Sunday, October 21, 2012

(ISU SELANGOR ) GPRS : MANA JANJI 2008 ?

12 comments:

Anonymous said...

Berdasarkan laporan akhbar Kosmo, lihat pautan ini: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2012&dt=1021&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_05.htm, Menteri Nazri Aziz satu grup dengan Hisham yang menjadi menteri perosak dalam negara ini mencadangkan perkara yang bukan-bukan lagi, kali ini pesalah dadah hanya hendak dipenjarakan saja, tak dihukum mati dah. Apa semua ini? Pesalah pengedar dadah adalah golongan yang sangat kejam dan tidak berhati perut, kerana keuntungan duniawi mereka sanggup merosakkan masyarakat terutama anak muda, sudah beratus ribu penagih dadah di negara ini disebabkan oleh pengedar dadah jahanam tahap celaka ini, apa lagi hendak dibela kepada pengedar dadah haram jadah ini lagi? Lihatlah jenayah-jenayah akibat dadah ini seperti ragut, curi, rompak, pukul ibu bapa, datuk nenek, ugut, mencuri kabel elektrik, kabel telefon, penutup longkang, malahan di Kemaman sebelum ini ada laporan kecurian di Kg. Geliga hinggakan pengusung keranda dicuri oleh penagih dadah untuk membeli dadah dari pengedar dadah jahanam celaka haram jadah ini, saya menyokong jika penagih dadah ini diselamatkan dan kaedah pemulihan mereka dinaiktaraf untuk menyelamatkan penagih dadah ini dari terjebak dalam kancah kehancuran diri sendiri, tetapi kalau pengedar dadah, boleh pergi jahanam sama mereka itu, merekalah punca jenayah seperti yang saya senaeraikan di atas di negara ini. Patutnya pengedar dadah itu dihukum dengan lebih keras, tak payah hukum gantung, tapi dilempar ke dalam kandang singa untuk dikeroyok oleh singa itu sampai mampus pengedar dadah jahanam itu.

Saya sangat menentang keras usaha untuk meringankan hukuman berkaitan pengedaran dadah, mereka adalah pesalah yang sangat keji dan sangat tidak berguna, buat apa lindungi mereka ini? Mereka perlu dihukum dengan keras sebagai pengajaran kepada orang lain supaya tidak mengikuti jejak langkah syaitan sebegitu.

Berdasarkan laporan itu juga, dilaporkan bahawa kerajaan berusaha untuk menyelamatkan pesalah dadah dari negara ini yang berhadapan dengan hukuman mati di luar negara, tidak guna itu semua, biarkan saja pesalah dadah itu dihukum mati, mereka sudah tahu melakukan pengedaran dadah adalah salah, tapi kerana ketamakan duniawi sanggup melakukan perkara keji itu, biarkan mereka dihukum oleh kerajaan negara luar itu, kerana kesalahan adalah tetap kesalahan, tiada guna melindungi pesalah yang keji sedemikian rupa, kerana apa guna ada undang-undang kalau pesalah pun dilindungi dan diberikan macam-macam keistimewaan hingga boleh melepaskan diri dari tindakan undang-undang? Lebih baik semua undang-undang itu dimansuhkan dihumban ke loji kumbahan najis sajalah.

Kepada Perdana Menteri dan pihak kerajaan, sila berhati-hati dalam tindakan untuk meringankan hukuman kesalahan pesalah dadah ini kerana tindakan ini boleh mengundang rasa tidak puas hati di kalangan masyarakat ramai, malahan keluarga yang anak mereka menjadi mangsa penagihan dadah, pastinya akan berasa sangat marah dengan tindakan ini, kerana pengedar dadah yang jahanam tahap celaka haram jadah itu diringankan hukumannya sedangkan penagih dadah yang lain terus menjadi mangsa.

Terus terang saya katakan bahawa saya memang menyokong kerajaan, tetapi jika kerajaan meringankan hukuman berkaitan kesalahan dadah melibatkan pengedar dadah ini, maka saya akan tanpa ragu-ragu akan mengundi parti pembangkang pada pilihanraya akan datang, dan saya sanggup berkempen bagi pihak pembangkang walaupun pada ketika ini saya berhempas pulas menyokong dan berkempen bagi pihak kerajaan. Tidak guna saya sokong kerajaan yang sukakan populis hingga sanggup mengetepikan kepentingan nasional negara ini.

Kepada Nazri Aziz dan Hishammuddin serta Khairy, kamu bertiga adalah anai-anai dalam Barisan Nasional dan negara ini, lebih baik letak jawatan dan jangan bertanding lagi dalam PRU 13 akan datang kerana kamu bertiga memang tidak berguna, perosak masyarakat, perosak negara dan peruntuh kepentingan nasional negara ini.

Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Janji BN diTepati, Janji PR untuk diCapati...

Anonymous said...

Kepada Nazri Aziz, sila baca artikel ini: http://www.utusan.com.my/utusan/Jenayah/20121019/je_02/Dadah-Seorang-wanita-3-lelaki-diberkas

Apakah layak pengedar dadah diberikan muka untuk kemudahan itu dan ini? Hanya orang gila saja yang akan membela pengedar dadah jahanam haram jadah ini.

Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Lagi artikel berkaitan dadah untuk tatapan Nazri Aziz, lihat ini:

http://utusan.com.my/utusan/Jenayah/20120724/je_08/Mangsa-nahas-bongkar-premis-proses-dadah

Malahan lihatlah juga artikel ini tentang mangsa dadah yang menjadi ganas hingga sanggup mencederakan orang, sanggup mencuri, meragut hatta bertindak ganas terhadap ibu bapa sendiri, lihat artikel ini:

http://www.malaysiandigest.com/bahasa-melayu/123851-aniaya-ibu-kerana-dadah.html

Kau belalah sangat pengedar dadah jahanam ini, mereka ini tidak pedulikan masyarakat, itu pun kau nak bela, apa punya menterilah kalau macam ini, sampaikan penjenayah keji seperti ini pun nak bela, hak asasi manusia konon, masa pengedar dadah jahanam itu buat jenayah ada dia fikirkan hak asasi orang lain jugakah? Pengedar dadah tak layak diringankan hukumannya, dasar perosak masyarakat seperti mereka itu patutnya dihumban ke kandang singa atau dihumban ke kawah gunung berapi biar mampus hangus di sana, menyusahkan masyarakat sajalah mereka ini.

Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad
Nasionalis Melayu

Kelab Puteri UMNO Mahu Lingkupkan UMNO said...

Muhyiddin Dan Puteri UMNO Mahu Najib BERUNDUR... Kenapa?

~ BUKTI 1 ~

~ BUKTI 2 ~


Tapi yang terpenting... Pemuda dan Puteri UMNO yang kononnya barisan pelapis kepada UMNO tetap BODOH... Tetap TOLOL.. Itu yang pasti..

Disebabkan KEBULUR sangat nak berjuang untuk UMNO, Pemuda dan Puteri UMNO sanggup menipu dan memperbodohkan diri sendiri untuk sama2 menipu dan memperbodohkan orang2 tua kat kampung, saudara dan adik2 mereka... Jika Pemuda dan Puteri UMNO tidak boleh menggunakan akal dengan bijak, kenapa tak jadi LEMBU saja?







(( edit, copy & paste Page FB Kump. Generasi Baru keluar UMNO ))

Anonymous said...

Lagi artikel untuk tatapan Nazri Aziz, lihatlah bahaya dadah ini kepada negara dan rakyat, lihat artikel ini:

http://sladsmktt.tripod.com/kesan_dadah.htm

Pengedar dadah adalah musuh negara, mereka adalah golongan yang mesti diperangi habis-habisan, disebabkan merekalah ramai rakyat menjadi mangsa, ada yang jadi penagiah dadah, ada yang anaknya menjadi durhaka akibat penagihan dadah, kejadian kecurian, kejadian ragut, malahan sanggup memukul ibu bapa dan datuk nenek untuk mendapatkan wang bagi membeli dadah, ini adalah angkara pengedar dadah jahanam haram jadah itulah. Saya tidak menyalahkan sangat penagih dadah kerana mereka adalah mangsa, mereka sepatutnya diberikan rawatan yang baik untuk memulihkan mereka menjadi warganegara yang berguna untuk agama, bangsa dan tanah air. Tetapi pengedar dadah jahanam haram jadah ini adalah musuh negara, mereka adalah pengkhianat yang merosakkan negara ini, mereka perlu diperangi habis-habisan, kalau kerajaan bersikap lembut terhadap golongan pengkhianat tahap haram jadah seperti pengedar dadah ini, maka hancurlah negara ini, punahlah masyarakat, saya tidak tahulah apakah Nazri Aziz menggunakan akal fikiran untuk berfikir atau hanya mengikut nafsu serakah untuk kepentingan politiknya berkaitan perkara ini. Kepada Nazri Aziz, kau belalah pengkhianat dan musuh negara seperti pengedar dadah ini, kau memang jenis jahanam, menteri perosak, menteri jahanam, sama macam Hishammuddin, penjahanam negara dan perosak negara, kau dua ekor perlu berambus dari UMNO dan Barisan Nasional, kau pengkhianat parti dan pengkhianat bangsa serta pengkhianat negara, dasar jahanam.

Makin marah saya dengan mereka berdua ini, malahan kalau kerajaan mengikut cadangan haram jadah yang buruk seperti cadangan Nazri Aziz ini, maka tak guna saya sokong kerajaan selama ini, saya sanggup undi pembangkang dalam PRU akan datang kalau pengedar dadah diringankan hukumannya, kerana para pengkhianat dan musuh negara seperti pengedar dadah ini selayaknya dihukum dengan lebih keras seperti dibuang dalam kawah gunung berapi biar mampus hangus di sana, dasar tak guna menyusahkan masyarakat. Kerajaan perlu berhati-hati dalam hal ini kerana ramai yang marah dengan cadangan bangang Nazri Aziz ini, jangan sampai kerana mangkuk sekor ni, kerajaan akan menjadi bahan kecaman masyarakat pula. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Kelab Puteri UMNO Mahu Lingkupkan UMNO said...
Muhyiddin Dan Puteri UMNO Mahu Najib BERUNDUR... Kenapa?

~ BUKTI 1 ~

~ BUKTI 2 ~


Tapi yang terpenting... Pemuda dan Puteri UMNO yang kononnya barisan pelapis kepada UMNO tetap BODOH... Tetap TOLOL.. Itu yang pasti..

Disebabkan KEBULUR sangat nak berjuang untuk UMNO, Pemuda dan Puteri UMNO sanggup menipu dan memperbodohkan diri sendiri untuk sama2 menipu dan memperbodohkan orang2 tua kat kampung, saudara dan adik2 mereka... Jika Pemuda dan Puteri UMNO tidak boleh menggunakan akal dengan bijak, kenapa tak jadi LEMBU saja?







(( edit, copy & paste Page FB Kump. Generasi Baru keluar UMNO ))

October 21, 2012 10:17 PM

---------------------------------------------------------------

Bawa bertaubatlah saudara/i, kau yang sebenarnya kaki penipu, Pakatan Rakyat memang penipu, isu tanah Felda Plantations, pasal apa hanya generasi kedua Felda dan pesara tentera saja yang nak diberi oleh Pakatan Rakyat,sedangkan pesara polis, pesara bomba, pesara guru, lain-lain pesara kerajaan, malahan pesara swasta mengapakah tidak dipedulikan oleh Pakatan Rakyat berkaitan tanah Felda Plantations tersebut? Sila jawablah kalau kau bukannya golongan penipu.

Kepada pihak kerajaan, walaupun saya vokal dalam isu Nazri Aziz dan cadangan bangangnya nak ringankan hukuman penagih dadah itu, saya secara dalam hati masih sayangkan kerajaan, cuma kerajaan jangan hendak membuat perkara yang boleh menghancurkan kepentingan nasioal negara kita ini. Saya selama ini adalah penyokong kuat kerajaan, jangan hancurkan hati saya dengan tindakan melampau lagi, kerana sebelum ini di era Pak Lah hati saya hancur dengan sikap politik bodoh dan gila Pak Lah dan kuncu-kuncunya hinggakan saya tidak mengundi pada PRU 2008, malahan saya sangat suka bila Barisan Nasional kalah banyak kerusi pada tahun itu. Kemudian sekarang ini PPSMI dimansuhkan walaupun ianya untuk kepentingan jangkamasa panjang kanak-kanak di negara ini, ianya menghancurkan hati saya lagi, tak cukup dengan itu kerajaan memansuhkan ISA yang selama ini menjadi benteng untuk melindungi keamanan negara ini dan digantikan dengan akta haprak yang bodoh seperti Akta Perhimpunan Aman yang tak aman pun perhimpunannya, sekali lagi hati saya dihancurkan, malahan bukan saya seorang yang hancur hati dengan kerajaan dalam perkara yang saya nyatakan di atas, beribu-ribu, malahan mungkin berpuluh ribu lagi yang makan hati dengan tindakan kerajaan hendak memenangi hati golongan perosak tetapi menghancurkan hati golongan yang cintakan keamanan dan kemajuan negara. Cukuplah, jangan hancurkan lagi hati kami semua dengan hendak meringankan hukuman kesalahan mengedar dadah pula, maka jika selama ini kami semua bersabar, mungkin tsunami politik PRU 12 akan berulang kembali hinggakan Barisan Nasional boleh tumbang dalam PRU 13 akan datang. Memang kami semua tidak suka Pakatan Rakyat, tetapi kami juga meluat dengan sikap kerajaan yang suka mengikut cadangan gila babi dari menteri haprak seperti Hishammuddin dan Nazri Aziz itu. Kerajaan perlu kembali ke landasan Barisan Nasional yang asal iaitu membangunkan negara ini dan melindungi keselamatan negara ini demi agama, bangsa dan tanah air. Kembalilah ke pangkal jalan sebelum terlambat. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad
Nasionalis Melayu

Melayu Perak said...

encik mohamad......

isu ISA,ringankan hukuman pengedar dadah,PPSMI,Akta Perhimpunan Aman....

tidak menjadi ISU BESAR....

yang kita perlu lihat adalah kemajuan,keamanan,kesejahteraan rakyat oleh GTP yang telah mengubah rakyat menjadi kehidupan bertaraf tinggi dan akan menikmati pendapatan tinggi seperti negara maju....

oleh itu undi bn/umno untuk pru13 nih....

Anonymous said...

Aku penyokong kuat Kerajaan secara senyap, undi org seperti aku terlalu ramai..diam2 berisi. Kerana apa?..kerana org2 seperti aku akan berfikir dahulu baru melakukan perbuatan, bukan melakukan perbuatan baru nak berfikir.

Barang diingat, benar sekali sepertimana tulisan En Mohamad, ramai golongan yg terhiris dgn apa yg dilakukan oleh Kerajaan sekarang sepertimana yg diutarakan oleh En Mohamad. Kenapa harus diikut kemahuan pembangkang?. Mereka bukan pemerintah?.

BN perlukan undi org seperti kami. Kerajaan harus tegas. Jadilah seperti Mantan Tun Dr. Mahathir..tegas,cekap & bervisi. Siapa yg tidak gentar dengan beliau?.

Terlalu banyak akta yg ditukar akan membebankan Kerajaan suatu hari nanti. Banyak yg telah berlaku sekarang, bukan mudah utk menanganinya.

Sekiranya kerajaan sekarang tidak mahu kehilangan undi dari kami,jgn lakukan perkara bodoh yg cuba hendak dilakukan Hishamuddin & Nazri, sememangnya aku amat benci mempunyai menteri sebegini rupa.
Menteri tolol. Apa yg cuba dibuktikan dgn meringankan hukuman keatas pengedar dan penagih dadah?. Sedar atau tidak menteri 2 ekor ni, setelah tamatnya era komunis yg menjadi musuh no.1 negara, dadah adalah musuh utama sekarang?. Bukan diMalaysia sahaja, tetapi seluruh DUNIA?. Malah negara pengeluar seperti Colombia tidak henti2 berperang utk membasminya sehinga ribuan terkorban, ini dimalasyia cuba utk meringkankan hukuman?..tidakkah pelik dan dangkalnya pemikiran 2 ekor menteri tersebut?.

Apa yg sebenarnya yg cuba dipertahankan oleh 2 ekor menteri ni?. Ker..mereka ni raja Dadah yg sebenar di negara ini?. Klau tertangkap maka hukuman adalah ringan..?

Sekiranya ada perubahan pada hukuman ini, Minta maaf banyak2 BN hilang undi kami..percayalah itu adalah benar. Undi tidak akan diberi sekali-kali kepada pembangkang...kerana bagi kami Pembangkang adalah Musuh No.2 sekarang di Malaysia...Dadah tetap No.1



Anonymous said...

Melayu Perak, isu PPSMI, isu ISA, isu nak ringankan hukuman pengedar dadah, adalah isu yang besar, walaupun isu pembangunan adalah penting, tetapi isu kepentingan nasional seperti pembangunan pelajar, isu keselamatan negara, isu masalah dadah dalam negara ini adalah suatu yang pentingan dalam jangkamasa panjang, saya tidak menentang kerajaan, saya menyokong kerajaan, tetapi saya benci dan meluat dengan kelakuan menteri yang berkelakuan macam jahanam dengan cadangan dan perlakuan macam haram jadah yang boleh menghancurkan kepentingan nasional negara ini. Saya berfikiran tradisional, tetapi saya tidaklah kolot,kita perlu perlu melihat kesan jangkamasa panjang kepada kelangsungan negara ini, apa akan jadi kalau undang-undang sudah tidak dihormat kerana Menteri Dalam Negeri tak berguna, lembab mengalahkan kura-kura, malahan siput babi pun lagi laju jika dibandingkan dengan Menteri Dalam Negeri sekarang ini, apa akan jadi dengan negara kita bila undang-undang sudah tidak dihormati dan kekacauan berleluasa dengan alasan hak asasi manusia?

Malahan dalam isu dadah, sudah ratusan ribu penagih dadah yang 80% daripadanya adalah golongan muda yang berumur 40 tahun dan ke bawah, lihatlah betapa negara kerugian tenaga kerja akibat masalah dadah ini, ini berpunca dari pengedar dadah haram jadah celaka lahanat inilah, inilah puncanya, memang celaka semua pengedar dadah itu, memang jenis manusia yang buruk, sehina-hina babi yang dikategorikan najis mughallazah, pengedar dadah ini lagi hina dari itu, dasar jahanam perosak masyarakat. Bila ada menteri yang hendak membela pengedar dadah itu, hendak kurangkan hukuman, apa makna ini semua? Adakah menteri itu buta tak melihat kelakuan pengedar dadah yang menjadi punca berlakunya banyak jenayah seperti ragut, kecurian dan malahan sampai mendurhaka kepada ibu bapa sebagaimana yang saya senaraikan sebelum ini? Apa guna untuk pergi selamatkan pengedar dadah yang ditahan di luar negara, walaupun mereka adalah rakyat negara ini, mereka adalah pengkhianat yang telah memburukkan nama negara, biarkan mereka dihukum oleh negara asing kerana kesalahan adalah tetap kesalahan, apahal nak dibela pula?

Dalam isu ini kita kena melihat isu pokok yang utama iaitu penentang terhadap usaha untuk meringankan hukuman jenayah kesalahan pengedaran dadah, saya tidak akan melenting dan marah sebegini rupa kalau kerajaan berusaha untuk menaiktaraf kemudahan di pusat pemulihan dadah untuk menyelamatkan penagih dadah dan kerajaan berbelanja besar untuk memerangi pengedaran dadah, kos tidak menjadi masalah untuk dibelanjakan demi kepentingan nasional, tetapi untuk berbelanja besar biaya penjenayah dadah dalam penjara dengan kos ratusan juta ringgit, itu adalah suatu pembaziran yang sangat tidak perlu, sudahlah pesalah pengedaran dadah itu menjadi pengkhianat kepada negara ini, nak beri makan minum kepada mereka dalam penjara lagi, tak payahlah, lebih baik bawak semua pesalah pengedaran dadah itu ke kawah gunung berapi dan humban mereka semua ke sana, biar mampus hangus kerana tak guna orang sedemikian, adanya pun sekadar menjadi perosak sajalah, lebih baik mereka mampus daripada menjadi bebas perosak kepada negara ini.

Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Syabas dan terima kasih Anon October 21, 2012 11:30 PM, memang benar, Dadah adalah musuh nombor 1 negara, itu adalah tepat sekali, dan Pakatan Rakyat yang suka buat kacau itu adalah musuh nombor 2 negara, saya memang geram dengan tindakan menteri yang sasau seperti Nazri Aziz dan Hishammuddin ini, soal keselamatan negara dan soal kepentingan nasional Malaysia adalah tidak boleh dikompromi, keselamatan Malaysia dan kepentingan nasional Malaysia adalah perlu diutamakan oleh kerajaan, bukannya mengikut rentak pembangkang yang suka populariti murahan ini. Perdana Menteri perlu sedar akan hakikat ini, kerajaan perlu kembali ke landasan asal Barisan Nasional untuk memulihkan kepercayaan rakyat. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad
Nasionalis Melayu

nizbzam said...

amat benar apa yg dikatakan oleh en.mohamad,jika kita lihat tentang gejala dadah yg semakin berleluasa kita akan dgr tentang isu sempadan dan perairan negara yg luas sbg alasan utama masaalah ini berterusan,alasannya kerajaan tdak mampu utk mengawal keseluruhan sempadan negara memang dpt kita fahami ttp meringankan lg hukuman keatas pengedar dadah cuma akan menambahkan lg risiko sosial yg paling berat utk negara.tidakkah mereka lihat bgaimana hancurnya kebanyakan generasi muda sekarang akibat dadah?hanya hukuman mati shj yg layak digunakan kpd pengedar dadah.