Saturday, September 7, 2013

BUBARKAN PEMANDU, SATU BADAN YANG LANGSUNG TAK BAWAK MANAFAAT PADA MELAYU !



KLIK SINI

50 comments:

Anonymous said...

dari sudut pandangan paling liberal, sudah tentulah tidak adil untuk mana-mana pihak menentukan apa yang betul dan apa yang salah berhubung keperibadian seseorang pemandu.

namun dalam konteks awam, keperibadian seseorang pemandu bukanlah 100% milik empunya diri yakni rakyat ada sedikit hak dalam menentukan apa yang mereka nak lihat dan apa yang tidak.

Anonymous said...

natijahnya, kalau misalannya pemandu Pas enggan pakai apa yang muslimah pakai sebaliknya mahu pakai apa yang Amoi PKR pakai, lojiknya pemandu berkenaan lebih sesuai bekerja dengan PKR tetapi tidak Pas!

Anonymous said...

Kita tengok sekarang ni banyak sangat isu-isu yang TIDAK DISENANGI oleh rakyat khususnya orang MELAYU.

Sekarang ni ada satu perkara saja yang kita RISAUKAN.........takut di PRU14 akan berlakunya TSUNAMI MELAYU pulak.

Kita TIDAK MAHU Tsunami Melayu ni berlaku. Tolonglah bertindak dan buat langkah yang BIJAK sebelum perkara ni menjadi kenyataan.

Anonymous said...

Apa MELAYU dapat hasil cetusan idea pemandu..? Apa NAJIB dapat dari pemandu ni...? NAJIB dapat cacian MELAYU...

hangkedee said...

Ah jib gor nama itu .nama cinabeng kenapa tukar ke nama CINA.Ini lah Orang melayu yang berasa Malu menggunakan nama Melayu.Simple.Di tambah pula ketidak keyakinanan kepada bangsanya sendiri untuk membuat keputusan.Oh melayu bangsawan ah jib gor.Tsunami melayu PRU 14 pasti berlaku.

Anonymous said...

NAMA GUA TONG SAM PAH
GUA MALI NEGLI MELAYU
NAIK TONGKANG MAA
DULU GUA KULI SEPET
SIKALANG GUA SUDAH KAYA..

GUA BIZ PELACUR AMOI
GUA BUKAK JUDI KEDAI
GUA JUAL CANDU HISAP
GUA KETUA KONGSI GELAP..

GUA SUDAH JOIN ITU DAP
PARTI@DOGS AND PIGS
GENG SAMA DONG FUCK ZONG
GUA TAIKO SIKALANG
GUA SUDAH PECAH BELAH MELAYU
KASI MELAYU HANTAM MELAYU
JADI ANJING SURUHAN GUA
JADI BALACHI PECACAI GUA..

LU MESTI INGAT NAMA SAYA
MR TONG SAM PAH
KETUA SAMSENG DAP MAAA

Anonymous said...

Assalamualaikum...
dgr kah najib luahan marhein nih...?!
kita tau najib malas berfikir malas baca blog po bn sekali pown jd sapew yg akan bagitau haru biru rasah risau marhein....sumer pak pak mentri dok..dok apa pown xto...daew bran kew bila najib ada majlis dimana2 teros bg sorat kat dia.....dak kalo...ginin lah jugek yew....

Anonymous said...

Assalamualaikum...
dgr kah najib luahan marhein nih...?!
kita tau najib malas berfikir malas baca blog po bn sekali pown jd sapew yg akan bagitau haru biru rasah risau marhein....sumer pak pak mentri dok..dok apa pown xto...daew bran kew bila najib ada majlis dimana2 teros bg sorat kat dia.....dak kalo...ginin lah jugek yew....

Anonymous said...

http://syedsoutsidethebox.blogspot.com/2013/08/the-pms-screwup-team-senarai-pegawai.html

pemerhati said...

salam GAP,

isu pemandu ni bukan nya pasal melayu je tapi pemadu setan ni jugak yg meranapkan negara! agaknya si najib tu pikir bila lantik cina utk ekonomi, ekonomi m'sia ni terus mantap semantapnya mcm bisnes babi sepet tu..

satu lagi nak tegur pasal minyak.Sy faham yg najib nak save 1.++ billion tu so dia naikkan 20 sen. Masalahnya..x ada cara lain dia nak save? Sedangkan minyak tak naik pun babi2 sepet boleh carik mcm2 alasan nak naikkan harga ni kan pulak kalau perkara plg asas yg naik.

Sy rasa ada lg cara utk save kan 1.++ billion tu, contohnya kurangkan jumlah BR1M. Kata lah tolak 100. brapa kerajaan boleh save? X Payah naikkan jumlah BR1M pun x apa. So kerajaan dpt 1.++ billion..satu Malaysia selamat drp kenaikan barang & yg dpt BR1M pun masih dapat w/pun jumlahnya kurang sikit. Najibbb please la simple but yet effective!

lepas tu potong sket kat voucher buku budak2 universiti tu..dah brapa save?

Mmg la kalau cerita drp economic side, cara naikkan 20 sen tu one of the best tp kalau
alternative solution tu bagi the same result kan lagi bagus.

Itu ceduk drp buku ekonomi bulat2!. Najibb ko tu pemerintah..ibaratnya seorang bapak yg kena jd genius utk handle family very well. Boleh x ko jgn ikut sgt cakap penasihat terhebat ko tu? x lupa juga pd pemandu laknat tu. Ingat dia tu sapa. Sepet kan, jgn terkejut kalau dia pun sebenarnya gang2 komunis, musang yg menyamar jd ayam.

kalau lah Tun ikut teori buku ekonomi dulu apungkan duit m'sia + pinjam IMF..ko rasa2 la najib apa jadik hari ni?

Anonymous said...

Assalam GAP.
Terima Kasih sebab mendengar komen aku dalam artikel kau pasal Cin Peng.

Sekurang-kurangnya kita bersatu dalam sesuatu perkara.

Kepada DS Najib. Kami sayang UMNO. Kami sayang Islam. Kami sayang Malaysia.

Bubarlah PEMANDU yang telah menjahanamkan negara ini.

Thx GAP!

Anonymous said...

Akhirnya musuh2 dalam selimut Al-Juburo yg senyap2 menabur racun sudah dikesan dlm pentadbiran Najib.. hentam kasi keluar sebelum terlambat utk PRU-14...

Anonymous said...

semuanya lemau...

Anonymous said...

bubarkan PEMANDU kalau tidak menguntungkan melayu!!!!!

BatuBara said...

DS Najib kalau perlu ada PEMANDU, carilah dikalangan mereka yang berjiwa Melayu dan berteraskan Islam yang dapat melihat dan merasa permasalahan mejority iaitu golongan bumiputra.Selepas mendapat mandat PRU 13 lalu, DS Najib harus pertahankan kepentingan Melayu dan Islam yg telah termaktub dlm Perlembagaan Negara setelah kaum lain cuba merampasnya.Kerajaan DS Najib dah tak patut layan karenah puak-puak cinabeng yang bersikap talam dua muka dan gergaji dua mata.. Dah sampai masanya karenah puak-puak pembangkang tu semua ditangani dengan lebih tegas dan keras demi memastikan kuasa politik melayu dapat diwarisi hingga ke anak cucu..Ingatlah siapa yang menyelamatkan BN pada 5 Mei lalu!Sekali lagi PEMANDU perlu ada jiwa Melayu/Islam.

Anonymous said...

Seorang pemimpin yang hebat dan bijak sangat mencintai ilmu dan akan tahu memilih mereka yang layak untuk berkhidmat dan berjuang bersama-samanya.Apabila kabinet ini adalah pengekalan daripada kabinet Pak Lah walaupun selepas PRU yang lalu, dan dasar politik baharu yang lebih ingin menjaga hati rakyat yang tidak memilih BN, dan memansuhkan undang-undang tanpa merujuk kepada pakar keselamatan negara, berserta pegawai atau ketua jabatan yang ramai condong kepada pembangkang dan sentiasa melantik pegawai kanan yang kurang bijak dan berbudaya hedonisme,maka dengan ini bolehlah dirumuskan bahawasanya Najib sedang dipandu,bukan memandu.Apabila sesebuah kenderaan itu ada ramai pemandu dan penumpangnya hanya seorang,maka ia boleh disamakan dengan KERANDA.Sebuah bas yang sedang menuju destinasi harapan dipandu oleh seorang yang arif lagi mahir.Apabila bertukar pemandu,destinasi tetap sama tidak diubah.Jika destinasi bas tadi bertukar,bermakna bas itu mungkin di'tawan'.Selepas era Mahathir,kita dapat dua PM.Kenapa tiba-tiba kita seperti kehilangan arah dan kekuatan?Kerana kedua-duanya tidak berhasrat untuk meneruskan kegemilangan yang telah diusahakan dulu.Mereka merasakan sekarang aku PM,aku juga boleh lakukan yang terbaik.Sebelum aku hendak Cemerlang,Gemilang dan Terbilang,eloklah aku padamkan dahulu rekod-rekod pencapaian PM terdahulu.Akhirnya tikus memperbaiki labu.Datang pula yang sekarang ini menerima buah labu yang rosak dan senang hati kerana kerosakan itu bukan angkaranya.Maka PM ini terus memulakan 1 Malaysia dalam ucapan pertamanya sebagai PM.Senang hati kerana dia dapat peluang untuk membawa negara lebih tinggi lagi tanpa perlu menoleh kebelakang.Ideologi pemimpin inilah yang sedang kita tonton dan perkatakan sekarang ini.Segala kebijaksanaan dalam membangunkan negara selama 22 tahun itu adalah milik Allah S.W.T. bukan milik Mahathir.Tun berjaya kerana beliau beriman denganNYA.Sekarang keimanan baharu mengambil tempatnya.

Otak geliga said...

galak bebenor korang ni kutuk PEMANDU....korang sedar ke tidak PEMANDU tu sapa yg lantik???....mengHINA PEMANDU bermaksud mengHIHA PM.....menJATUHkan PEMANDU...bermaksud menJATUHkan PM

korang kena ingat, PM melantik PEMANDU, TERAJU, KONSULTAN sbg penasihat aka mewakili PM utk mentadbir negara...maka jatuhnya PEMANDU, maka hilanglah kuasa PM utk mentadbir Malaysia

Tak takut kena label RBA/cecei pembangkang?....jap lg ada le yg naik angin......kahkahkahkah

Otak geliga said...

Tun M dulu masa jd PM cuba tanya dia ada berapa KETUL PEMANDU/KONSULTAN dia lantik utk urus negara?

ada berapa PENGKHIANAT UMNO yg dilantik jd duta/senator?

ada berapa org PARIA KELING yg Tun M lantik jd Timb Menteri?

SEKARANG ni jom ramai2 tanya SIAPA YG MELANTIK PENAMA2 DI ATAS menjadi sebahagian dr pemerintah Malaysia??.....:)

pemerhati said...

hek eleh "otak geliga" -- bak kata org johor la..

ni la contoh yg jelas sbgai otak geliga utk menipu.

"korang kena ingat, PM melantik PEMANDU, TERAJU, KONSULTAN sbg penasihat aka mewakili PM utk mentadbir negara...maka jatuhnya PEMANDU, maka hilanglah kuasa PM utk mentadbir Malaysia"

apa ke hal nya PM hilang kuasa kalau buang pemandu tu? kan najib yg berkuasa.

kalau mcm tu nampak gaya nya ko nak kata "sebenarnya pemandu tu lah yg memimpin m'sia. ah jib cuma jd pm boneka." tak gitu?

so..sebenarnya ko takut la kan kalau pemandu2 yg cuba merosakkan kerajaan & M'sia daripada dalam akan dihumban keluar?

so perancangan musang2 takkan berjaya.

Otak geliga said...

tolong jgn letakkan SEGALA KESALAHAN atas kepala gemala PEMANDU segala bagai, sedangkan pihak yg satu lg seolah2 TIADA KESALAHAN yg perlu ditanggung

BERAPA KALI & BERAPA BYK sudah diberitahu oleh org2 yg prihatin, para blogger, rakyat...ada "PIHAK" tu nak ikut???

Selama ini "Pihak" berkenaan lebih tunduk pd permintaan siapa???
MELAYU, ISLAM, PRIBUMI, PENYOKONG?

siapa yg beri RM100juta pd SJKC??....siapa yg beri tanglong free pd si kaya2?...siapa yg sanggup tukar nama Melayu/Islam kpd nama keturunan pendatang?

Otak geliga said...

drpd PEMANDU dibuang adlh lebih baik PEMANDU diberi nama baru atau lebih cantik dipanggil PENJENAMAAN SEMULA

minta KONSULTAN beri cadangan & lepas tu boleh bayar juta2 RM sbg membalas budi

InsyaAllah rakyat boleh terima....apa kata anda??...hehe

Otak geliga said...

To pemerhati:

Soalan aku mudah.....SIAPA YG MELANTIK PEMANDU sedangkan sebelum perlantikan ramai yg telah membantah?

kenapa Tun M tak perlukan org2 spt PEMANDU utk memandu dia memerintah Malaysia?

itu menunjukkan "pihak" berkenaan tak yakin dgn kemampuan diri & badan2 kerajaan sedia ada utk membantu "pihak" berkenaan mentadbir Malaysia....tak gitu??....:)

pemerhati said...

wah ayat kornar baring..don't worry aku tau ko risau pemandu laknat dah x boleh sakau duit mcm mak bapak korang punya & hilang kuasa..

ni kes2 mcm budak tingkat 4 nak hilang kuasa la kan..

moral of the story - mana2 yg tak menguntungkan..menjadi salah satu punca permasalahan / libality yg berat mmg patut dibuang. so jgn lah terasa lebih2 pulak.

org yg minum ais je yg rasa sejuknya.

Otak geliga said...

kepada sesiapa yg nak menJATUHkan PM dlm PAU13 usaha korang takkan berjaya. Kedudukan Presiden & Timb takkan dicabar utk memastikan UMNO tidak berpecah buat masa ni.

Tapi selepas PAU13 tak pasti la pulak...sebab, berdasarkan sejarah pemerintahan Pak Lah....hehe

Otak geliga said...

suara PEMANDU adalah suara PM....tindakan PEMANDU adalah tindakan PM...keputusan PEMANDU adalah keputusan PM

perlantikan PEMANDU adalah denyut nadi & suara hati PM....jika ada sesiapa yg memperkecilkan PEMANDU, bermakna anda memperkecilkan PM

keee perlantikan PEMANDU dibuat oleh "pihak" lain?

Otak geliga said...

bercakap pasal budak tingkat 4....siapa pulak yg lantik dia jd MENTERI??...membuka kembali peluang budak tingkat 4 utk berkuasa semula sehingga berjaya melantik Regina yg cun tu???

SEMUA PERSOALAN kembali kepada tindakan "Pihak" berkenaan.....siapa yg mempengaruhi "pihak" berkenaan??....adakah "pihak" berkenaan TAK SEDAR ttg keLINCAHan budak tingkat 4 berkenaan?

aku ni suka mengambil pepatah org lama...."sindir menantu, BELASAH anak"....:)

Otak geliga said...

SEDIKIT NASIHAT utk pemerhati...hehe

"pemandu laknat dah x boleh sakau duit mcm mak bapak korang punya & hilang kuasa..

ni kes2 mcm budak tingkat 4 nak hilang kuasa la kan.."

PEMANDU & BDK TGKT 4 tiada kuasa langsung sblm ini sblm dipungut oleh "pihak" berkenaan....jd siapa yg beri kuasa?

& jgn harap PEMANDU & BDK TGKT 4 akan hilang kuasa sbb mrk dilindungi oleh "pihak" berkenaan....:)

oh ye....sejak bila "pihak" berkenaan mndgr keluh kesah rakyat Melayu/Islam/pribumi?....tp mungkin menjelang PAU13 segalanya akan mula didgr....Alhamdulillah

Otak geliga said...

bila dibelek2 muka kesayangan PEMANDU....kenapa kedua2 KEPALA PLG BESAR bukan org Islam?

sorang nak jual MAS, sorang lg parti sendiripun dah RANAP ada hati nak memandu?

persoalannya SIAPA YG LANTIK mereka2 ni??....wooohooo soalan cepu mas, siapa berjaya jawab tak dpt apa2...:)

Anonymous said...

Senang Jer!!

Naikkan Mukhris!!

Tun M ada di belakang!!

Senang kan!!

Anonymous said...

Petempuan Melayu Sial mvm ni yang perlu di singkirkan!!

Makan gaji kerajaan tapi gaya hidop umpama pelacur!!!

Anonymous said...

PEMANDU , Memijak2 tiap undi yg BN dapat masa PRU13 . kalau najib nk kekal lama , sila bubarkan jwtnkuasa sampah ini .

Anonymous said...

Otak geliga komen mcm dia sorg je reti menaip . ckp pung-pang mcm prof agus . gi kau sane pru14 , celen najib kat kerusi pekan . sembang lebat dlm gap ,mcm dia la simpan semua rahsia najib . cehh !!

pemerhati said...

otak geliga sgt lah,

apa masalah kau sebenarnya? mmg la yg kutip tu najibbb & dolah.

so yg ko nak marah2 sgt bila kitorg nak buang pemandu tu apa hal nya?

pd aku, mana aku mana yg salah mmg tu akan di hentam. baca la reply aku bg. ajibbb pun mmg salah pd aku sbb dia salah pilih penasihat.

Isu kat sini senang je. ajib kena rajin2 fikir secara bijaksana..jgn lembik sgt dgn sepet..tengok ke bawah sendiri..& buang punaisihat2 yg x berguna.

Otak geliga said...

Anon....seronok kalau ada pengikut mcm kau ni.....hehe

AMAN dunia....harap para blogger ambil nasihat anon ni...."ckp pung-pang mcm prof agus . gi kau sane pru14 , celen najib kat kerusi pekan . sembang lebat,mcm dia la simpan semua rahsia najib"

Otak geliga said...

shhhh...pemerhati jgn vokal sgt...please baca komen anon atas ko tu...kihkihkih

Otak geliga said...

To pemerhati

aku TAKDA masalah dgn korang....tp mungkin cara aku ni mmg SUSAH korang nak baca....cara ni dulu2 mmg popular....hahahaha

apa yg ko ckp tu SEMUA BETUL...aku setuju 100%

pemerhati said...

otak geliga, aku dah baca dulu sblom ko suruh baca. suka hati ko lah kalau ko rasa ko ni prof serba tau.

apa yg aku & org2 melayu lain nak tau adalah 'keamanan + kesejahteraan' tanah melayu ni. suka hati kau la kau nak bodek sapa pun atau ko nak fikir ko hebat sgt.

cam biasa kalau ajib yg dah diberi peluang pon sama sewel dgn dolah, kena turun takhta lah.

BatuBara said...

Kalau Pemandu gagal apa salahnya guna auto pilot pulak GAP ????

Otak geliga said...

To pemerhati

taraf Prof tu bukan aku yg memandai2 bagi....:)

aku nak BODEK?....kahkahkah...bro GAP.rakab/Melayu Perak etc tahu siapa yg aku BODEK GILA2 sebelum ini & org tu lah yg dah mengHANCURkan BODEKkan aku....hehe

sbb aku SAYANG kat Malaysia & UMNOlah aku bersuara....aku tak mau PEMBANGKANG JAHANAM dpt Mas disebabkan seorang pemimpin yg korang masih nampak bagus tu

selagi dia tak sedar, & selagi aku boleh menaip, selagi tu aku tak kisah korang nak label aku apa.....:)

pemerhati said...

otak geliga,
aku sbnarnya lama dah angin sket kat mamat tu tapi ye la bg chance. jgn bg org hilang saba mcm dollah sudah la.

bagus juga kalau ko boleh hentam bg dia sedar. tapi aku musykil sapa yg lantik budak2 tingkat 4 & pemandu setan tu?

aku pon x rela negara ni pembangkang ambik!

aku mmg tak faham mcmana ajib ssh sgt nak fikir cam ne nak save 1 billion. kata lah tak mau potong duit BR1M pun potong 100 kt voucher buku budak2 universiti tu..

student2 tu bukannya sikit..byk oo..kalau satu kepala save 100? & lain2 nya mcm dah aku state kan dlm previous posting.

Aku ni bukan lah org tua. aku abes study 2011. apa ajib ingat kalau dia potong duit buku budak2 ni tak boleh grad?

selama2 hidup aku ni, tak pernah aku merasa 1 sen pon voucher buku satu m'sia tu okay. tapi elok je taun 2011 aku grad Master in Science (computer science). Sejujurnya aku x pernah ter efek langsung pasal x dek voucher buku.
(** aku bukan nak berlagak..aku bg contoh yg real je)

So ajibb kurangkan la costing2 yg x critical tu


pemerhati said...

eh otak geliga, rasa bersalah la pulak aku. maaf ek kalau bahasa aku kasar kt ko.

apa2 pun maih kita sama2 jaga negara kita drp anasir2 setan yg nk menjahanamkan negara dari dlm.

Anonymous said...

haah..stop sponsor budak2 pegi oversea pon bole save banyak beb..sumbat kat local u...bukannya reti mengenang budi pon sesetengah budak pi oversea ni..lepas grad balik hentam kerajaan kanan kiri..

Otak geliga said...

To pemerhati:
ko jgn pula rasa aku marah k....aku tau cara aku ni SUSAH sikit org nak faham & kadang kala org tersalah faham....aku komen dlm blog pembangkangpun siap dpt pujian walaupun aku KUTUK sebenarnya....kahkahkah

tp dah style aku mcm tu....aku terima je lah org nak kata apa....hehe

ko baru grade 2011...kira generasi Y lah ni ye??....cadangan yg ko bg sgt bagus2... itu itulah masalah yg aku lihat.....KENAPA SUSAH sgt PM nak fikir mana impak yg boleh mengurangkan perbelanjaan negara.

jika rasa keliru, tanyalah org lama2 dlm pentadbiran dulu....TM masih wujud lg....minta nasihat dia....kalau ramai generasi Y mcm ko ni, insyaAllah selamat Malaysia

jgn tanya aku generasi apa....silap2 aku lg muda dr hang...perasan la pulak....peace yooo....:)

pemerhati said...

otak geliga,

a'ah. posting 1st ko buat aku confuse awal2 nya. aku mmg generasi Y :)

eh aku ada satu soalan. mmg bdk2 tgkt 4 or pemandu setan tu bukan ajib yg lantik aa? sapa? bg la hint2 sket.hehe

aku tgk Tun pun cam terpaksa cover ajib jugak kali ni utk bg kurang 'api' dikalangan org melayu. haishh.. sblum bertindak tak mau bincang dgn Tun..ni dah org mngamuk Tun jugak lah kan yg kena tambah ayat 2,3 line utk cover.. geram betul aku.

Sebenarnya aku rasa aku jahat sket la pasal aku ada reply kat blog mana ntah..zahid hamidi tu lg bagos dr ajib sbb dia tegas lawan samseng2. aku tulis kat situ bia ZH je jd presiden ganti ajib.hahaha.tp tak tau jugak lah kan sbb ZH ni dulu orang besa nuar. utk nuar tu kalau dia nak kata durian tu epal ada jugak yg percaya..so aku masih ada perasaan skeptical sikitt la kat ZH.

drp ajib tu sebok nak baya mahal2 kat sapa2 ntah tu baik la dia kerjasama dgn Tun. kot ye pon dia takut tak dapat nama yg gah, rilek la..apa yg kita buat hari ni adalah utk masa depan generasi akan datang..bukan utk tembolok kita sorang.

ajib..ajib..apa lah yg susah sgt dia nak pikir utk jadi solution yg simple mcm tu..aku pon mmg sgt tak paham.

Anonymous said...

kelaka betol nengokkan pemimpin umno nih. Yg ahli2 bawahan mati-matian pertahankan pemimpin. Yg pemimpin langsung tak pedulik, lagi joli ada. Sampai melayu yg dapat keje kat unit strategik pun diambik yg kaki joli. Chairman pulak Koh Tsu Koon. CEO Idris Jala. Memang sajak, "pemandu-pemandu" malaysi ni. "Pemandu" ni kira macam pemimpin ek?...kelakau kelakau

hangkedee said...

Tajuk do atas PEMANDU SIAL -ada kah Ah jib gor baca semua ini?

Anonymous said...

PEMANDU ni semua orang yang dah gagal. Kenapa PM Najib melantik mereka lagi. Tak fahamlah...

Anonymous said...

mana gambar bogel tu smua sudah pegi....

Anonymous said...

Jgn terkejut la kalu dia amik Namewee jd penasihat dia nnt...maklum la PM kita nie kan "sayang" dgn bangsa pemakan babi nie...TAHNIAH LA PM!!!

Anonymous said...

setuju dgn Othaman Ahmad.. kita sebenarnya masuk ke dalam mulut buaya selepas terselamat dari mulut harimau..kita sesungguhnya amat ketandusan pemimpin selepas era TDM. Oh.... Di mana kan ku cari ganti..!!