Saturday, April 19, 2014

ADEH TUN.... MENANAH TELINGA DEPA TUN !


23 comments:

Anonymous said...

inilah kerajaan negeri yang kami pilih. dengan apa kos pun, kami sanggup pertahankan kerajaan pr pilihan kami. kami undi maka kami yang tanggung. u alls tengok dari luar diam2. walaupun kami terpaksa ambil 'air percuma' anugerah kerajaan pilihan kami ditepi jalan sambil menjinjing baldi, kami sanggup. walaupun baldi kami tidak dapat percuma kami sanggup beli dikedai dengan harga agak mahal demi sayangnya kami kepada kerajaan pr. biarpun mb kami bodoh sombong tolak pertolongan kerajaan n9, tak mengapa. apa bezanya kebodohan mb kami dengan majoriti rakyat negeri ini? rakyat bodoh tentunya akan dapat mb yang bodoh juga. takpelah, kami yakin kami akan tetap dapat minum air walaupun saban hari terpaksa jinjing baldi ditepi jalan. redha ajelah...manusia memang serba kekurangan. bodoh adalah sebahagian daripadanya.

Anonymous said...

Org S'gor (yg sokong Pakatan) ni nak berubah sgt. Berubah kpd yg lbh baik, ni berubah kpd....., pikir la sendiri.
Bale ! bale !

Anonymous said...

Betul! Ini baru cakap jenis orang yg betul, banyak atau sikit dia cakap tetap berisi. Semoga Tun M terus membantu rakyat yg rata2nya gagal berfikir setelah lena dibuai cakap2 bawaan Pakatan Runtuh yang bunga saja lebih isi satupun takdak

Anonymous said...

Tak lama lagi kita minum " new water" edisi selangor. Air lombong, indon dah kencing habis....

Anonymous said...

Lepas ni kilang-kilang pelabur dari luar negara yg dah banyak kerugian boleh lah start pindah kilang ke negeri lain. Aku tengok banyak kedai dobi dan carwash pun dah tutup kedai. Rakyat pun dah gelisah bila diumumkan catuan hingga bulan puasa dan raya.....tp sebab dulu pangkah pr, jadi kulum je rasa marah....hahaha....

Anonymous said...

Nak kencing pun payah kat negeri Selangor..takda air nak basuh

abu bakar said...

Anon 19/4 8.31 contoh manusia yg Jahil Muraqab..harap2 jgn ada rkyat Sel yg jd mcm ni lgi!

Anonymous said...

Padan muka org selangor kerana memilih PR rasakanlah akibatnya. Memang bodoh betul!

azam14 said...

Malam tadi bersama dgn Isteri,bila pagi air dah takde,takkan nak guling2 buat Tayammum kat pasir depan rumah tu..inilah silapnya pilih Kerajaan,semua rakyat jadi bodoh.

Aku Melayu Rasis said...

Mohon melayu Selangor berubahlah lepas ni.Pengajaran dah ada simpan dalam baik baik. Tapi umpama cakap Tun dulu, MELAYU MUDAH LUPA! lepas ni dh dapat air (mohon diingat, kalau kemarau kuat, awaslah akan datangnya limpahan hujan yang kuat juga) orang melayu Selangor akan lupa jugak..PRU14 nanti tetap jugak menangkan PR kencing tak basuh.

anti-LGBT , PR dan Ad-Dajjal said...

Totok2 PR bangang....inilah balasan kerajaan PR terhadap undi yang ko bagi dulu. Amacam....sedap tak kena kencing kat Khalid Gagap, Khalid Gereja, Teresa COCK...hancing nya menocok qalbu kan.....ambiklah habuan yang ko orang sendiri tentukan untuk diri ko orang.

Anonymous said...

kami punya suka lah nak pangkah PR. PRU14 kami akan pangkah juga PR. So what!

Anonymous said...

Kan dia menyindir kebebalan org 2 di selangor yg redo mereka bodoh. . .

Anonymous said...

Ini ialah petunjuk Allah bagi mereka yang mahu berfikir.

Anonymous said...

Sedih betul jika mempunyai MB yg lebih mementingkan politik sendiri drp kepentingan rakyat. Negeri berkebajikan katakan di mana "MANIFESTO BUKAN JANJI" adalah ideologinya.

Anonymous said...

Orang selangor (penyokong pakatan) terlalu sombong dan mereka selalu mendabik dada kononnya merekalah rakyat paling bijak dan maju dalam malaysia ini...nah! sekarang rasakanlah hasil tindakan bijak mereka.

Anonymous said...

Memang la itu hak engkau nak pilih kerajaan ... tapi saya tak pilih ... terpalit sebab sikap bodoh dan penting diri sendiri pecacai PKR dan DAP ini... engkau yang pilih aku tak kisah kalau engkau angkat baldi... nie aku tak pilih pun kena angkat baldi... mana adil... mai la tolong angkat saya punya baldi.. kalau tak MB gagap tu bagi la rakyat tumpang mandi kat rumah....

nasirwise said...


Penulis sempati dengan kedua anak penulis yang berada di Shah Aam dan Kajang juga Dengkil. Mereka semua sedang menghadapi catuan air yang teruk dan ia sedikit sebanyak menjejaskan kehidupan sehariannya. Mereka perlu mendapatkan bekalan air sewaktu catuan berkuatkuasa.

Apabila mereka ke restoran menjamu selera, sering kali mereka terpaksa menggunakan pinggan plastik atau guna buang. Mereka kena biasakan diri menggunakan sudu dan garpu. Ada restoran yang mengenakan caj tambahan.

Krisis air ini adalah hasil pengsengketaan politik di antara Kerajaan Pusat dengan Kerajaan Negeri. Kerajaan Pusat dan Kerajaan Negeri di bawah BN suatu masa dahulu sudah merancang dan melaksanakan projek berkaitan bekalan air. Malangnya apabila Selangor jatuh ke pemerintahan PKR, persoalan dan halangan timbul dan projek tergendala.

Secara ringkasnya Kerajaan PKR beranggapan projek ini menguntungkan kroni UMNO manakala konsessi bekalan air meng`jutawan'kan kroni UMNO. Anggapan ini mungkin betul atau salah tetapi ia terus dipertikaikan sehingga bekalan air di Lembah Klang dan Putrajaya terganggu.

Kini banyak pekilang multinasional tidak merasa selesa dengan krisis air di Selangor. NESTLE menyatakan kerisauan pengurusan kerana ia menjejaskan pengeluaran mereka dan keuntungan.Jikalau rakan rakan fb melayari mudah.com.my, rakan rakan akan melihat banyak bisnes dobi, restoran dan car wash di Lembah Klang hendak di jual kerana masalah air. Jestru itu perniagaan besar hingga kecil terganggu perniagaanya dan ini merugikan ekonomi. Pakai lah penasihat ekonomi yang bergaji tinggi, pun tidak akan menyelesaikan masalah ini. Ini bukan pulak mengunapakai Penasihat Ekonomi bergaji RM1 sebulan? Sehari? Sejam? Seminit?

Bak kata Mantan Perdana Menteri, YABhg Tun Dr Mahathir, rakyat Selangor salah memilih Kerajaan. Kerajaan ini cekap berpolitik tetapi tidak pandai mentadbir. Rakyat Selangor terpaksa membayar kos yang tinggi. Penulis merasa rakyat Selangor sudah menjadi seperti rakyat Kelantan yang merelakan kehidupan yang terbelakang, bekalan air yang kotor dan jalanraya yang teruk. Mereka kini rela ketiadaan air. Bagi pengundi dan penyokong DAP,PKR dan PAS, krisis ini OK dan pada mereka ialah perjuangan. Kena susah sedikit.

Pengundi dan penyokong DAP dan PKR khasnya, sebilangan besar berbangsa xxxx, tidak kisah dengan bekalan air yang di catu. Sebabnya mereka menggunakan tisu kertas untuk membersihkan diri selepas buang air besar. Ramai yang mandi 2 hari sekali. Cuba perhatikan mereka. Orang Melayu berbeza, mereka kena suci sepanjang masa.

Kepada Penasihat Ekonomi Selangor, investlah bisnes di dalam pengeluaran tisu kertas. Pasti ia akan memberikan pulangan modal yang baik.

KotobKotob said...

LEBIH BAGUS TAKDE AIR DARIPADA DPT PEMIMPIN SONGLAP DUIT RAKYAT, KAKI RASUAH DAN SAMPAH

Anonymous said...

Saya tau kamu marah, tapi ada cara yg lebih baik dari menyokong Pakatan Roboh, maka dgn itu keluarlah kamu dari kepompong kehinaan Pakatan Racun sepenuhnya.

tukang telek said...

Apo yg nak di kato..yop!
Inilah perubahan. Kah kah kah.
Kau orang yg punya bodoh orang lain yg terpalit sama.

tukang telek said...

Kah. kah. kah. padan dengan muka kamu tu. Orang seperti kamu tu jenis perasangka buruk dan irihati. Hukumnya apa yang kamu rasa sekarang. Tapi sayang bala yg kamu bawa orang lain yang kena sama.

Anonymous said...

Pemimpin PR semuanya maksum ke...