Friday, August 10, 2012

DAP LAKNATULLAH ITU YANG PAS TAAT !



Tidak Salah Berkongsi Kuasa Dengan Kafir Harbi – Ketua Dewan Ulama PAS Kelantan

Sokong DAP Haram, itu kata putus para Ulama.  Sebabnya, DAP menentang Islam dengan tegas dan lantang.  DAP juga sudah terserlah sebagai parti yang tegar memperjuangkan agama Kristian serta mempunyai agenda jelas tidak menerima Raja-raja Melayu (yang melindungi kedudukan agama Islam di Malaysia) serta tidak senang dengan Islam sebagai agama rasmi.  

Kemungkinan besar, tidak salah jika dikatakan bahawa DAP berada di belakang isu murtad di Selangor kerana jelas mereka memberi sokongan kalau pun tidak membela atau menjadi dalang dalam isu ini.   

Namun, PAS tetap teguh bersama DAP, cuba menutup dan memperkecilkan isu murtad malah sanggup menyepak keluar Dato’ Dr. Hasan Ali yang lantang membangkitkan isu tersebut.  

Maka seluruh umat Islam di Malaysia menjadi hairan bagaimana PAS yang begitu takbur mendabik dada sebagai parti Islam ekstrem, yang pernah bermimpi untuk memisahkan wanita dan lelaki di pasaraya, bas, kolam renang dan menghukum sesiapa saja yang tidak berpakaian mengikut ‘standard’ pemakaian mereka serta menganggap selagi terdapat botol arak di Malaysia, maka kerajaan Malaysia wajib ditentang kerana sekular atau kafir, kini memandang sebelah mata sahaja akan isu murtad.   

Sedangkan ‘murtad’ adalah sehabis besar isu bagi umat Islam kerana ia melibatkan umat meninggalkan agamanya.  Tiada apa lagi yang jauh lebih besar atau lebih tragik daripada seorang Muslim menjadi murtad.  

Oleh itu, kita hanya mampu menggelengkan kepala melihat bagaimana PAS telah memperkecilkan isu yang sebegitu besar, hanya kerana ingin terus bersama DAP.  

Namun, apa yang nak dihairankan dengan sikap PAS sedangkan prinsip untuk menegakkan Negara Islam juga sudah lama digadai mereka gara-gara begitu teruja atau ‘gila’ untuk bersama bergandingan tangan dengan DAP menuju ke Putrajaya.  Hanya akhir-akhir ini, soal hudud dipolitikkan semula memandangkan Pilihanraya sudah semakin hampir.

Kenyataan Ketua Dewan Ulama Pas Kelantan, Datuk Mohamad Daud mengenai hukum haram bekerjasama dengan DAP membuktikan ‘kegilaan’ PAS demi mengejar kuasa politik.   Menurut beliau, “adalah haram mengundi golongan yang menentang Islam pada dasarnya namun ia dibolehkan bagi menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional (BN) yang diterajui UMNO”.

Ertinya, beliau mengaku adalah haram untuk bekerjasa dengan DAP yang menentang Islam tetapi ia dibolehkan bagi menentang UMNO/BN yang didakwanya menentang Islam juga.  

Nampaknya, PAS meletakkan UMNO/BN yang telah membina beribu-ribu masjid, melahirkan begitu banyak ‘Ulama’ dalam berbagai bidang, menjaga kebajikan rakyat, memelihara keamanan dan menyeru kepada perpaduan sepertimana yang dituntut Islam, sebagai jauh lebih ‘kafir’ dari kafir harbi DAP.  

Dalam ertikata lain, PAS sanggup menjatuhkan saudara seagama demi untuk berkongsi kuasa dengan kafir harbi.  

Ini adalah pendirian PAS seperti yang telah ditegaskan oleh Ketua Dewan Ulama mereka sendiri.  Ia diungkapkan dalam ayat yang mudah untuk difahami, jelas serta tidak diputar-belit oleh sesiapa.      

Kini, para Ulama telah pun menyatakan hukum bekerjasama dengan DAP mengikut Islam iaitu haram, dan Dewan Ulama PAS juga telah menyatakan hukumnya mengikut ideologi PAS iaitu harus.  

Jelas, PAS telah memilih untuk mengutamakan politik dari agama maka dengan itu tiada guna lagi bagi kita mempersoalkan pendirian mahupun hala tuju parti tersebut selepas ini.  

Justeru, mulai hari ini, kita semua wajar berhenti dari merasa hairan dengan segala tindak tanduk PAS yang bertentangan dengan Islam.  

Kita wajar menerima hakikat bahawa PAS sudah begitu selesa, gembira dan tenang bergandingan dengan DAP untuk menjatuhkan UMNO, menuju ke puncak kuasa bersama-sama.  Untuk itu, Islam dan hukum-hakamnya sentiasa perlu diubah untuk disesuaikan dengan kehendak Kristian-DAP agar kerjasama mereka kekal utuh.  

Apa yang tinggal kini ialah terpulanglah kepada para Muslimin Muslimat di dalam PAS untuk memilih Islam ataupun PAS.  

49 comments:

Anonymous said...

pas memang bodo..

Anonymous said...

...sesiapa di shah alam utk next PRU kelak:

undi pas dpt dap
undi pas dpt rumah urut
undi pas dpt air kena catu
undi pas dpt kalid gereja
undi pas dpt jual aset kerajaan
undi pas dpt beli tanah lombong harga tinggi

-nik ajis mahafiraun-

Anonymous said...

Parti Islam Harbi (PAS) dgn Parti Kafir Harbi (DAP) bekerjasama.

OK PER!!!

Hehehehe......

Anonymous said...

Parti Islam Harbi (PAS) dgn Parti Kafir Harbi (DAP) bekerjasama.

OK PER!!!

Hehehehe......

Anonymous said...

Parti Islam Harbi (PAS) dgn Parti Kafir Harbi (DAP) bekerjasama.

OK PER!!!

Hehehehe......

Anonymous said...

PAS PARTI YG DAYUS..SEDAYUS DAYUS PARTI,termasuk lah semua ahli2 nya umpama anjing penjilat bangkai!

Anonymous said...

Ada org kata, GE13 kali ini adalah unik kerana ia adalah penentuan hidup mati antara BN & PR.

Pd aku, ianya bukan! GE13...macam GE2 yg lalu jugak, biasa saja.

Cuma, akibat GE kali ini pd rakyat & negara adalah amat penting & paling berharga.

Jika mana2 satu pihak gagal utk perolehi kemenangan 2/3, rakyat & negara terus dlm kerugian & pembaziran masa tambahan lagi 5 tahun! Negara akan makin tak bergerak sepertimana 5 tahun yg lepas! Kedua-dua pihak sibuk berpolitik siang malam 24 jam tanpa henti. Pembangunan yg sepatutnya berjalan, takkan terencana & terlaksana seperti sepatutnya.

Pd suma rakyat Malaysia yg layak mengundi, tanggungjawab anda terlalu penting demi masa depan anak cucu kita nanti.

Pilihlah mana2 pihak sekalipun...AKU TAK KISAH!

ASALKAN WAJIB PEROLEHI 2/3 MAJORITI...!!!

Selamat berpuasa & berpolitik!!!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

BAHALOL PUNYA BLOGER UMGOK NI. TU YANG SAHABAT UMGUK SELAMA 50 THN TU TAK MENENTANG ISLAM KE,ATAU ISLAM UMGUK NI DARI KULIT LUAR JE KE,JANGAN LAH JADI MANUSIA BERMUKA BABI YA UMGUK

Anonymous said...

aku tak paham la ko ni bomoh siam? engko ni kapir ka muslim? klu engko ni kapir, kompom la neraka untuk mu!! tp klu mu ni muslim, buka la hati dalam hal PAS & DAP ni, pasai mata mu tak buta, lg pun ko kan bumuh yg tau segala nya!!!

Anonymous said...

aku rasa memang si bomoh siam celaka ni kafir harbi tak pun melayu pengkhianat spesies penjilat dan pemakan bangkai termasuk lah semua ahli2 penjilat PAS sekelian yg bodoh bangang lagi dayus

Anonymous said...

geli ketiak aku baca komen bomu siam 10:23 AM...

kalau ko tak kisah APAHAL KO SIBUK SGT BANGKANG SEMUA BENDA YANG UMNO BUAT SELAMA NI? APAHAL? APAHAL? APAHAL?

cakap mcm anwar la luu...pusing sampai tercerut leher sendiri..

Anonymous said...

kenapa tak boleh sokong pas?

1) pas bukan dominan
2) kerusi pas sikit
3) pas tak mampu bela islam
4) pas penakut dgn dap
5) takde 1 pun rekod pas selama ni yang berani tentang dap walau dlm hal melibatkan agama sekalipun..

bomo melayu said...

Dunia akhir zaman akan timbul satu golongan Ulama yang amat busuk budi pekerti mereka..mereka ada Ilmu,atas apa yang mereka belajar,tapi memutar belitkan fakta2 sebenar dan menyebarkan kepada golongan kurang Ilmu pengetahuan..Mereka mementingkan untuk berkuasa didunia yang sementara semata2,sekarang mereka mengaku Ulama,tapi Ulama ini bukan dari Pewaris Nabi,golongan ini akan menghacurkan perpaduan Umat Islam dari dalam,hati2 wahai Bangsaku..

aloya said...

PAS dan Sial itu satu!

Anonymous said...

Anonymous said...
BAHALOL PUNYA BLOGER UMGOK NI. TU YANG SAHABAT UMGUK SELAMA 50 THN TU TAK MENENTANG ISLAM KE,ATAU ISLAM UMGUK NI DARI KULIT LUAR JE KE,JANGAN LAH JADI MANUSIA BERMUKA BABI YA UMGUK

August 10, 2012 10:26 AM
------------------------

Pengasas Pondok Geting, Tumpat, Abdullah Sa'amah berkata, DAP berbeza dengan MCA dan MIC yang menjalin kerjasama dengan UMNO dalam BN kerana parti tersebut tidak bermusuhan dengan Islam malah sedia menerima pemerintahan Islam.

"Sebaliknya, DAP tidak mahu, mereka mahu hak sama rata, tidak mahu tinggi rendah, tidak mahu Islam tinggi, sifat harbi mereka sangat jelas iaitu menentang hukum hudud dan penubuhan negara Islam.

------------------
Anon 10.26...itula budi bahasa penganot PAS..maki hamun, mencarut , mncerca , mmfitnah serta BERBOHONG merupakan amalan mulia n sbg jaminan ahli sorga Pok Nik...

Anonymous said...

Bro, aku nk print statement ni, pastu nk tampal kt opis, pastu nk copy byk2, pastu letak kt masjid2 ms solat jumaat..demi perpaduan umat Islam, PAS harus ditolak!..Allahuakbar!

- Burhan, Putrajaya. Dulu PAS, skrg dh mnyesal...InsyaAllah akan undi BN PRU 13 ni..

Anonymous said...

10:37 AM

Pasai Najib belum menikah lain laie...!!!

Berapa kali aku mau bilang...???

Anonymous said...

Hoi bahalol umguk semua yang yang hang pegi dengar yang tok guru mabok 100 plus tu buat apa, itu sebab otak dia penoh buih,yang CSL punya kenyataan tu kamu buta ke,cuba kamu buka surat khabar jamban kamu tu,apa dia kata,jangan lah mabok siang hari ya umguk, orang lain tak kan bodoh macam kamu

Anonymous said...

Pas bodoh sokmo. Kalau tak bgaimana Dato Hassan Ali blh kena pecat? Kena pecat pasal prtahan akidah umat islam di Sgor. Pasal rampas arak di Shah Alam? Lu org semua pikirlah. Isle hok mane lagu nie?

Anonymous said...

DAP Penentang islam No 1 ! Sanggup mati menentang negara Islam dan hudud (Kapal Sink), nak menghapus islam sebagai ugama rasmi (Jef Oiiiii) diganti kristian......dan...


PAS menentang Islam ! sokong DAP penentang Islam No 1, sokong murtad, berpura pura nak laksanakan hudud, berlagak Tuhan (undi PAS masuk sorga), pakai serban tapi pembohong......dan.....


UMNO menentang islam ? Diam diam buat masjid, pendidikan islam diwajibkan di sekolah..lihat lah sendiri di sekeliling kita apa yang UMNO buat untuk Islam.

aloya said...

Anon 11.10am

ko dah kenapa wahai baghal DAPigs??? elaun tak masuk ke naharoom?

Anonymous said...

Camna aku tak hangin dgn UMNU nih?

Najib tu ketua, ketua negara plak tu! Dia jugak ketua pd suma rakyat!

Ketua apekejadah yg buatkan cikgu2 & ibubapa2 jadi BODO depan anak2...?

"Cikgu! Apasai plak kami suma kena tutup orat? Bini ketua negara dikecualikan!"

"Abah! Ketua tukan contoh! Klu kami ikut fesyen firstlady, buleh tak?"

Klu Najib nak buang maruah dia tang mana pun, rakyat tak kisah! Itu dia punya hal! Tapi...jgn jadik ketua!!!

...or...pi menikah lain! Pilih yg tutup orat!!!

Anonymous said...

bini najib tak pakai tudung satu masalah besar kat korang. ketua penipu korang berzina terang terang ada gambar, korang tak kisah pulak ya? tudung atas, bawak buka tak pa ya? macamana dengan azmin? bini dia bertudung atas, bawah buka? mat sabu pulak? mulut macam puki ayam? ok ya?

Anonymous said...

aku rasa bumuh sial ni, kapir harbi ni tu pasal bebenor nak DAP & PAS kawin campur tu!! apa pun tahniah la bumuh sial....

Anonymous said...

pas sedang meroyan, asal dapat jatuhkan UMNO. meroyanlah Pas, kerana anda akan jadikan sejarah lama berulang. pembesar dulu merebut kuasa, minta bantuan Inggeris, jatuhkan lawan. kemudian inggeris minta habuan. ok pas, buatlah supaya bukan islam berkuasa, kemudian kita pakat-pakat gelak kerana orang tu akan jadikan agama Islam setaraf dengan agama depa. baru puas hatikan?

Anonymous said...

PAS nak melaksanakan hudud dan mendirikan negara Islam tapi hanya bertanding 70 sahaja dari 222 kerusi. Bukti jelas PAS hanya berpura pura nak menubuhkan negara Islam. Kalau serius bertandinglah sekurang kurangnya 200 kerusi. Bertanding 70 kerusi tapi mungkin menang 30-40 sahaja, 40 kerusi apa engkau dapat. Tak menghairankan kerana Nik Ajis kata politik itu penuh dengan tipu muslihat. Ingatkan orang biasa saja yang tahu bab tipu menipu rupanya Ulama juga tak ketinggalan...he he he

Anonymous said...

taat kepada Allah, Rasul dan Ketua (Pemerintah) adalah perintah Allah.... selagi tidak melanggar perintah Nya.. slama aku hidup ni tak penah pn aku d suruh buat benda tak elok oleh pemerintah .. tapi akhir2 ni ... aku d suruh demo, merosakkan harta awam, mencarut, memaki, membohong dsb .. tp bukan oleh pemerintah lah ...

Anonymous said...

Hangpa nak kata apasekali pun pd Anwar or Nik Aziz, aku pedulik apa! Depa tu bukannya ketua aku secara rasmi...!!!

But PM of Malaysia adalah ketua aku! Ketua pd anak2 aku! Rasmi berdasarkan hak aku dlm perlembagaan!

Bila perlembagaan mengatakan Islam itu ugama bagi persekutuan, maka hormati & taatilah akannya. Baik rakyat or pemimpin!

Namun, bila ketua negara sendiri tak hormati perlembagaan.....payah la!

...Muhyidin kan ka ada! Bini dia manis ikut perlembagaan.

Awat UMNU BODOPIANG sgt nih...!!!

Anonymous said...

nak tanya sikit ngan bomoh siam, isu tudung bini pm ngan isu murtad.. mana lebih besar???? sndiri mo ingat lah ...

Zaeydee said...

Aku kenal lama PAS ni...dia orang mmg bongkak yang amat...konon ilmu agama tinggi..tapi sayang akal takde... puak2 PAS laknatullah ni takkan puas selagi BN dan UMNO berkuasa...bagi mereka alang2 tak dapat kuasa biarlah orang2 Melayu kempunan nak perintah negara...matlamat mereka satu je.. jatuhkan UMNO...punyalah dendam kesumat mengalahkan syaitan laknatullah...masyaAllah! apa nak jadi dengan PAS PIS PUS ni...

Zaeydee said...

Aku kenal lama PAS ni...dia orang mmg bongkak yang amat...konon ilmu agama tinggi..tapi sayang akal takde... puak2 PAS laknatullah ni takkan puas selagi BN dan UMNO berkuasa...bagi mereka alang2 tak dapat kuasa biarlah orang2 Melayu kempunan nak perintah negara...matlamat mereka satu je.. jatuhkan UMNO...punyalah dendam kesumat mengalahkan syaitan laknatullah...masyaAllah! apa nak jadi dengan PAS PIS PUS ni...

Anonymous said...

BOMO SIAM--X PAYAH JADI BOMO LAH SYIRIK KO TAHU X...URUSAN ROSMAH TU BIAR NAJIB YG URUSKAN DAN BIARLAH NAJIB YG KAWAP NANTI-SEJAK BILA ULAMA PAS BOLEH TAFSIR AL QURAN IKUT SUKA DIORG JE NIE?KALAU NAK LAWAN UMNO SEMUA BOLEH LAH??-NAK BUAT HUDUD KENA DAPAT PERSETUJUAN SEMUA KAUM KAT MALAYSIA NI.NI BUKAN KERJA SENANG BOMO..ISLAM X BENARKAN PAKSAAN..

Anonymous said...

Najib ni, bukannya jahat tera mana sgt...! Lagipun...ala...masa muda, biase le! Macam kita jugak!

Cuma bila dah berumoq ni, dia macam takut kat bini.

Hangpa pujuk la dia! Habaq kat dia, pasai anak Pak Tam Non tu...cun giler! Umoq 26 tahun! Ustazah laie...! Jgnkan paha...lengan dia pun takdak lagi jantan yg dpt teropong!

Klu Najib menikah dgn dia, Najib la jantan machola yg pertama dpt tgk....LIVE uncensored!!!

Tak mau ka? Pujuk la dia UMNU woi...!!!

Anonymous said...

11:43,
'ISLAM X BENARKAN PAKSAAN'

Pasai tutup orat...???

Islam tak paksa tutup orat...?

UFB...your fatwa please!

Anonymous said...

11:39 AM

Murtad? Last opinion...BUNUH!

Tak tutup orat?
Ini janji AllahSWT, bukan Janji diCapati....

Suami, makbapak! Masuk neraka! Pompuan tu...jadik kayu api dlm neraka!

Pilih mana hg nak...!!!

Anonymous said...

sah lah bomoh siam ni kapir, dia kata
'ISLAM X BENARKAN PAKSAAN' tapi maksud dia sbnar adalah pada isu murtad!!!! bukan isu tudung.... bomoh siam ni bukan muslim ni... kantoi

Anonymous said...

11:58 AM

Hg la yg kantoi...ayat 'ISLAM X BENARKAN PAKSAAN' tu aku petik kata2 anon 11:43...

Suruh pi sekolah! Hg lari...!

Anonymous said...

Wahai PM ku...Bila wanita menjaga auratnya dari pandangan lelaki bukan mahram, bukan sahaja dia menjaga maruah dirinya, malah maruah wanita mukmin keseluruhannya. Harga diri wanita terlalu mahal.

Anonymous said...

Mendedahkan aurat bagi seseorang manusia yang berakal dan cukup umur hukumnya adalah haram...!

Tak paham lagi ka...!

Klu bini org lain aku tak kisah! Ini bini ketua negara! Buat malu negara!!!

Anonymous said...

Macam kata org Kedah...

"Lambat lepa je nak perintah negara! Bini sendiri pun tak terperintah!!!"

Anonymous said...

Wei anak bebal,kau tengok dap,depa tentang islam terangan lagi..sahabat umno ada ka menentang islam terang terangan?sekurangnya depa boleh menerima umno sebagai pemerintah.dap?orang melayu depa halau,hudud depa lawan,maki orang melayu....pecahbelahkan orang melayu melalui pas..buta ka!?bagi duit bantuan guna hasil judi.apa benda tuh?boddoh biar bertempat...jangan nanti kau jadi tukang cebok dap..baru kau tahu langit itu tinggi ke rendah!

ambe said...

dah tak ada modal belah la!

ambe said...

Barua abadi dap

Anonymous said...

kalau kau dah kompem syurga,baru kau layak cakap irabg laen la tolol!

Anonymous said...

12:46 PM said: ..sahabat umno ada ka menentang islam terang terangan?

Ada! Dari sahabat UMNU yg sah berzina, CSL...! "Klu UMNU buat hudud, MCA akan keluar BN!"

Anonymous said...

Hangpa nak kata apasekali pun pd Anwar or Nik Aziz, aku pedulik apa! Depa tu bukannya ketua aku secara rasmi...!!!

But PM of Malaysia adalah ketua aku! Ketua pd anak2 aku! Rasmi berdasarkan hak aku dlm perlembagaan!

Bila perlembagaan mengatakan Islam itu ugama bagi persekutuan, maka hormati & taatilah akannya. Baik rakyat or pemimpin!

Namun, bila ketua negara sendiri tak hormati perlembagaan.....payah la!

...Muhyidin kan ka ada! Bini dia manis ikut perlembagaan.

Awat UMNU BODOPIANG sgt nih...!!!

.............

Menghormati perlembagaan bermakna menghormati Islam sebagai agama rasmi. Sesiapa yang tidak menghormati Islam sebagai agama rasmi maka ia tidak menghormati perlembagaan. Buktikan Najib tidak meghormati perlembagaan. Hai Bomo Bodoh sila sebutkan di bahagian mana dalam perlembagaan yang menyebut tutup aurat itu sebahagian dari perlembagaan. Kelakar sungguh ajaran baru Bomo Sial sesiapa yang tidak menutup aurat tidak menghormati perlembagaan muahaaaaaaaaa

Anonymous said...

KALAU TAK BOHONG, MAKI HAMUM, FITNAH, PUTAR BELIT, TAFSIR QURAN HADIST UNTUK UNTUNG CEPAT, MACAM BOMO SIAM JUGA LA, ULAMAK NAK KELUAR FATWA PUN PERLU RUJUK BERBAGAI BAGAI KITAB, HADIST, NAS NAS AL QURAN... SEBALIK NYA PUAK PUAK NI PAKAI HUKUM AKAL... INI LAH YANG MENCELARUKAN KEADAAN, KEMANA AKAN PERGI PUAK PUAK NI KALAU PUAK NI TAK SEMPAT BERTAUBAT? FIKIR FIKIR LAH, PINTU TAUBAT SENTIASA TERBUKA.....

Anonymous said...

KATA IMAM AL GHAZALI " SESIAPA YANG MENGANGGAP DIRI NYA PANDAI, HEBAT SERTA CERDIK DARIPADA ORANG LAIN, MAKA SEBENARNYA DIALAH ORANG YANG PALING BODOHHH"... FIKIR FIKIRKAN

Ashraf said...

UMNO bukan tentang Islam tp UMNO tentang PAS yg berdendam pada UMNO sejak sekian lama...beza PAS dgn Islam sgt nyata....jadi tidak timbul isu UMNO tentang Islam...UMNO telah membina byk masjid dan sekolah agama....memartabatkan agama Islam....membangunkan ekonomi Islam....memperbaiki sosioekonomi orang2 Islam....melahirkan ulama2 dan ustaz2 bertauliah walaupun ada antaranya yg terlupa asal usul hingga menjadi penentang dsb nya...