Tuesday, August 20, 2013

NAZRI AZIZ PERTIKAI TITAH SULTAN JOHOR ROBOH SURAU . SEJAK BILA JADI ALIM ?


nazri aziz terus melahabau kan dirinya pada cinabeng.
dia semakin menjilat lubang buntut cinabeng.

sebulan lepas dia mencampuri urusan ketua menteri melaka dalam isu penutupan jonker walk.

kali ini dia pertikaikan pulak kuasa sultan johor yang menitahkan agar surau kontroversi ditutup.

JERAI 18 Ogos - Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom meminta semua pihak menghormati keputusan Majlis Agama Islam Johor (MAIJ) merobohkan surau di sebuah resort di Sedili Besar, Kota Tinggi, Johor yang digunakan untuk upacara keagamaan Buddha.

Kata beliau, keputusan tersebut tidak perlu dipertikaikan sebagai satu langkah pihak terbabit untuk mempertahankan kesucian agama Islam di negeri ini.

Tambahnya, tindakan tersebut juga mengambil kira pelbagai aspek termasuk titah daripada ketua agama negeri iaitu Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar.

"Perkara ini tidak perlu dibincangkan kerana keputusan itu hak dan bidang kuasa MAIJ. Sudah tentu semua perkara dipertimbangkan termasuk titah daripada Sultan Johor sebagai ketua tertinggi negeri dalam pentabdiran agama negeri.

"Tujuannya ialah untuk mempertahankan kesucian agama Islam yang merupakan agama negara," katanya kepada pemberita dalam Majlis Jamuan Hari Raya di Guar Chempedak di sini hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz yang menyifatkan tindakan merobohkan surau tersebut sebagai tidak perlu.

© Utusan Melayu (M) Bhd 



SEJAK BILA NAZRI AZIZ JADI ALIM ?

nazri aziz ini semakin 'saifudin abdullah' yang kerap melakukan tonasi berbeza dengan dasar umno dan kerajaan.

sebelum ini berapa banyak isu islam yang telah dirosakkan maruahnya oleh kafir,anwar dan pas..tetapi kenapa nazri tak bersuara ?

sebelum nak menegur titah tuanku sultan, elok benar muhasabah diri perbetulkan diri dan akhlak anaknya dahulu..

itu lebih mulia..


65 comments:

Anonymous said...

WOOW.. Anak Nazri Peng Chin ni xhensem pon tp dpt awek cun x sexy.. pndai die memancing ekk.. jeles aku!

Anyway aku mintk sgt Nazri disingkirkan dr jawatan dlm UMNO. Biar die keluar parti dn join parti setan PKR, bru sesuai dgn taste family die...!!

Anonymous said...

Nazri Peng khia ni sudah dikira menderhaka pd Allah SWT dan engkar pd Tuanku Sultan Johor! Nk simpan buat apa menteri najis mcm ni dlm UMNO? buat rosak UMNO je melainkan Najib pn sama taraf mcm Nazri Peng khia jg. Berani mamat botak ni cmpur tgn hal Agama, diri sndiri pun teruk mcm org xde agama.. sedar diri le Nazri weii.. SHAME ON U!

Anonymous said...

Miker kena clear bro, Tun Mahathir juga tak setuju surau itu dirobohkan..adakah Tun juga penjilat bontot Cinabeng?

QalamQabut said...

Bukan disingkir, tapi diterajang keluar. Menteri Mulut Cenonot ni dah jadi liabiliti bukan saja pada Najib dan UMNO, tapi jugak pada bangsa Melayu dan agama Islam.

Dia lupa kot Sultan tu Ketua Agama. Dia dok ingat pasal pelancongan saja. Tapi aku rasa tak lama dah. Ponggong dia dah berlengas, nak kena terajang balik ke Padang Rengas.

Anonymous said...

TUN M KETUA AGAMA ISLAM JOHOR KE ?
MIKER KENA CLEAR TU BRO MENGENAI KUASA YANG DIPEGANG.

Anonymous said...

Bah. pertama:

SYUKUR ALHAMDULILLAH di atas PERLINDUNGAN dan KETEGASAN YAM Tuanku Sultan Johor kita!
KALIMAH ALLAH SWT nak diKRISTIANkan, masjid/surau nak dikapirkan dsbnya - makin melampau puak-puak KAPIR GANAS!

EvVANGELIS Star melapurkan pendapat si 'scholar' Islam/Melayu LIBERAL, yg. menuduh umat Islam/Melayu yg. menentang pencerobohan surau ini seolah tidak TOLERAN! Pala hotak dia!

Dia kata kita buta sejarah kerana Nabi Muhammad SAW memberi keizinan pd. puak Kristian sembahyang kat masjid. Tapi si Islam/Melayu liberal ini yg. buta sejarah kerana di zaman Raulullah SAW, puak Kristian itu menggunakn masjid bukan bertujuan untuk MENJATUHKAN dan MENGHINA Islam.

Sedangkan, di zaman sekarang, sudah berubah dan puak Kristian tradisional sudah makin diambil alih puak Kristian Zionis.

Fahaman evangelis Kristian Zionis, ialah doktrin gabungan Kristian Protestant palsu dan pengganas Yahudi Zionis, SENJATA politik merbahaya yang mempergunakan agama, oleh penjajah Barat-Israel melalui CIA-US/MI6-UK/Peranchis/Jerman/Israel-Mossad/EU-NATO (di Malaysia melalui sekutu mereka, DAP/PKR). Fahaman ini dipergunakan untuk menjatuhkan Islam/umatnya, dan menjajah Palestin selamanya untuk memecahbelahkan PUSAT Islam di Timur Tengah, iaitu Mekah di masa hadapan dan seluruh negara-negara Islam yang kaya minyak-gas/sumber asli lain/tanah subur (untuk pertanian syarikat global GM US-Mosanto yang diharamkan di EU sebab boleh menyebabkan penyakit kanser dll). Bahkan Vatican juga telah dikuasai puak Kristian Zionis ini.

Dan Jesus, jelmaan tuhan si Kristian, juga sering menggunakan synagogue Yahudi utk. sembahyang, tetapi kenapa di zmn. skrg., puak Yahudi sendiri tak mahu bagi umat Kristian sembahyang di synagoguenya, mahupun si Kristian tak bagi si Yahudi sembahyang di gereja! Dan juga kalau si Cina cuba sembahyang di kuil Hindu - mungkin HILANG KEPALA! Dan mahu tak kuil Cina bagi umat Islam CEROBOH?!

Dan kononnya umat Islam bersembahyang di gereja, di Barat! Sebenarnya banyak gereja hampir-KOSONG (tak cukup orang) telah DIJUAL/diPAJAK kpd umat Islam, sebab si Barat-Zionis nak KEUNTUNGAN. Dan umat Islam di Barat sebab dilarang buka masjid, apalagi yg. besar, di mana-mana, kerana ramai si Barat-Zionis benci kat Islam/umatnya (selalunya tersembunyi), maka umat Islam terpaksa membeli atau menggunakan gereja yg. sudah dibina dan di kwsn yg diperuntukkan utk rumah ibadat (sedangkan si Barat-Zionis asyik MELALAK “demokrasi/hak asasi kesamaan agama dan bangsa“ – tapi dia sendiri tak buat; dasar si HIPOKRIT)!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (dulu saya MAKCIK Tempurung; tapi saya asyik mimpi kembali ke RUMPUN akar, keenakan masakan KAMPUNG Melayu kita, nasi sambal belacan dgn ikan masin, dan ulam petai/jering!)

Anonymous said...

Bah. Kedua:

Jadi, jgnlah si LIBERAL Islam/Melayu nak putar belit fakta termasuk fakta sejarah. Lihat putar-belitnya di http://www.thestar.com.my/News/Nation/2013/08/17/Surau-scholar-tolerance.aspx, Muslims should emulate Prophet Muhammad in religious tolerance, says scholar , By RAHMAH GHAZALI, August 17, 2013:

PETALING JAYA: Muslims in Malaysia should take heed of Prophet Muhammad's religious tolerance as he actively promoted peace and compassion for all non-Muslim minorities living in Arabia.…..Referring to the uproar over the surau at a resort that was used by a group of Buddhists for meditation in Johor recently, Ghazali said this wouldn't have been an issue during Prophet Muhammad's time.

He cited an example recorded by one of earliest historians in Islam, Ibn Ishaq who had narrated that the Prophet had allowed Christian patriots from Najran to pray in the mosque, even with their religious cross on.

"He allowed them to pray in their way with the symbols. From this, we have arrived to the case of no difference between the cross and the deity the Buddhists brought in the surau," he said.

Ghazali, who specialises in interfaith studies, also said that the call to demolish the surau was not necessary as Islam never condones any demolition of places of worship.……Ghazali also said that Malaysia should learn from other examples of religious tolerance, citing a recent report about a church in Aberdeen, Scotland which opened its doors to Muslims for daily prayers due to space constraint in the mosque.

……He further suggested that Malaysia should start introducing comparative religion subjects especially in higher education or in teacher education.

"This will only open up the door to understanding people's religions and not belittling them, while strengthening and respecting their religions," he said.

Makcik Sambal Belacan.

QalamQabut said...

Mana datang pulak Tun M ni? Kalau dia tak setuju dia punya pasal le. Kit Siang pun tak setuju. Obama pun tak setuju. Lantak le dema.

Yang dihebohkan kat sini sekarang ni ialah Nazri dan Sultan Johor. Betul tak?

Anonymous said...

Bangunan Roboh Boleh dibina semula tetapi kalau privasi roboh macam mana? Mai baca cerita di bawah ini bagi membantu kita dalam mencari jawapannya.

DALAM ISU ketenteraman awam bukan saja negara membangun malah negara maju seperti AS akan gunakan otot-otot yang ada bagi memastikan ketenteraman awam sentiasa terjaga.

Contohnya, Uncle Samy telah secara senyap mengarahkan penyungkilan dan penyimpanan data berkaitan perbualan, penulisan dan gerak geri awam. Yakni ia adalah satu tindakan yang boleh disamakan dengan pencerobohan dan perobohan privasi individu baik yang lokal dan juga asing.

Apakah reaksi awam di sana? ha, ha, mereka tidak salahkan Uncle Samy sebaliknya 'Snowdown the Whistle Blower' pula yang dipersalahkan. Nah! lihatlah betapa patriotiknya pihak awam AS... kepentingan awam mengatasi privasi individu.

Apabila bangunan Pusat Perdagangan Dunia tumbang, bukan isu fulus yang menyebabkan Pak Syeikh (pihak yg disyaki) dicari sampai lubang cacing tetapi isunya ialah maruah dan martabat.

Renung-Renungkan

Anonymous said...

SUNGGUH INDAH WARISAN PUSAKA Melayu kita! Saya harap Nakhoda Hitam @ PENSYARAH Johan Iskandar, Pengasas Keris Warisan.com in diberi GELARAN Tan Sri dan bantuan filem beberapa juta utk. buat filem-filem PUSAKA Islam/Melayu, serta untuk tubuhkan kelab KERIS WARISAN ini di seluruh TANAH MELAYU kita (termasuk BUMIPUTERA Melayu S'pura), terutamanya di kpg-kpg. Bagi menyedarkan anak-anak muda kita betapa pentingnya mempertahankan WARISAN PUSAKA nenek moyang Islam/Melayu kita, termasuk KERIS PUSAKA kita, sebelum dijajah British-Zionis laknat!

Dan setiap acara rasmi UMNO atau kebudayaan7pelancungan, mesti disertakan penglibatan PENDEKAR-PENDEKAR Warisan Keris kita ini. Kalau di Barat pun, tentu TERPUKAU Mat Saleh tengok kebudayaan pusaka Melayu kita ini; termasuk BAJU-BAJU/SAMPIN/TENGKOLOK dan KERIS-KERIS PUSAKA yg. amat PELBAGAI ini, yg. sungguh indah. Apalagi bila disertakan dgn GAMELAN.

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (dulu saya MAKCIK Tempurung; tapi saya asyik mimpi kembali ke RUMPUN akar, keenakan masakan KAMPUNG Melayu kita, nasi sambal belacan dgn ikan masin, dan ulam petai/jering!)




Anonymous said...

Woi cai cai umno yg alim tarif letrik nak naik woi kah kah bn menang rakyat senang

Anonymous said...

Kita ingatkan majoriti negara maju anti-establishment tetapi rupa-rupanya tidak...

Kajian terbaru susulan kelahiran cucu Diana menunjukkan majoriti umat negara maju bukan saja pro-establishment tetapi mereka juga pro-agama dan paling menarik adalah pro-monarki.

Tak percaya? ha ha itulah wajah sebenar pihak Barat dan wajah inilah yang jadi 'kiblat' pembangkang. Cumanya, pembangkang 'berkinlatkan' topeng tetapi bukan wajah di belakang topeng berkenaan. Mudah kata pembangkang terT-I-P-U! kah kah kah

Jangan Mare Nanti Kena Jual

Anonymous said...

LAIN MULUT LAIN HATI

Kelahiran cucu kepada puteri Diana bukan saja mendedahkan tahap sokongan warga London terhadap sistem monarki malah di AS ia secara tidak langsung mendedahkan tahap kerinduan terhadap sistem yg diterajui sang Ratu Monarki yang pernah menjadikan AS tanah jajahannya.

Ini menunjukkan kemajuan tidak semestinya mengubah penghayatan dan amalan sesebuah masyarakat. Atas sebab itulah kita jangan hairan kalau Dapigs melihat Dinasti Kim Kit Ong sebagai pengganti kepada kerinduan terhadap sistem dinasti yang terpupus.

Anonymous said...

Jika surau tu kubahnya tidak mengarah ke Qiblat, bagaimana? Ia harus dirobohkan dan dibangunkan semula supaya ia menepati kehendak syara' supaya bersolat mengadap Qiblat. Bukankah itu satu tindakan yang rasional dan dituntut oleh agama? Jadi salah ke?

Sebagai Ketua Agama Negeri Johor, Tuanku Sultan berhak menyatakan hasrat tersebut supaya rakyat Islam di Negeri Johor (dan umat Islam yang menggunakan surau tersebut) tidak terus menerus berqiblatkan (Jerusalem?).

Nazri Aziz ni orang politik. Dia macam lalang; ikut angin bertiup dari arah mana... Agaknya angin selalu bertiup terlampau kuat menjadikan kepalanya terhoyong-hayang ke kiri dan ke kanan menyebabkan Alzheimer... a.k.a. Nyanyuk. Na'uzubillah.

Anonymous said...

suara nazri makin hari , makin berbunyi mcm suara macai2 al juburi & cinabeng . sultan johor itu ketua agama islam johor . itu 1 perkara . dan 1 perkara lagi , baginda juga SULTAN DAN YANG DIPERTUAN NEGERI JOHOR . so nazri , baginda tu pemerintah , ketua agama di johor. engkau siapa nak pertikai kuasa dia selaku pemerintah negeri dia ?

Anonymous said...

Saya sokong tindakan meroboh surau. Sokongan saya berpandukan kepada arahan Nabi merobohkan Mesjid Dirar. Peristiwa ini diurai di dalam Al-Quran surah At-Taubah ayat 108-110.

Adakah kita kurang yakin dengan contoh yang diberikan oleh Nabi kita dan ayat Al-Quran?

Anonymous said...

Baik aku byr letrik mahal drp jd macai dap..

Anonymous said...

Budak macam inilah patut jadi pemimpin .... pemimpin dilahir, BUKAN dipilih rakyat!!!! MALAY MERDEKA DALAM MALAYSIA!

Anonymous said...

Mengenai nazri Aziz ini telah banyak sgt issue yg negative yg melanda dirinya: mula mula ghairah menyokong namewee, bila situasi telah panas dia hentam balik si-anak cina itu, kemudian menyokong DAP terhadap tentangan arahan KM Melaka menutup jonker Walk, kemudian issue melantik anak dia jadi Pegawai khas di Kem Pelancongaan, bila keadaan telah panas dia corner baring kata anaknya itu tidak dibayar gaji, kemudian dia kata anaknya dibayar gaji dari wang sakunya sendiri, kemudian pula hal merobohkan surau ini. Inikah pemimpin Umno yg kita mahukan, seorang yg flip-flop, mengikut keadaan yg mana menguntungkan,tiada pendirian, dan mempunyai ego kesombongan yg keterlaluan. Umno telah lama meninggalkan cronyism tetapi Nazri Aziz tidak berpijak dibumi nyata, asyik asyik dgn kesombongan dan angkuh diri. Sambil di berkata: bahawa dia tidak peduli apa org nak kata asalkan dia senang dan puas hati maka dia akan lakukan apa saja. Inilah bentuk muka tak malu yg masih ada lagi dlm saf kepimpinan Umno. Disarankan kpd Perwakilan Umno yg akan menghhadiri Perhimpunan Agong nanti, "Pastikan org saperti Nazri Aziz ini di humban keluar dari Majlis tertinggi, selagi org saperti dia ini masih ada ramai Melayu yg tidak akan senang untuk menyokong Umno, dan org saperti Nazri inilah yg akan menjahamankan Umno dari dalam: Jadi jgn lupa singkirkan Nazri Aziz.

Anonymous said...

Tak mau bayar bil letrik mahal jangan guna aircon atau pasang jer Solar letrik FREE....!
Ingat DAP boleh tutun tarif Letrik Ke...?

Anonymous said...

Anak anjing ni bikan pandai mengayat tapi dia bubuh duit bapak dia lam lubang pepek betina tu semua mana tak kerumun keliling pinggang.

Anonymous said...

Biar bayar bil letrik mahal daripada jadi paria di tanah pusaka nenekmoyang sebab percaya sangat kat cina.

Anonymous said...

Assalamualaikum....sian nazri n mak pak yg sewaktu dgnnyer.....apew sbb depa kawin....ni dah mensia siakan zuriat.....

Anonymous said...

Anon 3.34am.. cuba ko tgk ape dap dh buat pada islam .bayangkan jika dap ni jadi kerajaan .......kalo ko masih x dpt bayangkan memang berok la ko ni

Anonymous said...

Tlg jgn percaya fitnah pencacai Nizar pd Tun M. Tun M xde keluar apa statement pun pasal perobohan Surau FAKE ini. Dan jika ada sekalipun itu pandangan beliau yg sudah bersara. Ketua Agama Islam dan urusan Agama ialah Tuaku Sultan Johor dan MAIJ. Yg masih berjawatan tp SIAL nak mampos-Nazri Peng Khia nih apehal dia nk sibuk?? tolerate pd tk kena tempat.

Inilah mslh umat akhir zaman, tolerate ikut hawa nafsu.. bila ada penghinaan terhadap Islam cepat2 nk tnjuk alim.. pdhal diri senditi dan keluarga sudah spt adik beradik syaitan...

So aku sokong penuh ketegasan Tuanku Sultan Johor, dn inilah kepentingan sistem Raja Berpelembagaan.

Daulat Tuanku

Allahu Akbar!

Anonymous said...

pencacai kafir DAP anaon 3.34, die idup pikir duit dan untung shj. Agama kena hina dia xpikir.. ini hidup mcm BANGKAI.. sama mcm Kit Sial punya prisip.

Tarif letrik naik xkena mengena dgn pengguna yg pakai letrik bwh RM 70. klu pakai lebih2 so kena bayar lebih lah. Itupun belum lulus lg. dlm perbincangan. Kos bahan apai naik TNB kata bukan dia nk buat untung atas kenaikan itu.

Cai DAP dh lama naikkan harga brg, apesal ko xbising?

Anonymous said...

Ko ni nazri tu kan penjilat cinabeng profesional sikit hari lagi dia ade partner

Anonymous said...

Org pas dh serba salah mengenangkan memori pru13 nyesal undi pkr.xpe buat yg betul pru14.

Anonymous said...

anon 2:32
bila pulak TunM kata tak setuju surau di roboh kan????
Yang TunM kata ialah, "beliau ada cara lain untuk tangani isu tersebut". Yang hang memandai jumpt to conclusion kata TunM tak setuju tuu apehal????

Anonymous said...

cadangan nazri tu mungkin atas nasihat pegawai khasnya.. iaitu anknya sendiri..

Anonymous said...

Mamat Nazri ni kalau tak silap aku dia Menteri Pelancongan dan Kebudayaan. Sebagai Menteri, sekarang dia cakap bukan main bagak lagi. Dia Menteri lah (cannot be touched; konon), dia dipilih rakyat lah (tambah majoriti lagi tu...), dia kaya lah (anak dia loaded tak perlukan gaji kerajaan. Semua tanggung beres oleh Mamat Nazri sendiri), entap apa-apa lagi ayat-ayat yang ego se ego-egonya.

Yang aku musykil, adakah kaedah berlagak, ber ego ini nanti akan di jadikan KEBUDAYAAN (melalui Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan) rakyat Malaysia, terutama di kalangan Generasi Y? I rest my case.

Anonymous said...

pencacai PAS@penjilat DAP xde nk rase bersalah le undi PKR DAP. Malah smpai hari ini mreka ckp BLACKOUT 505 tu betul. Selagi xberlaku tumpah darah antara kafir dan muslim selagi itu pencacai PAS terutama kepala setan dlm PAS- Nick Najiz dan Hadi Bewak tkkn sedar diri. malah tiada tanda2 mereka ini insaf atas teguran Allah. Krn Amanat Sesat 1978 dulupn smoai skrg mreka xtarik balik, org yg insaf akn cuci dosa, mntk ampun maaf pd org dn Tuhan.. tp PAS keras kematu dgn kebodohan dan kesesatan mereka. Lacurkan Agama adalah perbuatan plg jahat dn syirik pd Tuhan yg pas pernah buat!

Lihatlah PRU14 nnt aku doakan PAS xwujud lg dlm Parlimen atau DUN.amin

Anonymous said...

kita kasi sepak keluar lah Nazri Pheng Khia ni dr UMNO. Keluarag sndiri pun teruk, mcm xde agama, mcm mana nk pimpin org lain? Bodoh punya Nazri.. sial lah lu!!

Anonymous said...

Aku setuju bongok+ bongok=berbongok bongok.kasi like cepat.

Anonymous said...

Tak lah handsome mana Nazri Junior ni... Tapi kalau dah loaded (seperti kata Nazri Senior sendiri), berok hampas melantung mana pun akan didampingi oleh amoi-amoi yang mata duitan. Jadi memang sah lah dia ni loaded. Well done Melayu.

With utmost deference, I congratulate you Nazri for being able to enrich yourself (duit tu datang turun macam hujan dari langit ke)?

Anonymous said...

Bangang tarif letrik naik pun bukan berlipat ganda...palin kuat pun harga sekampit garam..tu pun paling murah di asia..yg PR kata nak mansuh tol tu kenapa tak buat bila dah pegang negeri yg paling banyak jalan bertol di Malaysia?

Anonymous said...

Nazri Aziz pon sama nyanyuk macam abg dia..Nik Aziz. Dah berlagak, ada hati nk mempersoal arahan Sultan..ni lah melayu xsedar diri..vote to bring him down!

Anonymous said...

Nampaknya MENTERI nie tak sedar diri selepas PRU13 .... tunggulah pada PRU14 jangan terkejut lak nak menyalahkan orang-orang lain.....

Didiklah dan ajarlah anak sendiri berperangai yang elok sebelum nak menegur seorang Ketua Negeri mengenai tindakan yang diarahkan berkaitan menghina AGAMA ISLAM.........

Anonymous said...

Pilah Nazri Aziz!. Jangan hendak campur urusan orang Johor. Jangan pertikaikan titah Sultan kami!

Kamu tu siapa. Sedarlah diri. Langit tidak selalu cerah!

Anonymous said...

Nak cakap susah tak cakap lagi susah.
Ahli2 UMNO terutama pewakilan perlu selongkar kes Nazri Aziz ini.Termasuk kes anak2 dia.
Teman intai nampaknye Nazri Aziz dari sehari kesehari menjadi tambah populer.Dia tambah populer sebagai racun dalam UMNO.Jangan kerana duri sejarum ini akan merosak keseluruhan UMNO.
Ahli UMNO akar umbi di seluruh negara tambah meluat dengan gara2 Nazri ini.Mungkin keriar politik dia sudah di penghujung.Dia perlu berundur atau di tarik undurkan.
Teman kurang jelas apakah Presiden UMNO sedar atau tidak perkara ini.Kadang2 hal2 yang dianggap remeh-temeh macam ini sebenarnya asas tokak yang membesar.
Banyak pengalaman lalu boleh menjadi cermin perbandingan untuk masa depan kita.Belajarlah dari kesilapan dan kealpaan lalu.
Mempertikaikan titah sultan atau raja adalah sama dengan memperkecil atau mencabar kekuasaan melayu.
Kedegilan dan keras kepala patut diletakkan ditempat yang sesuai baru naluri ini berfaedah.Cuntuhnya,degil untuk mengatakan "tidak" kepada keinginan merokok.Walaupun keinginan merokok itu mencakar dada.Hasilnya berjaya berhenti merokok.
Parjalanan Nazri Aziz di dunia politik sudah sampai penghujungnya.
Niktah.

By:Cikgu"S"

hangkedee said...

Bakal menyertaai PR atau PKM

Anonymous said...

Kenapa nama anak nazri masih ada dalam list kementrian pelancongan. Padahal ia untuk tugas2 khas utk parlimen padang rengas. Tak ada kena mengena dengan kementrian pelancongan. Hairan...

Anonymous said...

bukan aje si Nazri ni patut disingkirkan Najib pun patut di gantikan..2 N ni tak mendatangkan apa apa menafaat kepada bangsa Melayu..

Kenapa bukan Islam sanggup menghina Islam? sbb perangai perangai suku sakat 2 N ni yang tak menghormati Islam..kalau dulu mana ada bukan Islam secara terbuka menghina agama Islam ..skrg berani sbb 2 N dan suku sakat nya telah memberi gambaran yang kurang elok sebagai penganut agama Islam...

..Islam dan Iman adalah berbeza..mengaku Islam tak semestinya BERIMAN...bila Islam hanya pada keturunan dan baka..ini la jadinya..

Semuga Allah menyelamatkan Malaysia dari fitnah...amin amin

komandomelayu said...

NazrI Aziz !! Anda melacurkan maruah agama Dan bangsa!! Silakan berambus!!

Anonymous said...

liabiti2 dlm UMNO semakin ramai...harga pasaran UMNO mungkin akan menurun!!!

PRU 14 nanti jika liabiti2 ni tak dibuat hapus kira...harganya pasti akan merudum !!!!

arahan perobohan surau ni adalah satu isyarat...isyarat penting kepada kita dan musuh2 islam!!!

ini adalah satu titik permulaan yg kita bukan membuat dasar pertahanan lagi...kita sudah mulakan dasar "bila org baling batu,kita tak boleh baling bunga lagi"!!!!!!

isyarat penting ini adalah satu landasan terbaik utk melayu baru!!!
melayu baru tidak mengikut landasan sedia ada jika merugikan agama dan bangsa...melayu baru sanggup menongkah arus kalau ia menguntungkan agama dan bangsa!!!

melayu dan islam terpisah tiada!!!

90% rezeki datangnya dari perniagaan! bantulah agama kita utk mencapai sasaran tersebut!!!!

ABC SELAMANYAA..

Anonymous said...

Melayu Padang Rengas undi UMNO bukan undi anak haramjadah penyapu buruk sial ni. Gampang macam ni patut dihalau dari parti. Pastikan dia masuk PAS lepas PAU 13!

Anonymous said...

Tun M ckp, kalau byk negatifnys, robohkan aje. Mcm nazri aziz, kalau dah jd barah, najib kena buangkan dia..

Anonymous said...

ckp tentang agama?hahahahah...didik anak duluuu lahhhh....

Anonymous said...

Najib ni makin lama makin lemah..cuba lah jadi PM yg proactive..byk membisu dr berkeras..akhirnya si keras kpla mcm nazri ni pon xleh wt apa2 tdkn..

Nok said...

kalau takada kuasa raja2 dah lama melayu pupus... nak harapkan PR nak jaga kepentingan melayu dan islam?jauh panggang dari api......Nazri aziz harus di singkirkan kalau tidak habis umno....anaknya yg malaon pun di nak jadikan asisten..akai ada ke?aku rasa dia pun tahu penyokong tak pilih dia sebagai majlis tertinggi umno....tentu dia dah tahu awal2 lagi...najib tak bolih buang dia sbb dia menang PRU13 tempoh hari...

Fikir Tajam said...

Nazri Aziz sebenarnya hanyalah PENCACAI DAPigs yg telah diLANCAUCIBAIKAN oleh Teresa Kok dan Namewee BABISUNDALBOLONG!

Anonymous said...

Dgn nawewee pun boleh d cibaikan nazri aziz ni,pun xsedar2 nk tunjuk terer lg..
Org2 mcm nilah ptt di hpuskan sama skali dlm parti pmerintah...
Xrugi kan rakyat pun...

Anonymous said...

Haram jadah sungguh stetmen hg ni buat aku gelak sorang dr tadi tak abis2..pandai idea hang..btoi2 aku sokong hg kata

Anonymous said...

9:31,

beritahu mamat yang komplen pasal letrik naik, iaitu bahawa bukan saja tarif elektrik akan naik malah derma kepada Pas telah lama naik dan naik, yakni tak pernah turun-turun. awat tak komplen? kik kik

Anonymous said...

SAYA SOKONG SULTAN JOHOR UTK ROBOH SURAU TUUUU...

SULTAN JOHOR ADALAH SULTAN YANG BERANI DAN HEBATT ....baginda adalah berdarah keturunan Bugis yang berani dan handal di zaman silam ..

TAHNIAH SULTAN JOHOR ....ambo dan saing saing kawe sokong kuat SULTAN JOHOR atas arahan dan tindakan baginda....

Anonymous said...

Hey Anon 8:07 & 9.15am, sebelum lu hina Melayu, itu pemimipin Cina MCA kena tangkap itu video seks, si CINAGILAPORNO seks, termasuk sarang pelacuran Cinadoll yg. tumbuh mcm KULAT KURAP bawah DAPIgs, lu tak hentam aahhh! BERAMBUS lu!

Anonymous said...

Nazri Aziz sila duduk diam diam dan jaga hal kerusi sendiri juga tempat sendiri. Jangan nak sibuk hal kerusi orang dan tempat orang.

Anonymous said...

korang kutuk Nazri Aziz tuh buat apa.....korang jugak yg sokong beliau dgn mengundi & menaikkan Nazri Aziz menjadi Ahli Parlimen......

kalau kalau kutuk pemimpin korang sendiri, bermakna korang mengutuk pengundi2 bodoh yg mengundi Nazri aziz....tak ke BANGANG & BODOH namanya......

Anonymous said...

Nk buang dr umno mcm mana bro..nazri ni bacul mana nk bertanding MT tp abg ajib yg lantik nk buat cam mana...

Suka ayat ko yg last tu lh Gap...

QalamQabut said...

Yang BANGANG & BODOH tu macam Anon 11.31 yang otak ciput.

Bukan satu Malaysia yg sokong beliau dgn mengundi & menaikkan Nazri Aziz menjadi Ahli Parlimen.

Yang dikutuk pun bukan pengundi2 yg mengundi Nazri aziz. Pengundi2 ni mengundi UMNO, bukan undi individu.

Dan yang Menteri Mulut Cenonot ni kena sumbu hebat pun sebab kebodohan yang semakin kronik. Kalau setakat sekali dua buat silap dan salah memang tak kisah sangat. Tapi kalau selalu dan berterus2an, Najib pun boleh diturunkan. UMNO bukan macam parti lain yang ampu ketua membuta tuli sampai kiamat.

Anonymous said...

Nazri tu kata dia dpt mejoriti semasa dalam prublepas,,,,kawasan selamat kalau rasa diri tu teror sgt tanding ipoh timur atau ipoh..

Anonymous said...

PERANGAI ANAK MACAM SETAN ...
dok berkepit dengan betina sial ..
anak sendiri pun tak reti nak jaga ...macam mana nak memimpin Negara..

HUMBAN dalm laut je pemimpin mcm ni ...beban kpd UMNO je

Anonymous said...

tun madey pun pertikai titah baginda utk roboh surau.

bila nak hantam madei pulak? he he he!

Anonymous said...

Tun madey tu kira da expired tp kepla otak nazri urat dawai tulang besi kepla bana...kasi roboh surau tu jgn bg chance lg.,lame2 org singapor buat bini kwn pun bole pnjam gak..haha

Anonymous said...

Kan dulu dah nampak hangdir ni, anti raja........manusia tak sempurna pun pasti ada cacat cela nya......