Saturday, April 19, 2014

SELANGOR NEGERI KEBAJIKAN : KILANG NESTLE SILAP ARIBULAN...


KLIK SINI

11 comments:

Anonymous said...

Kebajikan kepala hotak..
aku susah nak berak...
air tarak...
janji habuk pun tarak..

Anonymous said...

Sekarang aku menyesal sangat sebab pangkah pakatan PRU13. Bini aku Ajk wanita Umno Bhg.dulu sampai sekarang kami x pernah elok. Bila krisis air ni perasaan marah meluap.tiap hari Bini marah suruh angkut air. Ini semua pasai kebodohan pemimpin Abg Dan Abg..Jadi kesannya Abg angkutlah air hari2..pemimpin Abg bodoh maka Abg pun otomatik bodoh.. Inilah ayat Bini aku yg sakit telinga.

Anonymous said...

tahniah lah rakyat selangor pilih depa memerentah..kan dh bagus dpt air free..akn dtg kowang pangkah lg untung2 cukai pintu di mansohkn..unTung tuu!!

Anonymous said...

Apa nak buat pilihan rakyat....

Aku Melayu Rasis said...

kesian pulak pada tenaga kerja kilang tu kalau operasi pindah atau tutup.

zethro said...

Take beer!!!

Pakatan Rakyat = Pakatan Rosak

"You choose the wrong government, you pay the price." - Tun M

Enough said. Cheers to Selangorians.

Anonymous said...

Bila la anwar nk jd cam karpal mh370...atas muka bumi muka takda

Anonymous said...

Nestle awak punya milo macam air lumpur jer, u orang pekerja tak mandi basuh tangan ke,kita orang sakit perut sapa mahu tanggung,ini selangor banyak kacau, kasi pindah itu kilang kat sabah god country nice people.

Anonymous said...

Kilang Carlsberg/Geuness Stout/Padang Lumba Kuda/Kelab Malam/Pub/Rumah Urut ada ke bekalan air 24 jam?...Hentamlah lu Khalid...ini namanya Selangorku....kuuuuuuurang air ma!

Anonymous said...

Aiseyman, ni pasti anwar terlupa nak berikan masa SATU SAAT untuk selesaikan masalah air kat Nestle. SATU SAAT pada kilang Carlsberg, anwar dah gunakan sebaik mungkin, tu yang air ke kilang Carlsberg boleh dapat 24 jam....

nasirwise said...


Penulis sempati dengan kedua anak penulis yang berada di Shah Aam dan Kajang juga Dengkil. Mereka semua sedang menghadapi catuan air yang teruk dan ia sedikit sebanyak menjejaskan kehidupan sehariannya. Mereka perlu mendapatkan bekalan air sewaktu catuan berkuatkuasa.

Apabila mereka ke restoran menjamu selera, sering kali mereka terpaksa menggunakan pinggan plastik atau guna buang. Mereka kena biasakan diri menggunakan sudu dan garpu. Ada restoran yang mengenakan caj tambahan.

Krisis air ini adalah hasil pengsengketaan politik di antara Kerajaan Pusat dengan Kerajaan Negeri. Kerajaan Pusat dan Kerajaan Negeri di bawah BN suatu masa dahulu sudah merancang dan melaksanakan projek berkaitan bekalan air. Malangnya apabila Selangor jatuh ke pemerintahan PKR, persoalan dan halangan timbul dan projek tergendala.

Secara ringkasnya Kerajaan PKR beranggapan projek ini menguntungkan kroni UMNO manakala konsessi bekalan air meng`jutawan'kan kroni UMNO. Anggapan ini mungkin betul atau salah tetapi ia terus dipertikaikan sehingga bekalan air di Lembah Klang dan Putrajaya terganggu.

Kini banyak pekilang multinasional tidak merasa selesa dengan krisis air di Selangor. NESTLE menyatakan kerisauan pengurusan kerana ia menjejaskan pengeluaran mereka dan keuntungan.Jikalau rakan rakan fb melayari mudah.com.my, rakan rakan akan melihat banyak bisnes dobi, restoran dan car wash di Lembah Klang hendak di jual kerana masalah air. Jestru itu perniagaan besar hingga kecil terganggu perniagaanya dan ini merugikan ekonomi. Pakai lah penasihat ekonomi yang bergaji tinggi, pun tidak akan menyelesaikan masalah ini. Ini bukan pulak mengunapakai Penasihat Ekonomi bergaji RM1 sebulan? Sehari? Sejam? Seminit?

Bak kata Mantan Perdana Menteri, YABhg Tun Dr Mahathir, rakyat Selangor salah memilih Kerajaan. Kerajaan ini cekap berpolitik tetapi tidak pandai mentadbir. Rakyat Selangor terpaksa membayar kos yang tinggi. Penulis merasa rakyat Selangor sudah menjadi seperti rakyat Kelantan yang merelakan kehidupan yang terbelakang, bekalan air yang kotor dan jalanraya yang teruk. Mereka kini rela ketiadaan air. Bagi pengundi dan penyokong DAP,PKR dan PAS, krisis ini OK dan pada mereka ialah perjuangan. Kena susah sedikit.

Pengundi dan penyokong DAP dan PKR khasnya, sebilangan besar berbangsa xxxx, tidak kisah dengan bekalan air yang di catu. Sebabnya mereka menggunakan tisu kertas untuk membersihkan diri selepas buang air besar. Ramai yang mandi 2 hari sekali. Cuba perhatikan mereka. Orang Melayu berbeza, mereka kena suci sepanjang masa.

Kepada Penasihat Ekonomi Selangor, investlah bisnes di dalam pengeluaran tisu kertas. Pasti ia akan memberikan pulangan modal yang baik.