Friday, February 24, 2012

KAKITANGAN AWAM : DASAR CELARU PKR DAN DAP.

nurul izah dalam kenyataannya semalam mendesak agar kerajaan menuruti permintaan CUEPACS dalam hal kenaikan gaji untuk kakitangan awam.

syor tersebut akan melibatkan kenaikan sebanyak RM700 hingga RM2500 untuk kakitangan awam GRED 1 hingga 54.

manakala pada 1 november 2011, dalam siaran akhbar sin chew,  tony pua pula menyatakan kesediaan pakatan untuk mengurangkan jumlah kakitangan awam sekiranya pakatan memerintah.

asas pengurangan adalah berfaktorkan kepada kos semasa dan kenaikan yang bakal ditanggung.

DAP mahu kurangkan kos manakala PKR mahu tambahkan kos.

MANA SATU DASAR YANG PAKATAN NAK PAKAI NI ?

petikan kenyataan tony pua.

Tony Pua berkata, Pakatan akan menggalakkan kakitangan awam yang sudah tua dinasihatkan berhenti kerja. Ia akan ambil contoh cara negera China bagaimana mereka kurangkan kakitangan awam termasuk kakitangan awam yang kurang berprestasi. Kakitangan awam yang diberhentikan ini akan mendapat pampasan separuh gaji, supaya pihak kerajaan dapat kurangkan bebanan dan tanggungan kos untuk membayar gaji kakitangan awamnya.

45 comments:

Servant of God said...

Apa dasar dorang pun, pakatan haram tak boleh capai persetujuan.

Camni nak aku undi dorang?

Boleh jalan laa korang...

Anonymous said...

alahai nurul... derma sikit duit ko yg berlambak kat pengundi ko tu... dari ko nak dapat nama hasil kerajaan jer..

ko ni kan.. bab melalak kasi lah kat engko.. buat kerja hampas...

tunggu jer lah nasib ko yer nurul..

Anonymous said...

Pilihanraya dah dekat. Tentulah depa amek kesempatan ni. Ckp x serupa bikin la pakatan ni.

Anonymous said...

bayangkan..

matlamat penubuhan parti pun dah bercanggah..
cita2 pun dah bertentangan..
dasar2 pun pula lintang pukang..

camne nak bangunkan negara?

Anonymous said...

minah spin....dengan minah enter frame...gelaran untuk puteri al juburi..

ajai62 said...

Assalam Bro

Semua dasar mereka tak boleh pakai... Dasar bapak dia lagi bahaya semua boleh depan belakang,,,

Anonymous said...

pakatan ni bukan mentadbir pn,,tak ada kesepakatan masing2 ikut pale otak dorg,,

pakatan ini hanya kemaruk jawatan ,pamgkat,kemaruk kontrek,hanya mengaut harta itk diri dan kroni amdai dpt memerintah, korg tgk saja mesyuarat agung pkr yg lalu kecoh,gadoh besar siap baling2 kerusi dan meja berebutkan jawatan,kemaruk sgt nak kuasa utk kaut harta,,tak ada standard mcm beruk

berckp tntng si nurul ni,,dia hanya tau cari populariti segera jer hakikatnya tak penah pun berbakti kpd rakyat,,sumbangannya kpd rakyat langsung tak ada,,tak reti langsung buat keja sebagai wakil rakyat,,

pkr ttinggai bas said...

HOI GAJI DAH NAIK LA DGN SKIM BARU 2012...
lbh kurang 400 ke 2000 upgrade...

pkr da terlambat nk 'gunakan' cuepax

nampak sgt pkr cuba nak tonggang cupex ni

Anonymous said...

Kenapa bn kalah di selangor?

Anonymous said...

Tak usahlah nak tunjuk prihatin konon. Rakyat dah meluat dengan sikap opportunis yang tak matang. Urusan orang di campuri, ABAI kawasan sendiri.

Anonymous said...

Kenapa bn kalah di kedah?

Anonymous said...

kenapa selangor dan kedah kalah pru 12.. sebab pengundi nak rasa dan nak tahu bagaimana pentadbiran PR.. lah ni mereka dah tahu lah..
mungkin soalan akan datang... kenapa PR kalah di selangor dan kedah? Malah di WPKL, kelantan dan PP..

Anonymous said...

kenapa pr kalah kat perlis


leceh la soalan ni...

Anonymous said...

KALAH SEBAB UNDI PROTES TERHADAP BN.
NAK JUGAK RASA CAMNE PR PERINTAH.
SEKALI DAPAT, MENYESAL BEB.

INGAT LAGI TERENGGANU?

Anonymous said...

aku nak jawab soalan kenapa bn kalah di selangor dan kedah tu ye..

jawapan aku : sebab SPR telus..sebab tu bn kalah. kalau kerajaan atau SPR nak tipu, sampai kiamat pun takan kalah punya. hehehe
jadi apa yang pakatan rakyat kata kononnya SPR tipu, ada pengundi hantu semua tu hanya penipuan belaka.

sekian.

Anonymous said...

Kenapa mereka tidak percaya adanya ALLAH bersama mereka...dan mereka tidak perlu takut unt menukar kerajaan yg merintah..

Anonymous said...

geli aku nengokk muka dia nihh....uuuwekkk...

muka hasil air mani bercampur taik munawar...muahaha..

bapak dia pecah teruna di lobang jubo muanawar...muahaha..

mintak cek balik Utube pengakuan munawar, bila masa mereka mula meliwat...

faktanya, sebelom nuarr kawinn...

kurr said...

BAPA NAIB PUN SAMA MEWARISI BEBAN POLITIK PALING KLIMAX MASA JADI PM

ANAKNYA MENGIKUT..

ALHAMDULILLAH... BAPAKNYA BERJAYA RENTASI DGN BAIK

ANAK TUN RAZAK DIKIRIMKAN PADA KETIKA YG SAMA...

yg special Najib PM PALING COOLLLL

MAHATHIR PUN KALAH..'
SIKAP NILAH BUAT PR NAIK BOSAN

tp najib cekap

Anonymous said...

Anonymous said... Kenapa mereka tidak percaya adanya ALLAH bersama mereka...dan mereka tidak perlu takut unt menukar kerajaan yg merintah.. February 24, 2012 11:33 AM

NON... AYAT KO SALAH BESAUU TU... SYIRIK TU

KITA PERCAYA ALLAH MASIH SAYANG MELAYU ISLAM KAT MESIA.. ITU SEBAB TETIBA HASSAN KLUAR

SIKIT HARI LAHI HARUN DIN PLAK...

HARUN DIN KALU KLUAR SIAPLAH...BOMOH JIN.. BOMOH SETAN LA..

HAKIKAT ALLAH NAK SELAMATKAN UMNO SEKALI GUS PAS...YG DAH HANYUT ASMARA KUASA MEMANDA MENTERI. *(..ingat semua org menteri bila dia perdana menteri)


masa depan islam jadi xmenentu huii

Anonymous said...

Haa dan dan la nak amik kesempatan....tak payah la Nurul oiii ko pi jaga kawasan ko tu...

Anonymous said...

Alahmdulillah nurul..
kita bersyukur pada Allah..
biarlah puak2 tu nak cakap apa pun..mereka lupa yang kita ada Allah..yang maha mengetahui..adil dan saksama..

kakitangan hanya makan gaji sama mcm menteri..gaji dibayar dari kutipan cukai rakyat!!

gaji kakitangan bukan dari duit emak bapak umno!!

kakitangan k'jaan pun boleh berfikir..dan ramai pun dah tahu kebenaran nya..masa saja yg akan menentukan..Insyallah

sesiapa jer yang memerintah..kakitangan k'jaan tetap sama..buat keje masing2..

Anonymous said...

Anon 1.52pm..

Ko amik fakta dr mana gaji ktgn awam dibayor oleh BN.?!!

Sedap mak bapak ko jer tuduh2 BN yg bayor..

Takder saper pun org BN ckp gaji ktgn awam diorg bayor...

Suka2 ko jerrr kan nak fitnah BN..nak wat damage kt BN !!!

Klu dh xde fakta utk brhujah, baik dok SENGAP kt umah...nti org tau ko ni BODOHHHHHH yg amat2..BINGAI!!!

Anonymous said...

nurul terlambat 2 bulan..kakitgn krjaan dah dpt gaji baru jan 2012...hurray...

dah sah2 cupex berbau pkr...tp bau bosok punya..

nak bodek kktgn kerajaan ..tp terlambat ..

najib lu trbaikkk

Anonymous said...

Anon 1.52pm..

Lg satu, ktgn krjaan yg suka sgt membgkang tu..apa ko cakap, dah tau kebenaran.??!!

Kebenaran apa.?!! Hehhehhe...lawok laa mu nie..

Kebenaran apa klu dh sah2 video yg terang2 diambil dr rakaman video & CCTV yg disahkan oleh PAKAR pun korg xnak percaya...

Kebenaran yg sebenornya ialah ktgn awam yg membgkang tu telh dibutakan mata, dipekakkan telinga & dihitamkan hatinya byk sgt baca haramkah, dengor ceramah uLARmak fitnah & maki org, dengor ceramah anuGAYrah tuhan...

ITULAH HAKIKATNYA!!!

Anonymous said...

Anon 1.52pm..

Sian kt ko nie..Ish ish ish..

Tapi lg sian kt mak bapak ko sbb dapat anak yg x tau membezakan mana baik & buruk..

P/S : Klu dh tau diri sndiri tu BINGAI, jgnlh cuba2 nak memBINGAIKAN org lain plak..!!

Anonymous said...

Satu lg warna2 & belang politik hamPAS terserlah :

Kalau tak setuju dengan pendirian UMNO atau BN, wah ... sampai maki sumpah seranah, kafir mengkafir dan tiada maaf bagi mu.

Padahal perbezaan pendapat atau pendirian hanya berbau politik dan pendekatan yang berbeza.

Dalam hal sokongan Anwar pada ISRAEL, yang mana pendirian Anwar bertentangan dengan pendirian PAS yang menolak kewujudan ISRAEL, boleh pulak terserah kepada Anwar?

Orang yang berpendirian macam gini nak dikekalkan memerintah dan diberi kuasa di Putrajaya?????

P/S : Ternyata PAS memang hamPAS !! Dgn UMNO klu x setuju terus maki & silap2 DIKAFIRKAN, ttp dgn sekutu2 tetap RELA & DISANJUNG TINGGI DEMI MENGEJAR KUASA DI PUTRAJAYA.!! INILAH REALITI POLITIK PAS...ADOI LAA.!!!

Anonymous said...

Kakitangan awam di Malaysia adalah pekerja yang paling bertuah di dunia ini, rata2 negara lain masih serius bergelut dengan kemelesetan ekonomi, tetapi di Malaysia, rezekinya melimpah ruah, berkat pemerintahan yang ada dan pengurusan yang baik menjadikan income kerajaan berkembang sebaiknya.

Anonymous said...

cuba kau org baca blog berita semasa..blog ni bukan blog politik yer..

komen2 k/tangan k'rjaan pasal sbpa..baca sendiri lah..malas aku nak ulang.

yang nyata apa yg kau org tulis pasal kr'jaan bn kat ini hanya lah indah khabar dari rupa..hakikat nya rakyat dan majoriti k/tgn dah tahu temberang pemimpin kamu tu la.

Anonymous said...

ANTARA WAN AZIZAH DENGAN ANAK NYA NURUL TASTE AKU LEBIH PADA WAN AZIZAH KERANA;

1.KULIT PUN PUTIH JUGA.
2.PENGALAMAN DENGAN ANWAR MESTI BERBALOI
3.DUIT SIMPANAN SAMA JUGA DENGAN ANAK DIA,BELAMBAK.

AMACAM ANUAR? KAU TAK BOLEH MARAH KALAU AKU ADA SKANDAL DENGAN BINI KAU KERANA KAU PUN MAIN BINI ORANG,TU NORLAILA KE NAMA DIA DALAM YOUTUBE,KALAU TAK BETUL SAMAN AJALAH.PRESIDEN PARTI ISLAM KONONNYA LAH PULAK KATA INI SEMUA TAK BOLEH JADI BUKTI KERANA INI SEMUA PETI BESI.

AKU KESIAN JUGAK KAT BINI HANG ANWAR, KAU LEPAS SAJA DIA TALAK TIGA,BOLEH NIKAH DENGAN AKU,OK APA!
SEKURANGNYA AKU BERTERUS TERANG DENGAN KAU,TAK LAH MACAM KAU ACI BALAS AJA.

JANGAN PELAWA ABG MAT SABU,DIA TU RAKUS MACAM HANG JUGAK.

AKU SELALU JUGA HADIR BILA BINI HANG BUAT CERAMAH,TERUJA AKU.

REFORMASI!REFORMAS!REFORMASI!

Anonymous said...

Betina Nurul Izzah ini,dah bersunat belum?Dapat kat Mat Sabu ..lunyai pok.

Apa pun betina ini banyak duit simpanan,dengar dengar USD 70 juta.huh..

Songlap duit yahudi tuu..

usin said...

kalau bapak nilai seringgit, anak pulak nilai 5 kupang tp boleh tawar lg. otak nurul ni adalah seperti yg diungkapkan oleh ketua dewan pemuda pas, nasrudin hasan, pembangkang sekarang hanya tahu membangkang. yg lain zero!!!!

Anonymous said...

Ape punye bebal ko nie GAP. Jika kakitangan yang berlebihan dikurangkan, maka kos operasi dapat ti optimumkan. Dengan ini kadar gaji dapat dinaikkan. Nak buat cerita pun biarlah ade ilmu. Meth mudah:-
4 staff = RM100, sumbangan kerja 25%
1 staff = RM100, sumbangan kerja 100%.

Jika naik gaji 20%, maka gaji baru dia akan jadi RM120. Jimat RM280 sebulan.

Kerajaan BeeEnd pernah bagi kakitangan kerajaan kenaikan 20%?

Pergi belajarlah kalau dah bebal.

Anonymous said...

pompuan sial ni betul2 menangguk di air konek bengkok bapaknya yang keroh. Ko nak tau nape GAP? Sebabnya dia tau KSN SUPER SAMDOL dah buat sial dan silap naikkan gaji dia dan konco konco dia hampir 100%. Sekarang ni takkan orang bawah di kategori 54 naik 40 hengget je, cuma satu mata bawah je... jadi CEUPACS pun kasi tarok naik sikit lah, kasi sama dekat dengan JUSA, tapi kami semua tau mana gomen ada duit nak bagi gaji sampai kenaikan 8billion tu beb. Jadi Nurul haram jadah kelentit basi ni pun cakaplah suruh PM ikut CEUPACS. Memanglah ceupacs kasi up sikit sebab kalau PM turun pun tak le dapat ciput... memang sial lah pompuan ni..aku tak taulah dia ni anuar kongkek dengan babi ke jijah main dengan setan ke, keluar anak haram kategori menangguk di air keroh.

Sebagai penjawat awam, aku memang suka naik gaji, tapi kita mesti realistik dengan kemampuan kerajaan. Naik banyak macam tu siapa tak nak, tapi kita orang tetap bersyukur dengan apa pun yang gomen bagi. Yang merungut orang nuar jugak le, ataupun orang pork nik, tak tahu malu, kalau nak lebih pergilah kerja kat kelantan tu, kot kot dapat jugak cabut bulu ketiak niky ajis yang dah kerepot tu...

Sorry lah bro gap, aku memang hangin dengan nurul izzah ni,mak dia doktor gila tu, dan apa lagi bapak dia EHUD ANWAR BARAQ. Sial lah dia orang ni.. mampos di dunia, mampos di akhirat...

Sorrylah nurul babi, gua maki lu, memang lu patut kena maki hamun dengan semua orang pun. Aku betul betul benci dengan kau dan keluarga kau. haram jadahlah lu..

sorrylah, aku kempen kat semua orang, JANGAN SEKALI KALI KASI UNDI, SIPI PUN JANGAN, KAT PAKATAN SIAL NI, PTUIH!@ AMBIK KAU BABI!

Anonymous said...

anon 8:28pm

ok. di mana kakitangan berlebihan itu? jika dikurangkan, di mana depa nak cari rezeki tampung makan minum anak? 1 orang 100%???kalau cuti ke, EL ke, kursus ke, sape nak ganti? bapak ko???
yang masih tinggal tu confirm ke tak makan rasuah? gaji naik tinggi langit pun kalau tamak takkan ke mana.
nampak sgt ko yang bangang!
setahu aku la, yang paling malas dan paling tidak produktif dalam gomen adalah penyokong pembangkang.

Anonymous said...

Anak anuar tak payahlah nak cari publisiti murah dengan sokong kenyataan CUEPAC. Boleh belahlah.

Anonymous said...

anon 8:47

wah!!..
Tahniah2 !!!

nak tahu kenapa???

banyak nya engkau dapat dosa mencaci memaki hari nie..

sambung lagi yek sampai besok..
dapat banyak bekalan kat sana nanti

Anonymous said...

anon 11:33

aku sokong cakap kau tu
pelik kan..kenapa takut sangat kalah..takut nak tukar k'jaan..


sampai melolong2 mencaci memaki..
hee teruk nya manusia ni..

tak takut dosa langsung mencaci..

m'sia kan ada perlembagaan..parti mana pun memerintah masih ikut perlembagaan..

macam lah m'sia ni mak bapak umno yg punya!!!
org lain tak boleh perintah...

sampai marah2 ..caci2..fitnah2..
pelik lah..

Anonymous said...

10.42PM...

Sory beb, hujah ko adalah satu kenyataan dangkal..
Kenyataan dr org yg hanya nampak luaran, malas & menganggap mudah sesuatu prkara...

Anonymous said...

10.42PM..

Klu tengok PR pun apa kurangnya..demi mengejar kuasa di Putrajaya, suma cara telh digunakan trmasuk fitnah, halal haram suma redah...

Suma kesalahan yg dilakukan diletakkan ke atas Umno...waima kesalahan yg dapat dibuktikan secara sahih pun masih dispin baik dan dituduh salah Umno...

Apa.?!!!
Apa.?!!!
Apa anon 10.42pm & PR ingat Malaysia ni kepunyaan MAK BAPAK KORANG KE.?!! Suka2 cakap sembur ikut sedap mulut, saper2 pun bleh cakap camtu...

Klu rasa nak ambil alih pemerintahan, tunjuklh contoh yg baik..masa membangkang jdlah pembangkang yang baik..!!

Tp realitinya pembgkang yg ada di Malaysia ni klu dinilai sebenar-benar, jgnkan nak jd pemerintah, JADI PEMBANGKANG PUN X LAYAK.!!!!

Anonymous said...

org gomen ni keje mengular jer lagi nak mintak naik gaji..... satu hari keje 6 kali pegi minum.... Cuepax ni menangguk jer pandai, mentang2 nak pilihanraya nak demand pulak....

Anonymous said...

This woman is nobody, she's at the lowest level of politician. She's retarded, she has the lowest rate of charisma, her capability is only mimic her father's character and mindset. She never denounce her father's sodomy, homosexual activity and Israel lover. She's the mutated virus from her mother's egg and her father's sperm.

aduka said...

anon 2.28..kerajaan bn pernah bagi kenaikan gaji kakitangan awam sebanyak 30 % pada tahun 2007....engkau ni lahir tahun bila......sampai tak tau ..perkembangan lansung....aku dah dapat kenanikan 30 % tu.....

Anonymous said...

aduka!!

hello aduka..
sah2 yg engkau ni main tembak jer..
kau tak tahu ckit pasal k/tgn k'jaan.
kepala hotak kau tahun 2007 naik gaji 30%..
mana engkau baca..citer ckit pekeliling berapa yg ada kenaikan 30%..
jangan main tabur jer..

Anonymous said...

anon 12:18

contoh terbaik s'ngor dan P.Pinang

aku duduk kat s'ngor..aku dan majoriti rakyat suka pr perintah..

malas nak cakap...kalau ckp pun..mesti kau org..memaki lagi..

biar rakyat yg tentukan.

jangan mimpi lah nak dapat balik selangor dan P.Pinang!!.

Anonymous said...

pr mmg suka klo tun dollah perintah sbb masa tu rakyat x suka kat dollah,skrg pr anti sgt kat najib sbb rakyat mula senang dgn pentadbiran najib.klo tadbir ok,rakyat suka jd pr x ada chance nak memerintah.itu shj.