Saturday, May 24, 2014

PEMBELA..BALUN MALAUN YANG ANTI ISLAM DAN HAK MELAYU !


Pihak kami mengambil serius tentang tindakan-tindakan tidak sensitif yang sedang giat diusahakan oleh segelintir pihak yang tidak senang dengan hak demokrasi yang cuba dijalankan oleh sekumpulan umat Islam di dalam negara. 

Pihak kami tidak menolak kebebasan mana-mana pihak untuk bersuara dan menyatakan pendapat. Tetapi semuanya harus dilakukan penuh beradab termasuk tidak meletakkan agama Islam menjadi subjek permainan dan penghinaan berikutan isu cadangan pembentangan Rang Undang-Undang Persendirian berkenaan Hukum Hudud ini.

Pihak kami ingin mengingatkan kepada semua pihak, termasuk umat Islam sendiri bahawa agama bagi Persekutuan ini ialah agama Islam. Ia termaktub di dalam Perkara 3 Perlembagaan Persekutuan.
Sebarang penghinaan kepada Islam, membawa maksud penghinaan kepada Persekutuan serta Perlembagaan negara ini.

 Sebarang penghinaan terhadap Islam, membawa erti penghinaan kepada Yang di Pertuan Agong sebagai Pemerintah Negara yang bertanggungjawab menjaga kesucian agama Islam di dalam negara ini.

Pihak kami ingin merakamkan perasaan kesal dengan penganjuran Forum Meja Bulat mengenai Hudud yang telah dipengerusikan oleh Datuk Saifuddin Abdullah di bawah Global Movement of Moderates kerana dilakukan sebelum semua perkara berkenaan pembentangan Rang Undang-Undang Persendirian tersebut dibentangkan. 

Penganjuran forum tersebut memperlihatkan kecenderungan sikap membuat persepsi mendahului penelitian fakta dan memberikan ruang prejudis diangkat menjadi pendapat umum tanpa memberi ruang seadilnya kepada pihak-pihak yang sedang berusaha menjalankan amanah Allah dalam usaha membentangkan undang-undang tersebut.
Pihak kami ingin menganjurkan supaya Datuk Saifuddin Abdullah bersama Global Movement of Moderates untuk bersikap sederhana dan memberikan ruang supaya Rang Undang-Undang Persendirian tersebut dibentangkan terlebih dahulu sebelum isikandungannya ditelitikan dan didebatkan.

Perlu pihak kami ingatkan serta tegaskan bahawa Perlembagaan Persekutuan membenarkan Rang Undang-Undang tersebut di bawa ke Parlimen untuk dibentangkan. Samada ia mendapat sokongan yang cukup atau pun tidak, amalan negara berdemokrasi membenarkan ianya di bawa ke Parlimen untuk dicadangkan.

Sehingga ke saat itu berlaku, semua pihak diminta bertenang dan tidak melakukan spekulasi dan tindakan-tindakan provokasi melampau termasuk berbaur penghinaan ke atas agama Islam. 

Untuk menghalang hak-hak rakyat negara ini membawa perkara tersebut ke dalam Parlimen atas dasar sentimen dan sebagainya, ianya seolah-olah menggambarkan pihak-pihak berkenaan tidak pernah percaya dengan sistem demokrasi yang selama ini dilaung-laungkan.

Kita harus meninggalkan budaya lapuk dan ketinggalan zaman yang membenarkan ruang prejudis tidak berasaskan fakta menguasai mana-mana perbincangan ilmiah.

Sebagai negara majmuk dengan kepelbagaian budaya, perbezaan pendapat harus diraikan tetapi mestilah berada di dalam kerangka paksi-paksi yang membentuk identiti negara ini iaitu tidak bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan dan prinsip-prinsip Rukunegara. Jika semua ini dihormati,

 pihak kami yakin dan pasti Malaysia akan terus aman dan berjaya di masa hadapan. Tindakan-tindakan melampau yang meletakkan Islam sebagai subjek penghinaan harus dihentikan dengan segera. Pihak berkuasa harus sensitif terhadap sebarang ancaman kepada tonggak yang membentuk tiang-tiang seri negara.
Sekian.
Ustaz Mohamed Hafiz Mohamed Nordin,
Pengerusi Pertubuhan-pertubuhan Pembela Islam (PEMBELA)

4 comments:

Singa Abuya said...

Tolong sebar segera. Wajib disebarkan maklumat ini. DNA babi dalam coklat Cadbury. Apabila DNA babi sudah ada dalam tubuh orang Melayu maka orang Melayu pun ikut cakap Cina.
http://cerobohlagi.blogspot.com/2014/05/menggemparkan-babi-dalam-coklat-cadbury.html

Anonymous said...

Nampaknya makin ramai si pemimpin Islam/Melayu BONGKAK-si-LIBERAL-PENJAHANAM dlm. UMNO, yg. tak pernah hidup susah, kerana di suap sudu 'emas' dr. lahir - takkan dengaq cakap rakyat miskin dan tertindas terutamanya BUMIPUTERA Islam/Melayu! Tahu nak cakap psl. jadi negara maju dan pelaburan berlambak dr. si KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS, termasuk nak masuk TPPA (yg. sebenaqnya ejen tempatan utama si Barat-ZIONIS ini ialah dr. si KAPIRDAJAL DAPBANGKAICELAKA/PKRSODOM), sedgkan maruah dan hak agama, bangsa dan negara, serta TANAH PUSAKA nenek moyang Islam/Melayu kita terus TERGADAI!

Dan kerana PENGKHIANATAN berterusan puak Islam/Melayu LIBERAL, maka sampai si MUSUH ISLAM mempermainkan undg-undg Syariah SUCI kat NEGARA ISLAM ini, di bawah undg-undg/falsafah “demokrasi-hak asasi“ Barat-ZIONIS. Lihat kes yg. nak menghalang mahkamah Syariah menghukum 3 Mak Nyah ni dgn. alasan undg-undg Syariah adalah seolah SAMPAH pd. undg-undg Perlembagaan , dan sampai menuduh kalau Mak Nyah ni dihukum, Hukum Islam akan mengamalkan ‘racial genocide“ – puak SODOM yg. ikut hawa nafsu BUAS, sekarang dikenali sebagai ‘kaum’ pula dan mana-mana individu-perangai-mcm-HAIWAN-BUAS digalakkan berbuat apa saja ikut hawa nafsu mereka tanpa pedulikan agama dan budaya masyarakat, kat NEGARA ISLAM ini! Ya ALLAH, balanya! Maka sudah jelas, undg-undg/falsafah “demokrasi-hak asasi KESAMAAN-KEBEBASAN“ Barat-ZIONIS adalah PENIPU-nak-MAMPUS!

Maka, sebenaqnya si anak muda Islam/Melayu kita sedang digalak jadi puak SODOM (Mak Nyah juga termasuk puak SODOM) atas dasar “demokrasi-hak asasi“ Barat-ZIONIS – sampai mahkamah boleh menjemput NGO Barat-ZIONIS, Human Rights Watch , yg. ditaja si SOROS-ZIONISJAHANAM (yg. mungkin terlibat dlm. kehilangan MH370 kita spt. yg. didedahkan oleh wartawan Jepun, Shimatsu), utk. MENGHENTAM sama undg-undg Syariah SUCI kita, di NEGARA ISLAM kita ini! Lihat di http://www.thestar.com.my/News/Nation/2014/05/22/court-transgenders-cross-dressing/ , Transgenders can't be punished for cross-dressing, court told, by qishin tariq, May 22, 2014!

Sedangkan tengoklah Israel – sekutu kuat si Barat, yg. asyik melalak psl. falsafah/undang-undang “DEMOKRASI dan HAK ASASI KESAMAAN/KEBEBASAN" SAMPAH si KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS kat Dunia Islam – bolehpula bunuh/penjara/rompak dan rampas tanah Bumiputera Islam Palestin dlm. GENOSID, termasuk penjarakan beribu kanak-kanak setiap tahun di mahkamah tentera, sesuka hati (lihat di http://rt.com/news/158556-israel-palestinian-children-confinement/ , 'Blindfolded & bound': Israel puts more Palestinian kids in solitary confinement, May 13, 2014) ; adakah mereka dikutuk si Barat/UN (yg. dikuasai si Barat-ZIONIS)?! Bahkan Barat-ZIONIS/Israel boleh menyerang/menjajah Dunia Islam yg. kaya minyak-gas dgn. membunuh/menyiksa sesuka hati umat Islam secara beramai (Genocide), dan tak pula dihentam si UN-ki Moon BANGSAT tu!

makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

Susah2 jangan makan cekelat cadbury tu. Boikot saja....bukannya mati kalau tak makan.....

Anonymous said...

Kling Paria ini dah melampau !!! Menghina orang Melayu.Tak boleh dimaafkan.Mulutnya yang celupar mesti diajar dengan penumbuk hingga bibirnya pecah keluar kicap dan giginya biar bertabur. Tolong !!!Mesti Ada Pemuda Melayu yang berani buat ?