Wednesday, August 4, 2010

BAR COUNCIL IKTIRAF PELIWAT.


bar council atau bahasa melayunya majlis peguam telah selesai mengadakan konferen undang-undang malaysia beberapa hari lepas.

aku tak minat untuk mengupas akan kajian dan cadangan yang dikemukakan oleh panelis yang dijemput. membosankan dan penuh dengan ide hipokrit.

intregriti majlis peguam sudah lama tercemar dan ia semakin menjadi kenyataan apabila anwar ibrahim ,bekas peliwat dan bekas banduan telah dijemput untuk memberikan ucapan penutup pada konferen tersebut.

inilah yang dinamakan demokrasi hilang akal.majlis peguam yang sepatutnya 'uphold' akan ide integriti,akauntabiliti dan maruah nya telah melacorkan namanya dengan menjemput bekas peliwat untuk menutup konferen sebuah badan undang-undang..

lepas ni majlis peguam disarankan untuk menjemput juga 'mail kerbau' sebagai panelis konferen mereka pada tahun depan. atau elok juga dijemput beberapa perogol bersiri untuk menjadi panelis konferen tahunan majlis peguam..

majlis peguam sudah tak tahu menilai akan ide membezakan pesalah komuniti dan pejuang demokrasi.

10 comments:

ManLemang said...

"-Najib Altantunya-

KAU dan KETURUNAN KAU MEMANG PENGKHIANAT BANGSA.

-ATUK, NENEK KAU TALI BARUT JEPUN
-MAK AYAH KAU PEJUANG KOMUNIS
-KAU SEKELUARGA PEJUANG PEROSAK BANGSA MELAYU ZAMAN SEKARANG.
-CUCU CICIT KAU ADALAH PEJUANG DAJAL BILA DIA TURUN KELAK"

Anonymous said...

Untuk pengetahuan semua, aku sumpah kat sini yang aku memang tak caya langsung dengan peguam yang ada kat Malaysia ni... Semua nak kenyang kan perut sendiri saja.. Sistem perundangan boleh di cilok sana sini. Bagi aku, lebih baik ambik undang2 ikut cara sendiri. Lagi senang. Tak payah pakai loyar.. semua loyar buruk je.... Bayangkan surat angkat sumpah boleh beli je, betul ke tak, lantak le... janji ada cop loyar buruk... laku... Semua peguam memang pantat.. terutama bapak dan anak beranak Kapal tu... Sebab tu sarban sudah tak dak...

Mordecai Kucai said...

Business dah kurang kena lah bangkitkan jenayah banyak banyak.

zainalsamsudin said...

majlis peguam dah lama mencabar kedaulatan org islam dan bangsa melayu. tindakan mereka adalah satu provokasi sebenarnya ...mereka sepatutnya menjaga maruah profesian peguam , membersihkan nama badan tersebut daripada para peguam yang tidak beratika , seperti menggelapkan wang pelanggan dan sebagainya, daripada aktiviti yang berbau politk nak Politik masuk parti politik dan jangan pergunakan badan ini utk kepentingan peribadi..ingat anda tidak kebal.....

Abu Garcia said...

Nama pun "BAR" ..memanglah tempat orang mabuk buat maksiat ... bab liwat tu biasa la... bekas banduanlah katakan...

Anonymous said...

manlemang naik gila,diabuat gila kat mana mana saja,majlis peguam memang cari pasal.

Anonymous said...

elokla pemimpin kaki membontot menasihati lawyer2 kaki belit.


oi! balik jual lemang la!

masih nak mengaitkan najib dgn altantuya. apapunya man lemang ni? kalau nwar bantai bontot cakap apa pun kau percaya. statutory declaration harga rm4.00 engkau telan bulat2. sumpah muhabalah yg najib buat engkau tolak mentah2 sedangkan Allah SWT di sebut dlm bersumpah. melayu islam apa macam ni? lebih percaya p.i.bala yg kapir, bercakap melayupun tak reti, kaki todi,mabuk manjang..itu yg kamu percaya?

jangan main belakang 2 said...

Liwat tu kan hak asasi manusia.Biasalah main bontot ni kan biasa aje bagi kafir dan liberal.

Bar council tu kan diterajui oleh loyer2 kapir.Rasanya takde orang Islam atau mengaku Islam yg sokong liwat dan peliwat.Org yg sokong sama ada betul2 jahil atau munafik.

zainalsamsudin said...

hai melayu dlm bar council !!!!! jgn diamkan diri dan jadi lembu kpd mereka2 yg merasakan telah terlalu handal, meresakan mereka dah terlalu pandai..dlm negara ini dan meresakan negara ini hak mereka. ini disebabkan banyak melayu yg menjadi pak turut sahaja dlm badan ini ayuh bangkit!!!!!

C L J said...

Boleh tanya? Macam mana proses perlantikan kepimpinan dan keahlian majlis ini ?