Friday, July 22, 2011

MALAYSIAKINI MARAH KISAH BENAR BERSHIT DIBONGKAR !

kalau dah portal otak komunis nak buat macamana ya.

web malaysiakini marah kat polis bilamana video kebenaran tentang kematian baharudin (pendemo yang mati) dikeluarkan faktanya.

malaysiakini makin kantoi. 

video cctv yang polis keluarkan telah menyebabkan kredibiliti pemberitaan bulshitt nya tinggal 1 peratus sahaja untuk rakyat malaysia percaya.

sebenarnya aku suka malaysiakini punya artikel.

lagi banyak dia fitnah umno dan kerajaan, lagi mendatanglah sokongan rakyat kepada kita.

kepada malaysiakini, teruskan pemberitaan dan merekacipta fitnah ya.

tolong konsisten dalam memburukkan kerajaan. berita fitnah anda memudahkan kerja kami.

hahahahahaha
hanjur hanjur
hanjur pakatan !

49 comments:

kingnek said...

malaysiakini ni memang bias, dulu tak bias macam gini. tapi aku suka video dari malaysiakini, kebanyakan video dia tunjuk secara full. video PDRM dia tunjuk kat youtube, aku tengok, memang sah PR kantoi, termasuklah mat sabun, er salah, mat sabu! yang lagi haprak, malaysianinsider, dah lah dimiliki Khairy Jamaludin dan Kalimullah, tapi tak habis2 fitnah kerajaan. Sial nye KJ!

Anonymous said...

sama juga mcm berita di GAP lagi banyak menipu lagi byk aku suka baca hahahaha




HIdup UMno

Anonymous said...

Bro GAP , Aku memang pantang dengan MKNI ni, nak aku ludah saja kemuka wartawan-wartawan yag tak ada maruah ni. Berita di ambil dari orang-orang gila tepi jalanan, maka jadilah berita gilababi untuk puak-puak yang semacam babi gila.

Anonymous said...

Dengan dana asing, Mkini sebenarnya adalah Malaysia Kill Me. Reporters dia semua bahlul. Terutama nama Looney Tune tu...kehkehkeh.

Anonymous said...

Cukup2 lah tu GAP menegakkan kebenaran! Orang PR nak menipu pun susah!

Nik Aziz nak mintak pertolongan syaitan pun kau ni jeles sangat apahal?

Tengok ahlul PAS semua sanggup jilat tahi DAP, kau apa susah?


Orang2 macam kaunilah mangacau plan dajjal!

Anonymous said...

kalau bukan polis siapa yg tembak gas pemedih mata,apa punya bodoh,plis ambil gambar yg takda tembakan gas,tunjuk kat rakyat umno yg bodoh pun percaya,apa punya cerita,bodohlah polis kalau tunjuk gambar yg ada tembak gas pemedih mata ,tak kan dah berak tengah jln takan nk ngaku,kalau polis berak bloger pro umno yg kutip taik polis yg bertaburan.,agaknya polis2 pas,dap,pkr yg tembak gas kot.buat kenyataan biarlah logik,skrg ni rakyat tak bodoh mcm org umno ooiii.

Anonymous said...

anon 7:25 , aku rasa nak termuntah ni bila hang sebut nama-nama tu. Bau longkannnnnggggg.

Anonymous said...

EKSKLUSIF Siasatan pihak berkuasa Perancis terhadap kontroversi urusniaga RM7.3 bilion pembelian kapal selam Scorpene, yang didakwa melibatkan sogokan kepada pegawai tinggi Malaysia, mungkin dapat menyingkap misteri yang menyelubungi kematian Altantuya Shaariibuu.

Peguam yang berpejabat di Paris, William Bourdon, yang berada di Pulau Pinang semalam, berkata siasatan itu mungkin mendedahkan maklumat berkaitan dengan penglibatan Altantuya dalam pembelian dua kapal selam Perancis oleh Malaysia.

Bourdon (kiri), yang telah ditahan pegawai imigresen di apangan
Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) setibanya dari Pulau Pinang kira-kira 10.30 pagi ini berkata, beliau mengikuti kes Altantuya sejak kematiannya pada tahun 2006, dan mendapati perbicaraan pembunuhan Altantuya terlalu dibesarkan.

Dalam temubual ekseklusif dengan Malaysiakini hanya beberapa jam sebelum beliau ditahan oleh pegawai imigresen, yang menaiki pesawatnya di KLIA pagi ini, Bourdon berkata: "Cara perbicaraan itu dijalankan, telah menimbulkan banyak persoalan; masih banyak kekaburan mengenai pembunuhannya (Altantuya)."

Perbicaraan kes tersebut berakhir pada tahun 2008 dengan dua pengawal peribadi Najib, yang ketika itu memegang jawatan timbalan perdana menteri, yang juga menteri pertahanan, disabitkan atas tuduhan membunuh Altantuya.

Kedua-duanya sedang merayu terhadap hukuman mati yang dijatuhkan ke atas mereka. Abdul Razak, yang didakwa bersubahat dengan kedua-duanya, dibebaskan tanpa dipanggil membela diri.

Pemerhati mengatakan, walaupun ia perbicaraan berprofil tinggi,
tetapi dua persoalan penting yang menyelubungi pembunuhan
Altantuya belum terjawab: mengapa dia dibunuh dan siapakah yang mengarahkan pembunuhannya?

Najib - sebagai menteri pertahanan bertanggungjawab atas urusniaga pembelian kapal selam Scorpene - telah menafikan sebarang penglibatan dalam kes pembunuhan tersebut.

Mengenai kes Suaram yang difailkan peguam itu di Paris tahun lalu, Bourdon berkata, beliau yakin akan mendapat mengakses kepada dokumen dan fail yang berkaitan, tidak lama lagi.

Pendedahan ini dijangka akan mengheret pegawai berprofil tinggi Malaysia yang dikatakan telah menerima sogokan berjumlah jutaan ringgit daripada urusniaga pembelian kapal selam tersebut.

Bourdon berkata, kes itu masih di tahap siasatan di mana polis masih menyoalsiasat saksi-saksi.

Bagi pihak NGO Suara Rakyat Malaysia (Suaram), Bourdon telah memohon kepada pendakwaraya untuk membolehkan NGO yang berpejabat di Kuala Lumpur itu diterima sebagai plaintif sivil di mahkamah.

Jika diterima, katanya, seorang hakim akan dilantik untuk mengendalikan kes itu.

Anonymous said...

AKU HARAP GAP AKAN JADI SUPER GAP MENJELANG PRU13..

mei13 adalah pru3

no3 ni menakutkan

Anonymous said...

malaysia kini tu apa pun tak boleh...

Anonymous said...

anon 7:30 , bila hang accident ka atau rumah hang kena pecah ka , hang jangan jumpa polis nooo. Polis tu tak tau nak buat apa. Hang pi jumpa Mat Sabun ka , Hj Hadi Ka atau mana-mana Ular-mak yang hang pikir baguih. Jumpa Ambiga dan Lim Kit Siang lagi baguih kot ...

Anonymous said...

Lu orang jangan kutuk MK...media itu la amat amat di percayai era PakLah...IGP masa tu kena ikut menari tidur dollah...Ingat kita tidak mudah lupa...

Anonymous said...

Seorang bekas menteri kerajaan pusat, Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir mengingatkan pentadbiran Datuk Seri Najib Razak: “Kadang-kadang kita begitu yakin dan sombong, boleh buat benda salah di tempat yang terang, kami rasakan sudah tiba masanya kita berubah dan kembali ke pangkal jalan,” kata Abdul Kadir (gambar) sambil menambah, “merdeka bermakna kuasa diserahkan kepada rakyat.”

“Negara ini kepunyaan rakyat... negara ini hak rakyat dan ini asas yang kita perlu ingat, negara ini bukan bapa saya yang punya, bukan Umno yang punya, bukan PAS yang punya, ini rakyat yang punya,” kata beliau ketika berucap pada majlis pelancaran Amanah di Memorial Tunku Abdul Rahman Putra di sini.

APA KATA PARA PEMBODEK2 DAN HAMBA SAHAYA KETUA2 LANUN BANGSAWAN UMNO/BN ?????

Anonymous said...

Anon 7.30 (2)

Nanti kalau kau susah:

1. Rumah kena rompak
2. Anak bini kena rogol
3. Kena Ragut
4. Sapa2 dalam family mati kena bunuh

JANGAN cari POLIS

Polis tak boleh dipercayai.

Sila lapor ke Unit amal PAS, Lim Kit Siang, Ambiga atau Mat Sabu.

Anonymous said...

kenapa mesti menyalahkan pihak polis jika mereka menyembur air atau melontar asap pemedih mata sdgkan PENDEMO itu sendiri asalnya berkata mereka seperti gagah sanggup berjuang di jalanan. NAH! LANTAS KENAPA MENJADI TIKUS LARI MSK KE DLM KAWASAN HOSPITAL YG KITA SEMUA YG TAHU PERATURAN SEDAR KAWASAN TERSEBUT TIDAK BOLEH DIGANGGU? salah siapa sebenarnya yg menjadikan hospital itu sbg tmpt berkubu? polis ke? anda pendemo dan penyokon demo bila dah kena mcm ni anda pandai menyalahkan diri org lain tp diri sendiri buta tuli nk disalahkan jauh sekali. yg menjadikan hospital itu sbg kubu tawanan bukannya polis tapi pendemo bershit itu sendiri. DARI KATA2 MASING2 ANDA SEMUA INI TAK MAHU KALAH, HEBAT, GAGAH PERKASA SANGGUP TTG DGN APA CARA... NAH LANTAS KENAPA LARI BERCEMPERA? KENA TIDAK JADIKAN DIRI ANDA SEMUA BAGAI TUGU DI TGH JALAN TU? Stop blaming the police, blame your narrow mind first.

Anonymous said...

kadiak rentung bila
dah tak berjawatan menteri pandai pandailah kondem kepimpinan sekarang....setwhu sku hang punya pembaziran masa jadi menteri dahulu......pergh ranap duitbrakyat

UMNO PARTI PENJARA said...

Tak marah.. Tak kisah pun..








'Lubuk Emas' Terengganu dikhianati - Generasi muda dan generasi baru Terengganu adalah generasi paling bodoh dan tolol jika BN terus berkuasa..
http://Facebook-1Malaysia.blogspot.com/
Undi BN Undi HARAM- Media BN Media Porno. Pemimpin BN mcm PUKIMAK. FUCK Wanita UMNO
http://blog1Malaysia.blogspot.com/

oh pas oh anwar said...

7.32 aku prcaya benda nilah menybbkan korang jd compident sgt..ya.. InsyaAllah...semua akan jd ok..aku berdoa najib yg 80% menjaga melayu islam di bumi bertuah ni akan selamat. sebab xde harapan apa2 pun pd PAS..PARTI 20sen dlm keupyaan jaga kita...Pas akan terus akur pd dap...menyebabkan Rakyat tiada pilihan lg..

selamat tinggal pas...jgn selalu sgt mimpi disiang hari nanti terpancur yg bukan2

Anonymous said...

kata2 sheikh fadzil itu benar. sheikh fadzil boleh berkata apa pun skrg ini. tetapi harus kita selidik siapakah sheikh fadzil skrg? siapakah sheikh fadzil dahulu? sewaktu sheikh fazil berada dalam lunak belai perjalanan politik peninggalan mrk yg terdahulu, di manakah suara sheikh fadzil? pernahkah sheikh fadzil berkata2 sebegini? jgn hanya waktu nama sudah semakin pudar dari pentas politik barulah masing2 ingin menunjukkan diri menjuarai rakyat... semasa ada ditampuk atas siapakah yg menjuarai siapa... mungkin kita boleh tanya sheikh fadzil kenapa skrg mahu bersuara? i am a non partisan but i can see the pattern... stop putting the blame... why don't u just take a step a lead the example first mungkin terhadap jiran sebelah rumah...

Anonymous said...

Blog 1 malaysia ni kenapa
mabuk pasberg ke?
udahlah
mat sabu, anuar tu temberang
mengkhinati negara
Tak peduli maruah rakyat malaysia tercemar
asalkan nafsu sarakah mereka kesampaian
kini ko pulak nak menabur fitnah...
berdosa tau
tak takut dosa ke...
atau ko ni memang tak kenal dosa pahala.

Anonymous said...

sapa yg nak mengaku berak ditengah jalan,jgn risau yg berak2 ditengah jalan sebab bloger2 umno bongok tukang kutip setiap ketul taik taik yg bertaburan.inilah kerja bloger pro umno ngok asal dapat pulush....msyukkkkk...satu kilo taik dpt beribu rm.simpanlah taik2 itu di rumah bloger2 ini.kesian anak bini telan bau busuk taik2 ini.

Anonymous said...

Ekekekekeke..... Cina ni bukan semenye ceredikk bebb..

Kalo ada DNA babi dlm badan ni memang jenihh boddo..tapi prasaan baguss..

Mcm babi, kan boddo tapi prasaan ensemm...kekekekek
e
Bukan seme dlm msia ni ada tenettt...kalu ada sejuta pun tenett bukan seme yg suka politikk penipu pas dan nuar jubo

Yg tak dak tenettt ada 26juta lagi...

Yg baca berita harian + utusan + metro + kosmo + tgk tv3 + tv 1 + 2 seme ada 12 jutaa sehari...

Tak terlawann msia today kalo nak membohong satu malaya...

Anonymous said...

Kadir sheih fadir skrg dah naik jawatan jadi ulamak pas ya sbb dah kritik kjaan... Kalu mcm tu kalo penjilat2 jubo nuar ni gi parliman, seme MP BN dah naik taraf jadi ulamak la... Sbb bung mokhtar, and the gang hari2 balun kjaan.... Hahhahaha

Cerdik tahap longkang bdak2 pas dan anwar nihh...hehehehe

Anonymous said...

Kalu aku jadi mat sabun, aku lari bogel tgh jalan sbb nak divert isu dia membohong kaki masuk besi.

Woiii mat sabun, ko ingat seme org bahalol mcm penjilat2 ko ke. Mata aku blom keroo lg tau takk!!!

Kalu stakat jatuh mcm tu, nak calar pun susah. Ni siap pakai willchaa.... Hahahahaha

7 keturunan org akan ingat klentong ko ni mat sabuunn oiiii...

Anonymous said...

Mana pi bdak2 pass ni , tak mo tunjukkan gambar x-ray kaki mat sabun ke??? Ekekekekeke....

Jenihh otak udang kene klentong skett dah sukaa.... Ekekekekeke

Anonymous said...

Anon 8:40 pm,

PAS kena kencing dan berak sambil kulum kulup DAP apa cerita?Padan mula........

Anonymous said...

Usah dilayan budak-budak Haprak PR ni bang oiiiii...bagi 20 sen suruh diorang pergi jauh-jauh.

Anonymous said...

Orang PAS bodoh...... Asyik kena tipu lepas tu orang nombor 2 dia pula dah lah sekolah tak tinggi, nak menipu pun tak reti. Padang muka rami penyokong senyap macam aku dah beralih angin.

Anonymous said...

Orang PAS yang cerdik pandai habis kena kencing dek pemimpin mereka yang tak berapa cerdik seperti Sabu Wilcha dan Mahposs

Anonymous said...

Budak-budak haprak PR ni bukan cerdik sangat , depa pi kulun kote anuarpun depa kata aiskerim dah. Tu belum kulum kote Kit Siang atau bengali lagi. ..... Ha..Ha..Ha...

Anonymous said...

Tak adil konon.......... Perintah Kelantan berpuluh tahun tak adil ke? Bongok macam Sabu orang-orang PR nih. Pakcik Kordi lagi bijak rasanya.

Anonymous said...

Tiada bezanya PAS dengan AMNO....... Kalau ada mungkin satu iaitu...... PAS kena kencing memanjang!!!!!

Anonymous said...

nampaknya salah satu parti komponen UmNOk, Polis sdn bhd, telah/hanya menayangkan rakaman2 terpilih sahaja & bukannya rakaman keseluruhan BERSIH 2.0....tp seperti biasa, penyokong2 UmNOK yg lembu tetap mempercayai yg parti komponen UmNok, Polis Sdn Bhd amat 'budiman' terhadap rakyat sebenarnya amat menyampah sgt terhadap UmNOk & komponen mereka......hehehe

Anonymous said...

Jangan dok kutuk sangat anjing-anjing kesayangan kit siang dan ambiga ni... .Bersih 3 nanti sapalah nak menyalak !

Anonymous said...

I HATE Malaysiakini sebab ia PENIPU kerja kasi KENA..

Anonymous said...

biasalah org fuckatan rakyat mcm anon 8.40.... pemimpin diorang tu kan maksum..... ptuiii...... tapi org bn pemimpin mana x betul tetap kita kritik .... org mcm anon 8.40 ni bukan kutip taik lg... abis burit2 cina2 lakhnat dapigs die jilat...

Anonymous said...

Org PR ni ckp jer berapi....Sanggup redah la,mati syahid la,demi perjuangan Islam la dll....Tapi sumanya tak menghayati Islam....Bahkan sanggup menipu lak tu....Polis tembak ngan gas pemedih mata pun dah menggelupur,ni nak kata pejuang...Tuihhhh.....Tgk citer Tamil je la yg diorang tau....Piiiiraahh!!

Anonymous said...

Dah terang-terang kantoi dia kata tak de tembak gas lah apa lah. Mana ada polis kata dia tak tembak LANGSUNG? Ada ke? Aku tak dengar pun. Yang dia kata, dia tak tembak MASA TU. Time mamat bongok tu (innalillah) mati polis tak tembak gas. Sebab tu officer yang buat taklimat tu pun kata, "Diorang lari, apasal diorang lari" sebab dalam skrin tak nampak asap pun.

Malah tengok gila laju mamat tu boleh lari. Kalau dah kena asap tak de nye boleh lari macam tu. Mata dah blur, be. Aku dah pernah saksi sendiri camna bila dah kena bom asap.

Anonymous said...

Orang PAS menipu sunat hukumnya. Orang bukan PAS munafik semuanya. Dasar otak di kepala semuanya. Raisin sanggaat kepada pemimpin sampai hati jadi buta. Padang muka jadi kaldai dari dulu, kini dan selamanya. Takebeer PAS..... Wa blah dahulu. Cukuplah 20 tahun lebey aku dok sokong Parti Bukan Islam seMalaya.

Anonymous said...

Pusat PEMBOHONG & FITNAH Negara (PPFN)

Dulu POlis kata: Lebam mata Anwar tuuu.... sebab Dia tumbuk muka sendiri.... akhirnya RahimNor samseng tu.. mengaku.... dan UMNO bagi anugerah jawatan pengerusi pusat kasino...

Dulu rakyat kata wanita yang dibogelkan dalam tahanan polis itu Cina... Kerajaan BN takutkan China Benua lalu hantar duta minta maaf.... alih2 Polis kata: Wanita Melayu yang dilanyak & dibogel tuuu ..

Dulu polis tembak mati budak Amirul kerana lawan polis.... akhirnya polis tembak dari jarak dekat bila kereta berhenti.....

Dulu Polis kata Kugam mati mengejut dalam tahanan kerana penyakit .... tapi mayat lebam kena belasah.....

Dulu Polis kata .. bikin, edar, sebar, jual CD Lucah itu HARAM...
tapi sekarang Polis tak nak kata apa2 bila puak2 fanatik assobiyyah jahiliyyah UMNO bikin, edar, sebar, jual CD Lucah "Konon Anwar" & "Konon Mat Sabu"..

Dulu Polis kata .. perhimpunan aman BERSIH akan merusuh dan ganas....

Sekarang Polis sendiri merusuh dan ganas terhadap perhimpunan aman BERSIH ....remaja2 melayu, pakcik2 tua Melayu kena lanyak oleh polis pengampu diraja UMNO ... mereka ditindas oleh bangsa sendiri....

Kah kah kah.. PM, UMNO, Polis ...yang lucu & lucah.... layakkah lagi UMNO menjadi pemimpin & pentadbir Ummah yang soleh & rakyat marhein?

Anuwar ejen Yahudi said...

aik?? marah nampak..

mana nak letak muka oi PASngok PASngok sekelian??

Letak la muka korang dlam spender Anwar bengkok.

Wakakakakaka.. Cakap la apa lu nak cakap. Yg penting gua tunggu video dari korang lak. Kan ke sekrg zaman cyber, semua dah ada hp boleh ambik video.. Mana wei???????

Naim Jr said...

tajuk berita selalu ada simbol pembuka kata pnutup kata.

Anonymous said...

kalau nak banding ngan pas tu. bagus lah umno ni. bila cakap aje macam dorang ni wakil semua rakyat. rakyat tu lah rakyat ni lah. jgn nak perasan le. pas tu tunggu hari aje lagi. kalau menang kat mana2 kawasan pun sebab cina sokong. ko masuk tempat majority melayu, ko tengok le nanti. pas tu dulu masih org kg sokong sebab nak kan hudud. dorang bagi undi sebab nik aziz nak bagi surga, lepas ni ape yg pas ada lagi.nik aziz tu org dok hina sekarang. tak pernah dlm sejarah terlalu ramai org pandang kepada org yg belajar ugama sehina nik aziz. aku tak guna gelaran ulamak sebab dia tak layak dengan gelaran tu. mat sabu org no2 dia, penipu ni korang letak no 2. ko nak cakap ape. org dah standby aje masa kempen nanti. siap ngan video lagi. mat sabu penipu. sianuar balun depan belakang, simurtad yg menyokong lina joy murtad dan IFC. tu ko nak calonkan, hahaha bagus sgt lah.
pas pkr, penggal ni le aje korang mampu pegang negeri pun.

Anonymous said...

jgn sebut PR utk marhaen.. ape jasa mereka aku bukan org umno dan tak terfikir pon nak join, kejepun swasta tp aku tau menilai kjaan dari program2 yg terkini..
tp pling aku sedih pas dah bnyk terpesong akhir2 ni aku tak sangka sbb undi cina pas boleh gadai maruah agama, saya teringat arwah atuk saya dia sanggup bgadai apa saje utk pas hanya kerana perjuangannya sampaikan rumahnya sering digunakan bbagai2 program utk pas dikampung. saya pasti kalau la dia masih ada dan tengok apa yg berlaku kini mcmana islam dilacurkan pas, saya jamin 100% dialah org yg pling sedih dan kecewa....

Anonymous said...

Malaysiakini yang konon berkokok kata dialah pejuang freedom of the press dan ada journalistic integrity. Walhal suratkabar fitnah yang tak reti nak mintak maaf bila terkantoi. Cuma orang jumud je yang baca Malaysiakini dan Harakah ni.

Anonymous said...

Patut la mamat Kadiaq Sheikh Fadziaq tu cakap macam tu... ropanya nak tubuh parti baru dengan Ku Li. Mmh mmh mmh. Kisahnya.

Anonymous said...

keberkesanan cpr & risiko sampingan cpr

http://xpressminda.wordpress.com/2011/07/23/arwah-baharuddin-mati-kerana-dipukul-polis/

Anonymous said...

Malaysiakini,Malaysian Insider, Free Malaysia Today etc semuanya nak sembelih masa depan orang Melayu tapi melayu-melayu fuckatan (Pas & PKR)dah kena brainwashed jadi Generasi Melayu Bodoh masakini.

Melayu Perak said...

Siapa Bar Council untuk arah Kerajaan..?!!!

Sebenarnya, saya rasa macam nak tempeleng saja kepala Presiden Majlis Peguam (Bar Council), Lim Chee Wee. Apa hak dia untuk meminta Kerajaan meminta maaf terhadap keluarga Teoh Beng Hock? Apa hak dia untuk menggesa Kerajaan membayar pampasan terhadap keluarga mendiang? Siapa Lim Chee Wee yang mahu "mengarahkan" Kerajaan berbuat itu dan ini? Dia tolak keputusan Suruhanjaya yang diketuai oleh seorang Hakim?

Peguam merupakan seorang wakil yang membentangkan kes di dalam mahkamah. Itu kerja utamanya selain "memeras" wang rakyat beribu-ribu dengan "tandatangan"nya yang dikatakan "berharga". Tidak pernah pun peguam diberikan kuasa untuk membuat keputusan di dalam mahkamah. Tidak pernah pun peguam diberi mandat untuk menentukan apa yang adil dan apa yang tidak.

Keputusan bahawa Teoh Beng Hock membunuh diri dibuat oleh Suruhanjaya DiRaja. Lim Chee Wee tahu apa makna "DiRaja" itu? Ia tidak dibuat oleh Suruhanjaya "Kerajaan" pun, walau ia ditubuhkan atas budi bicara Perdana Menteri yang mengetuai Kerajaan. Suruhanjaya itu adil dan memberikan fokus yang utama terhadap kes yang mereka siasat.

Tahukah Lim Chee Wee bahawa Suruhanhaya tersebut diketuai oleh seorang Hakim Mahkamah Tinggi yang berpengalaman dan berbangsa Cina. Sudah tentu Hakim tersebut "concern" tentang kes ini yang melibatkan seorang "anak Cina" dan sudah tentu beliau akan menolak sebarang perkara yang menafikan keadilan terhadap mendiang dan keluarganya.

Membuat keputusan dan kehakiman sesuatu kes adalah di dalam bidang kuasa Hakim. Sebab itulah nama jawatannya ialah Hakim. Justeru itu, beliau ada kreadibiliti untuk menentukan kesahihan dan ketepatan kes sebelum menjatuhkan hukuman atau keputusan kes! Itu tugas hakim dan bukan peguam seperti Lim Chee Wee!

Kenapa pula Lim Chee Wee "meroyan" tak tentu pasal? Dia tahukah apa yang berlaku setiap perincian dan butiran kes yang disiasat di dalam Suruhanjaya tersebut? Kalau peguam, buatlah cara peguam. Jangan berlagak seperti hakim pula untuk menentukan keputusan itu tepat atau tidak!

Saya ingin bertanya pada Lim Chee Wee, pernahkah dia kalah kes dalam mahkamah? Sekiranya dia pernah kalah kes dalam mahkamah, sudah tentu dia akan buat rayuan berkali-kali hingga ke peringkat mahkamah yang tertinggi. Dalam hal ini juga, Karpal sudah memaklumkan dia sedang menyemak laporan Suruhanjaya tersebut.

Namun, sekiranya kes tersebut tidak juga menyebelahi anak guamannya, apakah Lim Chee Wee berani menolak keputusan Hakim tersebut dan menyifatkannya sebagai tidak tepat, tidak adil dan sebagainya? Pernahkah Lim Chee Wee minta pula Kerajaan membayar pampasan kepada "client"nya yang bersalah itu?

Ternyata, Lim Chee Wee tidak layak untuk campur tangan dalam hal yang melibatkan keputusan Suruhanjaya DiRaja tersebut. Dia bukan hakim. Dia tidak tahu fakta dan tidak berpengalaman untuk membuat keputusan yang besar dan melibatkan kehilangan nyawa seorang staf DAP yang membocorkan maklumat rahsia penyelewengan parti rasis tersebut! Dia wajar berhenti menyalak!

Saya bersyukur kerana diberi petunjuk oleh Allah supaya tidak menceburkan diri di dalam dunia "guaman". Saya sedar, tidak semua peguam itu "teruk". Namun melihatkan sifat dan sikap kebanyakkan peguam yang ada di negara ini yang tidak memilih bulu, sanggup membela peliwat dan pembunuh umpamanya, saya lega kerana bertindak tepat meninggalkan bidang tersebut. Alhamdulillah.