Monday, June 9, 2014

JAWAPAN MASTERPIECE NAK BIDAS PUTARBELIT...


bagaimana nak bidas balik makna artikel 3 (1) kononnya islam sekadar agama rasmi aje ?

bagaimana nak jawap balik dakwaan malaysia negara sekular ?

bolehkah kebebasan agama itu ditafsirkan sebagai HAK UNTUK SUKA-SUKA MURTAD ?

JAWAPANNYA..



6 comments:

Unknown said...

Jazakallahu Khairan Kathira Tuan Pemilik GAP..

Anonymous said...

Mengeluarkan spekulasi dan kritikan sedangkan pembentangan Rang Undang-Undang (RRU) Lembaga Perumahan Dan Hartanah Negeri Johor (LPHNJ) belum lagi dibuat di Dewan Undangan Negeri. Perkara ini pada awalnya telah ditimbulkan oleh portal berita Malaysiakini dan menjadi sensasi di media massa tanpa mengambil kira kepada fakta yang sebenar.

Malaysiakini secara tidak bertanggungjawab telah menabur fitnah secara jelas terhadap kerajaan negeri Johor dan mereka telah memadam laporan awal isu ini dari laman sesawang mereka.

Jika Malaysiakini berpegang kepada prinsip integriti kewartawanan yang sebenar, mereka harus mengambil tanggungjawab atas apa sahaja yang disiarkan di laman sesawang mereka. Kebebasan media yang kerap dilaungkan harus selaras dengan tanggungjawab sosial.

Rentetan itu, kenyataan mula keluar satu per satu daripada badan-badan tertentu seperti Majlis Peguam Malaysia yang menuduh bahawa RUU ini bertentangan dengan perlembagaan.

Sebagai sebuah badan profesional dan berkredibiliti mereka tidak pun mendapatkan penjelasan malah terus mengeluarkan kenyataan tanpa usul periksa. Mereka sepatutnya melakukan 'due diligence' atau usaha sewajarnya bagi mendapatkan fakta yang tepat.

Respon yang juga diberikan oleh seorang ahli akademik, Dr. Abdul Aziz Bari yang sepatutnya membawa mesej yang bebas dan jelas kepada rakyat yang telah disiarkan dalam akhbar Utusan Malaysia juga tidak berasas kerana beliau hanya membuat andaian dan spekulasi bahawa Sultan mempunyai kuasa eksekutif terhadap pentadbiran LPHNJ sedangkan Menteri Besar memegang kuasa eksekutif di dalam LPHNJ jika RUU ini diluluskan.

Ini memburukkan reputasi dunia akademia yang sepatutnya tidak melatah dan cepat ingin menyatakan pendapat tanpa soal selidik.

Hakikatnya apa yang perlu difahami adalah kelebihan dan faedah yang akan dirasai oleh rakyat Johor melalui pembentukan LPHNJ ini. Antaranya adalah pihak yang berkaitan akan dihukum jika melanggar enakmen undang-undang ini.

Dalam erti kata lain, jika pemaju gagal melaksanakan projek mereka, kerajaan kini boleh mengambil tindakan terhadap pemaju sehingga mereka boleh dikenakan penjara dua tahun atau denda Ringgit Malaysia Lima Ratus Ringgit.

Selain dari itu, LPHNJ membolehkan kerajaan berupaya untuk mengambil kembali projek terbengkalai di negeri Johor bagi kepentingan rakyat. Ini memastikan pemaju tidak boleh leka dan perlu komited dengan kepentingan rakyat.

Malah, LPHNJ juga akan menyebabkan individu di dalam lembaga perlu mengistiharkan kepentingan jika terlibat dengan sebarang keputusan yang akan diambil oleh lembaga.

Anonymous said...

Apabila kepentingan tersebut diistiharkan, kehadiran beliau tidak akan dikira sebagai korum di dalam mesyuarat. Jelas bahawa LPHNJ menekankan soal integriti pentadbiran negeri Johor.

LPHNJ akan berperanan dengan sendirinya membina rumah mampu milik bagi rakyat negeri Johor dan tidak meletakkan masa depan perancangan hartanah negeri Johor di dalam tangan kapitalis-kapitalis. Perlu diingati LPHNJ membolehkan kerajaan berupaya melantik pakar-pakar dalam bidang hartanah untuk turut menyumbang kepada polisi perumahan dan hartanah kerajaan negeri Johor.

Tentangan demi tentangan akan terus berlaku apatah lagi dari pihak berkepentingan kerana mereka kini perlu bertanggungjawab atas sesuatu yang mereka perlu dilaksanakan suatu ketika dahulu. Mungkin sebab ini ada pihak cuba menggagalkan pembentangan undang-undang ini?

Siapakah mereka?

BNYV Johor bertegas dan berpendirian akan menyokong dan seterusnya menyeru kerajaan negeri terus membawa RUU dengan berani demi kepentingan rakyat negeri Johor. Kita juga sebagai rakyat Johor perlu berganding bahu dan bersolidariti bersama kepimpinan negeri dengan menunjukkan bahawa negeri Johor berupaya bersatu dan kuat walaupun menghadapi cabaran dan kritikan soal cara kita menyelesaikan masalah di negeri kita sendiri. LPHNJ akan memastikan rakyat Johor berpeluang mempunyai sebuah rumah dalam keadaan kepesatan arus pemodenan negeri Johor dan agar tidak terus terpinggir.

Demi Johor, Kepada Johor, Untuk Johor.
Ahmad Solehin Bin Abd Ghani
Koordinator Negeri
BNYV JOHOR

Ali said...

Jangan letak gambar kit sial tu lama-lama di sini. Tak selera den nak membaca nih!!!

GAP KEMBALI said...

sama-sama ben yaacob

Aduka johor said...

BENCI TENGOK GAMBAR APEK TUA TAK SEDAR DIRI.
DIA YANG MULA PIJAK GAMBAR ORANG MELAYU DI PERAK.
SEMUA MELAYU INGAT KAN ?
KALAU aku TERINGAT 13 MAY, PASTI AKU INGAT APEK TUA INI !