Monday, June 6, 2011

MAT SABU 121 MAKIN TAKABBOR !

 mat sabu 121 makin takjub pada diri sendiri.
takjub bermakna membangga diri dalam keadaan yang luar biasa.

kata mat sabu 121, bukan melayu akan sokong pas dan umno akan akan mati tak lama lagi.

tak sampai 24 jam dilantik menjadi timbalan presiden pas, mat sabu 121 sudah menzahirkan sifat riak dan bercakap penuh takabbor.

aku suka mat sabu 121 bersifat sedemikian. 
sifat sebegini bisa memakan diri.

teruskan dengan bercakap angkuh wahai bang mat. 
kami suka bila anda mulai takkabor !

31 comments:

Anonymous said...

Bior le..... Itu memang sifat azali dia. TAkbor, riak dan jumud tak ke mana.

Takbor dulu pas tu take beer

Anonymous said...

Oooo Tuan Tanah,

Minta tolong bagi biodata penuh Mat Subu kalau buleh?

Mahfuzz dan Salahuddin Ayub sekali kalu dapat.

melayujantan said...

Mcm tak percaya Mat Sabu Timb Presiden Pas.....kah kah kah kah kah kah kah..........dah tak ada org lain lagi ke...kah kah kah kah kah...Mamat mcm nih diangkat dijulang oleh ahli2 Pas....kah kah kah kah....bior je le nampak sgt PAS dah nak KARAM!!!!!!!

Anonymous said...

masuk bakui angkat sendiri. riak tak kena tempat. memalukan orang kedah.

Anonymous said...

Melayujantan,

Mereka karam ada tong beer buleh bergantung buat pelampung. 'Take beer' hu hu hu.

Anonymous said...

melayujantan,

Sabu ni lebih sudu dari kuah.....

Rupa pun tak ada tokoh... sama macam Bob Lokman

Anonymous said...

apabila mat sabu 121 ini diangkat menjadi pemimpin nombor 2 dalam PAS, maka maknanya PAS muflis modal utk bantai UMNO.

negara Islam? er..tak boleh ckp.
hudud? er..pun tak boleh.
maksiat? err..lagi tak boleh.
rasuah? ist..tak boleh gak..
bekerjasama dgn kafir? lagi le tak boleh.

penyudahnya..jadi keldai DAP.

abis la...pangkah PAS tak masuk sorga.

thehehehe

TG Nik Qhawareej Assyiah Arboqi said...

Kesian PAS. Dah ketandusan pemimpin gamaknya. Semua anjing dan babi diangkatnya. Apapun teruskan takbur, takbur, takebeer!

Anonymous said...

Pedulikan PAS, pedulikan orang-orang yang befikiran dia sahaja betul orang lain bahalul kecuali dia sahaja yang IQ = 1,000. Mari kita memperkemaskan diri dan menuju ke arah kemajuan tanpa letih untuk memperbaiki segala kelamahan kita. Mari kita sama-sama hapuskan rasuah dengan bermula dengan diri kita dahulu. Kurangkan bercakap pasal subsidi dan berkerja lah kita untuk kesenangan diri kita, anak bini dan kemudain masyarakat dan negara. PAS merupakan parti politik seperti yang lain dan tiada istemewanya PAS lagi. Sabu kembali mungkin boleh menarik rami orang mendengar ceramahnya tapi orang sekarang bukan macam orang dulu-dulu lagi....... Orang sekarang semua cerdik-cerdik dan mungkin 1000 x cerdik dari Sabu tuh. Ayuh kita maju!!!!!

ZK said...

org PAS wajar kecewa...

dulu janji negara Islam,
sekarang 'dlm Quran xde sebut Islamic state'

dulu janji hukum hudud,
sekarang hukum hudud bukan keutamaan

dulu ulama' PAS disegani dan dihormati,
sekarang ulama' ditolak habis-habisan!

tahniah din, mahfuz dan mat sabu!

hangpa semua bikin kerja UMNO makin mudah!

Anonymous said...

Takbur dan riak itu biasa bagi orang PAS. Cakap Islamik tapi ciri-ciri lansung tidak islamik. Dulu aku cinta PAS tapi semenjak dua menjak aku jelik dan menyampah sebab ku lihat PAS macam hampas dan sampah. Benci aku lihat pemimpin PAS yang berlagak seperti mereka sudah menakluki dunia. Riak & takbur itu bukan sifat orang muslim.

Anonymous said...

Non Malays + gays + Lesbians + Kefirs semua diterima. Nanti ajak mereka semua pergi muktamar. Bodoh lah PAS ni.... sanggup berbuat apa sahaja demi kuasa duniawi. PAS dah sama macam parti yang lain. Penat aku selama ini sokong PAS. Ingat makin ke depan, rupa-rupanya mundur ke belakang!!!!!

Anonymous said...

aku heran, macamana pemikiran perwakilan yg memilih mat sabu sbg timb. presiden. pd pendapat aku pas sekarang dah tak ada beza dgn umno kalau tgok pd barisan kepimpinan yg dipilih. apa istimewa dan kelebihan yg pas bawa sekarang? sbgai penyokong pas aku amat kecewa. secara peribadi, aku kecewa dgn pas sekarang, kalau setakat macam mat sabu, aku rasa dlm umno pun bersepah. pas telah hilang identiti dan telah bagi bola tanggung kpd umno.

Anonymous said...

Allah itu adil. semalam ko kata kat orang. hari ni ambil la balik. PAS memang dah tak relevan lagi. bersedia lah untuk bungkus. mat sabu 121 ni kalau berceramah memang no wahid. keja tak tau la.
bolang tanggung pas ni akan di smash oleh UMNO he he.

Anonymous said...

Apa kelayakan Mat Sabu kalau dibezakan dengan DS Najib Razak dan TPM DS Mahyuddin Yassin? Begitu juga dengan Hadi Awang? Mahfuz dan Salahuddin Ayub, Anwar Aljuburi dan W Azizah. Mereka tidak boleh bertutur Bahasa Inggeris British dan mengatasi kefahaman global Islam dan bukan Islam. DS Najib mencapai kebolehan yang istimewa tidak seperti pemimpin Malaysia yang lain. Beliau diakui oleh pemimpin dunia yang setaraf menumpahkan idea-idea yang amat menakjubkan dan mendapat pengiktirafan dunia. Kerana itulah Malaysia dianggap negara yang dihormati dan disanjungi oleh pemimpin-pemimpin dunia sehingga kelayar ekonomi NYSE stock exchange di Amerika Syarikat. Raja Abdullah di Saudi Arabia dan negara Arab yang lain pun menghormati DS Najib sebagai pemimpin Malaysia yang terlalu gemilang. Pemimpin PAS tidak boleh mencapai kecermelangan seperti DS Najib. Lihat sahaja pertuturan dan kematangan fikiran mereka mengenai ekonomi global jauh bertaraf seperti orang kampung di hujung Selatan Thailand. Hadi Awang mesti belajar dari tingkat satu bertutur bahasa Inggeris dahulu. Begitu juga yang lain ketua PAS. Mereka mesti belajar bahasa Inggeris peringkat tinggi sehingga mereka menghidap penyakit mental. Selagi pemimpin PAS menguasai Malaysia, selagi itulah ketua pemimpin Pakatan Rakyat Malaysia akan bergaduh sesama parti pembangkang sendiri dan menyebabkan huruhara dinegara ini.

Karl said...

GAP,

Mat sabu ni kalau dimentorkan oleh n.ajis selama 4-5 bulan lagi, aku rasa mamat ni pun ngaku ada kelebihan tilik sapa masuk sorga. Heh.

Lantak ko la puak2 lalat ijau ni. Ko dewa2kan "ulama" politik ko tu.

Anonymous said...

Blog pro-BN tak nak adakan himpunan ke utk membilas perhimpunan Bersih. Ari tu perhimpunan kat pejabat Utusan, juak AMK dah tunda pun perhimpunan. Saya rasa ramai rakyat akan menyokong tindakan ini.

Anonymous said...

Peminpin pas hanya ada orang orang tua nyanyok ketegaq yang cetek ilmu dunia dan akhirat.

Jahaman lah malaysia jika mereka ini memerintah kelak...

aku je said...

blog blog pro-pakatan sibuk merayakan kemenangan golongan tersebut. Mereka dgn yakinnya menyatakan UMNO takut dgn puak tersebut sbb itulah Utusan melaporkan dgn penuh minat.

Aku cukup tak paham tahap kebebalan penyokong puak tersebut. Apakah mereka tidak tahu atau buat-buat tak nampak, mereka telah memberi bola tanggung yang cukup cantek punya utk blogers pro-BN dan juga UMNO?

Mael Hashim said...

Aku suka dengar video mat sabu berucap kat youtube. Menghiburkan. Ye la, untuk hiburan saja. Kalau nak serius, mamat ni punya cakap memang tak boleh pakai. Aku rasa la, penganut2 pas suka hiburan jenis ni, almaklum mereka tak boleh tengok hiburan jenis macam michael jackson ke, justin bieber ke ... hiburan alternatif. huhu.

Anonymous said...

anon 10.48am TOLONG SIKIT!!! DALAM UMNO TIADA PEMIMPIN2 YG SEBURUK MD SABU. . TOLONG BETULKAN!!!

Tokayah said...

Anuwar pernah menggelar Nik Ajis Ulamak Terompah sekarang PAS MEMBARISKAN ULAMAK SELIPAR JEPUN KAH......KAH......KAH.....KAH......Hancuslah kau PAS.

Mohd said...

Mat Sabu ni menang secara teknikal aje. Bukan dia yg menjadi pilihan utama perwakilan2 PAS. Sebab undi utk kedua2 calon Ulama telah berpecah, maka Mat Sabu telah menang.
Jadi janganlah Mat Sabu bangga sangat.
Perwakilan bukannya memilih anda!

hanizam said...

riak @ takabbur tu memang seperti mainan dalam hidup mereka...bila ada sikit ilmu agama, mullah tunjuk taring sikit...

pada aku jenis macam ni sampah je...ilmu agama sikit, tapi meraban semacam bila berceramah...

sepatutnya kalau kita ni tingi ilmunya, tak perlu tunjukkan kita ni pandai @ tau segala hal...tak payah menunjuk-nunjuk...

tu semua sekadar pinjaman dari ALLAH...cukup masa dia akan ambil balik...

Anonymous said...

Jujur aku cakap..dari mula-mula aku kenal mat sabu dan tengok muka dia..aku langsung dah tak suka dan percaya dengan manusia ini..sebenarnya mat sabu ni tak layakpun jadi ahli pas..sebab bila berceramah asyik maki hamun..tapi peminat2 setia beliau tetap akan bertakbir...

-001

Anonymous said...

bak berkata2 memang mudah diluahkan tetapi beliau tidak melihat diri beliau sendiri,walau pandai berceramah dengan fitnah,tuduhan dan apa2 jer lah,pendengar syok dengar tp bila bertanding PRU max sabu tewas yakni pengundi tidak mahu beliau termasuk pengundi PASif itu sendiri,jd dah menang jawatan no 2 jangan hidung tinggi,takbur sgt nanti bertanding tewas lg,lu malu

Anonymous said...

Gua setuju dgn lu melayujantan...nak tergelak pun ade

cya said...

Gelaran baru mat sabu
mat sabu dijuburi
habis anuwar kerjakankan pas sama macam dia buatkat UMNO dulu.
sekarang ini pas bukan saja kelihatan bernajis maka pas sebenarnya adalah Najis yang nyata

Anonymous said...

mat sapu idolaku..moga pas cepat hancor di bawah telunjukmu! takziah utk pas..tak lama lagi berkuborlah parti ni!

Anonymous said...

Aku rase diaorang layak jadi juri R***L****!!!! Jadi pemimpin malaysia ??? Geli geleman aku...

mat kelate said...

ada hikmah mat sabun jadi timbalan..

sebab kemungkinan allah sudah tunjukkan ciri-ciri kehancuran parti hamPAS pada pru akan datang..

pas sudah jauh terpesong sejak di liwat pak nuar.. insyallah.. allah akan bantu UMNo dan BN selagi UMNo kekal konsisten dlm perjuangan menegakkan islam dan bangsa melayu serta negara.

apapun. tanda kehancuran parti bulan sudah nampak.. parti hampas sekarang telah dipimpin oleh manusia bodoh dan taksub kepada DAP dan PKR ...

aku jangkakan ustaz nasha ..tapi sayang org yg bagus di campak dan yg bahlul di angkat..adakah ini musibah allah terhadap pas akibat melacurkan agama islam?? renung-renungkanlah..