IKLAN BERBAYAR

Friday, August 31, 2012

MALAM HINA UNTUK SEBUAH NEGARA BERNAMA MALAYSIA !




malam kemerdekaan.
malam kemerdekaan yang ke 55.
malam ini adalah malam paling malang dalam sejarah sebuah negara bernama malaysia.

pembangkang sudah membayangkan akan keperluan menukar wajah bendera sekiranya mereka memerintah malaysia.

politik mereka sudah ke tahap melampau.
mereka adalah pelampau politik paling hanjing.

aku ekspektasikan wajah pembangkang yang lebih fokus,jitu,kredibel dalam menentukan perjalanan demokrasi negara malaysia.

tapi sayang mereka tidak bertindak seperti itu.
stail politik mereka lebih menjurus kepada politik gampang.

mereka menghentam segala apa yang sudah termeterai dalam sejarah penubuhan negara, menghentam di atas nama kebebasan dan hak asasi.

RAKYAT MALAYSIA , PERTAHANKANLAH MARUAH NEGARA !
POLITIK ADA BATAS.
POLITIK ADA SEMPADAN.
POLITIK ADA HAD.

ayuh pertahankan lambang kedaulatan negara bernama MALAYSIA !

nantikan sambungan ke 2, aku terpaksa balun mereka-mereka itu !

302 comments:

1 – 200 of 302   Newer›   Newest»
Anonymous said...

Mmg celaka la.. Politaik gila babi.. Haram jadah punya pembangkang!!

Anonymous said...

Macam sial.. yg bawa bendera tu berotak anjing. Bukan rakyat Malaysia kot ? Kalau rakyat Malaysia mmg sudah pasti confirm mmg anjing kurap..

warisan tmk said...

Negeri-negeri Melayu di utara seperti Perlis, Kedah, Kelantan dan Trengganu pernah dijajah oleh Siam. Kemudian seluruh Tanah Melayu telah dikuasai oleh British, kemudian Jepun.

Selepas Jepun, kaum Cina cuba mengambil alih kuasa secara bersenjata melalaui Parti Komunis Malaya, tetapi digagalkan oleh British yang akhirnya mengembalikan kedaulatan Tanah Melayu kepada bangsa Melayu.

Dendam anak cucu Parti Komunis Malaya ni belum padam. Parti komunis Malaya dulu cuba menyerap ke dalam bangsa Melayu melalui Parti Kebangsaan Melayu Malaya(PKMM). Hampir separuh dari kepimpinan PKMM adalah komunis. Bendera yang dipamerkan malam ini adalah cadangan bendera Malaysia rekaan PKMM sebelum negara merdeka dahulu.

Aku yakin mereka ni anak cucu Komunis Melayu, yang tunduk patuh kepada pemimpin tertinggi PKM, Chin Peng. Cina Komunis ni memang bijak, guna Melayu untuk jatuhkan Melayu.

Anonymous said...

itu mesti orang suruhan UMNO, nak masukan TV3,newspaper nak burukan Pembangkang,strategy lama.. moga tuhan memberi hidayah padamu. amien

Anonymous said...

Anoni 5:04 AM - banyak la engko punya orang suruhan UMNO! geng sendiri pun tak mau mengaku geng ka? rosak mood aku menyambut Merdeka dalam Syawal. dah la masih dlm bulan yg mulia lagi ni, bulan bermaaf-maafan. macam ni ke geng ngko yg melayu dan Islam tu patut buat. bersama2 dgn kafir utk menjahanamkan bangsa sendiri

warisan tmk said...

Semasa Parti Komunis Malaya(PKM) pimpinan Chin Peng cuna menguasai Tanah Melayu sebelum merdeka dahulu, mereka menampilkan beberapa orang pemimpin Melayu termasuk Rasyid Mydin, Abdullah CD, Musa Ahmad dan lain-lain.

Di masa ini, DAP pimpinan lim Kit Siang dan Lim Guan Eng menggunakan taktik yang sama...menggunakan beberapa pemimpin Melayu seperti Anwar Ibrahim, Mat sabu, Nik Aziz dan Hj Hadi sebagai ALAT bagi menjatuhkan Kerajaan Islam/Melayu.

Anonymous said...

Biasalah puak puak PR, kalau dah tersepit, "tu UMNGOK punya kerjala",memang tak de telor nak ngaku kesalahan sendiri.... Bagi aku BN ke PR ke salah tetap salah,benar tetap benar,jangan la taksub membabi buta,ada otak gunala...Politik taksub nila yang boleh menjahanamkan ummah...

Anonymous said...

Sila buat kajian, ape itu Sang Saka, dan bendara East India Company dan bendera UMNO

Anonymous said...

keturunan bangsat......otak2 yg diletakkan kat ujung kaki....

Anonymous said...

bangsat punya anjeng!!

jilat habis anjeng2 nih! singapork mmg babi!!,

Amran Iskandar said...

Semua tu pengikut yg bodoh,bangang tak tahu menghargai jasa n pengorbanan orang2 dahulu.

Amran Iskandar said...

Semua tu pengikut yg bodoh,bangang tak tahu menghargai jasa n pengorbanan orang2 dahulu.

Anak Lenggong said...

Anak sape laa yang menjadi celaka dan sial yu...mereka terlalu bangga dengan perbuatan mereka yang tidak menghargai erti kemerdekaan sehingga kan melakukan kerja yang melampau..begini la jadinya pabila KDN didijaga oleh saorang yang lembek..dan asyik dengan amarannya sahaja menjadikan sicelaka-celakani dah menjadi terkalu melampau.

Anonymous said...

Bukti bergambar sudah ada.. kini PDRM boleh mencari dan menangkap setiap ekor monyet2 demonstrasi ini untuk di bawa pengadilan. Motif tangkapan: Membuat provokasi melampau sehingga boleh mencetuskan huru hara dalam negara. Lepas tu kita tengok sama ada bangsat2 ni ada berani menukar seluar mereka yg mereka terkencing didalamnya. Inilah sebenarnya golongan pecacai pembangkang yg takde maruah dan tidak beretika.

Anonymous said...

MASALAHNYA PADA KEPIMPINAN KITA..KENAPA?MANA TINDAKAN ORG ATASAN KITA?MANA TINDAKAN PIHAK BERKUASA?JGN NASIK JADI BUBUR BARU NAK BRTINDAK!..AKU DUK MALAYSIA NI DAH RSA XSELAMAT,SEBAB KERAJAAN DAH MCM ORANG BODOH,IKUT SEMUA KEHENDAK PEMBANGKANG,DAN TAKDA TINDAKAN DIAMBIL BILA PEMBANGKANG MELAMPAU DAH MELANGGAR UNDANG-UNDANG

Anonymous said...

nampak muka mcm muka org luar sj,mukin mereka ni dibayar utk menjatuhkan Malaysia,ya ALLAH Kau peliharakanlah bumi Malaysia ini dr dirosakkan oleh puak2 pembangkang ini,aku bersyukur kepadaMU kerana malaysia ini aman damai x nampak pun kekejaman pemerintahan skrg,Kau kekalkanlah keamanan di bumi Malaysiaku ini,Aminnnnnnnn!!!

Anonymous said...

KDN ?
HISHAM ?

Anonymous said...

Allah SWT bagi bola tanggung lagi kat bloger umno.

Bodoh sungguh idea tukaq bendera ni. Politik binatang.

Anonymous said...

oiii balik singpork la...la hoi..

patutla asyik puji demokrasi SINGPURA

buleh kempen politik dlm tv singpore...oi bertanding kat sana la oii

hangkedee said...

Penjilat penjilat tegar kote bangkok Aljuburi anak haram jadah.super super stupid

Anonymous said...

GAP...mungkin ko tak kenal aku..
tapi penah gak aku share emel kat ko..

kadangkala aku heran.apa KDN buat?
kita punya berjuang sana sini,diorang main lepas tangan jer macam memang nak sangat negara ni jadi kucar kacir.haramjadah la

hari merdeka ni terkeluar ayat tak sepatutnya plak.lainkali memang jangan percaya sangat konon dia ni anak bekas pm or anak bekas menteri untuk kita angkat jadi menteri plak selagi mana dia tak buktikan kredibiliti dalam kerjanya.nak mentadbir negara bukannya syarikat konglomerat.

ooo dia ni anak tun hussein onn jadi memang patut utk menteri.haramjadah la korang semua.ingat negara ni hakmilik korang je ker.kalo bapak korang tadbir elok n korang pn ada kredibiliti utk tadbir elok maka aku tak kisah.

tapi kalau dah seronok rasa selesa sebab pak bekas menteri atau menteri,dia pun patut jadi menteri,aku tak heran kalau betul arab spring tu jadi kat malaysia ni.

ada orang punya la dedahkan PR tu pnya ramai kroni anak beranak ada jawatan mcm PKR dan DAP,tetiba yg geng menteri boleh plak buat benda yg sama utk bagi peluru balik.

patut la dalam filem Gladiator, raja Rom sendiri minta panglima perang dia attack Rome balik sebab dah terlalu banyak korupsi.orang yang berjuang dia akan sentiasa jaga diri kelengkapan perang menghadapi musuh.tapi orang yang memerintah,macam garis halus je sama ada dia nak boleh korup atau tak.

kalau betul pasukan risikan PDRM begitu hebat seperti dikata,kenapa tak dapat dikesan sejak awal mereka yang jadi anjing perosak (PR) ni?

kalau menteri pun salah tangkap je la tulih menteri mana tak payah dok cover nama dalam paper.bila lemah haritu pandai plak suruh bersatu atas Islam dan sebagainya.bila dah stabil kuat sikit mula main lepas tangan jer.asal anak bekas atau menteri,maka terus bagi jawatan menteri kat dia.

Malaysia ni ada satu je kat dunia ni.baru 55 tahun plak tu bebas dari dijajah.kalau rasa tak mampu tadbir negara,dipersilakan berundur secara terhormat.kita bercakap tentang rakyat malaysia keseluruhan.

Anonymous said...

tu bukan bendera selangor ke

Anonymous said...

INILAH MUKA MUKA MELAYU YANG AKAN MSNAHKAN MELAYU SENDIRI DIBUMI MELAYU. WAJAH WAJAH MEREKA WAJAR DI SIMPAN UNTUKNTOTONAN ANAK CUCU KITA SEAGAI PENDERAKA KPD MELAYU SENDIRI.
THEY ARE TRAITORS TO THE MALAYS.
ANAK ANAK SUNDAL ALAYSIA.

Anonymous said...

HINA BENDERA, KALAU NEGARA LAIN DAH KENA TEMBAK SAMPAI MAMPOS.

Anonymous said...

ELOK SURUH ANWAR LIWAT JUBXX BUDAK TU !

Anonymous said...

Kenapa dihinanya bendera malaysia lambang maruah sebuah negara berdaulat ?

Sedihnya...sedih sungguh.

Politik pembangkang terlalu menghancurkan.

Anonymous said...

BUANG ISA.
SEKARANG NEGARA DAH MACAM TAK ADA UNDANG UNDANG.
BEBAS BUAT SESUKA HATI.
BEBAS SEX, BEBAS UGAMA, BEBAS DEMO, NANTI PENJENAYAH DI SANJUNG, POLIS DI PANCUNG.
MALAYSIA KEARAH NEGARA LAWLESSNESS.
BUANG ISA TINDAKAN BODOH.
BUANG ISA TINDAKAN BODOH

MACAMANA EXCELLENT PUN SESUATU KERAJAAN, TAPI TAKDE UNDANG UNDANG MEANS NOTHING.

JANGAN CARI WINNABLE CANDIDATE SAJA, TAPI INTELLIGENT CANDIDATE AS WELL.

Anonymous said...

Pulak... tiru bendera Indonesia muahaaaaaaa

zat said...

ini keje beberapa budak2 tapi GAP sedap je kata ini pembangakang ...baik2 GAP nanti kau pun asyik kena byr saman mcm paper utusex..

Anonymous said...

Macam bendera Indon pun ada Singapore pun ada

rakab said...

Puak puaka nih berpolitik dah tak pakai akal lagi...betul-betul dah jadi setan !!

semoga Allah cabut segera nyawa bangsat-bangsat yang menghina maruah negara itu.

zat said...


Tengku Razaleigh Hamzah:

The present generation in power has let Malaysia down.

Our race-based party system is the key political reason why we are a sick country.
Without a doubt, Malaysia is slipping. Billions have been looted from this country, and billions more are being siphoned out as our entire political structure crumbles.

It is time to wake up.

Anonymous said...

keje budak2 bangang macam ko ler zat

Anonymous said...

video kemerdekaan paling bezt sejak 4 thn... kalah tnb punya..


http://mymassa.blogspot.com/2012/08/iklan-merdeka-paling-pedas-untuk.html

zat said...

janji duit ditepati
merdeka

mau duit kaa !

Anonymous said...

wake up kepala bana hang!!!
hooiii!!! sedar2la dr mimpi hang tue!!!
ini pasal maruah negara! pasal lambang negara!
kalau bukan rakyat sendri x mau nk pertahan, nk suruh sapa??? rakyat singaPORK??? rakyat singapurapura??? nak suruh si hisham rais kaki melancap??? mat sabu jilat burit mah??? berpolitik ada batasnya. kalau x setuju, x sokong kepimpinan skang pun kenapa mesti dilibatkan asas2 pembentukan sebuah negara? kenapa mesti dipermainkan2 maruah negara? di negara lain rakyat sggp mati kerana pertahankan panji2 negara puak2 taik ni sggp mati x? atau sanggup mati pertahankan kote bengkok si nuar??? satu jer persoalan yg aku nk tinggalkan buat ko zat... 'yes! young people has develop & getting wake up, but in which direction???'

zat said...

7:46,

Jgn nak lari dari isu sebenar perhimpunan...JANJI DEMOKRASI !! walau byk sekatan jln, beribu rakyat tetap tak gentar utk melawan ketidak-adilan...

apasal nak fokus atas kebodohan lima enam budak2...

Anonymous said...

Bodohnya tiru bendera Indoneia. Kalau mereka perintah puak niakn di ganyang oleh rakyat Indonesia. Awal2 lagi dah tunjuk kebodohan siapa lah nak undi kamu semua.

zat said...

7:56,
satu jer persoalan yg aku nk tinggalkan buat ko zat... 'yes! young people has develop & getting wake up, but in which direction???'
=====================================

hopefully the right direction..it is not for us to say they are wrong...just hope its the right one...bcoz the current generation of leaders have screwed up...we have become a sick nation..

Anonymous said...

BN janji ditepati dapat duit, pembangkang janji ditaburi dapat duit air liur....muahaaaaaa

Anonymous said...

Sedih dan teramat sakit hati

Student74 said...

HISHAMUDDIN RAIS WAS A STUDENT FUGITIVE.
MENTERI MANA YANG HALAL KAN DIA BALIK MALAYSIA.
KAN DIA DAH BUAT KECOH LAGI.
SEKARANG KDN BUAT APA, TANGKAP SAJA.

.

Anonymous said...

Jgn nak lari dari isu sebenar perhimpunan...JANJI DEMOKRASI !! walau byk sekatan jln, beribu rakyat tetap tak gentar utk melawan ketidak-adilan...

apasal nak fokus atas kebodohan lima enam budak2...

=========

"Janji demokrasi" demokrasi apa! negara dah pun demokrasi yang tepat "janji demonstrasi rusuh'"tapi tak dapat sokongan....

Anakmuda said...

SAUDARA GAP,
HARAP BOLIH BUAT CERITA DAN LATAR BELAKANG HISHAMUDDIN RAIS DARI MULA IA TERLIBAT DENgan STUDENT DEMONSTRATION 70 Han .
RAKYAT ALAYSIA SUKA HENDAK BERKENALAN DGN BELIAU LEBIH RAPAT.
APAKAH SUMANGAN BELIAU PADA NEGARA.
ADAKAH BELAU MAKHLUK ANBERTANGGUNGJAWAP.

SILA BONGKAR.

usin said...

kalau bos kdn adalah org seperti aku, muka2 pengkhianat ini akan dipastikan hilang dari mukabumi dan tiada siapa dpt kesan dlm tanah mana mereka hilang. ingat lg sejarah negara2 yg kuat dahulu, pemerintahnya adalah cukup kuat utk diusik oleh tikus2 mondok spt malam tadi. namun apakan daya, mdn bukan spt aku, tahan sabar sajalah. walaupun bendera malaysia cuba diubah menjadi bendera kominis, tahan sabar. sabar...sabar...sabar melihat aksi2 bangang yg bongok dan bahalol serta tolol. suka koranglah sebab bos kdn bukan org spt aku. bersyukurlah korang...

Anonymous said...

Agaknya budak budak nakal tu nak bersatu dengan Indon atau Sing a Pork...

Anonymous said...

Sangat menakutkan & pembangkang perlu dijauhi. Boleh ke kita percaya kepada ketua mereka A.Samad Said, Hishamudin Rais & Marina Chin. Apa jasa mereka. Fikir-firkan lah. Kalau susah bolehkah kita pi cari mereka ni. Mereka akan timbul bila ada kesempatan.

Anonymous said...

kenapa lah bodoh sangat.kalau bendera yang sedia ada tu ciplak dari Amerika nak ganti dengan bendera ORIGINAL-ok jugak.Ni nak ciplak bendera Singapura ni apa cerita?anak sedara aku dulu masa dia kecik kecik cakap diorang semua NGOKDOLOL.BONGOK,BODOH,TOLOL

Anonymous said...

zak kalu aku tenku razali, aku pun jadik cam tu la gak

so jgn la kutuk sgt nasa, hassan jati tu..

org melayu kata: merayu pada yang sudi..

Anonymous said...

Harap semua akhbar BM siarkan gambar-bambar ini agar semua Rakyat tahu tujuan sebenar PR tu.

Ade kata bendera merah putih tu mirip PKM, mungkin Mat Sabu sangat gembira !!!

Nani.

Anonymous said...

Aku sedih dan risau dgn situasi rakyat Malaysia.
Allah berikan nikmat mcm2 tp perangai rakyat semakin jahat. Pemimpin lembut xsesuai untuk rakyat jahat. Aku takut Allah takdirkan pemimpin jahat dan betul2 zalim akan ambil alih negara kita. Kita selama ni lihat kekejaman Syiria, Mynmar, Iraq hanya di kaca TV.
Anjing2 Pakatan anggap itu semua lakonan dunia, tp krn angkuh sombong rakyat dgn nikmat ditakuti Allah tarik nikmat dan uji dengan kesengsaraan. Apa yg kit alihat dikaca TV betul2 terjadi

Adakah itu yg puak2 jahanam PR Laknatullah ini mahukan? Untuk hidup ini jika hati mati, akal budi terkubur, hanya hidup untuk memuaskan nafsu dan keangkuhan, makan minum seperti binatang tapi jiwa bukan fitrah manusia??

Perangai2 biadab anjing2 suruhan di atas pasti akan mendapat balasan Tuhan. Bg org beriman setiap zarah kebaikan akan dibalas kebaikan oleh Allah. Manakala setiap dosa dan keburukan juga pasti ada balasan.

Hanya manusia2 yg mati agama shj rasa bebasa dan angkuh seperti gambar di atas. Sedih pilu melihat generasi kini. Apakah akan terjadi tk lama lagi?

Anonymous said...

Hey Annon 8.24 AM, sebodoh-bodohnya Indonesia, sehina-hinanya Indonesia, tidak ada rakyatnya yang bodoh, goblok, rendah serendahnya martabatnya yang menjual harga dirinya kepada negara lain (s'pore) hanya karena nafsu untuk menguasai kekuasaan (negara).... goblok, bodoh bangang... itulah yang sepatutnya untuk engkau renung-renungkan sedalam-dalamnya dengan hati yang sejernih-jernihnya...

Anonymous said...

ini serupa bendera indonesia!

malaysia telah dijajah oleh indon
anwar nak jadi presiden indonesia?

Anonymous said...

Annon 7.56 AM, rakyat Indonesia masih mempunyai harga diri yang tinggi untuk tidak merendahkan martabat dengan menjual kehormatan bangsanya kepada negera lain hanya karena nafsu ingin menguasai negara (kekuasaan)... goblok...

Anonymous said...

macam bendera singapork lah!

syabas Dap dan Pap!

melayu sentiasanya bodoh!
dulu, sekarang dan selamanya

Anonymous said...

Annon 8.38, jangan pernah bermimpi untuk dapat jadi presiden Indonesia. Rahyat Indonesia mempunyai nasionalisme yang tinggi... tidak bodoh dan goblok menjual maruah dan harga diri bangsa sendiri kepada bangsa lain...

Anonymous said...

Apakah yg dimakan oleh segelintir rakyat negara inui sehingga menjadikan mereka KERAS ANGKUH lagi JAHAT??
Benih2 siapakah yg ini? lahir dr perut mana kurang ajar tidak berfikir tindakan itu apakah baik buruknya?

Sudah jelas sgt pembangkang Malaysia berada pada tahap kelas manusia yg palin rendah tamadun dlm dunia moden ini. Adakah ini yg rakyat mahukan?

Tidakkah kita fikir perbuatan gila yg sama akan dilakukan oleh generasi2 ini bila pemerintah lain pula naik, krn nafsu mereka sudah mambuak2 dan diajar kurang ajar.
Tiada kejayaanlah bg pembangkang melainkan kegagalan. Semua ini tiada untung apa, satu kebodohan apabila bendera panji2 negara tidak dihormati. Dlm Islam, panji2 adalah maruah perjuangan. Sehingag di medan peperangan, para Sahabat Nabi mempertahankan panji2 tertegak sehingga gugur dipancung musuh.. mulianya agama untuk manusia.. tp manusia2 spt diatas memilih utk jadi haiwan rimba.

Inilah generasi rosak negara..

Anonymous said...

itu cuma provokasi murahan supaya kjaan ambil tindakan dan berlaku zalim keatas mereka nanti boleh la guna dalam kempen pilihanraya.. tp apa yg mereka harapkan x berlaku sebab kdn dah malas nak layan..

Anonymous said...

Annon 8.24, Rakyat Indonesia pun dah menyampah dengan korang... kenapa pula nak terima korang bergabung dengan Indonesia... yang korangtu dah dengan bangganya menjual harga diri dan martabat bangsa sendiri pada bangsa lain hanya karena nak kuasa.... hmm hampeh...and goblok..

Anonymous said...

mak kau di pukiki....mau puki ka

Anonymous said...

Sedih sgt.. susah hati jika puak2 ini kuasai negara.. kenapa fitrah mereka ini songsang dr fitrah manusia mulia?

ALLAHU AKBAR.. WALIYYA ZUBILLAH.. Lindungi lah kami dr puak2 yang zalim lagi kufur pd nikmat Mu ya ALLAH!

ada aku kisah said...

malam merdeka pakatan haram..ada malam enam jahanam...sunguh bangsat dan celaka...benci dengan pak2 menteri bertanggungjawab hanya membisu....

Anonymous said...

PUKIMAK PUNYA ANAK HARAM, BANGSA TAK TAU MENGENANG BUDI, ELOK BLACKLIST TERUS DARI JADI RAKYAT MALAYSIA BIAR DIAORANG NIE TAU APA ITU HARGA HARYAT MALAYSIA...BENDERA SIMBOL APA MACAM TU??
BAU JAMBAN, LEVEL LONGKANG, MACAM SIAL, AKU DOAKAN SIALAN PENDERHAKA NIE SEMUA TUHAN TUNJUKKAN BALASAN MENDERHAKA KEPADA PEMERINTAH....AMIN !!!

Anonymous said...

Annon 7.41. bendera Indonesia didapat dengan air mata dan darah dari pejuang Indonesia.. dan rakyat Indonesia ada otak dan hati nurani untuk tidak menukar dengan mana-mana bendera kebangsaan lain.... dasar goblok...

Anonymous said...

KDN pun bukan tk tegas tp serba salah. Dlm keadaan dunia yg penuh manusia2 jahat lg kuat akal menipu, kebenaran akan diatasi dgn kebathilan. Inilah yg dikatakan fitnah akhir zaman yg cukup ditakuti oleh umat2 terdahulu! Benda yg benar dan mulia dihina. Kehinaan dimuliakan.

Org yg berzina, yg melanggan pelacor, yg menyokong kebebasan iblis disanjung mulia. org yg buat kebajikan, yg menegakkan kebaikan dihina.. Allahu Akbar..

Anonymous said...

Mat Sabu sial

Anonymous said...

dan berjuta yang.meluat tengok himpunan biawak kuning....

Anonymous said...

Annon 7.27... setuju seratus peratus... kalau negara lain dah kena tembak.... kat sini.. hmmmmm entahlah...

Anonymous said...

Puak2 ni halalkan LGBT...sial

Anonymous said...

Budak budak nakal yang pamer bendera baru konon tu nak bergabung dengan Singapork atau indonesia pun mereka tak terima. Pengkhianat negara tak diterima dimana mana pun di dunia.

Anonymous said...

Pembangkang sial

Anonymous said...

JANJI DEMONSTRASI......himpunan biawak kuning...

Anonymous said...

apa komen menteri hunus keris ???

kalau kat negara luar dah lama hilang @ aruah budak budak bebal tu semua....

zat said...

8:11,

negara ini demokrasi? haha..jgn buat lawak..kau pegi google dulu lah cari definasi sebenar demokrasi...

Anonymous said...

Ini dah kira ancaman subversif.... Komunisme.. Yg ada dlm gambar ni bukan anak Malaysia tapi anak gampang belaan anwar ibrahim lim guan eng hishamudin rias patut NYAH dari tanah Melayu ini...

zat said...

Anon 8:30,

Nasa mungkin...Hassan Ali peerah!!

tapi aku bukan suruh fokus sapa yg berucap...tapi fokus kpd kandungan ucapan..cari dan hayati ucapan nya..aku baca rasa nak menangis dgn apa yg dah jadi dgn negara kita ini..

zat said...

lagi petikan...

I ask you in joining me in calling for the repeal of the ISA and the OSA. These draconian laws have been used, more often than not, as political tools rather than instruments of national security. They create a climate of fear. These days there is a trend among right wing nationalist groups to identify the ISA with the defence of Malay rights. This is a self-inflicted insult on Malay rights. As if our Constitutional protections needed draconian laws to enforce them. I wish they were as zealous in defending our right not to be robbed by a corrupt ruling elite. We don’t seem to be applying the law of the land there, let alone the ISA.

Anak Lenggong said...

Lagi sial kerajaan negeri selangor. Kebiasaannya diwaktu menyambut sambutan kemerdekaan disetiap negeri, sultan akan dijemput menghadirinya tetapi semalam diselangor sultan tidak dijemput tetapi Anuar brahi yang dijemput dan diberi keutamaan untuk membuat ucapan..adakah ini bukan perkara biadap...

WAHAI RAKYAT SELANGOR..SEDAR LAH BAHAWA INI LAH BAHANA DAN KESANNYA PABILA SESEBUAH PENTADBIRAN TU DIBUAT SEBAGAI SATU PERCUBAAN..KALAIN ADA OTAK DAN FIKIR LAH SENDIRI KEBAIKAN DAN KEBURUKANNYA ..MANIFESTO PUN DIKATA BUKAN SATU PERJANJIAN..SO MANIFESTO YANG DIBUAT OLEH PEMBANGKANG SELAMA INI CUMA SATU UCAPAN DAN TULISAN SAHAJA..MEREKA TIDAK AKAN MENUNAIKAN APA YANG DIUCAPKAN

Anonymous said...

Babi punya Melayu. Hina betul korang ni. Melayu dah tk ada maruah. Suka tgk bangsa dan negara jadi hancur.. Alasan - semua salah UMNO... Yg baik pd mata org2 Melayu dlm gambar ni adalah DAP. Biar bangsa lain jadi pemerintah di negara ini asalkan bukan bangsa mereka sendiri...DAP ANTI ISLAM.DAP ANTI MELAYU.

zat said...

Anak Lenggong

tak pyh lah nak cuba laga2 kan kjaan Sgor dgn Sultan...tak pyh menyibuk...SSultan pun mungkin lagi suka tak payah hadir...

yg penting kami di Sgor taat kpd Sultan kami & majoriti menyokong & berpuas hati dgn Kjaan yg ada skrang ni...

Anonymous said...

kalau pr memerintah adakah demokrasi yang benar2 akan tertegak....atau demokrasi mengikut acuan pr

Anonymous said...

saya berpendapat tindakan mereka ini terlalu ego, berlebih2an dan tidak matang. saya tidak mahu golongan2 ini yang menjadi pemimpin negara ini.

Anonymous said...

betul ke tak betul ni statement kau ni li zat....

Anonymous said...

anak lenggong sangat berpuas hati dengan kerajaan yang ada di selangor sebab agama islam bebas dipersenda, hak melayu bebas dipijak, rumah urut tumbuh bagai cendawan lepas hujan, LGBT dah jadi hak asasi, nak makan ais krim dalam tandas pun boleh

Anonymous said...

Kalau PR perentah..demokrasi syaitan lah yg akan tertegak. DLm Islam pun semua hal ada batas, hak di jalan pun ada adabnya. Punahlah negara kalau puak2 dajjal ni perentah!

Anonymous said...

TAK SANGKA ASAL SOKONG BERSIH JE, ASAL SOKONG PR JE..MESTI TERSERLAH KEBODOHAN PENGIKUT2 DEPA YANG MELAMPAU. GENERASI BODOH YANG BERCITA2 NAK MEMERINTAH NEGARA INI? NO WAY!

Anonymous said...

"kami berpuas hati dgn kerajaan Selangor skrg kerana MB nya BODOH mudah dikudakan oleh DAP dan CINA. Kami juga sgt puas hati krn Selangor sudah berjaya jadi negeri sex, mudah untuk mencari pelacor, urutan batin, dan kami jangkakan air percuma dari lombong akan diperolehi tk lama lagi, sebg manifesto krjn...kami sgt syg MB kami yg GAGAP lagi BEDOL tu.."

mie said...

melayu mudah lupa... betullah kata tun dr mahathir.

utamakan kepentingan majoriti, kalau mereka yg inginkan perjuangan geGILA tu, sila lah cari tanah baru,
wujudkan sebuah negara yg nak gunakan bendera mcm tu,
mungkin d acheh ke.. sesuai utk mereka yg suka memberontak tapi x nak pakai oTAK

Anonymous said...

Ini Tuhan nk tunjuk dan aibkan perangai2 jahiliyyah Pakatan Haram. Dr sekecil2 penyokong sehingga ke lanun2 besar angkuh jahat spt Anu-war, Lim Kit Sial, Lim Guang Engok, Ajis Hardy.. kot mane PR nk hala tujukan negara ni dgn perangai2 anjing ini?

Anonymous said...

Aku fikirlah mereka ini semua mungkin (BESAR KEMUNGKINAN ANAK ANAK BABI...)

mie said...

menyamakan
jalur gemilang
dgn bendera bendera
negara jiran....
x ke meniru, menciplak?
atau mmg mereka ini nak jadi mcm mereka-mereka yg punya bendera semaCam ini

Anonymous said...

Puas hati? Kahkah jgn nak menipu sgt. Smpi nak election lg sekali janji kerajaan selangor nak bg air percuma pun sy x merasa lg. Mcm jilaka!

Anonymous said...

mie
depa ni bongok, bengap, gila babi, makhluk paling hina dan bodoh d muka bumi ni yang tiada bandingan

Anonymous said...

.
Bila Demokrasi di Salah Tafir

bayangkan perasaan anda kalau dapig berkuasa di selangor...hudud pis akan ditukar kepada hudud dapig

dan kalau Pkar berkuasa di kelate...hudud pus akan digantikan dengan hudud Pkar.

dan seterusnya sampailah dapig pkar dan puspis go 6 kaki bawah tanah

Tenun-Tenungkan

Anonymous said...

Inilah strategy si juburi menjadikan Malaysia republic... bendera republik singapura Dan republik Indonesia...

Anonymous said...

Ai,bukan puak2 kau ke yang menyalak?kenapa umno yang kau salahkan?

Anonymous said...

SIAL Pembangkang, SIAL TAHAP BABI...

Anonymous said...

Kau kebas jugak.Jilat air ludah sendiri!haha!

Bomo Siam said...

Mmuuaahhahahahaha...!

SUDAH MERDEKA KAH KITA ???

Anonymous said...

Berita tergempar, tunjuk perasaan Rakyat Indonesia di hadapan kedutaan besar Malaysia Di Jakarta. Mereka menuduh oposisi Pakatan Rakyat (PR) menciplak bendera Indonesia menggantikan bendera Malaysia sekarang....muahaaaaaaaa

Anonymous said...

Pembangakang patut dihumban saja dalam longkang bersama dengan Melayu yang layu...

Anonymous said...

hmmm..sang saka malaya? mirip bendera singapura dan indonesia.

di singapura dan indonesia, tiada sekolah vernakular. semua SATU SEKOLAH.

di indonesia lagi best, tidak boleh gunakan nama CINA. nama mesti di indonesia kan..dan banyak lagi..

adakah penyokong2 DAP setuju? adakah masyarakat cina dan india di Malaysia setuju? tapi yang aku seratus peratus pasti, wajah2 ?melayu dalam gamba2 itu adalah wajah2 melayu bodoh yang tak tahu sejarah dan tak tahu hujung pangkal..

Bomo Siam said...

UMNU dah jahanamkan Hari Merdeka...!

Inilah akibat dari sikap UMNU yg tak pedulikan 'suara rakyat'!

Anonymous said...

Bomo Siam belum merdeka masih lagi dibawah ketiak DAP dan Mat Sabu pemakan babi bersama LGE.

Anonymous said...

Semoga Allah selamatkan Malaysia dari puak yang buta hati,tak fikir jauh,ego,sombong dan tak berfikiran matang seperti anuar ibrahim,lim kit siang malam,pak nik hajes dan gerombolan yang busuk hati dengan kerajaan yang telah dipilih dan ditentukan oleh Allah.Amin! Ya Allah,lihatlah,segelintir hambaMu menentang kerajaan Mu...berilah mereka yang islam taufik dan hidayah.

Bomo Siam said...

Jika pun Jalur Gemilang itu telah di 'kotorkan' oleh UMNU...

Ianya tak perlu ditukar!

Cukup sekedar antor ke kedai dobby je...!

Mmuuaahhahahaha...!

Anonymous said...

PAKATAN RAKYAT dah TERANG-TERANG jahanamkan Hari Merdeka...!

Inilah akibat dari sikap PR yg MEMANIPULASI DAN MEMPERBODOHKAN RAKYAT ATAS NAMA 'suara rakyat'!

Bomo Siam said...

Lihatlah! Betapa 'kotornya' Jalur Gemilang dek kerana perbuatan UMNU...!

Anonymous said...

Nak dapat kuasa pun gunakan jln yng extrem,korang bayangkanlah klu pakatanharamjadah yng tak berpengalaman nie memerintah.
Cth mana press yng tak menyebelahi PR biasa di halau pd sidang akhbar mereka.

Demokrasi ala babi,mana2 yng tidak menguntungkn pakatanharamjadah itu di panggil tidak demokrasi.
Demokrasi bagi mereka klu main bontot itu hak asasi!

Anonymous said...

Jika pun CADAR itu telah di 'kotorkan' oleh ANUGERAH TUHAN PR...

Ianya tak perlu ditukar!

Cukup sekedar JADIKAN PENGELAP BELALAI ATAS KATIL je...! KAN TISU2 BERTERBANGAN PUN ADA...

Mmuuaahhahahaha...!

siut21 said...

Anda/i,

cadangan menukar bendera jalur gemilang, kalau melihat kepada material, edaran promo dan belia yang diupah untuk membuat demo dan probokasi, kemungkinan melibatkan anasir-anasir tangan ghaib, ada sumber kewangang mantap dan condong kepada sebuah negara jiran.

adalah TIDAK menghairankan kalau anasir-anasir ini akan meneruskan kebiadaban dan provokasi ini, tetapi adalah MENGHAIRANKAN kalau pihak berwajib hanya pandang sebelah mata saja.

Salam Merdeka

Anonymous said...

Lihatlah! Betapa 'HINAnya' Jalur Gemilang dek kerana perbuatan PR... SANG SAKA MALAYA KONON..

Anonymous said...

PR/PAS dah jahanamkan Hari Merdeka...!

Inilah akibat dari sikap PR/PAS yg siang malam menipu dan membohongi 'rakyat' dengan janji ditaburi!

Bomo Siam said...

Apa yg UMNU akan jelaskan pd donia?

Bendera Negara di hina sebegitu rupa!

Oleh rakyanya sendiri...!

"Boss! Malaysia Negara Islam Contoh!"

Anonymous said...

Pklah yang salah lepas king taik apa hal...dgr cakap ngo yg di belakngnya papa liwat, akhir negeri senderi penang jauh ke DAP ini la kebebalan paklah, sejak itu negera haru biru , tun mahathir beri baton untuk dia beralri tp dia merangkak can tidur..najib kena cuci najis dan berak org tuatu,wajarkah. Kita lupa ..oopp elok kita lupakan or tua tu, ungkit pun tak ada gunanya, buat sakit hati,buang masa...

Anonymous said...

sudak merdeka kah bumu aka BERUK SARKES....

Anonymous said...

suara rakyat yang mana bumu...BERUK BERUK SARKES tu ke.....

Bomo Siam said...

10:21 AM

BELUM...! Cukai masih kena bayaq!!!

Anonymous said...

setidak tidak nya tak macam BERUK BERUK SARKES tu cuba nak tukar jalur gemilang....

Anonymous said...

Bomo..


mirip singapork.

Sekarang baru aku faham kenapa Lee Kuan Yew datang bertemu Nabi orng PAS di kelantan.
Untuk biaskan fokus orang2 islam melayu kuncinya pd N.Ajis.Kerana tiada siapa yng akn bangkang kata2 yng keluar dari mulutnya.
Kata2 n.ajis seolah2 suara dari langit yng mesti di patuhi.

Dan Malam Merdeka adalah cerita permulaan yng telah bermula.

Kita akan melihat sejarah seterusnya kerana Anwar Hanyalah seekor lembu yng di tambat pd bahagian telur!

Anonymous said...

Apa yg UMNU akan jelaskan pd donia? AHHHHH...SENANG SAJA..

Bendera Negara di hina sebegitu rupa Oleh rakyanya sendiri YANG TAK LAIN TAK BUKAN ADALAH PETUALANG DAN PENGKHIANAT LAGI MAHABODOH...!

"Boss! Malaysia Negara Islam Contoh! TAPI ITU PR SELALU BIKIN ONAR..CILAKAK PUNYA PR..KASI MAMPUS ITU PR YE BOSS.."

Bomo Siam said...

GAP said: 'mereka menghentam segala apa yang sudah termeterai dalam sejarah penubuhan negara, menghentam di atas nama kebebasan dan hak asasi'.

Ya, mereka menghentam sejarah penubuhan negara yg di putaqbelitkan oleh UMNU!

Anonymous said...

Di mana2 masyarakat memang ada segelintir yang SAKIT JIWA dan MENTAL...Waliyazubillah..

Anonymous said...

jadi lah rakyat yang bagus.....bayar cukai

Anonymous said...

PR/PAS mencemar bendera baru dengan membenarkan Aljuburi membalun pelacur pelacur berlatar belakangkan bendera baru from Indonesia...ajar aljuburi dan PR/PAS, campak ke laut cina selatan dalam PRU nanti.

Bomo Siam said...

Apa2pun...aku setuju jika pelaku2 yg hina Jalur Gemilang tersebut dihukum keras!

Jelas...ini satu penghinaan yg terlalu extreem pd negara!

INI BUKAN DEMOKRASI...!!!

Kerakyatan pelaku2 ini patut ditanggalkan!!!

Bomo Siam said...

Perbuatan 'menukar' lambang negara atas alasan demokrasi or hak asasi adalah SALAH!

Pelaku2 tersebut...bukan pewaris pemerintahan Malaysia!

Bibit2 subversif patut dihapuskan!

HUKUM mereka!

Hishamudin...! Tunjukkan 'kejantanan' mu sekarang!!!

Anonymous said...

Nik Ajis kata berdasarkan Alquran dan hadis yang beliau baca terbalik bendera baru tu cantekkkkk, tiru Indonesia pun tak apa asalkan DAP tak marah.....

Anonymous said...

.

Bukan sang saka...tetapi ketua-ketua "janji bersih tapi sebenarnya kotor", yang bela SAKAI.

Bomo Siam said...

Aku sokong gerakan Janji Demokrasi malam semalam....!

Namun, jika PAS or mana2 parti didapati secara sah terlibat dlm perbuatan 'tukar bendera' ini....

Malaysia patut HARAMkan pertubuhan mereka...!!!

Anonymous said...

kalau sang saka merah putih aku sokong jugak. sekurang-kurangnya china tak angkat muka. hanya indonesia yang boleh ajar mereka ini. tapi jika singapura punya, sorri! melayu singapura semakin hilang jati diri. apa-apa pun malaysia tanah airku. jalur gemilang benderaku. aku tak rela bertuankan sekumpulan manusia mereng dan pemaksiat, yang tak sedar diri bumi yang dipijak hanya pinjaman.

Bomo Siam said...

Memang Jalur Gemilang telah kotor....!

Dikotorkan oleh UMNU!

But, kotor boleh di'bersih'kan or di cuci....

Bukannya ditukar...!!!

...jgn membazir. Membazir amalan syaitan!

Anonymous said...

ni puak2 babi sundal ni...!!!!!!!!!!!!!

Servant of God said...

Anjeng2 yang pegang bendera alternatif tuh memang tak layak duduk di Malaysia nih laa.. sedar tak bangsat!

Anonymous said...

Yg putar belit sejarah dan segala kebaikkan umnu tu ko la... Ikut stail yahudi zionis.. Bomo bodo bomo bodo bomo bodo

Anonymous said...


PAS dan Nik ajis tak marah jika bulan bintang pada bendera baru dibuang, ganti dengan lambang + yang penting dapat undi....

Anonymous said...

Bomo 10:39

Bla la dengan ko perangai mcm "sesumpah"

Ko antara yng bertanggungjawab mencetuskan perangai bangang segelintir rakyat malaysia mlm tadi.

Di sini ko catat seolah2 insiden mlm tadi sebagai keterlaluan dan ko amat kesali,tapi hakikatnya apa yng ko catatkan sebelum ini itulah saat mengembirakan!

Haramjadah PASial,aku klu ada warna hijau pd bendera tu salute juga pada PASial..tp memang tepat dalam bahasa Crotia makna PASial tu anjing!

Aku harap ko akan lebih gembira!

Anonymous said...

Segelintir SAMSENG BUSUK HATI, Bangsa Tak tahu Mahu dan Bersyukur..TAK sedar diri..

Anonymous said...

janji demokrasi ke....janji demonstrasi

Anonymous said...

Bomo

Tak sangka ko boleh merendahkn Tok Guru tahap maksum.

Nik Ajis kata sanggup terima bantuan syaitan ko pulak kata membazir itu amalan syaitan!

Tak kan orang maksum mcm n.ajis buat silap!

Anonymous said...

PR/PAS telah mengotorkan jalur gemilang. Kacang je tu tak payah pakai sabun brezee. Untuk bersihkan jalur gemilang humban saja PR/PAS dan talibarut mereka ke dalam jamban dalam PRU akan datang.

Bomo Siam said...

10:59 AM

Geng 'tukar bendera' ni WAJIB ditanggalkan kerakyatan mereka...!

Depa bukan anak cucu aku sampai kiamat...!!!

Anonymous said...

Aljuburi pengamal Syaitan: Membazirkan duit untuk melanggan pelacur jantan betina.

Nik Ajis pengamal syaitan: Sanggup menerima bantuan syaitan.

Hadi Awang syaitan besar: Mengkafirkan orang islam yang lain.

Bomo Siam said...

Aku sokong TUKAR kerajaan UMNU...!

Bukan tukar lambang negara!

...itu perkataan 'MALAYSIA' pun mau tukar ka? Tukar lambang UMNU dah cukup!

Jgn membazir...!

Anonymous said...

TIJAK GAMBAR PM IS TOO MUCH, SATU PROVOKASI !
CINA PENDATANG PERLU DIAJAR.

Anonymous said...

Bendera itu bukan tuhan, bukan agama.....

Bendera hanya dicipta mengikut ilusi & cita rasa perekabenntuknya saja...

Bendera, JATA, logo hanya simbol & lambang saja...

Apakah benda2 simbol & lambang tak boleh diubah???????

Anonymous said...

Madey pernah ubah logo/jata harimau berjuang kerajaan... ada bising?

Bomo Siam said...

Mat Sabu...! Hg kena jawab butui2 & sungguh2 pasai isu ni.

Klu tak....alamat 'bercawat' la hg sampai kiamat!!!

Anonymous said...

sanusi jonid ubah rentak lagu kebangsaan "negaraku" ........ ada salah?

Anonymous said...

logo bank Islam berubah...

Anonymous said...

logo rTM berubah.....

Anonymous said...

logo LLN.>>> TNB berubah!

Bomo Siam said...

11:18 AM

Kenapa perlu diubah? Jika Quran & Sunnah itu lambang kepercayaan kita pd agama, maka Jalur Gemilang ialah lambang kesetiaan kita pd negara.

Tukar kerajaan bukan bermakna tukar negara!

Anonymous said...

bendera msia era awal merdeka lebih meniru bendera USA---- krna kecenderungan meniru kuasa besar USA kot?


jiwa penjajah????

Anonymous said...

Bomo

Puak korang mana reti membazir...sebab tu n.ajis air lumpur pun dia suruh rakyatnya minum!

Tukar lambang umno...?kemudian tukar lambang apa..?Tolong tunjukan lambangnya?

Bomo Siam said...

Memang kita 'meluat' pd Jalur Gemilang yg dah 'kotor'....

Namun membuangkanya dgn cara sebegini hina adalah perbuatan subversif...!

Anakbatupahat said...

MELAYU SABAR MELAYU SABAR, TAK APA, TIJAK LAGI
TIJAK LAGI TIJAK LAGI, TETAPI JANGAN BUAT MELAYU HILANG SABAR........TAKUT MELAYU HILANG AKAL......NANTI SEMUA MENYESAL.

Anonymous said...

Cuba kira bintang cuma ada 12 SAHAJA. Mana lagi 2, ada negeri yg akan diberi kuasa automnomi. Sungguh malang negara ku.

Anonymous said...

Jakarta 31/8/2012.

Waduh waduh PR jahat bener ya. Bapa Anwar Bin Ibrahim @ BABI sering saja berkunjung kemari dia bilang UMNU itu jahat, enggak ada demokrasi. Dia bilang sama gue UMNU beli kapal selam tapi sebenarnya beli perahu yang enggak bisa menyelam. Tapi ngomong ngomong rupanya Pakatan Rakyat lagi jahat maling bendera kami...muahaaaaaaa

Bomo Siam said...

Memang jenis otak letak dipunggung...!

Marahkan UMNU/BN, campakkan Bendera Negara!

Patutnya...hangpa bakaq je bendera UMNU! Patah2kan 'keris' mereka!!!

Anonymous said...

Rumpun Nusantara .... asal usul kita ..... berlatarkan "JALUR MERAH-PUTIH"
- merah = perjuangan, keberanian, pengorbanan, kegigihan, ketangkasan, keperkasaan, kehebatan, unggul!
- putih = kesucian, kemurnian, kebenaran, keadilan, kekudusan, ketulusan, keimanan & ketaqwaan.....

bendera Indonesia, Singapura, ....bendera PAS, bendera UMNO,.... adalah berlatarkan MERAH-PUTIH saja tanpa jalur menyamai bendera USA!!!!!

apa salahnya jika hasrat ingin bertukar??????

Anonymous said...

Mcn bendera singapore jer,KDN buat apa halau jer malaun ni dari bumi malaysia.

Anonymous said...

tak malu bettul bershit ni bendera ciplak indon !! Kimak bershit!!

Inilah gambaran anwar dan puak pembangkang inginkan malaysia menjadi republik mcm indonesia..

Kimak anwar!!

Anonymous said...

mereka2 yg dalam gambar tu sudah terang2 mahu menjatuhkan negara sendiri. terang2 menderhaka kpd negara sendiri. patut ke org mcm tu duduk dlm negara ini? patut ke di beri kerakyatan dan keistimewaan sama seperti rakyat lain yg masih uth cintakan negara ini. kalau dah sampai nk tukar bendera rasmi dgn bendera nilan penjajah belanda dan komunis, apakah mereka ini berhak jadi rakyat malaysia?

saya juga rakyat malaysia yg cintakan negara ini maka saya juga berhak utk menolak golongan dayus mcm ini. di mana hak saya jika mrk yg bencikan jalur gemilang tp masih terima keistimewaan spt saya?

saya sarankan GAPS print muka malaun semua ni dan kita ramai2 usulkan GUGURKAN KERAKYATAN MEREKA INI! MEREKA BOLEH CARI BUMI ATAU PULAU DI DUNIA INI YG MEREKA BOLEH PACAKKAN BENDERA TERSEBUT TETAPI TIDAK SESEKALI DI BUMI MALAYSIA! sungguh saya majoriti rakyat malaysia yg diam selama ini tetapi insiden semalam sungguh membakar perasaan saya. cari mereka2 ini sampai dapat dan humbankan jauh dari bumi malaysia. sudah sampai masanya kerajaan BERTEGAS! JGN JADI DAYUS!

Anonymous said...

Bla la bomo...

Apa pembangkang buat sekarang dorang mahu tukar segala2nya sebab itu umno perlu tentang.
Kalah dalam demokrasi itu umno boleh terima ttp kalah dalam mengubah apa yng ada dlm perlembagaan kami akan tentang hingga titisan darah terakhir.

Sebenarnya kami menghormati PAS tp itu dulu,selepas jadi anjing DAP, PAS pun perlu di tentang kerana menjadi sbahagian dari agenda DAP utk mengubah negara menjadi republik.

Bla la ko jngn la kata PAS akan laksanakan hudud, tegakn negara islam semua itu tipu bukti apa yng termaktub dlm kitab jinggay tak menyatakan pun perjuangan PAS!

Memang PASial!

Bomo Siam said...

Aku tak kisah jika gambaq Najib or Mahathir yg hangpa pijak...!

Sebab depa dua ekoq tu adalah pemimpin UMNU. Hak milik UMNU! Memang patut dinyahkan pun...!

Tapi...Jalur Gemilang bukan hak milik UMNU/BN!

Maybe ada terbau bauan2 UMNU di bendera itu...ianya boleh dihilangkan dgn 'bersih'kan saja.

Tak perlu ditukar pd yg baru. Berlainan corak plak tu...!

Mana bukti kesetiaan hangpa pd negara...???

Anonymous said...

Masyarakat demokrasi.... ada rakyat yg kreatif & innovatif ingin sampaikan CITARASA dan VISI mereka... untuk negara mereka jua.

mereka rasa rekabentuk bendera itu lebih relevan & patriotik.....

walau bagaimana pun rakyat majoriti perlu setujui.... buat referedun rakyat lagi baik....

dapat konsensus.....

Anonymous said...

Bomo 11:32

Sekarang ko nampakan puak korang letak otak bukan dalm tempurung kepala!

Anonymous said...

Bendera Iran diera diktator SHAH IRAN di tukar selepas REVOLUSI RAKYAT...

kerana memenuhi aspirasi rakyat & negara masa kini....

Anonymous said...

mengapa dicemuh kpd warga perhatin yg patriotik lagi kreatif......

mereka tidak pun pijak bendera negara ..... cuma ingin satu versi baru kepada BENDERA NASIONAL.....

bendera bukan WAHYU ALLAH.... yg tak boleh berubah!

mengapa terlau FANATIK dengan simbol/logo?

Bomo Siam said...

A Samad Said kata, Malam Janji Demokrasi semalam berjaya mencapai matlamatnya....

Namun, aku kata, ianya GAGAL samasekali buat pertama kalinya dlm sejarah kempen 'baju kuning'!

Utk rally kali ini...mengaku sajalah! UMNU lebih berjaya dlm taktiknya!

Buat PR...klu nak idup lama, BERSIHkanlah anasir2 subversif tersebut dgn segera...!!!

...tak kira ianya dari dlm or luar!!!

Anonymous said...

insyaallah kita humbankan mereka ni di pru 13 nanti,ini janji aku walaupun sebelum ni aku x pernah mengundi... hidup bn kini dan selamanya.

Bomo Siam said...

11:52 AM

Berikan aku satu benda yg ada dlm dunia ni...bukan 'wahyu' AllahSWT...!!!

Bumi ini milik Allah. Takde sesuatu pun didalamnya yg terlepas dari pandanganNya...!

Bomo Siam said...

11:52 AM

Kreatif?

Dgn menidakkan kedaulatan negara?

Rakyat jenis apa hangpa ni...?

Bomo Siam said...

11:45 said: 'Masyarakat demokrasi.... ada rakyat yg kreatif & innovatif ingin sampaikan CITARASA dan VISI mereka... untuk negara mereka jua.'

Ini bukan cara demokrasi yg bertamadun...!

...marahkan nyamuk, kelambu hangpa bakaq!!!

Anonymous said...

11:47,

monarki penuh ditukar kepada demokrasi ala Iran, tak mengapalah tukar itu dan ini.

kalau misalannya Pakatan nak tukar dari demokrasi kepada sosialis/republik...logiklah kalau nak tukar itu dan ini.

soalnya, apakah Pakatan nak beralih kepada sosialis/republik?

Anonymous said...

Ni namanye bodoh tak boleh diajar.

Bomo Siam said...

Khas utk Pak Samad Said....!

Jgn kotorkan 'baju kuning dgn otak yg 'kuning'!

Bomo Siam said...

11:47 AM

Revolusi Iran yg disokong yahudi Amerika itu yg hangpa nak contohi...???

...belajaq dulu bab kehidupan sebelum bercakap!

Anonymous said...

kerajaan DIKTATOR saja yg tidak rai'kan PERBEZAAN pendapat dikalangan rakyat!

kerajaan 'ala-FIRAUN' saja menjadikan "kata-katanya" itu sebagai perintah Tuhan!

kerajaan 'ala-gestapo NAZI' dibawah Hitler saja yg halalkan 'PENGHAPUSAN' pembangkang!

sejarah buktikan... semua kerajaan yang tertegak dengan DASAR ZALIM & BONGKAK ( Dictator, Autocratic, Tyranny, Draconian, Terrorism, Satanic).. berakhir dengan KEHANCURAN!!!!!!!!!!!!!!!!!

isu hasrat tukar versi bendera negara ini perlu dilihat secara perbahasan akademik & sejarah kebudayaan rakyat ..... bukan pakai tunjuk kekuatan KUASA !

yang penting kita bina semangat PATRIOTISME NEGARA bukan isu polemik kepartian politik UBN....

Anonymous said...

11:52,

kalau pengekalan jalur gemilang dianggap taksub, tidakkah menukarkannya kepada bendera versi Pakatan nanti akan dianggap ketaksuban terhadap apa jua yang akan disajikan oleh pakatan?

Anonymous said...

12:09,

patutlah setiap hari ada saja PEMBANGKANG yang hilang tanpa kesan. ko ada statistiknya?

Anonymous said...

PKR<PAS<DAP...jgn harap dapt undi dri kmi rkyat malaysia yg dah aman di bawah PM....naungan BN...anadinya rasa panas tinggal dimalaysia silakan berambus dgn kadar segera.......

warisan tmk said...

Tidak salah kalau sekadar nak tukar rekabentuk bendera, tetapi kena le ikut cara yang betul. Negara kita negara demokrasi, kalau dapat kemenangan dua pertiga dalam PRU, tukarlah apa yang nak ditukar.

Tetapi, pada saat ini, Jalur gemilang adalah bendera kita. Kalau kita menonjol-nonjolkan bendera lain, terutamanya sebagai cara nen tunjukkan benci kita kepada Kerajaan sediada, ini sudah jadi perlakuan DERHAKA kepada negara. Di mana letaknya semangat KESETIAAN KEPADA RAJA DAN NEGARA KITA.

Akun amat bersetuju dengan beberapa saranan sebelum ini bahawa Kementerian Dalam Negeri semestinya mengambil tindakan terhadap mereka yang telah tidak menghormati Jalur Gemilang kita.

Semakin ramai penyokong BN/Kerajaan yang amat tidak berpuas hati dengan 'kelembutan' Kementerian Dalam Negeri. Apakah Menteri berkenaan terlalu percaya yang parti BN boleh bertahan tanpa sokongan kita semua, terutama pro-BN bloggers.

Bomo Siam said...

12:09 PM

Jika UMNU dilihat membeli patriotism, apakah kita mau dilihat 'melacurkan' nya...?

...matangkanlah perjuangan!

Anonymous said...

12:09,

kalau nak hapuskan diktator, hapuskan dulu parti yang nak cantas Ost Nasha kerana mengeluarkan pendapat berbeza.

kalau nak kebumikan diktator, kebumikan dulu "Cocky Arrogant Tokong = CAT, iaitu pihak yang masih meneruskan tradisi diktator ini.

Anonymous said...

bodoh btul puak2 baju kuning ni...herannya melayu kurang tp yg ramainya kominis 13 mei...sape dalangnya.....!

Anonymous said...

Mereka tak layak jadi warga malaysia, mereka jadi orang upahan siapa? bendera kita ada empat warna..ada hati nak tukar bendera hanya ditepi jalanan? Bangang punya orang!

Bomo Siam said...

warisan tmk 12:14,

Jgn tertipu dgn 'kelembutan' Kementerian Dalam Negeri. Mereka bertindak atas kepentingan!

Yg penting...rakyat perlu sedar membezakan, mana satu 'kerajaan', mana satu 'kedaulatan' & mana satu NEGARA...!

Anonymous said...

benci betul kat bomo saekor ni

Anonymous said...

kalau le bomo ni kat depan aku sekarang ni
sah
setepek air ludah kat muka ko...

Bomo Siam said...

12:27 PM

Mmuuaahhahaha...!

Anonymous said...

NI SUMA BOMO SIAM GILA PUNYA KERJA. BAGI INFO SAPA BOMO SIAM TU. SIAP KOO..

Anonymous said...

dalam rukun negara...kita isytihar sebagai negara demokratik .... tapi kerajaan bertindak secara autokratik......

isu2 yg remeh kita lebarkan...

isu2 negara --- hilang hak milikan pulau, tanah, aset negara kepada negara lain kita 'SEPIKAN'.... HAK NEGARA terlepas kepada bangsa asing/ negara asing.... contoh;
PULAU BATU PUTIH,
TANAH & PASIR UNTK LUASKAN SINGAPURA,
ENGIN PESAWAT TENTERA HILANG,
MILIKAN BRUNEI terhadap KAWASAN ZON CARI GALI MINYAK, blok L,M diSARAWAK,
SEDUTAN MINYAK OLEH THAILAND drp PERAIRAN MSIA?
LALUAN PAIP MINYAK & GAS MELALUI THAILAND,
JUALSERAH TANAH KTM DITANJUNG PAGAR & WOODLANDS SINGAPURA,
JUALSERAH EQUITY SYARIKAT2 MALAYSIA KPD ASING,
PEMBERIAN PERCUMA IC & KERAKYATAN KPD PENDATANG ASING-myammar, nepal, bangla, indon,...

DLL


sebenarnya tindakan diatas lg tidak patriotik & subversif!!!
Perbuatan ini yg mengkhianati negara, meruntuh negara, mengadai kedaulatan negara!!!

Mengapa pengkhianat2 ini tidak dimusuhi!!!

Bohong & Hipokrit kah sesetengah dari kita?


Bomo Siam said...

12:30 PM

'Membujur lalu melintang patah. Klu kail panjang sejengkal, jgn nak duga lautan dalam...'

"Cewah2 boss...! Petikan kata2 Samad Said tuu!"

Bomo Siam said...

12:35 PM

Perlukah tindakan keatas penyeleweng2 tersebut dilakukan dgn 'tukar bendera'?

Simbolik?

Macam Mahathir tu? Yg simbolkan manusia jahat dgn malaikat...?

Anonymous said...

Memberikan ruang untuk ALIEN mnunjukkn sifat ALIEN diorg supaye masyarakat tau diorg ni ALIEN... bravo kjaan..wa sokong sgt..

Bomo Siam said...

...break for solat. Assalamualaikum...!

Anonymous said...

yang betina pun sama garik.gedik je ropanya. bertudung saja je. perangai masyaAllah.belajar ntah dah habis ke tidak. ni kalau masih di ipta ptptn beduk hauk tak ingat lepas tu sokong pembangkang. celaka la depa ni. memang malapetaka. malang mak mapak diaorang ni. sama naik dengan yang jantan.

Anonymous said...

Bangsat punya manusia kau mengkianati tok nenek moyang aku semoga kau ditimpa kecelekaan.bodoh punya manusia kau umno ingat umno bangsat ke nak buat macam tu....guna otak sebelum bercakap..kalau korang tak suka dok malaysia lagi ada dua pilihan sama ada cari negara yang korang rasa bagus atau ke alam barzakh

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 302   Newer› Newest»