IKLAN BERBAYAR

Monday, October 31, 2011

SETOPA, MU KABOR MENDA NI ?

soalan khas untuk setopa ali  aka mustapha ali pas.

isunya mengenai kenyataan setopa yang mengatakan sistem 2 parti mampu menewaskan BN.

setopa, kalau sistem 2 parti wujud bersediakah ahli pas terima kenyataan  parti terpaksa dibubarkan ?

setopa, kalau sistem 2 parti wujud maka pas dah tak gunakan lagi perjuangan lama ?

setopa, kalau sistem 2 parti wujud pas nak gunakan kitab yang mana , bible ke quran ?

setopa , kalau sistem 2 parti wujud mampukah pas terima presidennya dari dap ?

setopa, kalau sistem 2 parti wujud mahukah pas terima perjuangan pluralisme agama sebagai teras perjuangan ?


setopa kalau sistem 2 parti wujud bersediakah ahli pas terima kenyataan tok garu nik ajis tak lagi jadi mudadilul am pas ?

setopa...mu kabor menda ni ?

116 comments:

Anonymous said...

benda apa sistem 2 parti ni?

Anonymous said...

PAS ni bodoh tak boleh diajar..banyak sgt mempolitikkan agama

Anonymous said...

Bodoh pemimpin,
Bangang pengikut,

Aku dah tak sampai hati nak kutuk depa ni.
Aku cuma mampu kesian tgk depa.
Sedih ya amat.
Benda yang mudah pun dah tak boleh pikir.

Hangpa pun tak payahla kutuk depa lebih2, umpama taik kena pijak, terus cakap tak guna punya taik. Dah memang taik. Sorila metafor merepek.

Jack Dozer.

Anonymous said...

ekekeke......setopaaa setopaa...

tak sudah2 dgn idealisma sistem 2 parti, lagi thn 70an sampai la 2011...hehe

toksah la nak ditiru mcm di uk dan amarika tu setopaaa...oiii

kita di msia ni merdeka dgn acuan sendiri, makmur dgn acuan sendiri, tadbir dgn acuan sendiri, pertahankan kemerdekaan pun dgn acuan sendiri...

apa la yg nak ditiru mcm di amerika dan uk tu setopaaa oiii...

sepatutnya pas tu kene tukar nama jgn gunakan nama islam utk tipu org islam...

dah terlalu byk dosa pas pada org islam dan kerosakan pada perpaduan masyarakat melayu...

renti2 kan laaa....

lagi baik dihujung2 usia dan karier politik ni jadi baik dan bertaubat sebelom masok lobang kubo....

keluor pas dan ngaku sbb keluor sbb pas tetap angkat nuar jubo jadi ketua...

Erniceda said...

...To those Malays who have not woken up yet, do you want other people from faraway lands to take control of your Tanah Tumpah Darah and having places like Tamil Nadu and Beijing as their ‘kiblat’? Where is your Malay dignity?

Erniceda,
Archaic Racist Singaporean

Erniceda said...

For us in Singapore, the day Malaysia falls to other people other than the Malays, then it is going to be the saddest day for us. Melayu Nusantara akan menangis hiba. No Tanah Melayu means No Melayu. Hilang lah Melayu untuk selamanya. The Chinese have China, the Indians have India, what about the Malays? Bukankah Tanah Melayu ini untuk orang Melayu?

Erniceda
Archaic Racist Singaporean

Erniceda said...

.. some Malays are gullible, easy to “goreng”, maybe due to their lack of education or too much education, they will follow whatever is being told to them by their unscrupulous politicians (of their choice of course). The stupid Malays follow because they want to please their ‘masters’ whereas the ‘clever’ Malays follow because they want to appear liberal and progressive,
others are just ‘Pak Turuts’ because they are actually fence sitters without any clear direction.


Erniceda,
Archaic Racist Singaporean

mohamed said...

Erniceda

Read your entry at Kijang MAs a long time ago. It was sad and at the same time we were proud of you. Because of a bastard that cannot face the chinese, we give them the island.

I hope there no such bastards left in Malaysia.

Let our blood fertilized our beloved land, no body will take it for free. Not even with the support of Melayu derhaka.

Tanah ini tanah Melayu.(Semerah Padi)

Anonymous said...

nak jadi cam demokrat dan republican kat amerika ke?

apasal pilih sistem di amerika yg dikuasai yahudi?

Otak Geliga said...

Anon 8.36PM

dah parti hamPASngok ni pun wujud atas bantuan komunis zaman dulu......walaupun niatnya murni, tp caranya SERONG......mana nak berjaya capai matlamat......skrg ni lg la, niatpun dah BUSUK, laaaagiii la jauuuhhhh matlamat dr dicapai

kita tentang habis-habisan hamPASngok ni selagi x mau kembali ke jalan yg BENAR......hehehehe

Anonymous said...

AYOYO! Sudah menang kalu mesti ada dua PM.

Anonymous said...

Seperti yang dijangka PAShit masih mengeluarkan kenyataan yang bebal hasil dari pemikiran yang sempit lagi bebal dan celaka.

Cakap belit2, tak konsisten dalam sesuatu prinsip, macam mana la orang nak percaya.

Konon PAShit makin kuat la eh?

hehehehe..

PAShit dan Pemimpin2 PAShit perlu sedar, yang menguatkan PAShit adalah Peliwat dan Penzina.

PAShit hanya pencacai je dalam PR.

Itulah hakikatnya.

Anonymous said...

kampong sendiri pun dok laku.....
Lama sangat...... fikiran pun celaru doh...... kalu PRU 13 tanding lagi... balik awallah jawabnya....

Anonymous said...

mmg pak pung pak mustopa betul la dia ni .. sebijik macam musangka

kah kah kah

musangka said...

Sistem dua parti di Malaysia TAK SESUAI...!

Malah, hubungan dgn DAP dlm PR....
patut dikaji semula !

Anonymous said...

Gap,

stopa ali kabor, teganung kaloh lwn n9 sbb ada penyokong teganung yg bawak barang sial masuk stadiung... mu tau dok natang apa barang sial tu...?

...barang sial tu ialah bendera pas.

Anonymous said...

Bertanding PRU masih pakai lambang masing2 tak macam BN. BN dah bersedia menghadapi karenah bodoh pembangkang dari dulu lagi. Buatlah apa ksu nak setopa...hentamlah labu...

Anonymous said...

musang,

mu jangang wat pandai2 kondeng stopa ali s/u agung pas tu. kalu mu rasa mu cerdik dari stopa ali, masuk bertanding, kalu tidok, baik mung panjat rumah orang duduk dalang siling, kemudiang mu berok dalang siling, tuang dia dok tau bau apa yang kuat sgt sampai dlm periuk nasik. rupanya bau taik musang yang berok atas siling.

Anonymous said...

musang,

DAP dlm PR ada hubungan sulit ke dgn parti2 lain?

muahahaha...

Anonymous said...

aku sokong idea bernas stopa ali nih, BN guna lambang dacing, PR pakai lmbang biawak.

musangka said...

914,

Ada ! Dgn UMNO...!

musangka said...

PR takkan jadik satu parti...!

Ahli2 PAS & DAP pasti membantah !

Anonymous said...

apa pulak umno musang woooit.. dgn komunis laaa..

Otak Geliga said...

Musangka 9.22PM

dah jd satu dah.....hehehehe

Otak Geliga said...

Anon 9.24PM

betul la apa Musangka ckp, mmg byk skrg parti yg berebut2 utk berdamping dgn UMNO....maklumlah UMNO/BN akan menang besar PRU13 nnt.....hehehehe

musangka said...

PAS & DAP patut belajar dari BN.

Bagaimana Umno meratah satu demi satu parti komponen lain hingga tinggal tulang!

Anonymous said...

pok nik cakap jgn bantah nanti tokleh masuk syurga. habis semua diam.

musangka said...

PAS & DAP tak mungkin sebumbung !

Anonymous said...

musangka said...

PAS & DAP patut belajar dari BN.

Bagaimana Umno meratah satu demi satu parti komponen lain hingga tinggal tulang!

*****************************

ni ayat dr musangka ka? sungguh aku tak percaya.

btw..umno tak ratah pun. umno control.

Anonymous said...

kita nak bincang pasal stopa ali nih... agak2 stopa ali layak jd apa slps PRU13 nnti...

Otak Geliga said...

Musangka 9.06PM

aku setujuuu!!!!!!.....berpecahlah kamu pakatan hantu haram sebelum kamu kalah besar PRU 13 nnt.....buat malu jee....hehehehe

Gracha said...

TDM kata kalau pru diadakan hari ni UMnu bakal tergolek dog

Otak Geliga said...

Musangka said....
PAS & DAP patut belajar dari BN.

Bagaimana Umno meratah satu demi satu parti komponen lain hingga tinggal tulang!
-------------------------------------------------------
Bukan tulang la....jd zombie....lepas tu melawan lg pulak tu.......hehehehehe...baru tau UMNO power ke x.....lepas ni giliran pakatan Hantu Haram pulak....jaga2....hehehehe

musangka said...

Hingga hari ini, siapa pernah dengar komen2 dari pimpinan PAS & DAP tentang KEBAIKAN & MASA DEPAN hubungan kedua-duanya ?

Takde kan.....!

Kenapa?

Anonymous said...

lain macam persepsi musang pd umno mlm ni? sebelum ni kata umno hnya jd pak turut pd MCA/MIC, tetiba mlm ni kata umno ratah smpai tnggal tulang?

musang, bini kau uzur ke minggu ni? hehehehe...

Otak Geliga said...

TDM kata kalau pru diadakan hari ni UMnu bakal tergolek dog

October 31, 2011 9:30 PM
-----------------------------------------------------
tau x pe.....betul la tu.....sbb tu kena buat lmbt skit......hehehehe

Otak Geliga said...

Hingga hari ini, siapa pernah dengar komen2 dari pimpinan PAS & DAP tentang KEBAIKAN & MASA DEPAN hubungan kedua-duanya ?

Takde kan.....!

Kenapa?
------------------------------------------------------
SEBAB UMNO HALANG.......suruh depa tutup mulut......hehehehe

Anonymous said...

musangka

pas patut bergabung dgn umno. nokhtah!

Otak Geliga said...

Hingga hari ini, siapa pernah dengar komen2 dari pimpinan PAS & DAP tentang KEBAIKAN & MASA DEPAN hubungan kedua-duanya ?

Takde kan.....!

Kenapa?
---------------------------------------------------
sebab masing2 berebut nak duduk dkt dgn UMNO?????.....hehehehe

Anonymous said...

musang,

mana ada kebaikan kalau hubungan tu hubungan haram, kalau dapat anak pun anak haram namanya. sapa lah yg bodoh sgt nak bincang dan keluarkan kenyataan hubungan haram Pas/Dap ni. nama lg PR...Pakatan Haram.

Melayu Perak said...

dalam bn senang kira....siapa banyak cakap kurang kerusi....siapa yang diam baik akan diberi kerusi...

boleh ke pr buat macam tuh...kena ada sorang big brother....yang tentukan kerusi.....

Otak Geliga said...

Hingga hari ini, siapa pernah dengar komen2 dari pimpinan PAS & DAP tentang KEBAIKAN & MASA DEPAN hubungan kedua-duanya ?

Takde kan.....!

Kenapa?
----------------------------------------------------
sebab Musangka tak tanya?????.....hehehehe

Anonymous said...

kebaikan bersama dan masa depan??

takdenya puak2 pakatan akan fikir pasal tu..
pas bergabung dgn dap dan pkr dalam pakatan hanya sandiwara.

lakonan oleh pakar putar belit yang gila kuasa, kafir laknat racist lagi yang tamak haloba dan pejuang islam (kononnya) yang penuh dendam kesumat.

musangka said...

Parti dlm PR yg paling tak ada value adalah DAP!

Mereka tak mampu tawan lebih dari P.Pinang!

PAS & PKR cukup masak dlm persoalan ini.

Anonymous said...

otak geliga,

aku bukan nak kondem sgt Dr M tu, tapi, zaman dia telah berlalu, kalau rasa masih hebat, suruh dia msuk bertanding semula, kita tgok berapa undi dia dpt...

Melayu Perak said...

sedangkan pru12 ada yang bergaduh kerusi...nikan lagi pru13...semua buat keras kepala....

musangka said...

PAS tidak bole bergabung dgn UMNO buat masa ini....

TERLALU BAHAYA !!

Otak Geliga said...

Parti dlm PR yg paling tak ada value adalah DAP!

Mereka tak mampu tawan lebih dari P.Pinang!

PAS & PKR cukup masak dlm persoalan ini.
---------------------------------------------------
Musangka memfitnah biaDAPigs........ni dgr N.Aziz kena jentik muncung kau Musangka......hehehehehe

Anonymous said...

habis selama ni ko sanjung sgt lge tu apa citer bro? lain mcm pulak komen ko mlm ni. tah2 dah dpt projek ratus2 riban..

Otak Geliga said...

PAS tidak bole bergabung dgn UMNO buat masa ini....

TERLALU BAHAYA !!
-------------------------------------------------------
betuuullll...aku setuju....melenting biaDAPigs kalau tahu.....ye la potong jalan......hehehehe

Anonymous said...

PAS tidak bole bergabung dgn UMNO buat masa ini....

TERLALU BAHAYA !!

---------------

kenapa musang kenapa musang kenapa
why why why ??

kah kah kah

cecita cecita cecita kenapa?

kah kah kah

takut dapat peluru hidup ke

kah kah kah

why musang why.. why not?

kah kah kah

Otak Geliga said...

otak geliga,

aku bukan nak kondem sgt Dr M tu, tapi, zaman dia telah berlalu, kalau rasa masih hebat, suruh dia msuk bertanding semula, kita tgok berapa undi dia dpt..
-------------------------------------------------------
x pe la kalau kau nak kondem TDMpun.....dia bukan maksum......cuma pandangan dia kita kena ambil kira....ni org lama dlm politik ni......cuma mungkin TDM patut tegur senyap2 kot....atau dia dah tegur, tp x dilayan...sooo dia buat dgn cara lebih vokal.....hanyalah andaian aku

Melayu Perak said...

pikirkan musangka...

umno boleh meraih 60% kalau pas boleh menyumbang 20% bila bersama....

bayangkan melayu yang gagah di tanah melayu nih.....

Anonymous said...

musangka said...

PAS tidak bole bergabung dgn UMNO buat masa ini....

TERLALU BAHAYA !!

**************************

benda murni tu bro. byk pahala dr apa yg pas lakukan skang.

musangka said...

Umno jgn terlalu seronok.....

Sebab dlm BN hanya tinggal Umno saja skrg ni...!

Otak Geliga said...

Umno jgn terlalu seronok.....

Sebab dlm BN hanya tinggal Umno saja skrg ni...!
--------------------------------------------------------
yg ni lg la kau setujuuuu......parti2 lainkat semenanjung ni x perlu turun ramai2.....cukup UMNO nak membantai pakatan hantu haram......hehehehehe

Otak Geliga said...

RALAAATTTT.....bukan KAU.....tp.....AKU....hehehehe

musangka said...

PAS tentang penubuhan PR sebagai satu parti.....!

Kenapa?

Anonymous said...

why musang why ??
cecita cecita

bukan senang nak dapat cita dalam kain PAS ni

kah kah kah

Otak Geliga said...

Anon 9.42PM
musangka said...

PAS tidak bole bergabung dgn UMNO buat masa ini....

TERLALU BAHAYA !!

**************************

benda murni tu bro. byk pahala dr apa yg pas lakukan skang.
----------------------------------------------------
kau x tau ke Musangka ni penentu jalan hamPASngok selepas N.Aziz.....org besaq tu....hehehe

Anonymous said...

PAS tidak bole bergabung dgn UMNO buat masa ini....
++++++++++++++++++++++++++++++++++

sebab mat sabu masih aktif mengorat dgn bini orang.

Anonymous said...

musangka

dap dah berapa kali layan pas mcm dia big bos? tp pas diam je sbb takut hubungan keruh. sampai isu elton john pun dap nak jadi big bos pada pas. kerek tak dap ni?

ko bayangkan member opis ko yg jawatan sama mcm ko layan ko mcm kuli. arah itu ini. ko cakap dia hentam. takde rasa bagi penerajang ke?

Otak Geliga said...

PAS tentang penubuhan PR sebagai satu parti.....!

Kenapa?
------------------------------------------------
SEBAB:
1) Musangka x setuju
2) Musangka marah
3) Musangka nak hamPASngok join UMNO

hehehehehe

Melayu Perak said...

musangka....

kalu umno dan pas gabung...

lepas menang 2013-2017 kita laksanakan hudud di m'sia....

yogibear's season said...

Dahlah tu....bglah musangka ruang sikit ...

Nanti kita tunggu burung plak!

Anonymous said...

sokong 100% melayu perak

Anonymous said...

musangka tu saja je nak pancing korang semua bro..

toksah layan..

Otak Geliga said...

MP 9.48PM

Mimpi dlm mimpi tu bro.......nak jd nyata kena tunggu beberapa org ditiadakan dulu......hehehehe

Erniceda said...

Nukilan syair nasihat Baginda Raja Haji kpd anaknaya,


Nasehat ayahanda anakanda fikirkan,
Keliru syaitan anakanda jagakan,
Orang berakal anakanda hampirkan,
Orang jahat anakanda jauhkan.


Setelah orang besar fikir yang karu,
Tidak mengikut pengajaran guru,
Tutur dan kata haru biru,
Kelakuan seperti anjing pemburu.


Tingkah dan laku tidak kelulu,
Perkataan kasar keluar selalu,
Tidak memikirkan orang empunya malu,
Bencilah orang hilir dan hulu.


Itulah orang akalnya kurang,
Menyangka diri pandai seorang,
Takbur tidak membilang orang,
Dengan manusia selalu berperang.


Anakanda jauhkan kelakuan ini,
Sebab kebencian Tuhan Rahmani,
Jiwa dibawa kesana sini,
Tiada laku suatu dewani.

Angry Bird said...

Steadilah camana Musangka membaling batu pastu dikejar...wahai para pendukung Najib Altantuya, belajarlah dari 'pro'

Otak Geliga said...

Anon 9.49PM

kami tau....saje je....hehehehe

musangka said...

Maklumat terkini yg aku dapat....

GE 13 adalah ujian pertempuran non muslim vs Muslim !

Anonymous said...

bodohnya angry bird punya komen. mcm la org bodoh sgt nak menilai komen kat sini...

Otak Geliga said...

Btul tu AB.....dgr semua....belajar dr "PRO"......hehehehhe......GAP lg "PRO" la ni.....hehehehe

Melayu Perak said...

sungguh shahdu syair ini....

lupa kita syair direka tahun 1700...!!!!

Anonymous said...

burung hantu pun mai sekali, bergabung ngan musang mmbentuk pakatan haram.

Anonymous said...

musangka said...

Maklumat terkini yg aku dapat....

GE 13 adalah ujian pertempuran non muslim vs Muslim !

************************

dan ko sokong sapa musang?

musangka said...

Angry Bird 951,

mmuuaahhahahahaha....!!!

Anonymous said...

hehehe..

tetiba je burung muncul ..
ingatkan dah terbang tinggi
mengejar bulan yang jauh

rupa rupanya masih ada dibumi lagi

kah kah kah

hi angrie bird ..

Otak Geliga said...

Maklumat terkini yg aku dapat....

GE 13 adalah ujian pertempuran non muslim vs Muslim !
-----------------------------------------------------
ketinggalan la dia ni.....sbnrnya sejak penubuhan BARISAN ALTERNATIF......hehehehe

Melayu Perak said...

kalau betul muslim vs non-muslim...

apa ditunggu lagi pas join bn...

Anonymous said...

musangka dah hilang akal, dia nak buat propaganda yg puak bodoh dlm pas/pkr saja yg percaya dan telan idup2.

desperate sgt ke musang smpai tahap mengugut.

musangka said...

Dlm GE13 nanti....

PAS tak tergugat langsung. Namun, kemampuan terhad!

Umno perlu dptkan lebih kerusi...!

Anonymous said...

melayu perak,

sorry aaa, selagi ada manusia spt mat sabu, nik aziz, mahpus serta dua tiga ekor lagi dlm pas, aku tentang habis2 penyatuan pas/umno.

Melayu Perak said...

kalau betui pas join umno....

perwakilan umno bersatu hati bagi 4 negeri pas mb...

kedah,kelantan,n9,terengganu....

Anonymous said...

dlm dok komen2 gap dah up 1 lg posting. laju betul buat keje. kena komen lagi la nampaknya muahahah

Otak Geliga said...

Dlm GE13 nanti....

PAS tak tergugat langsung. Namun, kemampuan terhad!

Umno perlu dptkan lebih kerusi...!
----------------------------------------------------
jangan risau Musangka.......itu mmg dlm perancangan yg akan dibuat....no worry......mmg UMNO akan beli kerusi byk2 nak letak kat pejabat2 baru.......hehehehehe

Kerusi politikpun kau jgn worry.....itu sudah ada dlm genggaman......hehehehe

musangka said...

Lihat saja situasi pra piliharaya kini....

Dua parti mana yg paling sibuk bertempur ?

Siapa punya angkara?

Anonymous said...

angkara nik aziz & lge

Anonymous said...

slipar ali...dah la..asyik mencarut jer...dah la tu....pencen jer la..suara dah tak laku dah...

Otak Geliga said...

MP, ni kalau Musangka citer kat juak dia terutamnya Mat Sabu, TERLIURRRR.....esok juga terus umum nak bersatu dgn UMNO......hehehehehe

Otak Geliga said...

Lihat saja situasi pra piliharaya kini....

Dua parti mana yg paling sibuk bertempur ?

Siapa punya angkara?
-----------------------------------------------------
Parti BEBAS & x BEBAS sbb berbai'ah....hehehehe

musangka said...

PAS tak mungkin bersatu dgn Umno buat masa ini...!

musangka said...

Siapa berani jamin UMNO & PAS takde PAKATAN SULIT waktu ini..!!

Anonymous said...

pas sedang hidup dlm angan2. dia angankan matlamat yg hebat sedangkan jalan yg dia lalu tak membawa kepada matlamat tersebut. tp dia masih tak sedar.

Anonymous said...

musangka said...

Siapa berani jamin UMNO & PAS takde PAKATAN SULIT waktu ini..!!

------------------------------------

ANWAR & THE GANG TAKAN BIAKAN PAKATAN SULIT ITU TERJADI.

Anonymous said...

tak payah angan2 pas/umno bergabung, lebih baik pas masuk hutan jadi komunis, atau panjat pokok petik kelapa mcm beruk mat sabu.

Anonymous said...

Siapa berani jamin UMNO & PAS takde PAKATAN SULIT waktu ini..!!

--------

kalau ada bagus la tu .. itu yang kita mahu..

selagi niatnya adalah untul "alif" "ba" dan "ta"

ia adalah bagus

asalkan bukan Pakatan "ba" dan "bi" sudah

kah kah kah

musangka said...

Jgn pandang enteng pada PKR.

Anwar tak mungkin akan ke penjara !

Kecuali Najib benar2 GILA !!!

Otak Geliga said...

UMNO dgn bantuan Allah sudah membenam:

1) British
2) Komunis
3) Semangat 46
4) Barisan Alternatif

& akan dtg Pakatan Hantu Haram/Pakatan Rakyat.....ishhh jijik aku nak tulis...terpaksa je ni..hehehehe

musangka said...

OG 1018,

Buat pertama kali malam ni, aku nak gelak...

Kuah kuah kuah!

UMNU benam British ??

mmuuaahhahahahaha...!

Anonymous said...

apabila pemimpin mukmin perjuangkan sistem dua parti (sistem al-kafirun), HAMBA RASA SEDIH.

walhal pemimpin mukmin dari parti islam sepatutnya berceloteh tentang sistem Islam.

PEMERHATI

yogibear's season said...

GE 13 adalah ujian pertempuran non muslim vs Muslim !

----------------------------------

Thats is totally rubbish....!!

It will be a fight btw Archaic, Irrelavent, Misguided and Monstrous Malay Muslim...

and

Pseudo Western Oriented Liberal Muslim yg sudah kena " GORENG "...!!!

Anonymous said...

tediestdalam keadaan PKR terus ditinggalkan, Pas masih tercari-cari identiti baru dan Dap melihat teokrasi kristus sebagai nilai tambah, makanya PR hanya boleh bergembira kalau dapat bertahan di P Pinang dan Dap kekal sebagai khalifah dalam PR.

PEMERHATI

Otak Geliga said...

ada sesuatu masuk jala....hehehehe....AB, sory la "PRO" kau kena jala dgn aku....hehehehehe

Anonymous said...

Menate muse gilo babi berok.....

musangka said...

PAS akan bermaharajalela di Kelantan, Kedah & Terengganu,

insyaalah...!

Anonymous said...

Menate muse gilo babi berok.....

Anonymous said...

Natang musang tahik bit

Anonymous said...

Musangka, Punai Marah (Angry Bird) & Pemuda PAS = Gabungan Maha Raja Lawak Mega teeerrbaik.

Anonymous said...

Musangka, Punai Marah (Angry Bird) & Setopa Ali = Gabungan Maha Raja Lawak Mega teeerrbaik.

Sorry bukan Pemuda PAS tapi Setopa Ali. Pemuda PAS punai dia orang tak reti marah.

Tukang Komen said...

Aku konfiden pakatan akan berjaya mempertahankan kerusi ketua pembangkang diparlimen selepas PRU13. Memandang prestasi DAP yg berjaya menyembelih otak sebahagian orang muslim. Pas pula telah memikat hati orang kristian dgn menyokong usaha memurtadkan muslim oleh kristian. Pkr pula meyakinkan gulungan free thinker dan pluralisme maka kerusi ketua pembangkang tetap kekal pada pakatan.

P.Pinang bakal kekal pada DAP. Ada kekuatan terletak pada undi muslim yg benar2 yakin bahawa LGE adalah Khalifah Omar. Pas akan mendesak dan menuntut 1 kerusi exco sebagai upah.

Kelantan terus ditangan Pas kerana rakyat kelantan sudah biasa dengan bekalan air cokolat dan ketagihkan ceramah siang malam pagi petang. Rakyat kelantan tertarik dgn janji kosong dan irama maki hamun.Rakyat kelantan tidak gentar dengan potong tangan hudud sebab sudah biasa dgn potong leher menderma disetiap ceramah.

Kedah dijangka milik Pas dengan mendapat sokongan wargamas seratus peratus. Ini kerana pengaruh kekuatan tenaga batin MB yg berjaya memberi teladan bahawa masalah jantung bukan halangan untuk beristeri muda.

Trengganu susah sikit. Kekalahan final bola kerana bendera Pas adalah petunjuk. Guna bendera roket ada harapan kot.

Anonymous said...

Musangka,
Betulkah kata kawan aku, pru 13 nani,

Kedah - PAS menang 3 kerusi saja

Perak - PAS menang 2 kerusi saja

Kltan - PAS memerintah dgn simple majoriti saja

Tganu - PAS tewas semua kerusi

To Live Again said...

Ala GAP apa la lu nk heran..lu tanya diaorg sanggup ke kuburkan pas,tukar nama parti,tukar perjuangan parti,tukar pemimpin parti..

Diaorg mmg SANGGUP GAP sbb sekrg pon suma 2 dh jd KENYATAAN..

PAS hnaya pd nama jer GAP..Perjuangan,semngt suma dh dicampak dlom longkang..

Cogankata MEMBANGUN BERSAMA ISLAM pon dh ditukar pd MATLAMAT MENGHALALKAN CARA la GAP..

Anonymous said...

stopa ali ni bukang calang orang. Dia orang akedemik jugok dang seorang peguang. Tapi bakpe otak dia masih bodo???

Cari publisiti gamoknye. maklung saje, semenjok dua ni nama dia surang skek.

Anonymous said...

ERNIECEDA VERY WELL SAID...

AGREED WITH YOU COS I'VE WORK IN SPORE FOR FIVE YEARS 1976 T0 1981...I WAS THE ONLY MALAY WHO CAN WALK TALL INTO OCEAN BUILDING...SORRY TO THE MALAYS IN SINGAPORE DUE RESPECT ONLY WORK AS DRIVERS IN THAT AREA ...I AM LUCKY COS I WORK WITH THE MALAYSIAN GOVT. ABROAD. YOUR POINTS WELL SAID SHOULD BE ADHERD BY MELAYU DI SINI.

FOR MUSANGKA IF ANWAR GOES TO PRISON ...IT HAS NOTHING TO DO WITH DATO SERI NAJIB. AS TUN MAHATHIR SAYS THE LAST TIME HE WAS SENT TO PRISON HE ACCUSED HIM AS THE PRIME MINISTER TOO.BEAR IN MIND HE GOES TO PRISON IS OF HIS OWN DOINGS THE MOST DISGUSTING ACT.
BLAME YOURSELF AND DONT BLAME OTHERS.