Monday, July 20, 2009

PAS DAN NIZAR PEMANGKIN KEMUNCULAN KUMPULAN 'PROTESTAN ISLAM' !

aku agak lupa sedikit mengenai tokoh ini, bernama din ilahi. masa belajar sejarah islam di india dulu cekgu aku ada menyebut akan tokoh hebat pemerintah islam di india. selain shah ja khan,kerajaan tuglug ada juga terselit nama din ilahi.

din ilahi terkenal bukan kerna sejarah kepahlawanannya mengembangkan pengaruh islam di india, tetapi dia ini kategori pemimpin reform dan inovasi. dia memperbaharui islam megikut acuan dan pemikiran politikalnya sendiri.

pada masa pemerintahannya, dia menggabungkan KESELURUHAN AGAMA yang meliputi islam,hindu,athies dll dan dinamakan agama baru ini sebagai DIN ILAHI. hidupnya tak lama kerna mati disembelih . aku takpasti samada di kebumikan,dibakar atau pun disalib.

dalam quran dan kisah para nabi ada disebut bahawa senya nabi isa a.s tidak disalib, baginda diangkat kelangit dan seorang pemuda yang menyerupai nabi isa telah digantikan oleh ALLAH swt sewaktu klimaks pensalibannya.

umat kristus yang berpegang kepada kitab asal yakin akan cerita ini, namun inovasi dan rekacipta kumpulan pembaharuan (enlightment) telah memporak perandakan sejarah demi menyembunyikan penceritaan kitab injil yang asal.

bermula dengan lukisan jesus,disusuli dengan patung salib,lagu-lagu hallelujah hingga difilemkan menjadi komedi box office dalam 'sister act' inovasi dan rekacipta agama kristian ini semakin songsang dan hanyut terutamanya di barat. pemberhentian atau protes kepada kegilaan radikal merosakkan kristian ini mulai dilakukan oleh kumpulan pro bible asal. pengarah dan pelakon terkenal hollywood tom hanks telah memprovokasi sejarah 3000 tahun bible dengan melakukan filem yang secara terang terangan melawan kristus versi vatican city dengan menerbitkan filem the davinci code dan disusuli dengan filem terbarunya demon and angel.

ini adalah filem bukan sekadar mencari populariti dan wang,penerbitannya dianggap sebagai satu signal terpenting menghentak pemikiran penganut kristus untuk mengkaji semula kitab bible yang sedia ada.moral kiasan kristus ini perlu dirujuk, betapa perlu ada satu kumpulan yang berani melawan sistem yang diyakini memporak perandakan 'kedudukan asal kebenaran'.

islam sudah lengkap, buktinya sewaktu nabi saw bersabda semasa mengerjakan haji yang terakhir. nabi saw bersabda 'ku tinggalkan quran dan sunah sebagai tali dan rujukan umat'. bercucuran air mata membasahi janggut2 mereka yang mulia kerna mereka mengetahui itulah pesanan nabi saw yang terakhir.

hari ini politikal mainan pas sudah semakin jelas menyimpang jauh daripada taat dan patuh pada setiap ayat quran dan hadis nabi saw. kelakuan melacurkan islam semakin jelek dan cukup menghinakan. apa bisa label islam itu boleh ditonggang tonggengkan sesuka hati mengikut keperluan dan acuan politikal mereka ?

niky ajis sudah mejadi semakin kalut, fatwa yang disembur dari mulutnya bisa dikeluarkan arahan dari tandas sahaja, dan ia dianggap perintah yang harus dituruti tanpa bisa diperiksa kesahihan bicaranya.

menulis satu persatu fatwa lacuran niky ajis hanya membuang masa aku sahaja, hari ini semakin jelas partai pas semakin condong ke arah menjadi protestan islam yang baru. nizar barua bangsa dan agama semakin kristian daripada kristian. ini adalah wajah petaka agama, harus kita tentang dan lawan barua agama ini sampai mati !

ALLAH swt telah memperlihatkan kepada kita cobaan-cobaan radikal maha gila segelintir pemimpin yang kononnya pejuang islam yang cuba untuk menggadai dan menghina quran dan sunah seadanya, adakah kamu hanya sekadar mahu memeluk tubuh dan membiarkan sahaja penghinaan ini berlaku ?

23 comments:

zairul said...

Salam GAP

Saya rasa, tulisan tuan dah agak keterlaluan menghentam orang-orang ini. Selagi syahadah masih terucap, solat 5 waktu masih dilakukan, pengajaran masih dilaksanakan dalam ruang lingkup ahli sunnah wal jamaah, selagi itu dia Muslim bro, tak semudah itu menjatuhkan hukum, atau seolah-olah menjatuhkan hukum. Melabel seseorang sebegitu adalah sangat berat, melainkan dia telah melakukan perkara-perkara yang menyebabkan dia terkeluar dari Islam. Saya baca blog tuan untuk cari maklumat yang berasaskan fakta (ya, saya merasakan tuan menggunakan fakta-fakta dalam berblog sebelum ini) Saya harap tuan dapat menghukum dengan berasaskan fakta juga.

Harap tuan GAP dapat pertimbangkan.

Anonymous said...

NIZAR KATUN NI RASA2 MCM NAK MURTAD JEK BRO? AAHHH GASAK DIA LAAAA!!..SIA2 DIA TONGGENG TEBALIK 5 WAKTU SEHARI KLU PERANGAI MCM MURTAD!..HARKK PTUIH!

Anonymous said...

Tak ada istilah Protestan Islam.
Ayat yang paling sesuai adalah MUNAFIK..

Anonymous said...

Silap faham terhadap hubungan Kristian dan Modernasi (Kapitalism).
Apa yang selalu dikatakan gejela Kristian, sebenarnya Kapitalism.
Rujuklah sejarah dunia, tengkok bagaimana modernasi/kapitalism bermula dan bagaimanakah dua ini bertembung.

Anonymous said...

Cuma tak patung tokong. Inilah PAS untuk semua. Nanti depa boleh pi kubur Teoh di Melaka untuk bawa lilin dan sembahyang bersama DAP.

Schmidt Electronics Calibration Lab said...

aku keliru??ko ni melayu ke Indon atau keturunan Jawa..dari segi bahasa yang ko pakai nampak macm orng Indon..pegi balik Indon la oi!!!menyemak kt Malaysia buat ape!!ade hati nk mengaku orang Melayu!!!Pirahhh!

Congak-One said...

Kesal dengan apa yang berlaku..Inilah durjana bertopeng manusia,menjahanamkan identiti islam demi kemuncak kuasa yang belum tentu..Tindakan pembangkang sekarang sudah cukup memualkan rakyat..Mahasiswa sebagai pemimpin masa depan tidak akan membiarkan ia berlarutan..Biarlah dipimpin "kerajaan yang bukan terbaik(BN)", namum jangan sesekali dipimpin oleh "kerajaan paling teruk dan amat-amat durjana(PR). Jangan dilacurkan rakyat untuk kedurjanaan negara Malaysia.
Mahasiswa Bangkit!

Anonymous said...

Saudara GAP, saya mohon supaya Blog Al-Banjari di keluarkan dari link saudara. Posting beliau tersangat menyebalkan.
Saya sokong saudara GAP n teman2 demi agama dan bangsa.

Maaf saya juga ada darah banjar tapi kita harus berpijak di bumi yang nyata.

Salam perjuangan buat saudara GAP n teman2.

Tampines

Arif Omar said...

LEPAS NI NIZAR BOLEH LE BUKA SATU BILIK UNTUK PENGANUT KRISTIAN BAGI MENGHAPUS DOSA.

Anonymous said...

Itulah yang dikatakan "HAK SAMA RATA". Mau dlm hak kehidupan dan agama.

PAS BOLEH...... BOLEH BLAHHHH!!!!!!

-Man Lemang

Suara Siswa said...

Salam..
Benar kata saudara.
sila layari http://drmaza.com/home/?p=674 untuk rujukan

GAP KEMBALI said...

zairul
pas mahu ALLAH digunakan di gereja,pas lebih tunduk dan taat pada karpal berkenaan isu hudud,syahadah orang pas berbeda dengan syahadah umno kata nik ajis...etc.. any komen ?

jefry
maksud ente pas melacurkan islam ? ana setuju dengan ente

waris tok kaya
membaca komenmu memudahkan aku mengenal IQ rendah kamu.

congak one
ayuh bangkitkan mahasiswa menentang anwar dan pakatan !

pak arif omar
bilik hapus dosa ? lokasinya di kota baharu enggak !

d'nay said...

GAP,

Sepatutnya padangan GAP ini di bawa ketengah ke medan yang lebih luas untuk tatapan umum. Kalau boleh ditarbiyah kepada penyokong PAS yang kebanyakan `buta hati'.

Zairul,
Elok juga orang seperti sdr. masuk blog ini, dan lebih elok jika sdr. jemput rakan sekepala dengan sdr. renung posting oleh GAP. Dan lebih elok jika nasihat sdr. diberikan kepada hey nicky arjies. He's rock man. Ramai yang dah datang bertaubat dengan dia, Anwar, Eli (dengar cerita Nikcy Arjies panggil Elizabeth Wong yang berbogel tuh dengan panggilan manja, Eli, wekkkkkk). Nicky Arjies rasa seronok dapat bertemu dengan pelbagai jenis pompuan. Dulu mana ada, asyik dok tengok muka macik aji dia sorang je...

d'nay -corang sekampung dengan anwar al-jubxxx

tukang taip said...

Bro pemerintah tersebut namanya maharaja akbar, sewaktu pemerintahannya beliau mencipta agama baru yang dinamakan Din ilahi, agama untuk semua semua orang di delhi. semacam konsep pluralisme.

http://pochongmenulis.blogspot.com/2009/03/anwar-ibrahim-tergolong-mereka-yang.html

Mari Berfikir Jap said...

Ini teori aku..Inilah masanya nak ukur ! 'dia sedang SHOW in public 'agaknya dia ni mmg Homo tak?'.BN baru nk brgembira 'menang' manik urai.Semua nk pakai modal ni..girangnya masing2.. Sapa le ghalat potong stem..Ada org mati plak..Hero tu da masuk mahkamah da..semua xnak layan lg dah..sayu..je..Tiba2 dpt modal balik..cis geleng kpala masing2..ANUA blh spin..TP DIA tau..benda ni xbrpa kuat. Apa jadahnya bn buat benda ni, punya susah now ni..OLEH KERNA TAU..Dia COVER jugak gila2 MAKA SAH la PELIWAT NEGARA !!

Anonymous said...

ya...balaci DAP ni semakin menampakkan penyesatan...tiada istilah protestan..ini adalah murtad!!.kerana kuasa,agama dilacurkan..PR membawa kepada kehancuran...

YB_ajak said...

GAP,

apa nak dibuat itulah ajaran yang dibenarkan oleh tuan guru mereka tuan gur nik ajis...PAS sah Parti Ajaran Sesat....

YB Ajak

Unknown said...

salam bro

kesian dengan nizar skrg. gila kuasa punya pasal sampai meroyan mcm tu sekali.

Baru Nampak LILIN ...hisss nizar ni... said...

HARAP GAMBAR PENTNG korang email ke kumpulan email yg korang tau...



cuba bayang kalau meka ni kontrol kerajaan pusat..
raja2 mati, tak masuk tv la..TAPI..

kena saudara meka mati..siap semua kena pegang lllin hadi,, azis, husam, ANUAR tengkorak, korang tengok star wars tak roh ayah jedi 'devil' yg dah jadi baik tu sama berdiri skali..

cam tulah kalu ada aruah Fathil nor..(tp kalu ada aruah ni si Nizar ni x jadi ginilah) ini sebab nik ajis sudah ajar...kasi ikut ikut DAP mana pi pun.. kalu tidak kita kalah nanti piliharaya.. tengok kita dah menang kat manik urai..

Anonymous said...

eh minah tudung labuh yg peluk cium kiri kanan Ely zibet tak mai ka.. aiya ini mayat DAP pun nak jugak..

baru ada syok..

Anonymous said...

Sejak PAS membangun bersama DAP. PAS sudah jadi Parti Anak Sial. Pemimpin PAS dah ikut mana satu. Semua dah peragai sesat. Cakap dan perbuatan tak konsisten hingga umat Islam dah tak tahu kenal yang haram & halal. Kalau anak kita tengok gambar Nizar pegang lilin sudah tentu mereka akan bertanya, apakah pegang lilin adalah ajaran Islam

Tengku said...

Assalamualaikum GAP..
pertama sekali saya amat terkejut dengan gambar yang disiarkan di mana nizar memegang lilin tuu.. ada pulak yang pakai songkok pun kusyuk pegang lilin... mana ulama ulama PAS yang mengharamkan dan memberi dosa kepada ahli UMNO dan menyamakan UMNO dengan Komunis dan juga pengikut ayah pin?? betulkan saya.. bukankah ISLAM tidak membenarkan umatnya mengikut cara agama lain?? UMNO dan BN bukanlah parti yang terbaik, dan lebih malang, tidak semua peminpin UMNO dan BN sempurna, tapi sekurang kurangnya mereka tidak berlindung disebalik topeng yang kononnya parti yang memperjuangkan ISLAM, sedangkan mereka membiarkan maruah dan pegangan dipergunakan oleh DAP demi kuasa yang ntah ada ntah tak ada!!! bravo PAS kerana mengikut telunjuk PKR dan turut sama berjasa berjuang untuk melemahkan bangsa MELAYU, dan memperlekeh lekehkan ajaran agama ISLAM..

"anak kecil bermain api,
terbakar hatinya yang sepi,
airmata darah bercampur keringat,
bumi dipijak milik orang..

"kini kita cuma tinggal kuasa,
yang akan menentukan bangsa...

Anonymous said...

hahaha dulu baring tengah jalan, sekarang bakar lilin..
gilakan Nizar pasang lilin...takpe belum lagi pasang colok kah kah kah.
sape sebenarnya Nizar ni ek? boleh tolong huraikan sejarah hidup dia tak? asal mana sekolah mana apa semua..siapa yang tahu please....