Sunday, June 8, 2014

KENALI PRODUK MELAYU DAN SEBARKAN.( ADA BANYAK LAGI NANTI DIKELUARKAN )





13 comments:

Anonymous said...

Alhamdulillah, gelombang kedua selepas sejuk seketika. Istiqamah yg akan menjayakan jihad ekonomi kita, umat islam., yg melangkaui sempadan politik pas-umno. pkr lain lain fahaman mereka.

Anonymous said...

Terima kasih kerana membuat list produk produk Melayu seperti ini. Kalau bloggers lain membuat sama lagi bagus!
Orang cina tidak akan membantu peniaga bumiputera. MEreka hanya membantu sesama mereka.
Bumiputera patut membantu peniaga bumiputera supaya kita tak ditindas oleh kaum kaum laknat yang tamak tak berbatas!!
Cuma satu je, kalau boleh, peniaga bumiputera pun, tolong la jangan asyik jual barang barang yang tak sihat je!

Suhaimi Zakaria said...

Kalau nak beli produck tesco masuk sini....
http://eshop.tesco.com.my/

Sime Darby (PNB) ada 30 share dlm tesco. Giant dan yg seangkatan dengannya Cinabeng punya. Ubah sekarang!

Anonymous said...

Patutlah tak laku, tak sedap dan tak popular

Anonymous said...

Orang Bukan Melayu tak boleh beli ke?

Anonymous said...

apa lah korang ni. soal DNA pun kecoh satu negara. nak makan makan saja lah, kalau tak mahu makan tak usah makan, JAKIM pun tak paksa korang makan coklat itu selepas mereka kata dah Halal dah. benda kecil jer beb. cuma DNA saja dan bukannya mereka bubuh daging babi, kalau mereka bubuh daging babi gua pun tak lalu nak sebat. naaajiiiisssssssssssssss mughalazah, kena samak gua punya mulut, perut dan usus tau.

mat sebat

Anonymous said...

Alhamdulillah... sokong 100%

Anonymous said...

Hanya DNA (seperti yang anonymous Mat Sebat kata)? Padan pun pakai ID nama Mat Sebat. Sebat ajelah apa yang ada kan?

DNA tu apa? Bukankah ia berkaitan genetik. Kalau sekiranya inginkan genetik kita dicemari dengan DNA sebegitu, maka jawabnya apa lagi....sebat aje lah.

Zafarina Zainuddin said...

Untuk makluman Cadbury Malaysia adalah syarikat milik Melayu di mana pemegang2 saham terbesarnya adalah Bousted Holding iaitu syarikat milik Lembaga Tabung Angkatan Tentera dan Felda. Ianya juga di uruskan oleh ramai pekerja2 melayu dari peringkat pentadbiran hinggalah ke pengeluaran.

Isu ini berjaya menjadikan orang Melayu Islam menyerang produk keluaran bangsa mereka sendiri. Persatuan Pengguna Islam Malaysia PPIM dan Jaringan Melayu Malaysia telah terperangkap dalam permainan ini. Kedua dua NGO ini yang sebelum in begitu lantang mengajak kita memboikot produk kaum Cina kini menyerang syarikat milik Bumiputra. Setelah berjaya melaga2kan Melayu di pentas politik kita fasa seterusnya ialah melaga2kan kita di pentas ekonomi pula.

Dan nampaknya seperti sebelum ini misi mereka berjaya. Kita terus bertelagah sesama kita saling tunding menunding. Retak yang tiada siapa peduli kini menanti masa bila2 sahaja akan terbelah.

Benarlah pesanan nenek moyang kita dahulu :
" Menang sorak kampung tergadai"

Anonymous said...

Isu ni sama saja dengan kebanyakan masalah apabila melibatkan syarikat yang ada pegangan saham orang melayu. Bukannya isu orang melayu rugi duit yang harus dipersoalkan dulu tetapi sekiranya benar, apa yang harus dilakukan kepada syarikat yang sebegini. Lagipun, sepatutnya syarikat antarabangsa yang ada pegangan saham melayu seharusnya mendapat pemantauan yang lebih rapi agar pendapatan yang diperolehi tidak dicemari dengan pendapatan yang bercampur dengan bahan yang haram.

Anonymous said...

Peduli apa, samada syarikat itu melayu punya atau cina punya, kalau sah sesuatu produk itu ada DNA babi, ia tetap haram dimakan. Jangan terpengaruh dengan sentimen bangsa atau permainan politik. Benda haram tetap haram.

Anonymous said...

apakah akan banyak lahir nya si tanggang atau bukan salah ibu menggandung. the way forward apa kah usaha olih pihak semua mendekati dan memahami apa mereka mau!!!!!lagi???????

Anonymous said...

Nama pun Cadbury. Siapa pemilik ulungnya.

Siapa yang membuat keputusan muktamat.

Siapa yang berkuasa penuh tutup buka Syarikat ini.

Orang Melayu kah? orang Putih kah? orang Siam kah? atau Nujum Pak Belalang kah?