Tuesday, September 2, 2014

ESOK : ADAKAH ANWAR AKAN LAWAN SULTAN SELANGOR ???


sekiranya esok keputusan tidak menyebelahi anwar, adakah beliau sekali lagi akan melakukan gerakan menentang sultan selangor sepertimana yang pernah beliau gertak raja-raja melayu di awal 1990 dahulu ?

pada 15 jan 1993 anwar ibrahim telah menggertak seluruh raja-raja melayu dengan mengajak orang melayu untuk melakukan pungutan suara ekoran kes yang melibatkan istana.

malah pada masa yang sama juga anwar telah mengeluarkan kenyataan untuk menarik balik imuniti raja-raja melayu yang tidak terkandung dalam perlembagaan.

ekoran gertakan anwar ini, maka raja-raja melayu telah bersidang dalam mesyuarat raja-raja melayu ke 150 pada 11 februari 1993 dan melakukan keputusan untuk akur dengan gertakan anwar ibrahim.

rakyat telah dipesongkan cerita kononnya yang menarik balik imuniti raja melayu itu datangnya dari dr mahathir. itulah bijaknya anwar dalam 'mengenakan'  dan mengoptimakan peluang 3 dalam satu dalam memenuhi cita-citanya..

lepas itu apa yang berlaku ?

anwar umum bertanding kerusi timbalan presiden ..arwah ghafar kalah teruk dan balik sehelai sepinggang sahaja.

esok akan jadi penentu grand design anwar dalam cubaannya untuk melakukan damage sekali lagi terhadap institusi di raja melayu.

saat ini beliau disokong oleh puak dap,munafik,kafirin ,pelobi yahudi dan sekelumit penyokong melayu yang bangang dalam pas dan pkr.




2 comments:

Anonymous said...

cabut saja kerakyatan semua keluarga puaka petualang agama dan negara tu !!!

hantar ke israel !!

gen2felda

Altantuya said...

islamic radical hesbollah, al qaeda, al shuhaddah, IS & etc
#iloveisrael