IKLAN BERBAYAR

Wednesday, December 25, 2013

HARGA TONG GAS MASAK NAIK RM30 , DIAMBIL KESEMPATAN TATKALA MENTERI AYAM SIBUK GELAK TENGOK MAHARAJALAWAK !


minggu lepas, KJ melalui kenyataannya ada memberitahu kabinet kabarnya telah mendengar keluh kesah rakyat mengenai bakal kenaikan kos yang melanda tahun 2014.

permudahkan jalan cerita, mesyuarat kabinet AKHIRNYA BERSETUJU UNTUK MENUBUHKAN MAKMAL untuk kaji kos sara hidup.

makmal ini pula akan diketuai oleh PEMANDU, iaitu satu badan yang menimbulkan banyak keputusan kontroversi ekonomi kepada rakyat .

pemandu buat hal.
pemandu pulak yang akan kaji hal yang pemandu sendiri buat.

tadi, umno kelantan melalui jurucakapnya mendesak kerajaan menubuhkan jawatankuasa kabinet bagi menilai permaslahan yang bakal berlaku mengenai kos sara hidup menjelang 2014.

minggu lepas pemandu dicadang buat makmal kaji kos sara hidup.
kos bayaran RM 6juta.

tadi umno kelantan desak ditubuhkan jawatankuasa kabinet.
tujuannya sama juga, kaji kos sara hidup.

saat ini sudah terdapat 2 cadangan mengenai tatacara selesaikan permaslahan kos sara hidup.

yang nampak realistik cadangan pada aku, adalah suara dari umno kelantan.

jawatankuasa kabinet. kabinet dibentuk selepas pengundi memberikan undi kepada parti.

pengundi tak beri undi kepada pemandu.

pemandu berdasarkan maklumat KJ dan kerajaan akan memberikan keputusan makmalnya selewat-lewatnya januari 2014.

kenapa kerajaan enggan menilai terus kepada sumber yang membangkitkan isu, iaitu rakyat.

sukar sangatkah untuk kerajaan mengumpul maklumat yang datangnya terus dari rakyat ?

ada beberapa menteri kabinet kata kenaikan kos yang bakal berlaku tak membebankan pengguna.

really ?

malam tadi buletin utama membuat survey secara rawak di kawasan pj ( lokasi melayu tinggal di apartment) mengenai kos sebijik tong gas masak berat 14kg.

 harga asas tong gas masak  14kg adalah bernilai RM24. namun hasil survey, tv3 mendapati ada setengah peniaga sudah berani menaikkan harga ke paras RM30 setong...

belum pun menjelang 2014, peniaga dah selamba naikkan harga tong gas 14kg.

kenaikan kos tak bebankan pengguna  ?

oh lupa, menteri kabinet ayam KPDNKK hasan malek sibuk tengok maharajalawak 13...

rakat dinasihatkan jangan ganggu tugas beliau ehhh..




23 comments:

Anonymous said...

Diantara ramai ramai menteri hasan malik lah menteri yang paling bodoh didalam sejarah Malaysia dan BN.
dan jemaah mentri yang dipimpin oleh najib adalah jemaah menteri yang paling kartun sepanjang BN memerintah malaysia ,

Anonymous said...

Aku setuju komen kau. Kepala otak ayamlah menteri ni. Penat aku mengundi Be End. Tamat kot nanti

PUTRA MERDEKA said...

gua cilok bro rasis..!

Anonymous said...

Kat negeri lain tak ada masalah pun pasal ini,ni kat selangor je, aku tengok mcmbermasalah besar betul je selangor,

Anonymous said...

baca entry nie dan tgk gambarpun dah lawak

Anonymous said...

Gap wajah muka kera ada kaitan ikan lomat ke daratan ayuh gap kajian makmal perlu dibuat secepat munkin sebelum merebak pada gen y. Tolong gap tolong !!

Anonymous said...

betul kata ayahanda Tun M. Dalam UMNO tinggal manusia yang otak sebesar zarah, yang sekolah tak ke mana.

Anonymous said...

Rombakan kabinet mungkin berlaku awal tahun depan , mungkin kah juga PEMANDU akan dikuburkan, kita amat sangat berharap PM NAjib megambil perhatian terhadap keluh kesah rakyat yang menyuarakan tentangan terhadap apa juga kenaikkan yang bertentangan dengan manifesto BN sbelum PRU.

Beberapa Menteri yang GAGAL juga akan dikuburkan . Rakyat kini menuntut apa yang dijanjikan tanap perlu pihak kerajaan memberi penerangan kenapa dan mengapa pelrlu kenaikan sedang semasa berjanji tidak pula dimasukkan dalam manifesto yang selepas PRU akan berlaku pergerakaan kenaikan atas faktor rsisiko eknonomi yang melanda setiap negara daidunia . Kita rakyat tidak mahu ambil tahu alasan tetapi apa yang penting , jangan jangan jangan ada kenaikan, Contoh , Jika GLC TNB untung 3b , jika tiada kenaikan untung mungkin 1 b , maka rakyat melihat GLC TNB masih membuat untung, jadi tidak perlu ada alasan walaupun untung masih rugi dan tidak cukup untuk menguruskan beban , jika tidak pandai mengurus kembailah ke alam nyata dan GLC TNB boleh menjadi semula sebagai sebuah jabatan atau kementerian kerajaan , maka kerajaan boleh menguruskan segala perbelanjaan , bagitu juag hal nya dengan GLC GLC lain , tidak mampu bergerak sebagai swasta , beri mandat dan kembali menjadi entiti kerajaan dan segala perbelanjaan gajki dll ikut ccara kerajaan.

Apa pun jangan jangan jangan ada kenaikkan, jika naik BN turun kerana dalam fikiran rakyat kenapa peluang tidak perlu diberikan kepada parti lain untuk mememrintah sedangkan Selangor PP dan Kelantan boleh diperintah oleh parti lain walaupun perbagai kesusahan dilakukan oleh kerajaan pimpinan pembangkang terhadap rakyat , Untuk Najib fikir fikirlah , khusnya kemarahan rakyat trhadap JK Pemandu dan Mneteri Pemandu. Dicadangkan JKPemandu dibubarkan , jika Mneteri tersebut masih diperlukan berilah dia jawatan lain dan bukan sebagai Menteri Pemandu.

Anonymous said...

KENAPA SELANGOR AJE KENAIKAN BARANG2 YG BEGITU TINGGI. SIAPA DALANGNYA.

Anonymous said...

mana ade harga gas masak naik...tolong jangan tipu....aku undi bn lagi untuk kali ke 6 nanti....mari henti hisap rokok, potong asro, stop beli no ekor, bukan dosa pun....jimat sikit....

Anonymous said...

hoi...korang semua...!!!! hasan malik kata kalau gas mahal...jgn masak pakai gas la.....!!! pakai la kayu api.....ha..ha..ha,..ha..ha....
hasan malik ni sesuai jadi menteri zaman tok dolazzzzzzzzzzzzzzzh dulu...mcm mana najib boleh lantik mamat pilah ni????? rasanya org pilah tak ado la bangang mcm dio ni....ha...ha..ha..

hangkedee said...

Menteri Cap Ayam.bee End nak mampus pupus

Anonymous said...

menteri cap ayam ni agaknya nak tukar dengan menteri cap apa?

Anonymous said...

menteri cap ayam ni agaknya nak tukar dengan menteri cap apa?

Anonymous said...

Pak2 menteri dan yb,tlg banyakan buat kerja.jgn buat kerja lain.Kami bg undi pd kamu utk kamu buat kerja utk kami.
Ingat tu...

#pak long.

usin said...

ayam naik, jangan makan ayam, makanlah ikan. tol naik, jangan lalu tol, lalulah jalan biasa. tambang lrt naik, jangan naik lrt, jalanlah kaki. gula naik, jangan minum gula, nanti kena kencing manis. tambang bas naik, jangan naik bas, naiklah basikal. petrol naik, jangan beli petrol, tumpang kereta kawan. harga barang-barang naik, jangan beli barang-barang, biar kebulur. jom pakat-pakat tonton maharajalawak mega dan habiskan duit dengan mengundi pelawak kesayangan kita. biar kebulur asal ketawa. ok ke cam ni?

Anonymous said...

Aku harap sangat menteri yng berkaiatan baca tulisan ini....untuk di masukan ke dalam surveynya....

PUKIMAK PUNYA MENTERI..!

Harap dgn 3 patah perkataan itu dapatlah menteri jadikan panduan untuk survernya.



Anonymous said...

klw tak nak pakai gas,jgn beli,kumpulkan gas ori toot tooot tooot

Anonymous said...

TERBUKALAH SEDIKIT PERMIKIRAN ANDA WAHAI BLOGGER.

Anonymous said...

Bukan mentri bodoh tapi PM yang bengong.

Anonymous said...

Hapuskan semua subsidi. Lets free market rules. Menteri2 boleh buat keja lain yg lebih berfaedah..

Anonymous said...

Betul3...berenti jdi nage

Anonymous said...

Ya..Ya....Ya...saya ada lihat..Menteri nie ketawa berdegak2 ..sungguh lawak la....tapi ingat pak menteri...awak jgn dok lawak bende yang boleh membuat orang marah....gunakan mulut dan lidah dngan cara orang yang cerdik , tapi jgn lah gunakkan perkataan yang boleh buat orang bengang..Awak tue pun bukan lawak sngt..biar orang lain buat lawak..tapi buak lawak pak menteri jadi bodoh. Jgn anggap sebagai pak menteri..boleh keluarkan perkataan yang brutal..Pak Menteri ada pangkat...buat lah cara menteri yang berkeliber jgn jadi mcam lawak ayam. berkokok sana sini tetapi tetap berak dimana2.