Saturday, January 22, 2011

LIVE TENANG : 2 AKHLAK YANG BERBEZA

 edan tu bermaksud gila. 
sanggup buat billboard doakan kehancuran sesama islam.

rasulullah saw pernah dihina,di aibkan sewaktu berdakwah di taif. rasulullah saw pernah dicederakan oleh penduduk kota taif.

datang malaikat jibrail a.s mahu menawarkan bantuan . 

bantuan apa ? 

malaikat jibrail a.s mahu menghempapkan dua gunung ke atas kepala-kepala penduduk taif kerana berlaku biadap terhadap kekasih ALLAH swt.

tapi rasulullah saw tidak mahu perkara itu berlaku. sebaliknya rasulullah saw mendoakan agar satu hari anak dan cucu cicit penduduk taif dapat memeluk islam.

inilah AKHLAK SEBENAR ISLAM. 
bukan macam billboard pas sesat seperti gambar di atas.

wahai umat islam...fikirkanlah perbandingan 2 contoh akhlak di atas.

27 comments:

last bloodz said...

depa lupa laknat dr allah..
semua yg depa buat semua betul belaka..
xda salah.. maklumlah ahli syurga belaka nik aziz bagi dh tiket blik kt dap..

pi baca balik hadis sahih bukhari.. sesiapa kafirkan orang lain sedangkan ai tidak kafir maka kafir itu akan kembali kepadanya..

guntur said...

Sebab pas anggap umno kafir,tentera2 ahzab tu kan kafir musyrikin.Jadi pas menyamakan umno dengan kafir musyrikin.

Pas pula ahli syurga yg dijamin oleh n ajis.Walaupun bersekongkol dengan komunis dan sekular untuk menjatuhkan kerajaan orang Islam(umno)itu dibolehkan sebagai siasah assyariah kata tok2 guru pas.

Biarlah pas cuma menumpang kerajaan komunis cina dap dan sekular/pluralisme agama pkr,itu tak mengapa sebab yg penting umno jatuh.

Konfiden lebih pas.Nasib baik aku dah tekad tak mau undi pas lagi.

Anonymous said...

makin meluat aku dengan orang2 hamPAS ni! dengan DAP dia peluk cium tapi dengan sesama agama dia doakan kehancuran. apa punye celaka lah orang2 n.ajis ni!!!

G4UMNO said...

Salam GAP ...

Minta izin linkkan blog saudara bersama blog saya. Wasalam

Pemuda TG said...

Ahlak yang terlampau....
terlampau bebal....

usin said...

alahai paspispus. wadah perjuangan anda dah semakin jauh dari kebenaran. ketaksuban anda pada parti sudah melebihi dari agama anda sendiri. namun begitu selagi nyawa masih dibadan, jalan untuk bertaubat masih ada. nilailah bahawa ketaksuban anda itu adalah selari dgn kehendak agama Islam atau semakin manjauhkan anda dari agama Islam.. fikirlah

last bloodz said...

macam mana nak tegakkan agama islam kalau akidah sendiri x betul?? kita bukan nak musuh sesama islam tetapi kenapa x nampak mcm mana jahil nya kita??

dulu pas ada baca satu ayat yang kata haram kawan ngn kafir.. padahal baca ayat pn x habis.. sebab politik.. tp sekarang pas yang duk ampu dap?? kenapa??

aq ingat lagi masa pilihan raya permatang pauh.. calon ustaz firdaus lawan wan azizah.. tapi kenapa wan azizah menang?? wahal calon seorang ustaz leh kalah.. cam tu ka nk tegak agama?? kenapa??

mulia sangat ka kita nie nak kafirkan orang?? kat mana darjat kita.. kenapa kita x sedar kita hanya manusia biasa??

red said...

giler lah Party Ajaran Sesat... bersahabat dgn DAP tak ape plak??? huhuhu

Anonymous said...

Apa nak diherankan parti PAS nih dorang perasan aje lebih, dornag yg the best amongst the best yg terlebih Islam dari org Islam yang lain sebab itu mereka2 ini berani mendoakan spt ini..padahal mereka tak sedar bahawa apa yg didoakan itu akan terbalik kemuka sendiri..dah banyak contoh yg kita lihat cuma orang2 dan penyokong2 PAS nih saja buat2 xnampak!!

Entahle aku semakin getik dgn gelagat2 PAS, PKR lately..yg DAPigs tuh xpayah cakaple dah mmg sah kapio laknat!

Anonymous said...

pas piss puus

Anonymous said...

doa tu untuk pecah belahkan pati umno yg sekutu dgn upco yahudi.. bukan diaorg doa kepada orgnye.. begong..

Karipap said...

dah makin pening juak-juak nie semua.

fulisiakantora said...

Assalamualikum, ya Allah ya tuhan kami...jauhkanlah kami dari balaMu. Tanda2 kiamat sudah jelas sekarang ini apabila manusia mengangkat org2 yg jahil lagi sombong menjadi ulama'. Apalah perasaan Rasulullah SAW agaknya kalau baginda membaca billboard ini??? yg disediakan oleh konon2nya pengikut TEGAR sunnahnya. Yg aku mengaji.. org yg suka melabel2 org lain ni adalah puak pemuja manusia(syiah) & khawarij. Nauzubillah himinzalik.

Anonymous said...

tukang doa tu keturunan ayah pin, tak paham ler, orang kelantan dah jadi tak keruan, kena jampi nik aziz yang tak buat kerja tu.

betul betul memalu kan kaum!!.

zethro said...

Ikut akhlak Wali Selipar camtu la jadinya. Islam mana ntah yg dorang ikut sbnanye, Rasulullah S.A.W. ke Wali Selipar?

Come on bloggers2. Korang terlepas pandang ke ANUwar dah start 'psywar' kat Tenang? KLIK SINI

Anonymous said...

walhal cuma hanya politik, macam mana malaysia nak maju kalau pemikiran sebegini

zethro said...

Nak tambah sket. Video ni untuk semua pnyokong2 tegar hamPAS buat renungan bersama. Tanya diri balik betul ke dgn cara ni Rasulullah S.A.W. ajar kita berdoa sesama Muslimin?

DOA PAS DI TENANG

Semoga Allah S.W.T. melindungi org2 yg benar.

Anonymous said...

PAS nak tunjuk kat UMNO yang diaorang la yang paling ISLAM dikalangan orang ISLAM sebab diaorang tahu berdoa dan doa mereka sentiasa makbul. Setahu aku ISLAM itu agama sahaja dan amalan yang disukat. Berserban 24 jam dan mengaku ISLAM bukan tiket pergi syurga. Nampaknya kebanyakan penyokong PAS masih keliru fakta ini. ISLAM itu agama dan PAS itu bukannya agama walaupun mereka menggunakan nama ISLAM. Adakah mereka pejuang ISLAM hanya kerana mereka berserban dan menyokong PAS? Adakah UMNO bukan pejuang ISLAM kerana mereka tidak berpakaian seperti orang mahu ke masjid? Tepuk dada tanyalah selera..

Ular Menyusur Akar said...

Kalau berani bawa Billboard tu semasa ceramah berkempen. Dia tau orang UMNO takde kat situ. Dia bersama puak puak dia aje. Sure, bukan papan aje pecah. Siap kepala sekali pecah. Manusia binatang bertopeng agama.

agbr47: PAS, Parti membuli Allah

sgray said...

Haramkan sahaja Parti HARAMJADAH yang berselindung disebalik Nama ISLAM NIE..BANYAK MENYESATKAN UMAT dari menyelamatkan ..Rasulullullah sentiasa menyebut UMATI2 ..betapa dia mencntai umatnya...tapi yang kononnya memperjuangkan Islam nie kita lihat mementingkan diri mereka sendiri dari keredhaan ilahi..Nauzubillah..HARAMKAN PARTI HARAMJADAH NIE..mana ulamak2 Malaysia yang berdiam diri dengan kemungkaran parti songsang nie...
Membiarkan ianya berterusan sama juga dengan bersubahat...WAKE UP

Anonymous said...

anon 1.53 : kesian kat awk. tertinggal lagi awk bab apco ekh? :-)

Anonymous said...

umno yg racis keji dan perasuah jgn nak berpura pura baik.

Unknown said...

doa jangan dimain main kan nanti kena batang hidung sendiri.

Anonymous said...

MAKIN LAMA MAKIN BENGAP PENGANUT PAS NIH.INILAH AKIBATNYA BILA DAH JADI HANJING DAPIGS

Anonymous said...

TENTERA AHZAB TU ORG KAPIAQ...UNO NI ORG ISLAM....BODO PUNYA NIK AZIZ..

Anonymous said...

lori HIJAU? mcm ana biase lihat kat hiway bawak babi?
N.Ajis mesti bertobat.

G4UMNO said...

Salam untuk semua yang mengucap Dua Kalimah Syahadah...................

Apakah yang akan terjadi kepada mak bapak, tok nenek, adik beradik dan saudara mara suami isteri orang orang PAS yang telah meninggal dunia tetapi semasa hayat mereka di dunia, mereka menyokong perjuangan UMNO. Apakah mereka mati sebagai kafir dan pada saat ketika ini mereka mendapat azab kubur yang maha dahsyat.......................

Apakah yang akan terjadi kepada orang PAS yang telah mati, apabila ketika disoal Mungkar Nangkir dengan soalan SIAPAKAH SAUDARA KAMU....hanya orang PAS sahajakah saudara jawapannya ?

Apakah yang akan menimpa kepada semua orang orang Islam seluruh dunia yang bukan orang PAS samada yang telah mati atau yang masih hidup di seluruh dunia itu jatuh KAFIR kerana mereka bukan ahli PAS?

Kafirkah mereka?
Baca blog saya

g4umno.blogspot.com