Sunday, June 1, 2014

ERA POLITIKAL HATRED BAKAL BERKUBUR.


inilah puaka parti lahabau dap.

demi nak tutup kesilapan kempen bapanya, guan eng tujukan kekalahan dap di parlimen telok intan kepada susur galur keturunan dyana pula.

inilah politik takde telor.
tak buat kerja, bila kalah salahkan orang lain.

tipikal politik pembangkang. rasa kebertanggungjawapan terhadap silap sendiri tiada.

signal pengundi semalam memberikan kita beberapa point yang patut dan wajar dikaji.

pada pandangan aku, AKHIRNYA PENGUNDI SEMAKIN RASIONAL DALAM MEMANGKAH CALON.

selama 12 tahun ini, pembangkang berjaya mencapai banyak kejayaan dek kerana politikal hatred yang ditanam oleh anwar dan pembangkang.

politikal hatred ini sudah mencapai tahap segala yang salah itu milik bn.

pendekatan sebegini telah ditanam begitu lama , siang malam 24 jam yang akhirnya merosakkan akal dan pertimbangan pengundi.

rasional dalam menilai satu per satu isu dilihat tiada.

jika aku presiden pas, aku dah lama bawa keluar pas dari kelompok pakatan. 

kerana apa ? kerana rasional kepentingan islam dan melayu itu tidak dikedepankan sepanjang mereka beraa dalam pakatan.

cukuplah dalam menilai isu kalimah ALLAH. 

akal didahulukan daripada hukum.

hakikatnya, dalam pertembungan pas vs umno, umno lebih majoriti kerusi melayunya daripada pas.

kini, tempias politik sebegini telah makan diri dap pula.

politikal hatred yang dibawa dap pada awalnya seronok mengganyang, kini sudah memakan diri.

politikal dap yang membawa kebencian antara kaum, yang menyerang islam dan melayu akhirnya menyedarkan kelompok pelbagai kaum akan bahaya yang boleh tercetus.

silap besar dap adalah membenarkan dyana menjadi calon.

silap besar dyana pula adalah di awal kata pertamanya, DIA MENENTANG PERLAKSANAAN HUDUD.

bagaimana hendaknya untuk pengundi menerima pemimpin yang langsung tidak hormat pada agamanya sendiri.

dyana ditanam kit siang untuk menjadi jurubicara membenci susur galur kehidupannya sendiri.

ini tidak boleh diterima oleh melayu.
malah ini juga tidak boleh diterima oleh sebilangan masyarakat majmuk.

budak hingusan seperti dyana telah diajar dap untuk membenci agama dan bangsanya sendiri.

budak hingusan sepeti dyana telah diajar oleh dap untuk membenci institusi yang memberikannya pendidikan.

SOAL ASAS SEBEGINI PUN DYANA SANGGUP LANGGAR, MAKA PENGUNDI TIADA PILIHAN SELAIN MEMILIH CALON BN YANG LEBIH TENANG DAN TIDAK MELANGGAR SENSITIVITI .

kerana inilah, rasional dalam memilih calon telh kembali berputik di mata pengundi.


39 comments:

Anonymous said...

Dap babi can go to hell. All dap chinamen can back to mainland China. This is tanah Melayu. Got it suckers!

Maradona said...

Sekarang kita dah tau siapa menang . Sekarang kita tunggu pulak siapa yang bakal memenangi bola sepak piala dunia .

Anonymous said...

Biasalah anak apek unta bodoh tu menyalahkan orang lain. Calon pun satu, bodoh dan bahalol sangat terikut2 sama dengan emaknya sekali. Lepas hang jadi pencuci beraklah kit sianglah sama macam mala di johor tu.

Anonymous said...

Biasalah anak apek unta bodoh tu menyalahkan orang lain. Calon pun satu, bodoh dan bahalol sangat terikut2 sama dengan emaknya sekali. Lepas hang jadi pencuci beraklah kit sianglah sama macam mala di johor tu.

Anonymous said...

KITA TAK.BOLEH SYOK SENDIRI GAP, MEMANG JELAS CINA TAK SUKA MELAYU, TAK INGAT KE APA TERJADI DI AYER HITAM JOHOR PRU 13, SITUASI HAMPIR SAMA SEKARANG.. MOGA GAP TAK DIBUAI MIMPI. YANG PENTING CINA MASIH MENGUASAI TELUK INTAN

warisantmk said...

Dari PRU ini jelas sekali kaum Cina tidak semuanya boleh dicucuk hidung oleh DAP. Dengan meletakkan Dyana, Kit Siang ingin membuktikan bahawa kaum Cina akan terus menyokongnya, walaupun dia letak 'gundik'nya untuk bertanding. Aku fikir kaum Cina pun boleh baca unsur 'scandal' di dalam pemilihan Dyana sebagai calun. Keputusan PRK ini akan mula menimbulkan perasaan kurang yakin rank-and-file DAP terhadap Kit Siang.

Labu8455 said...

Betul apa yang Guan Eng katakan. Guan Eng sebenarnya secara tidak lansung mengaku DAP adalah parti perkauman Cina dan hanya akan memberi sokongan pada calun cina. Melayu hanya boleh bermimpi. Dayna seharusnya sedar tapi rasanya budak ingusan ini sukar untuk diajar.

Pemerhati politik said...

Berikut adalah analisa saya mengapa BN menang di Teluk Anson . Mungkin ada yang mengundi BN kerana tak suka dengan calon melayu DAP . Ramai yang tak keluar mengundi kerana tak suka dengan calon melayu DAP . Mungkin ada yang undi BN kerana menghormati Sultan Perak yang baru mangkat .

.

Anonymous said...

SOOOOOOOO RACIST, SOOOOOOO STUPID. THIS SPECIES ALSO GOT A LOT OF SUPPORTER, AH?

SHAME ON YOU, DAP SUPPORTER, ESPECIALLY MALAYS.

Anonymous said...

Hari ini adalah hari pesta ria warga UiTM kerana Dyana kalah bukan dengan majority 200+ undi tapi kehilangan 7000 undi dari PRU13 yg.dimenangi Dapigs.

Sekali lagi Dap menunjukkan mereja adalah parti kaum cina bila cina Dapigs tak keluar undi sokong Dap hanya kerana calon Dap adalah melayu..

Kepada hadi awang...sampai bila nak kena tipu?

gen2felda

Anonymous said...

Tahniah kepada BN. Terima kasih kepada yang undi BN. Terima kasih kepada ahli2 Pas yang " mempersetankan " rayuan ulamak dan pemimpin Pas supaya menyokong pihak yang menentang Hudud.

Ana Muslim

Anonymous said...

bukti-orang cina itu sendiri mengaku cina itu racist..kerana cina tiada undi melayu..

Anonymous said...

Kalau tahu kenapa taruk juga Melayu?

Anonymous said...

Tahniah kepada semua yg menentang Melayu khianat. Kalah juga budak Melayu mentah tak mengenang budi tu.

Syukur alhamdulillah.

Anonymous said...

Terima kasih kepada Diyana. Now bila kamu dah kalah bangsa dan keturunan kamu pulak yang dijadikan modal untuk dijadikan sebab kamu kalah. Kamu berbangsa apa Diyana? MELAYU... nampak tak sekarang kamu yg bertindak membelakangkan bangsa kamu untuk menjunjung si komunis kemudiannya disalahkan balik sebab kamu berbangsa MELAYU?! BANGSA melayu PUN RATA-RATA AKAN INGAT PERBUATAN KAMU DAN IBU KAMU SAMPAI BILA-BILA... BEKAS PELAJAR UITM SELURUH WARGA UITM JUGA AKAN INGAT KAMU SAMPAI BILA-BILA.Tahniah kerana berjaya memperbodohkan bangsa kamu sendiri dan memperbodohkan diri.

Ben Yaacob said...

Mohon Laluan Tuan Utk Kenyataan Media PEMBELA Untuk DiSebarluaskan..

Satu Siri Jelajah oleh IRF (Islamic Reinasance Front) Yang Mendapat Dana Tajaan Dari NED (National Endowment For Democracy) Sedang Bergerak Di Seluruh Serambi Mekah Kelantan.

Tujuan Forum Ialah Bagi Menanamkan Ke Dalam Fikiran Masyarakat Bahawa Negara Ini Negara Sekular Dan Harus Selamanya Tidak Di Ubah Status Tersebut..

PEMBELA (Pertubuhan-Pertubuhan Pembela Islam) telah mengeluarkan Kenyataan Cabaran Kepada Dr. Farouk Musa Untuk Memberi Respons Atau Membatalkan Forum Jelajah Yang Jelas Berunsur Hasutan Tersebut.

http://www.bangkit.info/2014/06/pembela-cabar-dr-farouk-musa-dari-irf.html

Arasu said...

So we have to believe that the Elections Commission (EC) has done its job well?

The total votes in the counting was 40626 (20157/BN + 19919/DAP + 550/SPOILT)

But earlier, the Elections Commission said that 39850 voters cast their votes on 31/5. Count in the postal votes of 392 the total number of votes cast should be 392 + 39850 = 40242.

Where did the extra 384 votes come from?

The EC is AGAIN letting down its credibility by being blind to such inconsistency and yet announcing the winner.

Imagine if this was the situation if BN as trailing? Would the EC have still proceeded to announce the result?

Can we all take it that this is how the EC will hold itself accountable for all future elections?

Now do you all know why the EC must be accountable to parliament and not the administration of the day?

Don't celebrate too soon!
Get the process in order first - for the better of our generation and the future.

As a responsible citizen, do your part to mould this great nation to be a shining model of law and order for the rest of the world.

Arasu

Anonymous said...

Aku dapt tahu, kemenangan BN adalah faktor undi dr ahli pas juga.sbb ahli pas tak mahu hak melayu di robek.

Anonymous said...


hadi depan dap terang-terang sokong dyana dan elak sebarang perkataan HUDUD, belakang dap pakai serban balun dap depan ahli pas, dap haramjadah dan babi, lidah biawak bercabang mana tuhan nak terima perjuangan sampai mampos takan berjaya dan menempah mati beragan cuma lah hadi awang.

Anonymous said...


hadi depan dap terang-terang sokong dyana dan elak sebarang perkataan HUDUD, belakang dap pakai serban balun dap depan ahli pas, dap haramjadah dan babi, lidah biawak bercabang mana tuhan nak terima perjuangan sampai mampos takan berjaya dan menempah mati beragan cuma lah hadi awang.

Anonymous said...

Saya selalu baca blog dan laman web yang anti kerajaan tapi tak pernah terbaca yang isu perkauman dimain-mainkan seperti api galak tetapi di blog ini, setiap artikel dan komen oleh pembaca semua mengutuk dengan sekeras-kerasnya personaliti dan parti pembangkang, menggunakan perkataan yang terlalu kesat yang tidak boleh diperkatakan di khalayak ramai, menabur fitnah dengan tidak berhenti-henti, mencerca, mengumpat, dan lain-lain lagi. Sedar diri GAP, walaupun di dunianya ini, Allah memgurniakan kita freewill untuk membuat sesuka hati kita, apabila riwayat kita tamat, setiap benda yang pernah dilakukan oleh kita akan dibawa ke depan kita semula, satu persatu akan dimainkan untuk tatapan kita, dan kemudian akan dikenakan hukuman yang setimpal dengan segala perbuatan kita. Ya, sekarang di muka bumi, kita bercakap besar dan macho, tapi tiada seorang yang akan tertahan dengan hukuman yang ada di sana kelak.....jangan keterlaluan perbuatan jijik GAP....terlalu memainkan api perkauman, mereka cerita yang tidak benar, memesongkan segala fakta untuk apa?????

Anonymous said...

Doa hamPAS

Dyana kalah kerana tuhan tolak doa ulamak2 Pas. Tuhan pun terasa dipermainkan oleh ulamak Pas. Apa tidaknya, mereka janji dengan tuhan nak laksanakan hukum Allah " Hudud ", alih2 mereka bantu nak menangkan pihak yang tak mahu dan menentang perlaksanaan hukum Allah " Hudud ".

Di Bukit Gelugor ulamak Pas dah tolong menangkan musuh Allah, tak kan Telok Intan tuhan nak makbulkan doa ulamak Pas lagi.

Tuhan pun dah kenal sangat dah dengan penyamaran islam oleh para ulamak Pas nih.

Ana Muslim

Anonymous said...

Cina pilih cina bro....

Aku x suka bn mng...

Nnt pasal sket undi bn dpt....

Ultra mlayu liberal dlm umno bg ke cina lebey2...

Anonymous said...

Memang Cina ni kuat dengan pegangan RASIS dia!!!

Anonymous said...

Kalau Melayu pon ada fahaman mcm tu kan bagos!!!

Beli belah, beri project makn minom semua buatan Melayu/Bumi sudah pasti Melayu/Bumi lebih baik dari Cina Radis dan Keling/Benggali Pariah!!

Sebab Melayu/Bumi majoriti di Tanah Nekayu ini sendiri!!

Anonymous said...

Semua akhbar mengulas kemenagan BN di muka depan kecuali The Star yang hanya mengulas di mukasurat 8.Sewaktu PRK Gelugor, The Star mengulas kekalahan BN di muka depan.Di muka depan The Star hari ini adalah berkenaan pertemuan Najib dengan PM China. Inilah bukti The Star dan MCA adalah musuh dalam selimut yang ingin melihat BN berkubur dan dikuasai cina sebab itu mereka tidak gembira bila BN menang di Teluk Intan. Dan ini menunjukkan kebodohan PM kita serta thin-thank mereka yang dibayar dengan gaji mahal.

Anonymous said...

Mujur Dyana tak menang. Kalau dia menang nahas orang melayu. Memang dia akan jadi jurucakap DAP dalam parlimen untuk menghentam dan mengganggu gugat segala perkara berkaitan orang melayu.

Teman dah nampak dari hari pertama dia dipilih jadi calon lagi. Tapi sahabat teman Hadi Awang buta mata buta hati buta perut buta kepala tak nampak trick DAP nak pergunakan Dyana.

Ana Muslim

Anonymous said...

Semua akhbar mengulas kemenagan BN di muka depan kecuali The Star yang hanya mengulas di mukasurat 8.Sewaktu PRK Gelugor, The Star mengulas kekalahan BN di muka depan.Di muka depan The Star hari ini adalah berkenaan pertemuan Najib dengan PM China. Inilah bukti The Star dan MCA adalah musuh dalam selimut yang ingin melihat BN berkubur dan dikuasai cina sebab itu mereka tidak gembira bila BN menang di Teluk Intan. Dan ini menunjukkan kebodohan PM kita serta thin-thank mereka yang dibayar dengan gaji mahal.

itik said...

tolong highlightkan issue ini:

http://khairulryezal.blogspot.com/2014/06/apabila-bidang-perubatan-dan-politik.html

Anonymous said...

Padan muka dap yang sangat rasis macam pap Singapura. Cina dap rasis go back to mainland China. Ptuih!

Anonymous said...

'Akhirnya Pengundi semakin rasional dalam memangkah calon' kata GAP.Bagi pengundi Cina dan India betul saya bersetuju.Misalnya pengundi India mereka menambah undi utk BN kerana mereka menolak parti yg hanya pandai berjanji macam DAP dan pengundi Cina pula mereka juga menambah undi untuk BN kerana calon DAP iaitu Dyana adalah org luar Melayu pula,muda dan tidak berpengalaman.

Tapi berbeza dgn pengundi Melayu ,mereka langsung tidak rasional pada pandangan saya,kerana mereka menambah undi mereka sebanyak kira-kira 3% untuk DAP.Apakah mereka boleh di katakan rasional bila mahu memenangkan seorang calun dan parti yg berjuang mahu menghapuskan keistimewaan yg ada pada mereka dan menjatuhkan parti yg selama ini banyak berjasa dan melindungi kepentingan mereka.Perkara ini juga berlaku dalam PRK Kajang.Apa masalahnya pada mentaliti orang Melayu ini? .Disebalik selama ini kita mempersoalkan 'Apa lagi yg orang Cina mahu?',lebih baik sekarang kita bertanya pula 'Apakah orang Melayu sudah tidak mahu?.'Masa yg kelam dan suram adalah utnk orang Melayu dan ianya adalah hasik kerja tangan mereka sendiri,jangan salahkan sesiapa.

Anonymous said...

gap ni pun agak agak le..jgn syok sendiri...bn menang sbb cina.protes x undi sbb calon melayu...klu depa semua cina pakat keluar kalah bn ...the fact is chinese mmg x akan undi melayu ok. tp ada melayu yg terhegeh hegeh undi cina dan tak segan silu bawa bendera dap. fikir fikirkan.

Anonymous said...

JELAS DAP UNTUK CHINA CHAUVINIS.
APA YANG TG AZIZKATA MEMANG BENAR.
MELAYU GOBLOK TAK SEDAR DIRI SAHAJA SANGGUP JADI BARUA CHINA CHAUVINIS.
MEMANG CELAKA CELAKA CELAKA MELAYU SEPERTI INI.......ESP BANGKAI BANGKAI UMNO.

Anonymous said...

Fuck you Arasu. Really, fuck you

Anonymous said...

Hmm.. Maybe Dyana The Lawyer should file a petition on EC decision of PRK Teluk Intan.

Anonymous said...

Sah DAP parti cina x sedar diri tapi Melayu pun masih ramai juga yg x sedar diri jugak......cina mmg dr azali mkn babi tp yg melayu yg x mkn nak ikut lagak sipemakan tu buat apa?

aiemanz said...

Pemimpin umno & BN perlu jujur dalam menilai outcome yg terhasil dr prk teluk intan nie. Memang tak dinafikan... kejayaan ini adalah suatu yg manis ttp klau digali dalam2 ada indikator yg tak menyenangkan yg aku rasa semua org tau... terutama apabila dikatakan hampir 9000 ahli BN yg x mengundi masa PRU 13. Kalau berjaya dimobilize jumlah yg sebegini ramai maka sudah tentu majoriti adalah tinggi. Jadi pegi kemana yg 9000 tersebut???

Trend pengundi cina memabg tak berubah. Asalkan DAP mmg mereka akan undi. Cuma faktor bila diketengahkan calon bukan cina terutama melayu... kita boleh lihat betapa ramai yg tak turnover pd hari pengundian. Klau lim kit siang nie rasa DAP nie bukan parti perkauman... maka sepatutnya dia dah reti nak ajar pengundi2 dap yg seramai 8000 yg x kuar buang undi supaya kuar utk menangkan parti. Bukan nk menangkan cina semata.

Faktor naiknya sokongan 3% dr kaun melayu pulak aku lihat sentimen nak kan wakil dr org melayu memainkan peranan. Kekadang org melayu nie gagal nak mentafsirkan apa agenda yg disebalik pencalonan dyana nie sbg calon dap. Tak taula... mgkin malas nk berfikir, nk cuba2 ajer atau dorongan emosi kebencian yg amat sangat kepada umno/bn.

Trend nie tak akan berubah... smpai pru14 pun tak akan berubah. Selagi pemimpin BN terutama UMNO masih gagal utk ikhlas dlm memikirkan signal yg telah ditunjukkan oleh rakyat... atau masih terbuai dgn tanggapan utk menyedapkan hati, atau terbelenggu dgn kenikmatan nostalgia dulu2.

Anonymous said...

Halo brader, dah tahu 99% cina sokong DAP, mengapa pulak Melayu berpecah?
inilah pemyakit yang perlu diubati dan perlu dicari puncanya.

Anonymous said...

12.34! TAK DER Sapa nak layam ko.
Do your homwework first. Yang ajar al-kafirun guna 'celako' tu sape? Bukan tok guru ko ke. Nak buat bajet baik, this is not the place...we are waging a war here...against our enemy for our survival, race and religion.