Sunday, August 1, 2010

SELEPAS PKR & PAS..GILIRAN DAP SELANGOR PULA BERGOLAK !

luka lama berdarah kembali..dendam kesumat rupanya masih membara dan tidak pernah padam.

ahli majlis dap bernama tee boon hock telah dikaitkan dengan kes salahguna 'surat rasmi' exco kerajaan negeri dalam usahanya pow jutaan projek kerajaan pakatan selangor.

tee boon hock adalah rakan lama ronie liu, tee boon hock menggunakan surat rasmi ronie liu untuk balun projek kerajaan negeri.

hari ini tee boon hock terkantoi. dalam keadaan terkantoi ini, spekaer DUN teng chang kim yang juga merupakan musuh ketat ronie telah cucuk jarum.

dalam tweeter terbarunya, teng chang kim kata 'yang tak bersalah ditahan,yang bersalah terlepas'.. kenyataaan ini merujuk kepada pemecatan tee boon hock yang dilakukan secara tergesa-gesa oleh komiti disiplin DAP pusat.

aku yakin teng perli DAP pusat kerana tidak memecat culprit sebenar dalam kes tee. teng merujuk kepada ronie liu.

luka lama berdarah kembali.

cuba korang perhatikan beberapa siri perjalan SELCAT yang melibatkan ronie. perasan tak korang betapa teng banyak kali memperbodohkan ronie liu ?

hari ini ronie liu tak boleh tahan. dia mengadu kepada DAP pusat tentang kesialan teng melayan kes pemecatan tee boon hock dan cuba merosakkan namanya..

luka lama berdarah kembali.

aku ingat teng dan ronie dah lama berjabat tangan, rupanya tak. aku masih ingat lagi cerita teng waktu aku kerap mengikuti perkembangan dan ceramahnya sewaktu barisan alternatif wujud.

pas memperkenalkan hudud dan negara islam dalam manifesto pilihanraya 2004. manifesto ini dibantah oleh DAP dan DAP telah keluar daripada gabungan barisan alternatif.

tetapi di selangor, teng chang kim yang cukup kuat mencengkam DAP negeri tidak sependapat dengan DAP pusat, lebih senang aku cakap tidak sebulu dengan lim kit siang dan lim guan eng.

kerana apa ?

kerana cubaan teng chang kim untuk melawan guan eng dalam perebutan ketua pemuda DAPSY pusat telah dihalang oleh kit siang. balaci yang kacau teng di selangor adalah ronie liu, rakan beer pas selangor.

teng telah dihina, disepak,dimalukan. maruahnya teruk dicemarkan oleh lim anak beranak dan ronie.

pernah beberapa kali aku lepak berbual dengan teng di kantin mahkamah syariah klang, bertanyakan soalan akan perbezaan cara dap pusat dan dia. dia jawap senang, dia bertanding di selangor nak taknak dia terpaksa 'kekalkan' momentum kekuatannya daripada dicabar oleh ronie.

dek kerana pendapat itulah, teng pada pilihanraya 2004 masih konsisten bersama pas dalam memperjuangkan hudud dan negara islam. walaupun aku tahu dia sekadar menjadikan pas alat untuk mencapai kuasa.

hari ini teng chang kim adalah speaker dun dan cukup berkuasa dalam DAP selangor. hari ini ronie liu telah terkantoi. hari ini juga teng chang kim bakal dihadapkan ke jawatankuasa disiplin DAP pusat kerana kenyataannya membelasah ronie liu, barua kesayangan lim kit siang.

pertembungan ronie dan teng adalah kesinambungan cerita yang sama melanda pas dan pkr selangor. kalid gereja vs hasan ali, azmin ali vs kalid gagap dan teng chang kim vs ronie..rakyat selangor semakin rugi .

6 comments:

sangtukangkata said...

YEARGH GADUH DAPIG GADUH.. SUPAYA KORANG AKAN RANAP DI SELANGOR.. PAKATAN BASTARD...

Unknown said...

udah takdirnya Allah pada jodoh yg palsu...ga kekal dan ga afdol. biar berantakan kesemuanya.

opotunis mesti dihabisin.

www.sambalpedas.com

Bingai @ Bangang said...

JOM perati. Jangan tak Perati!

Suruh DAP pecat Teng la pulak. Ada Berani?

aku yang bingai
Layakkah Mahasiswa Mengundi di Tendang Terajang

Anonymous said...

http://www.facebook.com/#!/video/video.php?v=1286367964349&ref=mf

salam. out topik jap..sila perhatikan video dalam facebook ni..tq

Anonymous said...

apa yang salahnya bergaduh? inilah kebenaran dalam politik...dalam UMNo pun bersepah bergaduh...rakyat tak rugi apa-apa pun GAP bangang....

Anonymous said...

demokrasi dah takde dlm parti demokrat. lim dan anak bukan kroni ,buang k tinggal roni