IKLAN BERBAYAR

Saturday, February 1, 2014

NAJIB DAN MUHYIDIN : AYAT PERTAMA ANWAR MASA DIUMUM MENANG DUN KAJANG ?


penamaan calon.
tempoh kempen 8 hari.
masyarakat cina keluar tunjuk sokongan pada BN.
para spin doktor mula stim.
arahan pemimpin BN turun kawasan cina.
bukan tu je.
arah turun sekolah cina.
ceramah sana sini.
cina tepok tangan.
BN hebat hebat.....
hoooraaayy..

spin doktor bertambah stim.
peruntukan mula turun.
sekolah cina dapat berjuta.
pasar cina dapat berjuta.
persatuan cina dapat berjuta.
makan malam 40 ribu cina kajang hadir.

PM dan TPM turun..
spin doktor tambah stim, mulalah jangkaan undi  keluar....

bisik kasi stim kat telinga PM dan TPM, pengundi cina 50% akan undi BN .

PM dan TPM tanya betul ke ni ?
betul sir betul sir...
kita menang majoriti 1432 undi sir..
undi rosak 45 je sir !


fuhhh hebat spin doktor bisik kasi stim telinga..

masa pagi kempen cina semua turun.
sebelah petang PDM BN mula pening.
PDM pengundi cina...semua sokong pakatan.

BN kena tipu lagi...

masa umum menang anwar kata kat penduduk kajang...

'TENGOK SAYA  MASUK KAJANG, SEMUA ORANG DAPAT DUIT ' !

sekolah cina,persatuan cina dan pasar cina yang tadi dapat berjuta dari BN pun tepuk tangan sambil kata....

AIYAKKK MANYAK UNTUNG.. INI TAHUN KITA DAPAT KUDA MAAAAAAA.....


soalan ?
siapa bijak dalam kes ni ?

45 comments:

Anonymous said...

strategi taktikal pkr memasakn pr mengamalkan buruk sangka hati melayu dan agama islam.dan di kajang kerajaan khasnya umno berentak tari sama?dikata rasinalist sedang yg benar ialah membawa malaysia kearah landasan yg wajar.makmor dan sejahtera.
kalau cina melalui pr tunjuk kelicikan bukan salah mereka sepenuhya akan kelicikan tapi adalah bn suka membuat perkara bodoh brulang2 pd mereka....

Anonymous said...

Kita perlu ada tindakan atau perancangan yang tegas dan "daring" kalau PM dan TPM buat benda yang sama. Masalahnya, kita tak mampu!

Anonymous said...

Kalau dah cinabeng tu, cinabeng jugak. Tapi Melayu tak faham faham.

Objektif cinabeng amat jelas. Senang cakap, semua nak pergi Seremban dari KL. Cinabeng ni punya bijak, ada yang jalan kaki, ada yang naik basikal, ada yang naik motokar, ada yang naik bas, hatta ada yang naik bot dari Pelabuhan Kelang ke Port Dickson kemudian meneruskan perjalanan ke Seremban (janji sampai Seremban, iaitu objektif utama mereka).

Pokoknya: objektif mereka amat jelas; iaitu nak ke Seremban. MCA ke, Gerakan ke, DAP ke, PKR ke (menyamar dalam PKR), PPP ke (menyamar dalam PPP). Semuanya cinabeng yang BERSATU dalam mencapai objektif mereka.

Yang dalam MCA, Gerakan, dan PPP berbisik ke telinga PM. Yang dalam DAP melalak, yang dalam PKR separa menyalak. Tapi mereka dapat segalanya... semua sampai Seremban. Ada faham Melayu????

Melayu kena tipu sokmo wehh... meloponglah kita Melayu kalau tak faham-faham gak.

Ada Melayu kata dia lebih Islam dari saudara Islamnya yang lain (happen to be in a different political party). Siapa kamu yang memandai-mandai menggredkan ummah Islam lain berhubung keIslamannya? Itu kan kerja Allah. MasyaAllah.

Wallahualam.

Alifmimyaro.

Anonymous said...

Mca akan paksa pm letak calun sb itu kawasan mereka...sb.....nk salurkan peruntukan kpd masyarakat cinalancau....yg untong cina lancau....tu pun najib tak reti lg...mmg bodo najib sb dok di kediaman pm dari kecik sampai tua....nganga mulut org suap mkn...tk tau reti susah....kita rakyat marhaien ni la yg tanggung susah ke anak cucu...depa blh migrate...

Anonymous said...

Bn tak perlu bertanding.... biarkan mereka selesaikan sendiri masalah dalaman mereka...bila bn bertanding ...padamlah isu yg tengah hangat ni... adun letak jawatan kerana impian anwar nk jadi mb... biarkan mereka . Tak perlu bertanding ...hanya mengundang provokasi je. Bila tak bertanding...sedarle trend letak jawatan ini utk bagi laluan akan kekal jadi isu dan bualan....jgn teperangkap .

Anonymous said...

Boikot PRK Kajang. Petugas Umno duk rumah or gotong royong bersihkan kubur dan masjid lagi bagus.

Anonymous said...

Gua olang cina.Kalau gua tatak tipu itu gua bukan cina.
PM, TPM itu manyak senang mau tipu maaa.
Itu KL sekalang kita sudah angkat, sekalang Kajang kita mahu angkat.Shah Alam sikit2 kita sudah angkat.
Lu olang apa tau?

belang said...

Bukan soalan siapa bijak. Soalan siapa bodoh dalam hal ini yg patut dihighlightkan

Anonymous said...

Banyak orang cina dtg pada ceramah2 BN, ini tanda2 positif mereka mula kembali pada BN...kah..kah..kah..itulah yng selalu pemimpin2 UMNO cakap..lu kasi gua amik ma..tapi talak undi sama lu..kah..kah..kah..

Anonymous said...

salah tu...soalan...sape tongong dlm kes ni???....wakakaaa

Anonymous said...

Walaupun 97% Cina undi DAP pada PRU lalu, Kerajaan dipimpin UMNO gagal ditumbangkan. Itu bermakna undi Cina tiada nilai. Jadi, tak perlulah pemimpin2 UMNO bekerja keras utk pancing undi Cina yg tiada nilai. Lebih baik tumpukan usaha utk pengundi bumiputera yg kekal setia bersama BN...

Anonymous said...

tak sangka PM ku bodoh...
kahak pui...

Anonymous said...

Kenapa Najib tidak pernah BELAJAR dari pengalaman. Sudah berapa kali skrip sama dibaca. Beri peruntukan juta juta untuk sekolah dan kepentingan kepentingan lain Cina.
Hasilnya? Habuk pun tiada. Malah dikencingkan oleh Cina lagi!
Mungkin Najib telah ketageh dengan kencing Cina!

Anonymous said...

Jawapan: Tak ada yang bijak.....tapi BUSUK HATI DAN USUS tu adalaaa....
Bodoh tahap moron pun adaa.....

Anonymous said...

jika segala peruntukan yg diumumkan hanya akan diberikan setelah BN menang baru cina akan menangkan BN.

JIKA KALAH PUN PERUNTUKAN TERUS DISALURKAN BN MEMANG MENEMPAH AJAL.

Anonymous said...

jika segala peruntukan yg diumumkan hanya akan diberikan setelah BN menang baru cina akan menangkan BN.

JIKA KALAH PUN PERUNTUKAN TERUS DISALURKAN BN MEMANG MENEMPAH AJAL.

Anonymous said...

Melayu bodo la.

Ghazali said...

I said NEVER TRUST THE CHINESE coz THEY ARE FAKES.....

Anonymous said...

Sekolah Melayu dapat jamban aja, itupun GB bukan main seronok lagi

adzhar rabu said...

Tima Kaseh PM

adzhar rabu said...

ttttttttttttttt

Anonymous said...

Ahmad Maslan dah naik motor kat Kajang. Lagi la bangang.

Aku tak sokong langsung BN bertanding PRK Kajang ini.

Kalau BN nak bertanding jugak, berapa banyak duit kan kelur utk cinabengong?

Anonymous said...

Jawapan: GAP lg bijak....kakakakaka

Anonymous said...

Bodo macam buah play

Anonymous said...

Kalau pun BN bertanding n menang.. Itu bukan bermakna puak2 kiasu tu dh tukar haluan.. Mungkin sekadar nak sejukkan hati org melayu yang nampaknya sudah ramai yg sedar permainan puak2 kiasu ni.. Hati2.. Puak2 kiasu ni x boleh dipercayai..

hangkedee said...

Makan kangkong. Mayak itu Sebab lu Mayak molo...INI taun talak maain gedang ma?

Anonymous said...

selamanya UMNO babi cina.......

turun kau najib kangkung!!!!!!!!!

orang melayu yang buat kau duduk kerusi empuk,bodyguard kiri kanan......last last kau bagi berbilion pada bangsa khinzir!!!!!!

teruskan usahamu najib....kapanmu sedang disiapkan!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Apa samgat nak takut dengan Anuar? dia pernah jatuh tersepok dizaman dia tengah gah dulu, Tuhan akan menentukan segala2nya...Anuar akan tumbang juga dengan sikapnya sendiri!!!.

anjingBaruababi said...

Maknanya...pengundi CINA mengamalkan politik bestari...yang bangangnya Pemimpin Melayu UMNO yang tak sedar diri di tipu siang dan malam oleh pengundi Cina...memang betul...kera di rimba di susukn....anak di pangkuan mati kempunan...hidup UMNO...UMNO berjuang untuk pengundi Cina...Najib is the best..Muhyiddin juta-juta the smart guy suka beri peruntukan...masya Allah bangsaku...

Anonymous said...

Najib...tolong lah jangan jadi baghal lagi.
Penat lah tgk n sangat penat nak sokong dah.

Anonymous said...

fuck u gap...tak habis habis dgn artikel rasis..hang kalau nak main api perkauman jgn buat blog...sudahlah gap...hentikanlah perbuatan rasis ni..dulu boikot beli barang cina skrg logo helang pulak...logo tu pon aku tau sbb apa..nak ke blogger gap ditangkap kerana cuba mengapikan melayu benci cina...

Anonymous said...

SAYA ADALAH PERDANA MENTERI UNTUK SEMUA RAKYAT...tu pasal walau kena kencing berkali kali, puak pemakan bangkai babi ni tetap di bantu...dan mereka sapu semua... mereka bersatu demi kaum mereka, samada yg di dalam kerajaan mahupun di luar..melayu pulak berpecah pecah.....tuduh menuduh sesama sendiri....kafir mengafir sesama umat....nak tunjuk siapa lebih islam...kita umpama menang sorak kampong tergadai.....jgn sampai anak cucu cicit kita kencing atas kubor kita di satu hari nanti kerana kebodohan kita sekarang.....bersatu la wahai bangsa melayu.....!!!!!

Anonymous said...

BN x payah nak tabur duit untuk dun kajang. Kalau x bertanding lagi bagus. Jgn terikut dgn rentak puak sana tu.

hasnul rahman said...

Assalammualaikum wmt,
Sebenarnya itulah yg dinanti-nantikan oleh pemerhati politik negara ini.
Apakah Pengerusi BN yg juga PM kita akan lambakkan bantuan kpd kaum imigran tu sebagaimana biasa atau tidak....

Jika masih sama seperti dulu, jawabnya, populariti Pengerusi BN yg juga PM kita akan tambah merudum....
Hubaya.... hubaya...

Sekali terjatuh, mungkin kerana silap atau tak tahu. Tapi kalau terjatuh lagi ditempat yg sama, bererti 'goblokkkk'

Anonymous said...

MCA pujuk PM kononnya dengan bagi banyak kat sekolah cina, maka cina akan undi Bee End.

Yang untungnya bangsa cina keseluruhannya, anak-anak mereka dapat pendidikan terbaek dengan kemudahan terbaek.

Tapi bila undi cam biasala, Anwar @ DAP tetap akan jadi pujaan hati mereka. BN gigit jari aje.. Walaupun kena tipu 1000 kali pun, UMNO BN tetap macam tu.. rebung dah jadi buluh, tak boleh nak di lentur, bangang tak boleh di ajar.

Anonymous said...

salam..
haku pandai sbb haku kata najib tidak pandai dan tidak belajar dr pengalaman lepas...benggong...maaf..

Anonymous said...

MCA mmg lahanat bersama DAP!
BN belum umum apa2 lg MCA dh paksa letak calon cinabeng mereka!

Ini ckup jahat perang psikologi utk pekena BN.. dan terus jatuhkan moral UMNO!

MCA tahu..dgn memaksa BN meletak calon.. MCA akan demand mcm2 lagi peruntukan utk Cina2 lahanat ini.. KONON BN akan diskong kali ini..

kena pulak Najib ni mmg pantang di ampu.. PEMANDU dia pulak pro Cina.. tgklah nnt..buat sekian kali Najib akan PUKUL GENDANG NAGA diperbodohkan MCA dan CINA...

wayang demi wayang.. NAJIB diperbdohkan.. sepatutnya BN kena pelihara MARUAH dan beri signal BN takkan main politik kotor begini.. lantak PR lah.. lg pun mmg itu kubu kuat PR...

tp syng..UMNO sntiasa dikelilingn org org2 BODOH dn tak cermin diri.. TAK SEDAR diri! so..buat lah kerja bodoh lg.. peruntukan berjuta2 yg boleh disalurkn kpd kwsn2 yg beri undi pd UMNO di habiskan lg utk pujuk Cina!

jika 10 kali PR main game kotor ini..maka 10 kali BN akan dipermain bodohkan dgn politik maha kotor Pakatan..

so.. ikutlah ckp Tun.. tk semua ckp tu tu boleh pakai.. jgn jdkan UMNO spt PAS.. TAKSUB pd Nik Najis sehingga jika najis dikatakan wangi..maka seluruh pencacai PAS akan sanggup jilat najis... UMNO nk cmtu ke??

Anonymous said...

Mlshnya pentaksub Tun M pun ramai yg jd pengacau dlm UMNO..ditambah dgn kebodohan Najib menguuasai isu..

Tun M suruh BN bertanding siap2 bg laluan utk MCA lg.. so Cin adpt skongan Tun awal2 lg.. Cina akan dpt lambakan wang hasil dr pemerasan harga brg naik terhadap Melayu dan bangsa lain.. bijak game Nuar dn Cina utk grand design politik maha jahat ini..

spt biasa Najib terus ditipu.. dia lembik..di apunca undng2 pencegahan sudah tiada.. akhirnya inilah jdnya.. tk terkawal.. pemimpin yg lembik + tkcerdik (bodo*)..akhirnya rakyat majoriti menderita!

xboleh harap semua pemimpin Melayu.. Nik Ajis pun celaka..Tun M pun pembelit.. Najib lembik.. habiss!!

Anonymous said...

Aku harap PM jangan bg satu sen pun kat Cina ni. Najib, dah terang lagi bersuluh. Cina tak kan bg undi utk BN. Cina nak kuasa sekarang.

Anonymous said...

usah di layan permainan nuar ni..kan kerajaan nak berjimat?..tak payah ler bertanding, habiskan juta2 duit rakyat jer..yg untung nanti cinabeng2 ni jugak..untuk puaskan hati parti x de prinsip PKR, letak jawatan suka2 hati utk bagi laluan kpd nuar..biar je dia nak jd mb..ada bagusnya jugak, rakyat boleh menilai bagus mana sangat dia pimpin negeri?..rampas jwtn dr sahabat sendiri (jika benar dia nak jd mb) dari situ rakyat akan fobia untuk beri negara kpd dia..tak gitu?..

usah dilayan kerenah putar alam..mengabihkan bohgaih jer..lebih baik fokuskan kepada jihad ekonomi..stabilkan kembali kekayaan dlm negara..lebih baik fokus kpd usaha2 memartabatkan Islam di Malaysia..duit utk pilihanraya tu boleh guna banyak utk tujuan lain..bantu rakyat2 yg betul2 memerlukan..bukan bantu rakyat terpilih utk pilihanraya yg sengaja direka2..itu lagho namanya..

teruskan jihad ekonomi..ABC..BCL..

Anonymous said...

sokong anon 2.24PM..
biar macai PR akan fobia dgn politik mereka sendiri..
UMNO BN jgn follow game ini..mereka perlukan 'bahan' utk main game.. jika UMNO BN xjoin game ni mereka akan tempang dan pelik..akhirnya mereka berhantu..dn menghantui diri!

Anonymous said...

dah kena kencing tapi tetap nganga mulut utk dikencingkan lagi.. itulah pas dan umno.. semuanya sama

orang melayu/bumiputra yg bagi menangkan umno tak dibela yg dibela cinabeng masuk kiri kanan atas bawah berjuta2.. melayu/bumiputra dapat apa??...

Anonymous said...

Kamu la yg pandai

Anonymous said...

Kami tak mau PM dan TPM kena tipu lagi. Cukup-cukuplah penghinaan yang telah dilakukan pengundi cina terhadap BN.Biar menang dulu baru beri peruntukan. Harap PM dan TPM jangan memalukan penyokong BN yang setia.

Anonymous said...

PM dan TPM memang jenis tidak pernah serik walaupun dikencing beribu kali. Itulah hakikatnya...jangan marah!!