Tuesday, July 8, 2014

TUN M SAKAT OTAK CINA LAGI..UDAH LAH TUN. MATI BERAGAN DORANG NANTI..MUAHAHAHA MANTAP TUN !


1. Sekarang baru saya tahu kenapa kontraktor Melayu tidak pernah diberi kontrak oleh swasta Malaysia. Mengikut Fellow Kanan Institut Kajian Sosioekonomi dan Alam Sekitar (SERI). Dr Michael Lim Mah Hui, Bumiputra tiada kualiti.
2. Ketua Pakar Ekonomi RAM Holdings, Dr Yeah Kim Leng, pula berkata, swasta mementingkan meritokrasi, bukan menutup peluang kepada Melayu.
3. Kita tahu Kerajaan yang dikuasai oleh Melayu yang tidak berkualiti, telah mengambil hampir 100% Melayu untuk menjadi pegawai dan kakitangan Kerajaan. Hasilnya dapat kita lihat Malaysia tidak dapat ditadbir dengan baik dan pembangunannya memang buruk sekali berbanding dengan negara-negara lain yang mencapai kemerdekaan bersama dengan Malaysia.
4. Kerajaan yang dianggotai oleh Melayu yang tidak berkualiti ini gagal menangani kemerosotan ekonomi dan kewangan pada 1997/98. Ramailah peniaga dan pengusaha negara terutama dari kaum yang memiliki merit yang bankrap semasa krisis matawang kerana tindakan “control” oleh Bumiputera. Sehingga kini ekonomi dan kewangan negara tidak dapat dipulih oleh Kerajaan Melayu yang tidak berkualiti ini.
5. Sesungguhnya untuk mengelak kerosakan negara, Melayu yang tidak berkualiti ini tidak harus diberi apa-apa peluang menuntut ke peringkat universiti kerana mereka tentu tidak akan lulus dan mendapat apa-apa ijazah. Tindakan pemaju swasta mengutamakan merit memanglah wajar. Ini bukan kerana tidak mahu memberi peluang kepada Melayu, tetapi kerana mengutamakan merit.
6. Meritokrasi memang baik bagi Malaysia. Jangan bagi apa-apa pun yang tidak berasas kepada merit. Orang yang tidak berkualiti tidak mempunyai hak dan tempat di Malaysia. Biarlah mereka kekal dengan kualiti buruk mereka asalkan yang berkualiti, yang memiliki merit meraih segala-galanya untuk mereka. Kemerdekaan Negara dari dijajah oleh British bertujuan memberi segala-galanya kepada yang memiliki merit dan bukan untuk yang tidak berkualiti.
7. Dan saya bersetuju dengan pendapat pakar-pakar orang cina dari SERI dan RAM Holdings. Orang yang tidak ada kualiti tidak ada tempat di Malaysia kita yang Merdeka. Mereka harus tahu nikmat kemerdekaan bukan untuk mereka. Nikmat ini hanya untuk yang mempunyai merit walaupun orang cina tidak berjuang langsung untuk membebaskan Malaysia dari penjajah.
-Tun Mahathir-

23 comments:

Anonymous said...

Cina ni bodoh tak krna tempat Dan pandai pun tak kena tempat.
APA Ada pads Malay..sia. ????

Anonymous said...

Kontraktor Melayu semua tak cekap sebab mereka jadi tukang pengutip duit buat Madey.

Joe Rizal said...

Wassalam. Bukan Melayu tak de kualiti. Melayu yang tak mau kualiti. Cuba kita lihat di swata-mengapo syarikat cino tak mau ambil oran Melaytu? Banyak sobab yg utamo malas-korjo lobih sikit tak bolih. Poi solat makan maso lamo-apo 5 minit tak cukup ko? Jadi mano dio kualiti yg dikatokan ado pado oran Melayu? Eden biaso sangat dongan oran Melayu ni-ado yg lulus menaro gading tapi bilo temudugo cakap English tak lulus. Cam no? Cucu eden lagi fasih BI dari lulusan menaro gading. Yg berkhidmat dgn korajan ni yg dikato malas sobab msuk 8 pagi balik 4 potang mano ado kualiti.

ahlee said...

....dan sekolah cina melahirkan pelajar berkualiti berbanding sekolah agama dan maahad

Anonymous said...

Lagi pun....atas merit apa anak si rasis kit siang tu dijadikan KM Pulau Pinang?????

Keluarga puaka juburi dengan bini dan anak betina dia tu tak payah la kita nak komen tentang merit depa!!

Apa pengalaman MP Gelugor selain daripada cuma sebagai anak kepada singh yang perasan bagus?

DAP dan PKR is FULL OF SHIT!!!!

Terima kasih Tun kerana telah banyak berjasa kepada Bangsa dan Negara.

Anonymous said...

Ikut kaedah merit sepatutnya ahli kabinet x boleh lantik lansung dari kalangan mrk.. Reti plak terhegeh hegih demand..status quo lah wakil cina lah bla bla..dah dibg xpuashati lg..memang muka x reti malu..

Anonymous said...

Sy kerja tempat cina..sbb BI sy lebih terror dr mereka...bila tgk sekeliling syarikat ni ramai gak Cina malas...kaki ampu...jd sifat malas tu universal ada pd semua kaum OK. Walaupun malas mereka tetap tak tegur...kalau Melayu buat silap...siap la...

Anonymous said...

Melayu bukan bangsa yang malas, tapi disebabkan kita dah disogokkan oleh omputih yang menjajah sebelum ini maka dah melekat dalam kepala otak mengatakan kita bangsa yang malas. Kalau ikutkan bahagian kejuruteraan bebudak Melayu lagi pandai daripada budak Cina. Dia orang teori bolehlah bap praktikel hancur....

Anonymous said...

Kita sebagai umat Islam, Khalifah dimuka bumi ini tidak harus takut dengan sesiapapun melainkan Allah SWT yang 1.
Berusahalah kita untuk terus Berjaya dan menyebarkan pengaruh ajaran Islam/Sunah Rasul.

Anonymous said...

joe rizal,
ko pun dah terdoktrin melayu malas, xde kualiti dsb. aku rasa ko x penah keje sykt cina pun. yg mana melayu kena perah tenaga berbanding kaum dia sendiri. mmg elok la x bg kualiti kerja kalau dua2 kerja sama dgn kelayakan/pengalaman sama tp dpt gaji lain2. cakap la apapun pada aku kalau dah kena diskriminasi xde guna keja mati2an utk kaum x syukur ni. benda ni dah selalu berlaku. brp byk staf melayu dah kayakan tokey2 cina x diberi pengiktirafan dan ganjaran sepatutnya. bila time naik pangkat, mata2 yg sama sepet dia didahulukan. melayu dibagi mcm2 alasan x kira bagus mana pun dia. ko ingat cina pandai sgt ckp inggeris ke? hak ptuihhh!!! 2 x 5 je aku tgk dgn melayu2 lepasan U. yg beza cina ckp dgn slanga kantonis je manakala melayu cakap dgn slanga melayunya. lgpun bukan dia kisah sgt ckp inggeris pun. dah sama2 ngan puak dia dpn2 ko dia bantai kantonis. benda ni aku sendiri rasa. jgn jd katak bwh tempurung la dok kat ceruk kampong nogori tu x tau perkembangan dan untung nasib sedara2 kita yg keje kat swasta.

jentayu

Anonymous said...

Semua ini salah dan silap para pemimpin melayu dulu2.Tak kira pemimpin ini datang dari UMNO ,PAS atau siapa sekali pun.

Siapa yang bersetuju memberi mereka kerakyatan?

Mereka mahu bali ke negara asal tapi pemimpin melayu ini yang tak bagi.Kerana apa ? kerana nak tuntut kemerdekaan dan kemuian boleh jadi Ketua Menteri.Senang cakap jadi pemerintah walu pun kuasa raja dan sultan di minimakan.

So jangan menyesal kalau hal ini tak boleh di tarik balik!

By:Cikgu"S"

Anonymous said...

Anon 10:32 pm tukang cuci berak LKSiau dan LGmEreng kut tu yang standard kau je.......dah agak dah.

Merit konon, memang dah otak kronik kamu ni.

Anonymous said...

Cina ni suka over rate diri sendiri pun. Pandai take credit je. Melayu buat kerja cina ambik nama. Kaya menipu orang tak de kelas. Orang Melayu jangan ambik peduli dengan cina. Swasta bukan cina je. Melayu melambak. Sekarang melayu tak Mau beli dari cina. Tak de kepandaian n tak de kelas. Setakat curi pasir n buat rumah urut boleh la

Anonymous said...

Pundek

Anonymous said...

Pundek. Lahirkan kominis ye

Suku Tigo Suku Barkualiti Titi Nan Sabatang said...

hello joe rizal....eko ingek sumo Cino tu dn koliang tu ado kualiti ko...kalo sumo Malayu tu endak ado kualiti mak bapak eko ngongkek dapek endak anak mcm eko yang mano ngongkek dapek pulak cucu kaciak oghang putih ngalah oghang putih. Samanjak bilo samuo bangso Malayu ko, Cino ko apo ko jadah bangso di label bagitu rupo. Mmg eko ni panjilat lobang bontot dan puki Cino tahap sial.

Anonymous said...

ini smue bkn masalah pndai, xd ijazah,msuk keje lwat, smyg lama2,pmalas n bla bla bla..ini masalh DUIT ORG CINA HNYA UTK ORG CINA.duit org mlayu pon utk org cina gk..pERKAUMAN BANGSA..kalu dr segi kkuatan n kpndaian bangsa kite ORG MLAYU da perna ada EMPAYAR MELAKA..xd sekor cina pon yg mnolg mnaikkn empyr mlaka ni....HANYA MLAYU

Anonymous said...

Kalau Melayu nak ikut merit,ramai la cina dan hindu yang tak boleh cakap bahasa kebangsaan tak layak jadi menteri,dapat permit teksi,jadi ketua polis dan sebagainya.Apakah bijak sangat seorang warganegara yang memusuhi negara tempat dia berteduh ini?cina bangsat dan paria ini hanya ikut merit mereka sahaja.....bagaimana jika kita laksanakan merit yang sebenar?

Anonymous said...

melayu PAS dan PKR adalah paling berkualiti dan bijak....PAS for all beb!!!

Anonymous said...

Kesian....pas dan pkr x hbs2 perasan bagus tp sbenarnya keje angkat bangkul taik cina

semenyih said...

Jgnlah menghina pegawai merajaan.adik aku timbalan pengarah, kerja 8 pagi sampai 7 malam isnin-jumaat! Dah 10 tahun begitu.english docs pun dia fasih.ramai pegawai kerajaan yg dedicated dibelakang tabir

semenyih said...

Aku suggest korang baca blog 'anak si hamid' untuk perjuangan org melayu dan untuk perbaiki bahasa inggeris korang.klu kita semua fasih menulis inggeris macam makcik anak si hamid, red bean army akan jadi red bean bubur! Ayuh mari kita semua berjihad dengan tambahkan ilmu, jgnlah pasal kita tak pandai jawab in english, maka MSN penuh ngan cacian dlm english oleh red bean airheaded juveniles

Jane Duncan said...

Ramai pegawai kerajaan yang bijak pandai, berkualiti dan berdedikasi. Sayangnya bila bab kenaikan pangkat yang kerap dapat ialah yang bijak bodek bukan yang bijak pandai! Ramai yang berkedudukan tinggi terhasil dari yang meminta-minta pangkat dan sanggup buat apa saja termasuk berpura, dan munafik. Yang jelas ini jadi trend dan ramai pegawai menjadikan ini satu game dalam menjayakan karier diri dan bukan karier jawatan dan perkhidmatan! hancus! Lsgi celaka bila tangan ghaib masuk campur tanpa mengukur kebolehan sebenar peminta munafik yang nak sangat kedudukan! semangat bekerja keras, jujur, rajin, dedikasi, dan bijak pandai terus give-up dan kata "go to hell la semuanya! Ada pegawai peringkat paling atas ambil tahu? atau ini semua sudah jadi bubur! hancurlah aspirasi bangsa yang mahu maju jika dibiarkan!!!!