IKLAN BERBAYAR

Sunday, October 30, 2011

PRU 13 : PAKATAN MAKIN BEREBUT KERUSI SESAMA SENDIRI !

pas kata dia nak seat pkr, pasal pkr tak de petugas pilihanraya.
pas pun kata seat campuran adalah hak mereka,bukan hak pkr.

pkr kata aku nak seat dap.
pkr kata kebanyakan cina sokong perjuangan pkr.

dap kata aku nak seat pkr.
pkr takde kredibiliti pasal sejarah membuktikan adunnya suka lompat parti.
pkr balas balik.
kami pun nak seat dap. kalau tak kita lawan 3 penjuru.

parti zaid ibrahim kata aku nak seat di selangor.
pakatan takde kapabiliti untuk lead negeri.
kata zaid, pakatan terlalu fokus pada 'agenda anwar' dan anwar centric.

dewan himpunan penyokong pas kata mereka wajar diberi kerusi.
satu kerusi parlimen dan dun di setiap negeri.
dewan pemuda pas kata tak boleh.
dhpp kata otak kau, pas menang pasal india/cina menyokong pas.
hindraf pulak buat kacau di perak,selangor dan penang.
dia kata pakatan boleh perintah 5 negeri pasal hindraf.
p ramasany dari dap kata hindraf boleh jalan.

manakala kumpulan MCLM pecahan pakatan pulak kata kami nak selangor.

raja petra dah senarai beberapa profesional untuk kacau kerusi pakatan.

kah kah kah.
inilah realiti yang sedang berlaku di kalangan pakatan.

CUMA SATU KERUSI JE YANG SEMUA PIHAK DI ATAS TAKNAK KACAU ?

APA MENDANYA GAP ?

kerusi ahli parlimen di penjara sungai buloh, khas milik anwar sorang. bab kerusi ni, semua pihak di atas sepakat memang nak hantar anwar ke sana.

34 comments:

Anonymous said...

LIMKITSIANG BAPA SEGALA BABI, LIMGUANENG ANAK BABI, SEMUA YB DAPig ADALAH BABI2, PARTI DAPig ADALAH PARTI BABI!!!, SESIAPA BERSEKONGKOL DENGAN MEREKA SERUPA BABI!!!... WALAUPUN DIPANGGIL KHALIFAH, MEREKA TETAP BABI... HARAM!!!!

CUMA PAS MASIH TAK FAHAM2 ATAU BUAT TAK FAHAM.... JADI PADAN MUKA DENGAN MEREKA SEMUA!!!

Anonymous said...

lpas ni main tembak2 laaaaa.....

baru gerekkk....

baru nama pembangkang .....

Anonymous said...

weyh gaps, lu sembang serupa anjing la, beria lu tulis artikel ckp kho su kun sedia bertanding lwn lim guan eng sekali die nafikan daaa..

kah kah kah kah kah

lu cerita lebat ekk gap, serupa pencacai, ckp berdegar2 tapi bontot penuh tahi.

http://www.malaysiakini.com/news/179995

-gap kencing lebat-

Anonymous said...

1 lagi projek yg menggadaikan penat lelah Melayu.. Aku org Umno pun marah...pahal bg kt not proven ISP tuk project 1.5 billion pada cina apek ni.. Bapa, xde co Melayu yg layak ke..bg la byk2 co , ni hanya YTL utk projeck sekolah2 selama 5 Tahun n 15 tahun..

http://www.telecompaper.com/news/ytl-front-runner-for-1bestarinet-project-report

Anonymous said...

tu belum menang. kalau dah menang semua pakat berebut jawatan menteri.

Anonymous said...

Pas tak kisah hal kerusi. Kata putus dari DAP je. PKR dah banyak menyusahkan kami. PKR mana ada jentera PRU! PAS sokong DAP je. PKR boleh jalaaaaan.

Anonymous said...

wow projek elearning on fibre optic. line dah laju jangan elearning tu pulak tersadai.

shahalamkini said...

Hal kulit yang menjadi keutamaan PR dulu kini dan selamanya,manakala alasan mahu membela rakyat adalah jarum simpati untuk meraih sokongan
inilah mereka sebnarnya..

BekasAhliPAS said...

Aku tak nak undi Pakatan Babi lagi lepas ni. Cukuplah aku undu Pakatan Babi PRU dulu. Pukimak. Menipu!

Anonymous said...

Kemungkinan DAP, PKR dan PAS berkedudukan seri dari segi bilangan kerusi adalah tinggi.

Ini akan membuatkan PR terus dilanda 'sindrom kerusi' waima selepas PRU mendatang.

Makanya bagi mengelakkan massa menerima tempias dari sindrom kerusi, adalah lebih baik berikan kerusi berkenaan pada BN.

Ini kerana hanya dalam BN tidak akan berlaku sindrom kerusi kerana kemungkinan untuk seri adalah rendah.

Anonymous said...

Salam Gap,
Sebenarnya PAS, DAP dan PKR ini sama saja tamaknya.
Bagi DAP, aku nakkan negara, itu janji Anwar utk jwtn TPM
Bagi PKR, aku nak jawatan PM, DAP dah janji nak tolong
Bagi PAS, aku nak perintah negeri dan jawatan MB aku punya, DAP dan PKR dah janji tak ganggu

Di Kedah dah confirm, DAP akan letak calun di 6 DUN drp 12 kerusi yg diperuntukan kpd DAP dan PKR melibatkan DUN Derga, Kota D'Aman, Lunas, Bakar Arang, Gurun dan Bkt Selambau, serta di 2 drp 7 kerusi Prlmen PKR di PRU 12 (PRU 12 DAP TIADA), masing2 P Alor Setar dan P Sg Petani.

PAS sudah membuat keputusan tidak akan menyerahkan walau satu kerusi pun daripada 24 kerusi DUN dan 8 kerusi Prlmn, kepada samada DAP atau PKR
Dikatakan PKR negeri sudah tewas dgn DAP dipusingan awal perbincangan di peringkat negeri dan tidak berani membuat keputusan, sebaliknya telah menyerahkan keputusan kepada PR pusat. Yang jelas PKR sudah menjadi bacul di pusingan awal.

Nahhhh...Di sinilah Kit Siang akan kembali berperanan utk memperbodohkan Anwar yang hanya akan menganggukkan kepala asal bantuan utk menjadi PM mendapat restu DAP...kita tunggu dan lihat kenyataannya.


Dap akan menggunakan tektik yang sama apabila keluar daripada PR seminggu di Kedah. PAS yang pernah digertak DAP keluar PR selama seminggu apabila berdepan dengan kes meroboh pusat sembelihan babi di Alor Setar, telah meminta wakil PKR jangan bantah kehendak DAP dan mencadangkan supaya keputusan dibuat oleh PR pusat.
Di dalam PRU 12 PKR diberi 11 kerusi dan DAP hanya satu kerusi DUN dan tiada kerusi P.
PKR sudah menyiapkan calun2 mereka untuk PRU 13 utk DUN dan juga Prlmn.

KITA BOLEH BAYANGKAN APA AKAN TERJADI SESAMA MEREKA KALAU DAP MEMBUAT KEPUSAN BERKERAS DENGAN PENGESAHAN YANG TELAH DIBUAT....
TAPI MUSANGKA AKAN MENJAWAB...INI SUATU PERKEMBANGAN YANG BAIK, ORANG MELAYU PATUT SANGAT MENYOKONG...

Anonymous said...

CERDIKKAH politik PEMIMPIN2 UMNO?

mengapa lebih 26 kerusi Parlimen yg majoriti Melayu UMN0 serah kepada MP bukan Melayu?

Begitu juga dengan berpuluh2 kerusi2 ADUN kawasan majoriti Melayu UMNO gadai kepada MCA, MIC, gerakan, dll?

--- tetapi dulu Melayu taksub UMNO ni sanggup menangkan MCA, MIC, Gerakan daripada calun2 Melayu sendiri... itulah sebabnya bangsa cina dan india naik tongcang sekarang!!!!!! Minta yg bukan2....

Inilah juga sebahagian DOSA2 BESAR UMNO yg terpaksa generasi Melayu sekarang tanggungkan!

Selamat tinggal UMNO!

Anonymous said...

kalau majoriti kawasan Melayu... tapi UMNO masih sanggup gadaikan kerusi pada puak MCA, MIC atau Gerakan... confirm.... satu undi rosak dari aku...1Malaysia, Cina, India Diutamakan, Bangsa Melayu Sendiri Dipinggirkan

Anonymous said...

--- tetapi dulu Melayu taksub UMNO ni sanggup menangkan MCA, MIC, Gerakan daripada calun2 Melayu sendiri... itulah sebabnya bangsa cina dan india naik tongcang sekarang!!!!!! Minta yg bukan2....

**********************

cina yang naik tocang tu cina mca/gerakan ke cina dap? korang punya layan cina dap mcm nak masuk dlm seluar. bila naik tocang org lain pulak yang salah. yang angkat cina jd khalifah tu sapa? pas ke umno? yg doa cina lps solat jumaat tu ustaz pas ke ustaz umno? yang nak hapuskan hak istimewa melayu tu pas ke umno? yang bagi tanah kat cina 999 tahun tu pas ke umno? yang minat kat cinadoll tu org pr ke org umno?

piraaahh mabuk..sembang tak serupa bikin.

Anonymous said...

kawasan majoriti bukan melayu pasti tak akan dilepaskan oleh Dap.

kawasan majoriti bukan melayu jugalah ruang yang ada untuk Pas dan PKR menambah kerusi.

kalau semuanya yakin dapat menembusi kawasan majoriti melayu, tidak timbul perebutan.

perebutan boleh dielakkan kalau tumpuan diberikan secara seimbang dan mengikut keutamaan.

dan akhir sekali perebutan dapat dihidari kalau golongan majoriti tidak dianaktirikan.

Fikir-Fikirkan

helang said...

As a politician, they all dream to be PM. takkan kan la jadi politician setakat ADUN je. sama gak dgn kerusi. mcm bro zul ckp, diorang ni at last dah kena kencing je dgn anuar.

Anonymous said...

aku sokong 10.38.
itu betul punya cakap.

Otak Geliga said...

Punahla Pakatan Hantu Haram ni.....sebelum PRU13 gaduh lg banyak2.....sukaaaa benor aku melihatnya.......hehehehe

makin byk calon Pakatan Hantu melolong, menguak, menyalak, mengoink-oink, mengilai & segala bagai.....semakin cerah & luas laluan BN/UMNO, walaupun skrg ni boleh dikatakan UMNO/BN sudah menang sebelum PRU13 lagi......tapiii kita mau menang lagiiii besar punya.......hehehehe

Saling benam membenamkan la Pakatan Hantu, kesepakatan yg terbinapun atas dasar KEPALSUAN & DENDAM semata2......padan muka kau......hehehehehe

Semoga hancur punahlah, x bersisa lagi pakatan Hantu Haram di Malaysia, samada yg ultra Mega rasis Melayu/Islam spt biaDAPigs, yg menggalakkan pluralisme agama & mempergunakan balaci utk kerusi empuk sendiri spt Ketua Pakatan yg x bertandingpun, ataupun yg gemar mempermainkan & menghina Islam seperti hamPASngok......hehehehe

diharapkan kau semua LENYAP dr bumi Malaysia ni & digantikan dgn pembangkang yg lebih berwibawa, berintegriti, ikhlas & berkredibiliti utk menjadi check & balance bg kerajaan UMNO/BN yg sudah semestinya x SEMPURNA dr segala bagai.

Otak Geliga said...

Kelantan UMNO dah ambil secara x rasmi sblm PRU 13 berlangsung......kena sediakan MB baru ni......ntah sape la yg akan jadi MB Kelantan.......berat tuuuu, byk gila pembangunan nak kena buat, terutamanya air,& jln raya

Pastikan kemenagan MAJORITI BESAR di Kelantan milik UMNO/BN....nyahkan hamPASngok dr tanah Kelantan & bumi Malaysia

habislah hamPASngok......jalan menuju ke kekuburan dah terbentang luas.......hehehehe

Otak Geliga said...

Selangor jgnn ckp la, MAJORITI RAKYAT sekarang terutamanya golongan mudaa memang menyokong UMNO/BN.....x dpt dinafikan ni.....hehehehe

Org2 Selangor dah terbuka mata hati mrk melihat kerakusan & kebiaDAPan Pakatan Hantu Haram selama menjajah Selangor....hehehe

nyahkann pakatan Hantu dr tanah Selangor....habislah kau pembangkang....masuk longkang la....hehehehe

Otak Geliga said...

Di P.Pinang org Cina, Melayu, India etc dah meluat dgn kesombongan & sifat bertopeng LGE anak beranak.....dgn biaDAPigs yg rasis melampau terhadap Melayu/Islam sehingga keharmonian & hormat menghormati sesama kaum & agama selama ini telah terburai, terlerai layu di henyak punggung YB2 biaDAPigs yg biaDAP & rasis & mengamalkan kronisme, nepotisme & denialisme.......hehehehe

habislah biaDAPig di P.Pinang......sempat bertahan menghirup darah anak P.Pinang sekadar sepenggal....itupun dah cukup tenat P.Pinang dikerjakan.....kalau lagi sepenggal, mungkin meninggal P.Pinang....hehehehe

Nyahkan biaDAPigs & da gang dr tanah P.Pinang & Malaysia....biar dia blk ke pangkuan PAPapigs di Singapore.

Melayu Perak said...

BAHAGIAN II – PENGURUSAN SYARIKAT KERAJAAN NEGERI
8. MAJLIS AGAMA ISLAM NEGERI PULAU PINANG
- Usaha Tarbiah Sdn. Bhd.
8.1. Usaha Tarbiah (Pulau Pinang) Sdn. Bhd. (UTSB) merupakan sebuah syarikat milik
penuh Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang. UTSB diwujudkan dengan modal
dibenarkan berjumlah RM100,000 dan modal berbayar berjumlah RM4. Penubuhan UTSB
bertujuan untuk mengurus dan mengelola sebuah Institusi Pendidikan Tinggi Swasta (IPTS)
dengan nama Kolej Islam Teknologi Antarabangsa (Kolej).
8.2. Pada keseluruhannya, prestasi UTSB kurang memuaskan. Kedudukan kewangan
UTSB adalah tidak kukuh kerana pada tahun 2009, UTSB telah mencatatkan kerugian
berjumlah RM322,640 berbanding kerugian berjumlah RM229,646 pada tahun 2008. Punca
kelemahan adalah disebabkan:
8.2.1. Pendapatan operasi telah menurun dengan ketara daripada RM1.32 juta pada tahun
2008 kepada RM1.17 juta pada tahun 2009.
8.2.2. Aspek pengurusan aktiviti yang perlu dipertingkatkan seperti perancangan strategik
yang tidak berkesan, tunggakan yuran pengajian berjumlah RM544,174 dan kemudahan
asrama yang tidak disenggara dengan baik.
8.2.3. Tiada tanda pengenalan hak milik dicatatkan pada aset dan tiada bukti pemeriksaan
fizikal pernah dijalankan ke atas aset-aset milik UTSB.

Otak Geliga said...

Di Kedah, jgn ceritala....pengurusan lembap mcm apa, cuma mulut utk ceramah je yg kuat berjalan sambil tgn hulur beg derma jihad

bila di tanya....jawapan yg keluar hanya "Tak tau" lepas tu yg menanya akan disergah secara sopan sambil dia berlalu pergi....jalan byk yg berlubang, pembangunan terbengkalai, janji menifesto hancur punah, pelabur meluat nak dtg....pendek kata mcm2 masalah

PRU 13 ni mmg sah, Pakatan Hantu Haram terutamnya hamPASNgok akan ditempeleng & diterajang keluar dr Kedah kerana menghancurkan segala yg telah dibina UMNO/BN selama ni..

nyahkan hamPASngok n da geng dr tanah Kedah & bumi Malaysia...biar mati x berkubur......hehehehe

kelambuharimau said...

DAP suka kedah sebab kedah sempadan siam,,,banyak pelacur bole bawa masuk

Nok said...

sape kata BN boleh ambik Ktan???sape sape cepat ngaku...nanti aku belanja mkn tgh hari....kami rakyat ktan dah biasa minum teh percuma tiap2 hari MB belanja...negeri lain ada MB belanja ???air percuma...Sungai k'tan luas..ambik le banyak mana pun tak kena bayar...negeri lain ada????? pembanggunan tak payah sbb biasanya lepas cuti raya kami belah ke negeri lain untuk keje nik aziz tak kesah pun....yg tinggal org tua nik aziz boleh jaga.....ada sape2 lagi kata BN nak ambik balik k'tan?????

Anonymous said...

bn silap kalau amik kelantan. biarkan kelantan jadi model negeri ditadbir pas. senang anak cucu nak buat comparison nanti. apa perlu sgt kelantan tu? takde apa pun. tak payah sibuk2 nak amik. fokus kat negeri lain.

kedah ku lari gagah berani said...

dap minat kedah sbb yakin boleh menang. heheh depa tak kenai lagi politik org kedah mcm mana. mai2 bertanding mai. org kedah boleh bagi menang boleh bagi lingkup. jangan takut.

Anonymous said...

Gigit Jari atau Telan Ego?

Parti agama boleh tambah kerusi dan jadi dominan dalam pakatan kalau tidak menyampingkan golongan majoriti (melayu).

Golongan minoriti tak perlukan parti agama (mereka sudah ada Dap) untuk menyalurkan pandangan.

Lagipun, sebagai golongan yang rata-rata mendiami kawasan bandar, semua keperluan dan kemudahan asas otomatik disediakan oleh pemerintah.

Makanya parti agama perlu buangkan persepsi bahawa status kerusi kawasan bandar sebagai lebih tinggi berbanding luar bandar.

Cumanya, apakah parti agama sanggup merapati semula golongan luar bandar yang dianggap tidak elitis yakni sesuatu yang bakal mendapat tentangan dari ego sendiri?

NB

Otak Geliga said...

Nok

aku ngaku aku cakap.....bila nak belanja makan tengahari???.....sungai kelantan tu air teh susu....aku kureng skit....teh biasa guna paipkan???...yg tu ok la...hehehehe

Otak Geliga said...

Anon 11.50PM

x leh la mcm tu....BN/UMNO kena ambil Kelantan semula sbb mula2 mmg bwh UMNOpun dulu.....org tua kata sireh pulang ke mulut???....hehehehe

buat malu umat je kalau org luar dtg Kelantan dikatanya Serambi Mekah, membangun bersama Islam etc.....kotor & x maju sungguh....ni kalau org Mekah tau, ditempelengnya org yg memandai2 menyamakan serambi Mekah dgn negeri Kelantan.....hehehehe

UMNO/BN sudah menang di Kelantan....menyanyi dlm sedu la hamPASngok....habislah kau...hehehe

Anonymous said...

Politik fitnah & wang UBN VS Politik perjuangan Rakyat...


kerajaan BN negeri sembilan masih bertahan dengan hanya majoriti 3 kerusi ADUN.....

lipatkan usaha...... pru13... insyaallah......DUN NS .....mengikut jejak....macamana?... @#*^%??#*......

Otak Geliga said...

N9 nak diambil Pakatan Hantu Haram???....hahahahaha....lawok x berkesudahan....mimpi di tengahari le tu....

Politik Perjuangan Rakyat???....ni lg lawak???...bukan rakyat, tp perjuangan Anugerah Tuhan utk ke Putrajaya.....rakyat pakatan hantu ke mana???.....melopong je berguling2 bangga, penat bertakbir & berguling2, gesel badan kat pemimpin nak upah....hehehehehe

BN/UMNO semakin kukuh di Malaysia....ini FAKTA bukan AUTA.....x perlu tarikh berhantu, x perlu bukti berkotak2, x perlu fitnah.....hanya perlu tau yg ini FAKTA.....UMNO/BN akan menang besar membenamkan Pakatan Hantu haram jauh ke liang lahad di dalam kerak bumi......tunggu masa je....hehehehehe

Habisla kau semua pencacai pembangkang......bersedialah mentalkinkan partai masing2.....ambil gambar byk2 buat kenangan, kerna partai kamu hanya akan tinggai dlm kenangan........hehehehe

Anonymous said...

VIDEO sebagai bukti ROSMAH pemilik CINCIN - KLIK

Anonymous said...

UMNO mesti letak calon melayu islam dalam kawasan majoriti melayu di tempat aku.

kalau tak, sepuluh undi akan hilang begitu saja dari aku dan keluarga aku..sekian