IKLAN BERBAYAR

Monday, April 30, 2012

BUKTI SAH ANWAR ARAH PERUSUH SERBU DATARAN MERDEKA ! SEBARKAN.

76 comments:

Anonymous said...

kantoiii

Anonymous said...

banyak ahli PARTI ANJING SETIA(PAS) yg sanggup mati sebab tak nak ingkari arahan...

pejuang hamas...

Anonymous said...

puki mak ko la mat sabu...

NINDIA bukti yg jelas bahawa ko fitnah...

mat sabu anak haram...

pejuang hamas...

Anonymous said...

Cakap banyak tak guna..kami perlukan tindakan sekarang atau kami protes melalui undi...

Anonymous said...

entahlah, aku mmg benci dgan pembangkang tapi keyakinan aku pd kerajaan juga semakin pudar, mungkinkah kerajaan mmg tak mmpu membuat sesuatu? atau kita sebenarnya tertipu?

KDN ...??

Anonymous said...

Berani ke Menteri BApook UMNO nak bertindak?MAlu aku UMNO ada menteri mcm pondan.Aku rasa Menteri ini anak ikan Anwar la.Sayang sungguh dia.pd Anwar.sampai xleh sentuh.Ataupun dia mmg.ketagih kote anwar.

Anonymous said...

WAJAH DAN PERANGAI SEBENAR MELAYU BODOH SIAL YANG MUDAH DI PERGUNAKAN BANGSA LAIN.

KALAU DI PERHATIKAN BETOL2YANG PUKAK BARRIER DAN MULAKAN IALAH KELING PARIAH BANGSAT TAPI YANG JADI BARUA MELAYU SIAL PAKATAN RAKYAT.

BODOH BETOL MELAYU2 NI!!

HARAP2 PIHAK POLIS SIASAT DAN TANGKAP BANGSAT2 NI. GAMBAR SUDAH PON DI BERI MEMUDAHKAN KERJA POLIS DAN KDN.

TUNGGU APA LAGI!!!!

Anonymous said...

ini adalah penghasut yang semua orang nampak..pemula sebenar dan orang yang perlu dipersalahkan ialah Ambiga lah. dulu fitnah, tuduh polis macam2.sekarang, berlaku keganasan dan kekecohan, suruh polis jugak cari siapa pembuat masalah tu.kau yang tak padamkan bakar puntung rokok dan biarkan, lepas itu, rumah kau terbakar,kau suruh bomba cari siapa salah. salahnya engkaulah mangkuk hayun bodoh keling Hindu!

Anonymous said...

Blogger blogger pro kerajaan telah banyak memainkan peranan atau membantu membuat tuning untuk kerajaan. Syabbas anda semua walaupun diantara kamu yang mengatakan bahawa kamu bekerja siang dan malam tidak mengharapkan apa apa ganjaran. Baguslah dan itu ikhlas namanya kerana apa yang kita lakukan semata mata kerana Allah dan kalau itulah hakikatnya, Allah ta’ala tidak mungkir janji bahawa buat baik tetap dibalas baik.

Bagi pehak kerajaan, tidak kah para pemimpin kita diatas terasa berhutang budi kepada para blogger ini yang bertungkus lumus menyiapkan homework yang sepatutnya anda lakukan? Aku rasakan terlalu banyak input yang diberikan dan sudah terlalu banyak perkara didedahkan; mengapa kamu diatas sana berdiam seribu bahasa. Ada kah kamu pemimpin menganggap segala maklumat yang diberikan dengan fakta dan bukti itu satu dogengan atau tiupan yang melalaikan? Rakyat sudah sedar dan sudah pun bangkit dek gendang gendang yang dipalukan oleh blogger blogger penyokong kerajaan.

Apa kah kesedaran kami dihari ini?

Kerajaan seakan lemah dan layu dimana pemimpin pemimpin diatas masih tidur dan dibuai mimpi indah. PRU13 is just round the corner dan pemimpin diatas masih lagi lesu. Pembangkang semakin hebat dengan program program ganas untuk mendapatkan publisiti meluas. Segala apa yang mereka lakukan seolah tiada siapa yang boleh menghalang. Undang undang? - hanya tinggal nama dek kerana tiada penguatkuasaan serta tidak ada perlaksanaan. Siapa kah yang terhempit diketika ini, adalah rakyat bawahan yang mencari rezki dijalanan. Mereka akan kesepian menangisi nasib yang tidak menyebalahi mereka. Mereka mereka ini tidak berdemo malah menolak demonstrasi jalanan kerana ingin mencari rezeki untuk membesar dan menyekolahkan anak anak. Mereka mereka ini tidak bergaji tetap saperti kakitangan kerajaan yang tidak punyai masaalah walaupun demo diadakan setiap hari dan sepanjang tahun, kerana mereka mendapat gaji setiap penghujung bulan.

Aku amat pelik apa dah jadi pada undang undang di negara hari ini? Pembangkang melakukan apa saja like no body’s business. Pembangkang nampak lebih jelas kebal dari kereta kebal. Semua orang tau perhimpunan Bersih√3 adalah haram dan dianjurkan oleh pertubuhan haram; dan persoalaanya kenapa tidak dibendung dari awal lagi agar perkara tragis ini gagal dilaksanakan? Para blogger telah lengkap maklumkan berita berita petubuhan ini dan para blogger juga telah memberitahu akan agenda yang akan dilaksanakan oleh mereka ini; soalnya kemana kah perginya bapak bapak menteri kita yang tidak langsung lakukan proactive measures to deny berlakunya perhimpunan ini.

Anonymous said...

Pejuang Hamas

Kalau berguru dengan Wali Terumpah inilah akibatnya
Takkan dapat hidayat
PAS _ PArti Ajaran Sesat
PAS - Pengikut Ambiga Sial

PR bukanlah Pakatan Rakyat
PR yang sebenarnya adalah
PARTI RUSUHAN

Anonymous said...

rakyat akan buat tindakan sendiri
Sekiranya kerajaan tiada buat apapa
Tindakan atas kesalahan parti rusuhan ni.

Anonymous said...

rakyat akan buat tindakan sendiri
Sekiranya kerajaan tiada buat apapa
Tindakan atas kesalahan parti rusuhan ni.

Anonymous said...

rakyat akan buat tindakan sendiri
Sekiranya kerajaan tiada buat apapa
Tindakan atas kesalahan parti rusuhan ni.

Anonymous said...

Aku tertunggu tunggu ungkapan ini " Kepada peserta bersih 3 anda diberi AMARAN TERAKHIR kali kesembilan " dari seorang menteri...sape namanya tuuuh...kata-katanya selalu boleh dijadikan modal lawak menghiburkan hati...MENTERI INI TERKENAL DENGAN BERBUDI BAHASA DAN LEMAH LEMBIK...

BidayuhKamang said...

Fuck Ambiga and Anwar dan sekutunya...mengotorkan nama Malaysia dimata dunia.

Anonymous said...

ANWAR BABI KURAP
AZMIN ANJING KURAP
SHAMSIDAR SEMUA KURAP......................

PenganutPAS said...

Cakap banyak tak guna . Adakah Jabatan Peguam Negara akan bertindak??? Dengan bukti2 yang ada tapi tiada tindakan membawa pihak berkenaan ke mahmakah akan meletihkan rakyat . Patut ker pemimpim macam ni masih layak untuk menjadi wakil rakyat dari segi undang2 di Malaysia ??

Anonymous said...

PUAK GANAZZ ATAU PENYOKONG KEGANAZZAN TAK AKAN MAMPU JADI PEMERINTAH YANG ADIL DAN SAKSAMA.

INI ADALAH KERANA KALAU JADI PEMERINTAH MEREKA TERPAKSA MEMBAYAR HUTANG 'BUDI' KEPADA PENGGANAZZ ATAU MEREKA SENDIRI MENGGUNAKAN KEDUDUKAN UNTUK JADI LEBIH GANAZZ.

JUSTERU LEBIH BAIK KATA TAK NAK KEPADA GOLONGAN GANAZZ!!!

Pemerhati

Anonymous said...

Saya doakan rakyat majoriti, gunakanlah hak anda sebaik2nya semasa PRU 13....sedih tgk anggota polis sebangsa dgnku dibelasah oleh bangsaku juga akibat terpengaruh dgn hasutan syaitan pemimpin pembangkang. Bangsa cina menghina bangsaku dgn kejinya. Tidak berhati perut sungguh mereka...PR wajib ditolak.

cikgu rokiah said...

Parti PAS tak sedar jika pembangkang menang PRU13...PAS akan pupus...jiak ade pun sekadar menjilat ludah PKR dan DAP....

sememangnya bangsa melayu mudah di hasut dan di perkudakan....

Tun Teja said...

TV1 dan TV3 beritahu cuma Kafir Ambiga sahaja yang bertanggung jawab. Bukankah yang lain seperti bapak homosexual anwar ibrahim, mat sabu,n.ajis,lim kit siang, hadi awang keluarga anwar, aku nampak Fuziah, (pun ada) semua pun bertanggung jawab ? Mereka mesti diheret kemahkamah, bayar kerugian harta awam, bayar kerugian nyawa seorang polis yang meninggal dunia.

Anonymous said...

Pemimpin UMNO BN lembap... memalukan dan tiada kekuatan untuk mengawal keadaan... KDN dan menterinya memang PONDAN tua... Aku mula menyampah dengan korang membazir masa je, sampai KL dah hancur baru nak bertindak... Apa niii...

Pengikut BERSIH memang babi sundal sial...

Anonymous said...

lebih sedih lagi bila melihat orang tua dengan serban, wanita tudung labuh dan orang melayu dengan kopiah terjerit terlolong memaki hamun macam orang gila... merosakan hartabenda... ajaran apa ni...

aku makin membeci keseluruhan PAS, PKR, DAP, BERSIH dan yg terlibat.. Mampos la engkau dengan hina sekali.. AMIN

Tun Teja said...

Anom April 30, 2012 7:10 AM
Aku sokong pendapat anda dua ratus persen. Tidak payah ku tambahkan hujahanku, semuanya sangat bernas.

1)Tidak semestinya negara yang berdemokrasi mengamalkan himpunan Bersih 3.0 dan yang akan datang kerana pergerakan mereka membatasi dasar kerajaan demokrasi.
2)Tujuan mereka yang jahil semata-mata untuk mengugut kerajaan PM Najib.

Anonymous said...

Sah bukti..pengikut bersih haramjadah menerima upah rm150 setiap seorang untuk
Menghuru hara di kuala lumpur..minta GAB buat siasatan

Anonymous said...

Kalaulah semasa rusuhan tu...menteri KDN pun turut bersama polis mengawal benteng... baru dia tahu.. macamana di maki hamun oleh binatang-binatang buas tu... steadylah bro hisham... bila lagi... takkan nak tengok rakyat sebelah sini pulak sama naik berdemo dengan yang disebelah sana... keamanan kami sekarang telah "digugat".. mana hak kebebasan kami...???

Anonymous said...

DEMOKREZI MUSUH DEMOKRASI

demonstrasi macam himpunan anti-murtad adalah adalah demonstrasi tulen. ini bertepatan dengan istilah demonstrasi. demonstrasi begini amat digalakkan.

demonstrasi Kotor 3, adalah satu rusuhan ganas tetapi bukan demonstrasi. apabila pendemo dikawal oleh syaitan maka jadilah rusuhan.

apabila keganasan dijadikan cara halal untuk capai matlamat tetapi bersembunyi di belakang demonstrasi ia adalah sikap tidak budiman.

dalam konteks politik, terpulanglah kepada khalayak sama ada nak demonstrasi tulen atau rusuhan sebagai sebahagian dari budaya lazim.

tepuk dada tanya selera. sedangkan pisau boleh digunakan untuk potong bawang tetapi dalam keadaan dipengaruhi mindanya, pisau boleh menikam kalbu.

massa sepatutnya di galakkan untuk memilih kebersihan dan kebaikan tetapi bukannya dipengaruhi untuk memilih kekotoran dan kejijikan.

Alpasiku

Anonymous said...

ciannn diaorg ni jadi kuli mat liwat. dtg jauh2 dari kelantan, naik bus, alih2 sampai KL dengar cakap peliwat. hahaha...

boddo betul...

naper tak suruh si peliwat tu rempoh polis dulu....hehhe..

sia2 jeee idup, dah la solat celam celom, dtg KL ikut ckp peliwat, sibb baik tak mati..

kalu tak sia2 jadi mati katak....

zurich

terairat said...

DEMOKRASI. VS

DEMOBERUKKKK


NAJIB OK LAWAN ANUA K.O.

NAJIB SABAR NAK JADI PM

LAWAN

ANWAR CRAZY NK JADI PM

Anonymous said...

ADAKAH DATUK NAJIB TIDAK TERFIKIR BAHAWA APA YANG DILAKUKAN SEKARANG TIDAK TEGAS? UNDANG-UNDANG DIPERLEKEHKAN SEWENANG-WENANG OLEH BABI TUA ANWAR DAN AMBIOGA, PENDEMO BERTEMPIK MACAM BABI HUTAN TERLEPAS, PUAK HAMPAS LAGI MENGHAMPAKAN. KESEMUA INI BERLAKU KERANA KELEMBUTAN DAN BERHEMAHNYA BUDIBAHASA KERAJAAN NAJIB. SAYA YAKIN KALAU TUN DR. MAHATHIR MASEH MENJADI PERDANA MENTERI, SUDAH PASTI PERKARA PENCABARAN YANG MELAMPAU SEPERTI INI TIDAK AKAN BERLAKU. TAPI SAYANG NAJIB, APA LAGI MENTERI PONDAN KDN BUAT MACAM TIDAK ADA APA-APA SERIOUS YANG BERLAKU. KALAULAH PERKARA INI TIDAK DIBENDUNG SEKARANG! SEKIRANYA SELEPAS PRU 13 BERAKHIR DAN PAKATAN KALAH TERUK, SATU LAGI RUSUHAN DAN PERHIMPUNAN SEPERTI INI AKAN BERLAKU DAN LEBIH TERUK LAGI, DAN CITA-CITA BERUK TUA ANWAR SUPAYA IANYA BERLAKU SEPERI DI LIBYA, MESIR DAN BEBERAPA NEGARA LAIN AKAN BERLAKU. JADI DEMI KEPENTINGAN DAN KESELAMATAN NEGARAN BUKAN UNTUK KEPENTINGAN UNDI, DATUK NAJIB KENA BERTINDAK SEKARANG. DATUK NAJIB TIDAK PAYAHLAH NAK MENGHARAPKAN UNDI-UNDI CINA DARI PERAK, PENANG, DAN KUALA LUMPUR, SUDAH PASTI MEREKA TIDAK AKAN MENYOKONG BN. JADI TERIMALAH HAKIKAT INI, JANGANLAH BERANGAN-ANGAN LAGI.

Anonymous said...

Sebenarnya pedemo-pendemo bersih3 ini bukan jahil tapi jahat sampai menyebabkan kematian seorang anggota polis. Mereka pendemo patut dihukum keras (bila ditahan mereka patut diberi penampar/penendang 2-3 kali) agar menjadi teladan di masa hadapan.

Anonymous said...

Bukti telah byk di tunjukkn...sebelum Bersih pon telah byk hasutan demi hasutan yg di lakukn oleh puak PEMBANGANG tapi KENAPA KENAPA KENAPA kjaan trlalu brlembut mmbiarkan BINATANG2 LIAR BRWARNA KUNING mmbuat ONAR?...

Sbg rakyat negara brdaulat yg mngamalkn demokrasi, kami pon ada HAK menuntut KEAMANAN,kami mahu kjaan brtegas mmbanteras golongan biadap ini, nak tunggu smp anggota keselamatan di sembelih beramai2 baru nak amek tindakan ke? ... tapi suara kami kjaan buat xdengar...

BINATANG2 BRWARNA KUNING terus2an brlaku khianat seolah2 suara mrk adalah majoriti...Apakah ada sesuatu yg disorok sehingga kjaan kelihatan XBRANI menentang BINATANG2 KUNING itu..

KAMI SAYANGKAN AGAMA
KAMI SAYANGKAN BANGSA
KAMI SAYANGKAN NEGARA

Bertindakla sblm rakyat sendiri yg cintakan keamanan yg bertindak...

SubhanAllah.....

Bomo Siam said...

Apa nak jadik ngan pulis Msia nih? Asyik2 guna ayaq ngan gas. Tembak perusuh or siram pokok? Tear gas pun dah tak berbisa. Makin kecik!

Tak mengancam langsung! Kesian En2 Pulis, dpt ketua yg 'PONDAN'!

Sebenarnya yg ramai join demo tu, bukan nak tentang kerajaan sgt...! Depa nak rasa, nak alami sesuatu yg xtreem! Free game!

Hidup dlm negara aman pun...boring jugak...!!!

Klu camni, keupayaan pulis...lebih baik honggaq paintball!!!

Bomo Siam said...

Bomo & Jin hari tu, dah ready nak hadapi keta perisai, tank atau bullet getah!

Amat mengecewakan! Hampa belaka...!!!

Anonymous said...

ANWAR KAN RAJA SPIN
A:''amoi amoi ada ada? satu satu..

asmin=''ada ada.. satu haa

ini aku gurau je bukan fitnah ok...

sebab puak2 yg da kalut tu... mula spin bersih 3.o disabotaj...

makna mereka da mula rasa bersih 30 berjaya punahkan pakatan sendiri...kah kah kah..

anyway tahniah najib anda berjaya educate rakyat malaysia...

BERTAMBAH MATANG

Bomo Siam said...

Teori Bomo, bahawa majoriti pendemo bukanlah nak tumbangkan kerajaan! Mereka lebih pd kepuasan & keseronokan, akibat...BORING!!!

M'sia, memang memboringkan! Setiap hari, buat benda yg sama. Kerja-makan-tidoq, kerja-makan-tidoq! Malapetaka pun tarak!!!

Hidup...tak mencabar langsung!

Jadik, bila sesekali ada perayaan macam BERSIH ni...kita bole lepas tension!

Klu betui2 yg berdemo tu nak tumbangkan kerajaan...Dataran Merdeka dah hancoq!!!

Anonymous said...

BERSIH 3.0- Analisis Peaceful Assembly Act (PAA)2012-Akta 736


Polis Melayu UMNO Anti-Islam bertindak brutal ganas dengan sifat kesyaitanan dan tidak berperi-kemanusiaan tegar terhadap bangsa sendiri & rakyat yang tertindas dengan draconian laws!:

1. Larangan rakyat berhimpun di Dataran Merdeka tapi kalau program UMNO semua OK,--- mungkin DBKL & polis anggap ini Tanah Milik Persendirian UMNO Berhad dan nafikan hak rakyat lain yang bukan UBN?

2. Polis mulai LOCENG menembak gas pemedih mata & pancutan larutan "sedikit berasid" dengan merian air secara tiba2 tanpa amaran yang secukupnya. --- mungkin polis rasa kuasa undang2 yg ditafsirkannya itu MUTLAK & MUKTAMAD tak boleh dicabar atau ditegur?

3. Polis menyurai orang ramai dengan tembakan pemedih mata dan semburan air telah MELAMPAUI tempat2 zon yang diwartakan oleh perintah mahkamah menyebabkan orang ramai tidak boleh DUDUK-BANTAH secara aman tetapi berlarian mengelak rempuhan polis yang bersenjata! - mungkin polis merasakan mereka berkuasa segala2nya dan bertindak sewenang2nya serta bangga boleh menghalau rakyat macam anjing?

4. Dalam keadaan yang huru-hara akibat asakan & buruan polis ditempat2 awam diluar zon larangan yang dikhaskan untuk program UMNO itu, polis memandu kenderaan secara provokatif dan merempuh orang ramai, 3 mangsa tindakan 'gila' polis ini agak parah. Orang ramai yang membantu mangsa dan mungkin tidak dapat mengawal perasaan, ada yang bertindak diluar peraturan yang memukul polis yang merempuh rakyat itu?- mungkin polis IQ rendah terlalu overconfident terhadap kuasa yang dimiliki tanpa memikir risiko tindakan orang ramai akibat dari provokatif secara sengaja mereka itu?

5. Tindakan sekumpulan anggota2 polis pendendam kejam (unIslamic & uncivilised ) yang menahan & memukul BERAMAI2 terhadap beberapa orang peserta BERSIH 3.0 diluar zon tangkap yang diistiharkan SECARA BRUTAL & UNHUMANISTIC tanpa mengambilkira prinsip2 Islam serta HUMAN & CIVIL RIGHTS adalah amat diKESALI oleh setiap rakyat yang mendokong prinsip Keluhuran Undang dan Kesopanan & Kesusilaan dalam Rukun Negara! - mungkin sifat authoritarian & ala-diktator polis UMNO/BN ini adalah manifestasi dari corak pemerintahan 55 tahun kerajaan mustakbirin UMNO/BN selama ini?

Anonymous said...

BERSIH 3.0- Analisis Peaceful Assembly Act (PAA)2012-Akta 736


Polis assobiyyah Melayu UMNO anti-Islamis bertindak brutal ganas dengan SIFAT KESYAITANAN dan TIDAK BERPERI-KEMANUSIAAN tegar terhadap bangsa sendiri & rakyat yang tertindas dengan draconian laws!:

Bomo Siam said...

Depan mata Bomo! Sekoq pendemo ala rambo, menjerit melolong maki pulis & kerajaan. Paling depan sekali, dekat ngan FRU!

Bila FRU tembak gas 'PONDAN', lintang pukang, 'rambo' tu lari.

Aku macam nak hambat 'rambo' tu. Lempang masuk longkang!

Baru kena gempaq dgn FRU...dah terkencin!!!

Pendemo rupanya lagi PONDAN dpd pulis!!!

Bomo Siam said...

Jika pendemo2 inilah 'barisan wawasan' Anwar Ibrahim yg diharap utk bangunkan negara....pap pap pap! Piiirraahhhh!!!

Sama macam barisan keselamatan KDN, DARAI...! Patut le jenayah makin bermaharajalela!!!

Bomo Siam said...

Nak tanya sikit....

Demo bersih tu...ganas ka?

Klu ganas, kenapa tak gunakan unit anti keganasan?

FRU....jaga lembu dah le...!!!

Adi Kencana said...

Mmg jelas sapa dalangnya.. Anwar & Azmin!!

HOT!! BUKTI ANWAR ARAH AZMIN CETUS REMPUHAN DI DATARAN MERDEKA! Baca di sini...

http://apakecoh2.blogspot.com/

Anonymous said...

Bomoh siam 11,20pm

Buat pertamakali ,hari ini aku bersetuju dengan hang.
Otak hang nie ada waktunya di tune bagus.

Tapi luangkn masa tengok bideo di Blog Jiwaparadox kisah amoi terkedu macam berok mat yeah masa demo hari sabtu, rasanya lagi layan.

Harah otak hang terus sihat sampai lepas solat isyak muahahahahaha

figura said...

Nota daripada seorang sahabat di Universiti Medina kepada Bersih 3.0

Bismillah....

Sebelum bersungguh-sungguh ingin menghapuskan korupsi pada pemerintah, rakyat harus

menghapuskan korupsi pada diri mereka sendiri. Berapa ramaikah rakyat yang mengabaikan solat

namun mengharapkan pemimpin seperti Umar Abdul Aziz? Berapa ramaikah rakyat yang menipu

dalam urusan perniagaan namun mengharapkan pemimpin yang jujur dalam harta negara ? Berapa

ramaikah rakyat yang sangat kedekut dalam bersedekah namun mengharapkan mereka mendapat

harta negara dengan saksama ? Berapa ramaikah rakyat yang melanggar undang -undang

keselamatan jalanraya namun mengharapkan mahkamah yang telus? Berapa ramaikah rakyat yang

tidak peduli terhadap mesej kenabian lalu mengharapkan pemimpin yang memimpin dengan jalan

kenabian ?

Sebelum rakyat bising mereka ditipu oleh Kerajaan, semak dulu adakah rakyat sudah berlaku jujur

dalam urusan mereka dengan kerajaan. Masih ada lagikah rakyat yang tipu ketika 'punch card' di

tempat kerja. Masih ada lagikah rakyat yang tipu 'office hour' dengan meng'ular'. Masih ada

lagikah rakyat yang ambil M.C tanpa ada apa-apa keuzuran. Masih ada lagikah rakyat yang tipu

'claimn' untuk out station. Masih ada lagikah rakyat yang gunakan harta pejabat untuk kegunaan

peribadi. Jika rakyat masih tipu kerajaan, maka tidak pelik kerajaan juga akan tipu rakyat.

Telah menjadi Sunnatullah bahawa kaum-kaum yang zalim itu diperintah oleh orang yang zalim.

Firman Allah: “Dan (penduduk) negeri itu telah Kami binasakan ketika mereka berbuat

kezaliman.” (Surah Al Kahfi, 18: 59)

Al-Walid ath-Tharthusi rahimahullah berkata, “Sehingga sekarang masih terdengar orang-orang

berkata, “amalan - amalan kalian adalah pekerja-pekerja kalian”, sebagaimana kalian sekarang ini;

maka seperti itulah kalian akan dipimpin."

Di dalam al-Qur’an terdapat ayat yang semakna dengan perkara ini.

“Dan demikian kami jadikan sebahagian orang-orang yang zalim itu menguasa sebahagian yang

lain disebabkan apa-apa yang mereka (masyarakat) usahakan.” (Surah Al-An’am, 6: 129)

Imam Ibnu Katsir rahimahullah menjelaskan (berkenaan ayat tersebut)

“Tiada orang yang zalim pun melainkan ia akan diuji dengan orang yang zalim. Dijadikan dari

kalangan orang-orang yang zalim, mereka dikuasai oleh orang- orang-orang yang zalim lainnya

Sebahagian mereka dihancurkan dengan sebahagian lainnya, dan sebahagian mereka disiksa

dengan sebahagian lainnya, sebagai balasan atas kezaliman mereka.” (Rujuk: Shahih Tafsir Ibnu

Katsir, Terbitan Pustaka Ibnu katsir, jil 3, m/s. 430)

“Wahai rakyatku! Bersikap adillah kepada kami! (Bagaimana mungkin) kalian mahukan dari diri

kami sebagaimana yang dilaksanakan oleh Abu Bakar dan Umar, sedangkan kalian tidak pun

mengerjakan sebagaimana apa yang mereka amalkan?!” (Siraj al-Muluk, m/s. 100-101).

Pemimpin itu asalnya adalah seorang Rakyat. Zalimnya seorang Pemimpin disebabkan zalimnya

seorang Rakyat, begitu juta sebaliknya

*****Fikir fikirkan lah....setakat mana amalan kita sebelum kita mengharapkan amalan baik dari

Pemerintah ?

1. Sudahkah kita membayar zakat dengan telus

2. Sudahkah kita mendidik anak dengan didikan islam

3. Sudahkah kita menjalankan amalan Rukun Islam dengan sempurna

4. Sudah kah kita membantu kaum keluarga seperti di syariatkan

5. Sudahkah kita menjadi anak atau abang lelaki yang bertanggung jawab

6. Sudahkah kita solat 5 waktu sebelum bercakap hal agama

7. Adakah kita bertanggung jawab terhadap Mak Bapak dan kaum keluarga

8. Adakah kita menjadi jiran mengikut ajaran islam

Dan banyak lagi....Tanya lah diri kita setakat mana amalan kita? sebelum bercakap mengenai islam

dalam negara ?

~NPP~ p/s: sape yg nak unlike page ni silekan..admin tak paksa pun korg like page admin

ni..bukan admin yg berlagak..tp pndg cermin lihat diri dlu..

Bomo Siam said...

Takyah le dok kalut2 habaq, bahawa ini suma kerja Anwar!

Najib tutup telinga!!!

Sapa yg berani tahan Anwar & Ambiga waktu ni...? Bomo nak tengok kejantanan dlm UMNU???

Ada ISA elok2..! Hangpa lempaq buang!!!

Bomo Siam said...

Pemuda UMNU, Perkasa, Perkida, Perkuda, patut sorok muka bawah ketiak bini...!

Gagal pertahankan En2 Pulis yg selama ni berkorban utk bagi 'boroikan' perut hangpa!

Tergamak hangpa biaqkan melaun2 tu, lanyak pulis!

Polis ni....harga diri hangpa!!!

Anonymous said...

korang tiru mcm aku. aku dah KELUAR UMNO/BN totaly. Tapi aku TAK SOKONG BERSIH keseribu skalipun. Aku dah meluat dgn menteri kerajaan yg tido mcm nk mampus tak buat kerja yang diamanahkan oleh undi aku dulu!
Dgn isu terbaru ni, aku bcadang nak bagi undi protes atau tak pergi mengundi terus!

Anonymous said...

Unit Amal dan Fungsi Kontemporari

semua orang berhak buat tuntutan. LGBT buat tuntutan, pelajar tak mahu PTPTN buat tuntutan dan tak lama lagi pelacur (yang kini dibenarkan beroperasi di Singapura) juga boleh buat tuntutan kerana mereka juga layak mengundi!

cumanya apakah akan ada mana-mana unit amal yang akan memberikan benteng fizikal kepada lain-lain kumpulan yang membuat tuntutan itu dan ini yakni seperti mana unit amal memberikan pagar keselamatan kepada segerombolan lelaki dan wanita yang menuntut penghapusan PTPTN di Dataran Merdeka tempoh hari?

Atas Pagar

Bomo Siam said...

Silat Lincah! Silat gayung! Silat Pulut! Mana pi...???

Oh ya! Lupa pulak aku!

KERIS dah tergadai....!!!

Mmuuaahhahahahaha...!!!

Anonymous said...

Ayuh warga PDRM jangan bagi satu undi pun kepada PR pada PRU 13 kita ajar mereka pula di peti undi dan aku haram keluarga aku untuk mengundi mereka itu janji aku

Anonymous said...

ANTARA DUA DARJAT

kah kah kah

perempit juga manusia dan pendemo bersih juga manusia.

kah kah kah

perempit gunakan jalanraya dan pendemo juga gunakan jalanraya.

kah kah kah

perempit buat kotor dan begitu juga pendemo bersih buat kotor.

kah kah kah

perempit halang sekatan polis dan begitu juga pendemo.

kah kah kah

soalnya kenapa dua kumpulan ini mendapat layanan berbeza?

kah kah kah

pendemo pasti akan mendapat bantuan kepeguaman percuma tetapi perempit tidak!

kah kah kah

Bomo Siam said...

Dlm BERSIH 2.0 dulu, Geng Kung Fu tak kuaq. Maka, mendabik dada lah puak2 Pemuda UMNU, Perkasa, Perkida, Perkuda serta segala mak nenek PERSILATAN...turut sama berdemo/menjerit.

Namun, BERSIH 3.0 kali ini amat berbeza. Geng2 Jackie Chan kuaq ramai2.

Ada yg ketaq lutut....peluk bini di rumah!!!

'Takkan Hilang Melayu di Dunia'

Kesian kat hg...Hang Tuah!!!

Anonymous said...

pakej demonstrasi di mana-mana di atas muka bumi:

1. tambang kapal terbang percuma

2. makan tanggung berak dalam tong

3. penginapan hotel berbintang-bintang.

4. duit poket secukup rasa.

5. cinadoll...

*Siapa mahu boleh serah nama pada sekretariat bersih 4.

Anonymous said...

Kasihan sungguh kepada saudara saudara polis kita yang berkhidmat, demi melaksanakan tanggungjawab, ada diantara mereka yang menjadi victim perhimpunan ini. Belum lagi aku terdengar ada menteri yang menjadi victim bahkan semuanya rakyat yang tanggung. Untuk menjaga kestabilan negara, saudara polis terpaksa beralah dan berlembut tetapi tegas; dan kesudahanya mereka yang jadi mangsa keadaan.

Persoalanya disini bagaimana kerajaan membenteras perkara perkara sedemikian daripada terus berlaku. Kenapa mesti kerajaan yang kami pilih begitu takutkan pembangkang dan masih lagi berlembut dengan membiarkan apa yang mereka fikir betul mereka lakukan. Ingatlah jumlah peserta perhimpunan tersebut bukanya sedikit dan akan tetap bertambah walaupun ada yang menarik diri. Kenapa dibiarkan PR menabur fitnah (kalau betullah fitnah) dan mengapa dibiarkan mereka terus berceramah tanpa permit? Rakyat akan pasti percaya apa yang mereka sampaikan itu adalah benar jika berulang kali didendangkan. Saperti juga lagu, sekiranya selalu dimainkan kita sendiri akan mengingati seni katanya.

Bangunlah bapak bapak menteri semua, PRU13 dah sampai; kosongkanlah kerusi anda semua sekiranya tak sanggup membela rakyat yang tertindas. Bebaskanlah pemikiran rakyat yang semakin hari semakin rosak. Boleh dikatakan pembangkang telah Berjaya memahatkan nama dalam sejarah walau pun pahit sapertimana berlakunya 13May. Aku benar benar sayangkan agamaku Islam, bangsaku Melayu dan negaraku Malaysia. Kami telah memberikan mandat untuk kamu bapak bapak menteri dengan mengundi kamu untuk menduduki kerusi empuk kamu itu; tiada apa yang kami harapkan selain menjadikan Negara Malaysia ini aman saperti dahulu. Stop talking about the opposition and just show us what u can do within your capacity. Aku takut undi kepada kerajaan akan hilang setelah raykyat hilang kepercayaan terhadap pemimpin. Kami dah bosan dengan karenah pembangkang, dan meluat kami pada mereka mereka itu sudah sampai ke tahap maksima. Bertindaklah bapak bapak menteri semua. Undang undang telah sedia ada, laksanakanlah jangan sampai kudis menjadi pekong dan menjadi barah seterusnya.

Anonymous said...

Pakej Umrah di taja oleh penganjur bersih? Betul ke?

Anonymous said...

Kalau dulu parti agama banyak gunakan akal yang matang tetapi kini semua itu tinggal kenang-kenangan.

Apakah daya fizikal tetapi bukan kekuatan mental dirasakan mampu menjadikan sesuatu kumpulan itu lebih relevan dalam era globalisasi ini?

Apa kata kalau pilihan itu tidak betul? Apa kata kalau pilihan itu bertentangan dengan tuntutan agama?

Orientalis

Anonymous said...

tak payah korang merayu merintih, takde sekor pun pak menteri yg akan baca semua tulisan dari hati korang! sblum ni dah bnyk blog pro kerajaan ketengahkan isu isu semasa unt pak menteri tangani, tp haprak mereka nk pandang. Itu blog pro kerajaan, habis kita ni apalah sgt??? Buang masa korang saja merayu menteri2 bengong tu. Kita ditipu sbnarnya. Mreka buat program, lancar program konon nk bersama rakyat, konon nk baiki kelemahan urustadbir kerajaan, tu semua propaganda mreka saja. Mampus diaorang nk kerja, lbh baik tido peluk bini, jaga banglo mewah, tambah harta!
Humbankan kerajaan skrg kelaut, kita sama-sama sakit untuk 5 tahun akan datang, kemudian bila mereka dah sedar (sedar ke??) kita pilih kerajaan baru. Itu saja caranya nak mengajar berok berok lupa diri atas kerusi empuk tu.

Anonymous said...

ko org bisingla... aku rase dh malas nk ngundi pd pru kali ni.............. tadak apa2 untung baikny......

Anonymous said...

Anonymous said...

tak payah korang merayu merintih, takde sekor pun pak menteri yg akan baca semua tulisan dari hati korang! sblum ni dah bnyk blog pro kerajaan ketengahkan isu isu semasa unt pak menteri tangani, tp haprak mereka nk pandang. Itu blog pro kerajaan, habis kita ni apalah sgt??? Buang masa korang saja merayu menteri2 bengong tu. Kita ditipu sbnarnya. Mreka buat program, lancar program konon nk bersama rakyat, konon nk baiki kelemahan urustadbir kerajaan, tu semua propaganda mreka saja. Mampus diaorang nk kerja, lbh baik tido peluk bini, jaga banglo mewah, tambah harta!
Humbankan kerajaan skrg kelaut, kita sama-sama sakit untuk 5 tahun akan datang, kemudian bila mereka dah sedar (sedar ke??) kita pilih kerajaan baru. Itu saja caranya nak mengajar berok berok lupa diri atas kerusi empuk tu.

April 30, 2012 12:39 PM

Anonymous said...

"GREAT PEOPLE TALK ABOUT IDEAS
AVERAGE PEOPLE TALK ABOUT THINGS
and
SMALL PEOPLE TALK ABOUT OTHER PEOPLE"

Anonymous said...

ANON 12;39

KO CAKAP PILIH KERAJAAN BARU MCM SALIN BAJU MUAHAHAHAHA....

KERAJAAN BARU YNG MENGANTIKAN KERAJAAN LAMA TELAH BERJALAN DI 4 BUAH NEGERI.SEBAGAAI TEST MARKET.

TETAPI KERAJAAN2 BARU INI HANCUSSSS
LEBIH TEROK DARI KERAJAAN LAMA.MEREKA HANYA PANDAI BERJANJI TP TAK PANDAI NAK TEPATI JANJI.

KLU NAK DI KIRA KAYA KO INGAT KETUA2 KERAJAAN BARU TU MISKIN?
BUAT SEDIKIT KAJIAN ADA MP DALAM KERAJAAN BARU MASIH MUDA SEBELUM INI HANYA PEGAWAI PERIBADI GAJI RM20000 BARU JADI MP BELUM SEPENGGAL DAH PAKAI FERARI RM1.2JUTA.KLU DIA JADI MENTERI AKU RASA DIA PAKAI BUGATI VEYRON HARGA 6JUTA MUAHAHAHAHA.

KO TAHU BAKAL PM DALAM PEMBIKINAN ADA RUMAH HARGA 6JUTA MUAHAHAHAHAH!!KLU JADI PM?????
APA RAAA CHITTTTTT....

Anonymous said...

Berani ke Menteri BApook UMNO nak bertindak?MAlu aku UMNO ada menteri mcm pondan.Aku rasa Menteri ini anak ikan Anwar la.Sayang sungguh dia.pd Anwar.sampai xleh sentuh.Ataupun dia mmg.ketagih kote anwar.
April 30, 2012 6:42 AM


---------------------------------------------------------------------------------------------------------


HOI BARUA PEMBANGKANG APAHAL OTAK LEMBAB SGTTT...
KANG KALO DIAMBIL TINDAKAN TEGAS DORG DOK FITNAH POLIS GANAS DAN ZALIM...

CUIHH AYAT MENYALAK MCM BETOL SGTT..

Anonymous said...

Pemimpin UMNO BN lembap... memalukan dan tiada kekuatan untuk mengawal keadaan... KDN dan menterinya memang PONDAN tua... Aku mula menyampah dengan korang membazir masa je, sampai KL dah hancur baru nak bertindak... Apa niii...

Pengikut BERSIH memang babi sundal sial...
April 30, 2012 9:15 AM


---------------------------------------------------------------------------------------------------------


X pyh la nk salahkan kerajaan,

Parti pembangkang yg mengadakan perhimpunan bersih nie........

Kalo diambil tindakannn wahai macai barua pembangkang nnti depa dok menyalak satuuu dunia ...

pas tue tuduh polis zalimm...LOL

ayt tue xyh la ulang2 sgt wahai barua2 pembangkang...nmpkk tipu sngtt...THKSS!!

Anonymous said...

KOMEN BARUA2 PEMBANGKANG DLM NIE SMUENYE PENIPU HEH!!

DH TERANG DAN NYATA POLIS CEDERA
PENDEMO BERSIH SUME SIHAT2 BELAKO...

YG BARUA2 PEMBANGKANG DOK SUROH KITA PI SOKONG PEMBANGKANG APAHAL ...LOL

ade juga barua pembangkang ajak sokong parti dia.....tapi barua nie x sokong bersih....

AYAT BARUA2 NIH SUME PUTAR BELITT...
CUIHHHH

Anonymous said...

Salam, nenek tua sbg sahabat2 kepada rakan polis ingin menyatakan kekesalan terhadap apa yg terjadi. Rakan baik serumah ialah anggota polis yg bertugas pada hari BERSIH dilancarkan. Nampak sgt mengecewakan bila Polis tidak dpt berbuat apa2 bila dipukul & dibelasah. Video kononnya PDRM membelasah ahli BERSIH sbnrnya video palsu kerana video itu adalah video PDRM menangkap peragut.PENIPUAN hebat oleh org-org Pakatan Rakyat & itu video lama. Ketahuilah sebenarnya mmg BERSIH 3.0 sgt menjengkelkan. Ketahuilah PDRM telah menjalankan tugas sebaik2nya. Rakan serumah & rakan2 lain bekerja rapat dgn Pemimpin no.1 negara. Nenek nmpk situasi yg berlaku. Nenek harap jika terjadi lagi perkara seperti ini, Menteri Pertahanan & KDN harus mengerahkan Tentera membantu PDRM manakala anggota PDRM pula diberi kuasa untuk membuat tembakan amaran sekiranya perusuh2 masih berdegil.Anggota PDRM juga bernyawa & mereka bknnya robot. Mereka perlu hak mempertahankan diri selepas diserang.

Anonymous said...

cepat ambil tindakan dan hukum dia..jangan kasi lepas!!

Anonymous said...

anon - April 30, 2012 3:22 PM

quote "Nenek harap jika terjadi lagi perkara seperti ini ........."

nenek tak boleh berharap JIKA TERJADI LAGI .... maknanya semestinya ada yang menjadi mangsa keadaan. sepatutnya nenek berharap perkara sebigini tidak berulang lagi dan langkah yang patut kerajaan lakukan ialah gunakan undang undang untuk membanteras perlakuan sebigini.

bukan kah itu maksud nenek. maaf ye nek, kacau daun pulak.

Anonymous said...

ANu Jubor Tak Sakit Belakang..YEY YEY

Anonymous said...

ANu Jubor Takda Siapa nah Bunuh Pun..Yey Yey.. Takyah lari ke Kedutaan Turkey

Anonymous said...

babi-babi dan anjing-anjing adalah daripada kalangan manusia gila, yg kurang akal malah yg gila kuasa senghaja mencetuskan huruhara dengan slogan: bersih.3

umum masyarakat diluar telah meramalkan 150%, anjing dan babi gila akan mencetuskan kekacauan dalam bersih.3 benar sudah jadi!!!

episod salak menyalak bermula; pembangkang yg dipelpopori anuar juburit, LGBT, SYAITAN menuding dakwaan polis memulakan tindakan ganas. nak mampos ke apa anuar dah, polis kerja ada atoran bukan macam anuar puki dan jubur dibelasah tak kira siapa punya..

akan datang sahlah ada bersit.4, petunjuk kerajaan gagal, kenapa keganasan terus berlaku dan apa yg bolih kerajaan bertindak akibat kegagalan tersebut??? babi dan anjing gila tak guna dilayak cara baik.

Anonymous said...

Jangan mimpi dan angan2 Mat Jenin lah nak jadi PM...300,000 ribu perusuh gila babi pong x boleh control...tuiii..cuba belajar2 > respect2 sikit lah penggundi2 majoriti Rakyat Malaysia yang x ikut sama dgn "Si Besar Batu dlm kepala ada duduk > Ambigay Nande tuuu...!!!

Anonymous said...

Aku tengok TV1, TV3, Channel newsasia tunjukkan bapak homoseksual anwar memeluk seorang lelaki bermisai dan janggut sedikit dengan satu tangan macam tunjuk isyarat homoseksual.
Mesti dia nak cocok koteknya didalam jubur lelaki homo ini. Lepas Bersih 3.0 saja dia balik kerumah rahsia untuk main jubur dengan lelaki itu.

Cuba camkan muka lelaki yang sedang duduk dekat sekali dengan bapak homoseksual ini.

Anonymous said...

Bomo Siam IDIOT tulis monyet mencium babi sahaja.

Tun Teja said...

Aku teringat tengok Channel newsasia menayangkan seorang betina tua aci pakai cermin mata hitam dan t-shirt kuning berkata, "this Dataran Merdeka belongs to the public. Public has the right to occupy here." Lagi satu orang tua mamak india kata , " We want clean and fair elections. We will fight for it until we succeed."

Darah aku menyirap mendengar kedua manusia keling ini bercakap. Kalau polis dapat tangkap kedua orang ini, masukkan mereka ke dalam penjara satu bilik biar betina tu kena rogol dengan keling tua ni.
Kalau lah RTM dapat balik kelip video dari CNA pada 28 April dan mesti boleh ambil undang-undang keras terhadap CNA ni. Aku menyampah dengan Melissa Goh.

Anonymous said...

Tun Teja said... - May 1, 2012 10:20 AM

Aku tak dapat bayangkan kalau orang tua merogol. Boleh jadi air lior dia pun terkeluar, tapi …….. ada half time tak?

Aku sokong pendapat anda dan aku rasa inilah sebaik masa kerajaan gunakan undang undang se maksimanya untuk petualang petualang ni. Kalau dapat tanyakan mereka mereka itu apa itu bersih, agak agak dapat tak mereka jawab?

lipan naga said...

Arwar suh lalu ikut jalan yg polis bg,.xd plak sruh rempuh,tipu btol la