Thursday, December 23, 2010

PRK TENANG : PEMBUNUHAN KAREKTOR SUDAH BERMULA DALAM PAS.

kenal mso ? dia penulis upahan yang hanya akan berkiblat kepada master yang punyai wang.

dulu dia sokong husam musa. mana pergi husam mso ada.

 apa husam yang husam ucap, dia akan tintakan bait-bait indah persis pujangga persia yang melenakan jiwa sang pembacanya. inilah watak mso , mohd sayuti omar.

namun akibat krisis melibatkan kambing janapari husam dan mso sudah tidak bertegor siapa.

malah nukilan husam yang ditintakan oleh mso juga lebih condong kepada mencebik-cebik si husam. jika anda membaca tulisan sindirian mso tentang watak 'baju petak merah' maka ayat itu sebenarnya ditujukan kepada husam musa.

siapa sangka, kambing janapari bisa memisahkan cinta mereka berdua.

aku bukan nak bercakap mengenai krisis kambing janapari.

cuma aku ada ter...ter..terbaca tulisan terbaru mso tentang pemilihan ketua pengarah pilihanraya prk dun tenang.

sungguh pathetic membaca iltizam penulis sebegini. sudah mengatur carakan pro dan kontra akan 'master-master' yang bakal menjadi pilihannya dalam menunjangi peperangan prk dun tenang.

sebelum pergi jauh, mso telah membidas kelemahan dan ketidakupayaan pengarah pilihanraya prk dun bagan pinang.

seingat aku pengarah pilihanraya prk dun bagan pinang adalah  salahudin ayob . namun dalam tulisan berkiasnya, mso cuba berlapik apabila menyalahkan keseluruhan pimpinan pas negeri sembilan kerana tewas teruk kepada isa samad.

karektor assasination sudah bermula di dalam pas.

pemilihan pengarah pilihanraya pas dun tenang cukup penting untuk pengarah yang dipilih. ia bukan sekadar berlegar kepada pertarungan prk tenang, malah ia jugak melangkau jauh kepada pemilihan pimpinan pas pusat yang bakal menjelang.

mahfuz sudah dirosakkan namanya oleh mso. tuan ibrahim tuan man cuba 'dipencilkan' nama dan peranannya dalam stail mso untuk mempopularkan pemimpin.

mahfuz sudah dibidas kerana kelemahan kepimpinannya.
tuan ibrahim pula dikecilkan peranannya dalam prk dun galas.

sewajarnya, dalam mana-mana prk naib-naib presiden diberi tanggungjawap untuk mengepalai jentera serangan.

awal-awal lagi mso membunuh karektor mahfuz dan tuan ibrahim. nama salahudin cuba diheret untuk diketengahkan dalam percaturan mso.

namun dalam keadaan mengheret nama naib presiden itu, timbul pulak nama kalid samad aka kalid gereja aka kalid pasberg.

bagaimana konsep pemikiran dan justifikasi mso untuk meletakkan nama kalid gereja mendatangkan kemusykilan kepada aku.

KENAPA MSO TIDAK LANGSUNG MENYEBUT NAMA NASARUDIN MAT ISA TIMBALAN PRESIDEN PAS ?

bukankah pertarungan di galas dan batu sapi, muhyidin selaku timbalan presiden umno telah mengepelai jentera serangan prk ? 

parang terbang sudah mula mengepakkan sayapnya untuk memancung mana-mana nama yang tidak sehaluan dalam kem pas.

cuba baca tulisan mso di bawah :

Orang seperti Khalid Samad yang merupakan seorang pemimpin yang bukan saja lantang tetapi berjaya membawa stail politik baru mendekati bukan Melayu wajar untuk dikerah ke Tenang.

Saya rasa Khalid perlu diberi peluang dan kepercayaan untuk membantu Pas di Tenang. Orang Johor mempunyai sentimental tersendiri. Bahasanya bahasa Melayu yang standard atau pun yang tinggi kelasnya. Kita bimbang kalau orang Kelantan atau Teranggnu atau Kedah yang berkempen mereka tidak faham. Jadi adalah elok kalau orang Johor berhimpun di Tenang. Orang Johor harus menjadi orang Daik yang perlu pulang ke Daik.

Kemenangan di Tenang sudah pasti akan menaikan darjat kepimpinan mereka. Baik Sallahuddin atau Khalid Samad akan dilihat sebagai pemimpin masa depan di Johor.

KEPADA PENYOKONG PAS : KENAPA NAMA NASARUDIN MAT ISA TIDAK DINAIKKAN DALAM ARTIKEL PANCUNG MSO ?

pas-pas. belum apa-apa lagi dah bergaduh. jika benar kalid samad di angkat menjadi pengarah prk dun tenang, kecil tapak tangan nyiru bloger tadahkan ! takbir !

11 comments:

Ular Menyusur Akar said...

Kalid samad? Horeyyy.......Orang Tenang tentu tertunggu-tunggu ketibaan Khalid. Jangan lupa bawa carlberg dan juga lilin. Kita buat pesta di Cemplak Barat, Cempelak dan Tenang nanti. Bukan apa, nak tarik pengundi Cina yang sebanyak 38% tu.

agbr47: Selamat datang Khalid.

Anonymous said...

PAS ni mmg celaka besar...mmg tak caya dah sampai bila2.betul2 celaka dajala lahanat nya parti islam.ulamak dh dapat pangkat gaji besar keta besar jd sundal....mmg celaka besar..ingat kan dia penganti umno rupa sama gak..undi PAS di tolong DAP pulak.lagi parah.ulamak yang sedang menunggu bala dpd allah tu pulak mcm2 fatwa giler dia dpt dh.alhamdullilahdpdt gak dia bala dah.dia dok ingat tuhan sayang dia kat mekah rupanya dia lupa...seluruh umat melayu islam bwh umno dia kafir kan..agak agak akhir kalam mcm mana la rupa org tua nie...dosa terlampau besar..ada ilmu ugama tapi lain jadinya...org kata lebih kurang ilmu ugama tak diterima allah la....mcm org kg ckp hari hari sembahyang tapi dok mencuriiiiiiiiii.bodoh la..mengharap PAS umpama UMno yang melindugi cina selama 50 tahun..penat undi jer

Cucu Tok Selampit said...

Sokong 1000% Khalid Samad jadi Pengarah Piliranraya Tenang PAS. Senang banyak untuk bloggers buat kerja. Kalau boleh letak Pengerusi ANAK sebagai calon. Yamseeeeeeeeeeeeeng!

blogenstarz said...

Sejarah akan menentukannya.
Sejak merdeka sehingga sekarang,belum ada lagi pembangkang yang menang PRK diJohor.
Kalau terjadi diTenang..... itu pun disebabkan tersalah isi borang pencalunan !

Megat Alam Gempita said...

hehehe

Teman sokong bebenor kalu Khalid Ghereje jadi pengarah PAS di PRK Tenang, kalau Din Puduraya pun best gak baik lagi kalu Mazlan Aliman Anak Haprak jadi calon, senang kojer Teman nak tiau deme semue.

Wake UP! said...

Say no to a gay Prime Minister.

Khalid Gereja. Oh tidak!

Anonymous said...

Orang PAS akan sokong siapa saja Pengarah dan calun yang diptuskan oleh pimpinan bagi bertanding dalam PRK DUN Tenang ini... Janji politik Islam PAS menang dan politik sekular UMNO kalah!

Perjuangan politik Islam adalah sebahagian dari ibadat keimanan & ketaatan kepada Allah!

Undilah PAS untuk Islam syumul...

Anonymous said...

Orang Johor terdidik denganb sekolah agama yang bersistem, bukan sekolah pondok yang dibayangi oleh fahaman tarikat.. Sebab tu majoriti Orang Johor menolak pendewaan tok guru. Orang Johor menyanjung ilmu keugamaan yang tersusun dan jelas. orang Johor nakal sekalipun sedikit-sebanyak tahu tentang Tauhid, ibadah, adab, Tarikh, Tafsir, Tajuid, Muamalah, Munakahat, Faraid, Tassauf dan usuluddin serta pandai membaca dan menulis jawi.
Hanya Orang Johor SENGAL dan Orang Luar duduk Johor yang menyanjung pendewaan tok guru.

Anonymous said...

Orang melayu JOhor tradisional dipaksa pendewaannya kepada ideologi sekular UMNO. Ketuanan UmnO segala2nya dari buaian sampai keliang lahat... rakyat diugut & diperhambakan... hingga UMNO jual Singapura & Pulau batu Putih orang johor tertentu ...berputih mata!

Kecuali orang Johor yang didedah dengan Fikrah Islami & poltik Islam yang menolak ketuanan UMNO! Mereka Melayu Islamis Johor... mereka akan melaku perubahan. Ayoh bangkit Bravo Islamis Johor ... lenyapkan 53 tahun keegoan UMNO!

Anonymous said...

Kami kat Johor hidup maju bawah BN, x pernah huru hara, x de tanah terbiar kerana orang Jawa, Bugis dan Banjar rajin berkebun, x pernah jadi sembahyang dua imam dan kafir mengafir. X perlu curi selipar tok guru untuk dapat berkat, Orang luar yang datang ke Johor terutama dari Pantai Timur yang bawak fahaman pendewaan tok guru.
Apa fikrah islam dan politik islam tu? Kalau pembawakkan PAS yang sefesyen dengan golongan pelampau kat Pakistan tu x payah le...tu pasal korang boleh ditipu dengan jubah dan serban orang PAS.

goodlistener said...

Kita pastikan PRK TENANG menjadi kubur terindah buat Parti Ajaran Sesat.Kita ajar puak Ajaran Sesat bagaiman nak menghormati Ugama Suci Islam yg telah diLacurkan oleh Pok Najis dan disokong oleh puak bangsatnya.HIDUP MELAYU JOHOR KITA SAMA AJAR PUAK PARTI AJARAN SESAT SERTA POK NAJIS nya sekali