Saturday, April 19, 2014

GANG..INSYAALLAH TAK LAMA LAGI AMANLAH MALAYSIA !


PUTRAJAYA 18 April - Mahkamah Rayuan berpuas hati bahawa keterangan pembelaan dari kandang tertuduh yang dikemukakan oleh Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam perbicaraan kes liwat melibatkan Mohd. Saiful Bukhari Azlan, merupakan penafian semata-mata.

Panel tiga hakim yang diketuai oleh Datuk Balia Yusof Wahi menyatakan, pembelaan yang boleh dipercayai adalah bersandarkan kepada keterangan yang menjawab segala bukti yang dikemukakan oleh pihak pendakwaan tanpa boleh dipertikai.

Bagaimanapun, ujar mereka, mahkamah berpendapat Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu tidak langsung menafikan berada di tempat kejadian pada hari dan waktu seperti yang dinyatakan dalam pertuduhan.

Panel itu juga menyatakan, Anwar tidak menafikan keretanya dilihat memasuki dan meninggalkan kondominium itu pada waktu kejadian, selain tidak mempertikaikan keterangan bahawa dia dilihat memasuki lif ke tingkat lima dan kemudian meninggalkan bangunan tersebut.

Mereka berpendirian, Anwar malah tidak menafikan telah mengarahkan Ketua Staf di ibu pejabat PKR, Ibrahim Yaacob agar menyediakan sampul surat untuk diserahkan kepada beliau dan saksi itu kemudian mengarahkan mangsa ke kondominium berkenaan.

Ujar panel itu, Anwar selaku responden juga tidak mempertikaikan bahawa mangsa yang ketika itu pembantu peribadinya telah membawa sampul berkenaan dan menyerahkan kepadanya dalam pertemuan di kondominium itu.

Sehubungan itu, panel tersebut menyatakan, panel berkenaan berpuas hati bahawa keterangan pembelaan dari kandang tertuduh yang dikemukakan oleh Anwar hanya penafian semata-mata kerana ia tidak menyangkal pertuduhan yang dikenakan terhadapnya.

Selain itu, mahkamah berpendapat, hakim bicara sewajarnya terfikir mengapa Anwar memilih untuk memberi keterangan tanpa mengangkat sumpah dan adakah beliau berbuat demikian kerana enggan disoal balas.

Mahkamah berpendapat, pembelaan dari kandang tertuduh meskipun masih merupakan keterangan, ia tidak layak untuk disamakan dengan keterangan bersumpah dari kandang saksi.


© Utusan Melayu (M) Bhd 

25 comments:

pemerhati said...

ye lah peguam terhebat dah pegi jawab soalan final exam kan. so mana dia nak cari idea nak putar alam lebih-lebih?

nak gelak mcm tak baik..tp nak gelak juga.

Anonymous said...

HELL OOO...!!

Ada sekoq lagi BERUK TUA GAY GAY YANG MAIN DAN TIDOQ DENGAN ANJING PERLIHARAANNYA yang sedekahkan Al Fhatihah kepada Karpal Singh, masih berleluarsa.

Patut di ikat dan disuruh panjat pokok nyok..!! itu kerja yang sesuai untuk nya.

'TUKAR TIUB' elok lah hang ikut BOSS hang sekali, baru betui AMANLAH MALAYSIA..

NGOK..! sedekah Fhatihah...!!, Nak tunjuk berilmu dan beriman konon..!!! .


Pitam Sink said...

SELAMAT MENUJU PUTRAJAYA.. OPSS SELAMAT MENUJU KE PENJARA!

HARI-HARI YG AMAN AKAN MENJELMA DI MALAYSIA SEJAK KEBELAKANGAN NI.. DAH DUA TIGA ORANG YG PERGI.. ADA YG TAK KEMBALI.. ADA YG AKAN PERGI SELAMA LIMA TAHUN.. TAPI CUKUP OKEY GAK LE, SEKURANG-KURANGNYA ITU AKAN MENJADIKAN MALAYSIA LEBIH AMAN!

Anonymous said...

Mua ha..ha ..
Meh aku tolong gelakkan..!
1 2 3..Mmmua ha..ha..ha ..kita gelak ramai2..!

Anonymous said...

hero tamil dah kena....tak bolih lagi putaq. duusshhh.....ini kali kantoi la lu.
pandai ar.....beri keterangan dalam kandang saksi. pendakwa tak bolih soal balik. saksi pun yillek. banyak kuat mohong punya orang.
baik mampos lagi baik lo....sebelum tu baik taubat dulu....bukan tau buat ye..?

Anonymous said...

Anwar kalah 100-0 di mahkamah lepas itu buat fitnah kononnya Najib yang masukkan nya ke dalam penjara. Kalau Najib berkuasa masukkan Anwar ke dalam penjara sudah pasti bukan 5 tahun tapi 20 tahun.

Anonymous said...

X pa aku gelak bgi pihak hg....kah kah kah....bg non nk masok dlm kandang...kah kah kah bg non pondan tua..
Kah kah bye bye bg non..

Anonymous said...

anwar nie adalah bala segala 'BALA' elok lah dia masuk penjara suka hati dia lah nak masuk ikut mana pintu ker, atau pun kat batang besi ker, nak masuk kan ponggong dulu ker, atau ikut masuk macam biasa, ingat tak dulu suatu masa dahulu dia masuk penjara jer aman malasyia, bila kluar jer, huru hara 1malaya, macam dajei, kluar dari kurungan, perhatikan betul tak yang saya tulis

Anonymous said...

Pengikut dia tetap kata konspirasi UMNO. Mereka buta perut.

anti-LGBT , PR dan Ad-Dajjal said...

NAk cakap Malaysia Aman sepenuhnya, tak lah berani aku cakap sebab si B.A.B.I tu ada pengikut dan pengikut dia ni taksub lain macam sebab dah diberi mentekedarah makan nasi kankang keluarga puaka B.A.B.I. MAcammanapun aku tak sabor menunggu si B.A.B.I ni check in kat Resort Bamboo River. Sekurang2nya suara si B.A.B.I kuranglah berkumandan di udara bumi Melaya yang aman ini....

Anonymous said...

Nanti bos pr dah masuk penjara...
macai2 kita gulai ramai2
Jijah sepat kering pun dah mcm mati kering hujah di dun selangor..mcm cikgu tadika je..
kahkahkah...

Anonymous said...

mahkamah rayuan berpuashati dengan semua bukti yang dikemukakan oleh pihak pendakwa dan memutuskan pasukan tertuduh hanya melakukan penafian demi penafian tanpa bukti relevan, kukuh dan boleh dipercayai. hahahaha...mahkamah rayuan puashati tetapi ANWAR mampos tak akan puas hati. lantak kau yop, nak puas ke, tak puas ke kedalam jugak akhirnya kau. aman malaysia.

Anonymous said...

kita semua ada satu lagi mahkamah..mahkamah Allah di padang masyar..kita sama2 lihat nanti.
Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui..Maha Adil..

Anonymous said...

Allah jugak bagi maknusia akal. Allah suruh guna akal
.itu beza maknusia dgn binatang. Kalau tak mau guna akal samalah kita dgn binstang. Terang2 Allah melaknat orang yg mengamalkan sex songsang jantan main bontot jantan yg kamu ikut jadi penganut lepas tu pengaruh orang dgn ugut2 orang laen pulak cakap pasal mahkamsh Allah kamu tak takut ka ? Syg akai tu tak pakai.

Aku Melayu Rasis said...

mampus lagi baik!..masuk penjara pun buat panjang dosa aje. memang aku berdosa dgn manusia anwar ni sebab doakan begitu, tapi bagi aku eloklah begitu sebab manusia itu telah banyak menjadikan umat islam lain boleh dosa kering atas dunia.

Anonymous said...

dia tak mau brsumpah di kandang saksi.....dia nak bersumpah di kandang mana agaknya?

Anonymous said...

anon 1.50 am
muhasabah diri lah..jgn sampai muflis diakhirat kerana amal ibadat yg dibawa itu diberikan kepada mangsa fitnah..caci maki itu..Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui..gunakan akal fikiran dgn waras..jgn bersubahat dgn fitnah dan sesuka hati mencaci..memaki hamun sesama manusia..terpulanglah pada pemikiran kamu..Ya Allah lindungi kami dari fitnah akhir zaman ini..Waullahualam

Anonymous said...

Anuar maen bontot fitnah ? ? ?.
Azizai fitnah ?
Anis munawar fitnah ?
Sukma adek angkat al juburi yg dia bawak dari indon fitnah ?
Saipul fitnah ?
Majlis peguam fitnah ?
Ksrpal singh fitnah ? ? ?
Hu. .hu. .huuu. . .

Anonymous said...

Otak pakai bro. Jgn dengar hasutan iblis yg kesukaanya ponggong jantan.

Anonymous said...

Dia tak mau bersumpah di kang saksi.
Dia mau bersumpah.di kangang babi. . .kiong kiong kiong. . .

Anonymous said...

Azizan fitnah ?
Anis munawar fitnah ?
Sukma fitnah ?
Saipol fitnah ?
Samsidar siapa ?
Sendiri mau ingat bro !

Anonymous said...

Tk.pasal nasihat.
Saya bukan baru kenal al juburi.

Anonymous said...

bersumpah dikandang saksi tdk mahu ...suruh dia sumpah dikandang babi !mungkin si gay tu mahu ...

semua orang salah semua orang kata fitnah, suruh azizah jadi peguambela, mungkin anuar akan menang sampai kiamat

kalau dah penjubur, sampai bila2 pun menjubur jugak ..

Anonymous said...

bersumpah dikandang saksi tdk mahu ...suruh dia sumpah dikandang babi !mungkin si gay tu mahu ...

semua orang salah semua orang kata fitnah, suruh azizah jadi peguambela, mungkin anuar akan menang sampai kiamat

kalau dah penjubur, sampai bila2 pun menjubur jugak ..

mampus la lu anwar said...

aku doa ko masuk balik la nuar...

masuk sg buluh la..

nyusah kan rakyat ..sudah la nuar.. kubur kata mari..penjara pun kata meh sini