Sunday, June 8, 2014

LAGI PRODUK KITA PUNYA. SEBARKAN.





7 comments:

Anonymous said...

Bagus. Kalau produk melayu islam dah berkualiti, tak perlu lah kita nak guna produk bukan melayu bukan islam.

Teori mudahnya begini. Bila kita sokong syarikat orang melayu orang islam, syarikat itu hidup dan dapat menyediakan peluang kerja kepada beribu2 anak melayu anak islam, bila syarikat untumg banyak, syarikat bayar zakat yang banyak juga, syarikat juga akan beri sumbangan dana untuk bina mesjid, surau dan sekolah agama rakyat, syarikat juga akan menyumbang dana untuk pengembangan agama islam.

Maknanya setiap sen yang kita belanjakan dengan perniagaan orang melayu orang islam akan kembali kepada orang melayu orang islam sendiri dalam berbagai bentuk.

Jadi kalau kita berbelanja untuk produk keluar bukan islam maka setiap sen kita belanjakan turut membantu mengukuhkan perjuangan mereka dalam apa juga bidang. Kalau mereka minta derma untuk bina tokong, kuil atau gereja mustahil kita nak bagi tapi tanpa sedar kebanyakan kita orang melayu orang islam sebenarnya ada saham dalam pembinaan rumah2 ibadat bukan islam malah kita juga tanpa sedar menyumbang dana untuk pembangunan serta pengembangan agama mereka.

Pilih lah sendiri. Adakah anda nak menymbang dana untuk pembinaan MESJID, SURAU dan SEKOLAH AGAMA atau adakah anda nak menyumbang dana untuk pembinaan TOKONG, KUIL dan GEREJA.

WAHAI ORANG ISLAM, TANPA SEDAR ANDA SEBENARNYA MENJADI PENYUMBANG TETAP DANA UNTUK PEMBINAAN TOKONG, KUIL DAN GEREJA. Cukup lah sekarang ini bilangan Tokong, Kuil dan Gereja sudah melebihi bilangan Mesjid dan Surau. Buktinya bila mereka datang bersembahyang di rumah2 ibadat itu, tak lah sampai melimpah ruah sembahyang di kaki lima macam mana yang dialami oleh umat islam pada setiap kali bersolat Jumaat.

KITA SEBENARNYA MASIH KEKURANGAN MESJID atau KITA ADA MESJID TETAPI TAK CUKUP BESAR UNTUK MENAMPUNG BILANGAN JEMAAH YANG SEMAKIN RAMAI.

Saya sekadar mengingatkan saja. Tolong sedarkan yang lain2 juga.

Ana Muslim

Anonymous said...

Ini macam kempen nak mengkayakan krooni sahaja...balik2 mengkayakan segelintir orang melayu...udahlah...dah 50 lebih memperdayakan orang melayu beli melayu, sebenarnya berapa kerat orang melayu yang mengeluarkan produk....harga dahlah sama sahaja dengan jenama lain...tapi kualiti tak ke mana2 tetapi sekadar nak menambah berjuta2 duit dalam akaun kroni, saya rasa langkah yang amat tidak bijak...malah melanggar sunnah

PakKaduk said...

Saya rasa lebih baik tuan GAP fokus pada isu macam ni lebih baik.

Promosikan produk/servis keluaran bumiputera/islam.

Anonymous said...

Bagus, kempen ini harus diteruskan dari masa ke semasa, nanti orang lupa.

Ali said...

Mana "Sadin PERTIMA" dan byk lagi produk Melayu Cendering, Terengganu.

Ali said...

Mana produk "PERTIMA", Sardin, Kaya, Sambal Bilis dan banyak lagi. Usahawan Melayu Cendering, Terengganu.

Anonymous said...

sabun basuh ade? syarikat melayu banyak sgt yg buat produk supplemen.
Knapa tak tumpu barang harian?