Tuesday, September 4, 2012

STRAITS TIMES SINGAPURA PERLEKEH ANWAR : HATI-HATI DENGAN REVERSE PSY WAR INI.



Singapore Straits Times predicted that PKR leader Anwar Ibrahim could end his political fight in the next GE.

1.    Despite Anwar’s statement about his retirement in a July interview with Financial Times, and another on Aug 18, political observers dismissed his remarks as another ploy to raise sympathies from voters.

His increasing age, 65 is not as active as during former PM Dr Tun Mahathir’s time. He was later imprisoned for corruption and sodomy . 

2.    In the next few years, Anwar will be busily defending himself in court against :

·        His acquittal on a second sodomy charge by the High Court in January.

·        His case in May for inciting an illegal street protest

   If he is convicted in both cases, he will be imprisoned for many years.

3.    According to the journalist, Anwar’s popularity has declined.

·        In January survey by the University of Malaya , PM D S Najib scored more percent as a capable leader of       Malaysia than Anwar did.

·      His credibility as a leader has tarnished since his promise to take control of Putrajaya on September 16, 2008 failed. He caused great humiliation to his PR coalition heads and members.

·        He also failed to announce the opposition mock Cabinet line-up as he had promised.

·        His sodomy charges against him and the video sex involvement with China doll had tainted his reputation.

4.    The Economist, assessed him in its Jan 14  issue that Anwar had caused his own reputation to become as rotten as his age and many younger Malaysians regarded him as untrustworthy leader.

5.    He has not groomed his second generations of leaders to gear for future opposition that could prevent from challenging him.

6.    Should Pakatan Rakyat fail to unseat BN in the coming general election, his coalition partners may decide to split up gradually and it would be possible for Anwar to roll with punches. He would retire as a withered, stunted and hopeless old guard of PKR.

      H.S.

18 comments:

Anonymous said...

mesej penulis ST tadi ialah: berilah can pada ketua pembangkang...ini peluang terakhir dai!

ho, ho ho

Anonymous said...

cumanya setujukah parti isle dan parti anak beranak berikan peluang kepada mantan tpm ameno ini?

Anonymous said...

takdak masalah kalau kabinit bayangan menamakan juak-kuak dapster untuk apa jua posisi kabinet...kiasu tak kisah siapa yang terpilih

masalah berbangkit kalau ianya melibatkan pilihan dari parti isler...majoriti mukmin tak nampak ada muka-muka yang layak.

mungkin juga inilah sebabnya kabinit bayangan terus kekal sebagai bayang2?

Anonymous said...

ini bukanlah rayuan terakhir dari klik-klik luar. lepas ini, jangan hairan akan ada banyak lagi rayuan dari seberang, kemal ataturki dan al-gores-kecundang! tunggu ajelah

jejakazman said...

potong aje tambak johor tuu....bagi dia hanyut...ada jiran pun asyik nak mengenakan orang aje buat apee...

Anonymous said...

Ngapa sibuk baca surat khabar orang lain.

Baca Utusan loya tiap-tiap ari.

Semua ok.

Anonymous said...

psyco cam gi ni selalu digunakan oleh dap. targetnya pengundi cina....

Tun Teja said...

Hidup Umno …!
Hidup Barisan …!
Tahniah kepada Umno dan Barisan..
Semangat Melayu tulin Umno…
Umno penegak benteng Negara bertuah
Perisai bahasa, Islam dan Ketuanan bertakhta
Jalur Gemilang petanda kesejahteraan pertiwi.
Murah rezeki di Negara pencipta Taming Sari.

Pergi jahanam dengan pakatan Penipu Rakyat.
Pergi jahanam dengan Aljuburi.

Anonymous said...

Pergi mampus ko Aljuburi.....

Siti Mardhiah said...

Saya tak rasa reverse, memang deme dah ada pengganti kut. Saya pernah bercakap dengan seorang wartawan portal pro-pembangkang. dah nama wartawan so pertanyaan macam ini "eish ko gila ka nak kasi orang lulus cukup makan kat uni jadi PM, nak pimpin orang cerdik2. Mau ka, orang cerdik/intelek ada phd-phd blaka terima macam Anwar(pandai cakap jah, skrip pun orang tulis, ntah dia faham ntah tidak, apa dia cakap tak tau le kita) tu?" biasa dan tak mengguris pun.

Kawan saya jawab deme nak perguna Anwar jah. Deme adalah calon sebenar yang akan dikemukakan nanti. Dengo cite, leak video2 pun kerja deme juga. Wikileak pun dari Singapura juga. Aish takkan le Lee Kwan Yew nak naikkan orang macam Anwar. Naik acah jer, tiba masa sesuai dia sentap le.

Saya teruja gak nak tengok sapa pemimpin yang bakal mereka unveilkan tu nanti.

Anonymous said...

Memang tak layak pun jadi PM...byk scandal...scandal main bontot...scandal sex..rasuah..kronisme dll..

Anonymous said...

Skandal sex pun tak dapat di jawab??? kenapa tak tunjuk jam omega...kenapa tak nak bersumpah...kenapa tak jelaskan video naik lif yang jelas muka dia...kalau cakap bab agama bukan main...jadi imam la...bagi tazkirah la...tapi??? tak tau nak cakap apa??? tak pernah nampak pun gambar p haji ka umrah ka??? klu p mesti heboh satu planet...kut???

warisan tmk said...

Amat besar dosa Hj Hadi terhadap umat Melayu/Islam di negara ini. 'Amanat Hj Hadi' yang mengkafirkan UMNO telah menyebabkan masyarakat Islam, terutamanya di Kelantan dan Tremgganu, berpecah belah...sehingga pengikut PAS memulau majlis kenduri orang UMNO, tidak menyembahyangkan jenazah orang UMNO...malah ada suami isteri bercerai-berai kerana berlainan parti.

Dosa memecahkan umat Islam amat besar sekali. Apatah lagi semua dilakukan atas dasar perjuangan Islam untuk menegakkan negara Islam dan melaksanakan hudud. Sedangkan apabila PAS dah mula berkawang dengan DAP, PAS telah mengenepikan matlamat-matlamat perjuangan tersebut. Malah, Hj Hadi baru-baru ini telah menyatakan bahawa NEGARA ISLAM tidak disebut pun dalam Quran....ini betul-betul MANUSIA MUNAFIK.

Sekarang, DAP sudah menjadi seolah-olah 'tuhan' baru bagi Hj Hadi dan PAS. Apa saja kata pemimpin DAP akan diangguk oleh PAS. DAP kata buang pekerja Melayu, Hj Hadi kata OK. DAP kata rujukan utama Pakatan adalah BUKU JINGGA, Hj Hadi kata OK.

Aku percaya, Hj Hadi telah 'dibutakan matanya' dan 'dipekakkan telinganya' oleh Allah swt, sebagai balasan TUNAI di atas pembohongan-pembohongannya sebelum ini yang telah memecahkan kesatuan umat Islam.

Hj Hadi hanya nampak Anwar Ibrahim, Lim Kit Siang, Karpal Singh dan PUTRAJAYA. Mata Hj Hadi telah dibutakan dari melihat kebenaran....what a sad old bearded man...a gone case...

Anonymous said...

Ngapa sibuk baca surat khabar orang lain.

Baca Utusan loya tiap-tiap ari.

Semua ok.

September 4, 2012 2:49 PM
__________________________________

Pakatan Rakyat adalah Lobang Dubur. Apa yang keluar semua N.ajis dan pencacai di atas adalah baruah pemberseh Lobang Dubur Pakatan Rakyat selepas berak!!

warisan tmk said...

Pada PRU 2004, PKR hanya memenangi 1(satu) kerusi parlimen. Menjelang PRU 2008, semua pihak mengandaikan, sekiranya pencapaian PKR masuh lagi kekal di tahap 2004, Anwar Ibrahim boleh melambaikan 'good bye' kepada politik Malaysia.

Bagi mempertahankan relevensinya di Malayasia, Anwar telah MENGORBANKAN 2 perkara utama demi mendapat sokongan dari pengundi Cina:
1. Anwar telah menjanjikan akan menghapuskan dasar-dasar yang memberi kelebihan kepada umat Melayu, termasuk Dasar Ekonomi Baru(DEB).
2. Meyakinkan 'sahabat-sahabatnya' dalam PAS supaya menggugurkan cita-cita menegakkan Negara Islam, dan perlaksanan HUDUD.

Apabila PKR dan PAS telah menjanjikan perkara-perkara tersebut, barulah DAP bersedia untuk menerima PAS semula di dalam Barisan Alternatif(nama lama bagi Pakatan Rakyat).

Walaupun PENGORBANAN Anwar begitu besar demi DAP dan pengundi Cina, DAP tetap beranggapan bahawa mereka hanya menggunakan Anwar sekadar untuk melangkah ke Putrajaya....selepas itu Anwar akan diketepikan...

Sekarang, PKR dan DAP sedang berentap untuk menentukan kerusi-kerusi yang akan ditandingi di dalam PRU ke 13 nanti. DAP mahukan lebih kerusi...jadi perlulah bagi Anwar pening kepala sikit, supaya dia akan 'berkorban' apa saja demi DAP.

Kesian Anwar....dari seorang Presiden ABIM yang amat dihormati di seluruh dunia Islam...sekarang terpaksa mengemis sokongan Cina DAP untuk survival politiknya...dah le tu, moralnya juga telah menjunam, sehingga sanggup berlutut di celah China-doll...Satu lagi kes TENAT, sebagaimana Hj Hadi..

Anonymous said...

kita faham apa yang di tulis tapi sorry bro, not my vote, try someone else.

Anonymous said...

Pak janggoat dah gila kuasa.Apa lu crita?Kt kedah negeri miskin pun depa gaduh rebut projek spi xhormat MB depa.

Anonymous said...

Tapi,points yg di beri ada alah tepat dan boleh membawa maut kepada masa depan Anwar dan PKR.Apa yg di tulis boleh mematahkan semangat penyokong tegar Anwar,dan orang Cina pula mungkin terpaksa befikir 2 kali sebelum menyokong kuda tua itu..Sya pernah ber tikam lidah dgn rakan Cina,dan mereka mengaku mereka tidak percaya pada Anwar tapi mereka menyokong Anwar utk mempstikan Pas boleh di jinakan,kerana mereka tahu Pok Nik dah kena nasi kangkang Anwar,H.Hadi pula penakut utk berbalah dgn Pok Nik.Matlamat mreka mahu DAP untung,seperti mana di Pilau Pinang.Berqapa kali opersai Tanjung,tapi gagal,hanya dgn bantuan Anwar DAP akahirnya berjaya mengusai PPinang.