Monday, December 29, 2014

DAP MINTAK PUSAT BAGI AUTONOMI KAT PENANG..


Kalau dia mintak mcmtu

Kita mintak raja raja melayu bersidang untuk kembalikan pulau pinang kepada kedah.

Melayu mesti bijak.
Kita dah memerhati agenda mereka
Melayu wajib kemas perancangan.

Sultan johor dan mb nya dah tunjuk jalan bagaimana nak memilikkan semula tanah melayu..

Ini peluang keemasan kedua melayu.

Peluang ketiga bila isa samad bgtau sedia rezab melayukan kesemua tanah felda.

Go guys....

http://theflyingkick.blogspot.com/2014/12/tuntut-pulau-pinang-dimerdekakan-zairil.html

13 comments:

Anonymous said...

Harapnya pihak blogger dapat menghebahkan kepada semua NGO yang hendak beri bantuan supaya menyelaraskan dengan Pusat Kawalan Operasi Bencana yang diketuai oleh Pegawai Daerah yang berkenaan melalui Setiausaha Keselamatan Daerah supaya tidak timbul kejadian seperti tahun lepas di mana ada kampung yang dapat bantuan sampai 4 ke 5 kali, tetapi ada kampung yang hanya dapat bantuan JKM sahaja hingga menyebabkan rasa tidak puas hati kepada kerajaan kerana menyangka bantuan NGO itu adalah bantuan dari kerajaan.

Semoga para NGO dapat memberikan kerjasama kepada pihak Pusat Kawalan Operasi Bencana untuk mengelakkan rasa tidak puas hati di kalangan mangsa yang hanya melihat orang lain saja dapat tapi dia tak dapat.

Ini bukanlah untuk pihak Pusat Kawalan Operasi Bencana nak merampas bahan itu dari pihak NGO, tetapi untuk penyelarasan supaya tidak timbul isu rasa tidak puas hati di kalangan mangsa yang ketinggalan.

Ini disebabkan NGO tidak mempunyai maklumat kawasan mana yang dah dapat sampai dua tiga kali, dan kawasan mana yang tak dapat lagi, hanya dapat dari JKM sahaja.

Oleh itu, berilah kerjasama untuk memudahkan kerja. Sekian, terima kasih.

Anonymous said...

ADA SAHAJA MELAYU PUAKA HARAMJADAH YANG SOKONG MEREKA.
BOLIH TAK KITA KENAL PASTI SIAPA MEREKA ?

Anonymous said...

Dia mintak apa, mintak autonomi? Bagi penyepak boleh la.... Haram punya dap. Mcm2 pulak mintaknya....huhh!!!

tobeng said...

Melayu jangan lembik sangat.Cina nak ambil Pulau Pinang sebagaimana mereka ambil Singapura dari orang2 Melayu dulu.Cina tahu Melayu tak suka kecoh2,tak suka konfrantasi,sebab itu diorang terus mengasak dan menggasak kita.Bila dah tak tahan Melayu dah tak mampu mengamuk pun,tapi akan berundur dan mengalah.

Melayu melalui Sultan Kedah wajib mengambil semula Pulau Pinang.Perjanjian dibuat dulu dengan Inggeris semasa Inggeris menguasai P.Pinang.Sekarang Inggeris sudah lama pergi,sepaptutnya P.Pinang juga dipulangkan semula kepada Kedah secara automatik.

Bangunlah Melayu,kita bukan jajahan Inggeris lagi,apa halangan kita untuk mengambil semula hak kita?Pulau Pinang juga bukan jajahan Inggeris lagi tapi hakmilik Malaysia sepenuhnya.Sekiranya Kedah mengambil semula P.Pinang apa masalahnya?Kita cuma mengambilalih semula pentadbiran yang memang milik negara kita.Pulau Pinang milik kesultanan Kedah.Sultan Kedah tunggu apa lagi?Ampun tuanku.

Anonymous said...

Ada cinabeng dapigs nak jadi presiden dengan jadikan penang sebagai republic? Bersatu lah melayu semua. Kesian melihat melayu di penang kena tindas kaw2 lebih teruk berbanding melayu ditekan di singapura.

Anonymous said...

biarkn parti komunis bandar ni menyalak,klw pm turutkn maka sahlah pm ni pm proksi pembangkang

Anonymous said...

BN dan Pakatan bagi muka kepada kaum ini sehingga hendak buat permintaan yang melampau, salah pemimpin-pemimpin Melayu yang buta hati,apa mereka buat, ada saja golongan Melayu yang sokong, mana puak ni tak besar kepala, Yang jatuhkan Melayu adalah Melayu sendiri.PAS, PKR dan UMNO jangan buat pekak dan buta, berjuanglah untuk bangsa dan agama anda.

Anonymous said...

jangan percaya china. sikap gelojoh china itu memang warisan tok nenek depa. semua bangsa di dunia dah sedar tabiat china. pergi melawat negara orang, naik kapal terbang, buat macam hak depa. berak kencing meludah merata, sampai dalam lif. aku tak suka pergi penang hanya kerana meluat tengok china. kalau depa benci melayu, tak ada salah kalau melayu benci depa. lagi satu aku tak suka singapura kerana bau china.

Anonymous said...

Puak pecacai ni macam anjing sahajalah, menyalak nyaring tunjuk hebat kalau kita rasa takut dengan dia. Kalau kita ambil batu baling dia dan sergah balik, terkucil merlarikan diri, menyalak pun macam anjing kurap kesejukan sahajalah.

Oleh itu, pihak kerajaan kena tegas, tindakan Zairil ini boleh dikenakan dakwaan mengikut akta hasutan. Malahan pihak kerajaan Kedah juga patutnya menuntut semula hak kedaulatannya terhadap Pulau Pinang sebagai hak milik negeri Kedah kerana perjanjian kerajaan Kedah adalah dengan British, lepas British tinggalkan Pulau Pinang dan Seberang Perai dan tak pernah bayar walau satu sen pun wang sewa sejak tahun 1957, maka kerajaan Kedah patut dapatkan kembali hak kedaulatan terhadap Pulau Pinang dan Seberang Perai sebagai sebahagian dari negeri Kedah.

Jangan berlembut sangat, nanti kena pijak kepala, dia nak menyalak tu, jangan dibiarkan, kasi sebat dengan rotan di muka dia baru dia lari lintang pukang.

Sedarlah semua.

Anonymous said...

Kalau Inggeris boleh letak seorang raja di Sarawak dulu,kenapa raja-raja Melayu sekarang tak berani letak seorang di Melaka.Nak ambil balik P.Pinang yang masih dalam Malaysia pun takut,apatah lagi nak tuntut Singapura,malah Pulau Batu Putih pun hilang ke tangan pendatang.Sikap pengecut pemimpin Melayu menjadi-jadi.Membiarkan DAP bermaharajalela adalah salah sama sekali.Ini punca orang benci UMNO yang tidak lagi kuat membela Melayu.Bangsa Melayu mesti berani mengaku yang Tunku Abdul Rahman buat silap.Di tengah-tengah kepulauan Melayu tiba-tiba terdapat sebuah negara cina.Ini tidak berlaku di dunia lain.Cina ini yakin peluang untuk merampas Tanah Melayu ini terbuka luas dan mereka sekali lagi sanggup bermain kasar.Apakah kita perlu tengok sahaja?Sistem demokrasi ini akan makan tuan.Demokrasi dan politik ini adalah haram kerana merugikan Islam,bangsa Melayu dan Tanah Melayu.Brunei yang merdeka lewat belajar dari kesilapan kita.Fiji menghalau orang cina yang datang membuka pelbagai perniagaan setelah mengambil kira pengalaman dan kesilapan Malaysia.Kerajaan Fiji memberi tempoh 24jam untuk mereka meninggalkan negara itu.Kini orang cina terang-terang khianat kepada negara ini namun tidak ada tindakan diambil.Di Britain kesalahan ingin menjatuhkan pemerintahan beraja samada diucap di mulut atau tulisan,hukumannya adalah penjara 50 tahun.Di Malaysia DAP terang-terangan dengan niat menubuhkan republic.Sepatutnya DAP diharamkan kalau pun tidak mereka ini dibuang kewarganegaraan.

Anonymous said...

Jika mahu kaji PERLEMBAGAAN:
Maka Perlu:-
kaji semula kerakyatan & hak mengundi pendatang.

Setelah mereka diberi hak mengundi, sistem negara Malaysia, raja hampir rosak.

Untuk memelihara kelangsungan Nusantara dalm 100 tahun lagi, wajar dikaji semula kedudukan mereka. Adakah mereka lebih sesuai di Tanah besar atau di laut.

Anonymous said...

Bagi Kepala But pat Cina Kominis DAP!!!

Anonymous said...

Cina DAP Kominis kata Melayu boh Lan Pah!!