Tuesday, August 7, 2012

ANWAR DAN PAS. TARAFNYA SEPERTI PELACOR RED LIGHT ST DI AMSTERDAM.


Sudah lebih seminggu PAS membisu terhadap cabaran yang dilontar oleh bekas Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Hasan Ali berhubung tuntutan Persekutuan Kristian Malaysia (CFM)  yang mahukan kebebasan menganut, mengamal, dan menyebarkan agama tanpa sebarang batasan di negara ini.

Sebab musabab mengapa PAS tiba-tiba diserang sindrom bisu, satu Malaysia sudah tahu.

Ini kerana pemimpin besar parti itu seperti Abdul Hadi Awang, Nik Aziz Nik Mat dan Mat Sabu sudah menjual perjuangan agama Islam kepada sekutu politiknya, DAP dan PKR demi kemaruknya untuk menawan Putrajaya.

Tanpa disedari CFM telah mendedahkan dengan sendirinya hasrat golongan Kristian dan perancangan Anwar Ibrahim yang mengetuai Pakatan Rakyat.

Sasaran utama dalam agenda besar Anwar meluaskan pengaruh Kristian di negara ini ialah Sabah.

Salah satu strateginya boleh dilihat daripada desakan untuk ditubuhkan Suruhanjaya Siasatan Diraja RCI ke atas masalah pendatang haram di Sabah yang mana kerajaan telahpun menyetujuinya.

Tujuan sebenar Pakatan Rakyat bukannya untuk membersihkan Sabah daripada pendatang asing tetapi sebaliknya untuk melemahkan kedudukan politik umat Islam di negeri itu.

Ini kerana Pakatan Rakyat mensasarkan untuk menguasai satu pertiga daripada 25 kerusi Parlimen di Sabah dan 31 kerusi lagi di Sarawak, dalam mengejar impian mereka ke Putrajaya.

Rata-rata pendatang asing di Sabah adalah beragama Islam dan mereka merupakan mangsa persengkataan bersenjata di antara puak Moro dan kerajaan Filipina yang sudah berlarutan hampir empat dekat.

Kebanyakan mereka sudahpun diterima sebagai penduduk tetap dan ada sesetengah yang menjadi warganegara Malaysia.

Mereka hidup dalam aman dan damai, berkeluarga serta membina kehidupan baru di negara ini yang amat prihatin terhadap penindasan yang berlaku ke atas saudara seagama.

Malaysia menerima mereka dengan tangan terbuka malah menghulurkan pelbagai bantuan kemanusiaan sejak sekian lama.

Golongan Kristian tidak pernah dapat menerima kehadiran pendatang asing yang beragama Islam dengan seikhlas hati.

Jika senario bertukar di mana pendatang asing tersebut semuanya beragama Kristian, mungkin tidak wujud desakan untuk menubuhkan sebuah RCI.

Jika dilihat kalangan yang memulakan tuntutan penubuhan  RCI adalah terdiri daripada pemimpin-pemimpin politik beragama Kristian.

Apabila golongan Kristian Sabah melihat pendirian pluralisme dan liberalisme agama yang dipegang oleh Anwar, mereka pun mengambil peluang keemasan ini untuk melebarkan pengaruhnya.

Bagi Anwar pula, selagi kumpulan ini sanggup menyokong impiannya menjadi Perdana Menteri, tidak ada masalah baginya untuk mengorbankan bangsa Melayu, kepimpinan Melayu dan Islam sekalipun.

Ini jelas apabila beliau mencanang untuk melantik Baru Bian, seorang pemimpin Kristian dari PKR sebagai Ketua Menteri Sarawak jika Pakatan Rakyat berjaya menumbangkan Barisan Nasional pada pilihan raya negeri tahun lalu.

Malah di Pulau Pinang, atas dasar majorti penduduk di negeri itu adalah kaum Cina, Anwar juga sanggup mengorbankan agenda Melayu dengan meletakkan DAP menerajui kerajaan negeri.

Satu lagi petanda bahawa Anwar kian terjerat sokongan janji puak Kristian Sabah ialah kewujudan beberapa kumpulan politik, setiap satunya di bawah seorang pemimpin Kristian.

Setelah dipecat daripada PKR, Dr Jeffrey Kitingan akhirnya menubuhkan Parti Reformasi Sabah (Star).

Begitu juga tindakan Ahli Parlimen Tuaran, Wilfred Bumburing yang mengasaskan Angkatan Perubahan Sabah sejuruskan meninggalkan BN.

Kesemua kumpulan politik Kristian berdiri teguh di belakang Anwar dan Pakatan Rakyat bukan untuk menegakkan keadilan atau berjuang untuk rakyat tetapi menghapuskan Islam di bumi Sabah.

Satu lagi pemimpin Kristian ialah Kalakau Untol yang berjaya menyusup di dalam kepimpinan PKR dan bertindak sebagai pengemudi agenda Kristian di dalam parti itu.

Sementara itu pada peringkat pusat, pemimpin Kristian PKR di ungguli oleh bekas Menteri Kesihatan, Jimmy Chua Jui Meng, bekas Timbalan Menteri  Tanah, Pembangunan Koperasi, Dr Tan Kee Kwong, Ahli Parlimen Batu, Tian Chua, dan Exco Pelancongan Selangor, Elizabeth Wong.

Mereka seringkali berulangalik ke Sabah bagi memantapkan jalinan kerjasama antara pemimpin Kristian PKR di peringkat pusat dan negeri.

Apabila sesuatu aktiviti politik PKR Sabah di anjur oleh golongan Kristian, pasti aturcaranya akan mengandungi elemen-elemen berunsur keagamaan seperti nyanyian dan iringan doa Kristian sebelum majlis dimulakan.

Anwar atau mana-mana pemimpin Melayu PKR tidak pernah sekalipun menegur atau mengkritik tindakan kumpulan Kristian yang secara terang-terangan melanggar peruntukan perlembagaan yang meletakkan Islam sebagai agama rasmi persekutuan.

Malah Anwar telah menjadi agen Kristian paling nyata apabila bermati-matian memperjuangan isu kalimat Allah untuk digunakan juga oleh golongan Kristian.

PAS tidak lagi boleh diharapkan untuk mempertahankan kepentingan Islam manakala PKR sudah jelas pendiriannya menyokong Kristian di Sabah.

Demi kepentingan Islam, orang Melayu wajib menolak Anwar dan politik yang dibawa Pakatan Rakyat sebelum nasi menjadi bubur.

24 comments:

Anonymous said...

PAS bukan berdiam diri.....cuma depa kena tunggu komen dari aku dulu...!!!

'Persekutuan Kristian Malaysia (CFM) yang mahukan kebebasan menganut, mengamal, dan menyebarkan agama tanpa sebarang batasan di negara ini'

Komen aku..."OVER MY DEAD BODY!!!"

Sebenarnya menantikan komen dari PAS adalah kerja sia2! Kerana dlm perlembagaan dah jelas tertulis akan larangan ini...!!!

Anonymous said...

....sambungan,

melalui enakmen syariah negeri2!!!

Takyah la cakap benda yg dah ada...!

Baghal punya Hassang!!!

Anonymous said...

Kah kah kah kah.... hamPAS kene tunggu isyarat dari MurSHITdol Jeneral bumuh SIAL???

Kah kah kah kah... lawak lwak..

Anonymous said...

HIDUP murSHITcinaDOL ANWAR ALJUBURUt
MAT SABU almukaBAUPUKIMah
NIK Najis AL TUA NYANYUK TAK SEDAR DIRI

Anonymous said...

Nasruddin Tantawi MENIPU ketika Debat PRU13 : Orang Muda Pilih Siapa...???
Tajuk Debat anjuran Sinar Harian melalui siaran Astro Awani dengan tajuk "PRU13: Orang Muda Pilih Siapa" telah mempertemukan Ustaz Fathul Bari (Ulama Muda UMNO) dengan Ustaz Nasaruddin Tantawi (Ketua Pemuda PAS Pusat). Bila terbaca NST, selaku umat Islam, kita rasa kecewa kerana ada TIGA sebab:

1. Karpal Singh (Pengerusi DAP Pusat) masih keras kepala tentang isu penubuhan negara Islam. Tapi pemimpin seperti inilah juga yang menjadi kawan PAS untuk menjatuhkan kerajaan Malaysia hari ini dipimpin oleh PMnya orang Melayu/Islam.

2. PAS masih gagal menjalankan dakwahnya mengislamisasikan pemimpin DAP dan sebahagian pemimpin PKR yang bukan beragama Islam. Masih ingatkah kita, suatu masa TGNA pernah mengatakan bahawa pemimpin DAP lebih tahu Islam daripada pemimpin UMNO.

3. Ustaz Nasaruddin Tantawi telah berbohong kepada penonton dalam dewan dan juga siaran Astro Awani bagi mematahkan hujah Ustaz Fathul Bari tentang pendirian Karpal Singh terhadap isu negara Islam

Kenyataan Nasruddin :

"Saya mintak...saya mintak jasa baik kawan saya Ust. Fathul Bari update maklumat dia berkait dgn Karpal Singh. Karpal Singh dia kata...dia kata langkah mayat saya tu hok 20 tahun dulu dan dia pun beritahu itu ucapan saya 20 tahun dulu. Skrg, dlm Konvensyen PR di Pulau Pinang baru2 ni..saya (dia?) kata, setelah saya berkawan dengan PAS, saya tengok HUDUD, masalah HUDUD ialah kita boleh bincang semula...." [di sambut dgn sorakan dr penonton fanatik]

NST telah tolong 'UPDATE' kan untuk kita semua menerusi perbualan telefon bersama Karpal Singh semalam...

Yesterday, DAP chairman Karpal Singh expressed extreme displeasure upon learning that Pas Youth chief Nasrudin Hassan Tantawi had suggested that he had been willing to consider such laws for the country during a political debate.

“I will NEVER compromise,” said Karpal in a telephone interview with the New Straits Times.

“I have always been very public and absolute on my stand to never have hudud implemented in the country... how then can he (Nasrudin) claim such a thing?” said the DAP stalwart, who is well known for his strong opposition to any attempt to introduce Islamic laws in this country.

Anonymous said...

P = PARTI
A = ANAK
S = SUNDAL

MACAM SINONIM PULAK PEMIMPIN PAS DENGAN KELAKUAN DAN PEMIKIRAN PEMIMPINNYA.

PERSIS ANAK SUNDAL

Anonymous said...

mari sini aku bagitau kisah sebenar apa berlaku di sabah /apa dilakukan pembangkang disabah ...

PKR , DAP dan STAR ..tiga parti yang menjadi kekuatan pembangkang dalam senyap disabah , pada khalayak ramai mereka hanya bercakap soal politik , sedikit disulami sentimen kenegerian dan kesukuan , tetapi disamping itu mereka juga berkempen dan ceramah dalam pusat ibadat terutama gereja setiap minggu ..mereka gunakan kesempatan ini sepuasnya menabur dakyah dan fitnah terutama kepada generasi muda !

isu utama ? mereka katakan melayu itu penjajah , melayu itu zalim , islam itu tak adil , malaysia pilih kasih dalam beragama , malah doa sebelum sesuatu majlis atau kerja yg dilakukan oleh orang islam juga di jadikan isu , kenapa hanya orang islam ..kenapa kristian tak pernah dilakukan doa ?

jika pas menimbulkan isu kafir kepada orang islam UMNO di semenanjung , PKR ..DAP , STAR , UBF pula mengatakan orang orang islam melayu itu teruk , diskriminasi dan zalim , sama seperti apa berlaku di semenanjung orang islam di sabah juga ramai yang terpedaya dengan isu2 pembangkang terutama apabila mereka bercakap soal 20 perkara , isu suku bangsa , isu perjawatan anak negeri dalam agensi kerajaan , isu pendatang asing dan sebagainya ..

apa yg saya nak bagitahu ialah , gerakan kristian di semenanjung dan Borneo telah disusun dengan rapi , telah dirangka dengan halus , mereka tahu bila dan apa isu harus digunakan , apa perkataan mesti digunakan, majlis mana harus diambil kesempatan ..
mereka ada ahli , mereka ada dana , mereka ada sponsor, mereka ada penasihat teknikal dan taktikal ,
jangan terkejut penasihat mereka termasuk dari singapura dan filipina khas didatangkan ,

samada tuan2 percaya atau tidak , saya adalah bekas kristian , saya tahu apa mereka lakukan dan kerja itu pernah saya lakukan dahulu , saya sangat arif tentangnya !

kini mereka sedang merekacipta isu baru konon ada gerakan 'pemurtadan' anak muda kristian oleh orang islam , matlamatnya ialah menimbulkan kerisauan dan kebencian orang kristian kepada islam ,maka berwaspadalah ...sesunguhnya mereka tidak pernah berhenti dari menyerang agama islam ,

malang sungguh malang ...disemenanjung orang islam sendiri menyerang agama dan orang islam , di sabah dan sarawak mereka berpadu serang islam ,apakah ini tidak disedari sekalian umat islam malaysia ??

Anonymous said...

BOMO SIAM, PEMIMPIN2 PAS, PKR AND DAP ALL OF THEM ARE USELESS. THEY ARE BASTARD AND WORTH THEN SETAN.....

Anonymous said...

BRO/BRU,

bila mokmeen babitkan agama dalam politik berlebih-lebihan, impaknya jelas -- matlamat halalkan cara

bila keristin babitkan agama dalam politik berlebih-lebihan, impaknya jelas -- macam aur dan tebing

PEMERHATI LURUS

Anonymous said...

DULU TAK ADA HAK ASASI UNTUK DIPERALATKAN BAGI MENGUASAI DUNIA MAKANYA AGAMALAH YANG DIPERALATKAN OLEH KOLONIALIS UNTUK MEMBASUH OTAK ORANG TIMUR DAN DENGAN ITU PENJAJAHAN DI PERMUDAHKAN.

Anonymous said...

.
PENJUALAN AGAMA TELAH LAMA BERLAKU

keikhlasan kolonialis dalam aspek sebaran agama amatlah di pertikaikan kerana ia bukan dibuat demi agama tetapi demi mempertahankan penguasaan dan dominasi keduniaan semata-mata. atas sebab itu, agama yang dibawa oleh Barat NAMPAK seolah-olah tidak sama dengan agama yang barat hayati.

ATAS PAGAR

Anonymous said...

PAS = Poknik Ajis Situakutuk.

Anonymous said...

HINA NYA PAS DI MATA UMAT ISLAM.
MULIA NYA PAS DI MATA LIM KIT SIANG.
PAS PARTI ISLAM BODOHHHHHHHHH.

Tobpinai said...

pala butu ngkorang lahhh...

dah perangai pilak-pilak yg suka mencuri, vandalism, merogol, isap gam, syabu, buat kacau, kutu sampah, merompak... serupa jugak dgn team Highway Star ngan Otai... kaki samseng bila memandu...

ada UMNO kisah? nak salahkan org lain pulak....

kan lebih baik Musa salurkan duit2 dia hasil mentakdarahkan projek2 rakyat untuk pembangunan pendakwahan... lebih baik dan pro-aktif!

ini tak habis2 salahkan org lain!! ptuih punya kaum UMNO nih!!!

Apalah erti instituk latihan dakwah islamiah (dulu PLDK) yg ada di Kudat, Keningau dan Kundasang tuh? Bikin hajar ilmu2 PAS dan ajaran Syiah kah?

Apalah fungsi MUIS, JAHEINS? pungut zakat saja kah? ato untuk urus kes2 kahwin lebih2?

Piara Kambing bole ada hasil susu dan daging, piara pak Lebai berjanggut dapa apa? apat kahwin lebih jak....

Anonymous said...

Anon, 7/8/12@8.46pm
Perkongsian pengalaman yang anda lakukan memberi input dan mengajak pembaca meneliti sesuatu isu agama dan politik secara SEDAR dan tidak keterlaluan.

Dimedan terbuka sesiapon cuma mengambil kesempatan diatas kelemahan, kecelaruan sesuatu agama, puak dan kaum, namun ruangan ini kita tumpukan kepada penganut ISLAM sendiri.

ISLAM yang diutus ALLAH menerusi Nabi dan Rasul terdahulu mengajar umatnya, namun kerja-kerja iblis yang menyesatkan manusia berterusan dari nabi Adam sehingga kini,

Anonymous said...

SAPA KATA PAS DIAM?...DEPA TENGAH DOK CARI DALIL UNTUK KELUAR FATWA SONSANG BERHUBUNG ISU TERBARU

Anonymous said...

WARNING!!!
Petaka Lidah!


tiada yg suka memburuk-fitnahkan seseorang yg mukmin/ soleh .... kecuali akan dtimpakan Allah apa fitnah yg diucapkan itu keatas diri/ahli keluarganya sendiri!

Anonymous said...

ANON 8.46 PM ALHAMDULILLAH ALLAH TELAH MEMBERIKAN ANDA HIDAYAH, ANDA PERLU BERGERAK MEMBERIKAN PENERANGAN YANG JELAS, SELALULAH MEMBERI KOMEN ANDA DALAM BLOK INI, PATAHKAN HUJAH BOMO SIAM YANG TAK PERNAH SEDAR SEDANG DIKENCING DAP SAYA DOAKAN ANDA DIBERIKAN KELAPANGAN OLEH ALLAH, SYUKUR

Unknown said...

pas skrng ni parti yg trlalu songsang...

Anonymous said...

Dalam keadaan politik sekarang...kalau lah Syaitan/Iblis jadi calon pilihanraya, balik aku pilih Syaitan/Iblis dari calon PAS, DAP atau PKR.

Sekurang2nya bak pepatah org puteh '..might as well we choose the Devil that we know, rather than the Angel that we do not know.."

Unknown said...

u may need to know more background of Sabah. Immigrant from southern Philipine to Sabah are illegal & the place mess up & u need to have thinking of penduduk pribumi mesti d utamakan bukannya bermegah dgn agama. imagine if your state flooding with illegal as yourself squeece in between like sandwich as your land been occupied by this people.. THINK

Anonymous said...

Terima kasih dgn maklumat ini...
Memg saya percaya....

Kalau tak caya p dok sana....
Baru tau...

Tengok mcmmana dan kira...
Tukang beli...tukang jual....dan siapa mbeli dengan siapa..

Anonymous said...

Pendapat aku tentang ni...

Kene tanya kaki tangan dan pegawai yg bertugas dalam organisasi tu..d daerah tu sendiri....
Apa dorang buat...?
Makan gaji bute je ke..??
Atau...
Asik nak salah jabatan atau kementerian..

Dorang bukan tau apa pon....

Kalau kes berlalu dlm daerah...tanyakan pd peg agama daerah tu...apa dia buat..!??kes berlaku depan mata....kenapa tak bertindak...tak buat apa apa....???
Susah dusah turun putrajaya mengamok kat kementerian..org kat kementerian bukan tau apa pon....nnti mereka akan terpinga pinga...jawapan yg kita dapat..."nnti kami diasat""
Buang masa.....


Itu...itu...!!!!
Yg paling dekat...kita p tanya dulu...

Takan nak citer bab kahwen cerai aje...
Kes kes murtad mcmana...
Kes maksiat....bila nak p bertindak..??!!

Anonymous said...

TERBARU DARI KARPAL MENGENAI HUDUD
KUALA LUMPUR - Pengerusi Kebangsaan DAP, Karpal Singh melahirkan rasa kesal dengan sikap Pas yang masih mahu melaksanakan hudud.

Beliau berkata, Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali telah menyebut hudud mungkin tidak menjadi sebahagian Buku Jingga pakatan pembangkang tetapi tidak bermakna Pas akan menggugurkan idea tersebut.

"Hudud hanya boleh diguna pakai dalam negara Islam. Ia tidak boleh dilaksana di negara sekular seperti Malaysia. Negara sekular seperti Malaysia mesti mempunyai undang-undang sekular.

"Ini diputuskan pada 1988 apabila bekas Ketua Hakim Mahkamah Persekutuan (kemudiannya Mahkamah Agung) Tun Salleh Abas membuat keputusan negara ini ditadbir melalui undang-undang sekular yang bermakna Malaysia merupakan negara sekular," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Karpal Singh berkata, Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang sendiri tahun lepas berkata bahawa al-Quran tidak memperuntuk sebuah negara Islam tetapi negara kebajikan.

"Kenyataan ini perlu menghentikan objektif jangka panjang Pas untuk menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara Islam," katanya.