Saturday, October 5, 2013

ZAHID BALUN KAW KAW CINABENG MALAYSIAKINI ... INI BARU BETUL MENTERI KDN !

48 comments:

Anonymous said...

DENGAR SEMUA ORANG UMNO
SAYA MENTERI AMARAN TERSOHOR
DARI KEMENTERIAN AMARAN

SAYA NAK BAGI AMARAN
MINGGU LEPAS PUNYA AMARAN
ADALAH AMARAN UTK BESOK
BULAN DEPAN AMARAN SAMA
AMARAN UTK TAHUN DEPAN

SAYA MENTERI AMARAN
JGN SANGGAH AMARAN SAYA
INI AMARAN TERAKHIR
UNDILAH SAYA NAIB PRESIDEN
INGAT TU AMARAN SAYA

HAHAAA
LAWAK LU NI HISHAM@AMARAN
LU BALIK KAMPONG LAA
ORG DAH MUAK AMARAN LU NI
MENTERI AMARAN TAKLEH PAKAI
MANJANG AMARAN AMARAN
SILA ANGKAT KAKI..

Anonymous said...

kah kah kah kah kah... padan muka ko soroskini. Itu nasib baik la tak kene sound sebegini - "U ulang, I saman U!!!"

Anonymous said...

terbaeekk...

Pak Tam said...

Memang patut pun Datuk KDN kata begitu. Malaysiakini kurang ajar.

Zaeydee said...

Wow...gratis...bravo...aku tabik spriiiiiiiing kat dato' zahid hamidi...patut tambah lagi...lain kalilah...aku tengok muka cinabeng tu toye semacam je...

Anonymous said...

Barulah kena buku dengan ruas....Bukan bagi AMARAN......aje....patut DZAH beritahu Kalau spin lagi kasii report dan simpan dalam ma........

Anonymous said...

terbaek Dato!!!!!!

Anonymous said...

cayalah menteri kdn ini baru betul-betul anak melayu bukan macam krismudin.

Anonymous said...

Hahaha selalunya wartawan pro kerajaan yang kena bantai camni dengan AlJubbsss! Tahniah DS Dr Ahmad Zahid.

Anonymous said...

Bravo ! kah kah kah

anti-CinaKiasu said...

Baguis Dato Sri, balun cina-cina kiasu Malaysiakini tu kao-kao. spin cerita mengalah kan gasing....

Anonymous said...

Terbaik la dato zahid...dalam dok kena macam tu boleh lagi dok kata dato zahid stress berkaitan aset pdrm....ish3...cina tu memang cina...memang muka tak tahu malu....sebab tu dulu maharaja cina dia tegas dan sedikit zalim terhadap rakyatnya yang macam ni....sebab orang cina ni xleh kasi ruang, diorang ni akan naik kepala...diorang ni takut bila tiba zaman macam tun mahathir...sekor dok bawah tempurung...xpa, apa2 cerita kita tungu PAU nanti...
pasal 1chant apa ntah kat pahang tu....haaa apa lagi kerajaan pahang dan kementerian pelancongan, kasi saman la orang yang membuat berita palsu ni, dok biar tunggu apa lagi....culprit dia dah tau, kasi tangkap la....ingat ni kerajaan agama buddha ka nak buat patung besar2....

Anonymous said...

Assalamualaikum....
dat d men...ini baru melayu....

Anonymous said...

wa respek lu DS Zahid...

Anonymous said...

Ini baru real punya pemimpin..Berani Tegas & Prinsip..
Tahniah dato zahid..

Anonymous said...

Hishamuddin ooiii! Macam ni lah cara nak ajar orang2 yang kurang ajar. Negara ni patut dah lama tenteram kalau kau buat macam zahid. Menteri2 yang lain pun patut tegas macam ni dari dulu lagi. Kami rakyat dah bosan tengok cerita2 spin dari puak pembangkang yang tak habis2 nak merencat pembangunan negara.

Kita sudah kehilangan 15 tahun sejak puak2 pembangkang menjadi gila royan yang diketuai oleh anwar ibrahim dan anjing2 dia dari dap dan pas.

Harap selepas ini kita dapat memacu dengan lebih cepat supaya dapat catch-up dari tahun2 yang telah hilang itu. InsyaAllah.

Anonymous said...

Syabas dato..

Anonymous said...

Terbaik la Datuk Zahid.. Baru puak komunis ni ada akal. Cuba bayangkan kalau time Hisham CKMM cakap apa.. "Saya bagi amaran kat kamu, jangan cabar saya. Ini amaran dari saya."

Takat tu jela.. Pastu amaran lagi. Mane la komunis tak naik kepala.

Anonymous said...

haha kuat gila zahid tepuk bahu dia.aku ingat sekali lagi reporter ni buat perangai, zahid ketuk kepala dia lak.

Shaari said...

future PM. amin!

Anonymous said...

Tuan GAP, soalnya nape zahid bole bertegas hisham lembik? maknanya zahid pemimpin tulen yg bkn saje reti merasa denyut nadi rakyat tapi sanggup bertindak sewajarnya. kelembikan hisham adalah kegagalan melaksanakan amanah & tanggungjawab. sbb itu penjenayah & pembangkanh naik tocang. sekarang zahir kena buat pembersihan.

Anonymous said...

aku muak dua mlm berturut tv3 siarkan wawancara dgn hisham. nak jelaskan kononnya persepsi negatif terhadapnya walhal dia dah buat mcm2. amat memalukan seoran g pemimpin kanan yg bercita2 nak jadi PM emmberi alasan dangkal, kononnya bayak tugasan dai buat bagi pihak sepupunya najib tapi terpaksa dirahsiakan sbb sulit. aku nak tanya, nape zahid skjap je pgang kdn rakyat dan ahli umno dapat merasakan ketegasannya? zahid dilihat berani menghadapi penjenayah & pembangkang? hisham ingat kita2 hamba abdi yg buta, tuli & bongok!

Anonymous said...

Sudah kene tepuk bahu tu.....

Kalau buat juga.... Tauuu la nasibb.....

Prem sama stevan gan tu kasi kurang2 8 thn duduk dlm bebb....

Otai

Megat Alam Gempita said...

Bravo Zahid !

Anonymous said...

terbaik zahid ,najib ada berani cakap begitu ke

Asal Bukan DAP (ABDAP) said...

Wahhh....Malaysiakini dah kena balun DS KDN kaw kaw punya.... ilang etika kewartawanan... siap kena tepuk bahu lagi... Malu laaa... mana mau tarak muka... Jumpa reporter Malaysiakini jgn kita dok respect demi dari segi laporan...

Anonymous said...

TAHNIAH DS Zahid for the job welldone.Macam tu je nak ajar orang yg selalu kurang ajar.

Anonymous said...

Baru padan muka cina tu

Anonymous said...

PADAN MUKA M'kini-DAJAL! Inilah yg. agama dan bangsa kita perlukan - pemimpin UMNO yg. BERANI dan TULEN mcm. DS Dr. Zahid Hamidi kita, utk. lawan MUSUH Islam! Biar tak dipuji dan dibodek oleh bangsa PENDATANG-tak-sedaq-diri; yg penting pemimpin UMNO pastikan ISLAM serta HAK dan TANAH PUSAKA Islam/Melayu dan Bumiputera lain tak DIPIJAK/TERGADAI!

Lihat si Cina DAPSYAITAN begitu GALAK MEMUJI skrg, mcm. ular-lidah-bercabang-dua, mcm. nak MEMBODEK KM Melaka, DW Idris Haron - disyaki utk. MENIPU pemimpin UMNO di Melaka spt. dulu, atau memberi tekanan supaya KM tak pertahan hak Islam/umatnya sbg. pemimpin UMNO yg. amat tegas spt. DS Zahid!

Juga si puak Cina Dalang-dua-muka DAPBANGKAI/PKR ini disyaki, tengah risau tentang perpaduan PAS-UMNO; jadi skrg. kononnya 'memuji' pula KM Melaka kita mcm. PENYANGAK-meleleh-air-liur (juga disyaki guna PAS utk. buat hal sama kat Perka)!

Lihat di dihttp://www.bharian.com.my/bharian/articles/Pembangkangpujiketokohan_pimpinanKetuaMenteriMelaka/Article, Pembangkang puji ketokohan, pimpinan Ketua Menteri Melaka, 2013/10/03:

Ayer Keroh: Pembangkang di Dewan Undangan Negeri (DUN) Melaka, semalam memuji kepimpinan dan ketokohan Ketua Menteri, Datuk Wira Idris Haron.

Perkara itu dinyatakan Pengerusi DAP Melaka, Goh Leong San ketika membahaskan usul terima kasih kepada Yang Dipertua Negeri Melaka, Tun Mohd Khalil Yaakob atas ucapan perasmian pembukaan persidangan kedua penggal pertama DUN.

Berpengetahuan luas

Idris amat komited untuk membawa pentadbiran kerajaan negeri Melaka ke satu era yang lebih demokratik dan adil” Chin Choong Seong, Wakil DAP DUN Kesidang

Dalam ucapannya itu, Leong San yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri Duyong sejak 1995, menyifatkan Ketua Menteri Melaka ke-10 itu sebagai seorang yang berpengetahuan luas, banyak membaca dan sistematik.

Katanya, Idris yang juga Ahli Majlis Tertinggi UMNO dan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Melaka, mempunyai misi yang amat jelas membangunkan rakyat dan negeri ini selaras dengan wawasan Melaka Maju Fasa Kedua.

“Di Dewan yang mulia ini, saya memuji kebijaksanaan dan kematangan Ketua Menteri baru yang dapat menerima pandangan dan cadangan pihak kerajaan atau pembangkang. Dengan kefasihan berbahasa Inggeris, Arab dan Jepun, saya penuh yakin Melaka di bawah kepemimpinan Idris akan mencapai wawasannya tercapai.

Bersikap rasional

“Walaupun baru empat bulan mengenalinya, namun Ketua Menteri bersikap rasional dan boleh menerima pandangan daripada sesiapa saja,” katanya.
Turut melahirkan nada sama ketika membahas usul terima kasih berkenaan ialah seorang lagi wakil DAP, Chin Choong Seong (DUN Kesidang)......“Beliau melakukan tugasnya dengan baik tanpa banyak publisiti. Melaka sememangnya bertuah mendapat pemimpin seperti Idris. Pendekatannya dalam menyelesaikan pelbagai isu sewajarnya mendapat pujian kerana beliau tidak bertindak mengikut emosi atau membabi buta,” katanya.

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal).

Anonymous said...

PEMBETULAN:

Juga si puak Cina Dalang-dua-muka DAPBANGKAI/PKR ini disyaki, tengah risau tentang perpaduan PAS-UMNO; jadi skrg. kononnya 'memuji' pula KM Melaka kita mcm. PENYANGAK-meleleh-air-liur (juga disyaki guna PAS utk. buat hal sama kat PERAK)!

Makcik Sambal Belacan.

Shadow Banker said...

Alangkah lebih baik jikalau senjata polis yg hilang dibiarkan begitu saja. Pasal apa wartawan nak bising. Yang kena pao dan kena tembak rakyat mahrean, bukan reporter. Kalau jatuh kpd tangan penjenayah jangan bising. Kalau kena tembak dengan mereka, bersyukurlah.

Anonymous said...

Waduh..!! Ini baru betul Datuk Zahid Hamidi bagi kaw kaw kpd pemberita Malaysia kini, sampai ditanya pulak tu siapa yg jemput Malaysiakini..."Semua berita jadi spin Maa..!!" Syabas Datuk Seri Dr. Zahid Hamidi, inilah Menteri KDN yg kita patut kita kagumi, bukan saperti yg pondan, cium keris, lepas tu cium pulak bontot cina...ptuii !! Datuk Zahid jgn khuatir w/pun Cina dlm DAP tak suka kat Datuk kami Bangsa Melayu memang mengkagumi watak datuk, saya ulangi Syabas...!! Tidak pernah ada menteri sebelum ini yg berani saperti Datuk Menteri KDN ini, selain daripada TUN M, (Kpd Perwakilan UMNO, anda akan bersidang tidak lama lagi, jangan...(diulangi), jangan hampakan harapan Bangsa Melayu, yg mahukan Menteri yang berani saperti Datuk Zahid ini terus memegang jawatan Naim President UMNO) Kpd Datuk Zahid Hamidi (jika YB Datuk membaca saranan ini) Jangan beri muka langsong kpd bangsa yg tidak tahu bersyukur dan bangsa yg mahu menghalau Melayu dari tampok Kerajaan Malaysia. Mereka telah terang terangan menolak pemerintahan yg diterajui org Melayu,malahan mereka mahu pula mengambil aleh tampok pentadbiran kerajaan, mana mungkin...Sudah lah ekonomi Negara dalam tangan mereka mana lagi Melayu mahu pergi jika Kerajaan Melayu juga mereka mahu usir. Hidup UMNO...!!

Anonymous said...

aku rasa mahu demam seminggu wartawan tu..kena sergah ngan wak hamidi mcm ni.....
wartawan ni ingat wak ni mcm kerismudin lembik dulu ke????amaran...amaran....amaran.....
itu wak hamidi bagan datok ada isi ma.....!!!!

Anonymous said...

Salam Admin GAP yang dihormati,

Mohon pihak admin mengeluarkan isu berkenaan kehadiran warga china ke Malaysia yang terus menetap di Malaysia. Begitu juga dengan lambakan terlalu ramai warga china di Malaysia yang tidak pandai bercakap Melayu. Isu-isu seperti ini harus diambil perhatian oleh KDN dan Kerajaan Malaysia kerana adanya usaha-usaha untuk menchinakan Malaysia secara halus.

T. Kasih.

Anonymous said...

hmmm bil menilai bali pasal cina2 rasis ni....aku dapat tau sesuatu perkara pokok dna esar di sini iaitu....depa ni xpaham bahasa rupanya apa itu rasis....seolah2 memberi makna rasis berdasarkan perspektif kaum cina.........nilai dan pandangan mereka ni menyamai pandangan kaum yahudi terhadap bangsa mereka sendiri berkaitan dengan rakyat palestin.....ini pemikiran yang sangat merosakkan minda rakyat.....

Anonymous said...

aku rasa mesti dah terkucil dah cina reporter tu.... tanya soalan bodoh2, pastu pi spin lagi teruk..... tu la aku kata cina ni, makin belajar tinggi2, makin bodoh...... sebab itu diorang tak suka islam, sebab diorang ni xboleh menipu dalam meniaga, diornag ni xmau nak paham apa itu fitnah yang merosakkan....

Anonymous said...

INI SALAH SATU QUALITAS PEMIMPIN UMNO.
DIRECT TO THE POINT.....MEMANG MALAYKINI CIBAI...SPIN SANA SINI.....BODOH PUNYA OLANG....MELAYU MALAYSIAKINI PUN LEBIH BODOOOO.
UMNO PEJUANG BANGSA DAN AGAMA.....

ReentryCapsule said...

KJ sangat menyayangi dan menchintai reporter malaysiakini dap iaiutulah Regina Lee.

Salam Hormat.

Anonymous said...

Mereka sedaya upaya nak jatuhkan kredibiliti, mengkucar kacirkan bagi membuka laluan kearah meruntuhkan Kerajaan Melayu Bumiputera.

Itulah sebab mereka galak menceritakan tentang kekurangan Kerajaan Melayu Bumiputera.

Kaedah mereka mudah sahaja. Umpama guni ada sedikit koyak dan boleh diperbaiki dengan menjahit semula baik baik NAMUN mereka lebih suka mengoyakkannya lagi.

Apapun rakyat Melayu Bumiputera akan terus teguh bersatu, berjuang memastikan Rakyat dan Kerajaan Melayu tidak dimusnahkan.

ZAJBZ said...

Inilah pemimpin yang patut kita pilih. Bukan seperti Hishamudin yang pengecut sehinggakan cabut keris pun kena minta maaf.

Malu tak terkira.

Zahid Hamidi, Insya Allah you will retain Naib Presiden UMNO, come Oktober 19. tahniah.

Bye bye Hishamudin. Orang UMNO tak perlukan kamu.

Anonymous said...

Ya Allah, gembiranya aku!!!!!

ah bee seng malaysiakini lepoter said...

Waaa wa ingat latuk latang mau talok sama wa pasat tipu tulit lalam malaysiakini.. haiyo tuluk wa sutak kicut tadi nasib maik tatak luluh maa..

Nok said...

yg malu PM yg lantik keismuddin pegang KDN setelah gagal tukar pulak ke kementah...kerismuddin ni mercun meletup pun lari masuk kain bini...apa tah lagi kalau bom meletup harus pengsan....apa kretiria najib lantik dia jadi meneteri pertahanan??? cabut keris pun minta maaf pada cina???ada angan2 nak jadi PM...jadi cikgu sekolah kebangsaan boleh...

Anonymous said...

perghhh....mmg la..selain mahathir... ada sorg lagi yg mmg hebat..berani bercakap...very good!!

Anonymous said...

Syabas Datuk Zahid..terus kn keberanian Datuk..tk mcm menteri lama, "auwwww" je lebih....

Anonymous said...

Syabas......lantang dan berani....!!!

Anonymous said...

Alhamdulillah. Ada jugak boleh harap.

Anonymous said...

Patut zhid tampar je kepala biar biol-totenkopf