IKLAN BERBAYAR

Thursday, December 19, 2013

MAKMAL KAJI KOS SARA HIDUP : YANG BUAT HAL PEMANDU, YANG KAJI MASALAH PEMANDU BUAT HAL PUN PEMANDU ! KAH KAH KAH PENING AAAAA !


kerajaan tubuh makmal kajis kos sara hidup.

yang buat hal pemandu !
yang kaji balik masalah yang pemandu buat hal pun pemandu ! 

kah kah kah... PENING AAAAAAA.....!



45 comments:

mat13 said...

hahaha nanti sibuk nak bayar konsultan la pulak

Anonymous said...

Joke of D year GAP.

Macam tikus disuruh baiki labu.

Anonymous said...

Salam Bro,inilah akibatnya jika melantik menteri tanpa dipertimbangkan secara halus.Lebih baik suruh Wahid Omar tu duduk balik kat Maybank.Si Khairi tu pulak lebih baik betulkan pengurusan kementeriannya daripada melalak-lalak tak tentu pasal.Tengok pegawai sukan di daerah-daerah,buat kerja ke perabih duit kerajaan ?

Anonymous said...

pemandu bawak masuk gaung. silap pilih pemandu.

Anonymous said...

Tak payah susah-susah nak tubuhkan makmal. Makmal biasanya menggunakan kaedah simulasi dan data yang digunakan pun secara simulasi jugak. Pensampelan data yang tidak menggambarkan data sebenar. Orang kata kalau sampah yang digunakan, sampahlah jugak hasilnya (Garbage In, Garbage Out).

Sepatutnya semua pegawai PEMANDU turun ke bawah dan cuba jalani hidup sebagai rakyat golongan pertengahan (bukan takrifan yang diberikan oleh Aziz Karpawi). Kita mintak setiap pegawai PEMANDU simpan dalam poket RM2,000 jer dan cuba hidup sebagai rakyat marhein selama sebulan jer. Dengan RM2,000 tu, cuba duduk kat rumah flat dan bayar macam-macam bil sebagai rakyat biasa. Kemudian lihat bakinya pada akhir bulan. Sekiranya baki akhir bulan adalah di bawah RM500. Hasil daripada kajian tersebut ialah rakyat Malaysia memang menanggung kos sara hidup yang tinggi. Simple kan. Tak perlu belanja juta-juta pun untuk setup sebijik makmal. Buang masa jer. Data yang diperoleh pun belum tentu tepat.

Anonymous said...

Isu Tol dan Letrik

Solat Hajat - Rakyat Merintih

Alahai sedih dan sayunya bila saya membaca rintihan dan ratapan isi hati tuan2.

Saya nak beritahu tuan2. Tak kan di dengari oleh Najib akan rintihan tuan2 itu. Tak kan di ambil peduli ratapan tuan2 itu oleh pak menteri. Memang benar tuan2 mentimun mereka durian. Memang confirm kita mentimun mereka pisaunya. Tidak akan tertunai harapan dan impian kita melainkan kepada ...

Kepada tuhan kita meletakkan harapan agar menurunkan rahmat untuk meringankan penderitaan kita. Tuhan yang mana satu yang berupaya menolong kita ...

Tuhan Harun ... tak mungkin kerana dia pun mengharapkan pertolongan orang lain untuk menolak kerusi rodanya. Tuhan Harun adalah tuhan yang paling lekeh.

Tuhan Ayah Pin Tuhan Kerajaan Langit ... juga tak mungkin dapat menolong kita kerana dia pun dah lari entah kemana. Mungkin sekarang ini Tuhan Ayah Pin sedang bersemayam di Langit Ketujuh bersama2 dengan 70 bidadarinya. Tuhan Ayah Pin adalah tuhan yang paling pengecut.

Tuhan Allah swt ... dia tuhan yang maha berkuasa dan maha mengetahui, dia maha penyayang lagi maha pemurah. Maka kepada Nya lah seharusnya kita meminta dan berhajat. Kenapa tidak semua kita yang rasa terinaya dengan tindakan Najib dan Menteri2 nya mengadakan Solat Hajat minta kepada Allah swt agar Tol dan Letrik Tidak Jadi Naik.

Marilah kita mengadakan Solat Hajat secara besaran2 diseluruh negara. Orang Umno yang tak bersetuju Tol dan Letrik naik, orang Pas yang tak bersetuju Tol dan Letrik naik, NGO Melayu dan Islam yang tak setuju Tol dan Letrik naik ... ayuh kita anjurkan Solat Hajat sebelum tibanya tahun 2014 yang penuh dengan penderitaan mudahan2 Allah jauhkan bala yang bakal dibawa oleh Najib dan Menteri2nya.

Kepada para ulamak Pas, kalau kalian boleh mengadakan Solat Hajat minta Najib pecah perut dan solat hajat minta Umno KO, kenapa tidak pada kali ini kalian anjurkan dan mengimamkan Solat Hajat minta Allah swt halang kenaikan Tol dan Letrik untuk kesejahteraan seluruh rakyat tak kira orang Pas atau orang Umno, tak kira orang melayu atau orang bukan melayu, tak kira orang islam atau orang bukan islam. Insyaalah Tol dan Letrik tidak akan naik jika kepada Allah swt kita berhajat.

Kepada para ulamak Pas saya nak beritahu, memang kalian gagal mendapat pertolongan tuhan dalam 2 Solat Hajat besaran2 yang kalian pernah anjurkan dahulu untuk minta Najib Pecah Perut dan untuk minta UMNO KO. Hajat kalian tidak kesampaian kerana kalian tidak berhajat kepada Tuhan Allah swt sebaliknya kalian berhajat kepada Tuhan Harun dan Tuhan Kerajaan Langit Si Ayah Pin yang tak berupaya nak Pecahkan Perut Najib atau Hancur KO kan Umno.

Semoga para ulamak serta ustad2 Pas sudi memimpin Solat Hajat Kenaikan Tol dan Letrik seluruh negara ... dan berhajatlah kepada Tuhan Allah swt dan bukannya berhajat kepada Tuhan Harun atau Tuhan Ayah Pin. Insyallah.

Al-Abuya.

The Spectacles said...

AKU RASA LAH NEXT PRU GOMEN BARISAN NASIONAL TUMBANG.
LEPAS MENANG PRU 13, RAKYAT DI PERMAINKAN DGN KENAIKAN KOS HIDUP........BERTALU TALU.
NAJIB AND HIS "ADVISORS" MUST ACT SMART.
HE HAD WASTED LOTS OF FUND ON DONG ZONG, TETAPI RAKYAT DI ABAIKAN. THE VOTE DID NOT COME FRM THE CHINESE EH. IT'S FROM THE KAMPUNGS......
MELAYU MUDAH LUPA..........NICELY COINED BY TUN MAHATHIR.......


Anonymous said...

Tun M mesti ralat abis.. Sebab masa dia jd PM, mamat-mamat pemandu ni masih hingusan. Kalau tak, mesti Malaysia dah maju mcm jepun.. Tlg cadangkan kat Kelantan, mesti idris jala ni x jalan..

Anonymous said...

najib bodow...
aku nak ikut geng2 pembangkang protest nanti...dah hilang sabaor dah...

Anonymous said...

Knp plk gap ni sindir apa @ dh jd blooger pakatan skrg

Anonymous said...

Isu Tol dan Letrik

Solat Hajat - Rakyat Merintih

Alahai sedih dan sayunya bila saya membaca rintihan dan ratapan isi hati tuan2.

Saya nak beritahu tuan2. Tak kan di dengari oleh Najib akan rintihan tuan2 itu. Tak kan di ambil peduli ratapan tuan2 itu oleh pak menteri. Memang benar tuan2 mentimun mereka durian. Memang confirm kita mentimun mereka pisaunya. Tidak akan tertunai harapan dan impian kita melainkan kepada ...

Kepada tuhan kita meletakkan harapan agar menurunkan rahmat untuk meringankan penderitaan kita. Tuhan yang mana satu yang berupaya menolong kita ...

Tuhan Harun ... tak mungkin kerana dia pun mengharapkan pertolongan orang lain untuk menolak kerusi rodanya. Tuhan Harun adalah tuhan yang paling lekeh.

Tuhan Ayah Pin Tuhan Kerajaan Langit ... juga tak mungkin dapat menolong kita kerana dia pun dah lari entah kemana. Mungkin sekarang ini Tuhan Ayah Pin sedang bersemayam di Langit Ketujuh bersama2 dengan 70 bidadarinya. Tuhan Ayah Pin adalah tuhan yang paling pengecut.

Tuhan Allah swt ... dia tuhan yang maha berkuasa dan maha mengetahui, dia maha penyayang lagi maha pemurah. Maka kepada Nya lah seharusnya kita meminta dan berhajat. Kenapa tidak semua kita yang rasa terinaya dengan tindakan Najib dan Menteri2 nya mengadakan Solat Hajat minta kepada Allah swt agar Tol dan Letrik Tidak Jadi Naik.

Marilah kita mengadakan Solat Hajat secara besaran2 diseluruh negara. Orang Umno yang tak bersetuju Tol dan Letrik naik, orang Pas yang tak bersetuju Tol dan Letrik naik, NGO Melayu dan Islam yang tak setuju Tol dan Letrik naik ... ayuh kita anjurkan Solat Hajat sebelum tibanya tahun 2014 yang penuh dengan penderitaan mudahan2 Allah jauhkan bala yang bakal dibawa oleh Najib dan Menteri2nya.

Kepada para ulamak Pas, kalau kalian boleh mengadakan Solat Hajat minta Najib pecah perut dan solat hajat minta Umno KO, kenapa tidak pada kali ini kalian anjurkan dan mengimamkan Solat Hajat minta Allah swt halang kenaikan Tol dan Letrik untuk kesejahteraan seluruh rakyat tak kira orang Pas atau orang Umno, tak kira orang melayu atau orang bukan melayu, tak kira orang islam atau orang bukan islam. Insyaalah Tol dan Letrik tidak akan naik jika kepada Allah swt kita berhajat.

Kepada para ulamak Pas saya nak beritahu, memang kalian gagal mendapat pertolongan tuhan dalam 2 Solat Hajat besaran2 yang kalian pernah anjurkan dahulu untuk minta Najib Pecah Perut dan untuk minta UMNO KO. Hajat kalian tidak kesampaian kerana kalian tidak berhajat kepada Tuhan Allah swt sebaliknya kalian berhajat kepada Tuhan Harun dan Tuhan Kerajaan Langit Si Ayah Pin yang tak berupaya nak Pecahkan Perut Najib atau Hancur KO kan Umno.

Semoga para ulamak serta ustad2 Pas sudi memimpin Solat Hajat Kenaikan Tol dan Letrik seluruh negara ... dan berhajatlah kepada Tuhan Allah swt dan bukannya berhajat kepada Tuhan Harun atau Tuhan Ayah Pin. Insyallah.

Al-Abuya.

Anonymous said...

giler betul GAP nih! Straight forward terus membalun!

Aduii! Yg nih aku tak bleh nak blah! Giler bangat PEMANDU ahjib nih!

ha..ha..ha..!

Anonymous said...

PM dan pak2 menteri dah tak tahu buat keje ke...balik2 pemandu..balik2 konsultan, siapa yang berkuasa sekarang ni...peninglah GAP...dan bosan jadik kerajaan ke? ke depa ni semua jenis pekak badak?

Anonymous said...


yang gi percaya kat khairy jamaludin ni pasai apa??

Anonymous said...

berape persen pulak kali ini....kj ni buat lawak pulak. kalau masuk maharaja lawak mungkin ada hasil.....ratus2 ribu wei....itu pun kalau menang.

PEMANDU lagi....makmal apa lagi....memang kos sara hidup dan kos perkhidmatan dah naik....nak buat ujikaji apa lagi. ini kerana chain reaction akibat minyak naik....tol akan dinaikan. sampai apek jual ikan....jual sayur.....sampai mamak pun naikan harga. bas sekolah jangan cakaplah... sekupang minyak naik dia orang terus naik tambang bas. semua memberi alasan minyak naik. kejap lagi diorang ada alasan pulak....charge elektrik pulak naik....naik lagi harga barang.... seronoknya jadi peniaga. pantang naik.

tak lama lagi kos GRO...AYAM2...pun akan naik. ini disebabkan kos elektrik akan naik. cuma konek naik jer tak kena duit.....menteri ni pun satu...dah dikata menteri cap ayam pun tak tau 2 lagi. korang cakap jer minyak naik...elektrik naik....tol naik....maka dengan sendiri mereka2 yang
berkepentingan akan menaikan harga. bila harga dah naik...turunkanlah minyak ke....elektrik ke...tol ke....mereka2 ni haram mau menurunkan harga.

siapa yang menanggung hasil dari kenaikan2 ini semua...KAMI JUGA RAKYAT MARHAEN NI. POKET KAMI DAH KEMPIS. MENTERI TAU APA. CUKUP KE DENGAN BRIM JER? MENTERI TIDAK MERASA PERGI PASAR...CUBA BAWA WANG RM50...BELI BARANG...LIHAT APA YANG MENTERI BAWA BALIK. KALAU TINGGAL DIBANDAR APA LAGI...

wahai menteri tak perlu kita guna PEMANDU...takut nanti bawa masuk gaung. lepas tu menteri pulak dapat nama MENTERI CAP AYAM. keh.keh.keh...

Anonymous said...

Assalamualaikum..
maaf cakap...satu cara senang kaut duit.....

aku melayu rasis said...

inilah Negara kita Malaysia...cakap komplen karang ada yang kena masuk lokap...dituduh RBA lah, takde semangat kenegaraanlah..!

Anonymous said...

KAKAKAKA...HERAN KU APESAL CACAI-CACAI UMNGOK NI TAK TUDUH CINA DAP YANG NAIKKAN HARGA TOL, ELECTRIK???....KAKAKAKA

Anonymous said...

BODOH macam Lembu Napoh....Orang Kedah yang tinggal kat Kg Kodiang kata..Tak ada pasal cari pasal lepas tu kena buat Makmal pulaaaaaaa...DUIT SIAPA AGAKNYA yang dibelanjakan tu....? PEMANDU baik buat MAKMAL DADAH atau Makmal air Ketum....Pegawai lepasan University mane tu...?

esa adam said...

Tak payah buat makmal. Aku dulu kerja di Jabatan Perangkaan. Sudah ada Household Income and aja expenditure survey yg dibuat secara berkala.

Kajilah data2 tu dan buat analisa. Tak payak lantik consultant yg kerjanya sudah tentu akan mencadang buat satu lagi survey yg akan menelan belanja berjuta-juta.

EPU tak ada Economist ke untuk buat kajian ni. Buang masa aja buat lab yg akan mengenyangkan consultant2

Anonymous said...

Kalau fobia dengan perkataan makmal,kita tukar kepada warung.Cun tak?Ok kan.

Anonymous said...

dua ekor ini termasuk sekor ong di Petronas tu barah-duri dalam daging!! Setakat ambik CEO MayBank.. mcm gah sgt.. igt bagus dh amik exCEO bank terkenal jd penasihat.. rupany2 bangang jugak.. ingt ker bijak sgt ade formula bagus utk tlg rakyat.. ringan beban berganda..tgk2 hanya bg solution cikai.. nik itu ini atas alasan rasionalisasi subsidi? Konsultan berbillion bayar tu tk rase membazir? tp serap kos susidi bkn main berkira.. celakalah PEMANDU!!

USD exchange pun dh menokok..ringgit jatuh.. subsidi itu tarik ini tarik.. muka2 elit keparat ini termasuk Idrisjalang kristus yg hancur kan MAS dgn cairkan semua aset MAS itu dibanggakan Najib sbg punasihat???

Anonymous said...

bila buat makmal ni, nak kena bayar gaji dan elaun lagilah. Semakin tak cerdik mereka ini

Anonymous said...

Mcm pelaq

usin said...

masih kebulur nak sakau lagi duit yg masih belum kering kt perbendaharaan. bedal la kasi lingkup. baru la betul2 PEMANDU!!! panduan ke jalan jahanam...

Anonymous said...

Tutup saja unit PEMANDU dan singkirkan semua konsultan merapu yang didewakan oleh Najib selama ini.

Sedarlah Najib bahawa ahli akar umbi dan penyokong UMNO / Barisan Nasional berhempas pulas menyelamatkan parti, tapi Najib pula sibuk dengan perkara sesat yang merosakkan parti dan Barisan Nasional.

Sekarang ini Najib perlu letak jawatan untuk menyelamatkan negara, Barisan Nasional dan UMNO, tak guna berceramah kata nak bangunkan negara, nak kurangkan beban rakyat, tapi lepas ceramah buat perkara yang memudaratkan rakyat dan negara.

Sudah-sudahlah membazir Najib, kami golongan akar umbi dah tak tau macam mana lagi nak selamatkan maruah dan air muka UMNO dan Barisan Nasional bila dimaki hamun dan dihina oleh pembangkang.

Jalan terakhir adalah Najib berundur atau diundurkan sebagaimana Pak Lah diundurkan oleh golongan akar umbi UMNO demi kesejahteraan negara, Barisan Nasional dan UMNO.

Barisan Nasional boleh tenggelam dalam PRU 14 jika dasar bangsat yang memudaratkan negara dan masyarakat yang diamalkan oleh Najib ini masih berterusan.

Kepada Najib, jika sayangkan kuasa, kemaruk nak jadi perdana menteri, teruskanlah, tapi ingatlah bahawa kemusnahan UMNO dan Barisan Nasional adalah berpunca dari Najib dan suku sakat golongan bangsat dalam pentadbiran beliau selama ini.

Menitis air mata bila UMNO dihina tanpa dapat dipertahankan kerana sikap dan perlakuan lahanat bangsat yang dibuat oleh Najib dan kuncu-kuncu dia itu. Nak pertahankan maruah UMNO macam mana lagi Najib???????????? Dasar bangsat yang dibuat oleh Najib menjadi racun yang mahu membunuh UMNO dan Barisan Nasional secara perlahan-lahan.

Kepada akar umbi UMNO dan Barisan Nasional, maruah parti dijadikan bahan kecaman dan penghinaan kerana pemimpin bangsat macam Najib inilah, Tumbangkan Najib, Selamatkan UMNO dan Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Sekian, terima kasih.

Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

aku xth la gap..dulu aku takut nk undi pr cz mcm2 masuk dlm kepala aku..melayu hlg kuasa la ..melayu merempat la..jd aku pilih umno kononny dpt bela sku yg melayu ni..tp apa yg aku dpt gap..aku makin susah..igtkn aku blh tersenyum tp tangisan yg aku dpt..dlm aku nk membesarkn anak2 kt kota besar mcmni.bkn aku mtk duit dr krjaan tp tlg jgn menambah beban aku lg...aku bermatian pertashan melayu hgga korg menang tp korang yg sebenarny membunuh bangsa sendiri..korag senag lenag tido korg lena..lps ni aku xpeduli dh psl melayu yg korag dendangkan tiap kali plhnraya..akussh adakorg peduli..biarlh apa org kata..aku macai pr ke..tp aku ikat perut ada korg th..melayu merempat bwh pr xaku ralat sgt dr melayu megemis dtgn umno...

Anonymous said...

aku xth la gap..dulu aku takut nk undi pr cz mcm2 masuk dlm kepala aku..melayu hlg kuasa la ..melayu merempat la..jd aku pilih umno kononny dpt bela sku yg melayu ni..tp apa yg aku dpt gap..aku makin susah..igtkn aku blh tersenyum tp tangisan yg aku dpt..dlm aku nk membesarkn anak2 kt kota besar mcmni.bkn aku mtk duit dr krjaan tp tlg jgn menambah beban aku lg...aku bermatian pertashan melayu hgga korg menang tp korang yg sebenarny membunuh bangsa sendiri..korag senag lenag tido korg lena..lps ni aku xpeduli dh psl melayu yg korag dendangkan tiap kali plhnraya..akussh adakorg peduli..biarlh apa org kata..aku macai pr ke..tp aku ikat perut ada korg th..melayu merempat bwh pr xaku ralat sgt dr melayu megemis dtgn umno...

Anonymous said...

Bolehkah Najib bayangkan menifesto PRU 13 Barisan Nasional dijadikan lawak jenaka, sedarlah bahawa menifesto Barisan Nasional dijadikan senjata untuk tikam Barisan Nasional kerana sikat tak berhati perut Najib dan kuncu-kuncunya itu.

Bibit kemusnahan Barisan Nasional makin dahsyat sekarang ini, sikap dan polisi Najib dan kuncu-kuncunya ini menjadi virus yang mahu menjahanamkan Barisan Nasional sekarang ini.

Najib dan kuncu-kuncunya adalah pengkhianat kepada Barisan Nasional, kalau dulu Najib kata orang tak bayar cukai adalah pengkhianat, tapi pengkhianat paling teruk dari itu adalah diberikan amanah untuk bangunkan negara dengan berhemah, tapi mengkhianati amanah dengan membuat dasar macam haram jadah yang merosakkan negara.

Malahan paling sangat keji dan jijik adalah maruah parti dijadikan bahan mainan oleh pihak pembangkang tanpa dapat dipertahankan lagi kerana sikap pimpinan atasan macam cibai lancau seperti Najib dan kuncu-kuncunya ini.

Sedarlah semua, kita perlu pertahankan UMNO dan Barisan Nasional sebagai parti pemerintah Malaysia, oleh itu, pengkhianat seperti Najib dan kuncu-kuncunya ini perlu disingkirkan, mereka ini perlu dijatuhkan sebagaimana kita menjatuhkan rejim Pak Lah sebelum ini. Apa yang kita mau adalah untuk menyelamatkan negara supaya maruah UMNO dan Barisan Nasional dapat dipulihkan semula. Bertindaklah dengan tegas dan berani, lancarkan perang politik kepada Najib dan kuncu-kuncunya, kita perlu tumbangkan mereka semua demi kepentingan Malaysia, Barisan Nasional dan UMNO demi agama, bangsa, dan tanah air.


Sekian, terima kasih.

Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Antara kepentingan Malaysia, maruah Barisan Nasional dan maruah UMNO dengan nafsu serakah Najib dan kuncu-kuncunya, mana yang lebih utama kepada kita semua sekalian?

Sampai bila kita perlu menitiskan air mata melihat UMNO dan Barisan Nasional dijadikan bahan penghinaan akibat pimpinan tak guna macam Najib dan kuncu-kuncunya ini?

Sekarang UMNO dan Barisan Nasional dihina macam-macam oleh pihak pembangkang, mereka gunakan polisi dan sikap bangsat Najib dan kuncu-kuncunya untuk tikam dan belasah UMNO dan Barisan Nasional habis-habisan, apa lagi yang kita mampu buat kerana pemimpin atasan sendiri menjadi pengkhianat kepada parti hinggakan kita sudah tiada ruang dan peluang untuk bela parti sebab pimpinan buat dasar dan bersikap macam cibai lancau hingga parti dihina, dimaki hamun, dicerca, diperolokkan dengan sungguh menyedihkan, tapi pimpinan bangsat macam Najib dan kuncu-kuncunya masih bersukaria dengan dasar haram jadah yang mereka buat selama ini.

Tumbangkan Najib, malahan Muhyiddin pun dah tak boleh diharapkan, kita perlukan pimpinan baru, tokoh politik, negarawan, tokoh ekonomi seperti Yang Mulia Tengku Razaleigh Hamzah untuk menjadi pimpinan kita, kita perlukan pembantu pemimpin utama yang tegas dan berani seperti Datuk Sri Zahid Hamidi.

Ingatlah semua bahawa bibit kemelesetan ekonomi, kemusnahan ekonomi akan makin teruk jika biarkan Najib dan kuncu-kuncunya berkuasa, kalau diberikan Pakatan Rakyat, apatah lagi, terus lingkup negara ini. Oleh itu, kita perlu pulihkan UMNO dan Barisan Nasional, pimpinan atasan perlu ditukar untuk menyelamatkan parti dan kemudiannya barulah dapat menyelamatkan negara.

Oleh itu, saya menyeru supaya kempen untuk menumbangkan Najib dan kuncu-kuncunya itu seperti Muhyiddin, Hishammuddin, Nazri Aziz,Idris Jala, Khairy dan ramai lagi pimpinan pemusnah maruah UMNO dan Barisan Nasional selama ini.

Sedarlah bahawa Malaysia perlu diselamatkan, tapi bukan dengan pertukaran kerajaan, kita hanya perlu pertukaran kepimpinan, jika kita berjaya tumbangkan Pak Lah, tidak mustahil untuk kita berjuang hingga berjaya menumbangkan Najib dan kuncu-kuncunya ini.

Sedarlah semua.

Sekian, terima kasih.

Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Pi Mai Pi Mai Tang Tu.. Apa Saja Yang Mai.. Semua Masuk Kocek Pemandu.. Najib Semakin Parah ..Nak Playsafe ..Semua Serah Pada Pemandu Gali Lobang Kubur..

Anonymous said...

mintaklah depa buat makmal kaji otak pemandu tu skali. apa yg tak kenenya.

Anonymous said...

Muak dengan politik BN dan PKR sama je MEMPERBODOHKAN rakyat.

Anonymous said...

Bro gap, perlu di lancar segera kerusi majority melayu untuk melayu

Biar mca gerakan tahu diorg kena kerja keras

Anonymous said...

Si Najib patut gabungkan Kementerian Belia dan Sukan dengan Kementerian Kewangan,kerana kehebatan KJ berfikir boleh menjimatkan malah menguntungkan negara.Nak tambah satu lagi kementerian supaya jadi 3 dalam 1 pun boleh dan lagi menjimatkan.Kalau Najib berjiwa luhur dan ikhlas,elok juga serahkan jawatan PM kepada si KJ yang sangat BIJAK itu.Kebanyakkan dalam kabinet sekarang adalah dari zaman Pak Mertua dulu,pasti tidak ada sebarang masalah untuk menerima KJ sebagai Perdana Menteri Malaysia yang baharu.

Anonymous said...

tukar muhyidin pulak...
najib dah x relevan...

Anonymous said...

Pembaca GAP

Click link di bawah dan baca komen2 buruk pasai Melayu..Biadap sungguh MalaysiaKini!

http://www.malaysiakini.com/news/249474

Anonymous said...

Semua tu PELINGKUP

Anonymous said...

sebenarnya rakyat dah bosan dgn kerajaan umno nih..PM bodo..menteri 2kali bodo..macam kelam kabut..dah taktau apa nak buat...rakyat terus marah...tak mustahil malam new yr penentu segalanya...

Anonymous said...

testing

Anonymous said...

testing

Anonymous said...

Wartawan Yong Yen Nie penghasut batu api dari Singapura.
Sial wartawan Yong Yen Nie dari Straits Times Singapura.

1. Menghina PM Najib yang bekerjasama dengan penyebar berita buruk Ibrahim Suffian, pengarah Merdeka Centre yang selalu menghasut rakyat Malaysia pembangkang di Singapura tentang PM Najib.
Pada 19/12/2013, Khamis Yong tauhu betina sial ini memburukkan kenamaan popular PM Najib sudah jatuh kepada 52 persen. Sebelum itu pada bulan Ogos lepas kedudukan popularity PM Najib adalah 62 persen. Pengarah keparat Ibrahim Suffian ni Melayu pembangkang gampang yang sentiasa menghasut rakyat Malaysia supaya memilih pemerintah pembangkang. Kerana, potongan subsidi, kenaikan tariff elektrik, gst dan kenaikan toll menyebabkan rakyat tak yakin dengan kerajaan BN.

2. Bagaimana pembangkang Pakatan Rakyat yang bercondongkan homoseksual dan LGBT? Pemimpin homoseksual yang Ibrahim Suffian mahu popularkan? B A B I?
Lagi teruk, tak ada pemimpin yang bercendakiawan, hanya main bontot dan cium jubur sahaja.

3. Semua yang mengundi dalam pemilihan Merdeka Center sudah tentu kena brainwashed dengan Ibrahim Suffian yang menghina PM Najib. Pemilihan yang tidak sah dan mengikut undang-undang. Wartawan Yong tahu memang suka memanaskan batu api dalam laporan di Straits Times Singapura.

4. Rakyat Malaysia memang tak tahu kenang budi di bawah kerajaan yang telah bermurah hati sebelum kenaikan di hebahkan. Rakyat hanya mahu telan wang percuma dari kerajaan seperti:

5. Subsidi minyak, elektrik, makan percuma pada hari kebesaran seperti Hari Raya, Kong ci facai, Deepavali, Krismas dan Hari Kemerdekaan. Wang B R 1 Malaysia semua rakyat Malaysia mahu makan dan telan percuma. Tetapi apabila kena bayar kenaikan gst, toll, cukai, subsidi, rakyat Malaysia naik berang macam beruang kelaparan. Sudah terlalu banyak makan rasuah, sebab itu mahu percuma sentiasa.

Rakyat Singapura tak pernah menentang kenaikan GST. Dari 3 persen hingga ke 7 persen masa ini, rakyat Singapura dengan sabar menelan pertukaran ekonomi sesama semua bangsa. Tiada pembangkang pun yang mahu membuat protes.

Anonymous said...

kerajaan bn mmg bodoh ,semua menteri-menteri yang diundi oleh rakyat supaya buat keja.bukan bagi alasan yang bukan-bukan .otak mcm kayu bagi alasan macam budak darjah 6.barang semua naik menyesal aku undi bn.kata nak tolong rakyat.gula naik kurang kan makan gula,minyak naik .guna public transport,klu ni jawapan yng menteri boleh bagi lebih baik jangan jadi menteri.menteri-menteri melayu yang ada sebenar nya lah yang menganiya bangsa sendiri.merosakan bangsa sendiri,menindas bangsa sendiri.semua hanya tahu bercakap buat keja macam sial.

Anonymous said...

Bubar saja jabatan kerjaan lantik konsultant. ..

Anonymous said...

BR1M kan ada.. Nape nk salah kan nasib? PEMANDU dah ada dari zaman Pak lah lagi.. IPP dah wujud lama dah.. Yg tu pergi bubar Dulu. Skg jilat la balik ludah tu