudut perundangannya.Di http://theunspinners.blogspot.de/2013/08/mempertahankan-nama-allah-wacana-ogos.html:

Untuk memahami apa niat kumpulan Kristian yang didokong oleh DAP dan Pakatan Rakyat untuk guna kalimah Allah dalam gereja, mari kita berkumpul di Pusat Islam esok:

PERINGATAN DAN JEMPUTAN:

Wacana Agenda Kristian SeDunia

17 Ogos 2013 Sabtu
8am-1pm (sarapan & makan tghari dsediakn)

di Dewan Muktamar Pusat Islam KL

Anjuran PEMBELA & MAIM

Terbuka utk umat Islam & Percuma

Utk info hubungi
Tel: 03-41071025
SMS: 019-4271025
Web: pembela.org
Wslm Karim Omar

Anonymous said...

Setahu aku najib pernah memohon maaf secara terbuka kpd rakyat malaysia atas kesilapan pemimpin2 bn..ulama tersohor dr yusof al qaradawi pernah mengaku terkhilaf sebab berbaik sangka dgn syiah dan memohon maaf secara terbuka..ulama tersohor dan pemimpin berjiwa besar..kita tunggu nik aziz dan hj hadi memohon maaf sekiranya ada kenyataannya yg membawa perpecahan umat islam..buang la ego sementara masih berkesempatan..jgn la bawak ke mati..kalau la semua pemimpin blh memohon maaf secara terbuka dan memaafkan pemimpin lain..alangkah baiknya ytk umat islam kita juga bangsa dan negara

Anonymous said...

Org2 pas bangga je dgn spring diorang..
Diorg lg suke berbunuhan dari tgk sdara2 yg hidup mewah dan mereka hidup susah..
Lg baik sama2 hidup susah...
Yg mewah tu plak nk tangguk air keruh utk kuasa n jawatan..tu je..

agama Allah menyatupadukan sesama manusia,kalau x satupadu,adalah tu yg xkene dgn org tu...wlaupun ilmu nye byk staraf tok guru,mgkin Allah beri dia ilmu yg byk untuk menguji beliau..sayangnya..ada ke dia berfikir ilmu nya ini ujian juga dr Allah,atau dia berfikir,aku ini saja yg betul,dan sbb tu Allah beri aku ilmu yg byk...

Jane Duncan said...

Kita sangat mengawasi peranan Yahudi dan Amerika sedangkan dibawah hidung kita ada pembelot-pembelot yang, demi keuntungan diri dan keluarga dan niat hasad dengki politik dan kuasa, mereka sanggup menjadi musuh dalam selimut dan membolehkan Kuasa besar menyusup masuk ke negara yang aman tercinta ini. Hati-hati jangan sesekali benarkan frasa bodoh "kalau aku tak dapat siapa pun tak akan dapat" ini menyebabkan Malaysia, sebuah negara Melayu Islam moderate ini tergadai dek kebodohan saudara seagama yang pentingkan hasad dari kesatuan dan kedamaian!

Anonymous said...

Aku setuju. Anak Nazri ni memang anak yg tak dapat dudikan sempurna dari mak bapak. Melayu macam ni sampah masyarakat mana boleh dibela pupuk jadi pemimpin. Rosak genarasi binasa bangsa dan agama.

Anonymous said...

sokong anon 4.48pm. bukannya melayu baru...itu melayu nak melingkop bangsa sendiri adalah...gantilah..ubahlah...

Anonymous said...

Orang yang hidup dalam tempurung memang macam tu. pemimpin2 dia pandai.... Dah siap2 burukkan tv dan suratkhabar yg tidak memehak mereka.

Tunggu sajalah diakhirat nanti ....

Anonymous said...

penah beborak dgn seorang professor dari mesir ketika transit flight kt abu dhabi.. kitorang borak2 pasal isu mesir.. prof tu cakap you know who is the culprit..huhu..

Anonymous said...

GAP & the geng mintak tolong like. Melayu duk bergaduh kat FB, Page Saya sayang Tun dengan page Pakatan kalau macam nih lah gayanya hancur bangsa melayu 5 tahun lagi.

https://www.facebook.com/pages/Melayu-Islam-Berhenti-Bergaduh-Marilah-Bersatu/632396766784792

mohamed said...

anon August 16, 2013 at 10:55 AM
Perkara ni sudah berlaku di Indonesia.... utaz telivision.Kaya raya. berbini artist.. disanjong.BerMotor besar langar pokok ..kojol.

Stesen TV kepunyaan kafir cina jadi penganjur...