Monday, May 5, 2014

SETAHUN SELEPAS PRU 13.


semalam banyak cite gaduh..
gaduh pasal pemilihan pkr kat kedah dan penang..
semuanya nak menegakkan kunyit masing-masing..

pada masa yang sama, gerakan, dap dan mca dah secara terbuka menyerang hudud.  kata  mereka , mereka bukan serang islam tapi sebaliknya serang hudud.

hudud adalah peratusan puzzle yang membentuk peradaban islam..

semalam sultan brunei makin terus ke depan. selepas declare 19 perkataan dilarang non muslim gunakan, sultan brunei keluarkan lagi dekri tak solat jumaat jugak merupakan satu kesalahan..

tak betul ke ? betul lah tu.. 

pas nampaknya diberi harapan baru.. mereka dilihat begitu teruja untuk laksana hudud di kelantan..

tambah semangat lagi, mat said mb trengganu bagitau, jikalau hudud pas kelantan kemas dan berjaya dilaksanakan, maka trengganu akan buat jugak.

nak aku berterus terang tak ?
mesti lah nak kan..

dah nampak politik kita selepas ini akan lebih berat kepada agenda islam dan bangsa..

bangsa disebut rasis.. ya apa salah rasis kalau sekadar nak mempertahankan maruah dan uphold melayu.

kalau tak nak melayu rasis, aku persilakan mca,dap dan gerakan mintak sekolah cina dihapuskan. kalau lu buat, aku tutup blog..

minggu ni akan genaplah usia pru 13.
setakat ini beberapa siri prk dah berlangsung.

ada perubahan ? takde. keputusan masih statik dan pengundi cina masih terus dengan fahaman baru mereka. kuasa melayu perlu dihapuskan.

jadi kepada penguasa baik umno dan pas.

korang pada hakikatnya dah boleh faham akan perseteruan antara kita sebenarnya tidak menguntungkan hak islam/melayu dalam jangka masa panjang.

umno harus fokus kepada mengembalikan sokongan undi yang terlepas. kerusi yang menang perlu dijaga.

hakikatnya kalau melayu kuat, orang lain akan tunduk semula.

kaedah perang politik perlu dirubah la..
kaedah di trengganu lain caranya, selangor lain caranya.

saat ini kreativiti dalam menyampaikan dasar itu amat penting.  ulasan tak perlu panjang, mesej kena tepat dan mudah.

pru 14 adalah perang informasi. saat ini kita dah tahu betapa putar belitnya mereka membelitkan benda yang tak sepatutnya dibelit. 

spin politik perlu lebih kreatif daripada mereka. 

hakikatnya masih ramai rakyat malaysia yang rasional. ini perlu dijaga bahan informasinya.

konsisten dan kemas dalam menyampai dan mematah isu itu penting. 

sekali lagi aku tegaskan, BN perlu banyakkan serangan di lembah klang. dari sinilah punca pembiakan info baik buruk berlaku.

jika kemas kaedahnya, teori domino yang membawak kepuasan penduduk lembah klang akan terus sampai pula ke keluarga di kampung.




15 comments:

Anonymous said...

kenapa kedua2 pemimpin PAS dan UMNO ni tak berbincang tuk brsatu padu??

Anonymous said...

Cina lah yang paling rasis!!

Keling Ular Kepala Dua!!

Benggali kaki ampu!!

Contoh terbaek Negara Seberang Tambak.

Melayu/Bumi Malaysia Bersatu dan Berwaspadalah!!

Mak Bedah said...

Gampang betina wartawan Straits Times Singapura Carolyn Hong semalam Ahad, 04/05/2014 menonjolkan senarai panjang satu halaman besar mengaibkan PM DS Najib.

Aku nak minta pendapat dari rakyat Malaysia supaya bersikap adil menilaikan penulisan si keparat bastard wanita cina dari STS ini. Benarkah fakta yang ditulis si pemfitnah wartawan ini sudah terjadi?

1. PM DS Najib memotong subsidi bill yang menaikkan RM 40 billion setahun. Di buat untuk menampong sokongan asas yang mencapaikan kemenangan BN.

2. PM DS Najib tidak melengkapkan percubaan untuk menyelesaikan masa’alah kepincangan social di Malaysia.

3. PM DS Najib jarang membuat pengumuman tentang ETP yang dilancarkan pada tahun 2010.

4. PM DS Najib memberhentikan perjumpaan mesra dengan rakyat di kesekitaran kejiranan pada masa Hari Tahun Baru Cina. Ringkas nya PM DS Najib sudah menamatkan keteguhan prinsipnya menegakkan masyarakat pelbagai kaum dan tiada lagi seorang perdana yang inklusif?

5. Keparat Dr Faisal Hazis seorang penganalisa politik sial dari UM Sarawak yang menghina PM Malaysia hari ini kata,”Puncak kemenangan PM Najib setelah PRU ke 13 adalah untuk menegakkan kedudukannya sebagai perdana menteri.”

6. Sekarang cina babi wartawan ini menyerang Mukhriz Mahathir dapat tempat utama sebagai MB Kedah.

Aku akan sambung lagi esok atas penulisan cina rasis Carolyn Hong dari STS.

Anonymous said...

Inih dunia akhir za man. Umat Islam Menzalimi umat Islam yg Latin sehingga agama Latin mengambil kesempatan terhadap islam

Anonymous said...

aKU MENGHARAPKAN MENTERI YG BERTANGGUNG JAWAB SOAL MEDIA DAN INTERNET SERIUS DAN KREATIF SIKIT...AKU BAGI CADANGAN..
1. WUJUDKAN BLOG INFORMASI TENTANG SEMUA PROGRAM KERAJAAN,,AMBIL DARI BLOG2 LAIN PUN BOLEH ASALKAN ADA PENENRANGAN KEMAS DAN BERNAS TENTANG SEGALA ISU, GST, MH370, AES DLL.. SEMUA ISU YANG DIBANGKITKAN PEMBNAGKANG MESTILAH DIJELASKAN KERANA GENERASI MUDA SUKA TELUS..

2. BUAT HOTLINE ADUAN SALAH LAKU DALAM BLOG MAYA KE, FACEBOOK KE, TWEETAER KE YANG MENGHASUT MENGHINA DAN PROVOKASI.. SEMUA PEMBACA BOLEH BUAT ADUAN KAT MANA MEREKA TERBACA BAHAN TERSEBUT.. TUBUH J/K YANG PANTAU KHAS UNTUK KERJA TERSEBUT...RASANYA FITNAH DI INTERNET AKAN BERKURANGAN.

3. AMBIL TINDAKAN DENGAN TEGAS, JANGAN PILIH BULU..SIAPA YANG BERSALAH TETAP DIHUKUM JIKA TERBUKTI KESALAHANNYA..

SUSAH KE? RASANYA TAK SUSAH.. KUASA DAH ADA UNTUK TUBUHKAN J/K, PUSAT ADUAN DLL,, BERTINDAK SAJA..

Unknown said...

Betul tuan. Sokong 100%. PAS dan UMNO perlu muhasabah diri. Lihat semula tujuan dan matlamat penubuhan. Lihat semula hakikat perjuangan. Adakah kini telah sedikit terseleweng dari sepatutnya? Bukan taksub kepada pemimpin tetapi kepada intisari perjuangannya. Kalau Melayu bersatu... kuat... satu azam, laungan dan cita-cita.... orang lain akan rasa sedikit goyah. Ini pernah berlaku semasa menuntut kemerdekaan....mengapakah ia tidak boleh berlaku lagi... INSYA ALLAH....

Aku Melayu Rasis said...

aku sokong mana yang baik. Kalau di Brunei boleh buat, apsal di sini tak boleh. Yang tak bersalah apa nak takut. Gitu jugak dgn ISA dulu. Yang menyalak suruh mansuh adalah orang yang ada perangai setan. Yang mukanya saja manusia tapi sebenarnya dia adalah babi.
Andai kata dengan bertapaknya hudud dibumi Malaysia ini menyebabkan 13mei berlaku lagi, aku rela keluar berjuang dengan cina-cina celaka.
Tapi jangan pulak nanti en. najib kita pulak yang jd penyokong kaum jahanam ni. Maklumsaja kita tahu sekarang ni pun en. najib lebih Nampak pro cina. Kera dihutan disusukan, anak melayu dirumah mati kelaparan.

Anonymous said...

Kupasan kau lah yang Akan jahanamkan BN dalam PRU 14 Akan datang.

Sejarah dah buktikan, mana-mana Negara yang berpolitik terlalu extremist berdasarkan agama ke, Bangsa ke, rasis ke, extremist ke akhirnya jatuh tersungkur, tau tak?

Walaupun Negara tu bukan Negara majmuk, jika dipermainkan jugak modal-modal tu, akhirnya binasa jugak.

Jika di Negara majmuk, maka tunggulah kesan nya yang berlipat ganda jahanamnya.

Orang Sabah Dan Sarawak dah nampak kuasa berpolitk secara bijak Dan Mungkin mereka lah yang dapat menyelamatkan BN jika BN kembali kepada cara berpolitk tahun 1960 dahulu.

Zaman politik cara Mamakutty dah tak pakai lagi!

Anonymous said...

Hanya lembu saja yang tak nampak akan kekurangan banyak pada Anwar dan PKR. Nak urus parti pun tak reti apa lagi lah nak tadbir negara.

Walau apa pun bersyukur lah kerana kita2 yang tak sokong PKR ini tidak termasuk dalam kawanan yang menyokong PKR kerana kita bukan L***U seperti mereka.

Maafkan saya DSAI because i dont mean to sick (menyakitkan) you.

berasiam said...

setahun selepas UMNO semakin terhakis pengaruhnya di Selangor, UMNO Selangor terus lena diulit mimpi indah sendiri.

Anonymous said...

DAP tak boleh letak calon sebab parti masih diharamkan.

Anonymous said...

Al juburi dah jadi mantan pm.
Haji hadi tak boleh jd pm LGE kata haji hadi penipu.
LGE yg paling layak jd pm.

Mak Bedah said...

Sambungan artikel kritik betina Carolyn Hong hong dalam Straits Times Singapura pada hari Ahad,4/5/2014.

Pengkhianatan wartawan cina rasis ini yang berat sebelah terhadap pembangkang:

7. PM Najib menumpukan perhatian reform ekonomi membatalkan subsidi makanan dan minyak untuk menyiapkan bayaran GST tahun depan. Menyeduk dari idea Dr Khoo Kay Peng, katanya kerajaan mesti meningkatkan ekonomi rakyat.

8. Tidak banyak langkah-langkah penting yang dibuat menangani krisis rasuah, birokrasi yang lemah dan kejatuhan standard pendidikan.

9. Mantan TIM (Transparency International Malaysia) Paul Low seorang batu api besar. Dilantik sebagai Menteri Kabinet mengatakan kepada STS rasuah tidak banyak berkesan. Terdapat halangan dari pelbagai kementerian.

10. Kerajaan gagal menangani isu perkauman dan keugamaan.

11. Betina Carolyn Hong gampang memehak kepada betina pembelut Negara Marina Mahathir yang menghentam aqidah Islam dan menyokong kebiasaan budaya ugama kafir.

12. PM Najib gagal menyelasaikan masa’alah persefahaman kaum disebalik menubuhkan National Unity Consultative Council atau Majlis Perbincangan Perpaduan Negara.

13. PM Najib nampak bersetuju dengan perlembagaan ‘hudud’ dan menuntut ‘hudud’ patut difahami penuh oleh rakyat sebelum dilaksanakan.

14. Dr Faisal dari UM Sarawak menyambung lagi PM Najib masih membenarkan pehak sayap kanan Perkasa dan Isma mengislamkan setiap perkara.

15. Beberapa penganalisa kritik berpendapat ‘pembisuan’ PM Najib disebabkan akibat setelah PRU lepas yang menunjukkan kuran sokongan dari rakyat cina.

16. PM Najib masih mengharungi permulaan trauma setelah PRU lepas.

Sial betina ini suka memburuk-burukkan PM Najib dalam artikelnya supaya pemerhati di Singapura memandang rendah akan beliau yang terhormat. PM Najib sugul untuk mendebatkan isu kesederhanaan dalam Islam kerana takut dikecam oleh pehak masyarakat Umno.

Setelah setahun PM Najib berhadapan dengan cabaran memperbaharu dan menguatkan pemerintahan Negara Malaysia yang kerapkali dihentam pergolakan dari pembangkang. PM Najib tiada semangat untuk menghadap cabaran mempertahankan kepentingan kaum minoriti. Tiada cukup modal politik baginya.

Perempuan sial wartawan cina ini harus direjam batu kat muka dia.

Kenapa tentang datuk seri homo sodomi dan dap lim kit siang dan kroni mereka Carolyn Hong enggan menghentam semua kerja kotor pembangkang?

Adil kah wartawan Carolyn Hong membuat penilaian dalam STS?

Bangunlah dari tidor, kedutaan Malaysia di Singapura, jangan duduk di atas kerusi empuk makan sedap mewah sahaja di kota singa, sedangkan perdana menteri Negara sendiri di cerca sampai teruk sekali.

Anonymous said...

Kekuatan orang Melayu adalah Islam.
islam sudah ada panduan Al Quran dan Hadisth.

Tetapi

Masih bergaduh .kenapa?

Islam zaman dulu2 bacalah


http://muslim.or.id/manhaj/mengenal-salaf-dan-salafi.html

Anonymous said...

Kekuatan orang Melayu adalah Islam.
islam sudah ada panduan Al Quran dan Hadisth.

Tetapi

Masih bergaduh .kenapa?

Islam zaman dulu2 bacalah


http://muslim.or.id/manhaj/mengenal-salaf-dan-salafi.html