Thursday, September 5, 2013

.KENALPASTI MANA SATU MILIK CINABENG DAN BOIKOT !


31 comments:

Anonymous said...

Mana-mana INDUSTRI PERUMAHAN SAMSENG mesti diambil alih K'jaan! Harapnya K'jaan takkan tunduk kpd. GERTAKAN BANGSAT pemaju-pemaju perumahan ini, yg. disyaki banyak dikuasai GENG KONGSI GELAP Cina! KURANG AJAQ betul, mereka nak menggertak KDN kerana ambil tindakan terhadap PATI - mengapa mereka tak mahu ambil pekerja sah? Kerana kalau dah geng kongsi gelap, tentunya mahu pekerja plg. murah untuk diEKSPLOITASI termasuk dari segi keselamatan dan hak pekerja, dan juga terlibat dlm PENYELUDUPAN PATI ke M'sia ini. Dan GENG KONGSI GELAP Cina juga yg. disyaki di DALANGI MAFIA PAP-DAPBANGKAI/PKR (dan sekutu Barat-Israel mereka), disyaki mendiskriminasi terhadap umat Islam/Melayu - kita boleh lihat banyak kwsn perumahan termasuk yg. sederhana, terutamanya di bandar besar, di monopoli kaum Bukan Islam (termasuk rakyat Singapura dan asing lain). Juga disyaki ini utk. mempastikan UNDI di plihanraya akan datang dari kaum-kaum ini yg. monopoli kwsn tersebut.

Juga KDN mesti masuk campur, jgn. hanya letak kuasa pd polis negeri, bila terjadi kebakaran ke atas rumah, kedai atau kpg-kpg. umat Islam/Melayu, cthnya kebakaran yg. kerap berlaku di kpg-kpg Islam/Melayu di SIBU, S'ngor, P. Pinang dan Kucing, terutamanya kwsn bawah DAPBANGKAI - kerana disyaki GENG KONGSI GELAP Cina dan penajanya, disyaki mungkin terlibat utk RAMPAS tanah atau kawasan, atau HALAU umat Islam/Melayu dr. kawasn perumahan.

Jadi, KDN mesti buat RISIKAN meluas SEGERA - sebab keadaan jenayah ini amat merbahaya buat Islam/umatnya dan negara pusaka kita ini. Sila lihat di http://www.thestar.com.my/News/Nation/2013/08/10/Gang-36-one-of-the-most-feared-in-the-nation.aspx, Gang 36 one of the most feared in the nation, Saturday August 10, 2013:

KUALA LUMPUR: Gang 36 was originally made up of Chinese members before it was taken over by Indians to become one of the most feared secret societies in the country…..The expert said there were still Chinese members in Gang 36, but they played a more passive role as “investors”. They pour money into the gang to fund its activities which allow them to double their money.

“Most of the time they would have legitimate jobs like in real estate.”

…..He said the fear surrounding Gang 36 had led to many thugs just using its name to set up their own units, adding that membership was hard to verify with it being such a loose organisation…..

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Anonymous said...

AKU DAH TAK PI KEDAI CHINA.
BAGI AKU NAJIS NAJIS NAJIS.......

Anonymous said...

terima kasih GAP mengigatkan..

teruskan jihad ekonomi..ABC..BCL..

kita berjayakan pula bumiputra Islam..

Anonymous said...

GAP, semua melayu Islam dn bumiputera melalui NGO-NGO yang berkenaan hendaklah bersatu mendesak kerajaan agar produk-produk yang bukan keluaran Melayu Islam dan Bumiputera Islam tidak dibenarkan menggunakan nama Melayu dan seumpamanya. Pengeluaran sijil HALAL kepada produk-produk keluaran bukan Melayu Islam dan Bumiputera Islam hendaklah dikaji semula dan perlu melalui saringan yang sangat ketat. Tidak cukup sebenarnya dengan hanya BOIKOT BARANGAN MEREKA, tetapi perlu tindakan yang lebih ekstrem untuk kepentingan masyarakat Melayu Islam dan Bumiputera Islam.

Anonymous said...

sokong saranan GAP 100%! melayu perlu rasis!!

sejak kempen boikot cinabeng ni.. perbelanjaan dapur aku dah berkurangan.. aku sudah asingkan barang2 yg yang wajib beli dan tak semestinya kena beli...

kalau tak kedai runcit melayu, aku ke KR1M.. semuanya melayu didahulukan.. kat tempat aku ada juga kedai bangla, aku tengok bangsa bangla beri sokongan 100% dekat bangsa dia ! banyak brg dari negara dia dan sayur2an ditanam sendiri utk pasaran mereka!

melayu kena kuatkan semangat sayangkan bangsanya! mesti kuatkan nekad menyokong bangsanya sendiri! apapun tindakan kita dalam berbelanja, kepentingan bangsa kita wajib diutamakan!

bukan sesuatu yang susah untuk berubah.. jika kita mempunyai tekad dan semangat..sesuatu yg dirasakan susah akan menjadi satu kebiasaan .. keluarga aku juga sudah terbiasa kini.. selama 3 bulan ini tidak berlakupun catuan makanan kerana tiada produk muslim! semuanya ada dipremis melayu!

marilah bangsa melayu kita bangkit menjana ekonomi kita sendiri..kita sudah ketinggalan jauh dari segi ekonomi.. kita purata makin miskin sebab kita jagi pengguna yg memperkayakan bangsa lain..

ramai melayu belum sedar lagi, kita kena sebarkan flyer bbcd dgn lebih meluas dipelusuk tanahair...bila semua sudah sedar..move kita akan lebih cepat dan dengan skala lebih besar lagi.

sekarang agihan kek ekonomi malaysia adalah 19% untuk bumiputra sedangkan kita adalah 65% penduduk malaysia! sasaran kita adalah wajib lebih dari 50%! ini tidak mustahil! semuanya tidak mustahil!

jalannya mudah..sokong bisnes bangsa kita 1000% dan beramai2 menjadi usahawan sebagai alternatif kepada bisnes bangsa lain! mana2 kaum melayu yg bersanggupan, belilah bangunan2 premis dilokasi bersesuaian kerana kita hanya punyai 11% dari jumlah premis yg ada dimalaysia!!! walaupun kecil tapi itulah tapak untuk sebarang aktiviti perniagaan!

relakah kita melihat bangsa lain kaya raya didepan kita disebabkan oleh kita..dan dalam masa yg sama peniaga2 kita seperti melukut ditepi gantang???????

ABC SELAMANYA.......

Anonymous said...

Sikit sebanyak kempen ni berkesan, yg banyak beli dah kurangkan pembelian, yang kurang beli, tak beli langsung. Stabas atas kegigihan GAP dalan terus menyemarakan obor-obor kempen boikot ini.

Anonymous said...

anon 3.13pm..sekarang ni aku tengok sudah ada kesedaran dari pengeluar produk melayu islam sendiri... ada yang telah masukkan label 100% PRODUK MUSLIM, PRODUK BUMIPUTRA ISLAM dan 100% PRODUK BUMIPUTRA!

perlu diseragamkan dan kena juga dilihat dari aspek perundangan.. penggunaan label tersebut khas utk pengilang islam sahaja....

Samsudin Majid said...

sebarkan browser kemasjid masjid megenai kempen ni beb...

Anonymous said...

Yep,sokong sebar kn ebook bbcd kt masjid2 dan selit dlm.utusan..
Kempen belum menyeluruh..

Anonymous said...

Dua hari lepas aku pergi ke kedai runcit yang mana tuan punya kedai terang-terang membantu PR pada PRU 13.

Aku ke situ bukan kerana dia PR tetapi kerana dia adalah peniaga mukmin.

Aku ambil 24 biji telor ayam dan membuat bayaran di kaunter. Tuan punya kedai yang tahu aku adalah pelanggan beritahu sesuatu: "harga telor ayam dah naik 2 sen sebiji".

Aku tak terkejut kerana sudah menjangkakannya namun aku buat-buat bertanya: "kenapa pulak"? Dengan spontan tuan punya kedai membalas: "Tauke lori yang hantar kata harga disel naik"

Saya beritahu tuan punya kedai jangan mudah digoreng oleh pihak yang hatinya kering dan jangan mudah menyerahkan darah pada penghisap darah.

Tuan punya kedai menyampuk: "betullah depa kena naikkan harga telor kalau harga diesel naik".

Dengan cepat saya mencelah: "tak betul! bulan posa itu hari, pengguna kena sembelih juga (harga ayam melambong-lambong) meskipun pada waktu itu PR berikan petrol percuma di beberapa stesyen terpilih dan harga disel kekal stabil."

Apa yang hendak disampaikan ialah:

1. mudahnya peruncit terima apa saja ketetapan yang dibuat oleh pengangkut dan pengeluar.

2. dalam perkara jihad ekonomi, melayu sesama melayu harus buta politik.

Anonymous said...

betul tu sdra anon 5.03pm! tiada kepartian dalam jihad ekonomi melayu islam!!!

Anonymous said...

umat global tersalah prioriti. sepatutnya seiringkan jihad politik dan jihad ekonomi.

apabila jihad politik (Arab Spring) mendahului jihad ekonomi, ia jelas memusnahkan ekonomi umah yang sedia lemah.

ambillah iktibar

Melayu said...

Salam..

Chek nak habaq kat sini yg chek suka dengaq pasai JIHAD EKONOMI...Lagi baik na drp jihad politik mcm yg b'laku kat negara2 Arab. X pasai2 negara asing amik kesempatan!!

Chek nak syorkan GAP & blog2 seperjuangan pi cadangkan kempen JIHAD EKONOMI ni dibawa ke peringkat nasional..Mungkin PPIM boleh buat seminar ka...conference ka...Lagi best kalau patenkan 'JIHAD EKONOMI' & habaq kat DBP & pakar2 EKONOMI tulih artikel pasai kesedaran ni!! Chek rasa da sampai masanya MELAYU take over ekonomi negara..Dulu masa dijajah, kekayaan TANAH MELAYU kena jarah dgn bangsa2 asing..depa KAYA RAYA, kita papa kedana...Sekarang pun bangsa lain yg kaya sbb juai barang pd MELAYU..Sampai bila MELAYU kena jajah?? Kesedaran ni perlu di ajaq pd semua MELAYU ISLAM..PAS ka BN ka kampung ka bangsawan ka...MELAYU MESTI TOLONG MELAYU!! Cinabeng da lama amalkan sifat ni...Patut nya kita yg beragama ISLAM ni yg kena celik hati na..

Sekian, chek doakan GAP & kengkawan dpt merealisasikan harapan chek demi masa depan bangsa MELAYU..Terima kasih.

Anonymous said...

Salam kpd Bro GAP dan semua.........

Kempen SOKONG EKONOMI BUMIPUTERA DAN UMANT ISLAM ni sudah berkembang. Aku nak bagitau yg aku agak terkejut ialah kawan aku yg bukan penyokong BN pun ikut juga menyokong kempen ni.

Memang terbukti ini KEMPEN UMAT ISLAM keseluruhannya. Jadi ingatlah kita sekarang sudah melangkah dalam KUMPULAN YG BESAR. Kpd sesiapa yg merasakan kempen ni tak menjadi.......maaf, tuan-tuan tersalah tafsir.

Ayuh....majukan TENTERA ANAI-ANAI kita........kita sudah hampir ditengah perjalanan. ISTIQAMAHLAH dan SABAR dlm menjalankan tanggungjawab ini......insyaAllah Allah Taala akan memberkati kita bersama......amin. Ayuh ramai-ramai aminkan doa ini.


Anonymous said...

cina bn bodoh. cina dap saja pandai berniaga.
melayu umno bodoh. melayu non umno pandai.
mic bn bodoh.hindu pandai.

admin, cina bn x business ka?

Anonymous said...

admin

Harga jualan runcit petrol RON97 di seluruh negara naik 15 sen seliter kepada RM2.85 seliter berbanding RM2.70 seliter berkuatkuasa tengah malam ini.

Perkara tersebut disahkan oleh presiden Persatuan Pengusaha Petroleum Perak, Lee Chee Seng.

ini cina mana?

org umno bodoh sampai kemampus

Anonymous said...

admin yg bodoh

Harga minyak naik, harga rumah juga naik

Presiden Persatuan Pemaju Perumahan dan Hartanah Datuk Seri Michael Yam Kong Choy.

ReentryCapsule said...

Jangan risau.Ah Jib dah bagi amaran TAIK jangan naik harga.Jap lagi turun la harga rumah tg dah sedia mahal tu. PtuuuiiiHHH...!!!

Anonymous said...

8:05,

"harga minyak naik, harga rumah naik"

kalau harga minyak turun besok apakah ko ingat Cinapek tu nak turunkan harga rumah? ptuiih!

derang tu sume kapitalis... tak dapat cari justifikasi ini depa akan cari justifikasi itu dan seterusnya.

jangan diperbangangkan oleh derang tu boleh tak? he he

Anonymous said...

Pulang Paku Buah Keras:

lebih banyak undi korang beri pada Dapig, bertambah kapitalislah mereka. rasakanlah sendiri impak sosialis naik pangkat jadi kapitalis totok.

itu belum korang berikan putlajaya pada mereka. kalau korang beri putlajaya, alamatnya korang balik kampung tanam jagung - lumah bando akan jadi manyak-manyak mahait LOL.

Anonymous said...

Peniaga cina bukan hebat mana pun. Muslihat je lebih. Melayu / Islam tak boleh contohi. Harga barang boleh kata dalam tangan diaorang.

Anonymous said...

Harga rumah naik....cantek...aku ada 3 biji rumah kat kl 2 flat satu teres...masyukkkk...kepada yang belum ada rumah cepat cepat dapatkan satu...terbaik kalau bleh dapat area sepet sebab area ni harganya naik lagi cepat. jangan dok ingat nak melaram sangat buat pelaburan jangka panjang kerana pulangannya sangatlah wow...sepet dengan selamba masuk area melayu jadi bila lagi kita pulak nak menceroboh kawasan depa. Kurangkan berbelanja perkara perkara mengarut kumpul duit beli flat banyak banyak dan sewakan pada harga terbaik untuk orang kita dan harga tak masuk akal pada sepet. kalau dapat flat area sepet lagi bagus kerana depa akan duduk gak kat situ sebab taknaknye sepet duduk flat yang majoritinya melayu, tapi kalau untuk orang kita janganlah disewa harga pasaran murah sikit takpe, pemilik tetap ada untung untuk jangka panjang melalui pemilikan. Melayu perlu tingkatkan aset hartanah. Biar pakai proton saga tapi rumah bersepah.

Siak Kechik said...

Sokong saranan Anon Sept 5, 2013' 3:13 PM.
Kerajaan & pihak berkuasa spt JAKIM perlu menjadikan pengiktirafan & anugerah logo HALAL adalah HAK MUTLAK produk keluaran orang Islam atau sykt yg dikuasai oleh orang Islam sahaja.
Menghukum berat pengusaha islam yg meng'Alibaba'kan produk yg telah diiktiraf halal & pengusaha yg menggunakan logo halal palsu.
Selain dari tanggungjawab orang Islam itu sendiri menyediakan barangan halal utk keperluan masyarakat islam, akan juga dapat meningkatkan ekonomi umat islam.
Wang umat islam tidak mengalir ketangan kafir yg selama ini 70% produk halal adalah keluaran pengusaha kafir (Kebanyakannya pula adalah kafir harbi). Sungguh anih, Malaysia, tanah tumpahnya darahku!!.
Kafir ini tidak tahu halal/haram & tidak bertanggungjawab diakhirat kelak. Mereka memerlukan pengiktirafan halal hanyalah utk mengaut keuntungan pasaran dari umat Islam.
NGO-NGO Islam perlu memainkan peranan sebagai golongan pendesak. Kembalikan hak kpd yg berhak.

Anonymous said...

KALAU SATU LORI.. ISI MINYAK PENUH TANGKI KENAIKAN RM30-RM40.. ADE KE LORI TU BAWAK BARANG SETAKAT 10-20 KILO JER..
MEMANG PEMBORONG CINABABI SIAL DAN PENGHISAP DARAH.
MINYAK TURUN.. HARGA BARANG BOLIH TURUN KE?
BOLOH PUNYA OLANG..

Anonymous said...

Minyak naik harga dan harga barang pasti akan naik,org2 melayu sudah mula mengeluh,org2 cina mula senyum meleret,ha ha nampak x game plan dorg kat situ...

Anonymous said...

jom pakat majukan ekonomi islam

Anonymous said...

Alhamdulillah. Dah terantuk baru kita tengadah. Tapi tak mengapa. Kita tengadah dengan sukarela dan redha dengan hantukan itu. Mulai dari sekarang jangan biarkan diri kita terhantuk lagi.

BCL - "Buy Chinese Last" shall be our motto and war-cry from now on. After all the cinabeng asked for it by way of the result of PRU13. They cannot blame us for our stand. We are just reacting to what they had done to us - stabbing us at the back after being nice to them for the last 50 years (or so).

We have been very naive and had been taken for a ride by the cinabeng. They must be laughing their heart out at our stupidity - "stupid Malay..." they said. "Go Balik Kampung..."

Kita jalankan tugas kita dengan nawaitu supaya bangsa kita tidak diperkotak-katikkan lagi. Supaya kita tidak lapar dan haus di negara kita sendiri. Kasihan anak cucu kita, jika kita lalai lagi dan tidak menyedari akan tanda-tanda soheh yang kita telah dipermainkan oleh cinabeng.

InsyaAllah dengan istiqamah kita semua dan nawaitu kita yang betul Allah akan memberkatinya. InsyaAllah.

Anonymous said...

Yang paling saya kasihani ialah pakcik-pakcik dan makcik-makcik kat kampung. Siap semua gambar-gambar berfrem cantik para ketua sebuah parti digantung di dinding rumah masing-masing seolah-olah itulah ketua negara ini.

Bila ostad datang berceramah, sebut pula seayat dua surah... mereka terus terkesima dan percaya (mestilah... kerana ia dinukil dari Quran) terus.

Malah di satu ketika saya pun tak pasti sama ada ostad pensyarah itu tahu apakah 'Grand Plan' partinya yang sebenar (seperti bersekongkol dengan parti yang tidak diketahui akan pegangan mereka). Dia dihantar berceramah untuk meyakinkan pendengar. Tetapi dia sendiri nampaknya kabur mengenai 'Grand Plan' partinya. Dia menggunakan agama untuk mengabsahkan (to validate) hujahnya. Walaupun ada kalanya macam 'off-tangent' je.

Bila dikatakan bahawa satu undi untuk PAS bermakna satu undi untuk DAP/PKR. Mereka bukan sahaja tak percaya malah dikatakan kita murtad. MasyaAllah.

Kepada mereka, PAS ialah Islam kerana ia Parti Islam SeMalaysia...
Kasihan pakcik-pakcik dan makcik-makcik tu. Hidup-hidup mereka kena kelentong.

Anonymous said...

satu minggu tak gie starbucks mane blh tahan...mcm dadahlahh....kopi kau kau

Anonymous said...

GAP, senaraikan hotel, chalet, resort dan homestay milk Melayu Islam...?

Anonymous said...

Harga rumah naik sebab cina tak cebok taik yg manipulasikan. Taik hang mmg x kan naik sebab hati perut busuk....jgn risau.....hang makalah taik kalo hg brg naik sebab hang suka taik kan.....