IKLAN BERBAYAR

Saturday, October 29, 2011

SIRI MELIWAT BUKU JINGGAY.

 Dasar Bersama ini menggariskan iltizam kami untuk mengalih hala tuju negara dan bangsa ke landasan yang betul setelah berdekad diruntun salah guna kuasa, rasuah dan politik perkauman.

Muafakat asas yang membentuk Dasar Bersama adalah ketulusan parti-parti Pakatan Rakyat meletakkan Perlembagaan Persekutuan sebagai kompas perjuangannya. Tiga perkara pertama yang diangkat dalam Dasar Bersama adalah komitmen Kami untuk:

Mempertahankan Perlembagaan Persekutuan, Islam sebagai agama bagi Persekutuan dan agama-agama lain boleh diamalkan dengan aman dan damai di mana-mana di negara ini serta melindungi kedudukan istimewa orang Melayu dan anak negeri mana-mana antara Negeri Sabah dan Sarawak dan kepentingan sah kaum-kaum lain sejajar dengan Perkara 153.

Ulasan:


Hello Pakatan! Sememangnya Malaysia adalah sebuah negara yang menjadikan agama Islam sebagai agama rasmi bagi Persekutuan manakala Raja-raja Melayu adalah merupakan ketua agama Islam.

Mempertahankan peranan dan tanggungjawab institusi Raja berperlembagaan.Sememangnya Malaysia adalah sebuah negara yang mengamalkan konsep Raja Berperlembagaan di mana Yang Dipertuan Agong adalah Ketua Negara.

Yang anehnya bagaimana Pakatan mahu mempertahankan agama Islam sedangan institusi agama Islam seperti di Johor hari ini dilanyak secukup-cukupnya oleh wakil rakyat Pakatan kerana menjalankan tugas mereka. Tanyalah para pegawa Jabatan Agama Islam Selangor yang sebelum ini rata-ratanya adalah penyokong Pas. Adakah sekarang ini mereka merasakan Islam ditegak dan dipertahankan?

Salah seorang wakil rakyat Pakatan juga sedang berhadapan dengan kes jenayah di Mahkamah kerana menghina Duli Yang Maha Mulis Tuanku Sultan Selangor. Namun sehingga kini wakil rakyat ini tidak digantung mahu pun mendapat sebarang amaran kerana tulisan beliau itu.

Seorang wakil rakyat Pakatan suatu ketika dahulu ketika menjadi pembangkang enggan memakai songkok untuk upacara angkat sumpah ADUN Selangor di hadapan DYMM Tuanku. Sekarang ini menjadi Speaker negeri. Adakah ini orang yang hendak diberi kepercayaan mengotakan janji mereka mengenai Islam dan raja-raja?

168 comments:

musangka said...

'Hello Pakatan! Sememangnya Malaysia adalah sebuah negara yang menjadikan agama Islam sebagai agama rasmi bagi Persekutuan manakala Raja-raja Melayu adalah merupakan ketua agama Islam.'

Nampak tak! Betapa hinanya umnu nih!

Dlm perlembagaan kata Islam ialah ugama persekutuan!

Umnu translate jadi hanya ugama RASMI..!

Jelas...UMNU pemusnah ugama!!!

Meletakkan Sultan sebagai ketua ugama Islam adalah kurang sesuai.

Ketua ugama mesti sorang yg berkelayakan tinggi dlm ilmu ugama!

Namun....inilah yg umnu mahukan, ketua ugama yg bole di permudahkan!!!

musangka said...

'Mempertahankan peranan dan tanggungjawab institusi Raja berperlembagaan.Sememangnya Malaysia adalah sebuah negara yang mengamalkan konsep Raja Berperlembagaan di mana Yang Dipertuan Agong adalah Ketua Negara.'

Ini adalah kenyataan yg Umnu adalah rasis, penuh perkauman sempit! Jika benar dasar ini menjadi perjuangan Umnu, kenapa umat melayu makin jauh tertinggal dlm suma bidang kecuali phonography !

musangka said...

'Salah seorang wakil rakyat Pakatan juga sedang berhadapan dengan kes jenayah di Mahkamah kerana menghina Duli Yang Maha Mulis Tuanku Sultan Selangor. Namun sehingga kini wakil rakyat ini tidak digantung mahu pun mendapat sebarang amaran kerana tulisan beliau itu.'

Please....!

NO ROOM FOR SMART MALAY's IN MALAYSIA !!

musangka said...

'Seorang wakil rakyat Pakatan suatu ketika dahulu ketika menjadi pembangkang enggan memakai songkok untuk upacara angkat sumpah ADUN Selangor di hadapan DYMM Tuanku. Sekarang ini menjadi Speaker negeri. Adakah ini orang yang hendak diberi kepercayaan mengotakan janji mereka mengenai Islam dan raja-raja?'

Adakah bab songkok ni ada dlm kontrak social dulu ?

Atau...hanya sekadar alat bodek UMNU !

Anonymous said...

UMNU sememangnya mengutamakan kedunggugan. kerana tu ramai melayu pandai dicantas atau didungukan

Anonymous said...

Politik pakatan kaedah pariah punca penyatuan rakyat menjadi sulit. Sikap DAP yang anti Islam dam rasis tidak membantu perpaduan rakyat. Budaya Pas, jenis masuk bakul angkat sendiri, berpegang pada konsep islam cara mereka sahaja yg betul merasuk pemikiran rakyat. PKR pula parti yg benci apa sahaja yg dibuat kerajaan.

Anehnya mereka semua hidup aman damai dan senang lenang hasil kemajuan negara yg ditadbir kerajaan BN. Dalang sebenar didalam pakatan hari ini ialah Pas.

Anonymous said...

PAKATAN NI KALAU PERINTAH TOTAL AKAN LINGKUPLAH MELAYU DAN ISLAM. LA NI PUN NAMPAK MACAM2 DEPA BUAT. FIKIR2KANLAH HAI MELAYU SEBELUM TERLAMBAT. LA NI MELAYU ADA KUASA TAPI TAK BOLEH BERTIDAK LEBIH TAMBAH HILANG KUASA RASANYA KENA PIJAK TERUS. INGATLAH CINA DAN INDIA TAK LEH DIPERCAYAI SELAMA-LAMANYA.

Anonymous said...

BUKU JINGGA KUNCI KEMAKURAN NEGARA. BAYANGKAN KAKITANGAN AWAM AKAN BAKAL MENDAPAT LEBIH DARIPADA RM 5 RIBU SEORANG SETAHUN. RASUAH AKAN DIHAPUSKAN DAN HASILNYA DAPAT DISALURAKAN KEPADA RAKYAT. TOL DIHAPUSKAN. HARGA BARANG AKAN TURUN KERANA NILAI MATAWANG RINGGIT AKAN KUKUH KE PARAS SEWAKTU DSAI MENJADI MENTERI KEWANGAN. PERTUMBUHAN EKONOMI AKAN MELEBIHI 8 PERATUS SETAHUN

MAHUKAH ANDA TERUS HIDUP DALAM SUASANA HARU BIRU DIBAWAH PENTADBIRAAN UMNU?

Anonymous said...

Pendekatan yg termaktub didalam Buku Jingga cuba ditiru oleh Najib Altantuya tetapi tidak berjaya. Ini kerana Najib terlalu bergantung kepada nasihat daripada FBC dan APCO yg kepakaran masing2 tidak sehebat DSAI dan Tony Pua dan hasilnya bajet kerajaan dilihat sebagai kurang menyerlah dan dikritik oleh kesemua pihak

Undilah Pakatan Rakyat. Buku Jingga kunci kemakmuran bersama!
Selamatkan DSAI

Tukang Komen said...

Musangka,
Hanya pembelit politik sahaja yg membeza2kan 'ugama persekutuan' dengan 'ugama rasmi'. Umno sentiasa menjunjung islam. Siapa yang sanggup menggadai kalimah Allah kalau bukan Pas! Siapa yg mendukung pluralisme kalau bukan PKR! Siapa yang anti islam hinggakan tulisan jawi tidak disenangi kalau bukan DAP.

Tiga buah parti dlm pakatan boleh dianggap seperti kembar laknat.
DYMM lambang kerajaan melayu islam. Sejak dulu lagi agama raja adalah agama rakyat. Raja2 melayu memainkan peranan penting membuka pintu kepada pendawah islam suatu masa dahulu sehingga raja dan rakyat memeluk islam. Sungguhpun DYMM bukan berkelulusan agama tetapi baginda bukanlah buta hati sehingga sanggup menggadaikan kalimah Allah dan redha melihat ummat islam dimurtadkan oleh kristian tanpa berbuat seuatu.

DYMM Sultan paling layak menjadi Ketu Agama Islam selaku ketua negeri dan berdaulat. Keputusan baginda wajib dihormati oleh rakyat. Mufti2 yg tidak sealiran dengan Pas diberi gelaran dan diejek sesuka hati. Siapa berani berbuat demikian terhadap tuanku?
Wajar tuanku sultan menjadi ketua agama bukan selain dari tuanku.

Inilah yang UMNO mahukan dan ini yang ditakuti oleh pembangkang. Daulat Tuanku.

musangka said...

anon 0549,

Syabas! Terbaik...!

Malam ni, di markas PAS Mesjid Tinggi, Bg Serai, Perak!

Himpunan Tokoh2 Terbilang....

Mat Sabu, Anwar Ibrahim, Aziz Bari..!!!

Jemput le !!!

Anonymous said...

Wahai Tukang Komen,
Siapa tuan punya Hard Rock kafe kat KL?
Kalau tahu tapi mengaku tak tahu kita tahu tahu sajalah

Anonymous said...

Anon 5:49
Itu saja ulasan yg kau mampu beri? Dalami lagi ilmu politik beb. Kau sorang je pilah selamatkan peliwat negara tu. Try tido sebilik dgn dia kalau berani. Bersepai setor kunyit kau. Mungkin itu yg kau hajatkan.

Muuuahahahahaha.

musangka said...

TK 553,

Fuyoo..! Kuat sungguh BODEK tuan hamba !!!

mmuuaahhahahaha...!!!

Selagi budaya bodek ni ada dlm umnu selagi tu la melayu dok terkebelakang!!

Anonymous said...

Syabas! Terbaik...!

Malam ni, di markas PAS Mesjid Tinggi, Bg Serai, Perak!

Himpunan Tokoh2 Terbilang....

Mat Sabu, Anwar Ibrahim, Aziz Bari..!!!

Jemput le !!!

----------

saya mmg nampak tu .. ketiga2nya mmg terbilang

kah kah kah

bak kata pak lah cemerlang gemilang terbilang

mmg nampak sangat terbilangnya .

hehehehe

Anonymous said...

Najib Bapa Bangkrap Malaysia
Rakyat mula merasa cemas apabila diberitahu hutang perseketuaan bakal mencecah RM 500 ribu juta ringgit dalam masa terdekat. Para ekonomis membidas retorik kerajaan kononnya hutang tersebut adalah jauh lebih rendah kerana ini semua adalah pembohongan semata mata. Jelas kalau dirujuk kepada laman web Bank Negara, hutang negara sudah berada pada paras bahaya. Kalau ianya terus melambung hakikatnya negara bakal menjadi bangkrap seperti apa yg diura urakan oleh CEO Pemandu Tan Sri Idris Jala.
Rakyat terpaksa berhutang untuk membolehkan kroni kroni UMNU mengaut keuntungan yg cukup lumayan melalui projek2 mega dan tanpa tender. Malah kroni2 tersebut tidak segan untuk membelikan cincin bernilai RM 70 juta utk dihadiahkan kepada Rosmah Mansur bagi menjaga hati FLOM (Fis lady of mesia)

Anonymous said...

lNajib Bapa Bangkrap Malaysia
Rakyat mula merasa cemas apabila diberitahu hutang perseketuaan bakal mencecah RM 500 ribu juta ringgit dalam masa terdekat. Para ekonomis membidas retorik kerajaan kononnya hutang tersebut adalah jauh lebih rendah kerana ini semua adalah pembohongan semata mata. Jelas kalau dirujuk kepada laman web Bank Negara, hutang negara sudah berada pada paras bahaya. Kalau ianya terus melambung hakikatnya negara bakal menjadi bangkrap seperti apa yg diura urakan oleh CEO Pemandu Tan Sri Idris Jala.
Rakyat terpaksa berhutang untuk membolehkan kroni kroni UMNU mengaut keuntungan yg cukup lumayan melalui projek2 mega dan tanpa tender. Malah kroni2 tersebut tidak segan untuk membelikan cincin bernilai RM 70 juta utk dihadiahkan kepada Rosmah Mansur bagi menjaga hati FLOM (Fis lady of mesia)

Anonymous said...

Syabas! Terbaik...!

Malam ni, di markas PAS Mesjid Tinggi, Bg Serai, Perak!

Himpunan Tokoh2 Terbilang....

Mat Sabu, Anwar Ibrahim, Aziz Bari..!!!

Jemput le !!!

--------------

yang ni kalau bukan bodek apa namanya

kah kah kah

musangka said...

anon 557,

Woi! Hg nak masuk jel ke!

Jgn sebut hardrock cafe.....!

Akta sensitif rasmi tuh!!

Anonymous said...

hardrock hardrock hardrock ..

kah kah kah kah

takebeer takebeer takebeer ..

kah kah kah

Anonymous said...

Anon 5:57
Mat Syabu berzina dgn isteri orang dijulang dan dimuliakan amacam? Ulamak Pas Nik Aziz cover gang2 dia yg berzina siap kata dosa dah diampun amacam? Hadi buat hudud boleh liwat isteri sendiri amacam? Takut pada DAP sampai tukar 'negara islam' amacam?

musangka said...

anon 603,

Untung malaysia, punya rakyat bijak macam hg!

Tahniah lagi.....!

musangka said...

604,

Itu....IKLAN kan...!

Kih kih!

Anonymous said...

anon 603,

Untung malaysia, punya rakyat bijak macam hg!

Tahniah lagi.....!

---------

patutnya cakap macam ni untungnya malaysia ada pemimpin cam bro nuar

kah kah kah

2x5 5x2 = 100

kah kah kah

Anonymous said...

iklan tajaan pasberg

kah kah kah kah

Anonymous said...

Anon 6:93 pm.
Sejak 1957 kerajaan membangunkan negara ini memang memerlukan pinjaman dari luar mahupun dari dalam negeri. Pernah negarani jadi muflis? Pernah kerajaan suruh anak bini korang bayar balik hutang yg kerajaan pinjam. Ko ingat kerajaan macam budak lepasan universiti yg tak reti bayar balik pinjaman!

Perkataan 'rakyat berhutang' bahasa mainan politk yg kau caya habis nape? Sebab bodoh kan?

Anonymous said...

Musangka,
There is plenty of room for smart malays in this country but no space for malays who THINK they are smart simply because they can read and write.

Anonymous said...

Musangka,
Wakil rakyat DAP takmau pakai songkok tu jenis bodoh. DAP ingat songkok lambang islam sedangkan songkok adalah lambang budaya melayu.
Dulu ahli2 sukan keluar negara pakai songkok bagai nak rak protes. Itulah DAP, tulisan jawi pun mereka benci.
Itulah yg Pas jilat sebagai khalifah.

Songkok takde sebut dalam perlembagaan persekutuan. Tapi bila pakatan menang PRU13 korang masukan tarian singa dalam perlembagaan. Jangan lupatu!

musangka said...

614,

Kerajaan yg bijak ialah kerajaan yg bangunkan negara bukan dgn sumber HUTANG!

Hutang tu akhirnya akan dibayar oleh rakyat melalui struktur percukaian!

Anti Arak said...

Anon 614,
Cuba lihat kat negara Grek. Setelah negara tersebut muflis, rakyat pula yg terpaksa mencari nafkah untuk membiayai hutang negara tersebut. Pencen ditolak, pelbagai cukai dikenakan, kakitangan awam dilepaskan kerja tanpa VSS malah pusat perlancongan turut dijual utk menjelaskan hutang.

Kami mengaku ada perbezaan diantara hutang peribadi dengan hutang negara. Kalau hutang peribadi ada caj yg tersenarai dimana kita terpaksa berjimat untuk menyelesaikan hutang. Tetapi jikalau hutang negara, sepatutnya pemimpin politik kenalah berjimat atau setidak tidaknya, membanteras rasuah yg berleluasa. Kalau kita lihat dengan kerajaan UMNO, ianya ibarat hanya berjasa kepada isteri, kroni dan bini. Kemudian apabila tibanya tahun 2020, negara akan bakal bangkrap. Ni bukan saya yg kata, malah pekara tersebut diakui oleh CEO Pemandu, satu satunya pemimpin kabinet Najib Altantuya yg berani bercakap secara benar dan tidak kaki putar belit.

Persoalannya, kalau kita terus menyokong secara membuta segala penyelewangan yg dilakukan oleh kerajaan BN, adakah kita akan membiarkan anak kita menanggung hutang RM 1 trillion? Adakah kita sanggup menggadaikan masa depan anak kita semata mata untuk menjayakan kroni Najib seperti usahawan muda Take Jho Low (JLo)

musangka said...

622,

Apasai DAP di paksa guna lambang budaya melayu plak?

Anonymous said...

Anon 6:93.
Spesis jenis kau memanglah cemas sebab bebal. Kita orang seronok sebab negara makmur dan kita konfiden kerajaan mampu bayar hutang negara. Agaknya kauni kalau berhutang kau kira anak bini kau pun berhutang dan mereka patut bayar hutang yg kau buatu? Kau pendatang ke?

musangka said...

626,

Caya lah bro! Hujah terhebat!

Umnu....paham ka?

Anonymous said...

Musangka 626,
Sape ada paksa? Pakai boleh tak pakai pun boleh. Harini orang DAP berebut pakai songkok. Aku pernah lihat gambar Ronnie Liu adun pandamaran pakai baju melayu bersongkok dan isteri berbaju kurung pada banner ucap selamat hari raya. Umno je yg boleh ajar diaorang. Harapkan Pas/Pkr mmmmmmmmm.

musangka said...

628,

'Malaysia negara makmur'

Ayat amende nih..?

Klu makmur,

Pasai apa MTUC nak piket..??

Anonymous said...

ok .. jika kerajaan tidak boleh berhutang.

soalan aku dari manakah sumber kewangan yang patut gunakan untuk menampung perbelanjaan negara ..

harap musangka dapat berikan jawapan ..

mmg sangat berharap

sangat sangat berharap

berharap sangat sangat

kah kah kah

sebab aku antara salah seorang rakyat malaysia yang tak cerdik

kah kah kah

jadi harap rakyat yang cerdik pandai dapatlah berikan jawapan

kah kah kah

Anonymous said...

Anti Arak.

Kau mabok ke? Jangan nak samakan kepimpinan Grek dgn kepimpinan BN yg berpengalaman lagi bijak. Ko tengok jelah bila krisis matawang betapa hebat BN selesaikan problemtu. Harap kan Anwar sibuk berjubo je.

musangka said...

Ok geng! Nak gerak solat maghrib di tapak karnival 60' PAS Perak!

Mlm ni...dlm dewan ada forum, luaq dewan ada bola!

mmuuaahhahahahaha...!!!

Anonymous said...

ok .. semoga selamat pergi dan selamt kembali..

bye ..

kah kah kah

musangka said...

635,

nanti....aku cuba jawab!

cau ...!

Anti JLo said...

Anon 6:28,
Kao mungkin tidak paham apa yg dimaksudkan oleh konsep hutang negara. Seperti mana yg dikatakan oleh sdr Musangka, las2 ianya terpaksa dibayar balik melalui sistem percukaian ataupun melalui sistem 'Kantitatif Easy" dimana wang Ringgit dicetak untuk membayar balik pemegang2 bon negara. Sekiranya pekara tersebut berlaku, kroni kroni UMNU akan memindahkan dana mereka ke tempat lain seperti Hong Kong dan Ostralia untuk mengelak dari menanggung beban tersebut. Saya tidak merasa hairan jikalau kelak nanti sepasang sepatu akan dijual pada harga RM 50 sepasang kerana inflasi merebak tanpa terkawal. Malah tanda2 kemerostan ekonomi yg diiringi dengan wabak inflasi mula dirasai oleh pelbagai lapsian masyarakat.
Cuba fikir secara masak masak, adakah ianya berbaloi kita berlawan diantara satu sama lain semata mata untuk memberi kesenangan kepada kroni Najib? Kalau kroni Dr Mahathir, walaupun kita cukup meluat dengan mereka, setidak tidaknya mereka ada membangunkan sedikit sebanyak industri dalam negara dan menggaji orang pada tahap gaji minima Tetapi kroni Najib lain - mereka menghabiskan masa berpoya poya dengan artis celebriti Mat Salleh dan sanggup berbelanja lebih daripada RM 5 juta sehari di pusat perlancongan kat Monako. Kemana datangnya wang tersebut?
Sumber tersebut datangnya bukan dari kocek anda, tetapi dari kocek generasi masa depan

Anonymous said...

Pas bolehlah tak berhutang sebab depa sanggup buat muka tebal kutip derma sana sini. Sampai duit orang yg dikatakan mati syahid pun dilipatnya. Kelentong suruh buat koperasi lepastu lipat duit koperasi. Bila ahli tanya jawab 'belum ada rezki'. PAS BOLEH!

Anonymous said...

ok.. aku tau ko pun kurang cerdik ..
jadi aku boleh terima jika ko nak cari rakyat malaysia yang cerdik pandai untuk tolong jawab

kah kah kah

dan aku pasti orangnya bukan anwar ibrahim

kah kah kah

Anti Bohma said...

Anon 635
Sumber kewangan kerajaan perseketuan bukannya seringgit dua ringgit tetapi lebih daripada RM 150 ribu juta ringgit. Sumber tersebut datangnya dari mentekedarah hasil kudrat golongan yg makan gaji, dari merembat keuntungan Petronas dan melalui duti keatas sektor perjudiaan dan sektor arak.

Ni bukannya sedikit, malah cukup banyak, tetapi disebabkan kerajaan Najib Altantuya suka berboros, akhirnya ianya tidak mencukupi untuk menampung pembelanjaan yg tidak terkawal.

Kami sudah menyelidik dengan terperinci belanjawan yg dibentang Najib. Beribu juta ringgit bakal disalurkan kepada kroni dibawah projek penswastaan yg diberi secara direk nego.

Anonymous said...

Anon 6;40
Macamlah kauni pandai sangat. Pandai buat cerita seram sedangkan setakat 'hantu' camtu ada tangkalnya. Pendapatan negara memang dari cukai. Kata orang jawa 'revenue'. Makanya kerajaan negeri pakatan tak jadi beri diskaun cukai tanah dan pintu walaupun dijanjikan semasa kempen PRU12.

Anonymous said...

Anon 6.35

Kalau kau dah selidik dgn terperinci kau tak akan tulis macamtu. Apa yg kau selidik? Selidik taik kucing!
Soal projek pada kroni pembangkang pun buat kejetu. Ko ingat kerajaan BN belakangkan kroni dan beri pada pakatan? Kelantan ada buat mcmtu ke?
Selangor dan Penang ada bagi pada orang Umno? Cakap bodoh.

Cuti sekejap beb. Jom solat.

Anonymous said...

Sumber kewangan kerajaan perseketuan bukannya seringgit dua ringgit tetapi lebih daripada RM 150 ribu juta ringgit. Sumber tersebut datangnya dari mentekedarah hasil kudrat golongan yg makan gaji, dari merembat keuntungan Petronas dan melalui duti keatas sektor perjudiaan dan sektor arak.

Ni bukannya sedikit, malah cukup banyak, tetapi disebabkan kerajaan Najib Altantuya suka berboros, akhirnya ianya tidak mencukupi untuk menampung pembelanjaan yg tidak terkawal.

Kami sudah menyelidik dengan terperinci belanjawan yg dibentang Najib. Beribu juta ringgit bakal disalurkan kepada kroni dibawah projek penswastaan yg diberi secara direk nego.

-----------------

jawapan anda ditolak kerana ada unsur unsur hasutan yang melampau

kah kah kah

dan hanya emosi tak bertepat

kah kah kah

Anonymous said...

Anon 647,
Kehebatan kerajaan Pakatan Rakyat mentadbir negeri masing masing cukup terserlah apabila diberi gred A1 didalam laporan Audit. Sementara itu kerajaan Perseketuan hanya mendapat gred D7 kerana terdapat pelbagai kes penyelewangan, dimana ada diantaranya membabitkan menteri kanan kabinet Najib Rosmah. Ini tidak termasuk dana dana awam seperti 1Malaysia DB - Kroni Dikayakan, Rakyat Dikencingkan dimana rakyat bakal menanggung kerugiaan mencecah beribu juta ringgit akibat pelaburan yg tidak diurus dengan baik

Esperalzi said...

"Mempertahankan Perlembagaan Persekutuan, Islam sebagai agama bagi Persekutuan.........".

Hahaha itu di atas ialah ikrar Pfuckatan Rosakkanrakyat (PR)utk pertahankan Islam. Dan ini adalah cara2 yg TELAH dilakukan Pfucktan Rosakkanrakyat utk MEMPETAHANKAN ISLAM:

(1) Mengangkat KOMUNISME sebagai perjuangan negara sedangkan Komunisme menolak kewujudan agama dan Tuhan..

(2) Berikrar membawa pulang CHIN PENG ke Malaysia sebagai wira sedangkan Chin Peng adala ketua KOMUNIS yg akan musnahkan agama Islam dan masjid2 di Malaysia jika dia menang perang ganasnya ke atas Malaysia dulu..

(3)BERMURAH HATI BERKONGSI KALIMAH ALLAH dgn puak2 KRISTIAN Malaysia sedangkan penggunaan "Allah" bukan budaya Krstian Malaysia kecuali di Malaysia Timur. Jelas, Kristian mau guna "Allah" dan lain2 konnsep dan kata2 Islam utk memesong aqidah Muslim serta memurtadkan org2 Islam terutama golongan muda Islam..

(4)Memandang remeh serta cuba menyepi dan melenyapkan ISU PEMURTADAN umat Islam Malaysia dari dijadikan topik tumpuan masyarakat konon mau tunjuk liberal, terbuka, samarata dan lebih2 lagi mau jaga hati pengundi2 Kristian..

(5)MEMAKI HAMUN DAN MENYERANG pemimpin2 Muslim mereka sendiri yg terlalu mempertahankan Islam dan gaya hidup Islam. Serangan dilakukan oleh org2 Muslim PR sendiri yg sudah liberal dan plural, mislnya Hassan Ali diserang oleh Khalid Christian Gereja Samad..

(6) Menyemarakkan lagi jualan arak, bahkan jualan arak di Selangor dan industri pengeluaran arak Selangor disokong oleh pemimpin2 Parti Al-Arak SeMalaysia, PASberg, terutama Khalid Christian Gereja Samad dan Nik Najis Al-Sokong Al-Arak..

(7) Pemimpin2 PASberg kini sudah TAK MALU2 lagi berkelahi sesama sendiri di media terbuka kerana ada puak2 syaitan dlm PASberg yg tak suka puak2 alim dlm parti setan tu bercakap banyak sgt ttg Islam apatah lagi terlalu mempertahankan Islam. Puak syitan diketuai Khalid Christian Gereja Samad dan Nik Najis Al-Syaitan Tua..

(8)Membuang konsep Negara Islam utk digantikan dengan konsep NEGARA KEBAJIKAN demi memuaskankan hati syaitan2 dan pesesit2 dlm DAPukimak dan PASberg dan PKRosakkanrakyat..

(9) PASberg dah juga korbankan perjuangan tegakkan Hudud tapi akhir2 ini Nik Najis berpura2 nak buat Hudud demi dah tahu Muslim2 Malaysia dah tolak PASberg..

"Syabas" Pfuckatan Rosakkanrakyat ayas semua "sumbang" kamu kepada Islam! Menjatuh Bersama Islam, Membangun Bersama Kristian...motto baru Pfuckatan Rosakkanrakyat!!

Anonymous said...

Time jepun dulu bolehlah kantitatif easy. Bayar gaji bawak mesin cetak. Kalau pakatan perintah mungkin jadi macam itu sebab takde kecekapan.

Anonymous said...

Pak sheikh dan Musang bodoh lupa siapa sebenarnya yang selalu dok salah guna kuasa masa TPM dulu....

Anonymous said...

Hoi musang bodoh. lu beli kereta cash ka hutang. Lu beli atau buat rumah tunai ka hutang. Kerajaan Kelantan berapa banyak hutang.

Anonymous said...

Apa pak sheikh buat masa TPM ya...Pink Form...tu bukan untuk puak-puak dia ka...tu tak salah guna kuasa ka...tu tak kroni ka...sengaja membawa puak-puaknya dalam agensi tertentu..tu tak nepotisme ka...lu musang apa tau...orang kalau dalam masjid kat keningau pun sanggup berbohong...nak percaya lagi ka...lu memang buta kayu la musang bodoh/..

Angry Bird said...

Anon 658,
Ekonomi negeri negeri dibawah pendtadbiraan PR berkembang dengan jauh lebih pesat berbanding ekonomi negara yg mengalami kebuntuaan. Malah ramalan kadar pertumbuhan keluaran dalam negara (KDNK) yg disebut oleh Najib diketawakan oleh pakar pakar ekonomi dalam dan luar negara. Kesemuanya berpendapat jikalau negara ditadbir oleh PR, ekonomi akan berkembang dengan pesat dan rakyat akan bertambah makmur

Melayu Perak said...

angry bird....

iya lah bertambah makmur....selangor...penang...kelatan...kedah apasal tuntutan buku jingga sampai sekarang tak dapat ditunaikan...?????

Angry Bird said...

MP,
Satu persoalan yg cukup baik. Ianya kerana pelbagai sebab
Pertama, Kerajaan PR terpaksa menghabiskan masa mengukuhkan kedudukan fiskal kerajaan negeri tersebut. Dibawah pendtadbiraan BN, kerajaan negeri spt di Pinang dan Selangor berdepan dengan beban hutang yg beratus juta ringgit. Hutang tersebut sudah diselesaikan

Kedua, PR berkuasa pada tahap kerajaan negeri sahaja. Sumber kewangan kerajaan negeri amat terhad kerana pelbagai agensi disapu BERSIH 2.0 oleh kerajaan puast semasa rejim Tun Mahathir Mohammad

Ketiga, kebanyakkan pendekatan yg termaktub didalam Buku Jingga merupakan pembahruan di peringkat faderal. Maka untuk membolehkan rakyat menikmati feadah tersebut, marilah kita bersama2 mengundi calon PR yg bertanding dikawasan Parlimen masing2

Melayu Perak said...

angry bird....

itu semua alasan...kalau janji makna boleh buat....

Anonymous said...

Sampai aku mampus tertonggeng pun aku tak akan percaya kepada puak PKR ini akan mempertahankan raja-raja melayu, mereka ni ibarat menanam tebu dipinggir bibir sahaja dan mentaliti macam merekalah adalah terdiri dari golongan melayu yang ketinggalan tu yang nak senang dan kaya cepat terutama macam MUSANG...

Anonymous said...

kenyataan ANGrY Bird adalah tomahan semata-mata bahkan masa PR memerintahlah banyak menghabiskan dana kerajaan negeri, kalau masa BN dulu banyak hutang mengapa masa PR ambil alih dulu dana kerajaan negeri mrmpunyai jumlah yang besar, tapi tak sampai 3 tahun semuanya sudah susut...pakai pandai cari tak pandai..

Anonymous said...

Angry Bird you tak payah berkomen le kat sini, komen you macam hampas macam orang tak ada pengetahuan. Kalau ekonomi negara tak berkembang macam mana bajet yang baru diumumkan baru2 ini dapat direalisasikan, kerana berkemampuan, adakah kerajaan pusat masa membuat bajet ianya tak pernah ditunaikan dari dulu sehingga kini? apa dikata telah dikotakan, bukan macam PR yang berjanji tapi tak dapat dikotekan..hampas...

Anonymous said...

musang
banyak tulis komen ari ni, dpt brapa hinggit....he he he

Angry Bird said...

Wahai 810
Betapa ceteknya ilmu pengetahuanmu. Sah golongan yg didik melalui sistem 3M iaitu Mencacai, Mengampu dan Mengherdik.

Sepertimana yg telah didedahkan oleh pengkomentar diatas, kerajaan terpaksa berhutang RM 500 ribu juta untuk menampung kos perbelanjaannya yg terlalu boros. Kedua, projek projek yg dibangunkan tidak mendatangkan apa apa faedah kepada rakyat tetapi sebaliknya menguntungkan kroni kroni pak Najib. Cuba engkau terangkan dari mana datangnya sumber kekayaan Jho Low, iaitu usahwan muda Cina yg dikhabarkan telah membeli cincin permata bernilai lebih daripada RM 80 juta untuk dihadiahkan kepada Fis Lady of Malaysia.

Apakah jasa kerajaan. Kalau nak menggunakkan lebuhraya kena membayar tol. Kadar elektrik diantara yg tertinggi dirantau Asia, mahupun di dunia jikalau dikaji dari nisbahnya kepada KDNK sesebuah negara. Intenet mahal. Akademik dicekup. KDNK lembap. Jenayah berleluasa.
Adakah ni yg dimaksudkan dengan visi 2020?

Melayu Perak said...

angry bird....

mana fakta kau yang kata kadar elektrik di malaysia antara tertinggi di dunia....setahu aku antara yang termurah di asia....

negara mana yang tak ada tol...cuba ceriter....

Angry Bird said...

Bacalah laporan audit yg dikeluarkan baru2 ni. Kerajaan siapakah yg dilabelkan sebagai boros, tidak beretika, tidak mengikut prosedur, membeli gula dengan harga lebih seratus ringgit sekilo, membangunkan projek bernilai beratus ribu juta ringgit tetapi tidak berjalan, membeli spanner dengan harga lebih RM20,000 sebiji? Kerajaan siapaka tu?

Bukan UMNO,
Bukan PKR
tetapi kerajaan Taek Jho Low
Dari Kroni Kepada Kroni

Melayu Perak said...

angry bird ko tau tak malaysia jatuh tempat ke 10 dunia...ekonomi terbaik dunia....jangan labun aje tak ada fakta....

Tukang Komen said...

AngryBird,
Buat apa banyak andaian dn kalau kalau kalau pakatan perintah... jauh lebih baik. Ini bukan kunun kunun wei! Malaysia maju dan makmur. Kalau kau berpandukan Anwar dia hanya ada hasad dengki sbb tak sempat jadi PM. Kau tanya Lim Kit Siang mesti dia kata Malaysia 'atak manyak susah'. Kau tanya Pas dia kata serupa apa DAP kata. Namapun pembangkang keje bangkang je. Sampai dia sama diapun bangkang membangkang.

Kalau PR perintah, kalau itu kalau ini semua bahan kempen je. Janji2 PRU12 mana dia? Jangan buat janji baru tanpa tunai janji lama!

BN kalau tak bes dah lama pupus.

Angry Bird said...

Ianya diantara tertinggi didunia kalau kita bandingkan kadar elektrik bersamamaan dengan KDNK negara tersebut. Misalnya kadar elektrik di Amerika Syarikat hanyalah 9 sen untuk 1 Kilowat

Bacalah dibawah ni

"The average retail price of electricity in the United States in 2010 was 9.88 cents per kilowatt-hour (kWh). The average prices by type of utility customer were:

Residential: 11.6¢ per kWh
Transportation: 11.0¢ per kWh
Commercial: 10.3¢ per kWh
Industrial: 6.8¢ per kWh"

Sumber:
http://www.eia.gov/energyexplained/index.cfm?page=electricity_factors_affecting_prices

Kalau tak paham baca BI sila guna Lebai Google untuk menterjemah

Angry Bird said...

MP,
Siapa yg kata Malaysia diantara ekonomi terhebat didalam dunia? Ni kao baca dari akhbar Utusex ke?

Anonymous said...

Burung Marah,
Laporan audit tu bukti kerajaan telus. Takde sorok. Tujuan mencari punca dan menghukum yg bersalah. Semua kerajaan didunia ada kelemahan.
Bukan macam PR ada salah sorok. Ahli2YB berzina pun sorok. YB cekek rasuah pun cover sampai ada yg terjun bunuh diri kerana tertekan.
Yg meliwat buat bodoh dan takut bersumpah.

Angry Bird said...

Wahai 8:40,
Kalau telus kenapa tunda laporan Audit tu? Kedua, ni sekadar pekara yg dibongkarkan macam mana pula pekara yg disorok? Contohnya, kemanakah laporan audit berkenaan penyelewegan PKFZ? Pekara itu tidak pernah didedahkan oleh laporan audit pun tetapi terdedah oleh pihak pembangkang

Gunalah otak, kalau nak argu kena adalah fakta

Tukang Komen said...

Oi Musang,
Mungkin Malaysia bukan yang paling hebat ekonominya dalam dunia tapi kita jauh lebih baik dari kebanyakan negara yg lebih dulu merdeka. Berapa juta rakyat asing datang cari makan kt sini sudah cukup bukti kemajuan ekonomi Malaysia. Kau yang takde payslip dan tak bayar cukai pun boleh hidup senang. Kau cakap apapunlah kerajaan Umno/BN tetap pilihan rakyat yg berakal.

Asyik terikat ngan Haramkah otak jadi beku. Kau ikut je blog GAP insya'allah akan pulih.

Angry Bird said...

Kalau nak banding dengan negara Afrika, memang Malaysia jauh lebih hebat. Kerana tu ramai rakyat Nigeria yg datang ke Malaysia kerana terlalu banyak persamaanya dengan tempat asal mereka

Atas Pagar said...

Kenapa harga letrik kat sini begitu mahal. kat us hanya 10 sen je betul ke tu?

Tukang Komen said...

Buku Jinggay ni layak dibaca dan disanjung oleh mereka yg kurang siuman. Pengarang bukupun orang yg tak siuman dan banyak masalah. Anwar yg bercita2 nak jadi PM beragan angan melalui buku jinggay. Najib bentang bajet diapun bentang bajet.Dah mabok jawatan PM. Kombinasi Hadi pengkafir,Kit Siang rasis dan peliwat siapa nak caya?
Kalau harapan bergantung pada buku jinggay lebih baik korang join Umno je.

Anonymous said...

825
kalau anwar jadi pm negara kita akan ikut tlunjuk yahudi
kalau lge jadi pm melayu akan ditindas
kalau hadi jadi pm, dia akan ikut tlunjuk dap
lu mau yg mana

Anonymous said...

855
us tu dah nak bankrap, hutang bbilion2... sbb depa takut kalau iraq dan libya guna duit emas....

Angry Bird said...

Buang Najib je. Ganti dengan TSMY - dia lebih berjiwa rakyat. Tolak Najib, tolak Rosmah, tolak kroni. Kita tak bermusuh dengan UMNO, kita hanya bermusuh dengan Najib

Anonymous said...

836
apa nak bangga dgn us, negara yg hutangnya tak terhitung....

Anonymous said...

AB,
Aku tak setuju dengan kesemua komenmu kecuali komen terakhir

Anonymous said...

masa tun M jadi PM depa kata dia mcm2,
bila najib jadi PM pun mcm tu juga.
Kalau TSMY jadi PM nanti samalah nasib dia dgn Tun M, Najib

PR akan puas hati bila melayu dah tgadai, kuli d negara sendiri ... kalau ada masa bacalah luahan hati rakyat melayu singapura yg berada d bawah pap

Anonymous said...

Anon 919
Rakyat bukannya meluat dengan UMNO tetapi tak tahan campur tangan Rosmah dlm pentadbiraan kerajaan. Kau pi tanya akar umbi betapa meluat mereka dengan gandingan Najib Rosmah ni

musangka said...

Angry Bird !

Contoh Melayu yg bijak !

Syabas bro..!

Anonymous said...

aku pun meluat juga dgn rosmah tp bagi aku parti lebih utama....slagi najib x tsasar jauh slagi tu melayu perlukan dia dan umno

Otak Geliga said...

AB.....syabas...aku akui kau BIJAK....sama seperti Musangka n da gang.....Alhamdulillah, ramai rakyat Malaysia dah celik mata....hehehehe

Haaaa....org2/pro UMNO apalagi tukar PM kita dgn TS Muhyiddin...jgn tunggu lagi.....buat pa nak tunggu lama2....TSMY ramai yg sokong termasuk pembangkang....hehehehe

mana kau dpt fakta menyokong TSMY tu AB???

Otak Geliga said...

AB said....
Kalau nak banding dengan negara Afrika, memang Malaysia jauh lebih hebat. Kerana tu ramai rakyat Nigeria yg datang ke Malaysia kerana terlalu banyak persamaanya dengan tempat asal mereka
-----------------------------------------------------
apa yg BYK sgt sama tu AB???...maksudnya byk negara lain dtg Malaysia bekerja di sini sbb keadaan Malaysia = dgn negara mrk???...wahhhhh HEBAT giler Mas....ni la warna warni Mas ku...hehehehe

Anonymous said...

926
siapalah kita nak pilih TSMY jadi PM...aku ni pula jadi ahli umno pun belum

pemilihan najib ikut perlembagaan umno, siapalah kita nak ubah perlembagaan

Angry Bird said...

Ni masalah dengan UMNO. Tiada ada siapa pun yg berani utk mengkritik kepimpinan yg sedia ada. UMNO yg terdahuu tak sama dengan UMNO yg sekarang. Contohnya ketika Najib mempertahankan Namewee - takkan takde sorang pun yg berani untuk menegur beliau

Kalau UMNO menendang keluar Najib dan pencacainya sebelum PRU13, gerenti UMNO akan menang dengan seleasa.

Otak Geliga said...

AB said.....
Kalau telus kenapa tunda laporan Audit tu? Kedua, ni sekadar pekara yg dibongkarkan macam mana pula pekara yg disorok? Contohnya, kemanakah laporan audit berkenaan penyelewegan PKFZ? Pekara itu tidak pernah didedahkan oleh laporan audit pun tetapi terdedah oleh pihak pembangkang

Gunalah otak, kalau nak argu kena adalah fakta
-----------------------------------------------------
aku pun pelik kenapa ditunda laporan AUDIT tu.....ni mesti ada benda kerajaan sorok x mau rakyat tau...hehehhe

PKFZ berjaya "DIBONGKAR" oleh pembangkang sbb pembangkangkan ada pegang BERKOTAK-KOTAK kepincangan kerajaan UMNO/BN......PKFZ tu x sampai suku kotak pun....hehehehe

yg kau bg ni FAKTA ke ANDAIAN????

musangka said...

Wahai askar2 umnu sekalian...!

Tak terlawan hangpa dgn burung yg sedang marah tuu...!!!

mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

929
masa pak lah jadi pm, integriti umno jatuh teruk. Tp bila najib ambik alih jwtan PM, mcm2 najib buat utk kembalikan kyakinan rakyat....dan skarang rakyat dah kembali ke umno/bn... tambahan pula dgn krisis negara islam pas dan video sek anwar rakyat dah mula sedar mana yang lebih baik di antara yg ada

Anonymous said...

Woi puak2 pakatan senang cakap bukan main ..cakap tak serupa bikin.. hari ini kamu perintah negara msia yg kini gagah hebat di mata dunia akan jadi longlai porak peranda kucar-kacir muflis pusing u-turn jadi negara mundur malah lebih teruk lagi dari negera2 di Afrika dan akhirnya dijajah dgn cara yg baru oleh kuasa2 Barat.

Otak Geliga said...

AB said....
Ni masalah dengan UMNO. Tiada ada siapa pun yg berani utk mengkritik kepimpinan yg sedia ada. UMNO yg terdahuu tak sama dengan UMNO yg sekarang. Contohnya ketika Najib mempertahankan Namewee - takkan takde sorang pun yg berani untuk menegur beliau

Kalau UMNO menendang keluar Najib dan pencacainya sebelum PRU13, gerenti UMNO akan menang dengan seleasa
--------------------------------------------------
mana nak kritik AB...cari pasal tu...silap2 x jd winnable candidate....baik angguk je.....yg BERANI TEGURpun cuma blogger2 nyamuk ni la......hehehehe

mungkin UMNO perlu ikut cara hamPASngok, Pi Kencing Rakyat & biaDAPig yg sgt " MESRA, TULUS & TRANSPAREN" dlm memimpin parti.....hehehehehe

mana fakta tendang NAJIB menang selesa????.....ni andaian ke fakta???....mungkin fakta kau sorang je AB...ingat pembangkang nak terima ke PM dr BN/UMNO ni???...hehehhe

musangka said...

Angry Bird!

Yg aku sgt2 heran....

Apasal audit report tu masuk parlimen melalui kabinet ???

Anonymous said...

aku nak sokong pas tp pas dah gugurkan negara isle, pas sisih pjuang agama spt hassan ali...
aku nak sokong pkr tp bos dia peliwat...takkan aku nak sokong dap yg anti melayu/islam

Angry Bird said...

OG
Aku tak tahan Najib kerana Taek Jho Low dengan Rosmah. Contohnya pelaburan 1MDB dengan PetroSaudi. Oleh kerana desakan Taek Jho Low, kerajaan sanggup meminjam 2 ribu juta US Dollar kepada pak sheik dengan kadar keuntungan tak sampai 2% setahun. Kemudian kita meminjam dengan kadar 5.5% setahun. Maka 1MDB akan rugi lebih dari 1 billion ringgit dalam jangka masa 10 tahun, tetapi TJL mendapat komisen yg lumayan.

Otak Geliga said...

Musangka said......
Wahai askar2 umnu sekalian...!

Tak terlawan hangpa dgn burung yg sedang marah tuu...!!!

mmuuaahhahahaha...!!
----------------------------------------------------
tau x pe Musangka....terkincit pencacai UMNO dibuatnya....maklumlah yg diberi semua FAKTA BERNAS...mana nak lawan....habis la kau semua pencacai UMNO.......hehehehehe

Angry Bird said...

Musangka,
Laporan Audit tu banyak yg disunting. Takkan takde laporan berkenan dengan 1MDB - Ni rakyat di rompak ditengah hari tetapi tiada siapa yg berani nak menegur. Kenapa ni? Takkan nak tunggu UMNO bermesyuarat kot?

Otak Geliga said...

AB said.......
OG
Aku tak tahan Najib kerana Taek Jho Low dengan Rosmah. Contohnya pelaburan 1MDB dengan PetroSaudi. Oleh kerana desakan Taek Jho Low, kerajaan sanggup meminjam 2 ribu juta US Dollar kepada pak sheik dengan kadar keuntungan tak sampai 2% setahun. Kemudian kita meminjam dengan kadar 5.5% setahun. Maka 1MDB akan rugi lebih dari 1 billion ringgit dalam jangka masa 10 tahun, tetapi TJL mendapat komisen yg lumayan
-------------------------------------------------
sebab tu aku pernah cadangkan DS Najib kawin lain, tp jgn la ketepikan DS Rosmah.....x caya tanya bro Din turtle......hehehehehe

aku tau ramai yg meluat dgn tindakan DS Najib & DS Rosmah.....tp bak kata Bro Din, nak buat mcm mana tunggu duluuuu.....hehehehehe

haiiii.....org Cina mmg mcm tu cara dia pusing....yg mana untung akan dikipasla org tu.....kalau pembangkang memerintahpun, CINA juga yg KAYA nnt....Melayu nganga lagi

soooo, baik kalau nak berubah...ubah pelan2.....sikit2, jgn drastik, takut TERCEKIK....hehehehe

Angry Bird said...

OG,
Kita boleh terimalah siapa siapa pun kecuali Najib, Rosmah dan Jho Low. Tetapi tiada lagi pejuang dalam UMNO. Yg berjuang hanya bloggers nyamuk. Kita maki hamun diantara satu sama lain pun apa kesudahannya. Baik kita bersatu padu. Kalau nak bersatu dibawah PR susah juga. Baik bersatu tendang keluar Najib kalau mcm tu, UMNO bakal diubah dari dalam.. Yg penting tu kesejahteraan rakyat, bukannya J Lo dan teman wanitanya

Otak Geliga said...

AB said....
Musangka,
Laporan Audit tu banyak yg disunting. Takkan takde laporan berkenan dengan 1MDB - Ni rakyat di rompak ditengah hari tetapi tiada siapa yg berani nak menegur. Kenapa ni? Takkan nak tunggu UMNO bermesyuarat kot?
-----------------------------------------------------
biar benar apa yg kau ckp ni AB???.....bhg mana yg disunting tu????....mana kau dpt berita ni???

musangka said...

Angry Bird !

Aku jugak heran....

Apasal akaun petronas takleh disentuh Ketua Audit Negara ??

Otak Geliga said...

AB 9.47PM

sabor yoep...sabor....kalau nak tendang DS Najibpun tunggu sat.......bukan org x sedar apa yg DS Najib buat yg menyakitkan hati....tapi x kan la nak dilupakan je kebaikan yg cuba/telah dibuat???.....x kan sebab DS Rosmah & J LO terus nak tendang DS Najib....hehehehe

Otak Geliga said...

Musangka said......
Angry Bird !

Aku jugak heran....

Apasal akaun petronas takleh disentuh Ketua Audit Negara ??
--------------------------------------------------
akupun heran....kenapa ekkk????

Angry Bird said...

OG,
Biasalah tu, kalau dulu laporan audit tak usik PKFZ, kini dia tak usik 1MDB le tu. Bukan aku sorang je yg tahu tentang pekara ni, ramai yg tahu, tapi spt mana yg kao cakap, dalam kerajaan kita jadi pak angguk je

Tukang Komen said...

AB,
Umno lebih berani mengkritik dan menolak mana2 pemimpin yg lemah. Pak Lah diketepikan kerana gagal PRU12. Khir Toyo diarah tidak bertanding kerana kes dimahkamah. Muhamad Md Taib diarah lepas jawatan dan tidak dibenarkan bertanding kerana kes dimahkamah. Alayarham Dato Haron disingkirkan kerana isu rasuah. Rahim Thamby Chik serupa juga.

Pakatan? Anwar Bekas banduan dan menghadapi tuduhan sama masih disimpan dan pegang jawatan tanpa tandingan. Mat Sabu panjat bini orang dan pro komunis dijunjung. LGE kepala rasis dimuliakan dgn gelaran khalifah.

Siapa lebih bertanggungjawab bro. Jangan cakap je ada rasuah tapi tak berani nak buat laporan rasmi buat ape.

Angry Bird said...

Petronas tu badan berkoprat, mungkin ada sebabnya dia tak sentuh tu. Tapi takkan tak nak selidik 1MDB - banyak cacing yg ada dlm akaun tu bro

OG, bolehkah kao tolong senaraikan jasa Najib? Kpd rakyat ia bkn kpd kroni dia

Angry Bird said...

TK,
kah kah kah kah. Mcmlah SPRM tu nak siasat?? Maka kalau tiada laporan, bermaksud tiada penyelewanganlah.. Kalau macam tu, kita anggaplah Najib sebagai pemimpin yg cukup berintegriti. Biarlah kao khusyuk dengan si bibir merah tu. Biarlah kao berbesar hati apabila dapat melihat gambar Taek Jho Low beraya kat Monaco dengan Paris Hilton. Semuanya telus, situasi under kontrol
kah kah kah kah

Otak Geliga said...

AB 9.53PM

jd apa kenyataan kerajaan ttg 2 benda tu yg x masuk dlm audit????

spt yg aku ckp kalau terlalu vokal nnt x terpilih.....ada yg vokal pulak x betul caranya.......hehehehe

kalau nak harap pembangkang semua main TUTUP MULUT kalau ada isu....itu lg bahaya.

Angry Bird said...

TK,
Persoalannya : Kao sokong Najib terus menjadi PM ataupun kao sokong TSMY mengganti beliau dengan serta merta.

boleh tolong jawab ke

Aku dah jawab dah, kalau TSMY menjadi PM, aku bakal menyokong dia. Kalau Najib terus menjadi ketua UBN, aku lebih rela memangkah DAP

Angry Bird said...

OG,
Seperti apa yg TK katakan tu. Rakyat kenalah mengupah penyiasat persendiraan. Kalau dia jumpa pun penyelewangan dia kenalah berani utk membuat laporan kat SPRM. Kat Mesia, kalau tiada laporan bermaksud tiada penyelewangan - hebat kan?

Otak Geliga said...

AB said.....
OG, bolehkah kao tolong senaraikan jasa Najib? Kpd rakyat ia bkn kpd kroni dia
-----------------------------------------------------
aku cuba ekkkk...ada sape nak tambah boleh tambah

1) Klinik 1 Mas
2) Kedai Rakyat 1 Mas
3) Restoran HALAL 1 Mas (betul ke???)
4) Buat lebuhraya
5) Bangunan sekolah
6) Bg duit kat Universiti
7) Bg Biasiswa mcm MYBrain (Master & PhD)
8) bg subsidi

haaaa...tu ada jasa dia pd rakyat....betul tak???

yg kau kata Audit tu ada ubah skit2 bhg mana tu????

Otak Geliga said...

AB said.....
OG,
Seperti apa yg TK katakan tu. Rakyat kenalah mengupah penyiasat persendiraan. Kalau dia jumpa pun penyelewangan dia kenalah berani utk membuat laporan kat SPRM. Kat Mesia, kalau tiada laporan bermaksud tiada penyelewangan - hebat kan?
---------------------------------------------------------
siapa pulak RAKYAT yg nak upah penyiasat persendirian tu????.....kita nak buat underground group ke???....hehehehe

bukan sng bro nak tau org tu rasuah ke tak???......mahkamah x terima kalau bukti kureng bro...polis boleh la amik report......hehehehe

Angry Bird said...

TK,
Laporan terhadap cincin RM 80 juta macam mana bro? Laporan terhadap PKFZ tu cam mana - takkan MP Cina dari Bintulu tu lepas je? Yg Menteri Perlancongan tu pula macam mana. Ni bukan pemimpin Melayu, ni sampai ahli komponen dah berani nak tunjuk taring.
Dulu BPR nak menyiasat Gabenor Bank Negara tetapi dihalang oleh TDM. Aku bukan nak memburuk2kan TDM tetapi ni jelas menunjukkan campur tangan mrk yg berkuasa dlm penyiasatan ni

Angry Bird said...

Kena tambah yg ke
9) Bagi duit kepada sekolah Cina. Tu Najib memang power

Otak Geliga said...

nak tambah sikit bro....ada laporan x semestinya tertuduh TERUS DIBUKTIKAN BERSALAH.....BUKTI main peranan bro

BUKTIpun tgk bukti yg mcm mana....kukuh ke tidak bro....mahkamah x boleh main lenjan je

musangka said...

Unless a DPM is given for them (and the current DPM was agreeable to this during the Upko congress where it was voiced out by Tan Sri Bernard Dompok) the two states(sabah/sarawak) will continue to suffer and lose.

Bole jadi ke nih ?

Otak Geliga said...

AB 10.08PM

Betul tu bro.....aku sokong....hehehehe...bab CINA2 ni DS Najib mmg hebat......akupun naik pening.....hahahaha

TAPIIII x kan sebab DS Najib skrg TERDESAK menuntut undi dr kaum CINA kita nak tolak dia.....mmg sakit hati, tp nak buat mcm mana, drpd MAS jatuh ke tangan CINA biaDAP tu....lg teruk.

YG AUDIT UBAH2 TU mcm mana bro???....bhg mana yg diubah???

Anonymous said...

940
musang stakat berangan di alam mimpi, mcm2 dia boleh kata tp bila pr dpt perintah bbrapa negeri lagi teruk ada....jgn buat2 x tau

Angry Bird said...

Aku terpaksa berundur. ok bai bai, harap penyokong GAP ni tolonglah bangkitlah. Tendang keluar Najib , kao tenguk betapa teruknya keadaan sekarang.

Angry Bird said...

OG - kan aku dah kata. Lampiran berkenaan 1MDB keman perginya lampiran tersebut. Mungkin dalam beg Birkin Rosmah kot

Angry Bird said...

sunting dengan ubah banyak perbezaanya bro.. kena paham pahamlah

Otak Geliga said...

Musangka said....
Unless a DPM is given for them (and the current DPM was agreeable to this during the Upko congress where it was voiced out by Tan Sri Bernard Dompok) the two states(sabah/sarawak) will continue to suffer and lose.

Bole jadi ke nih ?
--------------------------------------------------------
Itu biar depa selesaikan......hehehehe....kalau kau...kau sokong x Musangka????....aku ok je, cuma aku x nak CINA biaDAPigs dr Sabah/Srwk, aku nak BUMIPUTERA.......hehehehehe....x da pun x kisah

Anonymous said...

954
tambah skit boleh....
anwar dtendang dr krajaan krana dia teruk tp yg teruk tu dkutip oleh pr....mcm xde org lain.....peliwat djadikan ketua....lagi teruk

Angry Bird said...

Taek Jho Low cina macam mana? DAPigs ke MCA ke Cina pandai berbahsa Arab ke Cina kroni Najib ke? Cina mcm mana tu

Otak Geliga said...

AB 10.15PM

ye tak ye.....SUNTING je......bukan ubahpun.....maksudnya ada bhg dihebohkan, ada bhg disorokkan......ermmmmmm apa sebab ye????....kalau nak sorok, baik sorok semua......maksudnya, kerajaan masih ada sifat kejujuran kpd rakyat la ni???......hehehehe

Anonymous said...

958
najib lebih baik drp pelanggan cina doll yg xde moral

Otak Geliga said...

CINA kaki putaq & jenis kipas bro.....hehehehe

musangka said...

Klu nak bandingkan Najib ngan Anwar,

bahaya lagi Najib ! Pasai ada tgn ghaib dok pegang dia.

Bau kemenyan ni...jgn cakap la!

Tukang Komen said...

AB,
Aku dah kata mana hal yg kau tak puas hati gi buat laporan jangan cakap je. Ada bukti sahih jangan tunggu lagi. Kalau benar bersalah biar mahkamah jatuh hukum. Aku jenis suka tengok yg bersalah dihukum. Salah tetap wrong. Senangkan? Andaian andaian tak main bro.

PKFZ, Tun Lim sedang didakwa. Yg lain aku tak dapat nak nilai sbb kertas siasatan takde pada aku. Masih banyak lagi masalah negara yg perlu perhatian aku. Kes ni aku serah pada kau.

Angry Bird said...

Kejujuran? kah kah kah, terlampau banyak kes penyelewangan maka terpaksalah sedikit sebanyak dimasukkan ke dalam laporan audit. Masalahnya pak Menteri tak hormat langsung dengan Najib. Mereka berani nak buat apa jua je - contohnya Menteri Perlancongan tu. Takkan OG tak nak komen?

Kita kenalah berani membuat pendiriaan. Samada kita sokong Najib, kita sokong TSMY, atau kita sokong orang lain.

Otak Geliga said...

Musangka 10.22PM

tgn mana pulak yg meraba DS Najib ni Musangka???.....mana kau tau ni???....berapa DS Najib bayar utk org tu meraba dia???....haishhhh....sapa la skodeng aktiviti ghaib ni???....hehehehe

Anonymous said...

10 00
memangkah dap bmaksud menyokong murtad, menyokong penindasan thadap melayu.....atau lu memang kafir

musangka said...

Permainan dah memasuki mint ke 76....

PERAK masih mendahului NS dgn 1-0 !!!

Bravo Perak !!!

Anonymous said...

10 24
yg penting kita sokong BARISAN NASIONAL

Angry Bird said...

OG 10:21
Cina kaki putaq tapi kenapa dia mendapat komisen beratus juta ringgit kerana berjaya menjual Najib dengan pelaburan kat Petro Saudi tu? Mmg Cina pandai, kita je yg bodoh. Menghabiskan masa berbalas komen sementera dia menghirup champange. Adakah kita masih menyokong pemimpin yg menjaga orang mcm tu?

Kedua, Omar Ong - dia pula macam mana?

Aku dah kata, Najib memang suka dikelilingi dengan Cina.

Otak Geliga said...

AB 10.24PM

Jujur la tu....transparensi org kata....hehehehe....kalau nak tegur, sampai bila x habis....kita sbg pemerhati SERONOK, TERUJA ckp itu ini pd pemimpin sbb kita HANYA PEMERHATI.....kita x merasa apa yg mereka rasa.....sekadar berbincang.....luahan perasaan.

buat masa ni nak/tidak DS Najib perlu dikekalkan....lepas PRU13 kalau nak ubah ok je????......cuma jgn la PASTI sgt sesuatu perubahan tu SENTIASA MEMBAWA KPD KEBAIKAN.......MENGHARAP x pe....hehehehe

musangka said...

Angry Bird !

Aku cukup yakin yg melemahkan Najib ialah BINI dia sendiri...!!

Betui atau tidak???

Otak Geliga said...

AB 10.27PM

apa yg DS Najib pk ttg org2 Cina di sekeliling dia kita x tahu.....kau rasa DS Najib tanya ke Cina tu "kau jujur ke tak???" masa mrk nak berdamping dgn DS Najib???

nak ukur tahap kejujuran seseorang bukan senang terutama dlm BERNIAGA/POLITIK....makan masa baru namapak....samada masa sedar tu kita terlambat atau tidak bergantung kpd LUCK/usaha masing2

aku x tau la kalau DS Najib ada bg tau kat kau yg dia RELA diperbodohkan oleh Cina tu?

Otak Geliga said...

Musangka 10.33PM

aku cuma yakin imej pembawaan dia, kisah lama dia,imej mencapop dlm TV ditambah dgn perasa dr pembangkang yg menjadikan imej DS Rosmah tercalar.....mcm biasa berjangkit pd laki....hehehehhe

musangka said...

News is out that the 13th general election is scheduled for Dec 10. Prime Minister Najib Tun Razak is expected to dissolve Parliament on Nov 11.

All this will happen once Najib and wife Rosmah return from their hajj pilgrimage on Nov 6.

If the allegation is true that it is nothing more than a political gimmick, Does Najib think manipulating his hajj will assure him of the people's vote?

musangka said...

Najib deliberately chose the date Nov 11 after receiving paranormal and astrological advice which said the number 1 is the lucky digit for Najib and Rosmah.

Are Muslims not forbade from believing in such matters? It is said that not only is the practice of astrology haram or forbidden, so is visiting an astrologist and listening to his predictions, buying books on astrology or reading one’s horoscope are also forbidden!

Patut bau kemenyan makin kuat..!!

mmuuaahhahahaha...!!!

Otak Geliga said...

itu andaian, fakta atau hearsay je Musangka?....aku cuma boleh percaya 50% je.....hehehe

Anonymous said...

ya .. aku sokong jika dikatakan ds rosmah mansor adalah liabiliti

adalah lebih baik datin seri duduk rumah jadi isteri yang solehah

tak perlu berlebih lebih sangat..

kah kah kah

ramai juga orang pro umno yang sokong rasanya la.. hehehe

namun tidak sekali kali menyokong pakatan sayitan .. itu pasti

kah kah kah

aku masih menunggu jawapan dari musangka

kah kah kah

Melayu Perak said...

angry bird....

baca nih....

No. 10 Malaysia
Change Since 2009 Ranking: +8
Real GDP Growth, 2009: –1.7 percent
Per Capita GDP, 2009: $13,323

World Competitiveness Rankings:

Economic Performance: 8
Government Efficiency: 9
Business Efficiency: 4
Infrastructure: 25

By accessing deep pools of capital across the Asia Pacific region, Malaysia's capital, Kuala Lumpur, has become a leading hub of global finance. To cement its place in IMD's rankings, the country must improve its small business environment by fostering entrepreneurship and by reducing costly government red tape

Melayu Perak said...

ini aku c & p disini....

http://images.businessweek.com/ss/10/05/0519_most_competitive_countries_2010/11.htm

Melayu Perak said...

jangan nak perasan lah musang....

najib bagi tau aku dia bubar parlimen april 2013.....

rakab said...

Burung Anwar dah marah laa..

hehehehhee....

rakab said...

Jangan jadi bodoh laa burung !
nak gantikan Najib dengan Muhyidin..

Fokus adalah PRU13....
jadi, tak perlu nak laga-lagakan sesama ahli Umno...tak ada siapa pun nak layan usul bangang kau tu..

Melayu Perak said...

AB,

aku copy ko punya rate di us


Residential: 11.6¢ per kWh
Transportation: 11.0¢ per kWh
Commercial: 10.3¢ per kWh
Industrial: 6.8¢ per kWh"

jangan lupa sen tu dlm usd tukar ke rm...

residential : 34.8 sen per kwh

TNB rate :-

residential : first 200 unit kwh 21.8 sen

next 100 unit 33.4 sen

next 100 unit 40 sen

siapa lagi murah...????us atau malaysia

lain kali jangan nak lawan blogger umno....kan dah kantoi....

rakab said...

marah benar kau dengan Najib,...kenapa ?? kemahuan tak dipenuhi,...atau kecewaaaaa...

sebab tak dapat perhatian...

Anonymous said...

banyakla komisyen ko ye musang kekekeke... MASYUKKKKKKKKKKKK.....

Anonymous said...

Tuan,
Diharap rakyat tidak lagi tertipu. Saya baru balik dari Selangor. Semasa bersembang dikedai kopi mereka semua dah merasa teramat menyesal mengundi PR dalam PRU12 yang lalu. PR banyak menipu, banyak putar, banyak talibarut penderhaka.
Musangka, masih bermain dengan bayang-bayang. Menjadi pembela kearah kehancuran melayu dan Islam. Sejak 54 tahun lalu perkara perlembagaan persekutuan tidak pernah dipersoalkan tapi semenjak bersatu dengan DAP mereka menjadi batu api dan memecahbelahkan perpaduan orang melayu. Adakah musangka ini ahli DAP dan memang agen DAP.

Otak Geliga said...

GAP.....aku nak lari JAUUUUUHHHH skit dr posting....ni ada "USTAZ PALSU" kata N.Aziz NABI....bukan N.Aziz je ulama'2 dikatakan NABI....kan aku dah kata, kalau taksub sgt jd PELIK....hehehehe

ada byk kekantoian dlm ceramah sesat dia....LAWAK GILO...nak kenakan UMNO terkena SENDIRI.....mmg Allah balas kat situ jugak...on the spot beb...wallahualam

nak dgr, tgk, teliti, sila pergi ke http://gelombangkick.blogspot.com/2011/10/taksub-terburai-nik-aziz-dikata-nabi
jgn segan, jgn malu, tgk la sendiri...LAWAAAKKKKKK....hahahahaha

akubekaspkr said...

Malam ni, di markas PAS Mesjid Tinggi, Bg Serai, Perak!

Himpunan Tokoh2 Terbilang....

Mat Sabu, Anwar Ibrahim, Aziz Bari..!!!
Musangka,
Himpunan Tokoh2 Terbilang....
Himpunan Tokoh2 Terbilang....
Himpunan Tokoh2 Terbilang....
Himpunan Tokoh2 Terbilang....
Terbilang sebagai pelacur....
Terbilang sebagai pengkianat..
Terbilang sebagai peliwat....
Terbilang sebagai penggalak murtad.
Terbilang sebagai perosak
Dan yang penting ku kira
Musangka anak 10 juga terbilang..
Terbilang sebagai orang lupa diri

akubekaspkr said...

Copy n paste drp AB
Aku dah jawab dah, kalau TSMY menjadi PM, aku bakal menyokong dia.
Kalau Najib terus menjadi ketua UBN, aku lebih rela memangkah DAP
Ulang sekali lagi...
Kalau Najib terus menjadi ketua UBN, aku lebih rela memangkah DAP

AB,
Ditahap itu percaturan politik kau. Patutlah musangka sebut kau melayu terbaik. Elok dah hangpa dua ni

Anonymous said...

Aku rasa angry bird ni Ada personal prob dgn org gomen ni.tapi tk payah lah sampai nak pangkah DAP PANDAI!org DAP baca kau defend diorang lagi besaq ah pala diorang.yg pasal CINCIN tu mana BUKTI korang?bukti KURAP ado ah kan?haha,nak gelak pun tk sampai hati ah bro.yg mulakan fitnah ni (akhbar frm indon) pun dah mintak maaf kt najib.korang yg melebey..appolahhhhh

Angry Bird said...

MP,
Kah kah kah
Kat US gajinya dalam USD, buat apa nak tukar kepada ringgit?
Kalau mcm tu, jika 1 USD bersama dengan RM 5, maka rakyat patut berterima kasih kerana kos pertukaran kita begitu rendah, maka apa jua benda yg dijual diluar negara akan nampak seperti lebih mahal jika berbanding kos dalam negara.

Betapa ceteknya fahamanmu ttg pekara ekonomi beb. Sah kao ni jenis yg kena kelentong dengan Najib lah. Malu woiit.

Biar saya terangkan. Kalau kao nak puat perbandingan, kao kena buat perbandingan berasaskan purata gaji rakyat Malaysia berbanding kos letrik dengan purata gaji rakyat US berbanding kos elektrik. Kalau kita guna KDNK/Jumlah penduduk sebagai proxi untuk statistik gaji, maka dalam US ianya $USD 46000 seorang. Bil letrik 10 sen satu KW (dalam USD).

Kat Mesia, gaji purata RM 22,000 seorang (menggunakkan statistik KDNK/jumlah penduduk). Bil letrik bermula dari 21.8 sen dan boleh sampai ke 40 sen utk satu kwh

Memang kao nampak dangkal dalam bendaq ni. Kalau masih nak balas hujah, aku malas nak layan kerana membuang masa aku. Kao teruskan menjadi penyokong Najib dan Taek Jho Low, tu hak engkao

Angry Bird said...

Kedua, yg dikatakan Malaysia tu diantara 10 negara yg paling kompetitif - tu dari sekolah IMD kat Swiss. Depa tu pandai bikin coklat je. Mungkin Najib Altantuya telah menggaji orang utk menaikkan imejnya

Kalau betul pun, kenapa begitu sukar utk menarik pelabur asing masuk kedalam Malaysia. Budak swiss coklat tu kata Mesia number 10 paling top dalam dunia.. Tapi pelabur yg sudi invest pun jenis yg nak jadikan tempat ni tempat untuk memproses sisa toxic dan radioaktif.

Apa pun, kao masih nak terikut dengan budak swiss coklat tu kao teruskan ajelah. Aku rasa kalau begitu kao kena mengaku dirimu sebagai penyokong kuat Najib Altantuya kerana dialah yg berjaya menjadikan Malaysia negara paling top di dunia melalui proses liberisasinya.

Setuju?

Aku pulak sokong TSMY. Negara kian hancur dibawah pentadbiraaan Najib, Rosmah dan JLo

Anwar Ibrahim said...

Cakap saja ... kelentong apa pun ... semua rakyat mesti percaya .. mcm si musangkut, zali dan zat ... depa ni walau tengah kena liwatpun still kata aku tak meliwat....

Anwar Ibrahim said...

Angry Birdie ... Musang, ambo suko komen mu ... mu masuk surga belakang rumoh ambo na .....

Angry Bird said...

Anwar Ibrahim,
Kao ni penyokong Najib Altantuya ke penyokong UMNO? Pembangkang sudi bersatu dibawah UMNO jikalau Najib dibuang dan diganti dengan TSMY.

Anonymous said...

Anwar Ibrahim,
Kao ni penyokong Najib Altantuya ke penyokong UMNO? Pembangkang sudi bersatu dibawah UMNO jikalau Najib dibuang dan diganti dengan TSMY.

-------

kah kah kah kah

lawak lawak lawak

ini mmg lawak

kah kah kah kah

bila ko cakap macam ni aku tak boleh blah la.. angerie "bird" anwar

kah kah kah

Otak Geliga said...

x pe MP.....biar aku pulak cuba jawab.....aku cuba ye AB.....hehehe

setahu aku la US ada byk cara nak generate elektrik dia:

coal, hydro, nuclear, petroleum, wind etc

TETAPI Malaysia hanya ada dua cara:

hydro, coal

hampir 9 tan drpd 10 tan arang yg digunakan utk jana electrik di US & ingat, US ada 300 billion tan arang dlm perut bumi dia yg boleh bertahan selama 300thn.....tapiii Malaysia mcm mana pulak???...Malaysia pulak terpaksa import arang dr Queensland, Australia & Indonesia......sooo mana kerajaan nak korek duit tu????.....arang di malaysia dah byk kena amik masa dijajah dulu.....sekarang byk coal mining dah x berfungsi.

TAPIIIII sejak tahun 2000, penggunaan Gas asli di US lebih byk utk jana elektrik sbb nak jaga jum coal supaya x habis diexport & utk kegunaan sendiri.......jgn nak kata Malaysia lg byk keluarkan Gas asli banding US.....hehehehe

soooo dr mana US dpt byk gas asli utk jana electrik dia???....dr negara Islam yg dijajah la....hehehe....ni yg si AB bangga sgt.....sooo US dpt kurangkan kurang bajet.

Soooo skrg tgk ni peratusan penjanaan elektrik US banding Malaysia:

US electric generated by:
Coal: 45%
Natural Gas: 24%
Nuclear (ala2 Lynas) : 20%
Hydro: 6%
Renewables: 4%
Petroleum: 1%
Other gases: 0.3%
Other: 0.3%

Malaysia????:
Coal: more than 90%
Hydro: 10%
other: kau pk la sendiri....hehehehe

jgn lupa US ada simpanan BERLAMBAK ARANG berbanding Malaysia.....soooo jgn tgk harga....tp tgk SEBAB sekali AB....hehehehe

Otak Geliga said...

aku x la PAKAR ekonomi berbanding kau AB....tapi aku cuba tengok dr pelbagai sudut......barulah ADIL org kata

kalau nak jatuh hukum kat org bukan berdasarkan DAKWAAN/LAPORAN semata2, tp kena tengok BUKTI juga & KENAPA DIA BUAT mcm tu.

Promosi Baraka said...

jom beli baraka .... tumpang lalu

http://promosibaraka.blogspot.com/

mohamed said...

Buat masa ini aku totally despise binatang musangka ni. Ada haiwan lain pun datang buat comment bodoh macam dia. Kalau tak kawal banyak lagi binatang lain akan datang kengotorkan blog ni.

"Meletakkan Sultan sebagai ketua ugama Islam adalah kurang sesuai.

Ketua ugama mesti sorang yg berkelayakan tinggi dlm ilmu ugama!" musangka.

Jadi kau mahu orang macam Haji Hadi awang atau Nik Aziz jadi ketua ugama? Jadi kau nak manusia yang sanggup berkawan dengan iblis menjadi ketua Ugama Islam, dan buat apa dia suka.

Jangan anggap semua orang berilumu tinggi dalam ilmu ugama tu telus dan jujur dalam hal ugama.

Terbukti orang macam Nik Aziz dan ramai yang lain tiada kejujuran. Mereka sekadar memperalatkan Ugama ja untuk tujuan politik mereka.

Yang nyatanya kau datang untuk membuat tahi disini. Kau bukan nak dengar jawapan tuduhan engkau. Kau tutup mata, tutup telinga, kau tutup hati.

Komen engkau amat menyesakan. Layan tak guna tak layan rasa tak boleh.

Lama2 orang jemu nak bertandang kat sini.

To Live Again said...

Woi musangka banagnag!

1) Mmg la Sultan sebagai KETUA AGAMA.Tp baginda menjalankan TUGAS atas naihata PAKAR2 AGAMA spt SS Mufti,Kadi Daerah,Pegawai2 Majlis Agama dll..

mcm jugak kes gereja yg korang SYANG sgt 2..Baginda Tuanku memberi sokongan penuh pd JAIS yg menjalankan TUGAS mereka..2 la fungsi raja..

2) Apa kejadahnya statement hang bilamana Umno menjaga kedaulatan Raja2 Melayu dn Raja Berperlembagaan dituduh RASIS mangkok???Kalau umno rasis dn Raja2 Melayu rasis dh lm puak2 hitam melegam dn mata sepet x WUJUD di bumi MELAYU ni..Sbb ehsan Duli2 Raja Melayu ni la diaorg dpt EHSAN tnggal di msia ni..Tun Tan Siew Sim dn Tun V.T sambanthan pon dh sebut bnda..Cina dn India x dpt mencari tmpt lain di dunia yg mana mereka dilayan spt SAUDARA dn bukan org luar!

3)No room for SMART Malays di malaysia??? Hhahahah statement bodo lg bangang! Asal jer lwn umno dn lwn Sultan maka terus dilabel CENDIKIAWAN,ACADEMICIAN, dll..Kalau bersetuju dgn UMO OR SULTAN maka dilabel pencacai,pembodek dll..Bobgok punya otak tahap longkang..Hbs 2 org2 mcm Prof Ungku Aziz,samad said,prof khoo kay kim,aminuddin baki, dll yg diberi layanan FIRST CLASS oleh UMNO 2 ape plak??1 lagi kebodohan ko terserlah musang!

4)Mmg la memakai songkok x termasuk dlm KONTRAK SOSIAL...Tp buat pengetahuan ko, kalau cinan2 mabuk ni buat perangai cm 2 bila mengadap Raja Mongkut ker,Queen Elizabeth ker,Maharaja Meji ker jwbnya dh lm KENA POTONG KEPALA a bangsat! Yg 2 terang lg bersuluh betapa KURANG AJAR CINA 2 la bangang!

Come on la musang bodo..Nk berhujah pon guna la otak jgn guna BONTOT..Oppss sory musang BONTOT 2 mgkn sensitif bg ko hehehhe..

SAMA RATA SAMA RASA,DEPAN BELAKANG SAMA SAJA-cogankata PENIPU RAKYAT(PR) hehe

To Live Again said...

Otak geliga said..

nak tambah sikit bro....ada laporan x semestinya tertuduh TERUS DIBUKTIKAN BERSALAH.....BUKTI main peranan bro

-------------------------------

2 yg ko silap bro..Diaorg mana terima suma 2..Bg diaorg kalau SUMEBR berita dari HARAMKAH@HARAMJADAH, KELADIAN DAILY dll WAJIB percaya kerena sumanya BENAR BELAKA..

Kalau dh HARAMJADAH sebut si polan bin si polan dari UMNO bersalah, maka mmg sah la dia bersalah..Walaupon xder bukti, xder saksi dll dia WAJIB disabitkan BERSALAH sbb dh disebut oleh sumber HARAM JADAH!Xder peluang utk bela diri..

Tp bila puak SANA didapati bersalah siap dgn BUKTI&FAKTA, maka pelbagai dalil2 berikut akan dikeluarkan:

1)Semuanya adalah fitnah umno yg tkt pd PR..Ptuuiii!

2)Semua agensi2 terlibat spt polis,sprm dll semuanya dh dibeli UMNO.

3)Apa saja bukti tak b oleh diterima tanpa 4 SAKSI.

4)Tak baik didedahkan AIB org kerana di hari akhirat nnti Allah akan dedah aib kita hahahhsa.


Di atas adalah alasan2 standard pembangkang bila terkantoi hahah..

Apapa pon syabas OTAK GELIGA dn MELAYU Perak yg dh menjalankn tugas dgn baik..Berhujah dgn FAKTA!