Monday, July 9, 2012

MENJAWAP FITNAH TERHADAP TUANKU SULTAN JOHOR (BHG 1)



MERUNGKAI FITNAH TERHADAP TUANKU SULTAN JOHOR.

Terdapat dua isi utama dalam merungkai fitnah yang dilakukan oleh uncle seekers dan kamal hisham terhadap Tuanku Sultan Johor.

Pertama mengenal latar belakang si pemfitnah.
Kedua memperjelaskan isu setiap fitnah yang dilemparkan.

Aku cuba untuk permudahkan artikel ini untuk tatapan rakyat. Buruk perangai kamal hisham dan pameran puluhan artikel fitnah/tiada substance/mainan persepsi/rekayasa bloger morfin si uncle seekers.

Siapa kamal hisham ?

Dalam siri rencana lucuan tulisan US, dia mendakwa kamal hisham adalah anak angkat kepada Almarhum Baginda Sultan Mahmud Iskandar. 

Betul ke ?

Adalah menjadi tradisi dan amalan biasa dalam keluarga, samada kamu ini anak benar ataupun anak angkat maka obsesi untuk bergambar sudah tentu menjadi kesukaan dalam menampakkan kemesraan.

Kamal hisham dikenali sebagai manusia yang cukup obses untuk berfoto. Tak kira mana tempat, tanpa mengenal siapa individu kamal hisham akan pasti mengambil peluang tersebut untuk berfoto.

Apatahlagi dengan VIP dan VVIP terkemuka negara. Antara yang pernah menjadi mangsa obsesi kamal hisham adalah Tun Mahathir sewaktu Che Det berada di London.

Obses Kamal hisham berfoto di lingkungan Istana Johor adalah pada tahap gila babi. Gila babi hinggakan Buku Majlis Diraja untuk koleksi Tuanku pun penuh dengan gambarnya. 

Begitulah gilanya kamal hisham mengoptimakan suasana. 

Kamal mendakwa dia anak angkat kepada Almarhum Baginda Sultan Mahmud, namun sayang foto-foto beliau bersama Almarhum Baginda hingga ke saat ini masih gagal dikemukakan.

Aku nak bagitau karektor kamal hisham kepada pembaca.

Untuk describe manusia ini mudah. Dia mendengar, dia meneliti setiap perbualan dan ocassion Tuanku Sultan. Dari situ dia bijak mengolah perjalanan dan mengatur langkah untuk melakukan pelbagai siri perangai tak elok.

Tak kira di mana, tak kira dengan siapa dia berjumpa, antara ayat-ayat awal yang akan digunapakai oleh kamal hisham tak lain adalah ' INI ADALAH TITAH TUANKU'.

Cara ini dia akan propagandakan sebagai langkah memasang jerat pada setiap individu yang ditemuinya.

Kamal hisham pada asalnya adalah macai kepada Rahman Saad, kenalan jurus merupakan peguam kepada Tuanku  Sultan Johor yang ada sekarang.

Hidupnya  sebagai macai adalah biasa pada awalnya. Kerana pandai melakonkan watak, Kamal diberi peluang oleh Tuanku Sultan untuk berdikari. Tuanku telah menawarkan wang sebanyak RM100 ribu untuk kamal menubuhkan firmanya sendiri. Dari situlah kamal mula berjinak dengan pihak istana.

Atas dasar kepercayaan, Tuanku menubuhkan syarikat Southern Ads bersama rakan kongsinya yang bernama Tengku Samad. Tuanku bersahamkan majoriti manakala Tengku Samad pula memegang saham sebanyak 24.5%. Manakala kamal pula menjadi director syarikat dan isterinya pula dilantik kamal untuk menjadi orang besar dalam department HR.

Akibat sikap tamak, kamal menubuhkan syarikat southern flame sebagai dummy kepada syarikat induk. Dummy hingga ke tahap alamat ofis dan pekerja pun berpaksikan kepada syarikat induk yang sama.

Di sini bermulalah kerja kamal hisham dalam melaksanakan operasi ' INI TITAH TUANKU'.

Untung syarikat asal iaitu Southern Ads yang pernah mencecah RM5 juta ,kamal declare RM600 ribu sahaja.

Ops 'INI TITAH TUANKU' bermula dengan siri pembohongan penjualan nombor plat kereta yang dibeli murah dan dijual mahal oleh kamal dan rakan sepenipuannya yang bernama Rosli. Kebanyakan nombor plat istimewa johor ( contoh JBL 1 dll) akan kamal beli dan kemudiannya dijual pada kedai cina di melaka tanpa pengetahuan Tuanku.

Harus aku ingatkan, licik dan pembohongnya kamal adalah sama seperti yang p ramlee watakkan kepada s shamsudin dalam filem Ali baba bujang lapok. 

Dari sebesar-besar barang hingga sekecil-kecil barang selagi boleh kamal hisham akan sakau.

Antara sakau kamal hisham yang takde berperi kemanusiaan adalah dia pernah pow duit car wash di JB. nak tahu berapa dia pau tauke car wash tu ? RM20 sehari..!

Itulah gambaran ketamakan kamal hisham selama beberapa tahun. Ops beliau yang dinamakan 'INI TITAH TUANKU' berjalan lancar selama beberapa tahun tanpa Tuanku Sultan ketahui.

Kerana beranggapan Tuanku Sultan tidak mengetahui kegiatannya, kamal hisham terus menerus mengoptimakan peluang dalam segala perihal  yang melibatkan nama Tuanku.

Sepandai pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga. Begitulah yang berlaku kepada kamal.

Kamal mula kantoi apabila isu wang pelaboran mulai diragui perjalanannya oleh Tuanku. Sejumlah wang pelaboran yang diamanahkan oleh Tuanku mula menjadi target utama kamal. Atas kesilapan 'kecil' sewaktu proses dokumentasi kamal telah mengambil peluang untuk mengambil hak ke atas wang tersebut dengan melantik dirinya sebagai beneficaries.

komisen yang kamal terima kerana introduce Tuanku Sultan kepada pihak bank masih tidak mencukupi bagi kamal. Sebulan, sebagai introducer kepada bank, kamal memperolehi RM25 ribu sebagai ganjaran.

Satu hari Tuanku Sultan telah dihubungi oleh pihak bank kerana 'ketidakbolehan' untuk Tuanku memindahkan wang tersebut ke negara arab ( untuk tujuan pelaboran ).

Setelah diselidiki, wang tersebut rupa-rupanya perlu mendapat kelulusan dan tandatangan kamal hisham dan bukannya Tuanku.

Dari situ kamal mula menggelabah. kamal menghubungi peguam terkenal untuk menyelesaikan kes tersebut. Peguam tersebut diberitahu akan kemahuan kamal untuk memulangkan semula wang milik Tuanku.

Fakta dalam kes di atas, kamal hanyalah bertindak sebagai introducer. Mengambil peluang kesilapan kecil sewaktu dokumentasi lalu melantik dirinya sebagai beneficiares. Dek kerana dah terkantoi, kamal terpaksa menghubungi peguam terkenal supaya dapat memberitahu Tuanku sultan untuk dia memulangkan semula wang pelaboran milik Tuanku.

Hakikat kes ini, kamal hisham tidak pernah dilantik secara rasmi untuk mejadi peguam kes untuk urusniaga ini. Selang kemudian, kamal hisham didapati telah menyalahgunakan dana tersebut untuk pergi beberapa kali  ke eropah dan argentina naik first class tiket .

Kamal hisham mula cabut lari untuk mengelak dikesan pada 11 mac 2011 dengan membawa curi kesemua dokumen milik Tuanku. Dia cabut lari dan membawa curi kesemua dokumen syarikat menggunakan kereta Alphard.

Dari situ satu persatu kes penipuan dan salah guna nama yang dilakukan oleh kamal terbongkar.

Antaranya;

Dia pernah rembat duit pemberian Tuanku untuk anak yatim sebanyak RM50 ribu.

Dia menaikkan sewa beberapa premis milik Tuanku tanpa pengetahuan. Untung lebihan akan dimasukkan ke dalam akaun dia.

Dia pernah cuba menipu Tuanku Sultan dengan meminta agar Tuanku menandatangani satu surat perlantikan. Surat perlantikan sebagai Amil Korporat ( untuk bulan puasa). Dari situ kamal akan dapat komisen tinggi kerana segala mala syarikat besar kamal hisham akan kutip duitnya termasuk syarikat Tuanku sendiri.

Nasib baik pihak Jabatan Agama islam memberitahu Tuanku bahawasanya kamal ni tak memenuhi syarat untuk dilantik sebagai Amil.

Antara cubaan paling berani kamal dalam usahanya nak menipu Tuanku Sultan adalah dalam kes yang melibatkan penjualan tanah. Tuanku nak jual tanah kepada Peter Lim untuk tujuan pembangunan dengan harga ( contoh RM10 juta) tapi kamal bagitau Tuanku ada pembeli lain nak beli dengan harga ( contoh RM6 juta).

Hakikatnya Tuanku Sultan dah tahu market price harga tanah tersebut dan kamal cuba nak kelentong Tuanku Sultan dengan menawarkan harga yang lebih rendah daripada harga market.

Inilah stail dan karektor kamal hisham. Dia boleh berbohong dan sanggup berbohong depan Tuanku Sultan tanpa rasa malu.

Kamal juga pernah pau duit ahli perniagaan bernama 'Sam' di kelantan sebanyak RM500 ribu tanpa pengetahuan Tuanku Sultan.

KERANA DAH TERBONGKAR SEGALA KEGIATAN, MAKA KAMAL HISHAM TERPAKSA MELAKUKAN SERANGAN AWAL MENYERANG TUANKU SULTAN MENGGUNAKAN BLOGER MORFIN SI UNCLE SEEKERS.

Kamal cabut lari pada 11 mac 2011.

Selang setahun kamal mengupah uncle seekers untuk menyerang Tuanku Sultan.

Dakwaan paling berat yang dilakukan oleh kamal hisham terhadap Tuanku Sultan adalah mendakwa dalam youtube dan sidang media  bahawasanya Tuanku Sultan nak membunuhnya !

Sungguh bodoh dan teramat bodoh plot dan jalan cerita yang kamal lakukan.

Kenapa selepas 6 bulan kamal hisham cabut lari ke dubai ( kini di London) baru kamal nak bagitau satu dunia Tuanku Sultan nak bunuh dia ?

Lagi satu , apakah kamal fikir malaysia ni dah takde undang-undang sampai senang-senang je orang lain boleh tarik nyawa kau ?

Panik kamal hisham ni mendakwa kononnya dia nak dibunuh sama jugak kelakuan dan skrip yang pernah anwar buat lepas meliwat saiful. Malam selepas saiful buat laporan polis, anwar terus lari ke kedutaan turki mendakwa ada orang nak bunuh dia !

Sungguh lucu skrip bawaan kamal hisham. Pengarah dan penulis skripnya low class !

Tambah low class apabila kamal hisham terpaksa menggunakan penulis morfin si uncle seekers untuk melancarkan serangan 66 artikel terhadap Tuanku Sultan.

66 artikel.
Setiap hari.
Bermula dari bulan mac 2012  sampai dia ditahan.

Daripada kesemua siri artikel ,jelas kenampakan ada fumble yang melampau. Fitnah dan bahan bukti dipusing tanpa mercy terang-terangan menyerang fitnah Tuanku Sultan.

Antara yang paling jijik, foto scan janin dalam perut milik seorang wanita bernama Yasmin. kamal dan uncle seekers melontarkan/menggambarkan kepada pembaca bahawasanya itu adalah anak kepada Tuanku Sultan Johor.

Fitnah tahap low class paling jijik dan berani dilemparkan kepada Tuanku Sultan. Fakta kes ini sebenarnya foto janin milik Yasmin itu adalah  berbapakan kepada seorang pemuda yang merupakan 'pengawal keselamatan' yang berkhidmat dan ada skandal dengan Yasmin.

Fitnah kamal terhadap Tuanku mengenai isu 5 pesawat. Dakwa kamal Tuanku Sultan telah memaksa beliau untuk pindahkan nama pemilikan 5 pesawat Almarhum kepada Tuanku.

Hakikatnya perjanjian pemindahan pemilikan 5 pesawat itu telah dilaksanakan dengan betul, dokumentasi lengkap dan ianya disaksikan oleh Peguam Negara dan Pengarah DCA. Malah ianya juga telah dititahkan oleh Almarhum untuk diserah milik kan pemilikan itu kepada Tuanku Sultan.

Bagaimana kamal boleh mendakwa dia 'dipaksa'oleh Tuanku Sultan sedangkan pada sesi dokumentasi perpindahan milik pesawat tersebut..... kamal tiada dalam upacara tandatangan perpindahan ?

Menjawap tohmahan kamal yang mendakwa JMF telah menyerbu pejabatnya. Lagi satu pembohongan rekacipta fitnah oleh kamal. Yang hadir di pejabat kamal untuk proses ambil alih dokumen syarikat adalah van milik istana dan bukannya pihak JMF.

Dalam satu lagi siri fitnah kamal terhadap Tuanku Sultan, kamal mendakwa Tuanku Sultan telah memaksa beliau untuk 'menukar semua harta pemilikan Almarhum' Baginda kepada Tuanku Sultan dengan kadar segera ( iaitu sebelum Almarhum mangkat).

Hakikatnya dalam kes ini, Almarhum telah awal-awal lagi mengarahkan proses menukar nama harta ini dilakukan. Almarhum telah mengarahkan Tuanku (pada waktu itu masih TMJ) untuk melaksanakan proses perpindahan dan dokumentasi secara legal.

Tuanku menerima titah Almarhum lalu menjemput Dato Awang ( Pejabat Tanah Galian) untuk segera ke India pada tahun 2003 untuk bertemu anakanda Tunku Ismail dan menyerahkan segala dokumen untuk Tuanku Ismail tandatangani.

Bagaimana kamal boleh mendakwa dia 'diarahkan' sedangkan pada saat itu dia tidak wujud sewaktu proses sedang berlaku ?!

Kamal mendakwa Tuanku Sultan memberikan elaun sebanyak RM20 ribu kepada sarah ? Apa bodohnya si kamal ni. Tuanku Sultan adalah pemilik majoriti syarikat (75%) jadi suka hati Tuanku lah nak bagi elaun kat siapa sahaja yang Tuanku suka. Amalan biasa untuk mana-mana pemegang saham terbesar syarikat untuk beri elaun kepada siapa yang dia nak.

Kamal yang takde share dalam syarikat pun boleh bagi elaun kat isterinya lagi. Kenapa kamal tak query dan highlight kan ? 

Aku rasa cukup untuk hari ini. Aku dah jawap beberapa siri fitnah gila si kamal melalui penulis morfin si uncle seekers. Aku dapati artikel lain yang ditulis jelas menampakkan ketiadaan ide dan merapu meraban entah apa -apa.

Aku dah jawap berfakta.
Esok akan aku keluarkan dokumen yang akan membogelkan si kamal , pemfitnah Sultan Johor.

Errrr kejap. Kamal ak nak tanya kau lah. Selama ni kau declare dalam syarikat kau bergaji RM3 ribu sebulan.

Aku nak tahu kalau gaji kau RM3 ribu sebulan, macamana dalam akaun bank UOB kau tu boleh ada simpanan USD300 ribu ??


Saksikan sendiri video pembohongan kantoi kamal hisham dan loyarnya.



100 comments:

nabi ajees said...

bab2 soltan nih malas aku nak cakap. bukan yer paedah pun pada rakyat. istana besar2 dan mahal2. adat istiadat punyer kos jak dah boleh bagi makan suluruh rakyat miskin. 1 org soltan jak tak cuku ker? apasal tanah melayu nih ramai sgt soltan?

Ms Pearl said...

GAP,

Tiba-tiba teringat kisah Sultan Mahmud Mangkat Dijulang........

note: jadi rakyat biasa cukup makan, pakai, ada pelajaran ada kerja dah cukup membahagiakan......don't you think? :)

Anonymous said...

hebat kau GAP...

Anonymous said...

bro

Apsal tak keluarkan jawapan ni awal awal???....masa U.S tak kena tangkap lagi....

Boleh lah di manjawab balik jawapan yang ko bagi ni....

Anyway...jawapan yang ko bagi tu tak meyakin kan lah...macam you say I say je...

Anonymous said...

Sultan nak tolong rakyat biasa jadi kaya, buatlah dengan jujur jangan tamak jadi api dalam sekam

kamal hisham & uncleseekers ialah melayu jenis pukimak haramjadah! Kenapalah tak nak mampos masa korang masih kecik!

Anonymous said...

gap..cuma nak confirm tentang dato' awang tu(pejabat tanah & galian) apakah jawatan dia masa dlm JCS? anyway kupasan yang mantap yg ramai tidak tahu.

Anonymous said...

.


Panjang sangat artikel ni GAP , letih aku nak membacanya ...

.

Anonymous said...

Melayu jatuhkan bangsa Melayu sendiri... Berapa ramai cina kaya dgn bisnes haram... Depa senyap... Along... Judi bola... Kilang haram... Cd haram... Rmah urut haram... Barang tiruan ciptaan mereka ... Bateri hp palsu... Bermaharajalela depa ni... Penguatkuasa orang melayu makan gaji... Nak kaya sikit ambik duit haram...kontraktor melayu jadi ali baba... Ingatla... Mereka sebenarnya bersatu nak tengok orang melayu dan islam berpecah... sekarang orang Melayu pulak sendir yang nak fitnah Sultan... Pernah dengar tak DAP merungut pasal berapa banyak bisnes haram kaum mereka?

Anonymous said...

GAP, selama ni aku sokong ko dlm semua isu politik.....tapi kalo bab Sultan Johor vs Kamal, aku tak berpihak kpd mana2 & bersikap neutral.....yg salah tetap salah, yg benar tetap benar......sehingga suatu masa nanti kebenaran akan mengatasi kepalsuan....dalam hal ini aku akan meneliti fakta dari kedua2 belah pihak terlebih dahulu.....sebelum membuat sebarang keputusan.......

Anonymous said...

N.Ajees tak baca sejarah tanah melayu. Suruh belajar sejarah, ponteng kelas. tu la pasal.

Tp zaman skrg sultan Melayu relevan sbb 'jawatan' ni yg memastikan orang melayu terus berkuasa 'mutlak' kat Malaysia ni. Kalau tak, orang Melayu dah merempat. Tu sbb orang Melayu yg nak jatuhkan sultan (jdkan Malaysia republik) sbnrnya bodo. Pengkhianat.

Mmg la monarki ni ada jugak yg bodo tak blh harap.. tp lntak dia la. Mk bapak dia ada duit. Sultan2 Melayu ada juga yg bijak. Lgpun sultan ni lebih byk jd simbol, yg bekerja eksekutif.

belajar sejarah lah. biar khatam.

Anonymous said...

Ada yang dah panas nih .

Beza dengan artikel merepek Uncle Seekers yang makin hamun Sultan untuk menyakinkan pembacanya, artikel ni nampak lebih tenang dibaca.

Terbaik :)

Anonymous said...

ORANG JOHOR KENAL SI MUKA PENIPU NIH !

Anonymous said...

kalau tak silap aku simalaun ni salah sekor director dlm gerbang perdana masa kerajaan sibuk nak buat projek jambatan indah ganti tambak johor dulu tu..

Anonymous said...

JAHATNYA SI PENIPU @ PEMBELIT .. MUKA DIA PUN HODOH TAK HENSEM!

Anonymous said...

Pandai dia menipu ... Gaya misai jambang pun dia ikut keluarga kerabat ... Nak menyamarlah tua tu...Pandai2 tupai melompat akhir jatuh juga ke tanah...

Rush Murad said...

Belajarlah sejarah Tanah Melayu ni cukup2 sampai hafal. Sultan ramai di Tanah Melayu sebab mereka punyai NEGARA sendiri kemudian mereka bersatu menjadi PERSEKUTUAN Tanah Melayu. Johor sendiri tidak pernah di jajah Inggeris sebenarnya dan Sultan ketika itu bersetuju untuk bergabung wujudkan Tanah Melayu. Kerabat Di-raja dan bangsawan memang sudah kaya dari dahulu lagi.... mereka jaga kekayaaan mereka dengan buat bisnes etc sehinggalah ke hari ini mereka masih kaya. Tak perlu persoalkan kekayaan mereka. Bangsa Cina yang dulu datang sehelai-sepinggan pun sekarang ni jadi manusia2 terkaya di Malaysia.

LUMMGPENIPUBESAR said...

bro..

SATU JER WA NAK CAKAP..

POSTING LU & JAWAPAN LU TAKDA STANDARD LA COMPARE DGN USeekers & SI KAMAL HISHAM PUNYA STORY..

SETAKAT LU DAPAT SINGGIT DUA UNTUK COUNTER BALIK POSTINGPOSTING MEREKA, WA RASA ELOK LU JAGA & SONGKIT JER LA HANTU RAYA UMNO KO TU..

ISKKK.. SEMUA NAK TIRUUU!!!

Anonymous said...

sebenarnya sultak johor dan keturunannya yang paling bijak mengelakkan johor darit erjajah, tak macam sultan negeir2 lain, jadi jangan cuba nak perbodohkan sultan johor

kamarul said...

MANTOP... KLU ADA SESIAPA YG RASA ADA JAWAPAN BALAS.. SILAKAN LA EK...

hussin said...

Bukan uncle seekers la GAP. Tapi uncle fucker. Mat dadah memang suka cakap merapu. Sebagai anak johor. Aku dan keluarga aku sentiasa menyokong sultan johor. Daulat Tuanku.

Anonymous said...

memang betul muka si penipu ni hodoh!

Anonymous said...

macam-macam hal.
melayu jatuhkan melayu memang banyak sangat kes. :)

cheers

Anonymous said...

terima kasih GAP. selama ini aku terbuai dengan dendangan US yang sekarang dipertahankan kuat oleh APA. jelas pada aku sekarang apa yang sebenarnya berlaku. terima kasih sekali lagi.

Anonymous said...

Klo xde sultan...melayu da lama merempat di tanah sendiri... Org cina india yg kaya raya tu x nk plak diorg fitnah... Knpa dgn sultan yg satu bangsa satu agama pon nk dijatuhkan... Alahai melayu skrg...

Anonymous said...

Tertarik dgnpersoalan yg di kemukakan oleh anon.11.39AM." Pernah dengartak DAP merungut pasal berapa banyak business HARAM kaum mereka"
Jawapan.Tak pernah dengar. mengapa ? Sebab mereka tidak ada istilah HARAM. janji ada masyuuuk.

Anonymous said...

hussin.....bodoh nya komen ko...ko tulis US merapu...tapi sekurang2nya dia sertakan FAKTA... ko ada apa??? PENGAMPU...

Anonymous said...

fakta tak solid langsung macam US, walaupun cara penyampaian US beremosi, tapi hujah & fakta kukuh..

Sehebat-hebat Rasulullah pun, masih menerima caci & makian orang kafir tanpa bersikap kejam ke atas kuffar..

You can oppress people with your power today, tomorrow you will be oppress by Almighty Allah

PAPA GOMO said...

dia nak POW bro..... gila lah geng POW ni....

GAP KEMBALI said...

GOMO

dia bukan nak pow..tapi dah lama pow !

orang johor kenal dia.

kamal siap cakap i'm 40million richer now !

Anonymous said...

membaca segala tulisan US. aku dpt lihat betapa lancangnya dan biadabnya mulut dia, lebih pelik dia terlalu berani berkata2 seolah hanya dia sorang dlm dunia, kenapa gitu? sebab ada seseorang dibelakangnya !!
membaca artikel US, memula rasa best. ..lama kelamaan timbul rasa loya dan jijik
siapa dibelakang US ??? ramai! !!

Anonymous said...

Aku kawan kamal hisham...aku tau lah dia mcamana..masa senang dia sombong..bila dah tersepit baru nk carik kawan2 back up..last last terjumpa Hantu Morphin hahahah

Anonymous said...

Apalah nak di herankan sangat dengan perangai Mat-mat Gian ni,dioarang ni apa pun boleh jadi..terutama yang terdesak macam US ni...ehh tak heran la aku..dioarang ni kalau dah sangap,kalau hulur kote suruh dia hisap dan suruh dia tadah lubang bontot pun dia sanggup..janji ada habuan....

Anonymous said...

Apa yang nak di cover Sultan tu, dokumen dah keluar kat blog. Setakat jawapan mcm ni budak tadika boleh baca, aku kenal Kamal dan satu Johor dia baik dengan Sultan Iskandar. Kalau tak baik kenapa Sultanah Zanariah dan anak-anak nya jumpa di Dubai, desember lepas. Tengoklah gambarnya di Fb dengan keluarga Zanariah. Jangan jangkan kau diupah TMJ ke? atau nak dapat "dato" sebab tu nak mengampu.?

Anonymous said...

BANGANG punya argument. Setakat cerita camtu org bangang ja boleh percaya.. Sembah la kaki mabuk & kaki pompuan korang tu sampai mati.

Anonymous said...

Macam mana kau cakap bercanggah dari Fakta sebenar, pada tahun 2009, Kamal dapat anugerah "Amil berpotensi" di beri oleh Majlis Agama Islam Johor, elok tel YB Zainal, Exco Agama Johor, tentu dia dah ada Tauliah yang sah dan banyak jasa ke[ada negeri dalam pembangunan Zakat di Johor . Aku sediri hadir di Majlis itu sempena Majlis berbuka buasa bersama anak-anak yatim di Hotel Puteri Pasific, Johor Bahru. Jangan kau kena saman fitnah pula. Jangan fitnah orang nanti Allah aibkan nanti.

Anonymous said...

kalau nak menyokong individu tu beragak-agak la..sokong atas dasar fakta..kalau dah ada fakta yang kukuh tapi masih menafikan dan sokong secara membabi buta, memang korg ni hati dah tak reti membezakan yang mana baik yang mana buruk..bahasa ringkas hati ko dh gelap la bro..aku x sokong mana2 tapi sepatutnya pihak istana sendiri kena justify setiap apa yang dicanangkan oleh US, bukan pihak ketiga yang tak tahu secara terperinci, hanya berdasarkan cakap-cakap orang sahaja.

sekian.

Anonymous said...

Ko pergi belajar sejarah negara dulu.

Anonymous said...

GILA BAI . KANTOI SUNGGUH VIDEO NI.

Anonymous said...

Melayu x kenang budi.
Kenapa cabut lari kalau x salah ?

Kenapa umum nak kena bunuh lepas 6 bulan kau cabut lari ?

Dah abis duit ke ?

Johorean said...

KAMAL GELABAH BEROK SAMPAI CABUT LARI APAHAL ?

BALIK MALAYSIA SETTLE LAH !

Anonymous said...

Cuba korang tanya orang cina.

Apa pandangan mereka mengenai orang yang bermata bulat macam fish eye ?

Cina akan cakap ini olang x muleh percaya maaa..

Anonymous said...

sumpah rakyat, sumpah Laksamana Bentan:

raja adil, disembah
raja zalim, disanggah!


umno mengajar institusi istana lupa agama,membesar hawa nafsu?

umno subahat dengan raja jual pulau singapura?

umno gadai dan sesatkan melayu?

Allah & Islam penyelamat Melayu & Raja... bukan umno!!!!!!!!!!

Anonymous said...

ee bodohnya fakta kat atas aku nih.

umno jual singapura. elok ko pi tanya kit siang/LKY lah bahalol.

nak cakap sejarah tapi dangkal fakta.

WTF

Anonymous said...

Ingatkan PAS yang sesatkan Melayu! masuk PAS dapat pahala? Masuk UMNO jadi kafir...tak gitu anon 6:29?

Anonymous said...

fuhhhhh.....kalau zaman kesultanan melaka ni, si kamal bukan stakat berhak kene pancung....

malah deserve kene kerat2 satu inci batang tubuh dia....ekekeke

uncle suckers plak deserve kene sula dari jubo sampai tembos molott....ekekeke

otaii

Anonymous said...

A good one i would say. Yg nak kata GAP ni pengampu. Korang pun sama nk sokong sgt mamat morphin n kamal tolol tu dpt apa? Kalau ini raja kita baik buruk raja kita juga. Kalau dah takde taat setia pada raja sendiri elok mohon kerakyatan nepal je lah weh. Kesetiaan pada raja dan negara. Rukunegara ke 2. Fikir sikit.

Dato Jaafar said...

Institusi raja mesti di pertahankan di Tanah Melayu ini. Tetapi individu dlm monarki yg mempunyai salah laku moral yg jelek haruslah dilucut dr takhta agar institusi raja berpelembagaan di pandang tinggi

Antra Kamal Hisyam vs Istana ni kebanyakkan fakta terdapat basis dlm dakwaan masing2. Ada hikmah utk rakyat Johor khususnya drp isu ini

p.s : Masa utk MB Ghani telah tiba

Anonymous said...

blogger busuk..main sembur je..
tunjuk la sikit dokumen2 dan bukti2..baru gua respek..

Anonymous said...

kita wajib ikut patuh pada pemerintah Islam selagi tak menyuruh rakyatnya merosakkan tauhid dan akidah..rezeki tuhan yg beri. jauhi lah fitnah akhir zaman..

SHA said...

Org tk kenal dn tk tahu perangai sbenar loya ni bole lah ckp mcm2, konon simpati dgn nasib muka seposen Hisam tu.Kelakar sesangat, org Johor tutama org JB dh masak dgn kelentong dia tutama masa dia dlm Southern Ad lgi.Org skudai tahulah,lbih2 lagi MPJBT Skudai hihihi...

Anonymous said...

reamai tak baca buku nih.

Banyak konflik sbnrnya antara monarki tanah melayu dan rakyat dulu-dulu ni. cuma org2 tanah melayu pd ketika dulu, mengharapkan institusi beraja untuk survival politik.
menurut buku doktor in the house oleh Tun M,
Sultan Johor adalah sultan pertama yg sign persetujuan Malayan Union. iaitu gagasan British untuk terus berkuasa. nasib baik Malayan Union dpt ditentang penubuhannya.

kemudian, menurut buku (tak ingat tajuknya) tulisan dato' onn. satu rahsia utk org yg tak tahu. uncle seekers, tunku ismail dan hishamuddin tun hussein adalah bersaudara. mereka sama generasi!

toksah sembang la nak suruh khatamkan sejarah ape bagai bang.

Anonymous said...

Hahhaha betul kaji fakta baru boleh cerita. .

Anonymous said...

Dokumen2 yg dikeluarkan dlm blog US adalah semata2 utk ugut tuanku.... Bulan lepas kamal hantar surat mohon ampun dan nak minta balik Johor, tuanku tak layan. Kandungan surat itu juga ada menyebut dia xde niat menaibkan tuanku. Oleh kerana permohonan tidak dilayan US serang abis2an. Korang amati, kenapa US berjanji jika Kamsl dan Sultan berbaik dia akan keluarkan semua cerita memfitnah tuanku.Betul tak apa cakap. Yang sebenar2nya org buat salah, tembelang dah pecah...sebelum polis dapat tangkap dka, dia nak alih perhatian org lain pulak bersalah. Ko yang pencuri terhormat, menuduh pulak org yang dicuri (sultan)...

Anonymous said...

Inilah manusia yg bergelar 'Rakyat Berjiwa Raja'

Anonymous said...

Ada peluang ke2 nya aku lenyek dgn roller buat jalan tu..biar jadi lempeng

Anonymous said...

Seringgit 2 la ikhlas..berbanding US dibayar RM200 ribu.....Penulis Blog Pelacur lah katakan. Skrg pikirla ko, berbaloi tak RM200 ribu berbanding tido penjata bertahun2

Anonymous said...

Bro...lu tak chek mana dia letak ferari dia.? Difahamkan dia jugak ada cash RM50 juta....
Sultan jual tanah pon di nak songlap sejuta

Anonymous said...

Dulu Kamal mmg tak pandang pon Zanariah, skrg apa pulak komplotnya...harta..!?!!!!hahaha

Anonymous said...

Patut la Kamal berebut nak uruskan majlis zakat di Istana, sampai tugas Setiausaha Sulit Sultan pon nak ketepikan dlm hal zakat ni...kerana besar komisyennya yer

Anonymous said...

http://uncleseekers.blogspot.fr/

Anonymous said...

http://uncleseekers.blogspot.fr/

Anonymous said...

Sultan upah bloggers ke? tak lama lagi kena Masuk Mahkamah KHAS jika benar sultan mengupah blogger ini. Fitnah dah fakta bohong banyak sangat. Sultan nak cover jenayah upah blogger....tak ada class langsung!!! Kamal jangan dengar, ini komen murahan, kau tu standard jauh lebih mulia.

Anonymous said...

aku raykat Johor malas nak ckp bnyak..sapa salah akhirat nanti mengadap Allah..tak kira la sultan ke, rakyat biasa ker, sapa ker..dlm kubur nanti jwab dgn malaikat dulu..salah jawab kena libas..

Anonymous said...

Cerita blog ini nampak sangat tak logik dan berbentuk cerita kosong tanpa asas langsung. Kalau nak burukkan Kamal buatlah yg ada bukti, ini cerita orang gila kat Hospital Permai je. Kau nak bela Sultan Johor yang tak educated, tulah bahasa kau pun mcm bahasa dia juga agaknya. Dia tahu buat fitnah , frame orang, pukul orang jika tak dengar cakapnya. Cuma Kamal nie dia tak boleh makan sebab tu dia tension sangat. Bertaubatlah wahai Sultan Johor sementara pintu taubat belun tertutup. Kamal, kami satu kampung di Mersing akan buat solat hajat khas untuk keselamatan dan kemenangan kau dalam perjuangan ini. Allah Akhbar!

Anonymous said...

Aku kenal kamal di Pengerusi 4B JB, cerita blog ini penipuan besar, Kamal ni sebaik baik manusia, dermawan, kami belia dibawa melawat ke 2 buah Masjid yang dia bina dgn wangnya sendiri di luar Negara. Di Mekah dia ada taja Madrasah Rohingya, nama Pengetuanya Ustaz Amin, bila ke Mekah tanyalah nama nya. Ini cerita blogger yg tak masuk akal langsung nampak GAP tak professional langsung sebagai Bloggers. Semoga Allah berkati Kamal dan keluarganya. Amin.

Anonymous said...

Fakta bukan fitnah kepada Tuanku. Fakta kepada Sultan atau Setan. Nak jawap apa GAP, tak ada sokongan bukti langsung, cerita donggeng. Uncle seekers lagi tinggi darjat dari kaulah GAP. Cerita sebenar tembelang dan temberang sultan. rakyat dah tahu dah. Dah masuk wikiedia dan buku sejarah jenayah jenayah sultan johor, Tak payah lah cover GAP, semua dah tahu. Kau tengok berita pun kerajaan dah tak block Press Conference Kamal dari Pejabatnya di KL. Kerajaan Persekutuan dah tahu siapa "Penjenayah Sebenar" di Johor. Rakyat Johor dah benci dah tak mahu doa sultan di baca lagi. Elok buang saja arahan wajib baca doa sultan. Doa dia bacalah sendiri. Kalau minuk arak, amalan pun tak diterima wahai Sultan ku! Kamal jangan risau rasanya lebih 80 peratus rakyat yang tahu cerita sebenar menyokong kau. Sultan dan tak ada sokongan, perhimpunan hari tu tak sampai 1 peratus rakyat Johor sokong hadir. Dari 3.5 juta ,yang datang tak sampai 30ribu sahaja itu pun ramai budak sekolah dan wakil rakyat hantar bas, bagi orang kampung ole-ole jalan.

Anonymous said...

kepercayaan kepada tuhan
kesetiaan kepada raja dan agama
keluhuran perlembagaan
kedaulatan undang undang
kesopanan dan kesusilaan

ni yg korang angkat ikrar time sekolah dulu ,ape korang dah lupe ke semua,rasenye kalau korang nak sgt rasa duduk negara yg xde raja x payah pegi jauh g duduk singapore baru la korang tau mcm mane melayu kat sana

Anonymous said...

http://uncleseekers.blogspot.fr/

Anonymous said...

BACA!!!! BARU!!!

http://uncleseekers.blogspot.fr/

Anonymous said...

http://uncleseekers.blogspot.fr/

NAK HAMPIR 12JUTA!!

Anonymous said...

Hanya Allah yg Maha Mengetahui. Siapa bijak,senang hidup di dunia. Siapa benar, tenang hidup di dunia n bahagia di akhirah.

Anonymous said...

baru jadi anak angkat sultan berlagak.mengalahkan.sultan... kesimpulan.kamal ni nak.kaya usha sendiri...xyah guna nama tuanku...

Anonymous said...

kahkahkah kelakar la penulis blog ni..
walaupon ak org kg..tp agak2 la kencing org..
letak la bukti2 or document2..baru nmpak real skit..skang org kg da bleh nilai mane baik n buruk..

kesiannn...xde penyakit cari penyakit..

Anonymous said...

korang ni kalau bab membodek mmg no 1. ko bodek2 apa kau dapat? dapat banglo sebijik? hadoooo, jangan sedeh sangat perangai tu boleh?

tak payah nak cakap pasal perjuangan sangat la, ko hengat ni zaman apa nak berjuang untuk orang? zaman ni sume orang berjuang untuk kaum keluarga sendiri je, so tak payah nak YE YE sangat la ea

aku x pernah sokong mana2 side pun, sebab sama je la sume tu, masing2 tak abes2 ngan propa, drama ... pusing2 ko jugak yang hadap duit gaji nak bayar itu ini kan? hujung2 kau jugak yang merangkak turun naik bank buat loan sebab nak survive kan?

so bila nak bodek ke nak sokong ke, tgk cermin dulu, rasa2 takde budget nak beli cermin, hauk la tgk kat lopak2 air kat jalan raya tu, sbb tanah melayu kan jalanraya penuh ngan lubang2 yang leh ternak ikan . kau hado?

Anonymous said...

Dah terkantoi besar video tu.

Nak nipu apa lagi wei ?

anti bohmau said...

kamal hisham ni lari krn banyak kesalahannya... southern ads dah report polis kesalahan yg kamal hisham lakukan semasa dia menjadi pengarah syarikat & pd masa yg sama menubuhkan syarikatnya sendiri utk mendapatkan keuntungan atas southern ads yg dia jd pengarah!! dia lari sbg org yg bersalah krn pecah amanah... tp dia kata dia jd mangsa & dianiayai plak!!???

tengokla habis2 sblm percaya bulat2 (mcm taik kambing) kpd kamal hisham & uncle seekers yg gila glamor tuh!!

anti bohmau said...

kamal hisham penipu: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=SesH33yl5V0#!

anti bohmau said...

anon 11:03 AM,

tengok abis2la...

cheating
breach of trust
lying

ini semua kerja kamal hisham:Drama & Lies by Kamal Hisham Ja'afar
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=SesH33yl5V0#!
http://www.youtube.com/watch?v=3mWFa7BQ7zk&feature=relmfu

kalu tak paham, pergi blaja bahasa inggeris elok2....

anti bohmau said...

watch here: http://www.youtube.com/watch?v=3mWFa7BQ7zk&feature=relmfu

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=SesH33yl5V0#!

Anonymous said...

Kahkahkah klakar lu ni bro...zaman skang duit segala nya..xyah blaja B.I janji ade duit smua jln la bro..

Kalu lu ade duit lu nak suh dia ckap iban pon boleh la

Anonymous said...

Derma pakai duit Paw n kebas duit org??

Anonymous said...

Share dia dlm company tu cuma 24 percent, itu pon tuanku kurnia..
Menyesal tak sudah, org yg dipercayai, diberi share lagi...Kerana tamak, pecahh amanah dll.

Anonymous said...

Video ni memang jelas membuktikan 2 mangkok ni berbohong.

Memalukan je lah :)

Anonymous said...

setakat xde bukti dokumen susah la org nak percaya...

bukti perbualan pon susah gak nak percaya

GAP sila tampil bukti lebih kukuh mcm blog US

ak mmg x percaya

auntyseekers said...

aku x belah mana2 pihak..cuba GAP buktikan sikit..aku rasa si US ni buat kjer giler pasal mana ada AKTA derhaka kepada sultan..paling kuat pon sultan dah bengang panggil polis tangkap,pastu caj sakit mental or penyalhagunaan dadah utk dipenjarakan..lalalala

myrealfun said...

Thanx for sharing all these wonderful Posts and Blog.I really like them and looking forward for the newposts.You can Download Games ,Free Pc GamesFree Movies, Blogger Templates , Free Pdf Books and much more from myrealfun.

zoobygamez said...

Thanx for sharing all these wonderful Posts and Blog.I really like them and looking forward for the newposts.You can download free Pc Game, Full Version Game like XBOX360 Games , Final Fantasy XIII-2 ,and Emergency 2012 From zoobygamez.

Anonymous said...

GAP mcm taik pusing cerita. Nasib baik aku tak jadi penjilat mcm dia n nasib baik jugak la aku pernah keja southern ads tu. Ade la 2,3 % yg betul tp selebihnye lu punye putar kalah keling. .ape2 pun akta hasutan dah tukar. .

Anonymous said...

Dibayar? pasti ke? ke hentam je ku ni baii. .abis US dibebaskan dgn takde cerita duit masuk pun? Dadah blh pulak. .org biase nk amik hati VVIP blh la mcm lu ni

Anonymous said...

Hahahahahaah. .husin tu org biase yg berjiwa BESAR

Anonymous said...

Wa tahu beb kat mane ferrari dia. Kat dubai. .murah bro. .kat ferrari world abu dhabi f430 cuma rm180 000 je. Kerajaan dgn raja ape ade beza betul? Hahahah

Anonymous said...

Habis kalau bg Ong nanti tak tahu pula nak buat. Dah MAIJ yg beritahu kalau dapat dana sebanyak ni amil dpt berapa jadi baru la org bersemangat buat kerja. .apa la lu ni

Anonymous said...

Anti bohmou, hang ni bodoh sangat lah, kalau kamal buka syarikat tahun 2003, sultan masuk 2005, siapa yg masuk company siapa? buatlah search kat SSM atau baca blog uncle seekers. Tahi kucing, sultan kurnia share??? mana ada . sultan masuk tahun 2005 mcm mana nak kurnia share. Sultan menipu masuk secara paksa tak bayar share lah. Kau ni buta ke tuli???

Anonymous said...

Firaun baru Zaman Moden atau Sultan Mahmud Mangkat dijulang versi Moden?? inilah yang paling layak gelaran yg diberi. Bila temenggong rampas kuasa , keturunannya bukan darah raja, darah lanun, penghisap darah. Nasiblah lanun kau kena buku dengan ruas, kau nak main-main dengan lawyer, silap besarlah. Zaman kejatuhan dah bermula, rakyat makin benci pada sultan dg perangai macam setan.

Anonymous said...

Sultan Johor dan TMJ kantol, tembelang dan temberang mereka terbongkar buat cerita bohong konon Lawyer Kamal bawa lari duit, hahahahahah Uncle seekers keluarkan dokumen bukti semua duit Lawyer Kamal selamatkan dan letak dalam Amanah Raya, tandatangan Dato Shafie Abdullah, Dato Ahmad Rodzi dengan pasport lagi ada , selama ini kau sultan dan TMJ kau temberang pegawai kjaan Johor dan org ramai, Lawyer Kamal dipihak yg benar.

Anonymous said...

Lif wad diraja berharga 2 juta, hah! lif lantai emas ke? Sultan kebas 1 juta dari kontraktor untuk lif sahaja, SPRM siasat lah, habislah duit rakyat, kalau Lif di wad diraja sampai 2 juta, lif wad diraja negeri lain tak sampai 500k. Jahanam, harap kan pagar pagar makan padi...cit sial, keturunan lanun betul, dah buat salah nak frame lawyer pula, pergi mampus kan bagus lu

Anonymous said...

bercakap mcm org bodoh..kalau x tau,buat cara x tau la stupid..jgn kau nak memaki hamun sultan.. kalau betul baginda tipu,kau boleh buat apa?sebab kau bodoh la kau dok menyalak bukit kat sini..memang baginda keturunan lanun..jadi?kau nak apa?pergi mampos la korang yg memaki hamun sultan..langsung xde rasa kenang budi..kalau bkn 'lanun' ni la yg pegang johor,da lama johor ni jadi mcm negeri2 yg mundur tu..bersyukur la weh wahai bodoh2 sekalian....

FREE DOWNLOAD FUL VERSION PC GAMES HERE said...

.

Anonymous said...

saya yakin suatu masa malaisya akan menjadi salah satu negara power di asia in... dengan perjuangan tuan kamal... kita liat esok...
yang hak itu pasti menang melawan yang batil....

Anonymous said...

Btol bro,company bos gua hampir kena songlap dgn kamal hisham ni.. Ada ke patut southern ads punya law nak naik billboard mcm ni- kita modal naikkan billboard pasang iklan bayar lesen tapi utk 5thn kemudian billboard tu terus jadi milik southern ads.. Gila duit si kamal ni. Lu org baca blog yg percaya kamal dari blog uncle seekers? Uncle seekers menipu kaorg dgn cd ENTITI..kantoi lpas tu ko pcaya blog dia? Kikikiki.. Gua ni pernah berurusan dgn southern ads.. Gua tau kamal mcmana..mcm gampang.