Thursday, October 18, 2012

ANWAR NGIDAP SAWAN BABI YANG KRONIK !



Setelah 11 tahun bertungkus lumus menjadi perantara yang ikhlas dan berdedikasi untuk menyelesaikan konflik berdarah antara kerajaan Filipina dan kumpulan Barisan Pembebasan Islam Moro (MILF), akhirnya usaha tersebut membuahkan hasil dengan termeterainya Perjanjian Rangka Kerja Mengenai Bangsamoro 15 Oktober lalu.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai wakil Malaysia berdiri menyaksi upacara menandatangani perjanjian tersebut di Istana Malacanang dengan penuh kebanggaan, kesyukuran dan keinsafan sambil disaksikan juga Presiden Benigno Aquino dan Ketua Barisan Pembebasan Islam Moro (MILF), Murad Ebrahim.

Malaysia berasa syukur kepada ALLAH SWT kerana usaha yang dimulakan dengan niat yang baik dan suci akan menghasilkan natijah yang baik jua.

Malaysia berasa insaf kerana negara akan menerima nasib yang sama sekiranya tidak berhati-hati terhadap segala usaha elemen subversif sekarang yang bermaharajalela di dalam masyarakat.

Bayangkan pimpinan MILF baru kini menyatakan hasrat supaya Malaysia membantunya membangunkan satu pembangunan tanah seperti skim Felda yang telah terlaksana sebelum merdeka lagi.

Negara yang huru hara, penuh dengan kacau bilau dan tidak ada kestabilan politik akan tidak berpeluang untuk menikmati kemajuan bagi rakyat apatah lagi mampu untuk mengecapi hasil titik peluh daripada usaha tersebut.

Malaysia berasa bangga kerana bak kata Perdana Menteri, negara ini adalah model dan ikutan kepada negara-negara lain di rantau ini bahkan di seluruh dunia kerana ia adalah sebuah negara Islam yang maju, stabil dan progresif.

Kata beliau yang sarat dan penuh bermakna terserlah apabila Datuk Seri Najib mengatakan mana mungkin Malaysia menjadi contoh yang baik jika ia sendiri bergolak dan terbelit dalam konflik yang berpanjangan.

Sesungguhnya perjanjian yang menamatkan konflik yang menelan lebih daripada 150,000 nyawa serta membawa bersama persengketaan tersebut kerugian yang tidak ternilai harganya adalah satu lagi bukti kejayaan Barisan Nasional membangun negara ini sejak merdeka ke tahap yang amat dibanggakan kini.

Malaysia adalah model kejayaan sebuah negara yang dahulunya berlandaskan kepada pertanian asas kepada negara perindustrian menuju dan seterusnya kepada negara berpendapatan tinggi.

Malangnya semua kejayaan ini akan terancam dan musnah sekiranya pembangkang mengambil alih kepimpinan negara.

Bukan sahaja pihak pembangkang merubah segala polis dan dasar yang baik bagi semua lapiran rakyat tetapi yang menjadi mangsa pertama adalah bangsa Melayu sendiri.

Jika pembangkang menang, jam kemajuan Malaysia akan dikebelakangkan lebih teruk daripada konflik kerajaan Filipina dan MILF kerana impak kerosakan dan kemusnahan institusi yang telah dibina kukuh selama lima dekad akan lebih dahsyat.

Kemusnahan dan kebinasaan yang dimaksudkan bukan dalam bentuk fizikal tetapi kehancuran masa depan bangsa Melayu daripada bangsa yang cemerlang dan megah kepada bangsa yang menggemis di bumi sendiri.

Dasar pembangkang yang di bawa oleh Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim dan pemimpin-pemimpin pembangkang sememangnya seperti halwa telinga sedap didengar, manis disebut bibir dan terpesona dipandang.

Namun apabila dihalusi dengan pengamatan yang realistik dan keinsafan seperti cadangan bajet alternatif pembangkang akan membawa negara ke lembah kehancuran.

Janji pembangkang tidak ubah seperti kata pepatah pujangga Melayu yang mengatakan disangka intan rupanya kaca yang tidak bernilai.

PAS nampaknya menyanjung tinggi usaha kerajaan Malaysia  bagi mengakhiri konflik lebih 40 tahun di wilayah selatan Filipina itu tetapi Ketua Pembangkang sepi dengan komennya.

Mungkinkah Anwar kecewa kerana Datuk Seri Najib yang ditakdirkan penghargaan untuk menyaksikan perjanjian tersebut dan bukan dirinya?

Itulah akibatnya apabila niat di dalam hati tidak lurus dan ikhlas kerana Tuhan sentiasa menolong hambanya yang dizalimi dengan nikmat kemuliaan.

Malah Anwar bingung apabila dunia termasuk negara yang dicintainya, Amerika Syarikat memuji kepimpinan Malaysia di bawah Datuk Seri Najib di atas kejayaan membawa keamanan di Nusantara.

Ini merupakan pukulan hebat kepada Anwar hingga menyebabkan mulutnya tidak dapat berkata-kata dan kepalanya tidak mampu mencari kata-kata untuk menyanggah penghargaan yang dilimpahkan seluruh dunia kepada Malaysia.

Di bawah pentadbiran Perdana Menteri telah mengejutkan dunia dengan pelbagai strategi pembangunan negara dan kebajikan rakyat yang unik dan innovatif.

Daripada Program Transformasi Ekonomi (ETP) dan Program Transformasi Kerajaan (GTP) hinggalah kepada pemberian wang tunai BR1M serta program KR1M, Klinik 1Malaysia, TR1MA, KADS1M dan lain-lain kemudahan untuk rakyat, dunia terpegun dan mengiktirafkan kemampuan Datuk Seri Najib menawarkan penyelesaian bertaraf antarabangsa dikala negara-negara lain di dunia bergelut dengan pelbagai kemelut dan krisis ekonomi.

Inilah bezanya dengan retorik dan tin kosong Anwar dengan kesungguhan Perdana Menteri menjana kejayaan melalui perancangan dan usaha yang gigih.

Akhirnya rakyat akan memilih yang mana satu manikam dan yang mana satu kaca.

24 comments:

Anonymous said...

Gua dengar, kalau Anwar kena sawan babi, mesti dia nak bontot.

Ghazali said...

Diteliti dari apa sudut sekalipun, Anwar memang tidak layak dibandingkan dengan Y.B. Dato' Seri Najib. Hasrat, Harapan, Cita-cita, Moral, Kepimpinan, Idea, Pengurusan.... sebutlah apa sahaja aspeknya.... pasti Anwar ketinggalan amat jauh dari DS Najib.....

Ingatlah....

Anonymous said...

ANWAR MENGIDAP SAWAN BABI SEBAB ANWAR SENDIRI BAPAK SEGALA BABI....

ANWAR IS A FATHER OF ALL PIGS!!!

Anonymous said...

ya memang benar anwar telah terkesima, kelantan akan jatuh ke tangan BN

Tukang Komen said...

Taniah Najib dan kerajaan. Mendamaikan dua pihak yg bertelagah apatah lagi berperang besar pahala disisi Allah. Pas buat sebaliknya. Berdamai dgn kafir harbi untuk memerangi sesama islam.

Megat Alam Gempita said...

Memang betui Anwar sawan sebab bukan dia dan member dia Joseph Estrada yang tandatangani perdamaian dengan MILF. Kalau ikutkan sejarah Filipina, Bangsamoro menerima tekanan paling hebat dibawah Joseph Estrada - si bintang filem porno, kaki rasuah, kaki betina dan penyokong gerakan gay dan lesbian di negara tersebut.

Anwar sefuckatan akan bertambah bengang lagi perdamaian dengan MILF akan mengurangkan beban penghijrahan pendatang Moro ke Sabah. Bertambah bengang lagi Felda dah dapat kontrak tanam sawit di Mindanao.

Hebat DS Najib...namamu mekar dipersada dunia.

Anonymous said...

YA ALLAH!BERILAH PETUNJUK KEPADA INSAN-INSAN YANG MEMBERI KOMEN DISINI.

Anonymous said...

Jgn terlalu menghina,esok lebih hina dan aib keatas diri sendiri atau keluarga.Belajarlah berakhlak mulia.Contohilah akhlak yg ditunjukkan oleh rasullulah saw buat ikutan umatnya.Beringat selagi masih bernafas ni.

Anonymous said...

Setuju dgn tuan, rasanya kemakmuran negara terhasil dari kemuliaan budi bahasa dan kebaikan budi pekerti orang Melayu, perpaduan takkan terjalin dgn bahasa kesat & maki hamun...

Servant of God said...

Anonymous said...

YA ALLAH!BERILAH PETUNJUK KEPADA INSAN-INSAN YANG MEMBERI KOMEN DISINI.

October 18, 2012 8:24 AM

----------------------------

Benar. Semoga Allah memberi hidayat kepada kita semua, terutama sekali penjilat2 anwar yang masih menyokong orang yang menyekutukan Allah SWT itu.

Semoga Allah SWT akan turut membuka mata hati mereka untuk mereka sedar, kalau PR berkuasa, hak anak cucu-cicit dorang jugak yang kena gadai.

Allah SWT sajalah yang boleh selamatkan dorang nih, sebab tempurung kepala macam penuh najis, lepas tuh pikir guna lutut.

Ya Allah, cucurilah rahmat ke atas kami semua.

Anonymous said...

Ha ha. Kadang2 masa tak sawan pun dia bedal jugak, tapi dia tanya dulu : can I f**k you today?

aloya said...


Ya Allah kau hancurkanlah pakatan Ahzab di Malaysia ini!

Amin!!

Anonymous said...

Bukankah sifat-sifat mulia Rasulullah S.A.W untuk memberi, membantu dan menolong golongan2 yang tertekan, kesempitan, susah, lapar dahaga, tiada tempat tinggal dll.

Dan bukan dari sifat-sifat Rasulullah untuk tidak berterima kasih dan bersyukur, bersangka buruk dengan segala tuduhan yang tiada bukti yang dilihat oleh mata dan kepala sendiri atau dengan siasatan terlebih dahulu, berdendam dengan pemimpin lama dan tidak mahu bertolak ansur dengan yang baru demi solidariti Islam itu sendiri.

Anonymous said...

Buat baik berpada pada, buat jahat jangan sekali.

Anonymous said...

YA ALLAH!BERILAH PETUNJUK KEPADA INSAN-INSAN YANG MEMBERI KOMEN DISINI.

October 18, 2012 8:24 AM
-----------------------------
Terlalu byk petunjuk yg Allah S.W.T beri tapi pihak anda msh ttp menutup mata dan hati utk melihat hakikat..

4 ngr yg pakatoon tadbir hny indah n sempurna atas kertas tapi hakikatnya penoh dgn kekalutan,kemungkaran serta korupted..

Lihat saja nasib Melayu Spork n kat Selatan Thailand bgmana nasib mrk disana? maukah anda kite merempat di tanahair sdri spt mrk?

ANUwar pojaan anda, kemungkaran demi kemungkaran trbongkar, dari kes liwat yg kukuh punya saksi , bukti DNA ,,video seks dgn DOLL juga punya bukti pengesahan pakar 99.9% adalah ANUwar,,di tmbah dgn ayat2 sokongan ANUwar thdp PLURALISME, LGBT , ISRAEL....trnyata ANUwar kini telah terpesong JAUHHHHHHHHH dari landasan Islam...

trlalu byk tapi kenapa masih xnak buke mata dan hati?..nak tunggu smp negara kite trlepas kat tangan puak2 CELAKA itu baru nak menyesalke?

Anonymous said...

Anwar semakin tertekan, kepala hotaknya sudah dimasuki cacing cacing yg memakan otak busuknya.....dan dia lebih tertekan ababila anugerah Tuhan yg kononnya ada pada dirinya hanya lah fantasi bukan realiti...anwar ditipu oleh dirinya sendiri, selama ini dia tak sedar bahawa dia hanyalah manusia jenis kulit yg tak mempunyai isi.....anugerah Tuhan kononnnnnnn...kehkehkeh.

Anonymous said...

Tidak sukar untuk menelah apa yang terbuku dihati Anwar Ibrahim. Sakit hatinya terhadap DS Najib terus menerus subur. Sebelum ini entah berapa banyak tohmahan dan fitnah yang dilemparkan keatas DS Najib. Namun DS Najib terus berdiri gagah. Sedang Anwar Ibrahim sendiri berada dalam keadaan yang mat sukar dalam perjalanan menuju ke Putrajaya. DS Najib sudah mendapat pengiktirafan dunia. Anwar Ibrahim pula semakin diragui dunia malah akhbar2 global yang selalu dugunakan Anawar Ibrahim untuk memburukan Malaysia sudah ada yang memandang serong keatas Anwar Ibrahim. Buktinya ada yang melabel Anwar Ibrahim sebagai sesumpah dan sebagai pembohong. Jadi apa lagi yang Anwar Ibrahim ada? Masa semakin suntuk untuk Anwar Ibrahim. Justeru sisa2 masa yang ada cuba dugunakan sebaik mungkin. Apa juga yang boleh dijadikan isu akan dicanang kesana sini. Cuma yang Anwar Ibrahim mungkin lupa atau pura2 lupa ialah majoriti rakyat semakin intim dengan DS Najib. Hakikatnya ialah rakyat majoritinya semakin muak, jelak dan mual dengan mainan politik Anwar Ibrahim dan pakatan rakyat yang cakap tidak serupa bikin. Wallahualam.

mtk

Anonymous said...

NIK AJIS KATA XDE ORG PAS MAMPU GANTI DIA.....POK NIK XYAKIN PAS MAMPU MEMERINTAH KER????HUHUK

Anonymous said...

kalau nak di buat perbandingan, jauh bumi dari langit

Anonymous said...


oPSYEN BARU UNTUK ANUA.. BERSENGKONGKOL DENGAN PUAK ABU SAYAF SELATAN FILIPINA.. ALA2 HALUAN KIRI.. SELEPAS DI PUKUL TERUK DALAM PRU 13 NANTI..


Anonymous said...

Anonymous said...
Setuju dgn tuan, rasanya kemakmuran negara terhasil dari kemuliaan budi bahasa dan kebaikan budi pekerti orang Melayu, perpaduan takkan terjalin dgn bahasa kesat & maki hamun...

October 18, 2012 8:59 AM
__________________________________

OK per!!

Kan si N.ajis ko pon kata yang Allah pon mencarut!!

PAS BODOH MCM LEMBU,
DEGIL MCM KELDAI,
GELOJOH MCM BABI DAN
JAHAT MACAM SYAITAN!!

Anonymous said...

Anonymous said...
Buat baik berpada pada, buat jahat jangan sekali.

October 18, 2012 10:32 AM
_________________________________
Buat baik berpada2

Buat jahat jangan sakali

Buat Maksiat berkali2 mcm Pemimpin PAS dan PKR!!

Kan Kan Kan..........

Anonymous said...

Anonymous said...
YA ALLAH!BERILAH PETUNJUK KEPADA INSAN-INSAN YANG MEMBERI KOMEN DISINI.

October 18, 2012 8:24 AM
_________________________________

Allah dah lama beri pentunjuk cuma Melayu Bebal mcm ko jer yang faham2.
Cukop dgn bukti saperti berikot..

Mat Sabu Buat Maksiat.
O_Start Badigol buat maksiat.
N.ajis beranggapan yang dia lebih tinggi dari Allah.
Assmin berAiskrim dalam jamban.
Anwar menyondol ChinaDoll dan bini kawan.

APA LAGI YANG KO NAK WEIII BAHLOL!!

Anonymous said...


maki PERLU DIBALAS MAKIAN YG SAMA..

TAPI ORANG UMNO NI MASIH TAK SAMPAI HATI LAGI NAK MENDOAKAN NIK AZIZ @ HAJI HADI NI PECAH PERUT..

ITULAH BEZA ANTARA UMNO DAN PAS.