Friday, July 13, 2012

DICERAI PASAL BUKAN AHLI PAS.




amacam pok nik.
OK TAK ORANG PAS CERAIKAN BINI PASAL BUKAN AHLI PAS ?
terbaik lah pok ni :)

68 comments:

Otak geliga said...

Laki kata bini SESAT....sesat apa tak mau bg tau dgn JELAS

Bini kata dia cuma tak mau join PAS, so itulah yg dikatakan SESAT

oit laki wei....napa takut sgt bg tau apa bini mung SESAT lagu mana wei???

gaya org PAS bercakap.....hebat dgn keSESATannya yg nyata

Zaeydee said...

Kalau dah nama Parti Ajaran Sesat nak kata apa lagi...ini baru seorang... tahun 70an masa fatwa haji hadi dulu ribuan umat Islam bertelagah.. solat dua imam...laki bini bercerai berai tu amalan biasa orang2 PAS..kenduri- kendara saling tidak pergi...anak bergaduh dengan mak bapak...INILAH HASIL YANG PAS DOK BANGGA SEKIAN LAMA...dok gitu

Anonymous said...

Muahaaaaaa sebenarnya si Isteri diceraikan kerana berpegang kuat pada ajaran Islam tapi si suami kuat perpegang kepada ajaran Tok Guru. Bila isteri tolak ajaran Tok Guru ha cerailah jadinya!!!!!

Anonymous said...

Kalau anjing jantan dah biasa kencing angkat kaki belakang tembak tiang letrik, bla nampak anjing jantan lain kencing kat toilet mulalah dikutuknya kwn tu kononnya dah salah cara kencing, tak ikut adat. Memang dasar kaki kencing!!!

tengku faiz mansor said...

sesat sudah rakyat dengan ajaran sesat PAS..taubat la..rakyat fikirkan nti bertambah sesat rakyat kelantan disebabkan peminpim yang sesat dalam hidup dunia dan akhirat

Anonymous said...

Saya sangat setuju dengan Sdr Zaeydee. Apabila ketaksuban terlampau telah sebati dalam diri maka rasional dengan sendirinya terhapus dalam pemikiran. Kewaran hilang dan menjadikan diri sendiri setaraf dengan haiwan yang tidak mampu berfikir.

Saya amat suka memetik hadith Rasulullah SAW dalam menilai situasi yang sedang berlaku sekarang.

Rasulullah SAW bersabda yang maksudnya : 'Nanti akan datang satu zaman dalam mana Islam tidak tinggal hanya pada namanya sahaja dan Al-Quran tidak tinggal hanya pada ayat dan hurufnya sahaja. Masjid mereka tersergam dan indah tetapi tidak dapat petunjuk. Ulamak2 mereka adalah yang paling jahat dari kalangan manusia dimuka bumi ini. Dari mulut ulamak2 ini akan muncul fitnah jahat dan kepada mereka (ulamak2) fitnah itu akan dikembalikan.' Sadaqa Rasulullah.

Benarlah apa yang disabdakan oleh Baginda Rasulullah SAW itu. Amanat Hj Hadi secra jelas 'mengkafirkan' UMNO kerana UMNO berkerjasama dengan MCA dan MIC (golongan kafir zimmi). Hasil dari 'amanat' tersebut berlakulah apa yang Sdr Zaeydee katakan diatas sehingga tercetus terajidi Mamali.

Adakah 'amanat' Hj Hadi itu telah dikembalikan kepadanya dan kepada PAS hari ini?. PAS sedang bekerja sama dan sanggup menjual perinsip perjuangan apabila terpaksa akur dengan DAP ( kafir harbi ) semata-mata untuk mendapat kuasa dan atas alasan 'tahaluf siasah'.

Malangnya masih ada yang tidak sedar kerana terlalu taksub dan dangkal serta gagal berfikir secara rasional. Walluhualam.

MTK

Anonymous said...

TUGAS SIAPA DIDIK PASANGAN MASING-MASING?

KALAU BERTAHUN-TAHUN HIDUP BERSAMA TETAPI MASIH ADA YANG KURANG, SIAPA YANG GAGAL?

PAS? JPP? POK NIK?

Anonymous said...

Pisaukarat mana pergi,
Senyapnya tak berlagu,
Dah tua-tua tak bergigi,
Otak PAS syaitan dah bercelaru...

Pisaukarat mencari perigi,
Perigi ditengah hutan berkabus,
Apa untung kau cerai bini,
Umur dah lanjut dan nak mampus...

PAS suka hati tepuk tangan,
Masalah laki bini bercerai-berai,
Pisaukarat suka berangan-angan,
Masalah hudud PAS/DAP belum terhurai....


paham maksud tuan puteri?

takbirrrrrr......

Anonymous said...

Klu pok chik tu kata bini dia nusyuz
mungkin tindakanya tidak boleh di pertikaikan setelah dia mengambil langkah2 seperti yng di sabdakan oleh Nabi SAW.

Tapi pok cik tu kata isteri dia sesat.Dan tuduhan ke atas mak cik Yam sesat hanya pd hari dia di ceraikan.Walhal bila di tanya di mana sesatnya mak cik tu..pok cik tak mau bagi tau.
Umum pun tahu mak cik tu di ceraikan kerana dia menghadiri ceramah Hassan Ali.

'SEMUA AJARAN ISLAM SAYA LAKUKN KECUALI MENYERTAI PAS'jelas Cik Yam.

WAHAI PENYOKONG2 PAS BERIKAN KOMEN ANDA YNG BERNAS SESATKAH MAKCIK YAM
ATAU POK CIK AWE TU YNG SESAT?

Anonymous said...

Seorang isteri tergamak membuat laporan polis palsu mendakwa dirogol, gara-gara mahu menutup aib sendiri kerana menjalinkan hubungan sulit bersama teman lelaki.

Malangnya, tembelang wanita berusia 38 tahun itu terbongkar, setelah hasil pemeriksaan hospital mendapati tiada sebarang bukti dia dirogol atau berlaku kekerasan
ke atasnya.

Menurut sumber, wanita terbabit dipercayai berlaku curang di belakang suaminya sejak lima tahun lalu, selepas berkenalan dengan seorang lelaki warga Bangladesh yang juga pekerja ladang sebuah estet dekat Pagoh.

“Sejak itu, mereka sering berjumpa termasuk mengadakan hubungan terkutuk dalam rumah wanita ini yang terletak dalam estet tersebut,” katanya kepada Sinar Harian.

Jelasnya, dalam kejadian kira-kira jam 2 pagi, kelmarin, anak lelaki wanita terbabit yang berusia sembilan tahun, telah menjadi saksi perbuatan terkutuk ibu sendiri bersama teman lelakinya di ruang tamu rumah berkenaan.

“Jeritan kanak-kanak ini telah menyedarkan suaminya yang sedang tidur lena dalam bilik utama. Suami wanita terbabit yang terkejut melihat lelaki Bangladesh itu dalam keadaan mencurigakan, bertindak mengejar lelaki terbabit,” katanya.

Katanya lagi, suami wanita itu mendapat pertolongan beberapa penduduk berhampiran yang turut mengejar lelaki Bangladesh terbabit.

Menurutnya, cubaan warga Bangladesh berusia 33 tahun itu untuk menyelamatkan diri gagal dan akhirnya dia dibelasah penduduk kampung termasuk suami wanita
berkenaan.
..............................
BAGUS BAGI BINI MACAM NI KAT TUA KUTUK DIATAS BARU TAU LANGIT TINGGI RENDAH, DAPAT BINI BAGUS TAAT KAT PERINTAH TUHAN LAGI TAK BERSYUKUR.

Anonymous said...

SIAPA NAK JAWAB DI AKHRAT NANTI.
BOMO SIAM, SILA JAWAB.👿👿👿👿👿👿👿👿👿👿
PAS PARTI AJARAN SYAITAN.😡😡😡😡😡😡😡😡 🈵

Anonymous said...

khalifah negeri perlu neutral

khalifah negeri perlu berfikiran dan hayati semangat rentas sempadan

apabila khalifah tidak rentas sempadan makanya khariyah akan dua kali tak rentas sempadan.

makanya kalau integrasi politik hendak berlaku, khalifah harus menunjukkan jalannya.

PELANGI PAGI

Anonymous said...

Aku sokong ko yup...

Anonymous said...

Porky Nicky dan Pork Adi baikla brfikir utk akhirat lak wei....umor dah masok era malam dah...takot krn ajaran mu brduo abih SESAT MESAT penganut PAS di buatnya..

Krn ajaran dan fahaman kamu berduo ramai yg kucarkacir, brcera berai n smp ada yg sgp mati menentang pemerintah yg sama agama dgn kamu...

Jgn sok ramai yg datang menuntut kamu di akhirat...krn mengejar donia smp sgp mmbiarkn umat Islam brpecah...

Perbetolknla keTAKSUBan penganot PAS sblm trlambat ye ayoh chik n porky nicky...

Anonymous said...

Bodoh piang penganut ugama umgok ni bini kalau tak medengar cakap suami nak jadi apa,kalau puak bangang umgok boleh lah bini mu bini gua juga boleh sama2 pakai itu lah ajaran umgok ,jangan jadi jantan dayus ya umgok

Anonymous said...

Patutla Kelantan ramai yg cerai berai rupanya ramai yg jumud tak boleh terima pendapat yg berlainan seperti yg dialami oleh dr redhuan tee baru2 ni.

Anonymous said...

DEWAN ULAMAK PAS,
SILA BUAT ULASAN TENTANG CASE INI DARI SUDUT ISLAM.
MANA PROF HARON DIN, MANA IMAM TAIB IZAMUDDIN.
SEMUA ORANG CONFUSED.
APAKAH BETUL PAS NI PARTI YANG SESAT.
TOLONG TOLONG TOLONG TOLONG, PL EXPLAIN.

Anonymous said...

betapa murahnya nilai dan harga seorang isteri dlm pas, silap sikt talak jawabnya! tak sda cara lain. ..

itu semuanya hanya alasan nak kawin baru, mentang2 ramai artis join pas title janda, maka berebutlah pak lebai pas berangan dan pasang niat,

itulah bukti betapa islamiknya pas, hanya berlaku dlm pas parti pembangkang negara, perkataan paling sesuai utk pas ialah sesat. ..teruk!

jauhi pas utk kesejahteraan keluarga anda !!!

Anonymous said...

Itulah harga yang perlu dilalui olih seorang GURU AGAMA yang berstatus isteri kepada seorang penganut agama PIS PAS PUS..otak sisuami ini telah diturunkan dari kepala kepada kepala lutut..

Anonymous said...

ada mem tak kisah dibuang kalau man lurus dan tegak

mungkin ada kebaikan tersembuyi di sebalik semua itu

bagaimana dengan mem yang tak dibuang sedangkan man kelok dan bengkok?

tak apa jadi antiq asalkan kekal jadi mem?

SEKADAR FIKTIF

Anonymous said...

itu yg kita tahu, yg kita tak tahu mungkin lebih banyak lagi kes2 sebegini! pas itu parti politik yg memudaratkan rakyat!
jom kita wajib tolak pas hingga ke longkang!!

☺ ♂ ☺

Anonymous said...

Dia cerai bini sebab "Barang"dia dah tak naik.Dah tua renta.
Nak komen panjang pun naik meluat.Rumah suruh pergi kubur panggil mari.Udah2lah tuuuu.

Anonymous said...

bomo siam @ musangka sedang perah otak nak jawab isu ni! mungkin sebab dia pun pernah mengalami masalah sebegini.. he he!!

Anonymous said...

hello 11;06

Ko baca betul kenyataan Pok Chik Awe dengan kenyataan Mok cik yam.

Selama 14 thn dia kawin tiada masaalah malah sewaktu pok cik tu nak dapatkn 'kuih ' dalam kain mok cik yam dia tak kisah pandangan politiknya.Yang penting dia tidak meninggalkan solat dan meninggalkn perkara2 kemaksiatan.


Cara kamu menulis lebih kepada menuduh mak cik tu nuyzus.Cuba ko faham kata2 mok cik Yam.
"semua ajaran islam dia lakukan kecuali setai PAS"

Alasan pok cik tu ceraikan isterinya kerana sesat!Bukanya nuyzus.Kamu faham tak perbezaan sesat dan nuyzus dalam kes pok cik nie.

Sesat berkaitan dgn akidah sementara nuyzus dikaitkan dng kepatuhan!

Sekali lagi di jelaskan alasan pok cik tu menceraikan isterinya kerana
SESAT!Bila di tanya dimananya yng sesat..pok cik tu hanya menunjukan muka Berok Mat Yeaa tak tau nak bagi alasan apa.Porahhhhhh.

Bagi je la alasan bini dia sesat kerana mendengar ceramah Hasan ALi.Settle.Ko sendiri tahukan betapa bencinya puak2 korang dgn bekas pesuruhjaya PAS selangor nie.

Apalak ko nak kaitkan dengan umno.Bengong punya penganut agama P AS PIS PUS.Tanyalah Tok Guru korng ada tak Nabi SAW benarkan terima pertolongan Syaitan seperti yng dia pernah kata.Klu dah tok guru boleh terima pertolongan syaitan apatah lagi anak murid.Lu fikir sendiri la!

Anonymous said...

Umur sisuami 78 tahun, siisteri 61 tahun. Cuba siisteri berumur 16 tahun, mahu ke dia cerai si isteri? Confirm tak akan berlaku perceraian. (Masa mula-mula kahwin 14 tahun dahulu sang suami berumur 64 tahun i.e 78 - 14, si isteri 47 tahun i.e 61- 14)Masa tu sang suami kata.... Kalau minah lari wak kejjjjar. Masa tu sang suami mesti kata.... MINAH-MINAH I LAP Uuuuuuu. Sekarang bila dah berumur 61 tahun, sang suami kata "GET OUT U" Sang suami dok berulang alik ke Kota Baharu dengar ceramah PAS. DENGAR CERAMAH PAS KER ATAU BUKA CAWANGAN BARU KE BANG JAMIL????, jawab, jangan tak jawab.

Anonymous said...

AJARAN PLURALISME BILA " EGO RIAK DAN UJUB LEBIH TEBAL DARI IMAN"

Anonymous said...

Klu si Awe nie dapat idea ceraikan isteri selepas balik dari degar ceramah Abby janda,ooooooooooo... celako..celako..celako.

Anonymous said...

Pok Cik ni jenis PAS isim tak boleh dengar nama UMNO...apa la banggang sangat taksub sampai suntut sangat pemikiran....
Pak cik ni ingat PAS tu agama kot....itulah teruknya pengikut PAS menganggap PAS tu agama....PAS tu parti politik...parti politik...parti politik. Agama tetap Islam.

Anonymous said...

July 13, 2012 12:19 PM

Betoi kenyataan anda...cer kalo Mak yam tuh baru 26 ke 36 atau masih bergetah n byk air gerenti xkn dia lepaskn wlpon perbezaan pandangan tentang parti...

Mmg majoriti penganut PAS yg totok hny mementingkn SEKS saje dlm pemikiran mrk,...sbb tu la dlm HAPRAKAH iklan obat kuat menguasai akhbar itu....

TAK GITU WAHAI PENGANUT PAS????

Anonymous said...

Pengikut PAS ...agaknya kalau isi borang.....Agama : PAS(dia jawab PAS agaknya)...rosak-rosak.

Meow Bergaya said...

Salahkan perbuatan Pak Cik tu menceraikan bininya dari kacamata penganut PAS ??? Jawapannya tidak ...

Pak cik ni baru tersedar dari lamunan mimpi dlm hidupnya yg dia selama ini belum pernah lagi MERUJUK, MEMAHAMI, MENTAATI apatah lagi MELAKSANAKAN apa yg telah digariskan dlm 'Amanat Hj Hadi' utk mengetahui kesesatan seseorang.

Bersyukurlah setelah 14 tahun berkahwin, setelah semua bulu ditubuh badan bertukar warna dan gugur sendiri, baru pak cik ni tersedar betapa perlunya Amanat tersebut dlm membimbing hidup dan kehidupannya ...

Sebenar-benarnya Pak cik ni TELAH MELAKUKAN SATU JIHAD DLM HIDUPNYA!

Takebeer !!!!!

anti bohmau said...

anon 11:06 AM,

mengapa mesti nak kaitkan dgn umno semata2? ko takdak akal ka nak debat dgn fakta? ko tahu ka apa maksudnya 'telunjuk lurus kelingking berkait'? ko gi tanya tok guru ko yg ikut telunjuk setan dap tuh! habis dia kaitkan dgn jppk la, kerajaan pusat la... tok guru tak nak kaitkan kes ni dgn kecelaruan minda ahli yg dia bentuk bertahun2 sepanjang hayat dia ka?

senang cerita...sikit2 salah umno! siki2 salah umno! ko ingat kalu ko bg sebab mcmtu, ko cerdik la???

*amanat hadi berjalan molek!!!!!

Anonymous said...

Bodoh piang penganut ugama umgok ni bini kalau tak medengar cakap suami nak jadi apa,kalau puak bangang umgok boleh lah bini mu bini gua juga boleh sama2 pakai itu lah ajaran umgok ,jangan jadi jantan dayus ya umgok
.........................
SETAU AKU BINIMU BINIKU JUA TU ANWAR ALJUBURI DAN AZMIN AJA, HIDUP PR..TAIKKKKK

Anonymous said...

tua kutuktu cerai bini kerana nak kahwin dengan abby

Meow Bergaya said...

Anon 11:06am;

Kita disini semua tau pencacai PR bodoh alang dan bodoh tongong, kita semua tak pernah ambil hati. Malah kita TERSANGATlah merasa kesian terhadap kebodohan kamu dan semua pencacai2 PR bila berhujah ...

Lain kali sebelum menulis apa2 komen buatlah 'homework' sikit, jangan tulis ikut sedap hati, memalukan ...

Ayat "bini mu bini gua" tu ayat power milik ekslusif Penasihat PKR kamu tau? Tak sedar ke?

DR Ticus said...

Bodoh & bebal pegikut Agama Paspispus ni.. jumud dgn ajaran n.ajis

Anonymous said...

YA TUHAN ADI ANAK AWANG, YA TUHAN NIK AZIZ ANAK MAT, KAMU TELAH BERJAYA HURUHARAKAN KELUARGA INI.
TAHNIAH, TERUSKAN KERJA " MULIA" KAMU INI.
TEMPAT KAN MEREKA DISUORGA KAMU.

Anonymous said...

ISTERI NUSYUZ
Perkahwinan adalah jalinan ikatan yang sah di antara lelaki dan perempuan untuk menjadi suami isteri. Dengan adanya ikatan perkahwinan ini, terdapat hak-hak yang perlu dijaga dan
ditunaikan oleh pasangan suami isteri. Antara hak-hak isteri ke atas suami ialah suami bertanggungjawab memberi nafkah kepada isteri yang meliputi keperluan seharian seperti makanan, pakaian dan tempat tinggal. Bagi isteri pula, terdapat hak suami ke atasnya yang wajib dilaksanakan iaitu isteri wajib taat dan melakukan segala perintah suaminya selagi perintahnya itu tidak bertentangan dengan hukum syara‘.

Perintah Supaya Isteri Mentaati Suami
Suami merupakan pemimpin dan ketua bagi sebuah keluarga, yang wajib dipatuhi dan berdosa besar jika isteri mengingkari dan menyalahi perintahnya itu. Isteri wajib menunaikan hak suami ke atasnya iaitu wajib taat kepada suami dan melakukan segala perintah suaminya dengan syarat perintah tersebut tidak bertentangan dengan hukum syara’.

Perintah untuk mentaati suami sebagai pemimpin keluarga ada disebut di dalam al-Qur’an dan hadis Rasulullah SAW. Rasulullah SAW bersabda: “Jika aku boleh memerintahkan supaya seseorang sujud kepada orang lain, nescaya akan aku perintahkan seorang perempuan sujud kepada suaminya.” (Hadis riwayat at-Tirmidzi)

Rasulullah SAW bersabda mengenai dengan ganjaran bagi isteri yang mentaati suami dan menunaikan hak-hak suami yang diwajibkan ke atasnya:

Maksudnya: “Apabila seorang perempuan telah mengerjakan sembahyang lima waktu, mengerjakan puasa pada bulan Ramadhan, memelihara kemaluannya, dan taat kepada suaminya, maka masuklah (ke dalam syurga) dari mana-mana pintu syurga yang dia kehendaki.” (Hadis riwayat ath-Thabarani)

yogibear's season said...
This comment has been removed by the author.
tobeng said...

Terimakasih hj hadi.Besar saham jariah 'tok guru'.

Melayu Ultra said...

PAS - PENTAKSUB AJARAN SYAITON!
PAS - PENGIKUT AJARAN SESAT!
PAS - PENCACAINYA ANGGUK SAHAJA!
PAS - Penganut ASSOBIYAH Semalaysia!

Tidak dapat di sangkal lagi maksud PAS itu sendiri.. Kalau zaman Nabi dulu, ketua Khawarij mcm Nik Aziz dan Hadi mungkin dah lama kena pancung kepala..

NIK AZIZ dan HAJI HADI adalah PEMECAH BELAH UMAT NO. 1 di Malaysia!! aku tak heran sebab kalimah ALLAH pun diorang jual!!

Tahniah POK Nik dgn Hardy! TERBAIKLAH!!

Melayu Ultra said...

Tahniah Haji Hadi.. ULAMAK PUKIMAK SEMALAYSIA!

Saudara-saudara sekelian percayalah,
Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka.

Percayalah saudara-saudara sekelian,
Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan 'politik suku, agama suku'.

Anonymous said...

agaknya lah kalau yg laki tue umno, isteri tue pas, kemudianya pulak suami suruh isteri ikut suami ... agak2nya juak2 langau lalat hijau nie nak pakai tak hujah dalil yg suami adalah tuan dan perlu dipatuhi??? kalau berlaku cerai berai antara suami isteri tue? kamonla bhai.. org bkn islam dok gelak kan kita psl benda mcm nie pun smpai nk cerai berai! x sepatutnya lah berlaku benda2 cenggini.

tobeng said...

Aku ingat penganut2 agama baru pas ni lama2 nanti jadi macam syiah.Dulu syiah marah dengan sahabat habis semua dikafir dan dimaki hamunnya sampai akhirnya timbul agama syiah.Pas khawarij pula marah dengan umno sebab bekerjasama dengan kafir habis dikafir dan dimaki hamunnya jugak.

Kisah penganut2 pas menceraikan bini ni bukan cerita baru.Dulu lagi sejak amanat hadi tahun 1980an lagi penganut2 pas dah lama buat kerja haram ni.

Laki bini cerai-berai,keluarga berantakan,satu kampung berpecah-belah,solat 2 imam,masjid pas-masjid umno,pulaukan kenduri org umno sbb haram makan sembelihan org umno katanya dan macam2 lagi malapetaka perpecahan ummah yg ditimbulkan dr fatwa songsang amanat hadi.

Astaghfirullah..besar sungguh 'jasa' hadi

Anonymous said...

PAS - PENTAKSUB AJARAN SYAITON!
PAS - PENGIKUT AJARAN SESAT!
PAS - PENCACAINYA ANGGUK SAHAJA!
PAS - Penganut ASSOBIYAH Semalaysia!

========

Dalam bahasa Crotia PAS bermaksud ANJING atau DOG dalam bahasa Inggris.....buka google translate kemudian terjemahkan PAS dari bahasa Crotia ke bahasa Melayu atau inggris....memang pun PAS anjing, anjing DAP...muahaaaa

PAS - ANJING
PAS - Parti Anjing Syaitan

Anonymous said...

2;50.

Dalam ilmu fekah apa yng tuan cakap memang betul .

TETAPI

Fahamkan perkataan pok cik Awe KATA mok cik yam SESAT,sebab tu dia bertindak menceraikan isterinya.Dia tak katapun Mok Chik Yam nuysuz atau ingkar.

Kenapa pok cik tu menggunakan perkataan sesat.Kerana di merujuk kepada akidah makcik Yam.Bukan kah macik Yam kata" semua ajaran islam saya lakukan kecuali menyertai PAS"
Jadi dimanakah kesesatan makcik Yam?

Senang sahaja untuk memahami kesesatan yng di maksudkan pok cik Awe.Saya sebagai bekas ahli PAS telah di tanam dengan doktrin bahawa islam itu adalah PAS.Sebab itu sesiapa menentang PAS hatta orng islam sekalipun saya di tanamkan dengan keperecayaan mereka menentang Islam.Kerana itu umno di tuduh kafir dan sesat. N.aziz selalu meggunakan istilah umno menolak islam bermaksud juga umno menolak PAS.

Itulah yng berlaku keatas pak cik Awe bila menggunakan istilah sesat untuk menceraikan isterinya.Kenapa
pak cik Awe tak mahu beterus terang ketika di tanya..KERANA DIA SENDIRI TIDAK TAHU APAKAH TINDAKAN BETUL/TIDAK!

Sebab itu pak cik Awe akan merujuk kembali sekiranya macik Yam kembali kepada Islam!

"SEMUA AJARAN ISLAM SAYA LAKUKAN KECUALI MENYERTAI PAS"!kata Mak Cik Yam.
Oiiiiii.. pak cik Awe kembali kepada Islam atau kembali kepada parti PAS?

Melayu Ultra said...

HAJI HADI... hang tak rasa apa2 ka?
sikit pun tak?? sekelumit pun tak??

Err... err... itu duluu... dah expired... sekarang lain..

dah revised laa.. cer baca..

Saudara-saudara sekelian percayalah,
Kita bersatu dengan DAP, bukan kerana nama dia DAP. Kita menyokong DAP bukan kerana dia tak sokong negara ISLAM. Kita menyokong dia ialah kerana dia menyokong MURTAD, membenci orang Melayu ISLAM UMNO, mengekalkan undang-undang kafir, menyokong kalimah ALLAH digunakan untuk agama Kristian. Oleh kerana itulah kita menyokong mereka. Oleh kerana itulah kita bergabung dengan mereka(DAP). Oleh sebab itulah kita cuba berkawan dengan mereka.

Percayalah saudara-saudara sekelian,
Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada puak-puak ini kerana kalau kita mati berkawan dengan puak-puak ini (DAP), mati kita adalah syahid. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan sebab kita dah bersetubuh dengan DAP! Yahooooooooooooo!!!!

Anti PAS said...

sempena jumaat ni mai kita berdoa pada Allah semoga diberi hidayah pada nik aziz.... cukuplah dia seorg dapat hidayah pasai yang lain tu cuma ngikut ja......bila nicky sedaq insyaAllah sedaq la semua pengikut PAS ni....

Melayu Ultra said...

Kenapa PAS tidak ambil kisah dengan usaha HASAN ALI untuk membongkar aktiviti memurtadkan orang ISLAM di DUMC??

Sebabnya... PAS pun KAFIRKAN orang ISLAM jugaK! dah berzina dengan DAP..
Konon2nya nak dapat sedap duduk dikerusi takhta Putrajaya..

Strategi konon2 PAS
1. Kita kawan dengan DAP dulu, lepas kita jd kerajaan kita ceraikan DAP. (DAP & PKR pun buat strategi mcm tu gak)
2. Kita bg dulu Kristian pakai kalimah ALLAH, dah dpt Putrajaya nnt kita ambik la balik..
3. Kita kafirkan dulu orang2 ISLAM UMNO, nnt bila kita dpt Putrajaya Nik Aziz boleh bg confession!
4. Kita sokong ANWAR dulu, kita fitnah UMNO buat konspirasi.. lepas dapat Putraya, kita BOGELkan Anwar pastu angkat Hj. Hadi jadi PM.

"MATLAMAT TIDAK SEKALI-KALI MENGHALALKAN CARA!!"

Wakakakaka!

PAS tipu DAP!
DAP tipu PAS!
PKR tipu PAS!
PAS tipu PKR!
PKR tipu DAP!
DAP tipu PKR!

lepas PRU 13...

PAS tertipu bang! PAS tertipu... (mcm dialog tipah tertipu tu)

Muahahahaahahaha!!!

Anonymous said...

Kisah suami menceraikan isteri kerana politik amat memalukan kerana menjadi bahan ketawa dan lawak oleh orang bukan islam. Celaka PAS, mudah mudahan kisah ini menjadi pemangkin kepada kehancuran PAS insyallah.

Anonymous said...

Ni mesti kes ajak main, tapi tak dilayan. Ni lah masalah nya kalau iklan kat harakah tu banyak sangat ubat kuat. mana nak ditala nya.

Anonymous said...

PAS : Pok nik Akal Serabut.

Anonymous said...

Bagi pas isteri adalah hak mutlak mereka..tak boleh ada keinganan sendiri..sedangkan nabi membawa bendera kebebasan kepada perempuan dari menjadi abdi kepada jantan..jantan pas bahlol..

Anonymous said...

Lelaki tua PAS ni baru abis dengar ceramah anjuran PAS...Penceramah nya ABBY abdi..pakaian ABBY masa tue tutup abis tapi nipis..bila lampu spot kat ABBY...nampak la susuk tubuh ABBY dari belakang... kebetulan nk jadi cerita lelaki tua PAS ni betul2 berada di belakang...nampak lah susuk tubuh ABBY...ketika tu juga awang nisfu pun sampai...terjadi lah nisfu terluap-luap menerusi hidung....lutut pulak mengeletar tak tentu arah....Abis saja ceramah,lelaki tua PAS ni pulang...darah muda telah kembali dengan nisfu yang amat sangat dan masih lagi terbayang-bayang wajah ABBY dengan susuk badan yang amat mrngiurkan dan mengairahkan....Tiba saja di rumah lelaki tua PAS melompat naik ke rumah tanpa membuka kasut terus menerpa isterinya yang juga lebih kurang umurnya...ketika isteri nya berpaling kearah nya dan dah'standby'...emmmmmm hancus,hancussss...hampa...hampa..hilang nisfu lelaki tua PAS dan menggelingkan kepalanya...apa lah mak cik tua umno ni...hilang nisfu aku....masa tu juga diceraikn dengan talak satu...sekian..


takbirrrrrr....

rakab said...

Pentaksub Pas anggap Pas lebih agung daripada ajaran Islam...

Lepas ni buleh laa depa ubah kaabah ke Pengkalan Chepa pulak !!

Hidup Mahaguru Pok Nik !!!

MAT13 said...

Alamak Pok Cik kita buat alasan je tuuuu...heheeh nak kawin ngan artis plak kot heheheheh

MAT13 said...

bawa masuk mahkamah je. Mana wanita PAS tolonglah kaum sejenis yang menerima nasib malang ni.....kenapa takut kena cerai jugak ke????????

Anonymous said...

TAK SABAR NAK TUNGGU APA RESPON MUSLIMAH PAS..

DALAM ISU ELIZABETH WONG DULU..KEMAIN LAGI PELUK CIUM..

KINI? TAKKAN SENYAP JE KOT?

Anonymous said...

Umno jgak yg salah..hahaha..

Anonymous said...

Bomo Siam mengelak dari membuat komen dlm posting ni ye? Kenapa agaknya?

Kat posting yg baru (Penyangak Bershit dengar baik-baik), berjela-jela komen dan soalan2 dia.

Anonymous said...

Begini jarinye.....good!!

Anonymous said...

Kononnya cerai isteri sebab isteri sesat. Bila ditanya..tak komen pulak. Rupa2nya tua tak sedar diri penyokong pas tu dayus..isteri yg dituduh sesat tu rupanya yg dok sara hidup dia selama ni. Dia dok berlagak jd tuan sambil dgr ceramah je.. Tak sangka btl.. Apsal puak2 pas tak komen ye?

Anonymous said...

n.ajis berak tahik dia busuk pun salah UMNO.

Anonymous said...

Pok cik tu, betul ke mengamalkan suruhan agama yang sebenar-benarnya?ooii jika menuduh bini sendiri sesat berat nii.Tak pula di beritahu apa yng sesatnya bini dia.
Setelah hidup berbelas tahun tetiba hari tu dikata bini sesat lantas diceraikan..
Nyatalah pokcik tu mengaji je tinggi tapi otak letak kat tapak kaki..
bodoh dah bhaghal..

RH said...

Tak ada bini yg akan mengingkari suami yg baik. Fikirkan lah.

Anonymous said...

Laporan mengatakan ada beberapa lombong emas haram beroperasi di kawasan Tanah Merah, Jeli, Kuala Krai dan Gua Musang. Ada di antara lombong haram itu mampu memperoleh sehingga satu kilogram emas yang dianggarkan mencecah nilai RM190,000 dalam masa tiga hari melombong.


Patutlah air di Kelantan berubah menjadi warna teh tarik, rupanya selain aktiviti pembalakan haram ada juga aktiviti perlombongan emas secara haram. Aktiviti lombong emas haram ini beroperasi berdekatan dengan lombong emas yang berlesen. Oleh itu siapa yang luluskan lombong haram tersebut? Kenapa tiada tindakan?

Karl said...

Bomo siam, dah dapat idea nak ceraikan bini lu ke dol? Heh, ada can boleh himpit abby ye tak?

Anonymous said...

Islam di Tanah Melayu ni rosak sejak muncul 2 ekor binatang a.k.a syaitan iaitu n.jis dan hj.babihadi.