Sunday, October 21, 2012

AUDIT KELANTAN YANG PAS CUBA SEMBUNYIKAN.


Sudah beberapa hari berlalu sejak Laporan Ketua Audit negara bagi Tahun 2011 selesai dibentangkan, malah ramai yang telah maklum perihal Kerajaan PAS Kelantan telah meluluskan tanah seluas 716.8 ekar (286.72 hektar) tanpa mengikut prosedur yang betul di Lembah Sireh, Kota Bharu.

Tanah tersebut merupakan tanah milik kerajaan negeri dan tanah milik penduduk, telahpun ditukar hak miliknya kepada Syarikat Liziz Standaco Sdn Bhd untuk tujuan projek Pembangunan & Pengindahan Tebing Sungai Kelantan (PTSK) yang membabitkan keseluruhan nilai pelaburan berjumlah RM2 bilion.

Sebagai balasan, sepatutnya syarikat swasta tersebut perlu memberi sumbangan kepada negeri dalam bentuk menyiapkan keseluruhan projek pembangunan termasuklah sebuah masjid, 130 buah gerai, dua buah jambatan serta banyak lagi projek lain.

Berdasarkan laporan Audit 2011, jelas sekali terlampau banyak kelemahan dalam penganugerahan tender projek ini malah banyak lagi projek yang belum dilaksanakan. Sedangkan segala projek-projek di PTSK Lembah Sireh itu sepatutnya sudah siap sejak bertahun-tahun lalu.

Persoalannya, bagaimana mungkin kerajaan negeri sewenang-wenangnya melepaskan hak milik tanah kepada syarikat pemaju tersebut tanpa meminta jaminan yang sepatutnya? Kenapa Kerajaan PAS Kelantan tidak mengambil tindakan susulan terhadap syarikat swasta terbabit berikutan kelewatan dan kegagalannya menyiapkan projek PTSK?

Tanah kerajaan negeri dan rakyat sepatutnya hanya boleh ditukar milik kepada syarikat swasta yang terlibat dalam projek pembangunan di atas tanah tersebut, sebaik sahaja keseluruhan projek siap dilaksanakan.

Tapi dalam kes PTSK, Kerajaan PAS Kelantan dan Liziz Standaco Sdn Bhd, prosedur tersebut diabaikan, malah tiada jaminan bon diterima pihak kerajaan negeri. Jelas wujud penyelewengan atau salah laku dalam urusan pindah milik tanah-tanah ini.

Apabila hak milik tanah dipindah sesuka hati tanpa melalui saluran dan prosedur yang betul, siapa sebenarnya yang untung? Tentu sahaja, syarikat swasta itu dan mungkin sahaja ada gerombolan penyangak yang lain dalam kerajaan negeri yang turut senyum lebar melihat poketnya penuh berisi.

Dalam konteks lain pula, sekiranya ada antara projek tersebut telah dibuat oleh pihak kerajaan negeri atau kerajaan pusat, maka syarikat swasta itu perlu membayar sejumlah wang yang setara dengan projek yang telah disiapkan.

Berikutan itu, memandangkan tanggungjawab membina Jambatan Berkembar Sultan Yahya Petra yang sepatutnya dibina oleh syarikat swasta itu gagal ditepati, sebaliknya tanggungjawab tersebut diambil alih pula oleh Kerajaan Pusat dan mula dibina sejak Jun 2007, bermakna, syarikat Liziz Standaco Sdn Bhd perlu membayar wang minima sejumlah RM90 juta kepada Kerajaan PAS Kelantan.

Dan bayaran setara RM90 juta ini juga hingga sekarang gagal dilakukan. Apakah wang RM90 juta itu juga sudah dibelanjakan oleh segelintir pihak dari kalangan pemimpin negeri? Atau syarikat tersebut mendapat pelepasan dan pengecualian dari membayarnya disebabkan mempunyai hubungan baik dengan mana-mana pemimpin PAS negeri?

Sehingga saat ini belum ada satu pun reaksi balas daripada wakil Kerajaan PAS Kelantan bersabit isu ini. masing-masing sedang menikus bersembunyi disebalik jubah dan serban barangkali.

Berdasarkan jaminan dari Kerajaan PAS Kelantan pada Februari lalu ketika isu ini pernah hangat menjadi bualan ramai, Timbalan Menteri Besarnya mengikrarkan pada umum akan memberi jawapan kepada semua persoalan berkaitan PTSK sebaik sahaja Laporan Audit dikeluarkan.

Kini Laporan Audit sudah terbentang depan apa mata, mana tindakan susulan dari pihak Kerajaan PAS Kelantan? Masihkah sedang merangka jawapan berbelit tapi bunyinya indah semata-mata untuk menyembunyikan sesuatu?

32 comments:

Anonymous said...

Hehe... FUCKwa dari orang tua pencacai N.ajis....

"Kita PAS buat serupa dengan Al-Quran suruh, kita ikut Islam, tapi kalau rakyat lebih percaya kepada laporan audit itu daripada PAS, itu boleh ROSAK AKIDAH, kerana audit tidak ikut serupa dengan Islam suruh audit, dia ikut sistem sekular, dia tolak Islam ambil kebangsaan, mana boleh Audit tu lebih betul dari PAS (Islam), ini tidak boleh".

---------------------------------

Jangan lawan ooo..., nanti perut boleh pecah dek doa pencacai tua pengangkat N.ajis tu....

Anonymous said...

Ambo tok tahu, ambo sakit perut

~Nik Aziz

Anonymous said...

Saya pejam mata..saya dah 'nampak' itu bangunan, masjid, pasar, itu sungai sudah cantik dan indah..

nikhmatnya..

Anonymous said...

Lagi keluar parti??? ADUH... Pening laaa...!!!!

DAP Perak kini semakin tertekan apabila seramai 30 orang penyokong setianya bertindak beralih sokongan mereka kepada Barisan Nasional (BN) setelah kecewa dengan sikap sombong dan bongkak pemimpin-pemimpin parti pembangkang itu yang selama ini pandai bersandiwara membohongi rakyat.

Penyokong –penyokong setia DAP itu yang diketuai Ravindran Rajoo, 56, berkata, beliau bersama-sama rakan seperjuangannya merasa hampa dan kesal kerana perjuangan mereka menyokong DAP sejak 2005 sehingga membantu meraih kemenangan dalam pilihanraya umum 2008 adalah sia-sia belaka.

``Jasa dan khidmat bakti kami selama ini langsung tidak dihargai dan paling mengecewakan permasalahan kami tidak pernah diambil peduli oleh pemimpin-pemimpin DAP yang kami anggap sombong dan bongkak ini,’’ katanya dalam sidang media di Pejabat Gerakan Negeri di sini hari ini.

Hadir sama pada sidang media itu Timbalan Presiden Gerakan Dato’ Chang Ko Youn yang juga Pengerusi Gerakan Perak dan Ketua Wanita Gerakan Kebangsaan, Dato’ Tan Lian Hoe.

Ravindran mendakwa dalam tempoh masa empat tahun pemerhatiannya jelas mendapati pemimpin-pemimpin DAP tidak pernah membantu menyelesaikan permasalahan penyokong setia mereka sebaliknya hanya pandai memberi alasan `ada duit ada kuasa.’

Ravindran yang juga penjual dan pengedar buletin lidah rasmi DAP `Rocket’ sejak tahun 2005 hingga 2008 pernah meminta bantuan daripada pemimpin DAP bagi merawat penyakit dalam perut isterinya tetapi malangnya tidak mendapat sebarang layanan.

Katanya, beliau telahpun mengamb il keputusan berhenti daripada mengedar dan menjual buletin lidah rasmi pembangkang itu untuk menyokong dan membantu BN dalam menghadapi pilihanraya umum ke 13 nanti.

``BN telah terbukti mengotakan janjinya membantu rakyat berbanding DAP yang banyak bersandiwara, menabur janji kosong yang tidak mampu mereka tunaikan,’’ katanya.

Beliau yang juga Pengerusi Pertubuhan Kebajikan Kinta Utara bertekad menyatakan keazaman untuk memberikan penerangan kepada para ahli persatuan supaya memberikan sokongan padu kepada kerajaan BN.

Sementara itu Dato’ Chang Ko Youn berkata, sokongan padu yang diberikan oleh bekas penyokong setia DAP ini jelas membuktikan DAP kini semakin kehilangan sokongan rakyat.

``Sebenarnya tidak ada kejujuran dalam semangat perjuangan DAP, mereka mau kuasa untuk sendiri bukan memberikan perkhidmatan kepada rakyat,’’ katanya.

Katanya, sebelum ini parti gerakan telah membantu penyokong-penyokong setia pembangkang itu dalam menyelesaikan permasalahan mereka termasuklah permohonan kad pengenalan dan perumahan awam.

``Kita tidak menggunakan mereka sebagai alat publisiti, kita buat kerja dan kini mereka sudah boleh menilai khidmat yang diberikan BN berbanding DAP dan ini yang menyakinkan mereka,’’ katanya.

Anonymous said...

ketaksuban melampau menyebabkan rakyat kelantan tidak berani mempersoalkan perkara ini secara terbuka....takut terpesong akidAH...

Anonymous said...

Apa la puak ni..
Di Amerika pun ada masalah tanah juga..

Di amerika pun xde air juga..

Di amerika pun ada pelacur juga

Di amerika pun kotor dan banyak sampah juga..

Anonymous said...

PAS...parti AUTA saje...

Kalo xbohong, xtipu, xfitnah bukanla PAS...itu fail...

MB = Mulut Berus sukesuki jer bagi fuckwa....kalo PAS betoi2 ikot Islam nape tangan yg UMNO hulurkn utk brsatu di dlm Islam di tolak malah memilih utk bekerjasama dgn kafir HARBI + SYAITAN lagi...

Anonymous said...

Pemuda Pas Kuala Kedah buat laporan polis

ALOR SETAR 21 Okt. - Pemuda Pas Kuala Kedah mahu siasatan lanjut dijalankan terhadap penyelewengan yang berlaku dalam pengurusan perumahan awam kos rendah di negeri ini sepertimana dalam Laporan Ketua Audit Negara 2011.

Sehubungan itu, Ketuanya Mohd Azizi Abdullah hari ini membuat laporan polis dan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di sini.

"Salinan laporan itu telah dihantar kepada pengerusi Jawatankuasa Kira-kira Wang Negeri, Ahmad I'zzat Mohd Shauki yang juga Timbalan Speaker Dewan Undangan Negeri untuk tindakan lanjut.

"Kita tidak mahu sebarang penyelewengan berlaku di bawah Kerajaan Pakatan Rakyat tidak diambil tindakan. Jika penyelewengan itu berlaku tindakan undang-undang patut diambil dan jika tidak, satu mekanisme untuk membetulkannya perlu dikenal pasti," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Laporan Ketua Audit Negara 2011 baru-baru ini mendedahkan kerajaan PAS Kedah dikesan membuat pembayaran sebanyak RM2.55 juta kepada lima kontraktor yang tidak berdaftar dengan Pusat Khidmat Kontraktor bagi melaksanakan kerja-kerja penyenggaraan tujuh perumahan awam kos rendah sepanjang 2010 hingga 2011.

Khamis lalu, Ketua Pemuda Umno Kedah Badrol Hisham Hashim mendakwa unsur rasuah berlaku kerana kerajaan negeri mengeluarkan sumber kewangan yang banyak walaupun beberapa projek tidak siap dan wujud penipuan dalam tuntutan pembayaran di tujuh buah kawasan perumahan terbabit. - BERNAMA

-------------------------------------

Syabas Pemuda hamPAS Kuala Kedah kerana berani buat laporan polis. Bila nak dedahkan nama kontraktor kroni Tok Jijan yang berjaya 'menyiapkan' RUMAH-RUMAH SETAN kat sane pulak??? Jangan la hipokrit sangat.....

Anonymous said...

kesiann bro...

yg jadi mangsa rakyat kelantan sendiri....

yg tertipu dgn serban dan jubah...

ini sebenarnya episod sedih yg harus dikenang oleh rakyat kelantan sendiri...

yg harus dikenang supaya generasi akan dtg tidak ditipu dgn cerita serban dan jubah lg..

akibat dari tamakkan kuasa yg haram jadi halal, yg halal jadi haram. yg tersepit sudah tentu rakyat sendiri..

rakyat kelantan deserve to have better than today..

berhak utk dilayan dgn lebih baik dan berhak utk dpt kemudahan yg lagi sempurna...

tp sayang... akibat sikap pemimpin yg sanggup lihat rakyat sendiri menderita terus menerus pertahankan pendirian mungkar...

cukup2 la nik aziz, undurlah ... undur demi rakyat kelantan... cukup2 la menipu rakyat..

cukup2 la berretorik islam pas lebih sempurna ....hakikatnya msia jadi negara contoh bagi negara islam yg lain..

tapi malangnya kelantan tak mampu nak jadi contoh pentadbiran yg lebih baikk..

hanya slogan... billboard ... banner dan retorik yg berjela yg tak pernah jemu disumbat di telinga rakyat sendiri...

kisah serban dan jubah ...... yg jadi mangsa rakyat sendiri..

geospatial analysis




Anonymous said...

hahaha...lu silap tue bro, lu memang x tau tanah tue pegi mana....tapi kalo lu nak tau, tanah tue dah dah ada kt sorga neek najeeis...org2 yg dah confirma masuk sorga neek najeeis jer boleh nampak tanah tue...sbb tue neek najeeis x risau apa pun psl tanah tue..jadi tempat playground dia kt sorga dia...
itulah neek najeeis dia buat semua ikut fatwa bodo dia bukan ikut Al-Quran/ Sunnah yang sahih...
hahahaha...lu x nak join sorga neek najeeis ker

Anonymous said...

Alahai apa nak diherankan jika projek gagal kerana sememangnya PAS suka menyonglap duit projek bagi para pencacai mereka makan kununnya ini adalah rezeki hasil kejayaan PAS mentadbir. Duit-duit tu juga akan diberi pada para pencacai mereka buat tambang pergi KL merusuh dijalanan.
Tapi sisa buangan N.ajis mana boleh disorok bawah terompah dan serban, lambat laun bau busuk dapat dihidu juga

Anonymous said...

Nik Aziz bukan Ulamak yang boleh di kategorikan sebagai ULAMAK MURSHID Tetapi beliau adalah ULAMAK SUUQ. Beliau tidak layak digelar Ulamak oleh pengikut2nya. Segala tindak tanduknya benar2 mencerminkan kerja2 syaitan dan iblis. Beliau boleh dikategorikan hanya baik sikit saja dari paderi dan sami sami orang kafir. Hakikatnya beliau sama macam Anwar Ibrahim pura pura Islam tetapi hakikatnya hati dan Qalbunya penuh dengan hasad dengki dan dendam kesumat.

Nik Aziz seperti Harimau tua yang dah tak boleh mengaum. Anwar Ibrahim seperti Singa luka yang memohon simpati.

Tindak tanduk mereka berdua tak ubah macam kadok naik junjung. Nik Aziz dan Anwar Ibrahim telah jauh tersesat. Sebelum kemenangan Pakatan pada PRU12 Nik Aziz sering ke Singapura meminta bantuan dari Lee Kuan Yew dan PAP. Saya di beritahu sendiri oleh orang2 Melayu di Singapura yang tahu tindak tandok Nik Aziz di Singapura. Sebab itu Nik Aziz di ziarahi Lee Kuan Yew selepas PRU12 dan Nik Aziz menziarahi Lee Kuan Yew sewaktu isteri Lee Kuan Yew mati. Rupanya ada udang disebalik batu.

Anwar Ibrahim pula menggunakan Singapura sebagai platform untuk meraih simpati. Anwar bukan pemimpin, tetapi pengkhianat.

Terkadang ucapan dan kata kata Nik Aziz dan Anwar lebih syaitan dari syaitan. Nauzubillahi min zalik.

Semuga Allah memberikan mereka hidayah dan balik kepangkal jalan yang diredhai Allah Azzawajalla.

Kelab Puteri UMNO Mahu Lingkupkan UMNO said...

Muhyiddin Dan Puteri UMNO Mahu Najib BERUNDUR... Kenapa?

~ BUKTI 1 ~

~ BUKTI 2 ~


Tapi yang terpenting... Pemuda dan Puteri UMNO yang kononnya barisan pelapis kepada UMNO tetap BODOH... Tetap TOLOL.. Itu yang pasti..

Disebabkan KEBULUR sangat nak berjuang untuk UMNO, Pemuda dan Puteri UMNO sanggup menipu dan memperbodohkan diri sendiri untuk sama2 menipu dan memperbodohkan orang2 tua kat kampung, saudara dan adik2 mereka... Jika Pemuda dan Puteri UMNO tidak boleh menggunakan akal dengan bijak, kenapa tak jadi LEMBU saja?







(( edit, copy & paste Page FB Kump. Generasi Baru keluar UMNO ))

Anonymous said...

Abu

Anonymous said...

majoriti celik pandai rakyat m'sia..ramai yg baca malaysiakini..berita2 yg berfakta..membuka minda..komen2 yg cerdik..

bosannya kalau baca blog nie..
siang malam pagi ptg yak habis2 memaki hamun..

Anonymous said...

Jika GAP dan pencacai2 UMNO tak boleh menggunakan akal dengan bijak, kenapa tak jadi LEMB saja? ...Kihkihkih

Anonymous said...

uuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Anonymous said...

Baca meloyakini dapat membuka minda??? Kah kah kah kah kah... lawak.. lawak... lawak dengan agenda Soros dan Yahudi...

Anonymous said...

Malaysiakini berfaktalah sangat, isu Altantuya, isu Scorpene, faktak kepala otak sajalah, dasar akhbar penipu seperti Malaysiakini itu adalah setaraf dengan akhbar sampah seperti Harakah, SuaraTakAdilLangsung, Roket dan bebarapa akhbar sampah Pakatan Rakyat yang lain. Mana dia buktinya, tak ada rakaman video, tak ada rakaman cctv, tak ada bukti DNA, boleh tuduh sesuka hati, sedangkan kalau di pihak Pakatan Rakyat, ada bukti macam mana pun kesalahan mereka, semuanya tak boleh pakai, video besi katanya, blah la, dasar pembangkang golongan asobiyah, penipu masyarakat.

Asalkan Bukan Pakatan Rakyat

dan

Asalkan Bukan Hishammuddin Bapok

dan

Asalkan Bukan Nazri Aziz Pembela Pengedar Dadah

Sekian, terima kasih

Encik Mohamad
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Kah kah kah....

Anonymous said...

Berdasarkan laporan akhbar Kosmo, lihat pautan ini: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2012&dt=1021&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_05.htm, Menteri Nazri Aziz satu grup dengan Hisham yang menjadi menteri perosak dalam negara ini mencadangkan perkara yang bukan-bukan lagi, kali ini pesalah dadah hanya hendak dipenjarakan saja, tak dihukum mati dah. Apa semua ini? Pesalah pengedar dadah adalah golongan yang sangat kejam dan tidak berhati perut, kerana keuntungan duniawi mereka sanggup merosakkan masyarakat terutama anak muda, sudah beratus ribu penagih dadah di negara ini disebabkan oleh pengedar dadah jahanam tahap celaka ini, apa lagi hendak dibela kepada pengedar dadah haram jadah ini lagi? Lihatlah jenayah-jenayah akibat dadah ini seperti ragut, curi, rompak, pukul ibu bapa, datuk nenek, ugut, mencuri kabel elektrik, kabel telefon, penutup longkang, malahan di Kemaman sebelum ini ada laporan kecurian di Kg. Geliga hinggakan pengusung keranda dicuri oleh penagih dadah untuk membeli dadah dari pengedar dadah jahanam celaka haram jadah ini, saya menyokong jika penagih dadah ini diselamatkan dan kaedah pemulihan mereka dinaiktaraf untuk menyelamatkan penagih dadah ini dari terjebak dalam kancah kehancuran diri sendiri, tetapi kalau pengedar dadah, boleh pergi jahanam sama mereka itu, merekalah punca jenayah seperti yang saya senaeraikan di atas di negara ini. Patutnya pengedar dadah itu dihukum dengan lebih keras, tak payah hukum gantung, tapi dilempar ke dalam kandang singa untuk dikeroyok oleh singa itu sampai mampus pengedar dadah jahanam itu.

Saya sangat menentang keras usaha untuk meringankan hukuman berkaitan pengedaran dadah, mereka adalah pesalah yang sangat keji dan sangat tidak berguna, buat apa lindungi mereka ini? Mereka perlu dihukum dengan keras sebagai pengajaran kepada orang lain supaya tidak mengikuti jejak langkah syaitan sebegitu.

Berdasarkan laporan itu juga, dilaporkan bahawa kerajaan berusaha untuk menyelamatkan pesalah dadah dari negara ini yang berhadapan dengan hukuman mati di luar negara, tidak guna itu semua, biarkan saja pesalah dadah itu dihukum mati, mereka sudah tahu melakukan pengedaran dadah adalah salah, tapi kerana ketamakan duniawi sanggup melakukan perkara keji itu, biarkan mereka dihukum oleh kerajaan negara luar itu, kerana kesalahan adalah tetap kesalahan, tiada guna melindungi pesalah yang keji sedemikian rupa, kerana apa guna ada undang-undang kalau pesalah pun dilindungi dan diberikan macam-macam keistimewaan hingga boleh melepaskan diri dari tindakan undang-undang? Lebih baik semua undang-undang itu dimansuhkan dihumban ke loji kumbahan najis sajalah.

Kepada Perdana Menteri dan pihak kerajaan, sila berhati-hati dalam tindakan untuk meringankan hukuman kesalahan pesalah dadah ini kerana tindakan ini boleh mengundang rasa tidak puas hati di kalangan masyarakat ramai, malahan keluarga yang anak mereka menjadi mangsa penagihan dadah, pastinya akan berasa sangat marah dengan tindakan ini, kerana pengedar dadah yang jahanam tahap celaka haram jadah itu diringankan hukumannya sedangkan penagih dadah yang lain terus menjadi mangsa.

Terus terang saya katakan bahawa saya memang menyokong kerajaan, tetapi jika kerajaan meringankan hukuman berkaitan kesalahan dadah melibatkan pengedar dadah ini, maka saya akan tanpa ragu-ragu akan mengundi parti pembangkang pada pilihanraya akan datang, dan saya sanggup berkempen bagi pihak pembangkang walaupun pada ketika ini saya berhempas pulas menyokong dan berkempen bagi pihak kerajaan. Tidak guna saya sokong kerajaan yang sukakan populis hingga sanggup mengetepikan kepentingan nasional negara ini.

Kepada Nazri Aziz dan Hishammuddin serta Khairy, kamu bertiga adalah anai-anai dalam Barisan Nasional dan negara ini, lebih baik letak jawatan dan jangan bertanding lagi dalam PRU 13 akan datang kerana kamu bertiga memang tidak berguna, perosak masyarakat, perosak negara dan peruntuh kepentingan nasional negara ini.

Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Soroskini?? Ermmm... ape la sangat, komen semua guna kepala lutut je

Anonymous said...

Waktu-waktu macam gini... pegi jalan-jalan dibandar Kota Bahru ... eee.. banyaknya Tikus munduk ...Pas ni pengotor betoi la...

Servant of God said...

(( edit, copy & paste Page FB Kump. Generasi Baru keluar UMNO ))

October 21, 2012 8:15 PM

-------------------------

Kumpulan yang juga dikenali sebagai "Kelab Pencinta Air Kencing"

Motto mereka: "Kami mandi, minum dan hirup kencing pemimpin PR. Itulah sebabnya kami tidak boleh sedar penipuan yang ada di depan mata!"

Servant of God said...

Apa nik ajis kata? Percaya audit boleh pesong akidah?

Benda ini memang sesuai dihidangkan kepada Kelab Pencinta Air Kencing.

Sampai bila orang Kelantan nak diperbodohkan macam ni?

Tak sangka orang Kelantan suka ek, diketuai badut camnih yang tak reti buat apa.

Kelab Puteri UMNO Mahu Lingkupkan UMNO said...

orang buat kelab dia pun sibuk2 jugak nak buat kelab..

Anonymous said...

skobngla geng babi negara tu.bpe byk untung.asyk kn smblih nga dorg je.aes cntoh kjaan babi negara mdahulux rkyat.puihhhhh.mdahulux kroni ad la.sori la nk bg undi.mkin hr mkin myusahx rkyat.dlm kg pon psg kmera aes.x lojik.jgn jd balci bdoh babi ngara.hahahaha.puiiiiiiiiiihhhh

Anonymous said...

Contoh minda yg kecil & sempit puak pr yg telah berjaya diperbodohkan pemimpin mereka...nie gaya pemikiran mat sabu,mahfus...dll.....kesian

Anonymous said...

wakakakaka.........

Anonymous said...

AKU MALAS BACA TAPI TIKUS MEMANG SININIM DGN KEBERSIHAN DIKELENTE
PAS DIA KATA ISLE , TAPI ISLAM NYEBUT ''KEBERSIHAN SEPARUH DARI IMAN'' JADI ???????

Anonymous said...

Tikes Di kelate tu bearish mcm porknick

Anonymous said...

"Ingat lagi krisis ekonomi pada 1997? Siapa Menteri Kewangan pada masa itu? Siapa yang naikkan kadar faedah sehingga 24 peratus? Siapa ambil jalan mudah nak serah negara ini kepada Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF) walaupun bererti menyerah kedaulatan negara.

"Siapa pula yang selamatkan negara ini jika bukan BN di bawah pimpinan bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad. Sebab itu rakyat mesti pilih kerajaan yang mempunyai pengalaman dan rekod perkhidmatan cemerlang selain telah banyak berjasa," katanya.