Tuesday, October 26, 2010

LIVE GALAS : NIK AJIS PERTIKAI KEBERSIHAN KELANTAN..




KLIK SINI

8 comments:

Anonymous said...

Benarkah Kelantan merupakan negeri paling kotor di Malaysia?

Anonymous said...

ehh! kembar seiras 'Tok Guru" besar kat Kelate??. Dia nih boleh bagi pas masuk syorga ka? boleh bagi taraf khalifah Umar kat Karpal Sinki ka? kalau gitu moh kita pangkah dia!!!

celahgelegar said...

pohon add celahgelegar.blogspot.com di Gerakan Anti PKR, tq

Mordecai Kucai said...

Baca lah buku pelayaran Munshi Abdullah ke Kelantan tu.

Masih sama lagi taraf kebersihan atau boleh kata dari segi taraf kekotoran, Kelantan.

PAS bukan makin membawa orang Kelantan ke depan. Malah kebelakang.

Itu baik untuk pelancongan. Tu N.ajis tak fikir. Kalau pelancong nak merasa tempat ketinggalan dan menginsafi diri atas kedaifan. Datang lah ke Kelantan!

Anonymous said...

ada betulnya...kelantan mmg kurang bersih.....tak tau la kenapa....maybe mmg rakyat dia selesa hidup dlm keadaan cam tu....kalau budaya dari kecik dah semai cam tu...kalau besar sama je la

Anonymous said...

Kesian kat rakyat kelantan... Pasal tiket bola naik lebih RM10 pun kecoh.. Kalau dah tak ada duit, mintalah kerajaan negeri tolong. Kata negeri kebajikan untuk rakyat. Kalau dah tak ada duit.. dok kat rumah tengok bola kat tv je lah, tak yah lag gi ke bukit jalil tu... Heran juga aku. Rm10 mahal, tapi bila masa ceramah, bila tabung lalu je, RM20 ringgit pun leh kasi... Simpanlah duit tu untuk anak bini..

Fikirlah rakyak kelantan oiii..

Patutlah aku tengok anak2 kelantan kat pusat IPTA dan matrikulasi suka amalkan sistem barter sesama mereka, sebab tak cukup duit rupanya... Kesian... kesian ... kesian...

Anonymous said...

Melaka negeri terbersih di Malaysia.. Sarawak nombor dua.

joecharlie said...

Rakyat Kelantan selalu tak mandi junub sebab N.Ajis chimply sign agreement tanpa baca dulu ... eee bodohnya
Masaalah besar orang Kelantan ada lah bekalan air tidak cukup dan kotor. Maka selalu berlaku orang Kelantan tak sembahyang subuh kerana tak dapat mandi junub.

Baca cerita blogger RBF berikut:
Pas perintah Kelantan bermula pada tahun 1990. Pada tahun 1995 mereka mengswastakan perkhidmatan air di Kelantan. Mereka menubuhkan Kelantan Water Sdn Bhd (KWSB) yang mana syarikat usahasama Thames Water dari Britain dan Yakin (anak syarikat PKINK). Thames Water memegang 70 % saham dalam KWSB, manakala Yakin 30 %. Lihat di sini

Setelah beberapa tahun diswastakan, keadaan tetap sama. Tiada perubahan, rakyat tetap menghadapi masalah mendapat bekalan air. Kenapa ? sudah diswastakan pun masih tak berubah. Ini kerana wujudnya masalah antara kerajaan negeri dan Thames Water.

Perjanjian itu lebih berat dan menguntungkan Thames Water termasuklah untuk menaikkan tarif air. Itulah yang menyebabkan Kerajaan Kelantan tidak bersetuju.

Inilah contoh kecerdikan Pas yang saya nak beritahu. Mereka sudah tandatangan perjanjian, selepas itu baru mereka sedar yang perjanjian itu berat sebelah. Kalau sudah tahu berat sebelah janganlah tandatangan dulu. Perinci dulu setiap patah perkataan dalam perjanjian tersebut sebelum tandatangan. Selepas tandatangan baru dia sedar yang dia kena tipu. Cerdik kan ?

Jika tidak silap saya pada masa itu Nik Aziz berkata dia menandatangan perjanjian tersebut dengan tidak membaca terlebih dahulu isi kandungan perjanjian itu. Katanya ketika itu dia baru selesai makan nasi, kemudian ada orang hulur dokumen untuk tandatangan, maka dia terus saja tenyeh dokumen itu tanpa meneliti isi kandungannya.

Selepas itu baru dia sedar yang dokumen itu berat berat sebelah. Nasi sudah menjadi bubur, jika dia nak batalkan perjanjian itu maka Kerajaan Kelantan perlu membeli saham Thames Water 70 % dengan nilai RM 50 juta.
Cerita sepenuhnya di RBF sini. Yang bawa Thames ke Kelantan ialah Husam. Cerdik betul 1Husam: Rakyat ditindas, Gondol Bukit Diutamakan ... itu risalah yang kami terjumpa di Galas. Hehehe ...
Posted by The Unspinners at 5:30 PM