Saturday, March 8, 2014

MH370...SEMOGA KELUARGA BERSABAR...NIZAR JAMALUDIN KENA BALUN DENGAN RAKYAT !



KEPADA PEMBACA BLOG GAP..

kita berdoalah agar segalanya segera selesai. semoga keluarga tabah.. banyakkan doa..

bangang punya nizar jamaludin..

32 comments:

Anonymous said...

Aku pernah baca dalam blog komen seseorang mengenai sikap penyokong pembangkang yang ramai berkhidmat dalam syarikat penerbangan negara.Diharap keputusan penjara 5 tahun ke atas wali mereka tidak sampai membawa kepada malapetaka kepada yang tidak berdosa.

Anonymous said...

Ada betulnya jugak....Bacelah buku keluaran Muhammad Isa Daud

Anonymous said...

At this moment of grief and uncertainty, let us all stand together and make prayers to those on board MH370. We feel very sorry to all related. Only idiots make fun or clown about this unfortunate event.

Anonymous said...

gila talak nizar ni..still guna pnggilan MB..Xmalu ka?

Anonymous said...

tarik saja gelaran dato daripada apek nizar! ahli politik gila babi.

Anonymous said...

Nizar pun nak hilang macam tu jugak kot. Sewel punya olang

Anonymous said...

Nama saja berpendidikan, akai tak dak.

Anonymous said...

Lagi satu LAHABAU pr

Anonymous said...

Sebab tu agaknya asyik rugi setiap tahun, ramai staf x reti bersyukur....pandai membangkang jer padahal MAS tu GLC.

Anonymous said...

Bodoh punya YB!

hangkedee said...

Meroyan jawatan mb tak habis lagi moh pergi berubat di tg rambutan

MyCherita said...

Marilah kita sama-sama berdoa yang terbaik bt mereka semua Pray for MH370..amin

MyCherita said...

Marilah kita sama-sama berdoa yang terbaik bt mereka semua Pray for MH370..amin

Anonymous said...

woii nizar berok..x abis2 ngan statement tolol ko tu..pukimax pnye nizar..xde ex mb dlm msia nie still gune title mb even da retired..

Anonymous said...

bermuda tringle kt kelantan ke.. kah3.. patut pun sbb bnyk dajal2 pas kat situ..

Anonymous said...

Berpolitik tahap bodoh. Rendahnya pemikiran seorang YB. Mengaibkan diri sendiri.

Anonymous said...

Kehilangan pesawat Malaysia Airlines MH370 awal hari ini menimbulkan tanda tanya kepada pakar penerbangan sehingga menimbulkan spekulasi bencana seperti letupan atau kehilangan pintu fret yang menyebabkan kehilangan pesawat, lapor Sydney Morning Herald.

Pakar penerbangan dan editor airlineratings.com Geoffrey Thomas berkata kepada akhbar milik Fairfax Media itu beliau menjangkakan pesawat tersebut berkemungkinan terlibat dengan "bencana letupan mengejut" kerana tiada sebarang panggilan kecemasan atau amaran dibuat.

Pesawat Boeing 777-200 dengan 239 penumpang putus hubungan dengan pusat kawalan udara Subang dua jam selepas berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) ke Beijing. Ia merupakan pesawat perkongsian kod antara MAS dengan China Southern Airlines.

Thomas, yang terlibat dengan industri penerbangan selama 35 tahun menjangkakan letupan mungkin berpunca daripada sama ada bom pengganas mahupun pintu kargo tercabut dari pesawat.

Namun beliau berkata, insiden seperti itu tidak berlaku sejak 1970, dan tidak pernah berlaku masalah teknikal terhadap Boeing 777 sejak ia dilancarkan pada 1995.

Akhbar Australian itu memetik Thomas berkata pesawat jenis itu hanya terlibat dalam nahas sekali disebabkan "kesilapan juruterbang" apabila pesawat berkenaan melanggar tembok ketika mendarat di Lapangan Terbang Antarabangsa San Francisco tahun lalu. Tiga terkorban dan ratusan penumpang mengalami kecederaan.

"Industri ini terkejut. Malaysia Airlines mempunyai reputasi yang cukup baik dan rekod cemerlang dengan juruterbangnya, dan Boeing 777 adalah tunjang kepada kebanyakan syarikat penerbangan di seluruh dunia," katanya.

Komentar penerbangan yang lain bagaimanapun enggan mengulas lanjut kerana siasatan lanjut perlu dilakukan.

"Ia mempunyai keupayaan yang tinggi, mengagumkan dan kenderaan yang mewah," lapor pakar akademik Central Queensland University, Ron Bishop kepada Fairfax Media.

Dianggarkan sekitar 924 "777" sedang beroperasi dengan jumlah terbesar dimiliki syarikat penerbangan Emirates (87). Pesawat berkenaan turut digunakan Virgin.

"Ia pesawat yang dipercayai dan terbukti mampu terbang untuk tempoh masa melebihi jutaan jam. Kesemuanya direkodkan dengan pesawat ini, jadi amat mengejutkan mendengar berita ini," kata Professor Bishop.

"Perkara seumpama ini sangat, sangat jarang berlaku hari ini – umpama menang loteri."

Thomas turut menolak kemungkinan pembantu juruterbang berusia 27 tahun itu kurang pengalaman terbang mengambilkira beliau mempunyai 2,700 jam rekod penerbangan, berbanding 18,000 jam oleh ketua juruterbangnya.

"Pembantu juruterbang Malaysia Airlines sangat terlatih dan beliau ini mempunyai pengalaman lebih tujuh tahun dengan syarikat itu," kata Thomas.

"Saya tidak percaya ia masalah juruterbang atau pesawat," katanya.

Jika pesawat itu ditemui dalam keadaan terhempas, penyiasat akan mensasarkan rakaman data penerbangan, yang mengukur pergerakan enjin, haidraulik dan petunjuk teknikal dan rakaman suara kokpit Untuk mengenalpasti punca nahas, kata akhbar tersebut.

Professor Bishop berkata insiden berkenaan berlaku ketika jumlah penumpang yang meningkat sejak beberapa tahun kebelakangan ini.

"Kebiasannya rakyat Australia terbang 2.5 kali setahun, dan peningkatan seperti ini meningkat diseluruh dunia. Jadi prinsipnya sama dengan peningkatan jumlah kereta di jalan raya, secara statistiknya akan berlaku lebih banyak kemalangan," katanya.

Pakat komunikasi krisis dan penerbangan, Hamish McLean berkata, dengan lebih 5,000 unit pesawat di udara pada satu-satu masa, kehilangan pesawat adalah perkara yang pelik dan mengejutkan kerana ia dimiliki syarikat penerbangan terkenal.

"Ada terdapat banyak kemungkinan yang berlaku, dan masalahnya, ia sekadar spekulasi yang memberi tekanan kepada keluarga mangsa penumpang," katanya

Anonymous said...

DIA NI TAK BOLIH PAKAI OTAK DIA DAH TAK BETUI MASUK JE KE HOSPITAL GILA TANJUNG RAMBUTAN DEKAT DAH DENGAN RUMAH DIA.

Anonymous said...

nizar lentik memang bangang sebab itu tak layak langsung jadi mb perak..

Anonymous said...

ANAK ANAK DIA PUN ESOK IKUT JEJAK DIA.
BODOH NAK MAMPOS.
MULUT BUSUK SAMPAI BILA BILA.A
HATI NYA LEBIH BUSUK.
BANGKAI BERJALAN.......

Anonymous said...

NAMA NIZAR TAPI BERCAKAP MENGGUNAKAN ZAKAR!!

Anonymous said...

Setuju.

Anonymous said...

Dengar nama dia (Nizar) pun dah nak muntah teman di buatnye.Orang gila jawatan ni dah macam gila talak juge.
Meroyan pagi petang siang malam.

Anonymous said...

Nizar, nizar, kenapa laaa hang tak naik MH370 sekali malam tu? Kalau tak da bahlol macam hang harini, kurang sikit dosa aku mencarut kat hang.

Anonymous said...

Kalau mak bapak dan anak bini dia ada dalam pesawat tu kan bagus,

Anonymous said...

Mentaliti pembangkang negara kita terlalu busuk!

Jack said...

BANGANG!!!

Anonymous said...

Si nizar ni, kecik kecik tak nak mampos, dah besar menyusahkan orang. Dia ingat lobang hidung dia besar, semua orang takut ke.

Anonymous said...

Pemimpin PAS setakat boleh bagi ceramah bodoh boleh lah.

Lebih dari itu tahap merapu.

Anonymous said...

anon 836, bukan itu saja , penyokong pembangkang juga ramai di DCA. kalau tak tak kan Nurul Izah tak semena mena komen fasal menara kawalan. apa hak dia? bijak sangat atau skrip disediakan?

Anonymous said...

MONYET MUSIBAT

Anonymous said...

NIZAR NI SEBENARNYA DI DALAM KECANDUAN POLITIK "ambil kata-kata UKE"