Monday, June 16, 2014

I LIKE.


18 comments:

maae said...

I like it too..

Anonymous said...

Si KAPIRDAJAL DAPBANGKAI dan PENAJA Barat-ZIONISnya tu takut negeri ISLAM yg. kuat mcm. KEDAH ada lpgnterbang dan kapalterbang a ntarabangsanya sendiri!

SYUKUR ALHAMDULILLAH di atas cadangan BERNAS YB DS Mukhriz! Tapi harapnya biaqlah Airport ini serta dua sy. penerbangan baru di Kedah, akan melambangkan tamadun ISLAM TULEN; supaya umat ISLAM global juga dapat HAK utk. menikmati penerbangan, kembara dan pelancungan ISLAM, di NEGARA ISLAM ini. Tolong dirikan juga MASJID yg. INDAH dlm. Airport baru ni dan BERLAMBAK surau utk. kaum wanita/lelaki termasuk bilik-bilik air KHAS berasingan utk. lelaki/wanita, utk. mengambil air sembahyang! Yg. herannya banyak Dunia Islam tidak menyediakan kemudahan ini dan penumpang terpaksa mengambil air sembahyang di TANDAS! Mungkin lepas ini DS Mukriz boleh buat pula PELABUHAN yg. juga bercirikan tamadun ISLAM TULEN utk. “CRUISE-SHIP” ISLAM dlm. industri pelancungan!

Dan harapnya Airport Kedah ni akan beri lebih peluang pd. peniaga Bumiputera, tidak spt. si Malaysia Airport Holdings Bhd. (MAHB) BONGKAK, yang tidak memberi keutamaan kepada syarikat bumiputera untuk menjalankan perniagaan di lapangan terbang terbaharu KLIA2 - lihat di
http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140616/dn_08/MAHB-diselar-tak-beri-peluang-peniaga-bumiputera , MAHB diselar tak beri peluang peniaga bumiputera!

Dan PADAN MUKA Air-aSIAL-GILAPELACURMINISKIRTMERAH/PuakSODOM, yg. makin KURANG AJAQ kat ISLAM/umatnya! Ini sebab rakan kongsinya termasuk si KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS (sebab itu MAS jgn. diswastakan)! Apahal pemimpin Islam kat NEGARA ISLAM ni, boleh biaqkan PELAYAN sy. penerbangan ni pakai skirt, dahlah pendek dan ketat, terbelah lagi; perangai pun LUCAH – memang mcm. sy. penerbangan PELACUR!

Lihat rakan kongsi Air-aSIAL dr. si KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS-GILA-SODOM menghina ISLAM/umatnya dgn. menghina DYMM Sultan Brunei kerana melaksanakan Hukum Hudud itu! Patutnya sy. Barat-ZIONIS DAJAL mcm. ni serta subsidiari syarikat penerbangannya termasuk di Malaysia ni, ni diHALANG dr. masuk Malaysia, Brunei dan mana-mana Dunia Islam! Bayangkanlah kalau NEGARA-NEGARA ISLAM Brunei dan Malaysia sertai TPPA – ini belum lagi, tapi si Kapir Barat-ZIONIS dah makin KURANG AJAQ, asyik nak masuk campur hal-ehwal ISLAM/umatnya di Dunia Islam!

Lihat di - http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Branson :

……In August 2007, Branson announced that he bought a 20 percent stake in Malaysia's AirAsia X.[25]...

Dan di - http://www.pinknews.co.uk/2014/05/03/richard-branson-announces-virgin-boycott-of-brunei-owned-hotel-over-stone-the-gays-law/ :

Richard Branson announces Virgin boycott of Brunei-owned hotels over ‘stone the gays’ law

Nick Duffy

3rd May 2014

…..Celebrities including Stephen Fry, Ellen DeGeneres and Sharon Osbourne have urged for companies to boycott the Dorchester Collection luxury hotel chain, owned by the Sultan of Brunei.

Branson has now added his voice to the calls, announcing a Virgin-wide boycott of the luxury hotel chain, which will take effect across his business empire.

He said: “No Virgin employee, nor our family, will stay at Dorchester Hotels until the Sultan abides by basic human rights.”

Earlier this year, the Virgin boss lobbied with business leaders against Uganda and Nigeria over anti-gay laws, and he also backed the Out4Marriage campaign in 2012….

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

Demi Allah dan Rasul... Aku amat gembira mendengar berita ini... Semoga rakyat KEDAH terus maju dan diberkati Allah SWT... Setelah siap rakyat Kedah...ooii... boleh la kami rakyat Pulau tumpang pi haji naik kot LAPANGAN TERBANG ANTARABANGSA ALOR SETAR (Alor Setar International Airport) Amin.....

Anonymous said...

SETUJU !!!!! Lagi cepat lagi bagus. Lepas tu buat rail laju ke Alor Setar dan terus ke Perlis dan Thai.

Anonymous said...

PKR memang bangkai paling busuk diterajui oleh si tamak haloba dan pemaksiat. penyokongnya pula terdiri dari melayu bandar yang maha perasan, yang kalau dating ke kampong tak kenal pokok padi.

Anonymous said...

Tahniah rakyat kedah atas pilihan yang tepat pemimpin yg mempunyai wawasan bagi masa depan generasi muda akan datang. Bagi mereka yg tidak menyokong musibah dirilah dan bandingkanlah pemimpin kerajaan yg diberi tanggungjawab dulu tapi kerjanya memusnahkan alam sekitar.

Anonymous said...

Salam Bro,Aku setuju Kedah buat airport baru.Hidup Mukhriz !

Anonymous said...

Kalau Lapangan terbang lulus untuk negeri Kedah yang akan bertanggung jawab ialah MAHB juga. Bukanya ada agensi lain.

Anonymous said...

Muka macam samseng Botak Chin saja...ini mamak Botak Chin...baru umur 50 sahaja rambut dah botak dah....MB Botak

Anonymous said...

LGE mmg tak setuju..ia akan mengurangkan "Paksaan" & sebab orang nak pergi Penang..

Nak tidor kena bayar 3 ringgit dana DAP.
Bila Manusia dah tertanam fikiran tak PERLU pergi Penang..Semua bisnes lingkop

Anonymous said...

1. Airport antarabangsa di kedah.
2. Pelabuhan utama yg baru.
3. Lebuhraya baru merentasi titiwangsa ke kelantan.
4. Pelabuhan transit minyak mentah dgn pipeline kedah ke kelantan.
5. Lebuhraya baru kembaran plus.
6. Pusat pelancungan dgn cablecar di jerai.

Semua ini bakal berlaku dlm 10 tahun ini, in shaa Allah.. Semua dibiayai secara persendirian. Dari mana sumberjya...? Tu tanya bapa menteri besar, dia ada jawapannya...

Anonymous said...

KONSESI UITM SEREMBAN III KEPADA SYARIKAT KONGSI MILIK ADIK DATO’ SERI SHAHRIZAT JALIL

Konsesi penswastaan kampus UiTM yang kedua yang akan didedahkan adalah pembinaan, operasi dan penyenggaraan UiTM Cawangan Seremban III di Negeri Sembilan.

Jawapan Perdana Menteri pada 10 April 2014 menunjukkan bahawa konsesi selama 23 tahun yang dianggarkan mencecah RM1.5 bilion sepanjang tempoh konsesi ini dianugerahkan kepada sebuah syarikat bernama Inovatif Mewah Sdn Bhd.

Semakan menunjukkan bahawa pegangan saham di dalam Inovatif Mewah Sdn Bhd adalah seperti berikut (rujuk carian Suruhanjaya Syarikat Malaysia yang disertakan bersama):

1. Menang Development (M) Sdn Bhd dengan pegangan 51% saham

2. Menang Industries (M) Sdn Bhd dengan pegangan 20% saham

3. Tentu Selesa Sdn Bhd dengan pegangan 29% saham

Menang Development (M) Sdn Bhd dan Menang Industries (M) Sdn Bhd adalah syarikat-syarikat yang dikawal dan/atau dimiliki sepenuhnya oleh Menang Corporation (M) Berhad, iaitu sebuah kumpulan pembangunan hartanah yang dikawal oleh keluarga Dato’ Abdul Mokhtar Ahmad.

Manakala Tentu Selesa Sdn Bhd pula adalah syarikat yang dikuasai oleh dua tokoh yang rapat dengan Umno. Semakan SSM menunjukkan bahawa pengarah-pengarah Tentu Selesa Sdn Bhd adalah seperti berikut:

1. Dato’ Shahrir Abdul Jalil

2. Dato’ Aidit Ghazali


Tentu Selesa Sdn Bhd adalah sebuah syarikat dengan saham terbitan hanya RM2 sahaja dan dipegang oleh dua individu iaitu Saharudin Abdullah dan Sumami Kiman. Siasatan saya menunjukkan bahawa Saharudin Abdullah dan Sumami Kiman juga adalah pemegang saham kepada banyak syarikat RM2 yang digunakan di dalam pelbagai urusniaga kontroversi termasuklah cadangan pengambilalihan KFC dan PLUS. Ini menunjukkan bahawa kedua-dua individu ini menjalankan perniagaan menubuhkan syarikat bermodal RM2 untuk dijual kepada pihak-pihak ketiga yang seterusnya menggunakan syarikat ini bagi tujuan urusniaga yang lain.

Oleh itu, Tentu Selesa Sdn Bhd adalah syarikat yang dikawal sepenuhnya oleh Dato’ Shahrir Abdul Jalil dan Dato’ Aidit Ghazali.


Semakan lanjut menunjukkan bahawa Dato’ Shahrir Abdul Jalil adalah adik kepada Dato’ Seri Shahrizat Jalil, Ketua Wanita Umno Malaysia. Dato’ Shahrir Abdul Jalil pernah menjadi Ketua Bahagian Umno Lembah Pantai yang kemudiannya digantung selama 3 tahun oleh Lembaga Disiplin Umno pada tahun 2005 kerana didapati bersalah dengan amalan politik wang.


Dato’ Shahri Abdul Jalil adalah pengarah kepada pemegang konsesi Inovatif Mewah Sdn Bhd, selain menjadi pengarah kepada Tentu Selesa Sdn Bhd.


Seorang lagi pengarah Tentu Selesa Sdn Bhd adalah Dato’ Aidit Ghazali, iaitu Timbalan Presiden Jalur Tiga (JATI), sebuah NGO sayap kanan yang ditubuhkan oleh Dato’ Hassan Ali selepas beliau (Hassan Ali) dipecat dari PAS. JATI dilihat begitu kuat mendokong Umno dan banyak menyerang tokoh-tokoh Pakatan Rakyat.

Susun atur pemegang konsesi penswastaan UiTM Cawangan Seremban III menunjukkan bagaimana kroni kapitalisme digunakan di Malaysia untuk mengkayakan ahli-ahli politik yang rapat dengan Umno. Sebuah syarikat bermodal RM2 sahaja diberi pegangan sehingga 29% di dalam satu konsesi bernilai RM1.5 bilion hanya kerana ia dikuasai oleh tokoh-tokoh Umno atau yang rapat dengan Umno.


Model ini turut digunapakai di dalam beberapa konsesi yang lain, iaitu tokoh-tokoh Umno menjadi pemegang saham minoriti dan syarikat yang membina (selalunya syarikat yang memang terlibat di dalam sektor pembinaan) memegang saham selebihnya. Ia membayangkan seolah-olah syarikat yang dikawal ahli politik mendapat pegangan kerana membuka ruang “kabel politik” untuk dianugerahkan satu konsesi lumayan sedang syarikat pembinaan menjalankan kerja-kerja pembinaan sebenar.


Model ini yang menunjukkan penglibatan ahli politik dalam kroni kapitalisme adalah sarang rasuah yang akhirnya membebankan rakyat dengan konsesi-konsesi penswastaan seperti konsesi UiTM Cawangan Seremban III ini.

SATU LAGI PROJEK OLEH SIN AND BAD AND CO. (SINBAD CO) DOSAJAHAT

KRONI DIDAHULUKAN, RAKYAT DIPERAS DAN DITERJAH SAMPAI MATI...!!!

Anonymous said...

Syabas Kedah negeri paling tua di Malaysia! Sepatutnya maju dan makmur lebih dari negeri lain. Bagi hancur dap n pulau pinang. Ameen. Takbir!

C DET said...

kalau kerajaan kayakan org ISLAM awak pertikaikan tetapi kalau untuk KAFIR awak sokong. Kita kena ingat org2 ini yang akan membantu untuk mendirikan rumah2 ALLAH bukannya org seperti AWAK

C DET said...

kalau kerajaan kayakan org ISLAM awak pertikaikan tetapi kalau untuk KAFIR awak sokong. Kita kena ingat org2 ini yang akan membantu untuk mendirikan rumah2 ALLAH bukannya org seperti AWAK

Anonymous said...

Oi anon 8.28 & 8. 58pm, lu JGN. nak MENYAMAQlah! lu punya ekoq.ekoq ni si PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL PENGGANAS SODOM Red BeanBANGKAI-CELAKA aaahh?!

PI BERAMBOS lu punya ekoq-ekoq kat KANDANGs i KAPIRDAJAL PKRSODOM/DAPBANGKAI-CELAKA-si-RASIS-no-1!

Anonymous said...

Spa bro..Syed mokhtar ka..papun terbaikk..klau conform jd lepas nie aku mntak transfer jd controller Sana..kampung aku tu..

Anonymous said...

Spa bro..Syed mokhtar ka..papun terbaikk..klau conform jd lepas nie aku mntak transfer jd controller Sana..kampung aku tu..