IKLAN BERBAYAR

Monday, July 30, 2012

LAGI TUNTUTAN RASIS CAUVUNIS DONG ZONG !



gua panas hati dengan tuntutan cina yang makin melampau ni.
dorang tuntut sekolah cina bebas.


bebas dari segi maksud sukatan pelajaran bukan dari kementerian pelajaran.


kalau dah tak nak suka pelajaran kebangsaan, elok balik negeri asal lah.KLIK SINI

38 comments:

Anonymous said...

macam belanda minta tanah. bagi betis nak peha. dulu tuntut supaya karangan berasaskan peribahasa dimansukhkan. depa berjaya. hasilnya bebudak sekarang haram tak peduli peribahasa warisan melayu. yang depa dok ingat peribahasa singh yang diterjemah dari peribahasa india benggali. kenapa kerajaan terlampau memanjakan depa ni? atau memang melayu tak dak teloq? atau kerajaan melayu akan hapus didunia, tinggal kerajaan jawa saja. atau hanya kerajaan brunai saja yang mewakili melayu?

Anonymous said...

They are becoming jewish like behaviour.

GAP KEMBALI said...

baru aku faham kata arwah atok aku yang meninggal tahun 1986.

waktu tu aku awal belasan tahun.

arwah tok kata, cina ni yahudi nombor dua.

dulu aku tak faham.
sekarang aku faham.

warisan tmk said...

Di antara syarat-syarat datuk nenek Cina Malaysia mendapat hak kerakyatan ialah mereka perlu memberikan taat setia tidak berbelah bagi kepada negara Malaysia.

Dari tuntutan-tuntutan Dong Zong, amat ketara organisasi ini seolah-olah masih mempunyai kesetiaan mendalam kepada Negara Cina, negara asal nenek moyang mereka.

Aku bersetuju sangat dengan cadangan GAP, kalau mereka ingin bebas dari sistem pendidikan negara, lebih baik mereka ni balik sahaja ke negara asal nenek moyang mereka.

Lagi pun, negara nenek moyang mereka, Cina, sekarang telah lebih setabil dan maknur...sudah jadi ekonomi kedua terbesar dunia...apa salahnya ambil balik MANUSIA-MANUSIA TAK MENGENANG BUDI ini dari menyusahkan negara Malaysia.

Yang aku amat hairan, apa yang wakil PAS buat kat perhimpunan tu??? Tidak lain kerana sikap BODOH SOMBONG mereka....

Anonymous said...

Dia orang ni x sedar di untung...
Dah bagi peha nak betis...

tobeng said...

Cina area jementah segamat tu memang baka2 komunis pekat tu.Dulu kawasan hitam masa zaman darurat.Memang kawasan komunis.

Cina2 jenis ni dengan dikepalai oleh pertubuhan chauvinis dong zong memang tak ada hati nak jadi warga Malaysia.Jiwa dan hati mereka sebiji macam tok nenek mereka ketika baru turun tongkang dulu.Semuanya berpaksikan negeri cina tongsan sana.

Kalau dah sukatan pelajaran pun tak mahu ikut Malaysia punya wajiblah komunis2 ini dihalau segera balik ke tempat asal mereka.Kalau dulu tunku pernah ambil keputusan untuk membuang 'barah' dengan mengeluarkan singapora dari Malaysia,kali ini kerajaan wajib membuang 'sel2 barah' yang mengganggu keharmonian Malaysia keseluruhannya.

Sel2 barah kalau dibiarkan pasti akan menjadi barah yang akan menghancurkan seluruh badan.Maka sudah sampai masanya rawatan 'kemoterapi' dilakukan segera.

Kerajaan harus memberi peluang kepada baka2 komunis ini memilih jalan hidup mereka sendiri di tempat asal mereka.War2kan ke seluruh negara tawaran kepada cina2 ini tiket penerbangan percuma sehala ke negeri china dan penukaran warganegara dengan kadar segera.Kerajaan perlu mengadakan rundingan dengan negara china untuk menghantar pulang cina2 yang tak dapat menyesuaikan diri di Tanah Melayu ini.

Jika majoriti cina menyambut baik tawaran kerajaan ini sekurang2nya kita telah berbakti kepada satu bangsa yang tersesat di bumi Melayu ini pulang ke tanah ibunda mereka.Ini satu kerja murni sekaligus akan mengharmonikan negara Malaysia keseluruhannya.

Anonymous said...

mereka tahu melayu sekarang ni berpecah dan lemah...tu pasal berani gertak!!!

perlu ada keberanian pada kerajaan sekarang...sila letak taraf kerakyatan and get lost!!!!

malang nya keberanian itu tidak wujud...sebab undi & ekonomi....

percaya lah, malaysia akan tetap maju & makmur mengikut acuan sendiri tanpa perlu takut dengan ugutan & gertakan kaum pendatang ini...

mereka tahu mereka kuat kerana kuasa ekonomi negara ini di pegang oleh mereka...

Anonymous said...

Aku sokonggggg.....

Servant of God said...

Perangai macam ni, tapi bila orang panggil dorang bangsa pendatang, dorang marah gila.

Kamu tak mahu bersekolah dengan orang2 tempatan, maka sah lah kamu pendatang.

Memang sah laa kamu second class citizen.

So bila kamu dilayan seperti pendatang, tak mendapat layanan premium, jangan marah, hanya sedar yang kamu memang tak layak dilayan sebagai warga Malaysia.

Ada faham tak ni?

Anonymous said...

melayu pas dan pkr redha je..nak buat camne? nampak sangat takde kesetiaan kepada negara Malaysia..

Anak Johor Bahru said...

Inilah cara-cara DAP nak tawan JOHOR. mempergunakan NGO tuntut hak-hak cina. Jadi pengundi2 cina (MCA) akan undi DAP. perkara sudah terjadi di Taman Tun Aminah, Skudai JB. Orang Melayu Johor mari BERSATU HATI.

usin said...

kementerian pelajaran jangan panik. benda ni mudah nk setel. luluskan permohonan diorang dalam bentuk pekej. diorang boleh dapat sekolah bebas bersekali dengan penyerahan semula taraf kewarganegaraan. ingatkan balik apa perjanjian datok nenek diorang utk dptkan taraf warganegara. rasanya tidak akan timbul sebarang bantahan dpd warganegara lain. win-win situation.

zat said...

Article 152 states that the national language is the Malay language. In relation to other languages, the Constitution provides that:

(a) everyone is free to teach, learn or use any other languages, except for official purposes. Official purposes here means any purpose of the Government, whether Federal or State, and includes any purpose of a public authority.
===================================
KITA BOLEH KATA MCM2 PASAL DIA ORG TAPI HAKIKAT NYA PERLEMBAGAAN MEMBENARKAN MEREKA BERBUAT DEMIKIAN..

Anonymous said...

ooooo.. ikut perlembagaan negara ye? tapi kan? bukan ke perlembagaan dengan terang dan jelas melarang penyebaran agama terhadap umat Islam negara ini..tapi yang depa dok nak langgar perlembagaan tang tu boleh? perlembagaan tang depa tak boleh? banyak cantik!

zat said...

Anon 9:53am said

ooooo.. ikut perlembagaan negara ye? tapi kan? bukan ke perlembagaan dengan terang dan jelas melarang penyebaran agama terhadap umat Islam negara ini..tapi yang depa dok nak langgar perlembagaan tang tu boleh? perlembagaan tang depa tak boleh? banyak cantik!
===================================
TWO WRONGS DON'T MAKE A RIGHT...

Anonymous said...

Anak sedara Bomo Siam dah muncul untuk membela puak-puak kiasu DAPigs, dua-dua anak sedara dan pak sedara anjing belaan DAP, menyalak bukan main membela Dong Zong dalam isu ni, mana ada dalam dunia pendidikan ala Dong Zong gila ni? Kalau nak lebih-lebih, pi balik berambus ke China dan Taiwan la, buat apa tinggal di Malaysia lagi, duduk kat Malaysia ikut cara Malaysia la, nak lebih-lebih boleh pergi jahanam. Tengok di Amerika, di Australia, ada Cina kat sana perangai macam Cina kat Malaysia ni? Itulah jenis tak sadar diri kena ajar cukup-cukup baru depa nak sadar diri kot? Kerajaan jangan bagi muka sangat kat Dong Zong ni, esok lusa diorang nak kad pengenalan untuk puak kiasu diorang saja, kemudian nak nyanyi lagu Negaraku dalam versi DAPig pula, puak ni, beri betis bukan takat nak paha saja, semua sekali diorang nak pulun, boleh pi mampus sama korang la. Zat sama Bomo Siam, kalau hangpa dua ekoq nak pi berambus sekali ikut puak kiasu ni balik ke China dan Taiwan adalah amat dialu-alukan, hangpa dua ekoq jadilah anjing belaan puak ni sampai bila-bila, itulah dasar bodo piang macam hangpa dua ekoq ni mana tau apa, bangang tak berkesudahan. Blah la, dasar pengkhianat agama, bangsa dan tanah air, pergi mampulah jahanam! Bangsat dan pengkhianat!

Anonymous said...

Kerajaan jangan layan langsung Dong Zong ni, bukan boleh bagi muka sangat, naik lemak lebih-lebih pula depa ni. Datuk Najib kena tegas macam Tun Mahathir dullu, lihat isu SUQIU yang juga melibatkan Dong Zong ni, mana ada Tun Mahathir ambik peduli dengan puak bebal ni, nak lebih-lebih boleh berambus balik Tongsan la, jangan duduk kat negara ni lagi.

Datuk Najib perlu arahkan Chua Soi Lek selesaikan isu ini, kerana Chua Soi Lek tu bukannya ada kerja apa pun, mengarut ke sana ke mari sajalah. MCA pun tunggang langgang lepas Chua Soi Lek jadi presiden. Datuk Najib perlu arahkan Chua Soi Lek selesaikan isu tuntutan bodo piang Dong Zong ni sepertimana Tun Mahathir arahkan Ling Liong Sik selesaikan isu SUQIU dulu, bagi kerja sikit pada pemalas seperti Chua Soi Lek ni. Kalau Chua Soi Lek tak boleh selesaikan, dia boleh blah dari Barisan Nasional, malahan dia bolah blah dari MCA, MCA dan Barisan Nasional tak perlukan biawak hidup seperti Chua Soi Lek ni, kena lihat dalam konteks kenegaraan Malaysia, kalau ikut perkauman, sampai ke mampus pun puak kiasu ni masih dengan kekiasusan mereka.

Kerajaan kena tegas, jangan beri muka sangat, sedarlah, jangan diberikan sangat coklat cadbury kepada golongan yang mengkhianat kepada Barisan Nasional, lihat PRK Sibu dulu, diberikan coklat cadburi, feraro roche, tapi apa yang dapat, diorang undi DAP, jangan beri muka sangat kepada puak ni. Kerajaan kena tegas.

Anonymous said...

Lepas ni ko tgk mesti UMNO lyn punye. Sial la UMNO kalo bg muka sgt dgn diaorg. Darah aku dah lama mendidih dgn cina2 p***mak real rasis ni. Aku simpan je. Kalo x bole thn lg, aku x tau la apa nk jd.

Anonymous said...

Anonymous said...

Lepas ni ko tgk mesti UMNO lyn punye. Sial la UMNO kalo bg muka sgt dgn diaorg. Darah aku dah lama mendidih dgn cina2 p***mak real rasis ni. Aku simpan je. Kalo x bole thn lg, aku x tau la apa nk jd.
July 30, 2012 10:29 AM

-----------------------------------------------

Apahal nak salahkan UMNO pula, la ni masalahnya adalah Dong Zong, UMNO tak ada kena mengena dalam perkara ni, kalau PAS dan PKR jadi pecacai tahap anjing suruhan berdiri teguh membela Dong Zong tu aku tak hairanlah, sebabnya kerana PAS dan PKR yang menjadi pelingkup orang bumiputeralah sampai puak Dong Zong ni naik lemak, semua benda PAS dan PKR nak gadai pada puak kiasu ni, keistimewaan bumiputera, hak-hak bumiputera, semuanya nak digadaikan oleh PAS dan PKR kerana PAS dan PKR nak sangat sokongan DAP. Apahal hang tak hentam PKR dan PAS? Jangan bermuka-mukalah.

zat said...

Anon 10:14am

aku dari dulu tak setuju sistem pelajaran kita yg ada byk jenis...tapi aku sedar kjaan tak boleh buat apa2 selagi parlimen tak tukar perlembagaan...

jd seblum kau buat keje bodoh angkat kepala babi pegi letak depan sekolah dia org kau kena lah belajar utk amik tau isu sebenar...sbb tu dari pagi td aku ckp kau tu yg bodoh piang...aku rasa kau pegi mampus lg bagus la...

Anonymous said...

zat said...

Anon 10:14am

aku dari dulu tak setuju sistem pelajaran kita yg ada byk jenis...tapi aku sedar kjaan tak boleh buat apa2 selagi parlimen tak tukar perlembagaan...

jd seblum kau buat keje bodoh angkat kepala babi pegi letak depan sekolah dia org kau kena lah belajar utk amik tau isu sebenar...sbb tu dari pagi td aku ckp kau tu yg bodoh piang...aku rasa kau pegi mampus lg bagus la...
July 30, 2012 10:38 AM

-------------------------------------------------

Hang tak payah pemuhung la zat, hang ni jenis lidah biawak, cakap belit-belit, sekejap begitu, sekejap begini, macam PAS, berbelit cakap, pemuhung sana sini. Tak suka sekolah berbagai aliran konon, yang sokong kononnya sekolah vernakular persendirian itu kononnya ada dalam perlembagaan apa cerita? Itulah jenis fikir guna kepala butoh macam hang ni mana tau apa, pemuhung kuat, macam Ketua Pemuda PAS, pemuhung kuat, Karpal sokong hudud konon, tapi yang sebenarnya Karpal tu sampai la ni tak sokong hudud, pemuhung kuat puak Penipu Rakyat ni, cakap saja kencang, tapi pemuhung kuat. Blah la, hang dah pening, lepas tu hang tuduh aku macam-macam pula, hang tuduh aku babi, tapi yang sebenarnya hang tu anjing suruhan DAP, kena gosok kepala dengan kaki DAP macam pak sedara hang tu, lentok bukan main, menyalak ke hulu ke hilir pemuhung macam-macam, blah la pengkhianat!

Anonymous said...

Zat pecacai tahap anjing suruhan DAP dah mula menyalak dengan cara provokasi, nak pemuhung itu dan ini, jangan nak kelentonglah, dasar pemuhung besaq macam zat ni tak guna sesen pun, bodo piang, pikiaq guna kepala butoh, mana tau apa, bangang tak berkesudahan. Blah la pengkhianat, hang tu pi mampus lagi bagus la, menyemak sajalah, pemuhung sana sini, kelentong sana sini, tak malu ka? Muka hang ni jensi muka mangkuk jamban ka sampai tak tau malu macam ni sekali? Blah la pengkhianat, hang boleh pergi jahanam, dasar pengkhianat!

Anonymous said...

Bomo Siam pun satu grup dengan zat jugak, bodo piang tak berkeseudahan, bangang tak habis-habis, keletong sana sini, dasar pemuhung kuat memang dua ekoq ni la, pak sedara sama anak sedara sama saja, kaki pemuhung, komunis, bangsat, pengkhianat bangsa dan negara, blah la, dasar anjing suruhan DAP macam hangpa dua ekoq ni pi mampus la, menyemak saja, tak guna sesen, dasar jenis muka mangkuk jamban macam hangpa dua ekoq ni mana ada maruah, maruah hangpa dua ekoq dah jual timbang kilo untuk sedekah dari DAP, DAP bagi sedekah guna kaki, hangpa dua ekoq kutip guna mulut, lepas tu DAP gosok kaki kat kepala hangpa dua ekoq, ambik berkat konon, tapi hangpa dua ekoq bodo piang, pikiaq guna kepala butoh, sebab tu sampai la ni masih bangang tak berkesudahan macam ni. Blah la, dasar pengkhianat!

Anonymous said...

WAHAI ORANG2 PAS, SILA TEGUR RAKAN RACIST ANDA BAHAWA MEREKA TELAH MENGAMALKAN SIKAP ASSOBIYAH YANG MELAMPAU.

zat said...

Anons

selamat berpuasa..

Anonymous said...

Dong Zong Chairman, Dr. Yap Sin Tian, Has Faked Doctorates!

Dr Yap Sin Tian – the controversial organizer of the 325 rally for Chinese education – talks so much about the quality of Chinese education.

He portrays himself as if he is a man of high integrity, high accountability and principles. In short, a man in defence of Chinese education.

But we have enough evidence to prove that behind his beefed up image, is man who is dishonourable and deceitful. He has no qualms of buying his doctorates from the Internet.

-----------------------
NAK TUNTUT SEKOLAH CINA BEBAS SOK KANG ADA YG BELI SIJIL..SEDANGKN IJAZAH PON ADA YG BELI....

KAH KAH KAH KAH KAH

Anonymous said...

bomo mana bomo?

Anonymous said...

ooo dia pakai zat pulak..agak2 x berapa nak bleh jawab guna zat. agak2 nak tunjuk terer guna bomo. kira bomo tu nick hebat la eh. hahahaha

Anonymous said...

Kepada kaum cina,kesabaran kami ad terhadnya.jaga2 dong zong,jgan main api!

tobeng said...

1.Aku rasa ini bukan masalah kau sokong siapa aku sokong siapa.Ini baru betul2 bodoh lagi diperbodohkan.Tak kira kau parti apa tapi bila melibatkan kepentingan agama,bangsa dan negara,sepatutnya semua orang Melayu kena bersatu hati.Jangan disebabkan kemaruk undi dan kuasa isu2 macam ni pun bahlol2 pas/pkr boleh sokong juga.

2.Cina2 tu siap pakai baju merah.Sebab apa merah?Itu warna semangat kecinaan dan taat setia pada negara china.Tengok bendera negara china,taiwan,semua merah.

3.Diorang nak sekolah bebas,maksudnya bebas ikut sukatan pelajaran mana diorang nak ikut.Mana lagi kalau bukan sukatan pelajaran negara china.Dulu2 masa mula2 sekolah perkauman ni wujud memang sukatan pelajaran termasuk buku teks ikut negara china punya.Jadi diorang nak ikut balik macam dulu2.

4.Dulu semasa zaman sebelum,pra dan baru merdeka kerajaan tak bagi bantuan pada sekolah2 perkauman ini.Lagi pun masa tu bau tongkang pun masih pekat pada cina2 ni.

5.Ingatkan bila masa berlalu negara sudah lama merdeka sepatutnya semangat tongsan cina sudah berkurangan dan boleh menyesuaikan diri dengan budaya dan tatacara hidup tempatan.

6.Tapi ini tidak berlaku.Walaupun sudah beberapa generasi lahir di Tanah Melayu ini,cina2 asal tongsan ini masih tidak mahu melupakan tanah tongsan nenek moyang mereka.Mereka tak mau jadi orang Malaysia yang berjiwa tempatan tapi mahu jadi cina tongsan yang tulen yang lebih tongsan daripada cina tongsan yang lahir di negara china sendiri.

7.Berbillion RM kerajaan beri kepada sekolah2 perkauman ini setahun dengan syarat sekolah2 ini mengikut sukatan pelajaran Malaysia sesuai sebagai sekolah yang berada di Malaysia.

8.Tapi cina komunis dengan pertubuhan dong zhong(patut diharamkan)tak puas hati.Baru2 ini dong zhong mahu guru2 sekolah cina wajib fasih bahasa mandarin.Maksudnya apa?Maksudnya lahanat2 ni tak mau cikgu2 Melayu di sekolah2 cina.

9.Kemudian pu*k*mak ni gesa supaya jam pembelajaran bahasa Melayu dikurangkan dan bahasa pengantar di sekolah cina adalah dalam bahasa mandarin sepenuhnya.Apa makna semua ini?Ini maknanya lahanat2 ni semua memang tak ada hati nak jadi orang Malaysia.Oh ok diorang nak jadi orang Malaysia tapi dengan mencinakan Malaysia mengikut acuan diorang.

10.Ada sesiapa atau mana2 negara yang boleh tahan dengan tuntutan tak masuk akal komunis2 ni?Kalau ada bolehlah kita transferkan aje lahanat ni semua ke tempat tu.

tobeng said...

Zat aka bomoh konon2 pandai.Main petik aje ikut dan supaya nampak macam bijak dan berasas tuntutan tuan2 dia tu.

Kesiannya,artikel 152 yang kau petik itu cuma membenarkan penggunaan bahasa selain dari bahasa kebangsaan(sekolah komunis lah tu),bukan sukatan pelajaran ikut suka mak bapak depa.

Agak2lah nak menjilat tuan pun.

warisan tmk said...

zat said: "Article 152 states that the national language is the Malay language. In relation to other languages, the Constitution provides that:
(a) everyone is free to teach, learn or use any other languages, except for official purposes. Official purposes here means any purpose of the Government, whether Federal or State, and includes any purpose of a public authority...."

My comment:

Agree with you to some extent.

However, the true interpretation is, non-Malays can teach their children their ancestoral/
vernacular languages...even to set up schools to teach those languages. But the medium of teaching has to be in Bahasa Malaysia, the National Language.

Dong Zong may be asking for FULL FREEDOM to run their own private schools....which the Chinese are capable of doing, even without any Government funding.

However, the issue here is not about funding. The issue here is NATIONAL UNITY. Its bad enough that most of the Chinese are sending their children to 'SJK Cina'. Despite the 'SJK Cina' is still part of the National Education System, the fact remains that before the students reach secondary school level, they are SEGREGATED from the Malay students in Sekolah Kebangsaan and Indian students in SJK Tamils.

Meaning, our present system allows SEGREGATION of students according to their races during their pre-secondary schooling. Many believe that this is a very critical part of children's development.

The situation will be much WORSE if demands of Dong Zong is entertained.

Anonymous said...

Syabas bro. Kau punya statement power. Memang menyirap darah aku dgn komunis kimak ni..

Anonymous said...

yang paling tak tahan sebab penyokong2 pas bolhe pulak pi sokong tindakan assobiyah dong zong tu? bangang punya penyokong pas!

Anonymous said...

tuntutan dong zong puak2 pas sokong,siap sign petisyen konon..tu SAR di perak tu depa bangkang pulak. memang baghal punya pas!

mat13 said...

kita amok je cino-cino ni....amacam geng

Anonymous said...

apa yg menyedihkan adalah org2 melayu pun skrg lg suka antar anak2 mereka ke sekolah sjkc ni. sbb tu diorang makin naik tocang. dgn alasan sekolah2 cina ni akademiknya lg bagus. sdgkan kita suma tahu antar anak2 sekolah bukan semata2 nak anak2 kita kejar gred A berjela. bahkan yg lebih penting belajar jd seorang 'manusia'. sy harap kita org melayu berentilah antar anak2 kita kat sekolah2 cina ni utk hentikan kesombongan puak2 biadap ni. kalo nak anak kita belajar mandarin/kantonis, hantar je ke kelas tuisyen/tambahan kat luar. kluar la duit sikit yg penting jgan bg muka kat cina2 ni. yg cikgu2 sekolah kebangsaan pulak, upgrade dan seriuslah sikit mengajar anak bangsa kita. kadang2 x boleh nak deny yang taraf sekolah kebangsaan ni amat rendah esp kat luar bandar. jgn la ambik title cikgu sbb takde keje lain yg boleh dapat. jd cikgu ni sesuatu yg mulia. tp dlm masa yg sama jugak boleh menjahanamkan satu2 bangsa. jgn dok sibuk tuntut itu ini dr kerajaan mentang2 group cikgu yg paling besar dlm perkhidmatan awam dan ada kuasa mengundi. pikirkan sikit pendidikan anak bangsa itu yg lebih utama dan afdal

jentayu

Anonymous said...

GURU SEKOLAH KEBANGSAAN LA YANG PALING KERAP MINTAK MC..