Monday, September 1, 2014

TIBA MASANYA.. I.S.A DIKEMBALIKAN..


33 comments:

Anonymous said...

Sgt menyokong!!! If najib x setuju suruh dia sndiri jd KPN..tolak kerajaan yg hanya tau memansuhkan akta..

Anonymous said...

Sgt menyokong!!! If najib x setuju suruh dia sndiri jd KPN..tolak kerajaan yg hanya tau memansuhkan akta..

Anonymous said...

Dah habaq lama dah. Bring back ISA fast. A multi-racial population need a strong law to protect the people from racial and religious provocation. High and complex underground crimes need to curb using ISA.

Anonymous said...

Aku sokong sgt2..patut d kembalikan
Sbb yg kurang ajar dan nak jg damseng makin ramai

Anonymous said...

Kasi tanam itu bola! ini macam baru betul. Unsur2 subversif hanya boleh di tangani dgn berkesan melalui cara yg berkesan, sejarah telah membuktikannya.

Anonymous said...

How I wish

Anonymous said...

Diharap pihak-pihak yang berkenaan mengambil maklum perkara ini dan bertindak segera. ISA memang amat diperlukan. Lihat betapa banyak dan dasyatnya provokasi dan penghinaan yang dilakukan kepada Islam, negara, Raja-Raja Melayu dan orang-orang Melayu.
Bertindaklah sebelum terlambat.

Anonymous said...

sudah sememangnya ISA perlu dikembalikan.. cukuplah ketiadaannya menjadikan fanatik2 politik sesuka hati menghina Agama,Bangsa dan Negara.. Wujudkan kembali ISA segera sementara ada 133.

Anonymous said...

Hang agak2 Najib laki Rosmah tu telinga dia ok ke tak? Aku rasa Najib tgh MEMEMKAK skrg ni. Tun M dh hentam kuat pun dia buat PEKAK..
maklumlah dia ada kuasa skrg ni.. sapa pun dia tak heran. dia dgn Patail AG tu tgh rosakkan undang2 negara.

US pn ada ISA.. kita pandai2 nk tunjuk baik pada penjenayah yg mmg dh tak baik. Bodoh Najib..

The time is coming to Najib step down.. setakt nk duk main tweets dgn KJ.. lepas tu kaki bola.. Najinb perasan dia dh hebat??
Rakyat gelisah dgn keadaan skrg. PDRM dicabut taring.. di hina dan hilang kegerunan.. bodoh kah Najib atau dia sengaja lakukan semua ini utk kemaraan kaum kiasu??

Anonymous said...

SOKONG ISA DIKEMBALIKAN...!!!

Unknown said...

MEMANG PUN TAK SALAH DA AMAT TEPAT ISA DIKEMBALIKAN ,CUMA YG TAK WARAS AJA YG MENGHAPUSKAN ISA NI DULU

Anonymous said...

At the first place ISA sepatutnya tidak di mansuhkan!!

Kalau Najib tak setuju singkirkan dia pastu boleh suroh dia keluar parti dan join PAS/PKR atau pon join DAP KOMINIS CHAUVANIST RACIST ANAK HARAM!!

Anonymous said...

SETUJU 1000000%....BRING BACK ISA!!!! TAHNIAH DATO KPN!!!

Anonymous said...

ISA akan hanya kembali bila PR memerintah. Akan gunakan ISA terhadap penyokong UMNO.

Unknown said...

kita hapus ISA sb nk kata kita ni dah maju? sedarlah...negara maju lagi perlukan ISA..perbaiki dan perketatkan lg ISA..percayalah...bila PR berkuasa....mereka lah yg pertama akan kembalikan ISA...jgn ikut rentak PR...kita ni dok ikut ckp depa je...wake up guys.....Kembalikan ISA dan generasi setrusnya akn hiduo aman dan damai...they wl thanked us for that...

Anonymous said...

Sokong..sokong..sokong..ISA dikembalikan. Akta ini saje lah yang dapat menjamin ketenteraman dan kesejahteraan negara ini.

Anonymous said...

setuju sangat ISA dikembalikan,tapi bila dah dikembalikan jangan pula pesalahnya senang-senang jadi jutawan.

Anonymous said...

1 Malaysia, Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan. Apa maksud itu semua? Jika kehendak majoriti rakyat mahu ISA dikembalikan, maka malu atau tak malu, susah atau tak susah, ISA perlu juga dikembalikan. Kerajaan digesa untuk tidak terlalu mementingkan populariti, glamour dan berseronok dengan tepuk tangan minoriti rakyat sedangkan rakyat terbanyak memendam rasa kerana keharmonian hidup mula tergugat. Agama Islam sebagai agama rasmi dan anutan majoriti rakyat sedang dipermain-mainkan dan diejek. Hak melayu dalam perlembagaan sedang dipertikaikan dan cuba dicabut untuk dilempar kelongkang. Sebab apa? Kerana mengejar glamour dan memberi layanan berlebihan kepada desakan pembangkang sedangkan undi rakyat yang memenangkan kerajaan dipandang sebelah mata. Faham kenapa Tun menarik sokongan kepada PM Najib? Sebab kerajaan PM Najib hanya melebihkan eksesori tetapi kurang pengisian wajib dalam soal pemerintahan berkesan.

rakab said...

dah tengok ?
dah rasa ??
dah faham ???....macamana keadaan negara tanpa ISA ??

daripada mansuhkan ISA lebih baik mansuhkan najib tuu..

Anonymous said...

ISA! ISA! ISA! kami mau ISA kembali!

Anonymous said...

Kembalikan ISA demi kemakmuran negara. Kenapa dihapuskan tanpa kajian yg lengkap. Hanya berpandukan kehendak pembangkang sahaja...dgn bangga kj berkata 'umno lah yg menghapuskan ISA'. Dia bangga tapi sku sedih..

Anonymous said...

ISA....ISA....ISA.....Sebelum bumi bertuah MALAYSIA ini hancur di tangan puak lahanat....

Unknown said...

kita setakat berkokok atas tunggul kayu ajelahhh selagi najib pink tu sebagai PM. Mampus hidup balik pun ISA tak akan dipandang semula oleh najib dan pak menterinya. Kalau cakap IGP pun di "tak taukan" oleh Ghani 4 Tahil, inikan suara kita rakyat yang cuma dipandang 4/5 tahun skali bila ada PRU.
Apa yg perlu rakyat melayu buat adalah turunkan najib secara paksa, bg peluang pd orang lain tp jgn bg pd KJ atau Tok Mudin, pastinya akan jd lebih teruk. Maybe boleh beri pada TSMY, cuba skali tengok..
itu pandangan aku.

Anonymous said...

Rasa nya mati hidup balik pun Najib tak akan kembalikan ISA.

Dia yang heboh canang kuat isu MH17 sebagai modal paling paling besar dia hero Malaya dapat huraikan diikuti burung parrot yang berteriak angkat bodek setinggi langit Obama, David Cameron dan Putin pun tak boleh selesai isu MH17 tapi Najib boleh!

Andai Najib U-Turn tentang ISA dia akan dilihat LEMAH??? Tidak lagi sehebat OBAMA DLL.

Cinabeng memang nak kan Mei 13 untuk menebus 'maruah', Melayu-Muslim masih ada 'unfinish business' jadi rusuhan kali ini baru Najib boleh bangun dari 'mimpi indah' I LOVE PM tu yang terbawak angkat bakul sendrik.

UMNO's hierarchy will need to do better than this. If Pak Lah can be brought down to his knees, then Najib is no different for the sake of the country, pleasssssse!!!!

Anonymous said...

Saudara GAP,

Kebanyakan Negara Maju diDunia mempunyai undang-undang ISA mereka sendiri atau undang-undang yang sewaktu dengannya sebagai langkah pencegahan dan keselamatan (Prevention, Surveillance, Security and Safety).

Sebagai contoh Singapura masih lagi mengamalkan ISA, USA - Homeland Security, UK dengan Home Security Act, Australia, New Zealand, Canada, France & European countries pun sama.

Undang-undang mereka memperuntukkan langkah-langkah pencegahan yang cukup ketat, langkah-langkah surveillance yang cukup ketat. Mereka boleh menangkap berdasarkan suspicious grounds.

Kami sokong akta ISA dikembalikan.

Thanks

Jimmy Hillhead
Johor Bahru

Anonymous said...

Tetap sokong dengan penuh kepercayaan bahawa ISA perlu dikembalikan....jangan biar pengkianat Bangsa Melayu menghancurkan NEGARA MALAYSIA dan jangan lupa kepada mereka yang tiada jati diri terutamanya yang mendatang...mereka tidak tahu diuntung. Rasis seperti bangsa YAHUDI.Peliknya orang MELAYU yang menyokong pengkianat tersebut.

Anonymous said...

Individu yang tidak berniat jahat tidak perlu takut dengan ISA...Sokong ISA dikembalikan supaya penyangak biadap tidak sedar diri asal usul menghina dan menyemaikan sentiment perkauman yang serius yang boleh menjahanamkan perpaduan kaum.Sekarang ini keadaaan ibarat api dalam sekam. Kerajaan kena dan mesti faham sebelum semuanya terlambat.

Anonymous said...

ONLY ORANG BODOH BUANG ISA.
PASAL ISA LAH MALAYSIA AMAN DAMAI SEKIAN LAMA.
BUANG ISA........SKRNG NAMPAK BUNGA BUNGA PERGOLAKAN KAUM.
MEMANG BEBAL SIAPA YANG BUANG ISA.
NAK TUNJUK PANDAI, TAPI BODOH SEBODOH NYA.
BRING BACK ISA...ONLY PEACE LOVING RAKYAT WANT ISA REINSTATED.

Anonymous said...

Kerajaan dah mencuba dengan pembatalan ISA keamanan makin tergugat.Dari segi politik BN makin merosot.Undi yang di harap dari kaum cina berkurangan hanpir 100%. Jadi apa yang nak di megahkan dengan paenghapusan ISA.?

Langkah awal DS Najib menghapuskan ISA di awal2 perlantikan beliau sebagan PM ternyata tersilap.Barang kali DS Najib ketika itu kurang pendedahan mengenai keselamat negara dengan lebih tepat.

Keselamatan Negara bukan boleh di pandang seinci di hadapan mata kita,tetai lebih jauh dihadapan dan lebih lama masa yang bakal mendatang.Ingat itu!

Sebagai cuntuh, ketika PPS di tubuhkan sekitar 4 tahun lalu mungkin berniat baik.Untuk membantu menjaga keselamatan negeri kerana kadar jenayah yang tinggi.Tetapi apabila kenggotaannya meningkan ribuan orang mereka mula menggunakan rotan besar sebagai senjata untuk membuli atau sekurang2nta menakut-nakutkan orang awam.Mereka lebih kasar dan garang daripada FRU.Tidak mustahil 5 tahun akan datang mereka menjadi sebuah pasukan tenter yang lengkap bersenjata.Tuntut itu dan ini.Dalam hal ini kumpulan pemberontak Pro Rusia di Ukrine yang dikatakan menmbak jatuh MH17 itu boleh di jadikan cuntuh.Apakah ini mustahil berlaku di negara kita ini?
Aku menulis hanya melahirkan kebimbangan kemana anak cucu kita akan pergi nanti?Negara yang dah eluk2 aman damai menjadi huru-hara.
Ketika itu nasi dah menjadi bubur.
Oleh itu saya menyukung penuh jika ISA di kembalikan di tempat asalnya.DS Najib jangan rasa malu. Sesiapa pun melakukan kesilapan hidup di di dunia ini.

By:Cikgu"S"

Anonymous said...

orang tua dulu ada pepatah cerdik tak boleh diajar,bodooooooooh tak masuk ajar,eehhhh betulke akucakapni...malai sei ada cina mampos arini...

Anonymous said...

Kalau dah di mintak berkali2 oleh ramai orang kenapa masih tiada usaha ke arah itu? Nak tunggu apa lg? Smpai malaysia dah nak darurat? Siapa yg bertanggung jawab ni? Pru 14 dah hmpir ... Kalau umno kalah apa yg dapat nanti?

Anonymous said...

bodoh mangkuk hayun...Negara lain ada ISA utk menangkap dan memenjarakan terroris mcm ENGKAU...bukan utk memenjarakan lawan politik kerana terpekik2an pasal UMNO kuat songlap duit rakyat...main belakang rakyat...patutlah umno selalu akan kalah dlm semua pilihanraya kecuali dgn menggunakan taktik kotor menipu....beri IC percuma, masukkan undi tambahan palsu, pengundi hantu dsbnya lagi...padanlah si pondan UMNO..dgn pembodek2nya di sini

Anonymous said...

ISA..ISA...please.