Monday, August 6, 2012

ANWAR PERANAP EKONOMI TERBAIK NEGARA.



AIDCNews – 05/08/12 – Ketika Penasihat Ekonomi Selangor, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkempen mahu memansuhkan PTPTN dan memberi pendidikan percuma, Universiti Selangor (Unisel) sebuah universiti di bawah kerajaan kerajaan negeri terpaksa bergelut dengan bebanan hutang.
Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim seperti dilaporkan bernama mengakui mengakui permasalahan itu di mana Unisel tidak mampu membayar tunggakan kos penyelenggaraan dan operasi asrama untuk penginapan para pelajar yang diuruskan oleh syarikat Jana Niaga Sdn Bhd (JNSB).
Beliau berkata walaupun pelajar membayar yuran pengajian, namun masih tidak mencukupi untuk menjelaskan hutang itu kerana perjanjian menetapkan Unisel perlu membayar sewa penuh kepada JNSB walaupun ketika cuti dan penuntut tidak menetap di asrama.
Abdul Khalid berkata pendapatan universiti itu tidak cukup untuk membiayai kos pembinaan asrama yang berjumlah RM200 juta dan kampus yang berjumlah RM600 juta.
Bagaimanapun beliau berkata pendapatan Unisel masih mencukupi untuk membiayai gaji tenaga pengajar serta sistem pentadbiran asrama.
Mstar melaporkan kerajaan negeri Selangor akan mengambil alih hutang Unisel dan menyelesaikan hutang itu dalam tempoh terdekat.
“Unisel tidak mampu untuk membayar syarikat yang menguruskan asrama kerana peruntukan yang diterima pengambilan pelajar sahaja tidak mencukupi.
“Kerajaan negeri akan mengambil alih menyelesaikan masalah dalam tempoh terdekat,” katanya
Dilaporkan bahawa beribu-ribu pelajar tidak dibenarkan masuk ke asrama di universiti itu bermula Ahad lalu selepas Unisel gagal menjelaskan bayaran pengurusan kepada syarikat yang menguruskan asrama berkenaan.
Semalam, Timbalan Pengerusi Barisan Nasional (BN) Selangor Datuk Seri Noh Omar seperti dilaporkanbernama mendakwa Unisel berhutang hampir RM15 juta dengan Syarikat Jana Niaga Sdn Bhd (JNSB) yang bertanggungjawab membangun dan menguruskan kediaman penuntut di kampus induk universiti itu di Bestari Jaya, Kuala Selangor.
“Saya difahamkan Unisel sudah mengutip yuran daripada pelajar, tetapi kenapa tidak bayar kepada kontraktor (JNSB)? Mana pergi duit itu? Apabila tidak bayar selama beberapa bulan, dan jika kontraktor tutup asrama, yang jadi mangsa ialah pelajar.
“Ini jelas menunjukkan kelemahan kerajaan negeri Selangor, nak urus Unisel pun tidak reti, macam mana nak urus negeri. Menteri Besar Selangor dan Unisel kena jawab perkara ini, kalau benar-benar ikhlas, bayarlah hutang kontraktor dan jangan susahkan pelajar,” katanya.
Noh, yang juga Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, berkata demikian ketika diminta mengulas laporan akhbar berhubung isu kegagalan pelajar Unisel mendapatkan tempat tinggal di kampus induk bagi sesi pengajian yang bermula 7 Ogos ini berikutan penutupan pejabat operasi JNSB.
Masalah itu berlaku kerana Unisel didakwa tidak melunaskan yuran penyelenggaraan untuk 17 bulan dan bayaran asrama yang dikendalikan JNSB bagi tempoh lapan bulan.
Dalam pada itu, Noh mengulangi cabarannya kepada Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim agar mendedahkan laporan kewangan Unisel yang gagal dibentang pada persidangan Dewan Undangan Negeri Selangor baru-baru ini.
“Sebelum ini, Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Permatang Sulaiman Abd Razak sudah bangkitkan dalam DUN bahawa dia ada bukti yang akaun Unisel sudahpun diaudit, tetapi Menteri Besar tidak boleh jawab, dan beliau tetapkan bulan ini (untuk beri penjelasan). Jadi, saya akan tunggu sampai hujung bulan ini, kalau dia gagal bentangkan pendapatan dan hasil Unisel, saya akan tolong bentangkan bagi pihak kerajaan negeri, saya dah ada laporan ini,” katanya.
Sementara itu, Ketua Bahagian Residen Komuniti JNSB Noor Ashikeen Mohd Stap ketika dihubungi menjelaskan tindakan menutup pejabat pengurusan asrama ketika sesi pendaftaran bermula adalah disebabkan pekerja syarikat itu tidak menerima gaji dalam tempoh yang lama sehingga menjejaskan urusan seharian.
Beliau berkata JNSB tidak berniat menimbulkan masalah dan meminta semua pihak memahami beban yang ditanggung syarikat itu berikutan tiada bayaran untuk melangsaikan gaji pekerja, lebih-lebih lagi pada bulan Ramadan, dan hanya tinggal beberapa minggu sahaja lagi umat Islam akan menyambut Aidilfitri.
“Memang ramai yang seolah-olah menyalahkan JNSB, tetapi hakikatnya, pihak pengurusan Unisel gagal melangsaikan tunggakan bayaran yuran penyelenggaraan bagi tempoh 17 bulan dan bayaran asrama yang dikendalikan JNSB untuk tempoh lapan bulan.
“Memang penuntut sudah membayar yuran asrama kepada Unisel, tetapi bayaran itu tidak sampai ke tangan JNSB, menyebabkan insiden ini berlaku,” katanya.
Noor Ashikeen berkata apabila masalah itu dibawa kepada pihak atasan JNSB, mereka tidak dapat memberi jaminan berhubung pembayaran gaji yang boleh dibuat dan beliau difahamkan sehingga kini, masih tiada perbincangan antara Unisel dan JNSB bagi mengatasi masalah tersebut.
“Pihak pengurusan Unisel mengambil sikap mendiamkan diri menyebabkan kami kian tertekan, dan keadaan itu menuntut kami untuk bercuti. Memang diakui sebelum ini, masalah yang sama turut berlaku sehingga pekerja gagal menerima gaji untuk tempoh dua bulan, namun akhirnya dibayar secara berperingkat.
“Namun kini, kesabaran kami sudah sampai ke kemuncaknya, dan apabila tiada jalan penyelesaian diambil, kami terpaksa menutup pejabat dan menunggu keputusan yang dibuat pihak atasan JNSB dan Unisel,” katanya.

123 comments:

Anonymous said...

UNTUK RAKYAT SELANGOR UNDILAH LAGI PR DALAM PRU 13 NANTI,PADAN MUKA KAUORANG
UNTUK RAKYAT JOHOR KALAU NAK RASA UNDILAH PR DALAM PRU 13 NANTI, CUBALAH JANGAN TAK CUBA..

Anonymous said...

Karpal nak terima hudud?
Karpal Singh seperti dilaporkan NST menyatakan kemarahan melampau apabila Ketua Pemuda PAS, Nasrudin Hassan Tantawi telah menyarankan bahawa beliau telah bersedia untuk mempertimbangkan undang-undang itu di negara ini dalam debata politik anjuran Sinar Harian, 19 Julai.
“Saya tidak akan bertolak ansur,” kata Karpal dalam satu temubual telefon dengan akhbar New Straits Times.
“Saya sentiasa dikenali umum dan mutlak dengan pendirian saya bahawa tidak akan bersetuju hudud dilaksanakan di negara ini … bagaimana pula boleh dia (Nasrudin) mendakwa perkara seperti ini?” katanya yang terkenal sebagai pembangkang kuat untuk sebarang percubaan memperkenalkan undang-undang Islam di negara ini. - AIDC
SHAH ALAM – Ketua Pemuda Pas , Nasrudin Hassan Tantawi mempertahankan kenyataannya bahawa Pengerusi DAP, Karpal Singh pernah secara terbuka menyatakan hasrat sedia mempertimbangkan pelaksanaanhudud.Katanya, kenyataan itu dibuat Karpal sewaktu Konvensyen Pakatan Rakyat (PR) kali ke-2 di Dewan Millenium,KepalaBatas,PulauPinang,19Disember2010.Nasrudin dengan tegas menyatakan beliau tidak menipu, tambahan pula kenyataan Karpal itu turut disaksikan ribuan ahli dan pemimpin PR di konvensyen tersebut.

Anonymous said...

SELAMAT DATANG KE SELANGOR!!!!!

Anonymous said...

Urus Tabdir kalau disertai dengan emosi bukan pertimbangan inilah jadinya....lingkup yop....lingkup....perak dulu dulu mujurlah sudah disedari awal oleh orang yang mempunyai pertimbangan bukan emosi kalau tidak jadilah macam selangor....lingkup yop

Anonymous said...

alah ni kes hutang xbayar jer kan...hahaha..biasalh dia kan hasut pelajar jangan bayar hutang PTPTN jadi tak hairan lah kerajaan negeri yanga ada gagal nak bayar hutang orang....

Anonymous said...

Salam Bro,inilah akibatnya jika pentadbiran dilakukan oleh orang-orang bebal dan tamak kuasa.

Bomo Siam said...

Alaaaa...isu kacang je ni.....!

MBKhalid! Hg pi mahkamah, dpt perintah utk bayaq utang JNSB tu secara ansuran.

Kemudian...batalkan kontrak syarikat tu & serahkan segala pengurusan & hak milik UNISEL pd DAP or mana2 syarikat org2 cina...!

Beres...!!!

Bomo Siam said...

Aku rasa DAP or mana2 pertubuhan pendidikan cina tentu akan terima tawaran memiliki UNISEL ini.

Dan kita buleh lihat bagaimana pertubuhan2 cina ini menguruskan kewangan UNISEL dgn baik.

Soal yuran pelajar....ikut standard kaum cina!!!

Beres...!!!

Bomo Siam said...

UNISEL bukanya sebuah universiti kebajikan masyarakat! Ia perlu di pacu sebagai sebuah syarikat yg beroreantasikan keuntungan!

Jika kerajaan Sgnor masih nak pegang liabiliti ini....NAIKKAN YURAN!!!

Siapa yg mampu, kekal belajar! Yg tak mampu....sila ke UITM!!!

Bomo Siam said...

MBKhalid, usaha memertabatkan kualiti pendidikan adalah misi utama UNISEL!

Jgn sesekali terlibat dlm isu2 perkauman ala UMNU. Adalah lebih baik UNISEL dijadikan Uni berkembar dgn Nanyang Uni di Spore & menggunakan sistem pengurusan mereka!

Melalui ini, percayalah, UNISEL mampu menjadi pusat pendidikan tinggi yg setanding!

Bomo Siam said...

Sebagai usaha jangka panjang memertabatkan kualiti pendidikan di Sngor....

Kelulusan kerajaan pusat perlu dipohon utk merombak sistem sekolah2 di Sngor bermula dari peringkat rendah!

Mansuhkan sekolah2 kebangsaan yg ada! Gantikan dgn sistem dua aliran! Islam & Universal!!!

Bahasa pengantar wajib ialah Arab & Inggeris!!!

Diong Jong & Perkasa! Apa komen anda...???

mat13 said...

aku sokong bomo siam.Memang betui MBKhalid hang bagi kat DAP uruskan perkara ni sekejap gerenti settle punya...lepaih tu hang bagi DAP jadi MB Selangor sebab hang kurang mantap...lepaih tu DAP pulak boleh halau orang melayu kat Selangor ialah macam 13 Mei dulu diaorang nak halau melayu tu.Padanla muka rakyat Selangok yang tukak kerajaan dulu tu...heheheheheh bravo

Bomo Siam said...

Namun...segala perancangan diatas sukar terlaksana jika sistem infrastruktur pembangunannya tak seimbang!

Saluran bekalan paip air ke pusat2 or sekolah2 ini....perlu berfungsi dgn baik!!!

Mmuuaahhahahahaha...!!!

Anonymous said...

Komen Bomo Siam cukup bernas dan patut di pertimbangkan oleh MB Khalid. Syabas Bomo kerana mengesahkan MB dan Kerajaan Selangor memang bodoh dan berotak lembu, hanya pandai bercakap tapi tak tahu mentadbir. Bomo kata masaalah UNISEL kecil aje dan penyelesaiannya juga kacang aje, cukup mudah. Bomo bukan sebarang Bomo, rupa rupanya Bomo juga seorang pakar yang serba tahu. Baik Bomo ganti Anwar yang bodoh jadi punahsihat ekonomoi Selangor...muahaaaaaaaa

Bomo Siam said...

matt 8:19 AM,

Jgn salahkan ibu yg mengandung, bila anak2 besor....jadik artis!!!

Bomo Siam said...

MBKhalid...! Pemansuhan PTPTN adalah langkah yg baik. Namun, memberi pendidikan secara percuma adalah langkah yg paling BODO dlm dunia!!!

Pak Dukun Tua said...

Bila dah mansuh PTPTN kemudian bagi pulak pendidikan percuma setiap peringkat dari darjah 1 sampai mati;

PKR melalui Khalid Gagap dan Punahsihat 4nomborEkornomoney Al-Jubs boleh agih2kan cina doll dan bermacam-macam lagi doll yg melimpah ruah kat Selangor kpd semua rakyat sbg menepati slogan 'Terima Kasih Rakyat' krn PKR telah berjaya 'MENGKRONIKAN DUIT RAKYAT SELANGOR'.

Syabas Gagap!

Anonymous said...

KOMEN YANG DIBERIKAN OLEH BOMOH SIAM CUKUP BERNAS, BERNAS YANG BERFIKIRAN SEMPIT KERANA ITULAH HAKIKATNYA BOMOH. SAMA DENGAN KERAJAAN PKR SELANGOR MENIPU RAKYAT SELANGOR.

Anonymous said...

8:25am

Setuju...setuju,biar bomo jadi punai sihat menggantikan anuar yng bodoh lagi bangang untk menguruskan ekonomi selangor.

Bomo juga boleh jadi exco ugama, exco sukan,exco pertanian dan semua exco kerana amat pandai.Pendekata kerusi ketua pegarah agensi2 kerajaan negeri selangor puh boleh di serahkan kpd bomo.

Pstttt...
Pesan orng tua2 klu nak tau "tin kosong " bila bercakap semua dia pandai hehe.

Anonymous said...

Ambiklah budak khalil esmath tu jadi ikon negeri, suruh terjerit2 bubarkan ptptn....

kenny said...

nak urus satu universiti pon jahanam lagi nak minta putrajaya ka?

haiyaa.. ini macam, bole kasi bungkus maa...

ini olaang talak pandai ulus negeri loo...

Bomo Siam said...

Dasar Pendidikan Negara perlu dirombak...!

Laksanakan dua aliran...Islam & Universal!

Bahasa wajib...Arab & Inggeris!

Hapuskan Sekolah Kebangsaan!!!

Bomo Siam said...

MBKhalid! Demi kemajuan Sngor yg seimbang...!

Hapuskan ciri2 dasar berkaitan DEB/DPN or yg seumpamanya dari Sngor!

Jelas...DEB/DPN mengekang kemajuan secara bebas & adil!!!

aloya said...

merapu la hang Bomo!!

MB Khalid! apa punya tuur la ngko

Anonymous said...

bomo siam aka bomo SIAL rasa dia amat perfect! semua dia tau tapi otak tahap srp je la mcm manfus bean!

Bomo Siam said...

Kajian empirik yg dilakukan untuk menentukan kesan keberkesanan perbelanjaan pendidikan terhadap pertumbuhan Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pd 2010, menunjukkan berlakunya terlalu banyak pembaziran!

Kerajaan Sngor patut amik kira hal ini dgn segera...!!!

Anonymous said...

UNTUK RAKYAT SELANGOR UNDILAH LAGI PR DALAM PRU 13 NANTI,PADAN MUKA KAUORANG
UNTUK RAKYAT JOHOR KALAU NAK RASA UNDILAH PR DALAM PRU 13 NANTI, CUBALAH JANGAN TAK CUBA..

August 6, 2012 5:10 AM

---------------------------------

Kami Rakyat Johor tidak akan mengundi PR pada PRU13 kecuali mereka-mereka yg bebal, bangang dan yg sewaktu dengannya

Jimmy Hillhead

Bomo Siam said...

10:03 AM

Bukankah tujuan blog2 diujudkan...sebagai tempat utk merapu???!

Bukankah dunia skrg penuh dgn kemerapuan???

Mmuuaahhahahaha...!!!

Bomo Siam said...

Sebagai usaha kecil kearah pembetulan pergerakan ekonomi....!

MBKhalid perlu mempelopori mengharamkan Bazar Ramadhan di Sngor!

Adalah jelas keujudan bazar2 seperti ini telah lari dari dasar amalan berpuasa yg sebenarnya...!!!

Bomo Siam said...

Namun, sebelum mengharamkan Bazar2 Ramadhan ini...terlebih dahulu Kerajaan Sngor wajib hapuskan sama sekali keujudan Rumah2 Urut/Pusat Hiburan yg tumbuh melata!

Jgn jugak lupa utk tutup Restoran2 Nasik Kandaq 24 jam...!!!

MAJU BERSAMA SELANGOR!

abu yusuf said...

wahai en Bomo.... nak 2 bahasa.... apa tadi.. bahasa arab.... harakah sendiri pn x guna bahasa arab
hahahahahahahahaampeh...

Anonymous said...

Di Selangor semua pengurusan dah ranap dan lingkup, sampah, air, jalan, pkns dan terkini mennunggu rebah unisel. kebodohan pkr 100%untuk mb dan juga penasihat ekonominya. 4 tahun dulu rakyat pilih anda kerana nak negeri selangor ni lebih maju dan bebas dari sebarang kebodohan, la ni terbalik dog pulak, terpusing 360 darjah.

Bomo Siam said...

Satu peraturan or undang2 kecil PBT perlu diujudkan....

'Sesiapa yg didapati mencuci kenderaan or mandi manda dikalayak ramai secara sengaja, adalah satu kesalahan! Denda tidak lebih RM1000 bagi kesalahan pertama!'

Ini dpt mengurangkan kebergantungan kpd keupayaan kapasiti loji bekalan air Sngor...!!!

abu yusuf said...

wahai en Bomo.... nak 2 bahasa.... apa tadi.. bahasa arab.... harakah sendiri pn x guna bahasa arab
hahahahahahahahaampeh...

Bomo Siam said...

abu yusuf 10:38 AM,

Bodo sgt la...sapa2 yg baca & percaya Harakah The NyamukDaily tu...!!!

Bomo Siam said...

Satu rang undang2 perbekalan negeri Sngor perlu diujudkan atau dirombak...!

Wajibkan suma syarikat or industri yg ada di Sngor supaya bayar cukai terus kpg kerajaan negeri Sngor...bukan kpd kerajaan pusat!!!

Kerahkan segala tenaga pakar perundangan negeri Sngor & mintak nasihat Karpal Singh & Ronnie utj tujuan ini...!

Jika gagal, haramkan kedua-duanya dpd berada dlm negeri Sngor...ianya satu pengkhianatan terhadap negeri!!!

usin said...

hebatnya bomo sial utk post kali ini. perasan hebat la tu, tau semua benda. kalah malaun lanun nuar & de gang. patut lama dulu bomo sial belasah nuar & ambik alih punahsihat ekonomi s'gor. kalau tak cuba mana nk tau bomo sial hebat, mcm gampang...

Anonymous said...

Sial lah lu BUMU SIAL!!

Lu pandai ckp jer tapi besar punya Pu_iMak!!

Spesis Melayu Bangsat!! Pemecah Belah Bangsa!!

Anonymous said...

Bomo Siam tak malu lagi ke menyemak kat sini? Hoi Bomo Siam, hang tu perosak masyarakat, pemusnah keamanan, hang mana tau apa, sekadar jadi tukang salak bagi pihak DAP sajalah.

Hoi Bomo Siam, kalau DAP pandai sangat mentadbir, maka sila bagi DAP ambik alih jawatan mursyidul am PAS, mursyidul am PAS yang sekarang ni tak reti buat kerja, nak buat lebuh raya pun minta sedekah, apa cerita ni, tukarkan mursyidul am PAS kepada mana-mana pimpinan sekular DAP, Ronnie Liu paling sesuai untuk dilantik jadi mursyidul am PAS dan menjadi Menteri Besar Kelantan yang baru menggantikan Nik Aziz yang tak reti mentadbir, semuanya dia tak tau, politik saja yang dia tau, oleh itu Ronnie Liu akan membawa peluang pelaburan di Kelantan dengan sebanyak-banyaknya, rumah urut, pusat maksiat, kedai-kedai judi, disko, kelab malam, pub, pusat karaoke akan dibawa dari Selangor yang dah tepu dengan pusat-pusat maksiat itu, PAS akan mendapat pendapatan yang berkali ganda, maka tak payahlah lagi mintak sedekah nak buat lebuh raya, tak gitu Bomo Siam? Blah la, ko ni cakap saja lebih, tapi tak tau apa, serban atas kepala besar bukan main, tapi jenis macam orang tak ada otak, mengarut tak sudah-sudah, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Bumu SundalSiam komen mcm orang pandai dan Alim tapi penyokong dan pertahan Ulamak PAS yang mantat bini orang dan Pemimpin PKR yang kuat mantat bini orang dan aiskrim dlm jamban!!

Bumu SundalSiam Melayu bangsat!!

Anonymous said...

BUMU SUNDALSIAM 1 KOMEN/FITNAH 50SEN. HULUR DUBUR PAT ALJUBS DAPAT LEBIH!!

Anonymous said...

Bumu SundalSiam berlagak pandai dan alim tapi PERANGAI SAPERTI LANGAU KA SANA SINI MAKAN TAIK!!

Anonymous said...

Semua rakyat wajib sedar bahawa musuh utama Bangsa dan Agama kita bukan Cina Mata Sepet Kominis DAP tapi Melayu Buduh Spesis BUMU SUNDALSIAM pemecah belah Bangsa dan Agama Kita!!

Anonymous said...

Kita mesti bersatu dan hancurkan pembelot dan tali barut berbangsa Melayu Buduh saperti BUMU SUNDALSIAM dan Melayu PR baru mudah untuk menundukkan Cina dan Benggali pahaman Kominis DAP.

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Satu peraturan or undang2 kecil PBT perlu diujudkan....

'Sesiapa yg didapati mencuci kenderaan or mandi manda dikalayak ramai secara sengaja, adalah satu kesalahan! Denda tidak lebih RM1000 bagi kesalahan pertama!'

Ini dpt mengurangkan kebergantungan kpd keupayaan kapasiti loji bekalan air Sngor...!!!

August 6, 2012 10:33 AM

-------------------------------------------------

Kalau mandi dikhalayak ramai tu munasabahlah nak denda, perangai tak senonoh, tapi kalau nak mencuci kenderaan pun dihalang, apa cerita? Kata negeri kebajikan, ini kebajikan ke penindasan? Mana dia hak asasi manusia korang, sudah kasi bungkus lempar dalam tong sampah dah ke? Inilah mentaliti komunis, sebelum berkuasa kononnya hak asasi manusia, kononnya untuk kesamarataan, untuk keadilan, tapi lepas menang semua yang dicanangkan sebelum itu dibungkus kasi tanam dalam kubur, depa buat perangai lain pulak yaitu kuku besi, penindasan, kesombongan, rakyat dibiarkan melarat sedangkan pimpinan komunis bersenang-senang, macam pimpinan Penipu Rakyat sekarang inilah, kedai-kedai peniaga kecil dimusnahkan dengan alasan tak berlesen sedangkan sudah bertahun minta lesen tak dilayan, hoi Penipu Rakyat, peniaga tu manusia, dia ada tanggungan, ada anak bini, nak makan apa, korang tak ada otak ke? Bomo Siam satu geng dengan komunis, mana tau apa, komunis gosok kepala Bomo Siam dengan kaki, terus Bomo Siam menjadi pecacai komunis, blah la Bomo Siam, ko tu manusia durjana, dasar pengkhianat, kalau nak dibandingkan ko dengan Yahudi Zionist, ko tu lagi teruk dari Yahudi Zionist kerana paling kurang Yahudi Zionist tidak khianat kepada negara dia sendiri walaupun negara dia negara haram. Bomo Siam, aku bukannya nak menghina, hang ni nak dikatakan manusia pun susah, kerana hang ni sudah tak ada nilai kemanusiaan, perangai hang buruk sangat, sebijik macam perangai iblis dan syaitan, membuat kerosakan, hang tak malu ka? Hang ni kecik-kecik mak bapak hang tak pernah ajar akhlak ke? Atau pun mak bapak hang ajar hang jadi jahat? Hoi Bomo, hang ni dah terlalu teruk, nak dianggap manusia pun payah, kalau dalam agama Hindu ada kumpulan yang kasta paling rendah iaitu paria, hang lagi teruk dari paria, blah la Bomo Siam, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Aku rasa DAP or mana2 pertubuhan pendidikan cina tentu akan terima tawaran memiliki UNISEL ini.

Dan kita buleh lihat bagaimana pertubuhan2 cina ini menguruskan kewangan UNISEL dgn baik.

Soal yuran pelajar....ikut standard kaum cina!!!

Beres...!!!

August 6, 2012 7:52 AM

-----------------------------------------------------------------------

Hoi Bomo Siam, hang pi bagi bini hang sekali lah dekat puak-puak DAP tu, mereka dengan tangan terbuka nak membalun bini hang sampai rabak depan dan belakang, blah Bomo, hang nak provokasi orang, la ni nah rasakan, dasar anjing macam hang ni layak dimaki macam ni saja, cakap elok-elok bukan ada guna, hang jenis tak reti bahasa, bodo, kepala penuh taik. Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Jgn buang masa melayan Melayu BUDUH spesis BUMU SUNDALSIAM yang terserlah KEBUDUHAN nya.

Bangsat ko BUMU SUNDALSIAM!!!

Anonymous said...

Dia dah bagi pon!! BUMU SUNDALSIAM ni spesis yang sanggop melacurkan MAK DAN ANAK dia sendiri!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

10:03 AM

Bukankah tujuan blog2 diujudkan...sebagai tempat utk merapu???!

Bukankah dunia skrg penuh dgn kemerapuan???

Mmuuaahhahahaha...!!!

August 6, 2012 10:18 AM

----------------------------------------------------------------------

Bomo Siam, yang merapu tu golongan bodo piang kepala penuh taik macam hang dan anjing-anjing Penipu Rakyat kawan-kawan hang tu, jenis tak ada otak, kepala penuh taik, fikir tak guna akal, guna nafsu serakah.

Bomo Siam, aku selama ini bersabar dengan tuduhan demi tuduhan yang hang dan kuncu-kuncu anjing buat terhadap kerajaan, tapi sekarang ini sudah terlalu melampau, sudah sampai ke tahap yang tidak boleh dimaafkan keceluparan dan kejahatan korang semua, rakyat telah bangkit membela kerajaan yang diainaya golongan zalim dan tidak berhati perut seperti Penipu Rakyat dan golongan anjing pecacai Penipu Rakyat, blah la Penipu Rakyat komunis!

Bomo Siam said...

usin 11:26,

Utk membunyikan sebuah 'tong' dlm sesuatu blog dgn berkesan...'tong kosong' adalah lebih efisyen dpd yg berisi...!!!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

Mana Bomo Siam, pi hantar bini dia untuk dibalun depan dan belakang kat puak DAP ke? Lepas tu hang hantar pula ke puak PKR, biar rabak depan belakang, biar bini hang mengerang menggelitik dikerjakan oleh puak DAP dan PKR, padan muka hang Bomo Siam, dasar pengkhianat, dasar anjing DAP, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

usin 11:26,

Utk membunyikan sebuah 'tong' dlm sesuatu blog dgn berkesan...'tong kosong' adalah lebih efisyen dpd yg berisi...!!!

Mmuuaahhahahaha...!!!

August 6, 2012 11:48 AM

-------------------------------------------------------------

Untuk lebih berkesan tong itu berbunyi, letak bini bomo siam di dalam tong itu bersama lima orang jantan DAP, biar diorang balun bini Bomo Siam depan dan belakang hingga rabak tekeluar usus dan ovari, baru dramatik bunyi tong tu, tung! tung! tung! lepas tu ngerangan bini bomo siam menahan kesakitan, tak gitu Bomo Siam, hang pula pi jaga sambik tepuk tangan tepi tong tu, blah la, dasar anjing DAP, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Lancau la BUMU SUNDALSIAM!!!

Ko tak layak nak komen bab politik dan Agama.

Ko denounce dulu perbuatan keji maksiat besar islam Pemimpin PR ko yakni berzinah terutama dgn isteri orang dulu!!

Melayu Keparat pembelot dan tali barut ko BUMU SUNDALSIAM!!

Bomo Siam said...

11:46 AM,

Jika begitu perasaan sdr, apalagi? Sila hamburkan kegeraman sdr melalui UNDI dlm GE13 nanti...!

Jgn buang peluh & keringat kat sini...!!!

Kuah kuaah kuaaah!!!

Anonymous said...

BUMU SUNDALSIAM!!

Ko bukan saja TONG KOSONG TAPI KO SEBENAR NYA TONG TAIK!!!

Anonymous said...

LEBIH BAIK DARI KO ADAKAN MASA DI SINI BERFITNAH DAN MEMBELOT DEMI 50SEN SA KOMEN.

BUMU SUNDALSIAM!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

11:46 AM,

Jika begitu perasaan sdr, apalagi? Sila hamburkan kegeraman sdr melalui UNDI dlm GE13 nanti...!

Jgn buang peluh & keringat kat sini...!!!

Kuah kuaah kuaaah!!!

August 6, 2012 11:52 AM

------------------------------------------------------------------

Habis tu hang buat apa lagi kat sini, blah la, pi berambus tang lain, atau pun hang pi hantar bini dan anak beranak hang untuk dibalun depan belakang atas bawah oleh puak DAP, biar koyak rabak kena hentam dengan puak DAP, yang pompuan kena balun depan belakang atas bawah, yang jantan pula kena balun depan dan atas sajalah, hang pula pi tepuk tangan sambil pi tengok anak bini hang kena sontot, kena rodok dengan puak DAP, blah la, hang ni jenis muka tak malu, tak gitu Bomo Siam? Blah la, dasar anjing DAP, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Pebetulan, bukan balun depan, tapi balun belakang.

Bomo Siam said...

11:46 AM,

Jika begitu perasaan sdr, apalagi? Sila hamburkan kegeraman sdr melalui UNDI dlm GE13 nanti...!

Jgn buang peluh & keringat kat sini...!!!

Kuah kuaah kuaaah!!!

August 6, 2012 11:52 AM

------------------------------------------------------------------

Habis tu hang buat apa lagi kat sini, blah la, pi berambus tang lain, atau pun hang pi hantar bini dan anak beranak hang untuk dibalun depan belakang atas bawah oleh puak DAP, biar koyak rabak kena hentam dengan puak DAP, yang pompuan kena balun depan belakang atas bawah, yang jantan pula kena balun belakang dan atas sajalah, hang pula pi tepuk tangan sambil pi tengok anak bini hang kena sontot, kena rodok dengan puak DAP, blah la, hang ni jenis muka tak malu, tak gitu Bomo Siam? Blah la, dasar anjing DAP, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Bomo Siam said...

Kenapakah aku dituduh sebagai pemecah umat?

Relevan or not, terpulang pd pertimbangan masing2.

Serlahkan segalanya pd GE13 nanti. Bukankah ianya semudah 1,2 & 3...?

Apakah kalian suma tidak berakal...???

Anonymous said...

Memang mcm tu perangai Melayu PR SPESIS LANGAU mcm BUMU SUNDALSIAM!!

Blog pembangkang GoBlog ditapis tak saperti Blog GAP yang bebas lagi gentlemen!!

BUMU SUNDALSIAM saperti Langau terbang ka tempat orang membawa TAIK!!

Anonymous said...

Penipu Rakyat memang peranap ekonomi negara, lihatlah demontrasi liar yang mereka buat, bukan saja peniaga-peniaga kerugian, malahan pemandu teksi pun kerugian, orang ramai pun sukar untuk membeli belah barangan keperluan, malahan negara juga dipandang buruk oleh pihak luar, lebih-lebih lagi bila pimpinan Penipu Rakyat asyik ke luar negara dok kutuk Malaysia, dasar pengkhianat mengutuk negara sendiri, tak cukup dengan itu, produk negara diperlekehkan, lihatlah seorang pimpinan Penipu Rakyat semasa di Indonesia, dia telah mengutuk batik Malaysia kononnya tidak berkualiti dan low class, tengolah betapa buruknya sikap Penipu Rakyat ni, mengkhianat kepada negara sendiri. Malahan dengan sikap Penipu Rakyat inilah pelaburan luar makin berkurangan kerana pelabur luar tidak yakin dengan keselamatan di Malaysia akibat provokasi puak Penipu Rakyat, malahan pelaburan asing sedia ada pun mengeluarkan operasi mereka ke negara lain, kesannya peluang pekerjaan dan perniagaan bukan saja tidak meningkat, malahan menurun, banyak rakyat terpaksa diberhentikan kerja bila operasi syarikat mereka bertukar ke negera lain akibat politik gila Penipu Rakyat, tak malu ke jadi pengkhianat macam ni, korang ni ada otak ke tak ada otak sebenarnya ni? Inilah jenis dalam kepala korang tu bila dah tak ada otak dan penuh dengan taik, inilah jadinya, memperanapkan ekonomi negara dan menyusahkan rakyat sajalah, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Bomo Siam said...

11:57 AM,

Kenapa perlu malu utk dedahkan kelemahan & kepalsuan budaya bangsa sendiri...?

Demi kelangsungan kemajuan negeri Sngor....

PERANGI KEGIATAN ANTI SOROK!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Kenapakah aku dituduh sebagai pemecah umat?

Relevan or not, terpulang pd pertimbangan masing2.

Serlahkan segalanya pd GE13 nanti. Bukankah ianya semudah 1,2 & 3...?

Apakah kalian suma tidak berakal...???

August 6, 2012 12:00 PM

------------------------------------------------------------------

Orang bukan saja-saja nak tuduh hang tu tak berakal, hang cermin diri hang baliklah, hang tu jenis berakal ke kalau menjadi pengkhianat, menjadi bangsat merosakkan agama, bangsa dan tanah air? Komen-komen hang tu, low class, jenis komen dari golongan tak berakal, merapu yang bukan-bukan, hang tak sedar diri lagi ke? Hang ni jenis ada otak ke? Nak pertikai orang pula, cerminlah diri tu dulu, kalau tidak, masakan orang maki hamun hang macam tu, hang pi ambik cermin kat rumah Nik Aziz lepas tu hang cermin diri hang, la ni hang cermin diri guna bontot anjing, mana nak nampak, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Bomo Siam said...

12:02 PM
'Blog pembangkang GoBlog ditapis tak saperti Blog GAP yang bebas lagi gentlemen!!'

Jika begitu keadaannya, jelas blog pembangkang tak punya intergriti...! Sebab itu aku sentiasa disini...!!!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

As simple as 1.. 2... 3.....

BUMU SIAM Mak Kau Punya PU_I!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

11:57 AM,

Kenapa perlu malu utk dedahkan kelemahan & kepalsuan budaya bangsa sendiri...?

Demi kelangsungan kemajuan negeri Sngor....

PERANGI KEGIATAN ANTI SOROK!

August 6, 2012 12:04 PM

----------------------------------------------------------------

Siapa yang sorok, bangsat? Pihak kerajaan berusaha sedaya upaya dengan penuh iltizam untuk membangunkan bukan saja orang Melayu, malahan kaum-kaum lain untuk berjaya menikmati kemakmuran Malaysia, tapi hang bodo, jenis kepala penuh taik asyik nak melingkupkan semua perkara saja. Kalau hang nak dedahkan sangat, dedahkan apasa Penipu Rakyat beli tanah 80% bawah air dengan harga RM 87 juta? Diorang nak buat apa? Malahan dedahkan sekali penyelewengan di DUN Seri Kembangan yang menyebabkan kematian Teoh Beng Hock, itu baru sedikit aku minta, ada berani ke? Blah la, korang dasar sorok serba serbi, jenayah, kemungkaran, maksiat, kejahatan, penyelewengan, penindasan, semuanya korang sorokkan kerana korang dasar komunis, penjahat yang tidak boleh dipercayai! Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

12:02 PM
'Blog pembangkang GoBlog ditapis tak saperti Blog GAP yang bebas lagi gentlemen!!'

Jika begitu keadaannya, jelas blog pembangkang tak punya intergriti...! Sebab itu aku sentiasa disini...!!!

Mmuuaahhahahaha...!!!

August 6, 2012 12:09 PM

-------------------------------------------------------------------

Memang blog pembangkang tak ada intergriti, blog Anwar, bila tak boleh jawab soalan terus sekat orang beri komen, kononnya Harapan Baru Malaysia, blah la, diri sendiri pun tak boleh diharap, dasar tak boleh dipercayai! Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Bomo Siam said...

12:09 PM,

Jgn baca komen, seperti yg diajar olih UMNU!

Kadangkala komen perlu dibaca secara 'terbalik'! Contohnya, bila aku kata :

'Komunis itu adalah pejuang kemerdekaan sebenar!'

Yoursay...???

Anonymous said...

Bomo Siam said...

12:09 PM,

Jgn baca komen, seperti yg diajar olih UMNU!

Kadangkala komen perlu dibaca secara 'terbalik'! Contohnya, bila aku kata :

'Komunis itu adalah pejuang kemerdekaan sebenar!'

Yoursay...???

August 6, 2012 12:15 PM

-----------------------------------------------------------------------

Tak payah nak mengajar oranglah Bomo Siam, hang tu anjing belaan DAP, muka tak malu, kononnya nak berkias, kias haram jadah kalau macam tu, hang pelingkup bangsa, pelingkup masyarakat, perosak negara.

Hang kata jangan ikut cara UMNU, hang tu ikut cara DAP, menindas bangsa bumiputera dengan riang ria di Pulau Pinang, blah la, hang tu anjing, blah la anjing, tak payah nak mengajar orang kerana hang sendiri pun jenis tak berotak, dalam kepala hang penuh taik, sebab tu hang bodo piang, jangan nak bermuka-muka dan bermain tarik talilah, tak ada masa nak layan hang, hang nak tarik sangat aku lepas saja, panda muka hang jatuh terguling, bla la, Penipu Rakyat komunis!

Bomo Siam said...

Komen bukanlah sebuah rencana! Yg perlukan ayat berjela utk sampaikan maksud!

Berbagai teknik buleh digunakan seperti...Brain Behind Lumosity, Core Cognitive Functions, Intelligence Creator...& jgn lupa...Reverse Psichology!

Ingat! Komen adalah protect & kills!!!

Jgn mudah dibuai perasaan bagai 'hero bunga'...!

Mmuuaahhahahaha...!!!

matt said...

Bomo siam..

Bini ada 2, tapi di waktu siang bulan posa tkde gunanya..

Hihi...

Bomo Siam said...

Cuba telitikan komen budak 'Angry' nih....!

'why Rosmah using PM private jet to go to London for olimpik? The plane for official duties and not for private use by PM'swife. MACC please investigate abuse of government asset by PM's wife.

Who give her the right to use PM's private jet for leisure trip?'

Apa response hangpa?

Klu aku...begini :

Inilah antara 'punca' kekalahan Chong Wei...! Tak berkat...guna 'bomo' selain dari bomosam!!!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

simangkuk ni tak tau ke yang orang kat sini lebih ramai yang benci, menyampah kat dia dari yang menyokong nya?? ke saja2 buat tak tau??

woooii mangkuk,, dahlah tu..pegilah kat tempat lain...

haduii... meluatnya...

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Komen bukanlah sebuah rencana! Yg perlukan ayat berjela utk sampaikan maksud!

Berbagai teknik buleh digunakan seperti...Brain Behind Lumosity, Core Cognitive Functions, Intelligence Creator...& jgn lupa...Reverse Psichology!

Ingat! Komen adalah protect & kills!!!

Jgn mudah dibuai perasaan bagai 'hero bunga'...!

Mmuuaahhahahaha...!!!
August 6, 2012 12:33 PM

----------------------------------------------------------

Blah la Bomo Siam, nak berlagak konon, sekadar petik dari ostat google boleh blah la!

Hoi Bomo Siam dalam taksonomi kognitif (menggunakan akal) ada beberapa peringat iaitu pengetahuan, pemahaman, penggunaan, penambahbaikan, dan penilaian, ko masih ditakuk lama, sekadar menerima berita-berita palsu dari pimpinan penipu korang terus ko percaya bulat-bulat, ko jenis tak selidik untuk memahami sesuatu perkara, ko juga tak reni menilai sesuatu itu baik dan buruk, sebab korang jenis tak tahu apa-apa, sekadar tukang bangkang, misalnya dalam kerjasama antara UMNO, MCA dan MIC dalam Perikatan, pimpinan UMNO dan pimpinan MCA dan MIC melihat pentingnya perpaduan diantara kaum di negara ini, oleh itu gabungan tiga kaum dalam satu perikatan parti adalah penting, oleh itu lahirlah Perikatan. Puak PAS, PKR dan DAP jangan nak berbangga kononnya mereka pelbagai kaum dan kononnya UMNO, MCA dan MIC adalah parti perkauman, itu adalah satu kebodohan di pihak PAS, PKR dan DAP, di negara ini, perlukan parti-parti mewakili kaum masing-masing dalam kerajaan, misalnya kaum Melayu diwakili oleh UMNO, kaum Cina oleh MCA, kaum India oleh MIC kaum bumiputera Sabah dan Sarawak oleh PBS dan PBB, ini adalah penting supaya tidak berlaku monopoli oleh sesuatu kaum dalam kerajaan atau parti, lihatlah DAP, dimonopoli oleh orang-orang Cina hinggakan kepentingan kaum lain tidak dipedulikan sangat oleh pimpinan tertinggi DAP, macam itu juga PAS dan PKR, dimonopoli oleh sesuatu kaum hingga kaum lain tertindas, dalam PKR, lihatlah kaum India diabaikan, mereka dianak tirikan, lihat juga dalam PAS, mereka mana nak terima kaum Cina dan India, malahan Kelab Penyokong PAS pun mana ada tempat dalam PAS, nak mengundi dalam muktamar PAS pun tak layak, apa cerita ni?

Tapi lihatlah Perikatan dan kemudiannya Barisan Nasional, semua kaum mempunyai wakil dalam kerajaan hinggakan etnik-etnik kecil di Sabah dan Sarawak pun ada wakil dalam kerajaan, misalnya Datuk Seri Idris Jala, dia adalah wakil masyarakat orang Ulu, sebuah etnik kecil di Sarawak, kerajaan Barisan Nasional mengumpulkan parti-parti berasaskan kaum dan etnik dalam Barisan Nasional adalah kerana hanya kaum itu sendiri yang tahu keperluan mereka, jadi mereka boleh sarankan kepada pihak kerajaan untuk diambil tindakan, lihat dalam DAP, ada diorang pedulikan pasal Islam dan hudud walaupun ada dua tiga orang seperti Aspan dan Sabri dalam DAP? Malahan pimpinan DAP bertegas tidak akan sesekali menerima hudud dan negara Islam, jadi DAP hanya dimonopoli oleh orang-orang Cina sajalah, sedangkan dalam Barisan Nasional, berkenaan hari cuti, tengoklah bukan hari raya puasa dan raya haji saja diberikan cuti umum atau cuti am, malahan perayaan kaum lain seperti tahun baru cina, deepavali, malahan krismas, hari gawai, pesta kaamatan, pun diberikan cuti umum dan cuti am, kerana pimpinan kaum dan etnik menyarankan kepada kerajaan keperluan mereka, tidak hanya dimonopoli oleh orang Melayu saja.

Ko Bomo Siam, tidak jelas dengan Barisan Nasional, ko masih lagi dalam gua, jenis tak bertamadun, tak tahu apa yang Barisan Nasional buat demi agama, bangsa dan tanah air, dalam Barisan Nasional ada kesepakatan walaupun dalam kepelbagaian, bukannya dalam Penipu Rakyat, penuh berbagai konflik dan pertelingkahan, terbaru konflik PAS dan DAP, kalau pimpinan PAS masih ada maruah dan PAS masih hidup dan bukan boneka DAP, sepatutnya PAS keluar saja dari Penipu Rakyat kerana segala dasar Penipu Rakyat adalah dasar DAP dan PAS tiada tempat dalam gerombolan itu. Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Bomo Siam said...

PMNajib, TPMMuhyiddin, MBkhalid & DSAnwar...!

It is clear that many parents are even prepared to sacrifice much financially to see that their children get the English-medium education they had prior to 1969 when the govt abolished English medium primary schools FOR POLITICAL REASONS.

After 42 years of the BM medium education, the results are for all to see. No need for me to mention the 1001 reasons why our education system has deteriorated to such shocking levels as a price to pay for misguided nationalism...!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Komen bukanlah sebuah rencana! Yg perlukan ayat berjela utk sampaikan maksud!

Berbagai teknik buleh digunakan seperti...Brain Behind Lumosity, Core Cognitive Functions, Intelligence Creator...& jgn lupa...Reverse Psichology!

Ingat! Komen adalah protect & kills!!!

Jgn mudah dibuai perasaan bagai 'hero bunga'...!

Mmuuaahhahahaha...!!!

August 6, 2012 12:33 PM

---------------------------------------------------------

Blah la Bomo Siam, nak berdrama pulak kat sini, setakat hang pi kutip kat google dan dok kelentong kat sini apa guna?

Hang ni bukannya Brain Behind Lumosity, tapi hang Brain in Shit!

Hang juga bukannya Core Cognitive Function, tapi hang no brain, no mind, you are the most idiot man!

Hang juga bukannya tau apa pasal Intelligent Creator, sebabnya hang tu Shit in your head, no brain, but shit in your head!


Hang juga bukan tau apa pun pasal Reverse Psychology, sebabnya hang mental disorder, acute mental disorder, no brain in head, but your head filled by shit, a pig shit!

Blah la Bomo, hang nak tuduh orang hero bunga konon, hang tu pulak anjing DAP, tau tak anjing, dasar anjing macam hang ni mana tau apa, menyalak ke hulu ke hilir minta sedekah dari DAP sajalah, sebabnya hang anjing DAP, blah la, bodo piang berlagak lebih saja, tapi apa pun tak tau, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Bomo Siam said...

1:19 PM
'Blah la Bomo Siam, nak berlagak konon, sekadar petik dari ostat google boleh blah la!'

Buktikan komen aku diatas itu dtgnya dari google....!

Mmuuaahhahahahaha...!!!

Bomo Siam said...

....break for solat! Assalamualaikum.

Anonymous said...

Bomo Siam said...

PMNajib, TPMMuhyiddin, MBkhalid & DSAnwar...!

It is clear that many parents are even prepared to sacrifice much financially to see that their children get the English-medium education they had prior to 1969 when the govt abolished English medium primary schools FOR POLITICAL REASONS.

After 42 years of the BM medium education, the results are for all to see. No need for me to mention the 1001 reasons why our education system has deteriorated to such shocking levels as a price to pay for misguided nationalism...!!!

August 6, 2012 1:27 PM

-----------------------------------------------------

So we must abolish all vernacular school, these systems only isolated three major races far away, is DAPigs agreed? Bomo Siam, you act as an educated person, but your are the most idiot person whose didn't know how to improve this country, you are the traitor and you are shameless, you are not shame at all doing such bastard thing to destroy your own country.

Bomo Siam, government have given all of us many opportunities to improve ourselves, your are ungrateful person, you 'bite' the hand that give food for you.

Penipu Rakyat was a communist, they did such what communist have done, there are no quality in Penipu Rakyat, they are the cheater, promise everything and no do anything what they had promised before, Penipu Rakyat have no shame because they have no dignity! Go to hell Penipu Rakyat all you are communist!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

1:19 PM
'Blah la Bomo Siam, nak berlagak konon, sekadar petik dari ostat google boleh blah la!'

Buktikan komen aku diatas itu dtgnya dari google....!

Mmuuaahhahahahaha...!!!

August 6, 2012 1:30 PM

------------------------------------------------------------

Boleh bagi tau ke apa tu Reverse Psychology, Intelligent Creator, Behind Mind Lumosty dan Core Cognitive Function tu Bomo Siam? Jangan nak temberanglah, orang macam hang ni berlagak pandai walaupun bodo piang, nak tunjuk hang tu cerdik tapi bangang nak mampus, jadi hang terangkanlah apa semua benda tu dan apa kaitan dengan perdebatan ini, itu pun kalau hang tau la semua benda tu, jangan cakap lebih, buktikan, buktikan beb. Jangan jadi macam PAS, berdegar-degar ceramah pasal hudud dan negara Islam sambil memaki hamun UMNO, tapi akhirnya Presiden PAS sendiri sudah bersetuju untuk tidak bersetuju meletakkan hudud dan negara Islam sebagai agenda Penipu Rakyat, Penipu Rakyat sudah buang hudud dan negara Islam, PAS sebahagian Penipu Rakyat sekarang ini, maka secara otomatiknya PAS juga sudah buang hudud dan negara Islam, apa cerita sekarang ni? Itu Kenyataan Bersama Hadi dah sain, boleh pi mintak kat Lim Kit Siang kalau tak percaya, blah la Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Bomo Siam ni kaki games sajalah, kaki komik fantasi sebab tu suka berfikiran yang bukan-bukan, terlebih utopia sangat sampai tak dapat beza dunia realiti dengan dunia fantasi games dan fantasi komik dia tu, sudahlah Bomo ko jangan nak mengarut lagilah, ko jangan nak bermuka-muka nak pusing sana sini supaya kami penyokong kerajaan terpengaruh dengan dogma songsang ko tu, jangan haraplah ko dapat pengaruhi kami mengikut Penipu Rakyat yang zalim dan tak berhati perut tu, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

layarilah laman portal web berita yang disediakan PERCUMA tanpa perlu melanggan Freemalaysiakini2.com , sebarkan kepada rakan-rakan anda.

Parti Artis Semalaysia (PAS) said...

bukan selangor je..seelok eloknya kedah,kelantan juga diberi kuasa memerintah pada DAP.. lihat la di pulau pinang bagaimana DAP memerintah!!!hidup DAP!! beranikah anwar atau nik aziz menyanggah DAP??? selisih malaikat 44 la kawan!!!

PAS>>>parti artis Semalaysia

pkr>>> Parti kongkek Ramai2

Anonymous said...

lamanya bomo sial break for solat! ye ker....ntah2 dh xde modal nak spin!

Anonymous said...

Mana dia Bomo Siam? Hoi Bomo Siam, bila hang nak terangkan pasal Reverse Psychology, Brain Mind Lumosty, Core Cognitive Function tu? Hang tengah menutut kat ostat google lagi ke? Cakap besar, tapi penipu! Hoi Bomo Siam, hang tu kaki games, kaki komik yang penuh dengan fantasi sajalah, blah Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

bomo siam tgh jampi sambil bakar kemenyan! wakakakaka!!!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Dasar Pendidikan Negara perlu dirombak...!

Laksanakan dua aliran...Islam & Universal!

Bahasa wajib...Arab & Inggeris!

Hapuskan Sekolah Kebangsaan!!!

August 6, 2012 9:54 AM

----------------------------------------------------------------------

Hang nak buat sekolah aliran universal, aliran apa tu Bomo Siam? Setahu aku, puak-puak yang suka aliran universal ni puak freemason saja, depa nak buat agama universal di mana tuhan diorang adalah kemanusiaan yang diorang ciptakan sendiri. Hang nak buat sekolah aliran freemason ka Bomo Siam? hang ni tali barut freemason ka Bomo Siam?

Sedarlah, di Malaysia sekolah yang sesuai adalah Sekolah Kebangsaan untuk perpaduan kaum, sekolah vernakular perlu ditutup kerana merosakkan perpaduan, tapi bos Bomo Siam, iaitu si Lim Kit Siang akan meracau keliling dunia kalau sekolah vernakular ditutup, tapi peduli apa, kalau dia nak meracau hingga ke bulan pun dia punya pasal, kalau tak dapat ke bulan yang sebenar, meracau atas bendera PAS sajalah, tak gitu Bomo Siam? Blah la, hang jenis kaki komik, kaki fantasi, jenis mamat games, mana tau apa, penuh dengan fantasi, Bomo Siam, jangan terlebih fantasi sangat, nanti hang jadi 'imam mahadi palsu' yang pi mengamuk pulak, kalau nak mengamuk, hang pi mengamuk kat rumah Nik Aziz sebab Nik Aziz tak berani mempertahankan PAS yang dihina dan diperanjingkan oleh DAP, tengok Nik Aziz, mana berani lawan Karpal Singh, walaupun tak pakai serban, Karpal Singh sudah Nik Aziz punya serban dan kasi tampar Nik Aziz punya kepala, tapi Nik Aziz tak tau buat apa, bila nak ulas pasal reverse psychology, core cognitive function yang hang gembar-gemburkan tadi? Blah Bomo Siam, hang jenis mamat kaki games, kaki komik, penuh dengan fantasi, satu grup dengan jayanegara, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Pembetulan

Bomo Siam said...

Dasar Pendidikan Negara perlu dirombak...!

Laksanakan dua aliran...Islam & Universal!

Bahasa wajib...Arab & Inggeris!

Hapuskan Sekolah Kebangsaan!!!

August 6, 2012 9:54 AM

----------------------------------------------------------------------

Hang nak buat sekolah aliran universal, aliran apa tu Bomo Siam? Setahu aku, puak-puak yang suka aliran universal ni puak freemason saja, depa nak buat agama universal di mana tuhan diorang adalah kemanusiaan yang diorang ciptakan sendiri. Hang nak buat sekolah aliran freemason ka Bomo Siam? hang ni tali barut freemason ka Bomo Siam?

Sedarlah, di Malaysia sekolah yang sesuai adalah Sekolah Kebangsaan untuk perpaduan kaum, sekolah vernakular perlu ditutup kerana merosakkan perpaduan, tapi bos Bomo Siam, iaitu si Lim Kit Siang akan meracau keliling dunia kalau sekolah vernakular ditutup, tapi peduli apa, kalau dia nak meracau hingga ke bulan pun dia punya pasal, kalau tak dapat ke bulan yang sebenar, meracau atas bendera PAS sajalah, tak gitu Bomo Siam? Blah la, hang jenis kaki komik, kaki fantasi, jenis mamat games, mana tau apa, penuh dengan fantasi, Bomo Siam, jangan terlebih fantasi sangat, nanti hang jadi 'imam mahadi palsu' yang pi mengamuk pulak, kalau nak mengamuk, hang pi mengamuk kat rumah Nik Aziz sebab Nik Aziz tak berani mempertahankan PAS yang dihina dan diperanjingkan oleh DAP, tengok Nik Aziz, mana berani lawan Karpal Singh, walaupun tak pakai serban, Karpal Singh sudah kasi putar Nik Aziz punya serban dan kasi tampar Nik Aziz punya kepala, tapi Nik Aziz tak tau buat apa, bila nak ulas pasal reverse psychology, core cognitive function yang hang gembar-gemburkan tadi? Blah Bomo Siam, hang jenis mamat kaki games, kaki komik, penuh dengan fantasi, satu grup dengan jayanegara, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

apa lagi ,,,ini sumuo sale ameno deh...kah..kah..kah..kiokkk

Bard Simson said...

Menteri pendidikan malaysia memeng terbaik!!! Dari seorang toke pasir dan lembu kepada menteri pendidikan... memeng terbaik!!!!

Bomo Siam said...

4:06 PM
'Sedarlah, di Malaysia sekolah yang sesuai adalah Sekolah Kebangsaan untuk perpaduan kaum'

Kah kah kah...! Plawok...plawok!

UMNU nak bercakap pasai perpaduan kaum??

pap pap pap piiiirrraahhhh...!

Klu 'sakai' yg bercakap pasal perpaduan...aku masih buleh terima!!!

Bomo Siam said...

Alooo...pinggan UMNU 4:06,

Laksanakan dua aliran...Islam & Universal! Bermaksud...sapa2 pun diantara rakyat bebas memilih antara keduanya sebagai acuan mana nak ajaq anak...!

Dah la bodo...nak kelirukan masyarakat pulak!!!

Anonymous said...

apa lagi ,,,ini sumuo sale ameno deh...kah..kah..kah..kiokkk

August 6, 2012 4:09 PM

apa lagi ,,,ini sumuo sale ameno deh...kah..kah..kah..kiokkk

August 6, 2012 4:09 PM

Anonymous Bard Simson said...

Menteri pendidikan malaysia memeng terbaik!!! Dari seorang toke pasir dan lembu kepada menteri pendidikan... memeng terbaik!!!!

August 6, 2012 4:12 PM

------------------------------------------------------------------

Apa ni sedara dua ekor, sudah jadi sasau ke?

Para anjing Penipu Rakyat sudah jadi gila dan sasau kerana tidak mampu untuk menangkis hujah-hujah penyokong kerajaan, sudah melalut yang bukan-bukan sekarang ni, diorang sendiri tak tahu nak uruskan diri sendiri, sibuk nak salahkan orang lain, ada berani ke PAS mempertahankan hudud dan negara Islam di depan DAP?

Ada berani ke buat sidang media untuk buktikan bahawa PAS masih konsisten mempertahankan hudud dan negara Islam di depan DAP?

Ada berani ke Hadi Awang dan Nik Aziz berdebat dengan Karpal Singh berhubung kedudukan hudud dan negara Islam dalam Penipu Rakyat? Ada berani ke? Hadi Awang yang mewakili PAS sudah tandatangan Kenyataan Bersama Penipu Rakyat di mana dia selaku Presiden PAS sudah bersetuju untuk tidak bersetuju memasukan hudud sebagai agenda Penipu Rakyat, ada berani ke Hadi Awang berdebat dengan Karpal Singh pasal isu itu?

Kepada Bard Simson @ Barua Samseng, blah la, ko peduli apa Menteri Pendidikan bermula dari apa pun, itu Selangor yang penuh dengan pusat maksiat bila mau kasi bersih? Itu Exco PBT Selangor apa kerja, pusat hiburan dan pusat maksiat yang beribu-ribu tumbuh bak cendawan selepas PRU 12 bila mau kasi bersih? Apa lu olang juga ada syer ka itu dalam pusat maksiat? Lu olang semua buta ka, tatak nampak itu manyak pusat maksiat berleluasa di Selangor, atau lu olang ada dapat service free tiap-tiap minggu, itu pasat lu olang tatak buat penguatkuasaan, lu olang makan gaji buta, lu olang tatak tau buat kelija, bodo piang, aku sengaja ajuk cakap DAP malaun tu, padan muka korang, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Lagi satu Barua Samseng, ko pi tengok Mahfuz tu apa apa pula? Lepas tu pi siasat sekali Mat Sabu tu siapa pula, kasi tengok juga apa sudah jadi dengan itu projek di DUN Seri Kembangan, apahal diam, kaki rasuah, penyeleweng, tak tau malu! Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Alooo...pinggan UMNU 4:06,

Laksanakan dua aliran...Islam & Universal! Bermaksud...sapa2 pun diantara rakyat bebas memilih antara keduanya sebagai acuan mana nak ajaq anak...!

Dah la bodo...nak kelirukan masyarakat pulak!!!

August 6, 2012 4:52 PM

------------------------------------------------------

Hoi, Bomo Siam bekas kondom terpakai DAP, aku bukan tanya pasal aliran Islam tu, aku tanya pasal aliran universal, itu aliran apa, aliran freemason geng-geng hang tu ke? Bodo, orang tanya lain, lain pula yang dia jawab, pasal reverse psychology, core cognitive function dan entah apa-apa lagi yang kepala taik ko tu bila nak jawab? Tak tau ke? Sekadar kaki temberang, kaki fantasi, kaki komik, kaki games, geng jayanegara lah ko ni, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Bomo Siam said...

Bukan hanya setakat majukan negeri Sngor! Malah jika sistem ini dihapuskan, negara lebih mudah merebut kembali title The Asian Tiger!!!

Sistem apa itu...?

Sistem Pendidikan Sekolah Kebangsaan!!!

Bomo Siam said...

4:57 PM,

Aliran Universal ialah aliran yg mana bahasa pengantarnya ialah ALL in ENGLISH!

Sesiapa diantara pelajar yg didapati bertutur dlm bahasa ibunda di sekolah...akan didenda!!!

Bomo Siam said...

4:57,

Selagi UMNU berkuasa, berpuluh ribu lagi akan muncul sebagai 'jayanegara'!

Kita amat bimbang, jika golongan ini tidak lagi akan gunakan pedang...apa yg akan terjadi pd JPM jika mereka2 ini berpeluang mengendalikan 'Tomahawk'!!!

zat said...

JNSB takde hak utk menahan sesapa dari menghuni asrama tersebut...JNSB boleh keluar & berhenti dari memberi perkidmatan tapi mereka bukan tuan punya premis...

adakah MStar atau GAP cuba mengelirukan fakta? udah2 ler tu...terima je lah hakikat ko org kalah p/raya hari tu...

zat said...

bayangkan kalu begini fitnah & bohongan cai2 UMNU berani buat utk cuba dptkan balik Sgor...bayangkan apa tindakan mereka kalu mereka kalah nanti...dah boleh nampak dah..

zat said...

Anon 1:40pm

vernacular schools are allowed under the constitutional...yup! its in the constitution which your UMNU party created...and you keep telling us to bow to this party? get real...!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

4:57,

Selagi UMNU berkuasa, berpuluh ribu lagi akan muncul sebagai 'jayanegara'!

Kita amat bimbang, jika golongan ini tidak lagi akan gunakan pedang...apa yg akan terjadi pd JPM jika mereka2 ini berpeluang mengendalikan 'Tomahawk'!!!

August 6, 2012 5:12 PM

----------------------------------------------------------------------------

Hanya golongan gila fantasi dan jenis mamat komik dan mamat games dan cd-cd fantasi macam hang ni saja yang akan jadi geng-geng jayanegara tu, majoriti rakyat Malaysia yang 29 juta ni normal, bukannya macam hang dan dua tiga kerat suku sakat hang tu yang bebal, kaki games, kaki komik, sampai berfantasi tidak sedar diri, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Bomo Siam, hang pi mengamuk kat rumah Nik Aziz sebab Nik Aziz gagal tarbaih DAP yang bermati-matian menentang hudud dan negara Islam, lepas tu hang pi mengamuk kat rumah Hadi Awang sebab sain Kenyataan Bersama Penipu Rakyat yang mana Hadi sebagai Presiden PAS telah bersetuju untuk tidak bersetuju memasukkan hudud dan negara Islam sebagai agenda Penipu Rakyat, blah la, kaki komik dan kaki games macam hang ni mana tau apa, jenis mental disorder, acute mental disorder, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

zat,

bersih 3 is a reflection of what might happened if Anwar was found guilty!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

4:57,

Selagi UMNU berkuasa, berpuluh ribu lagi akan muncul sebagai 'jayanegara'!

Kita amat bimbang, jika golongan ini tidak lagi akan gunakan pedang...apa yg akan terjadi pd JPM jika mereka2 ini berpeluang mengendalikan 'Tomahawk'!!!

August 6, 2012 5:12 PM

--------------------------------------------------------------

PAS juga bersetuju dengan sekolah vernakular, lihatlah isu PPSMI, kononnya nak perjuangkan Bahasa Melayu, tapi lihatlah di sekolah vernakular pakai bahasa mandarin dan tamil, bila masa PAS nak martabat Bahasa Melayu, sudahlah, korang saja dengki dengan PPSMI, sebabnhya korang bodo piang tak tau apa, lepas tu dengki dan buruk-burukan PPSMI sedangkan korang sendiri yang bengap!

zat, hang boleh pi berfantasi sama dengan pak sedara hang si Bomo Siam tu sajalah, tomahawk konon, fantasi saja lebih dua ekor pak sedara dengan anak sedar dia ni, kaki vcd, kaki wayang cerita fantasi, kaki komik, depa ni jenis mental disorder, acute mental disorder, jenis split personaliti, dasar tak ada personaliti sendiri, suka tiru personaliti orang lain, kejap jadi macam ni, kejap macam itu pula, lepas macam lain pula, itulah, dua ekor ni mana ada personaliti, dasar mental disorder, kat rumah tu sedang cakap besar depan komputer sorang-sorang, mental disorder katakan. Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

zat said...

bayangkan kalu begini fitnah & bohongan cai2 UMNU berani buat utk cuba dptkan balik Sgor...bayangkan apa tindakan mereka kalu mereka kalah nanti...dah boleh nampak dah..

August 6, 2012 5:23 PM

-----------------------------------------------------------------------

Siapa fitnah siapa zat? ko jangan nak berfantasi dan temberanglah, ko tengoklah sendiri, isu Altantuya, siapa fitnah siapa? Korang tak ada bukti pun nak tuduh Perdana Menteri, tapi korang sibuk tuduh Perdana Menteri dengan berbagai tuduhan, kemudian isu Scorpene, tak ada pun Altantuya pernah masuk ke Perancis semas urusniaga kapal selam tu, sekarang ni SUARAM haram jadah tu dah menikus, mana berbunyi lagi, dah jadi bisu, terkejut sampai lidah masuk ke perut, sekarang ni SUHARAM pula nak tolong keluarkan, alamat putuslah lidah SUARAM haram jadah tu.

Lepas tu korang tipu pula pasal Lynas, kononnya loji nuklear, kepala otak korang sajalah, sampaikan buat video klip yang pelakonnya adalah Ahli Parlimen Kuantan, Fuziah Salleh membazirkan makan dengan mewarnakan bahan-bahan makanan demi memburukkan Lynas, malahan aku ingat lagi ayam yang ada dua kepala tu, tak sembelih pun leher tak ada kesan sembelih, Fuziah masak ayam tak sembelih ke, nak jamu siapa? Nik Aziz dengan Anwar ke?

Korang yang kaki fitnah, kaki pembelit, kaki penipu besar.

Pasal isu di Selangor, fitnah apa lagi, pasal pusat maksiat, sudah bersepah-sepah di sana sini, pasal rasuah dan penyelewengan, memang berleluasa berlaku dalam Penipu Rakyat, tengok sajalah kes Talam, kes beli tanah bawah air, kes penyelewengan projek di DUN Seri Kembangan, apa cerita? Ini bukan rekaan, ini betul-betul, bak kata pendekar mustar.

Lepas tu korang tengoklah, korang cakap nak beri pendidikan percuma peringkat tinggi, sekarang ada ke? Membohong saja, kemudian rakyat diainaya dengan bekalan air yang tergendala akibat Penipu Rakyat menyekat projek Langat 2 disebabkan Penipu Rakyat dengki dengan projek Barisan Nasional, kononnya nak buat Loji Mitigasi 2, nak buat kat mana? Buat dalam rumah Khalid Ibrahim ke?

Blah la, Penipu Rakyat kaki kelentong, kaki pembelit, tak sudah-sudah merosakkan masyarakat, dasar muka tak malu, korang ni Penipu Rakyat, korang dasar komunis!

zat said...

Anonymous said...
zat,

bersih 3 is a reflection of what might happened if Anwar was found guilty!

August 6, 2012 5:37 PM
=====================================

as usual when no facts to talk create fear....ooo i'm shivering already...

Anonymous said...

Bomo Siam dengan zat serta para pecacai Penipu Rakyat sudah jadi sasau sejak beberapa hari ni, kerana cubaan mereka hendak menghina dan memburuk-burukkan kerajaan telah digagalkan oleh para penyokong kerajaan yang sentiasa istiqomah mempertahankan kebenaran.

Mana diaorang ada berani jawab pasal hudud dan negara Islam dalam Penipu Rakyat semua sudah kena cucuk hidung dan diikat oleh DAP untuk ke sana ke mari menyalak demi kepentingan DAP, blah la, Penipu Rakyat komunis!

zat said...

Anon 5:49pm

ko jgn pura2 la...ko mmg kaki pegi tempat maksiat ni...sbb tu point ko tak lain tak bukan mesti pasal tempat maksiat...eh bulan puasa ni rehat la dulu...

Anonymous said...

zat said...

Anonymous said...
zat,

bersih 3 is a reflection of what might happened if Anwar was found guilty!

August 6, 2012 5:37 PM
=====================================

as usual when no facts to talk create fear....ooo i'm shivering already...

August 6, 2012 5:51 PM

---------------------------------------------------

Siapa yang suka menimbulkan ketakutan dan kegelisahan zat? Korang sendiri menghasut masyarakat berdemontrasi liar di luar mahkamah semasa hakim hendak membuat keputusan, apa cerita? Korang juga menyalak ke hulu ke hilir menjaja kononnya Anwar diainaya, aianaya apa lagi, CCTV sudah jadi bukti, video sudah jadi bukti, DNA sudah jadi bukti, mangsa pun sudah buat laporan dan buat pendakwaan, malahan ada beberapa orang yang tahu kes ini pun sudah tidak mahu bersekongkol dengan kemungkaran, jadi jangan nak temberanglah, kalau tak salah, apahal takut sangat dibicarakan? Kalau tak salah apahal takut nak berhadapan dengan soalan dari pihak pendakwaan?

Sebenarnya Penipu Rakyat yang suka menakut-nakutkan orang ramai menggunakan sentimen agama, perkauman dan berbagai pembohongan untuk memecah belahkan masyarakat supaya masyarakat jadi benci kepada kerajaan, jangan nak temberang zat, inilah kerja buruk orang yang sudah sedia buruk tu, tak payah pun kerajaan nak buruk-burukkan korang, kerana korang sudah sedia buruk seburuk-buruknya. Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

zat said...

Anon 5:49pm

ko jgn pura2 la...ko mmg kaki pegi tempat maksiat ni...sbb tu point ko tak lain tak bukan mesti pasal tempat maksiat...eh bulan puasa ni rehat la dulu...

August 6, 2012 5:54 PM

------------------------------------------------------

zat, dah kecut perut ke? Pasal tempat maksiat tu, bersepah-sepah, kalau hantar budak tadika pun diorang boleh catat balik berapa banyak pusat maksiat tu, jangan nak pusinglah, jelas korang bersekongkol dengan perbuatan maksiat, korang bersubahat dengan pengusaha pusat maksiat, korang jenis pemalas, tak buat kerja, makan gaji buta, sampai tak tau apa yang berlaku, sebenarnya korang tau, tapi saja buat tak tau, sebab mungkin korang ada syer dalam perniagaan maksiat tu kot, kalau tak apahal bela lebih-lebih sangat dan tak nak ambik tindakan? Jenis cakap besar, lepas tu blah bila tak reti nak jawab soalan, boleh pergi jahanamlah hang zat, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

zat said...

JNSB takde hak utk menahan sesapa dari menghuni asrama tersebut...JNSB boleh keluar & berhenti dari memberi perkidmatan tapi mereka bukan tuan punya premis...

adakah MStar atau GAP cuba mengelirukan fakta? udah2 ler tu...terima je lah hakikat ko org kalah p/raya hari tu...

August 6, 2012 5:20 PM

------------------------------------------------------------------

Kalau nak halau pun, bayarlah dulu hutang RM 15 juta tu, kata duit banyak sangat, mana duit tu, sudah bail-out sama Trinity dan mentedarah untuk kepentingan diri ke? Atau dah dikebas untuk belanja PRU 13 korang? Blah la pengkhianat, cakap besar tapi apa satu pun tak tau, sekadar merapu di sana sini sajalah. Lagi satu hutang SYABAS sebanyak RM 1.05 bilion bila korang mau bayar? Nak buat Loji Mitigasi 2 tu korang nak ikut cara Nik Aziz ke, buat mintas sedekah, kata duit banyak, kata negara kebajikan, blah la, nak buat pembangunan pun pi mintak sedekah, lebih baik tak payah ada kerajaan kalau macam korang ni, makan gaji buta, apa pun tak tau. Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Pernah tak kita terfikir kenapa penyangak matawang memilih zaman ABI menjadi Menteri Kewangan untuk menyerang Malaysia? Bukan zaman TR atau Daim?
Kerana disitulah terletaknya kelemahan kita.

zat said...

Anon 6:06pm

suruh SYABAS buat keje betul2 la...tak kan nk makan duit rakyat free2 jer..dasar makan duit atas angin...jati diri takde langsung

zat said...

hanya melayu yang malas dan tak ada jati diri yang tidak mahu semua bangsa di Malaysia ni bersatu & bekerjasama...

org yg memandang serong kpd bangsa lain ialah dar golongan yg lemah dari segi mental & kerohanian...

jadi lah melayu yg kuat jati diri yang menghormati hak semua kaum dan tiada inferirority complex utk bekerjasama dhn kaum lain demi negara...

zat said...

Anon 6:01

dasar sex pervert la ko ni...suka tempat maksiat nak salahkan org plak...amacam amoi mcm mana ko suka?

Servant of God said...

Seperti biasa zat bukan saja berpura2 lupa apa yang dia pernah cakap dulu, tapi dia buat macam benda tu tak pernah terjadi.

Di sini aku maksudkan dia mintak proof. Dia terus buat as if dia tak pernah menuduh tanpa bukti.

Kedua, dia suka melemparkan kepada orang lain tuduhan2 yang sebenarnya lebih tepat kena hidung dia.

Dia kata orang lain sex pervert.

Hehehehe kamon zat, kami tahu kamu tu liberalis tegar, tak payah kamu nak tuduh orang lain pulak gila sex.

What you accuse others of doing could speak volumes of who you really are.

Anonymous said...

zat said...

hanya melayu yang malas dan tak ada jati diri yang tidak mahu semua bangsa di Malaysia ni bersatu & bekerjasama...

org yg memandang serong kpd bangsa lain ialah dar golongan yg lemah dari segi mental & kerohanian...

jadi lah melayu yg kuat jati diri yang menghormati hak semua kaum dan tiada inferirority complex utk bekerjasama dhn kaum lain demi negara...
August 6, 2012 7:04 PM

-----------------------------------------------------------

Siapa yang pandang serong pada bangsa lain zat? Jangan hang nak kelentonglah, yang jenis macam tu adalah puak-puak PAS dan DAP, dua-dua jenis kiasu, PAS tak boleh terima orang Islam, DAP pula semua dia nak bolot, dua-dua mangkuk hayun.

Blah la zat hoi, dalam Barisan Nasional penuh dengan kepelbagaian tapi penuh juga dengan kesepakatan, semua masalah dibincang dengan berhemah dan memberi keadilan kepada semua mengikut yang termaktub dalam perlembagaan, hang saja yang masih buta hati dan buta kayu kerana kedengkian hang terhadap Barisan Nasional, hang buat cerita palsu, blah la, dasar tukang merapu macam hang ni jenis dah tak tau nak buat apa, spin benda-benda bodo pun hang buat, dah bodo, tak tak nak buat apa, jadi macam zat ni sajalah, bengap tak berkesudahan, mereka cerita palsu. Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Pembetulan:

Bukan PAS tak boleh terima orang Islam, tapi PAS tak boleh terima orang bukan Islam.

zat said...

hanya melayu yang malas dan tak ada jati diri yang tidak mahu semua bangsa di Malaysia ni bersatu & bekerjasama...

org yg memandang serong kpd bangsa lain ialah dar golongan yg lemah dari segi mental & kerohanian...

jadi lah melayu yg kuat jati diri yang menghormati hak semua kaum dan tiada inferirority complex utk bekerjasama dhn kaum lain demi negara...
August 6, 2012 7:04 PM

-----------------------------------------------------------

Siapa yang pandang serong pada bangsa lain zat? Jangan hang nak kelentonglah, yang jenis macam tu adalah puak-puak PAS dan DAP, dua-dua jenis kiasu, PAS tak boleh terima orang bukan Islam, DAP pula semua dia nak bolot dan jenis tak boleh terima kaum lain selain Cina, dua-dua mangkuk hayun.

Blah la zat hoi, dalam Barisan Nasional penuh dengan kepelbagaian tapi penuh juga dengan kesepakatan, semua masalah dibincang dengan berhemah dan memberi keadilan kepada semua mengikut yang termaktub dalam perlembagaan, hang saja yang masih buta hati dan buta kayu kerana kedengkian hang terhadap Barisan Nasional, hang buat cerita palsu, blah la, dasar tukang merapu macam hang ni jenis dah tak tau nak buat apa, spin benda-benda bodo pun hang buat, dah bodo, tak tak nak buat apa, jadi macam zat ni sajalah, bengap tak berkesudahan, mereka cerita palsu. Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Anonymous zat said...

Anon 6:06pm

suruh SYABAS buat keje betul2 la...tak kan nk makan duit rakyat free2 jer..dasar makan duit atas angin...jati diri takde langsung

August 6, 2012 7:00 PM

-----------------------------------------------------------

Hutang tetap hutang zat, jangan nak berdrama pulak la, pasal duit atas angin, Geran Selangorku yang RM 1 bilion tu dari mana? Bawah meja ke, bawah katil ke? Korang tu yang sibuk balun duit negeri, bawh katil, bawah meja, dalam kelambu, dalam jamban pun korang balun juga, dasar penyeleweng, kalau tidak masakan tanah 80% bawah air boleh dibeli dengan harga RM 87 bilion, bodo umpama membeli seketula arang yang berat 50 gram dengan harga RM 100 ribu, bodo, penipu, penyelewengan korang di Seri Kembangan tu apa cerita, apa dah jadi dengan kes tu, sorok bawah tilam ke? Cakap saja besar, diorang tu yang penyeleweng sibuk, menyalahkan orang lain pula, bodo piang punya zat, jenis tak ada otak, kepala penuh taik, bodo. Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

zat said...

Anon 6:01

dasar sex pervert la ko ni...suka tempat maksiat nak salahkan org plak...amacam amoi mcm mana ko suka?

August 6, 2012 7:05 PM

-----------------------------------------------------------

Sex pervert tu hang zat, hang dengan pak sedara hang, Bomo Siam, sebab tu hangpa dua mangkuk hayun dok bela pusat maksiat, hangpa pun kaki maksiat, entah-entah hangpa pun ada syer dalam tu kot, sebab tu bela bukan main lagi, blah la, dasar manusia miang, blah la Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

zat said...

hanya melayu yang malas dan tak ada jati diri yang tidak mahu semua bangsa di Malaysia ni bersatu & bekerjasama...

org yg memandang serong kpd bangsa lain ialah dar golongan yg lemah dari segi mental & kerohanian...

jadi lah melayu yg kuat jati diri yang menghormati hak semua kaum dan tiada inferirority complex utk bekerjasama dhn kaum lain demi negara...

August 6, 2012 7:04 PM

--------------------------------------------------------------

zat, UMNO dan parti-parti komponen Barisan Nasional dari kalangan bumiputera dan bukan bumiputera dah lama bekerjasama antara kaum untuk perpaduan, ko pula baru nak menyalak pasal hal ni? Tahu perkembangan semasa ke?

zat, PAS dalam Penipu Rakyat bukan bekerjasama tapi diperanjingkan dan diperbabikan oleh DAP dan PKR sajalah, mana PAS ada suara untuk buat keputusan, semuanya ditentukan oleh DAP, hatta hudud dan negara Islam dibuang dari PAS pun adalah keputusan DAP, Hadi Awang tukang tanda tangan saja kenyataan bersama Penipu Rakyat iaitu PAS telah bersetuju untuk tidak bersetuju memasukkan hudud sebagai agenda Penipu Rakyat, terang dan sahih, hang pi jumpa Hadi Awang hang pi tanya dia, kalau dia tak mengaku, sahlah Hadi Awang buta huruf, tak tau apa main pakai tandatangan saja, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Liwat Tetap Liwat.

Anonymous said...

zat sial dan bomo siam sundal tulis macam mereka pandai seperti tupai lama-lama akan jatuh juga. zat tak faham bahasa Inggeris tetapi mahu komen ikut suka hati dia sampai dia mahu memesongkan pembaca untuk mencari penyokong dia, bangsat zat, TONG KOSONG kau!!

Anonymous said...

Krisis UNISAL lebih kepada tindakan politik pembangkang. apa makna sebuah university yang diterajui orang-orang bijak pandai jika masaalah dalaman pon tidak bolih diurus dengan baik? Hadi awang pernah berkata; PUTERAJAYA akan dilelong, inikan hanya sebuah university, tutup saja dan pelajarnya serap kebeberapa kolej swasta yang lebih berwibawa.