Thursday, April 16, 2009

GAP MELANCARKAN KEMPEN 'KEMBALIKAN MECD'



BEBERAPA PERTEMUAN AKAN DILAKUKAN ANTARA GAP DAN PEMIMPIN-PEMIMPIN MELAYU UNTUK MELANCARKAN KEMPEN INI. MASA UNTUK MENGEMBALIKAN SEMULA HAK MELAYU YANG HILANG SUDAH TIBA !
KEPADA BLOGER ,SELURUH ORANG MELAYU,PENIAGA,DEWAN PERNIAGAAN MELAYU ,PEMANDU TEKSI,PENIAGA NASI LEMAK DAN SELURUH PEMBACA, AYUH JAYAKAN KEMPEN INI !
SOKONGAN ANDA AMAT GAP HARGAI, DISINI KAN KU TAHU SIAPA SEBENARNYA 'PEJUANG TULEN MELAYU' !

17 comments:

Lord Garam said...

BRO,

TEMPAHKAN AKU SATU KERUSI PERBINCANGAN.

Semblong Boy said...

Saudara GAP

Mintak Izin utk letak banner "Kempen Kembalikan MECD" di blog boy.

Teruskan kempen ini GAP sampai ianya berjaya. Apa yang penting kita memperjuangkan nasib orang Melayu.

Sekian

anakjawa said...

SOKONG ....MARA DI PERKASAKAN (PALING KURANG BAWAH JPM) BUKAN DITAMBAH LEMBEKKAN AGENSI NAUNGAN MELAYU INI..

SOKONG....LPKP DIPASTIKAN MEMBANTU MELAYU DALAM INDUSTRI PENGANGKUTAN INI...

SOKONG ...TEKUN MENJADI PENGERAK UTAMA BUMIPUTERA MENCEBURDIRI DAN MEMPERKUATKAN PERNIAGAAN MASING MASING..TAKKAN MELAYU HANYA BOLEH JUAL KEREPEK DAN PUCUK UBI SAJA ATAU TERNAK IKAN KELI...BIDANG PRUNCITAN LAIN TERBUKA LUAS SEPERTI IT DAN PERKHIDMATAN

SOKONG...INSKEN DI BERIKAN SKOPLEBIH MESRA PELANGGAN DALAM MEMPERMAINKAN PERANAN MELATIH DAN MEMBIMBING BUMIPUTERA DALAM PERNIAGAAN.ORANGORANG KAT MITI TU NAK PANDANG KER PENIAGA PENIAGA MELAYU YANG PAKAI NECKTIE PUN TAK RETI ATAU PENIAGA KECIL NI BERRANI KER NAK PIJAK TANGGA MITI KALAU KALU PUNYA MODAL STAKAT 5/10 RIBU

SOKONG...SME BANK BANK RAKYAT...,PENGHARAPAN MELAYU..KEMBALI KE KEM KEWANGAN BANKBANK IN KEMUDIANNYA TAK ADA BEZA DENGAN BANK BANK LAIN

SOKONG...
SOKONG...
SOKONG

SOKONG...KEMBALIKAN MECD
PULANGKAN MECD KEPADA HAKNYA

Anonymous said...

aku harap MECD dikembalikan pada asalnya,bukan dibawah kementerian merapu,tolong lahhhhh DS NAJIB WOIIII,KATA NAK TOLONG MELAYU,TAPI PI JAHANAM KAN MELAYU....

Anonymous said...

apa punya bangang punya PM,TPM mecd dibubarkan.pinjaman tekun letak dibawah kementerian pertanian,MARA pulak kementerian luar bandar.tarak fikirlahhh.HABISLAAA USAHAWAN MELAYU..

Anonymous said...

Kabarnya ini adalah atas nasihat dan desakan Omar Ong, Ethos Consulting anak Cina menyamar Melayu yang nak bawak Malaysian Malaysia. Dia budak tingkat 4.

Berhati2 Dato Najib! Selamatkan MeCD.

Melayu

Anti United Me'laun said...

tak payahlah sibuk-sibuk, apakah kau orang semua meragui pembaharuan Datuk Najib ? Apa benda kamu orang ni, kalaulah kerajaan PR yang mansuhkan MECD tentu kau orang tambah panas...sekarang kau orang tenang, serahkan kepada kebijaksanaan pemimpin.

Anonymous said...

astagfirullahulaziz, hang ni dah takde benda ka nak tulis, sampai begitu kuat melalutnya...saat ini sepatutnya hang duk serang anwar yang sibuk nak mengundi lagi tu...hang ingat najib tak pikir ke semua benda bila dia buat dasar...jangan jadi bodoh la..

one malaysia

sekodeng said...

Orang Cina kuasai ekonomi tetapi diorang terlupa agaknya yang melayu adalah pengguna terbesar di Malaysia. Sepatutnya inilah masanya kita membankrupkan mereka dengan tidak membeli barangan keluaran mereka kalau mereka masih ego. Boikot syarikat yang mementingkan kaum kerabat mereka. Kalau mereka boleh boikot barangan melayu mengapa kita tidak boleh. Inilah cara untuk meningkatkan usahawan melayu. Pengguna adalah raja jadi tunjukkan kuasa kita.

Anonymous said...

ANTI UNITED MELAUN,KAKI BODEK,SIALLLL,PUKI AYAM....

Anonymous said...

Blog baru berkenaan AJK PKR Putrajaya yang bernama jamilkucing di
httP;//jamilismail.blogspot.com

siri lanjutan dari http://jamilkucingpondan.blogspot.com

bronaga said...

jangan buat kacau! Biarkan tok najib uruskan! Kita perlukan kestabilan.

Anonymous said...

salam bro,
menyokong sepenuhnya. Agar melayu kembali dihormati dan disegani.
Perlu diingat, Anwar puncanya yang memberi muka kepada mereka-mereka ini untuk menang pilihanraya.

D'Rimba said...

MEMANG MELAYU MAKIN MERANA DAN TERUS DIKECEWA HILANG SEGALA HAK WALAUPUN PENDUDUK PERIBUMI TAPI PAYAH UNTUK MENGECAPI EKONOMI SEDANG POLITIK BERMEWAH-MEWAH SANA SINI........KALIAN SEMUA SEGERA ATUR LANGKAH BERKESAN MINTA KEMENTERIAN USAHAWAN DIKEMBALIKAN PENUBUHANNYA DENGAN SYARAT LEBIH DARI DULU SUPAYA RAMAI MUSLIM JADI USAHAWAN BERJAYA MESTI CAPAI TAHAP YANG DITENTUKAN SETIAP TAHUN DAN PERLU ADA SEBUAH BADAN PEMANTAU PERLAKSANAAN MELAHIRKAN USAHAWAN TERSEBUT BAGI MEMASTIKAN KEBERKESANAN DAN JUGA BADAN SYARIAH SUPAYA RIBA ATAU CAJ PERKHIDMATAN IDAK DILAKSANA SEWENANGNYA SELAGI BERTENTANGAN DENGAN SYARIAH. Saya rela dan bersedia jadi sukarelawan kempen kembalikan kementerian ini walaupun bukan ahli manapun politik kerana kasihkan bangsanya.......

justmy2SEN said...

Aku pun tak paham justifikasi Najib mansuhkan MECD....anyway aku dah pun complain kat web 1Malaysia dia tu...

sekodeng,
aku dah lama boikot (as much as i can) kedai cina ni....tak koser aku nak kayakan kaum yg tak sedar diri tu

ps: Aku cadang buat group dalam facebook pasal MECD ni..kalau kita diam ntah apa lagi si Najib buat nak amik hati cina (padahal cina dah tak hingin dgn dia pun)

dari sungaiSireh said...

SALAM,
GAP dan rakan2 yg dirahmati. Aku dah dengar penjelasan dari Bekas menteri MECD sendiri Dato dr. noh Omar, Kat majlis di pusat Pembenihan Padi TG. Karang.
Memang Banyak berlaku pertindihan tugas antara MECD dan kementerian lain. Contoh pinjaman TEKUN, Yang ramai memohon kt tempat aku ni usahawan tani. Bank Pertanian pun ada pinjaman tani, jadi banyak kecelaruan. Pasal tu, tekun letak bawah MOA.
Lagi, niaga Francais. Kem. Hal ehwal pengguna yang bertanggungjawab utk pantau. tapi MECD yang kena handle.
Kemudian MARA,Majoriti orang luar bandar perlukan, jadi letak bawah kem. luar bandar & wilayah.
Secara peribadi buat masa ni aku, setuju MECD tu mansuh.

Serikin said...

Salam

Font HITAM ... background HITAM.. HITAM jua pandangan ku...

PKK letak bawah Kementerian Kerja Raya (JKR)?... Kementerian selalu di entertain untuk tangkap projek? .. Letak lagi PKK kat situ, adusss... KEMBALIKAN MECD!!!