Monday, December 15, 2014

HUDUD DI KELANTAN..KITA WAJIB SOKONG USAHA PAS.

Pas hari ini membidas DAP sambil menyarankan parti itu keluar dari pakatan pembangkang sekiranya ia tidak selesa dengan perjuangan Pas untuk melaksanakan hudud.

Timbalan Menteri Besar Kelantan, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah berkata, DAP dialu-alukan untuk keluar daripada pakatan pembangkang sekiranya ia tidak yakin dapat memenangi pilihan raya umum ke-14 jika hukum hudud dilaksanakan di Kelantan.

"Kita (Pas) tak akan keluar dari pakatan pembangkang. Kalau dia (DAP) tak selesa dan rasa tak boleh menang dengan pakatan pembangkang, mereka boleh keluar bila-bila masa.

"Tak jadi masalah kepada kita dan kita tak akan tukar perjuangan kita (laksanakan hudud), kita tak akan korbankan perjuangan semata-mata untuk mendapatkan kerusi dalam pilihan raya," katanya kepada pemberita di pejabatnya di sini, hari ini.

14 comments:

Anonymous said...

mejoriti penyokong pas sendiri jahil dan tak mengerti apa HUDUD, usaha pas macam kuda kayu main isu HUDUD ikut musim dan apa kepentingan yg pas bolih dapat(kuasa) dulu gila nak laksana HUDUD, sekarang lebih gila kerana HUDUD sudah tidak releven dalam PR yg pas jadi ahli sekutu, dulu sebuk nak islamkan negara ini ala-ala taliban, bila bersekutu dengan kafir dan munafik pas lembut tengkuk, pekak telinga dan buta matahati dengan mudah tukar ajenda negara republik kebajikan.

usaha pas tak kemana pon, kerana pas sendiri tidak konsisten memperjuangkan dan mengimarahkan islam kecuali apa yg dibuat adalah sandiwara dan lakonan bersama untuk metelamat kuasa politik yg menjadi impian dan kegilaan pemimpin dan penyokongnya, semua yg dilakukan tiada keikhlasan, pas sangat membenci saudara seagama dan se kiblat berbanding munafik dan kafir lahanat.

Anonymous said...

Wayang PAS dah mula. Hanya nak butakan mata penyokong mereka. KALAU BENAR, bagai dikata. PAS yang sepatutnya meninggalkan Pakatan Haram tersebut. DAPig dengan PKelentongR memang dah sebulu.

Anonymous said...

NI SEMUA MAINAN PR, DAP PERJUANGKAN tolak hudud, maka DAP dapat sokongan Cinq. PAS perjuanglan Hudud, mereka dpt sokongan melayu. ini taktik PR jgn terpedaya. PR ni sengaja buat mcm ni, nmpk mcm x sehaluan supaya UMNO LEKA... berhati2lah wahau UMNO, JANGAN DOK Syok sendiri nak tgu PR berpecah... Inilah strateji ANUAR. MELAYU UMNO JGN DOK TIDOK...

Anonymous said...

Kalau ikhlas dah lama Pas kuar pakatan. Parti opportunis Pkr pun tak setuju. 2 tak setuju dari 3. Lojiknya yg sorang setuju tu yg patut kuar. Kita tgk apa komen mat syabun dgn taqiyyahnya

Anonymous said...

Apedaaaa...
Pas suroh Dap keluar..
Dap suroh Pas keluar...
siapa nak keluar dulu ni..

mae said...

dulu tak silap pas yg paling lewat masuk pakatan. sekarang pas cadangkan dap keluar pakatan. cantik.

MNH SASTERA MELAYU said...

Apa yang PAS takut sangat dengan DAP? Yang menangkan PAS dalam pilihanraya bukan DAP atau pengundi tapi Allah!!! Kalau Allah kata Pas menang, menang juga. Pengundi hanya alat sahaja. Ingat, yang mentadbir bumi.ini.adalah Allah bukan manusia.

Anonymous said...

PAS kalau ada telur tak perlu minta DAP keluar dari PR. PAS lah yang harus tarik diri dari pakatan haramjadah tu,,MACAM TAK YAKIN NAK BERPISAH, so acah mengacah je lah ye? PAS...PAS, SAYANG SANGAT KAUORANG DENGAN SI DAP TU YE?!

Anonymous said...

pas takut tinggalkan pkr dan dap kerana kuasa kalau pas bersendirian sejarah akan berulang hanya kelantan dan teranganu saja yg di menangi pas di setiap pru sekarang sudah menang di selangor dan sikit di negeri lain p.pinang walau pun tiada dalam exco kerajaan tapi masih berkuasa dalam kerajaan negeri itu sebab pas tak berani tinggalkan pkr dan dap kerana kuasa dan harta kekayaan bukan merpjuangkan islam yg sebenar hanya kuasa dan harta dan bolih berbini banyak harta banyak dan mampu berbini banyak pas cakap tak serupa bikin jilat lah jubur lge dan anuar.

Anonymous said...

pas takut tinggalkan pkr dan dap kerana kuasa kalau pas bersendirian sejarah akan berulang hanya kelantan dan teranganu saja yg di menangi pas di setiap pru sekarang sudah menang di selangor dan sikit di negeri lain p.pinang walau pun tiada dalam exco kerajaan tapi masih berkuasa dalam kerajaan negeri itu sebab pas tak berani tinggalkan pkr dan dap kerana kuasa dan harta kekayaan bukan merpjuangkan islam yg sebenar hanya kuasa dan harta dan bolih berbini banyak harta banyak dan mampu berbini banyak pas cakap tak serupa bikin jilat lah jubur lge dan anuar.

Anonymous said...

pas takut tinggalkan pkr dan dap kerana kuasa kalau pas bersendirian sejarah akan berulang hanya kelantan dan teranganu saja yg di menangi pas di setiap pru sekarang sudah menang di selangor dan sikit di negeri lain p.pinang walau pun tiada dalam exco kerajaan tapi masih berkuasa dalam kerajaan negeri itu sebab pas tak berani tinggalkan pkr dan dap kerana kuasa dan harta kekayaan bukan merpjuangkan islam yg sebenar hanya kuasa dan harta dan bolih berbini banyak harta banyak dan mampu berbini banyak pas cakap tak serupa bikin jilat lah jubur lge dan anuar.

Anonymous said...

Islam diperalatkan oleh parti PAS

Anonymous said...

Pas ni sembang je lebih. Buat2 macam kuat ugama la konon. Pas Islam taik kucing. Menipu orang Melayu manjang. Dap hina Islam langsung depa tak bantah. Berani dengan orang kampung je. Podah hudud konon. Pas n PR ni main wayang je.

Anonymous said...

Nape baru nk buat hudud? Sepatutnya zaman Nik ajis lagi dah laksanakan.. Sbb sbnrnya pas dah terjerat tak bole nk menipu sana sini lagi ttg hudud katanya tak boleh dibuat Sbb terikat dgn perlembagaan padahal.. https://lh3.googleusercontent.com/-Za579vEAzJU/TpwXi0xHi5I/AAAAAAAAFJU/m2O_ysLs040/s640/blogger-image--557426896.jpg